Magnetron staat nog steeds in de kelder!quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:21 schreef AQuila360 het volgende:
Plus dat zowel Existenz als mijzelf Roeloef waarschijnlijk ook een kleine lening gaan verstrekken!
vooral met idee dat jij de eerste beta key zult krijgenquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk!
Ik werd even bevangen door een vlaag van enthousiasme
De meeste mensen wel jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:09 schreef existenz het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor...
En ik krijg een account met daarop al een vrijwel oneindige voorraad creditsquote:Op vrijdag 28 november 2008 23:25 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
vooral met idee dat jij de eerste beta key zult krijgen
Een hypotheek heeft iets van waarde als onderpand, je huis nl.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:09 schreef existenz het volgende:
De meeste mensen hebben een hypotheek van ¤200000,-. En dat lukt men ook goed hoor...
Roelof heeft zijn spel. Als hij het niet af kan betalen, dan zal de bank de eigenaar van het spel worden en dan krijgen we een aantal nieuwe rassen in Roelof z'n game: SNS, Rabo, ABN, etc..quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:43 schreef Catbert het volgende:
[..]
Een hypotheek heeft iets van waarde als onderpand, je huis nl.
Pak even een boek erbij en kijk hoe het zit met de woordjes "de" "het" en "een"quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:54 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Rustig Catbert. Heb ook nog wat andere dingen aan me hoofd.
Maar ik kan nu al een minimum lening van 40.000,- Euro. Zoals het ondernemers plan nu is.
Afhankelijk van wat de marketing bureau gaat voorleggen kan het bedrag nog verhoogd worden.
De inkomsten van de spel staat hier nog buiten. Als nodig kan er bij die tijd nog op de inkomen van het spel nog een FlexKrediet worden geopend. Van maximaal 25.000,- Euro.
Maar het is voor mij nu afwachten wat de marketing bureau gaat voorleggen.
Rkatier
Deze lening is op basis wat we (de 3 eigenaren) minimaal kunnen terugbetalen in 10 jaar.
Daarbij dat we de eerste 5 jaar geen betalingsverplichtingen hebben.
rc
Zou graag zelf meer advies willen over server/host.quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:30 schreef John.Milton het volgende:
TVP.
Zijn er nog gebieden waarbij je advies nodig hebt Roelof?
Spellingquote:Op zaterdag 29 november 2008 18:30 schreef John.Milton het volgende:
TVP.
Zijn er nog gebieden waarbij je advies nodig hebt Roelof?
idd, pm Tijn anders ffquote:Op zondag 30 november 2008 09:19 schreef Remake het volgende:
Ach regel wat linux fanatjes, doen het geheel gratis in naam der linux ofzo
waar zoek je naar dan? Want we kunnen natuurlijk niet alles vertellen. We moeten tenminste weten wat je precies wil.quote:Op zondag 30 november 2008 00:37 schreef Roelof_Kremer het volgende:
[..]
Zou graag zelf meer advies willen over server/host.
Daar weten wij, na mijn mening eigenlijk nog te weinig over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit keer zonder signature
Dat is idd geswetsquote:Op zondag 30 november 2008 09:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Voor 40K kan je nog geen fatsoenlijke database driven zakelijke website bouwen, laats staan een enorm project zoals een interactieve webapplicatie.
quote:Op zondag 30 november 2008 17:55 schreef Ge4ce het volgende:
Dat ter zeide, ben ik een week (of twee?) geleden uit een soort gelijk project gestapt waar ze, naar mijn idee, al veel verder zijn. (Een project die nu net anderhalve maand bezig is.)
Hoewel ik uit het project ben gestapt (geen tijd, interesse verloren), wil ik er eigenlijk niets over kwijt. Vertrouwelijk....quote:Op zondag 30 november 2008 19:59 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kun je daar wat meer over vertellen?
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....quote:
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.quote:Voor 40k kun je prima websites bouwen... Dat lukt de detacheerders namelijk prima. Het is geen grote website, maar ook zeker geen kleintje.
quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
De talen waar in werk hebben standaard multilingual support, dat stelt geen reet voor. Ook security stelt niets voor... Je kunt er prima grote applicaties voor bouwen. De vraag is alleen idd of het kan met wat Roelof wil, maar die geeft te weinig info daarover, al hoewel ik daar wel jouw mening indeel dat het voor 40k niet zal lukken zover dat nu in te schatten is.quote:Op zondag 30 november 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
HAHAHAHAHA zo weet jij BIJNA dat het werkwoord 'gezwets' is....
[..]
Als ik een zakelijke website wil in 11 talen waarbij wat specifieke support mogelijkheden zijn dmv persoonlijke login moet er 125K afgetikt worden. Ja je kan voor 40K natuurlijk een website bouwen, maar niet de website die ik bedoel en die nog maar een FRACTIE is van een interactieve webapplicatie.
Als je mijn opmerking niet eens in verhouding tot het gewenste spel kan inschatten denk ik dat je prima in het team van TS past.
Daarvoor zijn we nu ook in overleg met een marketing bureau. Om meer informatie en onderzoek te plegen. En ook hopelijk een (verdien model) te maken. Dit zal waarschijnlijk meer investeerders trekken en de bank wordt ook wat makkelijker.quote:Op zondag 30 november 2008 23:22 schreef John.Milton het volgende:
Het lijkt me duidelijk dat de kosten voor het ontwikkelen en opzetten van een dergelijk spel hoog zijn. Op basis van de beschikbare informatie is het sowieso lastig om een indicatie te geven van de kosten.
Om die kosten te dekken moet je altijd een investeerder hebben of iemand die je een bedrag wil lenen. Het zijn sowieso vrij moeilijke tijden om geld vrij te krijgen van investeerders.
Daarom is het belangrijk om een gedegen onderzoek te doen naar een goed verdienmodel voor een dergelijk spel, zeker omdat de levensduur van zulke spellen toch beperkt is.
Ja ik weet dat ogame op 1 server begonnen is. Maar het heeft weinig zin om NU met een game te starten die minder diepgang heeft. Waarom zullen mensen dat nog willen spelen.quote:Op zondag 30 november 2008 23:12 schreef Roelof_Kremer het volgende:
Ge4ce
De concept van 25 bladzijde is exclusief de data gegevens van rassen schepen enz enz . Heel veel wordt verwezen naar het data document. Zo is na mijn mening de concept document veel overzichtelijker en beter te lezen.
Veel dingen zijn ook nog niet uitgewerkt. Alleen de basic is nu uitgetypt. De infra structuur van inkomen en uitgaven (wat je eigenlijk bij het eerste post van mij ziet). Welke opties er nog moeten komen (uitbouw mogelijkheden) en welke opties door mij als admin aangepast moeten worden. (zoals de rassen en schepen).
Het is ook hoe effectief je een document maakt. Staat er 10 het zelfde er in en hoeveel onzin staat er in.
Het document heeft ook een index en logies volgorde. Daar geen zorgen over.
En Swetsenegger wij willen helemaal niet op ogame lijken. totaal niet.
Er zijn wel overeenkomsten. Maar veel verschillen.
Laten we ook beginnen met 2 talen. Engels en Nederlands.
En er is rekening mee gehouden. Als we besluiten om het in meerdere talen uit te bouwen is het zeker mogelijk. En dat zijn we zeker van plan. Als het aanslaat.
En als het een inkomen geeft dat zal de bank ook een extra krediet geven. Zodat we het zo snel mogelijk kunnen uitbouwen naar meerdere servers en talen.
Dus misschien zal het uiteindelijk wel 200K of 300K kosten.
En zelf weet ik ook dat ogame met maar 1 server en 1 taal is begonnen.
Weet je wat o game heeft gekostveel minder. Ze hebben met de jaren het spel uitgebouwd. Grafisch en aantal servers/talen.
RC
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.quote:Op zondag 30 november 2008 23:21 schreef Resco het volgende:
Voor één tiende deel van dat lanceer ik een heel netwerk aan sites die meer zullen opbrengen dan jouw hele spel bij elkaar.
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot postquote:Op maandag 1 december 2008 14:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Waarom doe je dat dan niet? Kennelijk heb je een fantastisch business plan, go for it zou'k zeggen, zie hier graag over een maand ofzo de URL van je 'netwerk' van sites.
Zoals ik al eerder zei.. totdat we niks zien is alles gebakken luchtquote:Op maandag 1 december 2008 15:26 schreef Resco het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het niet doe? Niet iedereen is zo open over projecten als Roelof die alles hier open en bloot post
Staat er al in.quote:Op maandag 1 december 2008 09:14 schreef Sjiep het volgende:
Hey Roelof,
Tipje voor je. Van wat ik nu heb begrepen, heb je vooral informatie over de rassen zelf. Heel goed, want als dat niet uitgedacht is, kom je nergens uiteindelijk.
Wat je nu moet doen is de "engine" uitdenken. Zorg ervoor dat je op papier hebt hoe het bouwen in z'n werk gaat, hoe de gevechten in z'n werk gaan, hoe de inkomsten uitgedacht zijn.
Daar heb ik al om gevraagd. En ook specifiek wat en hoe.quote:Zet vervolgens ook op papier hoe je het systeem wilt onderhouden, invoerformulieren over rassen (naam, omschrijving, achtergrondverhaal, plaatjes, etc) waarmee je simpel rassen kunt beheren (aanmaken, aanpassen en verwijderen).
Ook al aan gedacht.quote:Doe dit ook voor gebouwen en eenheden.
Sorry. Dat had ik ook al bedacht.quote:Als dat team van programmeurs het goed en modulair in elkaar zetten, kun je de engine zo houden en zelf de units en gebouwen invoeren, wat een hoop kosten (en mogelijke fouten) bespaart wat dat team aan programmeurs voor jou moet doen. Extra voordeel is dat je zelf het spel kunt uitbreiden.
Zoals artefact. En projecten. Ook al aan gedacht. Kan ook evenementen mee doen. En als beloning die projecten en artefact uitdelen.quote:Denk DAAR vooral goed over na... Wat kan JIJ doen en wat kan het team aan programmeurs doen, probeer daar onderscheid in te maken. Een beetje jammer als je hun betaalt voor dingen die jij in je hoofd hebt zitten en die jij zo uit je mouw kunt schudden.
Denk ook na over hoe je het spel wilt uitbreiden. Wat ik hierboven heb omschreven, is voor de units.. Dit zal niet lang boeiend zijn voor de meeste mensen. Ik weet niet wat je van plan bent, of je innovatief wilt blijven, of enkel een spel maken en dat een aantal "rondes" vol wilt houden. Denk daar alvast over na en kijk of dat team aan programmeurs daar rekening mee kunnen houden.
Bijvoorbeeld: (ik noem maar iets) items wat je kunt gebruiken om je units sterker te maken, dan kunnen de programmeurs daar alvast rekening mee houden. de programmatuur is dan "leeg", maar als jij items toevoegt in je beheersysteem, dan kan dat automatisch meegenomen worden.
... Thanks.quote:
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.quote:Ik ga zelf van uit dat een soort gelijke spel een levensduur heeft van 5 tot 10 jaar (als het een goed spel is).
Ook afhankelijk van de verdere ontwikkeling van het spel.
Ok, netjesquote:
Counterstrrrrrrrrrrrrike.quote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
Ultima onlinequote:Op maandag 1 december 2008 16:13 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
tussen de 5 en 10 jaar is een heeeeeeeeel groot begrip. Ik denk dat er weinig games zijn die 5 tot 10 jaar meegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |