Vrijwel uitgeschakeld dus niet helemaal.quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:39 schreef Crane het volgende:
[..]
Je club 'steunen' als ze al vrijwel uitgeschakeld zijn, is er dan nog wel sprake van steunen?
Crane en een kaart? Heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:49 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit van wel.
Het is dezelfde gast die z'n kaart voor Feyenoord - ajax verkocht omdat we van Kalmar hadden verloren.
Nee joh, probeer sangria, nog veul beter dan bierquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:38 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Vrijwel uitgeschakeld dus niet helemaal.
We komen niet voor het voetbal!
Vlieg morgen om half 1 dus kan nog een soort van uitslapen.Daarna 6 uurtjes doorbrengen op het vliegveld van Barcelona.Kan ik alvast proeven hoe het met het spaanse bier gesteld is
Is weer een combi toch?En nog om half 1 ook.Genoeg redenen om niet met de combi te gaan. Helaas is mijn netwerk zo goed dat ik daar kaarten voor kan krijgen. Eigenlijk heb ik helemaal geen netwerk als het gaat om losse kaartenquote:Op dinsdag 25 november 2008 12:48 schreef Putdeksels het volgende:
Feyenoord.
Vitesse - Feyenoord ook uitverkocht trouwens, 1200 man.
Zijn nog wel kaarten via Vitesse te krijgen dacht ik...
Voor mij is Heteren een kwartiertje rijden, dus ik kan later uit m'n nest dan bij een thuiswedstrijd van Feyenoord.quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:59 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Is weer een combi toch?En nog om half 1 ook.Genoeg redenen om niet met de combi te gaan. Helaas is mijn netwerk zo goed dat ik daar kaarten voor kan krijgen. Eigenlijk heb ik helemaal geen netwerk als het gaat om losse kaarten
Voor mij is Heteren ook maar een kwartiertje rijdenquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:03 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Voor mij is Heteren een kwartiertje rijden, dus ik kan later uit m'n nest dan bij een thuiswedstrijd van Feyenoord.
whehe, mafkeesquote:Op dinsdag 25 november 2008 09:39 schreef Crane het volgende:
[..]
Je club 'steunen' als ze al vrijwel uitgeschakeld zijn, is er dan nog wel sprake van steunen?
En dan Landzaat en Fer rouleren op het middenveld.quote:------------------------------Darley-------------------------------
---------------------------------------------------------------------
Tiendalli----------Vlaar--------------Hofland-----------de Cler
-------------------El Ahmadi------van Bronckhorst------------
Wijnaldum----------------Tomasson----------------Biseswar
--------------------------------------------------------------------
----------------------------Makaay-------------------------------
Nee, maar heb jij Timmer de laatste tijd wel eens zien keepen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:53 schreef ruud_fr het volgende:
hebbie die Darley al eens zien keepen?
Ik heb hem wel gezien, maar niet zien keepenquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, maar heb jij Timmer de laatste tijd wel eens zien keepen?
Wanker.quote:Op dinsdag 25 november 2008 14:28 schreef Luni het volgende:
Aan iedereen die naar Deportivo gaat veel plezier!
Kut werk hier
Hou je bek johquote:
Het is niet zo dat die fout tegen ADO zijn eerste fout was hoor. Tegen Utrecht ging hij al behoorlijk in de fout, hij is belabberd bij voorzetten en zijn uittrappen zijn standaard balverlies.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:08 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Mensen die gelijk Timmer willen passeren.
Waardoor we als elftal meteen onder druk komen te staan en zelf niet aan een fatsoenlijke opbouw kunnen beginnen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat die fout tegen ADO zijn eerste fout was hoor. Tegen Utrecht ging hij al behoorlijk in de fout, hij is belabberd bij voorzetten en zijn uittrappen zijn standaard balverlies.
Ik ben ook geen fan van hem, maar Van Dijk is allesbehalve beter.. en Darley kan je nu ook niet voor de leeuwen gaan gooien.quote:Op dinsdag 25 november 2008 15:19 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat die fout tegen ADO zijn eerste fout was hoor. Tegen Utrecht ging hij al behoorlijk in de fout, hij is belabberd bij voorzetten en zijn uittrappen zijn standaard balverlies.
quote:Greene keert terug op het trainingsveld
Serginho Greene is dinsdagmiddag begonnen aan de volgende fase in zijn herstel na een knieoperatie. De verdediger van Feyenoord trainde onder begeleiding van een fysiotherapeut voor het eerst buiten. Dat meldt de Rotterdamse club dinsdagmiddag.
Greene viel begin november in het duel met Roda JC geblesseerd uit. Hij onderging enkele dagen daarna een operatie aan zijn linkerknie, waar een scheur in de binnenmeniscus zat. Verwacht wordt dat de verdediger pas na de Kerst inzetbaar is.
De Amsterdammer kwam deze competitie zeven duels in actie. Hij profiteerde van de blessure van Theo Lucius en mocht vooral als rechtsback opdraven. Door de absentie van Greene krijgt Dwight Tiendalli momenteel het vertrouwen van Gertjan Verbeek.
De verlosser is eindelijk terug op het veldquote:
Zal je zien dat dat net de enige speler is die geen terugslag krijgt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hopen op een terugslag voor Greene
iddquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jij vloog via Barcelona toch?quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:46 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Nog ff een dvd'tje kijken, me nest in en dan morgen om 12.20 vliegen.
Ik zal een paar biertjes drinken voor de thuisblijvers.Klote dat het niet wordt uitgezonden.
Adios
Jup.Van daar een binnenlandse vlucht naar Coruna. Terug van Santiago naar Londen en van Londen naar Eindhoven.Kom in 3 dagen in een hoop steden/vluchthavensquote:
Vanaf waar vertrek je morgen? Eindhoven?quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:06 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Jup.Van daar een binnenlandse vlucht naar Coruna. Terug van Santiago naar Londen en van Londen naar Eindhoven.Kom in 3 dagen in een hoop steden/vluchthavens
020quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Vanaf waar vertrek je morgen? Eindhoven?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Avantisport![]()
Beide shirts zijn in verkeerde maat geleverd
Misschien hadden ze wel helemaal geen XXXXXXXXXXL.quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Avantisport![]()
de laatste tijd niet, maar ik hoorde al dat het niet veel isquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee, maar heb jij Timmer de laatste tijd wel eens zien keepen?
misschien moet ie de hond van Hofland ff uitlatenquote:Op dinsdag 25 november 2008 20:23 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
kindermaatje was misschien uitverkocht?quote:Op dinsdag 25 november 2008 22:10 schreef jorienvdherik het volgende:
Avantisport![]()
Heb je toevallig digitale TV van UPC? Dan heb je nl. ook alle regionale zenders.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Godver! Is er een stream van TV Rijnmond te vinden op internet?
hier niet in ieder geval..quote:Op woensdag 26 november 2008 12:35 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Heb je toevallig digitale TV van UPC? Dan heb je nl. ook alle regionale zenders.
quote:Politiek verdeeld over locatie nieuwe Kuip
De Rotterdamse gemeenteraad is verdeeld over de locatie van de nieuwe Kuip. Uit een rondgang van Radio Rijnmond blijkt dat er geen meerderheid is voor een van de drie varianten die wethouder Bolsius in september presenteerde.
Woensdag worden de plannen voor het nieuwe Feyenoord-stadion besproken in de commissie Buitenruimte en Sport.
In de eerste variant komt het nieuwe stadion op de plek van het huidige sportcomplex Varkenoord, pal naast de huidige Kuip. In de tweede variant, wordt het stadion aan de oever van de Nieuwe Maas neergezet, ter hoogte van het Eiland van Brienenoord. Als voor de derde optie wordt gekozen, komt het nieuwe stadion ook op de plek van Varkenoord, maar is het omringd door woningbouw.
De VVD heeft een voorkeur voor de derde optie en het CDA voor de de Maas-variant.
De PvdA en GroenLinks willen ook graag een nieuw stadion langs de Nieuwe Maas, maar dichter bij station Zuid.
Verschillende partijen vinden ook dat de huidige drie varianten nog maar summier zijn onderbouwd. De SP wil daarom woensdag nog helemaal geen keuze maken.
Ook Leefbaar Rotterdam heeft haar voorkeur nog niet uitgesproken.
Ik heb UPC.quote:
Kan dat niet meer via www.rijnmond.nl of is dat alleen achteraf tegenwoordig?quote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn dat toch steeds voor rare actiesquote:Op woensdag 26 november 2008 17:44 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kan dat niet meer via www.rijnmond.nl of is dat alleen achteraf tegenwoordig?
Feyenoord steggelt nog met Club Brugge en Derijck over de eenzijdige optie in het contract van de Belg. Die willen ze lichten om meer te kunnen vangen, maar daar balen speler en Brugge behoorlijk van. Derijck zelf wil nog altijd naar België.
Als Feyenoord (lees Bosz) weer die fout maakt dan zijn ze echt debiel bezig.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:27 schreef Irritatie100 het volgende:
http://www.vi.nl/WebTV/We(...)MetKoffersPakken.htm
Zijn we geinteresseerd in Gentenaar?![]()
Dat is Bosz toch al dus ik verwacht Gentenaar 3 januari op het trainingsveldquote:Op woensdag 26 november 2008 18:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als Feyenoord (lees Bosz) weer die fout maakt dan zijn ze echt debiel bezig.
Schelvis?quote:Op woensdag 26 november 2008 12:42 schreef dill het volgende:
Echt relaxt zeg![]()
En nog een goede analist ook
Boeren die voor Feyenoord zijn zonder (goede) digitale tvquote:Op woensdag 26 november 2008 12:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Lijkt mij zelf ook het beste.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:19 schreef TJDoornbos het volgende:
Gewoon dat Maas-Plan aanhouden wat mij betreft!
Als je uit Rotterdam komt ben je voor Feyenoordquote:Op woensdag 26 november 2008 19:05 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Boeren die voor Feyenoord zijn zonder (goede) digitale tv
Gelukkig dat jij er iets van zegtquote:Op woensdag 26 november 2008 19:05 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Boeren die voor Feyenoord zijn zonder (goede) digitale tv
quote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben trouwens zelf voetballen, dus zal er weinig van zien.
Juist jij moet je waffel houden over Nep-fans lijkt me!!quote:Op woensdag 26 november 2008 20:21 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik ben trouwens zelf voetballen, dus zal er weinig van zien.
Nooit dat ze winnen daar..
quote:Op woensdag 26 november 2008 20:27 schreef Luni het volgende:
[..]
Zelf voetballen als Feyenoord speelt, namaaksupporter!
Mag het verdomme hopen want ik zie niet in hoe hij een aanwinst is.quote:Op woensdag 26 november 2008 23:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Die Boukhari roddel is een grap, toch?
nee ik ook niet, Koebrugge verkoopt toch ook al shoarma?quote:Op donderdag 27 november 2008 00:15 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Mag het verdomme hopen want ik zie niet in hoe hij een aanwinst is.
Vind Gentenaar op dit moment een kansloze aantrekking.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:09 schreef BertMaalderink het volgende:
Waarom zou Gentenaar niet welkom zijn bij Feyenoord? Omdat hij op de bank heeft gezeten bij Ajax, of omdat jullie (Jorien en Irritatie , maar misschien melden zich er meer) hem niet goed genoeg vinden?
In het geval van het laatste ben ik het daar namelijk niet mee eens. Hij is in ieder geval een stuk beter dan Timmer. In het geval van het eerste...tjsa...na een paar weken ben je dat wel vergeten en zo'n echte Ajacied vind ik het nou niet. Maar kan me op zich wel voorstellen dat het een keertje genoeg is met de Amsterdamse inbreng.
Heb trouwens nergens wat gelezen over concrete interesse, dus ik weet niet waar die vraag vandaan kwam. Maar het zou me een prima vervanger lijken voor Timmer, die nu toch echt teveel fouten maakt.
ok De Wolf en Van Gobbel kan ik me voorstellen, maar Taument moest toch ook altijd even zijn haren goed doen na iedere actiequote:Op donderdag 27 november 2008 11:28 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Hehedenk niet alleen dat dat verhaal op gaat voor mannen als De Wolf, Taument en Van Gobbel.
quote:Vermoedelijke opstellingen:
Deportivo La Coruņa: Aranzubia, Manuel Pablo, Adrián Lķpez, Zé Castro, Luis Felipe, Lafita, Antonio Tomás, Juan Rodríguez, Verdú, Guardado en Riki.
Feyenoord: Timmer; Tiendalli, Bahia, Hofland, De Cler; Wijnaldum, El Ahmadi, Fer, Van Bronckhorst, Bruins; Makaay.
http://www.voetbalinbeeld.nl/quote:Op donderdag 27 november 2008 11:01 schreef DonRaja het volgende:
ik zit in Stockholm, zou ook graag een streampje vinden vanavond...
Qua moeilijkheid van de tegenstander geef ik je gelijk. Ware het niet dat je tegen CSKA had kunnen winnen en het tegen Nancy een dramawedstrijd was.quote:Op donderdag 27 november 2008 12:25 schreef Putdeksels het volgende:
Tsjah, ik heb er weinig tot geen vertrouwen in. Dan kan het alleen maar meevallen...
Je bent uitgeschakeld in Frankrijk, niet vanavond als je verliest.
daar zal familie El Ahmadi blij mee zijn...quote:Op donderdag 27 november 2008 14:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Voor de mensen met een schotel op dak:
TVG zend vanavond de wedstrijd uit.
TVG is op de astra te vinden!
quote:Op donderdag 27 november 2008 14:37 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
daar zal familie El Ahmadi blij mee zijn...
quote:FEYENOORD MAAKT KENNIS MET RIAZOR
Feyenoord heeft woensdagavond een pittige training afgewerkt in het Estadio Riazor. Toegezongen door tientallen supporters op de tribune kwamen alle 21 spelers die mee zijn afgereisd naar Spanje in actie. Jonathan de Guzman, die donderdagavond zeker niet in actie zal komen, maakte de hele training mee. Ook Andwélé Slory en Kevin Hofland, van wie Gertjan Verbeek eerder op de dag al te kennen gaf dat ze fit zijn om te spelen, maakten de hele oefensessie zonder problemen mee.
Voor Roy Makaay betekende de training een weerzien met het stadion, waarin hij in 2000 kampioen werd met Deportivo la Coruņa.’Dat bracht leuke herinneringen met zich mee’, zei de aanvaller. ‘Bij de kampioenswedstrijd zat het stadion afgeladen vol en buiten stonden misschien nog wel meer mensen. Maar als ik donderdag terugkeer in dit stadion en het eerste fluitsignaal klinkt, zal ik negentig minuten lang alles voor Feyenoord geven en proberen de wedstrijd te winnen.’
Het grootste deel van de training stond woensdagavond in het teken van een partijvorm op een half veld. Verder was er plaats voor diverse trap- en passoefeningen, om op die manier gewend te raken aan de ondergrond in het stadion. Feyenoord keert donderdagavond terug in het Riazor, waar om 21:00 uur wordt afgetrapt voor de wedstrijd tegen Deportivo la Coruņa.
quote:SELECTIE MAAKT ONTSPANNEN STRANDWANDELING
De Feyenoord-selectie heeft donderdagmiddag ter voorbereiding op het UEFA Cup-duel met Deportivo la Coruņa een ontspannen strandwandeling gemaakt. Rond kwart voor twee stapten twintig spelers en de volledige begeleidingstaf uit het spelershotel, waarvandaan ze al snel het strand bereikten. Van de 21 spelers die mee zijn afgereisd naar Spanje, ontbrak alleen Jonathan de Guzman. Gertjan Verbeek maakte woensdag al bekend dat hij donderdagavond niet in actie zal komen.
Vanaf het strand had de selectie een prachtig uitzicht richting het Estadio Riazor, waar donderdag om 21:00 uur wordt afgetrapt. Verschillende spelers maakten van de mogelijkheid gebruik om foto’s te maken met hun mobieltje. Vanaf de boulevard werd de spelersgroep gade geslagen door diverse Feyenoord-supporters en inwoners van La Coruņa. Verbeek leidde de groep ongeveer 500 meter over het strand, waarna via de boulevard de terugweg werd ingezet.
Nancy had je ook niet hoeven verliezen, 1e helft speelde je vrij aardig, en was je de betere ploeg.quote:Op donderdag 27 november 2008 14:07 schreef Juk het volgende:
[..]
Qua moeilijkheid van de tegenstander geef ik je gelijk. Ware het niet dat je tegen CSKA had kunnen winnen en het tegen Nancy een dramawedstrijd was.
Wie maakt de tweede voor ons dan?quote:Op donderdag 27 november 2008 18:02 schreef dill het volgende:
We gaan winnen vanavond
1 - 2, Makaay en van Bronckhorst.
quote:Op donderdag 27 november 2008 18:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wie maakt de tweede voor ons dan?
Er is nog een best een kans op de volgende rond eigk. Ik weet niet hoe serieus Deportivo de UEFA cup neemt, maar op zich kan je er best stunten. Als je dan thuis wint van Lech ben je door.quote:Op donderdag 27 november 2008 18:46 schreef Putdeksels het volgende:
Moskou inmiddels op 1-0 tegen die Polen.
Stijnen, andere keepers zijn slechter.quote:Op donderdag 27 november 2008 02:09 schreef BertMaalderink het volgende:
Waarom zou Gentenaar niet welkom zijn bij Feyenoord? Omdat hij op de bank heeft gezeten bij Ajax, of omdat jullie (Jorien en Irritatie , maar misschien melden zich er meer) hem niet goed genoeg vinden?
In het geval van het laatste ben ik het daar namelijk niet mee eens. Hij is in ieder geval een stuk beter dan Timmer. In het geval van het eerste...tjsa...na een paar weken ben je dat wel vergeten en zo'n echte Ajacied vind ik het nou niet. Maar kan me op zich wel voorstellen dat het een keertje genoeg is met de Amsterdamse inbreng.
Heb trouwens nergens wat gelezen over concrete interesse, dus ik weet niet waar die vraag vandaan kwam. Maar het zou me een prima vervanger lijken voor Timmer, die nu toch echt teveel fouten maakt.
Vaarwel Europaquote:Op donderdag 27 november 2008 21:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Rellen in het vak. Stoeltjes worden naar de Spanjaarden gesmeten.
Kunnen we Feyenoord na vanavond failliet verklaren?
quote:Op donderdag 27 november 2008 21:59 schreef dill het volgende:
Doe niet meteen zo dramatisch man.
Er wordt weer volop gereld hoor.. na morgen hoeven we 3 jaar geen Europees voetbal te verwachten. En dan zijn ze nog mild.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:09 schreef TN-FR het volgende:
Dit is zuur!
Maar volgens mij is er nog een theoretische kans om door te gaan
quote:Feyenoord-fans misdragen zich
DEPORTIVO - De Feyenoord-fans hebben zich weer ernstig misdragen tijdens de UEFA Cup-wedstrijd tegen Deportivo la Coruna in Spanje. Na de 3-0 achterstand gooiden de supporters onder andere tribunestoeltjes op het veld. De ME moest ingrijpen.
telegraaf
Het is niet goed te praten, maar als je daardoor uitgesloten wordt:quote:
Je weet maar nooit met die piemels van de Uefa.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:23 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Het is niet goed te praten, maar als je daardoor uitgesloten wordt:_!
Dat is zo, maar het is niet dat de wedstrijd stil gelegen heeft ofzo. Dus zo erg zal het allemaal wel niet geweest zijn.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:27 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je weet maar nooit met die piemels van de Uefa.
Feyenoord wordt natuurlijk wel goed in de gaten gehouden momenteel.
Telegraafquote:
In de competitie is ook niks meer te winnen, wat mij betreft beginnen we met seizoen 2009/2010.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:44 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Telegraaf
Slechte wedstrijd, maar om er nu zo dramatisch over te doen? Ingecalculeerd verlies hoor bij Depor.
Zoals ik al eerder zei, in Frankrijk had je moeten winnen... hier niet.
Alles op de competitie.
Gewoon de beker winnenquote:Op donderdag 27 november 2008 22:46 schreef Fetai het volgende:
[..]
In de competitie is ook niks meer te winnen, wat mij betreft beginnen we met seizoen 2009/2010.
quote:Op donderdag 27 november 2008 22:34 schreef Sloggi het volgende:
Waarom werd Tiendalli gewisseld?
Wat een onzin.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:46 schreef Fetai het volgende:
[..]
In de competitie is ook niks meer te winnen, wat mij betreft beginnen we met seizoen 2009/2010.
9e is al genoeg om Europa in te gaan toch?quote:Op donderdag 27 november 2008 22:48 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Je moet er alles aan doen om bij die eerste 5 te geraken anders ben je als Feyenoord-zijnde nog veel en veel verder van huis.
Nee.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:49 schreef Fetai het volgende:
[..]
9e is al genoeg om Europa in te gaan toch?
Gohquote:Op donderdag 27 november 2008 22:51 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Nee.
We zitten niet in Engeland hier.
Voor plaats 1 t/m 5 wel. Voor 6 t/m 9 niet.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:51 schreef Fetai het volgende:
[..]
Goh, maar hoe zit het met de play offs dan? Zijn die afgeschaft?
is z'n contract al verlengd? Anders loopt ie gratis weg.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Deportivo geīnteresseerd in Biseswar
Jaquote:Op donderdag 27 november 2008 22:53 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Voor plaats 1 t/m 5 wel. Voor 6 t/m 9 niet.
Maar jij ging er alvast vanuit dat we die play-offs dan wel even winnen?
Bosz kennende niet.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:53 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
is z'n contract al verlengd? Anders loopt ie gratis weg.
Niet helemaal. 1+CL, 2+vCL en 3 t/m9 spelen om de UEFA-cup plaatsenquote:Op donderdag 27 november 2008 22:53 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Voor plaats 1 t/m 5 wel. Voor 6 t/m 9 niet.
Maar jij ging er alvast vanuit dat we die play-offs dan wel even winnen?
Oja joh?quote:Op donderdag 27 november 2008 23:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet helemaal. 1+CL, 2+vCL en 3 t/m9 spelen om de UEFA-cup plaatsen
Bij die eerste 2 eindigen we niet, plaats 9 is het streven dit jaar, gaat nergens meer over ditquote:Op donderdag 27 november 2008 23:04 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet helemaal. 1+CL, 2+vCL en 3 t/m9 spelen om de UEFA-cup plaatsen
mei 2014quote:Op donderdag 27 november 2008 23:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wehe nu gaat het nog langer duren voordat Bosz bekent durft te maken dat hij zijn contract heeft verlengd.![]()
Ach Ajax heeft Volendam uit ook nog niet gehad in de competitie.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:19 schreef Fiskus het volgende:
wat een gelaten sfeertje hier, kop op jongens, op naar de KNVB Beker
Volgens mij hebben we zondag toch echt 3-1 gewonnen, blijf jij dan lekker weg hier.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:19 schreef Fiskus het volgende:
wat een gelaten sfeertje hier, kop op jongens, op naar de KNVB Beker
Ik vond Bruins, El Ahmadi en Makaay nou ook niet veel brengen.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:20 schreef Putdeksels het volgende:
Tsjah, kan er eigenlijk niet al te lang rouwig om zijn dit verlies.
Lichtpuntje is hopelijk dat Verbeek ook ziet dat het zo niet langer kan met De Cler.
Van Bronckhorst linksachter, middenvelders zat.
Dat is waar. Maar wie bracht wel wat vandaag? Vond alleen Fer wel redelijk...quote:Op donderdag 27 november 2008 23:24 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ik vond Bruins, El Hamadi en Makaay nou ook niet veel brengen.
Veel balverlies, alleen balverlies eigelijk.
Verder weer 3 individuele fouten die de wedstrijd kosten, Bahia, Hoflanden ik zag niet goed wie die breedtepass gaf na de 2-0 maar die zag er ook niet goed uit. Verder zag Timmer dat ook niet bij alle 3 de doelpunten.
Ze speelde Feyenoord ook helemaal uit de wedstrijd. Vond Feyenoord in zijn geheel ook tegenvallen, wat zonde is want misschien zijn de ploegen die we getroffen hebben kwalitatief wel beter. Maar het vertoonde spel is zeer magertjes, ik had net zoals bij Nancy en CSKA wederom het gevoel je hoeft hier niet te verliezen. Maar dan is het toch Feyenoord en alleen Feyenoord zelf dat zichzelf de das om doet.quote:Op donderdag 27 november 2008 23:26 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar wie bracht wel wat vandaag? Vond alleen Fer wel redelijk...
Depor had haar huiswerk gewoon heel goed gedaan:
-2 soms 3 man op Wijnaldum.
-Bruins laten lopen.
-Flink veel druk op de verdediging.
Sorry, ik had het ook niet goedquote:Op donderdag 27 november 2008 23:06 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Oja joh?
Op naar zondag, vergeten deze wedstrijd.
Ik was dat hele UEFA-cup toernooi sowieso al vergeten, was een klein wondertje geweest als je daar vandaag had gewonnen.
Als Makaay de bal niet krijgt ken die niet veel brengen, hij is totaal niet gebruikt vandaag..quote:Op donderdag 27 november 2008 23:24 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Ik vond Bruins, El Ahmadi en Makaay nou ook niet veel brengen.
Veel balverlies, alleen balverlies eigelijk.
Verder weer 3 individuele fouten die de wedstrijd kosten, Bahia, Hoflanden ik zag niet goed wie die breedtepass gaf na de 2-0 maar die zag er ook niet goed uit. Verder zag Timmer dat ook niet bij alle 3 de doelpunten.
Ik had al gepost dat Verbeek na de wedstrijd tegen Utrecht had gezegd dat er allang een aanbod ligt voor een contractverlenging en dat Biseswar met hem daar een gesprek over had gehad.quote:
quote:Feyenoord-directeur Gudde: Achterlijk gedrag
LA CORUNA - Algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord heeft het wangedrag van een klein deel van de Feyenoord-aanhang donderdagavond in het stadion van Deportivo la Coruņa scherp veroordeeld. „Het was te achterlijk voor woorden. Het is om moedeloos van te worden”, verzuchtte hij na de kansloze nederlaag van zijn club in Estadio Riazor (3-0).
Tijdens de rust en aan het begin van de tweede helft vernielden 'fans' van Feyenoord tientallen stoeltjes. Ze wierpen de gesloopte spullen over de hekken en relingen van hun vak heen. Daarbij raakte niemand gewond, ook al doordat Spaanse supporters in de onderste vakken snel een veilig heenkomen zochten.
„Hoe verzin je het om met stoeltjes te gaan gooien?”, sprak Gudde hoofdschuddend. „Dat hoort in geen enkel stadion thuis. Ik heb begrepen van onze veiligheidsmensen dat het om een relatief klein groepje van tien tot vijftien man gaat. We hebben videobeelden van ze gemaakt. Ze kunnen uiteraard rekenen op een stadionverbod. Ook zullen we de schade op hen verhalen. Misschien schakelen we ook nog de politie in Nederland in.”
telegraaf
quote:Verbeek: Feyenoord heeft niets te zoeken in Europa
LA CORUNA - Trainer Gertjan Verbeek van Feyenoord trok donderdagavond na de dikke nederlaag bij Deportivo la Coruņa (3-0) een even pijnlijke als logische conclusie. „We hebben niets te zoeken in Europa”, constateerde hij droog.
Verbeek maakte een sombere balans op. „Drie gespeeld, nul punten en een doelsaldo van 1-9. Dat geeft aan dat we gewoon niet goed genoeg zijn voor dit niveau. Dat is de harde realiteit, daarmee moeten we het doen.”
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
Joh, rot lekker op naar 1 van je andere 60000 clubs.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:32 schreef jorienvdherik het volgende:
Als er stoelen zijn gegooid echt wat een drama kut volk
net als de helft hier dan voor rellen is ( he happel )![]()
Moet je even PM'en met Jorien, die heb nog wel wat seizoenkaarten van andere clubs overquote:Op donderdag 27 november 2008 22:40 schreef Fetai het volgende:
Wat een tyfusclub is dit om te supporten, bah, ben het helemaal zat
Het gaat niet om het verliezen op zich, het gaat om de manier waarop.quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:50 schreef Keltie het volgende:
[..]
Joh, rot lekker op naar 1 van je andere 60000 clubs.
[..]
Moet je even PM'en met Jorien, die heb nog wel wat seizoenkaarten van andere clubs over
Vraag mij eigenlijk af, gezien de reacties, of mensen daadwerkelijk hadden verwacht dat we wel even zouden overwinteren in Europa? Als dat zo is, zou het behoorlijk naīef zijn.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 28 november 2008 07:23 schreef Staanplaats het volgende:
Al vind ik wel dat we, op vlagen bij CSKA na, gewoon echt droevig hebben gespeeld. Geen passie of strijd. Doelpunten worden kinderlijk eenvoudig weggeven, bijna lachwekkend te noemen. En je kan het de ervaren mannen wel aanrekeken dat ze in deze wedstrijd niks extra's hebben gebracht.
Wat een gek!quote:Op vrijdag 28 november 2008 01:15 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het signalement moet geen al te groot probleem zijn.
[ afbeelding ]
Gaaf he, zo'n passe-partoutquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:34 schreef Putdeksels het volgende:
[..]
Inderdaad.
Iemand nog een kaartje kopen voor Lech Poznan thuis?
Mooi zo! Kunnen al die ramptoeristen ook weer hun mond dichthouden.quote:Compliment van Uefa voor Feyenoord
Datum: 28-11-2008 Bron: RTV Rijnmond
De UEFA heeft Feyenoord na afloop van het duel tegen Deportivo la Coruņa een compliment gegeven voor het optreden van de eigen stewards en een groot gedeelte van de aanhang. Enkele tientallen Feyenoord supporters vonden het nodig na de derde treffer van de Spanjaarden stoeltjes te slopen en hiermee te gaan gooien. Het optreden van de stewards van Feyenoord, alsmede het goede gedrag van de overige fans stemde de Uefa tevreden.
quote:Jurist: 'Feyenoord wordt zeker gestraft door UEFA'
Geschreven op 2008-11-28 om 15:11 | Aantal keer bekeken: 1313 | Aantal reacties: 21 | Bron: RTV Rijnmond
'Naar aanleiding van de ongeregeldheden bij Deportivo la Coruna wordt Feyenoord zeker gestraft door de UEFA.' Dat zegt advocaat Eric Vilé.
De zwaarte van de straf wordt volgens Vilé bepaald door de mate waarin Feyenoord heeft geprobeerd om de ongeregeldheden te beperken. Vilé kan niet inschatten welke straf Feyenoord opgelegd zal krijgen, maar de de in sportrecht gespecialiseerde advocaat verwacht dat de UEFA op korte termijn uitsluitsel zal geven.
Zo'n twintig Feyenoord-supporters misdroegen zich donderdagavond op de tribune in het Riazor stadion. Zij vernielden tientallen stoeltjes. De Spaanse politie verrichtte geen arrestaties.
Gezien de eerdere complimenten zal het wel meevallen lijkt me.quote:
quote:,,De slechtste ploeg die in tijden hier heeft gespeeld,’’ schreef de sportkrant Depor. ,,Inclusief de bekerwedstrijd tegen Elche, één van de zwakste ploegen in de tweede divisie.’’
De rapportcijfers ernaast onderstreepten de mening van de Spaanse pers: met een 4 kwam Georginio Wijnaldum er nog het best vanaf. De overige Feyenoorders kregen een 3 of een 2 (Dwight Tiendalli).
Deze mensen zijn gewoon zo kansloos,quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:45 schreef Happel het volgende:
Ah, die paar stoeltjes man. Ik zat op de lange zijde trouwens, voordat ik weer beticht ga worden van rellen. ¤30 voor een kaart.
Doodop, 2.5 uur geslapen vannacht. Vanmorgen om 6.00 weer in het busje naar Valladolid. Nu net een uurtje thuis.
Ach ja, kan me er niet zo druk om maken. Vond het wel een vermakelijk schouwspel.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Deze mensen zijn gewoon zo kansloos,
[ afbeelding ]
Echt als die mensen eens door een auto zouden worden aangereden
quote:http://forum.fok.nl/topic/1224839
Het is niet slim nee maar ik heb wel respect voor al die supporters die mee reizen en toch nog Feyenoord steunen terwijl er eigenlijk weinig kans op overwinteren was.quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Deze mensen zijn gewoon zo kansloos,
[ afbeelding ]
Echt als die mensen eens door een auto zouden worden aangereden
Wat ben je dan voor idioot, weet al wat voor kansloze gasten dat zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:01 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Net terug.Tering wat een trip. Wedstrijd kan ik kort over zijn. Was gewoon kut. Geen inzet,geen strijd, geen passie.Voetballend ging helemaal niks goed. Maar dan ook echt helemaal niets. In diverse stukjes lees ik dat er stoeltjes naar het veld werden gegooit. Knappe jongen als jij van de 2e ring een stoeltje op het veld kan gooien. Was een groepje van 20 á 25 man die stoeltjes richting het deportivo vak naast het uitvak gooiden. Dieptepunt vond ik dat diezelfde groep medesupporters aanvielen die de boel probeerden te sussen. Spaanse politie was zeer aanwezig en zeer agressief. Door al het geknuppel van de politie tiefde er bijna nog een paar Feyenoorders in het Deportivo vak naar beneden. Nadat de politie zich wat terugtrok werd het Feyenoord vak ook rustig. Na de wedstrijd nog nooit zo'n grote politiemacht gezien. De wegen helemaal afgezet met busjes en agenten. In de lucht een helikopter met zoeklicht. Vrees echter wel voor een schorsching. Mannetje van de Uefa stond vanaf de ongeregeldheden recht voor het uitvak en heeft alles perfect gezien. Het spaanse bier smaakte trouwens prima. Ik vlieg trouwens nooit meer met Ryan Air. Moet ik 20 GBP betalen omdat ik via hun tering site niet kan inchecken. Vervolgens lopen ze de hele vlucht het vliegtuig door om krasloten, kalenders enz. te verkopen. Hopelijk volgend jaar weer Europa in maar ik vrees het ergste.....
Was natuurlijk niet geheel dezelfde groep maar een aantal die daar stonden doken op de supporters die wat dingen riepen of ertussen probeerden te komen. Ik was ook van de kaart dus misschien heb ik het fout gezien..quote:Op zaterdag 29 november 2008 00:02 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Wat ben je dan voor idioot, weet al wat voor kansloze gasten dat zijn.
Zal er maar niks over zeggen.
oelikunquote:Op vrijdag 28 november 2008 22:45 schreef Happel het volgende:
Ah, die paar stoeltjes man. Ik zat op de lange zijde trouwens, voordat ik weer beticht ga worden van rellen. ¤30 voor een kaart.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 22:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Ach ja, kan me er niet zo druk om maken. Vond het wel een vermakelijk schouwspel.
[..]
Welk vak.quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:58 schreef Putdeksels het volgende:
Ik heb m'n kaart voor Poznan thuis weggegeven aan een Pool.
Ga echt niet dat eind rijden voor een vriendschappelijke wedstrijd....
Niet geheel onlogisch natuurlijk...quote:Feyenoord zonder aanhang naar UEFA-uitduels is optie
Geschreven op 2008-11-29 om 11:17 | Aantal keer bekeken: 399 | Aantal reacties: 5 | Bron: Sportweek.nl Feyenoord is op zoek naar een oplossing om ongeregeldheden in UEFA Cup-uitwedstrijden in het vervolg te voorkomen. Tijdens het verloren duel donderdag tegen Deportivo La Coruņa (1-0) gooide een klein gedeelte van de meegereisde Feyenoord-aanhang met kuipstoeltjes. De Spaanse politie moest er uiteindelijk aan te pas komen om alles weer rustig te krijgen in het stadion.
Feyenoord werd in 2007 uitgesloten van deelname aan de UEFA Cup door wangedrag van supporters in de wedstrijd op 30 november 2006 tegen Nancy. De Rotterdamse club wacht dan ook af hoe de UEFA reageert op de ongeregeldheden van afgelopen week. Positief is dat de UEFA-man zijn waardering uitsprak voor de inzet van onze stewards en de Rotterdamse agenten, die er volgens hem voor zorgden dat het niet verder uit de hand liep, aldus algemeen directeur Eric Gudde in De Telegraaf.
Donderdagnacht zaten de bestuurders van Feyenoord al bij elkaar om een oplossing te vinden voor het probleem. Één van de gespreksonderwerpen was om voortaan naar Europese uitduels te gaan zonder eigen publiek. Dat is een mogelijkheid, maar we gaan nergens op vooruitlopen, aldus financieel directeur Onno Jacobs. We hebben voldoende tijd om hier over na te denken. We spelen op zijn vroegst pas volgend seizoen weer een Europese uitwedstrijd.
De UEFA man had toch ook zijn waardering uitgesproken over het grootste gedeelte van de Feyenoordaanhang? Maar dat vermeld Gudde voor de volledigheid maar ff niet!quote:Op zaterdag 29 november 2008 12:18 schreef Putdeksels het volgende:
...Positief is dat de UEFA-man zijn waardering uitsprak voor de inzet van onze stewards en de Rotterdamse agenten, die er volgens hem voor zorgden dat het niet verder uit de hand liep, aldus algemeen directeur Eric Gudde in De Telegraaf...
Netjes.Goed werk.Een mod kan zeker alleen de eerste post editten?Ik kan het namelijk zelf niet.quote:
Er hoeft niks geupdate worden. Het zijn plaatjes die geupload worden naar Photobucket.quote:Op zaterdag 29 november 2008 15:47 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Netjes.Goed werk.Een mod kan zeker alleen de eerste post editten?Ik kan het namelijk zelf niet.
quote:Voor spelers, van supporters
za, 29/11/2008 - 15:53
Een aantal Feyenoord-supporters wilden vandaag voorafgaand aan de training een aardigheidje aan de spelers aanbieden. Voor in het spelershome.
Als bedankje voor de strijd die de spelers afgelopen donderdag hebben geleverd in A Coruna. De inzet die daar geleverd is, komt tot uiting in het presentje: een lijst met rapportcijfers uit een Spaanse krant.
Laagste cijfer: een 2 voor Tiendally. Hoogste cijfers: een 5 voor Slory. Gemiddeld: een 3,2.
