abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57588473
Ik ben de laatste 2 jaar bezig geweest met het bedenken van een nieuwe spel.

-Het is een online spel
-Je speelt het gewoon in je web browser
-Het spel heeft een space theme
-Je kunt het spel scharen onder de 4X RTS games
-Het spel wordt grotendeels gratis
-Wel kun je betaalde items verkrijgen die extra mogelijkheden bieden

Het spel moet nog gemaakt worden! Op dit moment heb ik het alleen uitgewerkt op papier!!
Op het moment verwacht ik dat we eind maart beginnen met het maken van dit spel.

Ik wil jullie graag een aantal concepten/ideeën voorleggen en daarbij ben ik benieuwd naar jullie vragen of opmerkingen over wat er tot nu toe bedacht is. Aangezien het spel nog niet in ontwikkeling is zijn er nog geen screens beschikbaar.

Zoals gezegd zal het een space game worden. Met grote koninkrijken en grote vloten en nog veel meer.

Rassen
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun voor en nadelen. Elke ras heeft 15 speciale aan dat ras verbonden schepen. Daarnaast hebben ze allemaal nog 15 huurlingen schepen die voor elk ras hetzelfde zijn. Dit betekend in elk geval al meer dan 105 verschillende schepen.

In eerste instantie zullen er 2 rassen beschikbaar zijn en daarna worden er extra rassen aan toegevoegd.
Dit is deels om het toegankelijk te maken en ook om het budget in het begin wat te sparen.

Sectoren
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H en daarnaast bestaan er nog de rare sectoren RO,RA,JU. Ieder sector heeft zijn kenmerken en bonussen boven elk ander sector.

Planeten
Elke sector bestaat uit een aantal planeten. In het spel kan je planeten winnen in een sector door:
-aanvallen
-projecten te doen
-ruimte zoeken.

Economie.
Er zullen 5 verschillende typen economische sectoren bestaan. Met ieder hun voordeel en nadeel.
-housing,
-mining,
-commercial
-industry
-farming

Men kan 1 of meerdere economiesectoren toewijzen aan een planeet. ( Zo is het dus mogelijk om bijvoorbeeld zowel industry en farming aan een planeet toe te wijzen maar je kunt er ook voor kiezen om je op 1 gebied per planeet toe te leggen)

Oorlog

DIt is misschien wel het belangrijkste onderdeel van het hele spel! Want je zult uiteindelijk een grote oorlogsvloot op poten zetten en daarmee andere sectoren gaan aanvallen.

In dit spel wordt de combat redelijk snel dat betekend onderandere:
-geen wachttijden
-geen vervoerstijden
-geen aanvalstijden.

De combat wordt ook bewust simpel gehouden
1 rang lijst, 1 aanvalslijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt wordt en daarna niet meer terug kan komen
zijn er 2 beveiligen bedacht

1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection mode komen waardoor de speler voor X aantal uren niet aangevallen kan worden.
De speler kan dan rustig online komen en zijn economie weer opbouwen en daarna zijn vloot weer op sterkte brengen. Maar zodra de speler ook maar 1 schip heeft gebouwd wordt de protection mode weer opgeheven en kan de speler dus weer aangevallen worden.

2. Men kan alleen andere spelers aanvallen 50% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat spelers met gigantische vloten een relatief nieuwe en zwakkere speler uit het spel kunnen kicken.

Clan/fed.
We weten allemaal dat clans of in het geval van een spacegame federations belangrijk zijn voor een (online) spel.
Waarom sluiten mensen zich aan bij een federation?
1. De economische voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Bij mijn weten komt de 3de heel weinig voor in meeste games. Als ze al voorkomen is het uit verveling of gewoon om een persoonlijke rede.
Mijn idee is om bonus medailles uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Je kunt dan ook denken aan betaalde items die als prijzen te behalen zijn.

Hopelijk heb ik jullie zo een idee gegeven van mijn concept en ideeën over dit spel!
LET WEL het spel is nog niet in ontwikkeling dus er kan nog van alles veranderen maar dit is gewoon alvast een eerste impressie over de richting die ik uit wil met die spel.

Graag ontvang ik jullie zinvolle meningen en vragen en eventuele tips zodat ik die eventueel mee kan nemen in de ontwikkeling van dit spel.

R.C

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 25-03-2008 18:37:43 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57588511
dejavu?
If house is a nation, I wanna be president.
pi_57588586
Dit is toch deeltje 2?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 24 maart 2008 @ 22:17:47 #4
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57588599
Ik denk dat hij dit als een herstart beschouwd
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 24 maart 2008 @ 22:17:48 #5
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57588601
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 24 maart 2008 @ 22:17:49 #6
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57588603
Wil een mod even de #1 in #2 veranderen?

