abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57502926
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor het web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doet er niks mee
2. Ik geef een go aan de programmeurs om het te gaan maken.

Sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie ware players nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. Het begin concept waar ik ook ooit mee begonnen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geïnteresseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!

BTW. sorry voor enige spelfouten.

Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor het web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koninkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.

Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heeft hun eigen 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simpel te houden en het in het budget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.

Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare sectoren RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn eigen bonus boven elk ander sector.

Planeten.
Elke sector heeft planeten. Het spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economie, dus meer planeten meer (game)geld met schepen. Meer gevechten.

Economie.

Er zullen 5 typen sectoren van economie?. Met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Industrie en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economiesectoren toewijzen

War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar het soms het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systemen of rare gedoe.

Simpel, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwt zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw eigen power. Dit voorkomt dat je met giga floten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kunt aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.

Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zich aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kunt ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel weinig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon persoonlijke rede. Meestal niet om Prijzen.
Mijn idee dat bijzonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bijzondere gevallen. En zeker betaalde items.

Have fun

*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, limiet aan schepen, wapens, weinig actie, beperkte communicatie, privé oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. Eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aangevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, misschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik dit spel wil gaan maken is omdat de meeste erg beperkt zijn. En te makkelijk.

Misschien zal de meer interesse trekken.

R.C

Dus geef je mening, als het zinvol is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Roelof_Kremer op 21-03-2008 19:35:31 ]
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503018

Je spelfouten zijn vreselijk
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:47:22 #3
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503132
Ik haat mensen die een account aanmaken op FOK, alleen om onze hulp, en vervolgens zijn ze hier nooit meer te bekennnen.

Kortom, ik vind TS een egoist

OT: word deze game gratis?
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57503188
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 16:34 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Voor de laatste 2 jaar was ik bezig met het bedenken met een nieuw spel.
Een online spel voor de web browser, een mmorpg. ( massive multiplayer online role playing game)

Nu ben bij een punt waar ik 2 keuze heb.
1. I doe er nix mee
2. Ik geef een go aan de programeurs om het te gaan maken.

sommige weten dat de 2de keuze niet voor niets is.
Daarom heb ik wat kennis van jullie tru player nodig.

Ik zal jullie een idee geven over het spel. het begin concept waar ik ook ooit mee begonen ben.
Daarna zal ik jullie vragen of jullie geintreseerd zijn om het spel te gaan spelen met de kennis die jullie net hebben opgedaan.

Ik zal ook gelijk zeggen dat er nog niet veel is gemaakt, dus ook geen screen's!!

BTW. sorry voor enige spel fouten.

Het zal een mmorpg worden, een massive multiplayer online role playing game. Voor de web browser.
Het zal ook een space game worden, een ruimte spel. Met grote koningkrijken grote vloten en nog veel meer.
Dus have fun.

Rassen.

Er zullen 7-8 rassen zijn, met elk hun zwaktes en voordelen. Elke ras heb hun ijge 15 schepen en ze hebben allemaal 15 huurlingen schepen. Meer dan 105 verschillende schepen
De huurlingen schepen zijn voor elke speler en elke ras het zelfde.
Om het simple te houden en het in het buget te houden zal het spel online komen met 2 rassen en later zullen de andere rassen bij gevoegd worden.

Sectoren.

We hebben 9 type sectoren bedacht T,M,H,B,A,H and rare secoten RO,RA,JU.
Ieder sector heeft zijn ijge bonus boven elk ander sector.

Planeten.
Elke sector heeft planeten. De spel kan planeten winnen in een sector door aanvallen, projecten te doen en/of ruimte zoeken.
Men kan deze planeten toewijzen aan 5 type sectoren van economy, dus meer planeten meer (game)geld meet schepen. Meer gevechten.

Economy.

Er zullen 5 typen sectoren van economy?. met ieder hun voordeel en nadeel.
Huizen(belasting/bevolking) agricultuur(eten/food) Handel Indutry en mijnen.
Men kan dan de planeten op 1 of meerdere economy-sectoren toewijzen

War.

War = War
We houden allemaal niet van wachten, en met een spel heb ik er zelf een schijt hekel aan als ik 3 uur moet wachten om iemand eindelijk aangevallen te hebben,
Dus geen wachttijden, geen vervoer tijden en zeker geen aanvaltijden.
Daarnaast is er ook zoiets als gigantiese kaarten. Waar some het heel moeilijk is om een goede speler te vinden om eens goed te kicken.
Daarom ook geen vage kaarten systeemen of rare gedoe.

Simple, 1 rank lijst, 1 aanval lijst, en maar 1 universum om te veroveren.

Om te verkomen dat een speler in 1 uur helemaal gekickt woord uit het bestaan van het spel. Zijn er 2 beveiligheden bedacht.
1. Als men een aantal % van zijn power verliest zal men in een protection komen waardoor hij voor X aantal uren niet aangevallen kan worden,
de speler kan dan rustig online komen economie opbouwen en daarna zijn floot. Pas op, als de speler maar ook 1 schip bouwd zal de speler uit deze protection komen.
2. Men kan alleen spelers aanvallen 150% onder en boven jouw ijge power. Dit voorkomt dat je met giga flooten alle noobs uit het spel kickt.

Omdat je alleen maar 150% onder en boven je kan aanvallen is er geen nut voor een game reset. Endless game play.

Clan/fed.

We kennen het allemaal clans, of te wel federation. Voor in de ruimte.
Waarom stuiten mensen zig aan bij een clan/fed?
1. De economiese voordelen
2. De hulp troepen die je kan ontvangen
3. Clan/fed Oorlogen.

Na mijn kennis komt de 2de heel wijnig voor in meeste games. Als ze vorkomen is het uit verveling of gewoon perzoonlijke rede. meestal niet om Prijsen.
Mijn idee dat bizonder is na mijn weten is om bonus medaille uit te delen. Hoe beter je de andere clan kickt hoe beter de medaille bonus.
Hiernaast zal ook betaalde account uit gegeven kunnen worden of $$ in bizondergevallen. En zeker betaalde items.

Have fun

*
*

Zoals de meeste mmorpg's is het heel beperkt, lemiet aan schepen, wapens, wijnig actie, beperkte comunicatie, privee oorlogen inplaats van clan oorlogen, beperkte grondstoffen enz, enz Dus in het geheel te makkelijk.

Het spel wat ik wil gaan maken heeft 7 rassen met ieder 15 schepen (105). 8 grondstoffen exl. eten en goud. En omdat er maar 1 (wereld) universum komt kan je tig mensen uit kiezen om aantevallen.
Er komen ook game events, groot schalige event voor iedereen. Zodat er wat valt te winnen en houd mensen bezig.

Moet zeggen, meschien was het beter om dit eerst te typen. Denk dat veel mensen dachten (o nee niet weer 1) maar ook rede omdat ik deze spel wil gaan maken is omdat de meeste erg bepert zijn. En te makkelijk.

Meschien zal het meer intresse trekken.

R.C

Dus geef je mening, als het zinvol is.
Eerst maar eens Nederlands leren
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_57503283
Heb je überhaupt al meer dan alleen het idee?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:57:47 #6
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_57503319
Of je haalt het eerst even door Word heen..
hier begin ik niet eens aan..

Trouwens.. succes om dit allemaal in een webbased mmorpg te bakken
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
  donderdag 20 maart 2008 @ 16:58:06 #7
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_57503326
Ten tweede: Een gerespecteerde user van forum hier worden voordat je zulke vragen gaat stellen.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_57503660
Webgames vind ik dus echt niks aan.
pi_57503691
zalk de oplossing dan maar geven?

www.ogame.nl
pi_57503705
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:

www.ogame.nl
Je hebt het al gemaakt
pi_57503739
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:16 schreef jslavenburg het volgende:

www.ogame.nl
Vroeg me al af hoelang het zou duren voordat iemand die link zou posten. Het idee is inderdaad het zelfde, en TS doet er al 2 jaar over?
pi_57503885
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
The Nighmare arises from it's lair in the swamps. The thunder of it's hooves beats dreams into despair. As the poisoned land spreads, so does the rage and terrifying strength.
pi_57503981
ogame.
als ff lees.
ogame is wel heel beperkt.
Zie jij in ogame 7 rassen
105 verschillende schepen?

Moet ik nog door gaan.

zoals ik al zij, meeste web browser games zijn heel beperkt.
ben ik niet van plan
pi_57504037
wat dacht je van travian, en tribal wars.
Die lijken veel opelkaar
pi_57504085
Download dan gewoon een willekeurige webbased game en zet er 7 rassen in Dan ben je meteen klaar en is er nog een webbased game bij

Maar ik zou mee gaan doen met een bestaande ipv een nieuwe bouwen. Dat is zonde van je tijd en je hebt er weinig aan toe te voegen wat nog niet bestaat als ik je verhaal decrypt en lees.
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57504335
ken je een web browser game die 7 rassen heeft. Ik ken er zelf niet 1.
Wel een paar met 3 of hooguit 4 rassen.
hebben die ook zo groot economy achtergrond?
clan wars?
of uberhoud zo aanval systeem?