Een schande. Verliezen kan, maar dan altijd strijdend ten onder!
En hoe reageert Gertjan Verbeek als de supporters hem voor de training aanspreken en het aardigheidje willen overhandigen? Meneer loopt door en kan slechts 'schei uit' uitbrengen...
Ach, zelfs als we dat verliezen. 6 punten zijn in theorie ook in te halen, in de praktijk is het voor Feyenoord alleen wat lastigerquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:13 schreef TN-FR het volgende:
Zie eerst zelf maar eens te winnen morgen. Altijd al lastig geweest arnhem uit.
quote:12 investeerders moeten 60 miljoen in Feyenoord stoppen. Maar zelfs de vermogende fans houden de hand op de knip. ‘Dit plan kan beter de ijskast in.’
Het jaarverslag van het seizoen 2007-2008 is net gedrukt als de directie van Feyenoord in het Riazor-stadion in het Spaanse La Coruņa met gekromde tenen het UEFA Cupduel met Deportivo volgt. Het spel is weer eens dramatisch en een deel van de fans bevestigt wederom het beeld van een club die in Europa een spoor van vernieling achterlaat.
Feyenoord staat elfde in de eredivisie, is na drie nederlagen uitgeschakeld in de UEFA Cup en presenteert een openhartig jaarverslag, waaruit blijkt dat ‘het point of no return is bereikt’, zoals financieel directeur onno Jacobs concludeert. ‘We moeten hard werken aan ons imago en de uitstraling van de club. Mensen willen bij winnaars horen.’
Sjaak Poppe, woordvoerder Port of Rotterdam:
‘Om naamsbekendheid gaat het niet bij ons. Daarom ambiëren wij ook geen rol als shirtsponsor of hoofdsponsor van Feyenoord. Wij zullen ook niet zeker stappen in het overbruggingsfonds van Feyenoord, bij ons praat je immers niet over miljoenen aan sponsorgeld.’
En dan moet je al een tijdje niet bij Feyenoord zijn. De club uit Rotterdam-Zuid heeft het ergste achter de rug, maar kampt nog met een rentedragende schuld van 17 miljoen euro. En hoewel de omzet met 4,7 miljoen is gestegen tot 42,9, had de club op 30 juni 2008 een negatief eigen vermogen van 6,4 miljoen euro. ‘De totale schuld bedroeg in 2006 inclusief de belastingclaim die we voor 5,1 miljoen euro hebben afgekocht ongeveer 35 miljoen’, vertelt Jacobs, op zijn kantoor in De Kuip.
Noodverbanden
Bij zijn aantreden in december 2005 constateerde de financieel directeur dat Feyenoord de salarissen nauwelijks kon betalen. ‘We zagen aankomen dat we het einde van het seizoen niet zouden halen. We hingen echt met de handen aan de reling. We moesten noodverbanden leggen, overbruggingskredieten aantrekken en zo snel mogelijk spelers verkopen om inkomsten te genereren.’
Hewi Hoogendijk, mede-eigenaar van de Rook Groep:
‘Behalve voor Feyenoord doen we ook nog dingen voor RBC Roosendaal en voor hockeyclubs. Andere clubs kennen hun sponsors. De contactpersoon bij Feyenoord heeft zich al drie keer aan mij voorgesteld. Dat is dus twee keer teveel. Dan heb ik al gegeten en gedronken.
In augustus 2006 verkocht Feyenoord zijn sterspelers Kuijt en Kalou om een deel van de schulden af te lossen. De club richtte daarnaast Talent Pool 1 op, waarin zeven talenten (De Guzman, de in 2007 naar Real Madrid vertrokken Drenthe, Vincken, Biseswar, Mulder, Bruins en Wijnaldum) tegen een geschatte transferwaarde van 24 miljoen euro werden ondergebracht. Wie in dit fonds participeert, hield aan de transfer van Drenthe ruim een ton over.
Talent Pool 2 met Tiendalli, Vlaar, Slory, Schett, Greene, de reeds vertrokken doelman Ekramy en de helemaal met voetballen gestopte Canadees Lensky, trok ook voldoende investeerders, maar is vooralsnog geen succes. El Ahmadi is als eerste ondergebracht in het Feyenoord Investerings Fonds, terwijl de club ook certificaten van aandelen uitbracht.
Ingrid Lodder van aannemingsbedrijf MNO Vervat:
‘W e hebben jarenlang een businessunit gehad in De Kuip, maar dat werkte voor geen meter. Die unit kostte handen vol geld en werd haast nooit door ons gebruikt. En als we dan eens een keer relaties meenamen naar een voetbalwedstrijd, dan moesten we ook nog kaarten voor hen kopen.’
Met de grondige renovatie bij Feyenoord na het gedwongen afscheid van de almachtige voorzitter Jorien van den Herik is een belangrijk obstakel voor potentiële sponsors weggenomen.
Jacobs: ‘Sinds de commissie-Kerkum een nieuwe structuur heeft ingevoerd, is de identiteit van Feyenoord opnieuw verankerd in een gouden aandeel.
Welkom
‘Het kan niet zo zijn dat één persoon het voor het zeggen heeft zoals in het verleden. Ik heb met diverse investeerders uit het eerste spelersfonds gesproken. Zij kregen in de periode-Van den Herik nooit het gevoel dat ze welkom waren. We hebben met de diverse fondsen een kleine 20 miljoen euro opgehaald. Dat is een significant verschil.’
Willem C. van ’t Wout van Indiana Finance:
‘Ik zie de volgende verklaringen voor het uitblijven van investeerders: d at er teveel organisaties binnen Feyenoord zijn die langs elkaar heen werken , dat een lening in het verleden moeizaam of slecht werd terugbetaald en de balans van de lenende club niet imponeert. ‘
Maar zolang Feyenoord 17 miljoen in het rood staat, kan de club ondanks de blessuregolf van de laatste maanden geen nieuwe spelers aantrekken. Jacobs: ‘We hebben tot vorig seizoen nooit uit een positie van kracht kunnen handelen. We hebben een negatief eigen vermogen van 6,5 miljoen euro, terwijl clubs als Ajax, PSV en Heerenveen het zich kunnen permitteren om spelers te kopen voor de langere termijn.’
De directie geeft het onomwonden toe. ‘We zijn op vele terreinen ingehaald door Heerenveen, FC Groningen en FC Twente’, aldus Jacobs. ‘Die clubs hebben gestructureerd aan de toekomst gewerkt, onder meer door het bouwen van nieuwe stadions waardoor hun omzet aanzienlijk kon worden verhoogd. Het heeft bij Feyenoord ook te lang ontbroken aan een topsportklimaat.’