Ook als hij dat niet wilt.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  maandag 24 maart 2008 @ 22:18:19 #7
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_57588617
Hier zijn toch al een stuk of 30*12*34 dingen van?
pi_57588799
En daar ben je de laatste 2 jaar mee bezig geweest om te bedenken !
#winning
pi_57588821
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:18 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Hier zijn toch al een stuk of 30*12*34 dingen van?
waarvan,

graag wat meer details
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57588866
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:14 schreef House-Musik het volgende:
dejavu?
ben ik toch niet de enige
gevonden A new game.
Hell To The Liars
  maandag 24 maart 2008 @ 22:32:19 #11
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57588977
Maak er idd maar even #2 van! En Roelof heeft een 60 pagina concept uitgewerkt dat er goed uit ziet moet ik bekennen
pi_57588985
quote:
Op maandag 24 maart 2008 22:25 schreef Tware het volgende:
En daar ben je de laatste 2 jaar mee bezig geweest om te bedenken !
Ook met het onderzoeken van alles wat er bij komt.
programmeren, geld zaken en alles wat er bij komt.

het ogineel concept is 60 bladzijde, moet het wel passend maken.
pi_57589104
ik heb de aanvragen gesteld. hopelijk passen ze de topic titel snel aan.
  maandag 24 maart 2008 @ 23:06:40 #14
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57589811
Eigenlijk moet je een fobo openen, om de genialiteit van je gezicht te kunnen zien spatten
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  maandag 24 maart 2008 @ 23:09:39 #15
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57589896
Ik heb wel vertrouwen in Roelof! Hij heeft de OP aangepast deze is nu een stuk netter en duidelijker!
En de concept versie op papier is dik in orde
pi_57589942
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:06 schreef Lyzio het volgende:
Eigenlijk moet je een fobo openen, om de genialiteit van je gezicht te kunnen zien spatten
Dan start ik een fanclub
pi_57589961
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:09 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in Roelof! Hij heeft de OP aangepast deze is nu een stuk netter en duidelijker!
En de concept versie op papier is dik in orde
Ik moet zeggen dat sinds hij zijn posts redelijk netjes houd, inc. interpunctie... het al wat geloofwaardiger en beter haalbaar overkomt
pi_57590011
ag, doe mijn best

met jullie hulp zat het zeker lukken
  maandag 24 maart 2008 @ 23:20:38 #19
122997 zquing
Drama Junk
pi_57590139
zou ik mischien 't concept kunnen lezen?
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 24 maart 2008 @ 23:21:19 #20
185631 Guncta
En un momento dado
pi_57590155
Ik heb niet zo gek veel verstand van dit soort spelletjes, maar wat is je USP van dit spel ook alweer, behalve dat het groter aangepakt is?

En is het niet tof als de spelers meer inbreng hebben. Zoals het ontwikkelen van nieuwe rassen, vervoermiddelen, talen en uiterlijke kenmerken?
Zo uniek zal dat ook weer niet zijn, scheelt je echter veel tijd en het spel wordt een stuk persoonlijker.

Damn, ik had ook gewoon tvp kunnen typen.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  maandag 24 maart 2008 @ 23:23:00 #21
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_57590194
Maar waneer kom je met een update ofzo? Of maak je een ras bekend?
pi_57590234
tvp
  maandag 24 maart 2008 @ 23:34:24 #23
122997 zquing
Drama Junk
pi_57590435
Over oorlog enzo,

bouw wachtijden in, dit voorkomt dat mensen 10tallen aanvallen gaan doen in een uur. Verder zorgt 't voor een extra strategisch aspect.

mensen zullen dan de keuze moeten maken of ze wel hun units uitsturen(dus minder def hebben thuis) of niet. Heb je geen wait times dan maakt 't geen bal uit want je kan je aanvallen aangezien je def dan toch niet veranderd

Wat beter is, maak een korte wait time van een uur of 4 voor binnen de sector en+2 uur voor iedere sector verder. Om alliance wars leuk te houden zou je warpgates(oid) kunnen maken in een sector waardoor mensen uit een alliance een iemand anders kan aanvallen in 4 uur.

Verder kan je commercial warpgates maken(moneydrain) waar een speler aan 't spel voor moet betalen zodat hij daar gebruik van kan maken. Of laat spelers zelf warpgates exploiten zodat ze daar geld aan kunnen verdienen.

Verder zorgen wachttijden ervoor dat je niet super intensief hoef te spelen aangezien je toch moet wachten
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_57590467
quote:
Op maandag 24 maart 2008 23:21 schreef Guncta het volgende:
Ik heb niet zo gek veel verstand van dit soort spelletjes, maar wat is je USP van dit spel ook alweer, behalve dat het groter aangepakt is?

En is het niet tof als de spelers meer inbreng hebben. Zoals het ontwikkelen van nieuwe rassen, vervoermiddelen, talen en uiterlijke kenmerken?
Zo uniek zal dat ook weer niet zijn, scheelt je echter veel tijd en het spel wordt een stuk persoonlijker.

Damn, ik had ook gewoon tvp kunnen typen.
Er zal zeker een form (helpdesk) komen.
Hier kan men als elke form mensen hun ideeen klagten en alles posten.

Het spel zal met het bassis op de web komen als beta. Daaruit zullen we gaan werken.
Zeker is dat ik altijd naar de mening van de spelers zal vragen. (Zonder spelers geen spel.)

Het is ook niet alleen dat het groter aangepakt word maar ook dat er veel nadruk word gelegd naar het sociaal gebied.
Ik had ook al het idee om de spelers de mogelijkheid te geven om hun avatar en het uiterlijk aan te passen.
Ook was er al een idee om een huisdier te nemen in het spel.

De planning is ook om de 8ste ras iets bizonder te maken. Het is een onbepaald ras wat ieder speler voor zig zelf mag aanpassen. Daarbij bedoel ik dat de speler bij het begin de voordelen en nadelen van het ras mog bepaalen.
(Dit moet zeker nog ver oeten uigewerkt worden)

Maar laten we het bij houden dat eerst met het begin moeten beginnen.
  maandag 24 maart 2008 @ 23:39:01 #25
188728 Lyzio
why do we fall
pi_57590520
Drink je veel Roelof?
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: