Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)
Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er
nix mee
2. Ik geef een go aan de
programeurs om het te gaan maken.
sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie
tru player nodig.
Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee
begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie
geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.
Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!
BTW. sorry voor enige
spel fouten. Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote
koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.
Rassen.
Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun
ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het
simple te houden en het in het
buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.
Sectoren.
We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare
secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn
ijge bonus boven elk ander sector.
Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld
meet schepen. Meer gevechten.
Economy.
Er zullen 5 typen sectoren van economy
?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel
Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen
War.
War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als
gigantiese kaarten. Waar
some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten
systeemen of rare gedoe.
Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.
Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal
gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2
beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip
bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw
ijge power. Dit voorkomt dat je met giga
flooten alle noobs uit het spel kickt.
Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.
Clan/fed.
We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen
zig aan bij een clan/fed?
1. De
economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.
Na mijn kennis komt de 2de heel
wijnig voor in meeste games. Als ze
vorkomen is het uit verveling of gewoon
perzoonlijke rede. meestal niet om
Prijsen. Mijn idee dat
bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in
bizondergevallen. En zeker betaalde items.
Have fun
*
*
Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt,
lemiet aan schepen, wapens,
wijnig actie, beperkte comunicatie,
privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.
Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen
exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om
aantevallen. Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.
Moet zeggen,
meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook
rede omdat ik
deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg
bepert zijn. En te makkelijk.
Meschien zal het meer intresse trekken.
R.C
Dus geef je mening, als het zinvol is.