Als je echt een goed voorbeeld ken geven die zo uitvoerig is als het concepr van mij. vertel het graag.
pi_57504358
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:24 schreef Roelof_Kremer het volgende:
DutchErrorist, wat ik aan het begin van de text zij. sorry van de spel fouten.
Beetje vreemd dat je daar nog eens op gaat rammen.
-----------------
Ja het spel word algemeen gratis. er komen wel wat betaalde items. Ik moet er wel wat aan verdienen.
-----------------
Het kan in een web browser game gemaakt worden.
-----------------
Er is al wat gemaakt maar het is nog aan de begin fase.
Daarom eerst wat informatie voor dat ik de grote items laat maken.
Moet er wat aan verdienen? Tief toch een eind op man, beetje spammen met je spelletje en dan ook nog 3x achter alkaar posten. Je weet de edit knop nog geen eens te vinden, jouw soort moeten we hier niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Resco op 20-03-2008 18:40:42 ]
pi_57504403
wow, sorry.
hebben we het hier over games. of over mensen?

voordat ik het 1 had gepost stond er al nieuwe reply.
de 3de was wel overdreven. sorry van die.

spammen? er kan nog geen reclame gemaakt worden als het nog niet bestaat. nou nog lang niet.
wou allen weten of het een goed concept is voordat ik verder ga.
pi_57505258
Dus je wilt een game maken. Weet niet wat het huidige aanbod is. Weet niet hoe je het wilt maken. Weet niet wat je wilt maken en kan niet eens een normaal verhaal tikken zonder spelfout.

Gaat er dan geen belletje bij je rinkelen
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_57505279
quote:
jij denk seriues met een idee geld te gaan verdienen? Ik zie het al helemaal voor me... jij komt met een idee en je programmeurs maken de game gratis voor je (want TS is 13 jaar oud en kan het uurloon van een programmeur niet betalen) en vervolgens wil jij geld gaan verdienen met items verkopen?

heb je uberhaupt wel verder gedacht, zoals dataverkeer? onderhoud? support? promotie (zoals ik nu onder aan deze pagina travian.nl zie)

ik denk dat TS zijn droom moeten laten varen of zelf een programmeer taal moet gaan leren (zoals html,php)

daarnaast heb je, om nog ff door te zeiken, behoorlijk wat taalvauten in je reply's staan. Als je zulke taalvauten maakt in je game dan zullen er niet veel mensen komen. Let daarbij op dat je een game in het engels moeten maken om meer mensen te trekken. Dus dat zal dan wel helemaal een probleem worden
Dit keer zonder signature
pi_57505308
Te uitgebreid is ook niet goed, TS. Dat maakt het allemaal verwarrend.
pi_57506520
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
-------
Ericjuh,
Het is waar, in spellen ben ik niet te beste. daarom laat ik het ook maken.
En weet je waarom ik er al 2 jaar mee bezig ben?
Btw 27,50 per uur als je het wil weten. Uur loon van de programmeurs.
Ook promotie, onderhoud en dataverkeer is aan gedacht.

Voor de talen. Het word in het Engels gescript daatna komt er een vertaal script tot elk gewenste taal.
Dit zal hopelijk meer mensen trekken. Er moet wel gedacht worden aan de private massage. Er zal meschien voor ieder taal een aparte server moeten komen of mensen moeten gewoon rekening houden met meerdere talen in 1 server.
En als je over spel fouten ga zeiken. maak er zelf geen 1. of was dat het idee?
Kan al html, xhtml, en ga hopelijk binnenkort beginnen aan php. Is wel handig, als er iets is kan ik meschien zelf wat aanpassen.
pi_57508117
Je pakt het direct groots aan zeg
pi_57508312
Als men iets wil in het leven, moet men dan soms wel eens groot doen.
zitten op de bank dromen heeft geen zin.
pi_57509528
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:42 schreef Roelof_Kremer het volgende:
IJsmeis, dat is een goede item.
te veel kan het te verwarrend maken.
daarom is er ook een keuze gamaakt om met de basic te beginnen (2 rassen) en daaruit opbouwen.
Als heeft het een complex achtergrond maar ik hoop dat het goed te spelen valt. Denk niet dat het voor te jonge mensen iets is. daarvoor zal het wel te complex worden.
En daaruit opbouwen? En dan heb je straks 837463847 rassen (even overdreven hè) en 8347934 planeten en weet ik veel wat.

Denk je dan nog dat er nieuwe mensen bij komen? Nee, want dan is het voor hén weer te complex.
Het moet dus niet te moeilijk zijn wil je interessant blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')