Michel Perridon van Trust International:
‘Het management van Feyenoord is niet altijd even slim omgegaan met de budgetten. Anders valt niet te verklaren waarom kleinere clubs als NAC en FC Groningen het nu veel beter doen in de Eredivisie . ’
Nu pas zet Feyenoord de achtervolging in. Op 17 december maakt de gemeente Rotterdam bekend waar het nieuwe stadion zal verrijzen. Feyenoord hoopt dat het vanaf 2016 aan de boorden van de Maas kan spelen. Jacobs: ‘Vanwege de uitstraling van de club én de stad, zoals het Opera House in Sydney. Het heeft als voordeel dat wij ons nieuwe trainingscentrum op Varkenoord kunnen bouwen.’ Jacobs toont een grafiek met de te verwachten omzet. ‘In het nieuwe stadion kunnen we de huidige begroting van 44 miljoen meer dan verdubbelen tot ruim 100 miljoen.’
In het beleidsplan ‘Feyenoord op weg naar 2016’, op weg dus naar het nieuwe stadion, neemt het Feyenoord Overbruggingsfonds een cruciale plaats in. Om in die periode van acht jaar ‘versneld te kunnen groeien’ zoekt Jacobs 12 apostelen die elk 5 miljoen euro tegen een rente van 3 procent willen investeren.
Woordvoerder Cor de Ruyter van Eneco:
‘In ons sponsorbeleid richten we ons voornamelijk op projecten die te maken hebben met duurzame energie. De enige sport die we nog financieel ondersteunen is wielrennen. We hebben zes, zeven jaar geleden afscheid genomen van Feyenoord. De club weet precies waarom.’
‘Ons voortbestaan hangt er niet vanaf. Met tien investeerders ben ik ook al blij. Met die gelden wordt de stap naar het nieuwe stadion vergemakkelijkt. Het is een utopie te denken dat we zomaar van 44 naar 100 miljoen euro kunnen springen. En hoe voller de investeringspot des te gerichter kunnen wij de ploeg versterken.
Jacobs bladert ook in de Quote 500, de ranglijst van rijkste mensen in Nederland. Maar uit een rondgang langs grote bedrijven in de regio Rijnmond blijkt dat zelfs de zakenmannen met een Feyenoord-hart de hand op de knip houden.
Businessvisie
Michel Perridon, grootaandeelhouder van Trust International: ‘Ik ben een enorme Feyenoord-supporter en persoonlijk betrokken bij een aantal clubzaken, maar in mijn businessvisie komt de club niet voor. Trust haalt maar 6 procent van zijn omzet in Nederland. Dan moet je dus niet de hoofdsponsor willen worden van een Nederlandse club. Het zou bedrijfsmatig bezien een slechte investering zijn. Ik zal dus ook nooit shirtsponsor van Feyenoord worden. ‘Ik heb nog een andere hobby en dat is de Formule 1. Die markt is voor Trust interessanter. Samen met Red Bull heb ik een mooi pad gemaakt voor de Formule 1-sponsoring. Daar ligt wel een duidelijke koppeling met onze internationale activiteiten. Het valt niet mee om het product Feyenoord buiten onze landsgrenzen te slijten. Dat verklaart ook waarom shirtsponsors overwegend bedrijven zijn met een stevige lokale markt.’
ECT (Europe Container Terminals):
Geen commentaar.
Bij als Hewi Hoogendijk, mede-eigenaar van de Rook Groep en in het bezit van drie business-seats in De Kuip, heerst onbehagen over de bedrijfsvoering. ‘Er wordt bij Feyenoord door de onoverzichtelijke structuur geld weggegooid. En er lopen te veel ego’s rond. Als ik er met mensen praat, krijg ik altijd te horen: die deugt niet. Dat is natuurlijk een veeg teken.
‘De contactpersoon bij Feyenoord heeft zich al drie keer aan mij voorgesteld. Dat is dus twee keer te veel. Er zijn mensen aangesteld die de sponsors moeten gaan gerieven. Daar is een half jaar over nagedacht en nu ligt er een plan op tafel dat een blauwdruk is van de eerste de beste amateurclub om de hoek. Er komt een borrel voor de sponsors, een dagje golfen en een galadiner. Daar schieten toch de tranen van in je ogen?’
Aad Kuiper, managing director Hunter Douglas:
‘Hoewel wij voetbal in het algemeen en als Rotterdammers Feyenoord, Sparta en Excelsior in het bijzonder een warm hart toedragen verwacht ik niet dat Hunter Douglas op de korte termijn als sponsor van Feyenoord zal optreden. ‘
Hoewel de directie het ontkent, heeft Feyenoord volgens Hoogendijk al een kans gemist om zich te laten opkopen. ‘Er was niet zo lang geleden een kapitaalkrachtige groep Rotterdamse ondernemers die de club voldoende liquiditeit kon verschaffen. Die groep wilde in ruil voor de investering gedeeltelijk eigenaar van de club worden. Dat weigerde Feyenoord.
‘Ik zag wel wat in het plan. Liever dat dan te worden opgekocht door een steenrijke Rus die geen enkele binding heeft met de stad. En dan zeggen ze bij Feyenoord: het is zo gezellig bij ons en we hebben weer drie talenten uit de eigen opleiding in de basis. Nou, die drie talenten voetballen over een jaar ook ergens anders.’
Els de Bruin, Media relations Unilever:
‘Wat betreft sport en bewegen zijn onze 2 belangrijkste sponsorships: NOC*NSF (Unilever Nederland is Partner in Sport) en de KNVB (sinds 1 juli dit jaar). Er zijn op dit moment geen plannen Feyenoord te ondersteunen.’
Chris Woerts, deze maand opgestapt als commercieel directeur van Feyenoord en vanaf december werkzaam bij ‘een grote club uit de Premier League’, becijferde ooit dat een buitenlandse investeerder zeker 200 miljoen euro naar De Kuip moest meenemen om de club over te nemen.
Nooit realistisch
Benno Leeser, tot dit jaar voorzitter van de businessclub van Feyenoord, heeft er nooit in geloofd. ‘Ik waardeer Woerts om zijn inzet, maar ik heb dat bedrag nooit realistisch gevonden. Als er een investeerder was die miljoenen in de club wil steken, had ik het als oud-voorzitter van de businessclub moeten weten. En ik heb hem nooit ontmoet.’
Financieel directeur Jacobs: ‘Wat heb je als je Feyenoord koopt? Een spelersgroep en een berg goodwill. Wat betaal je voor de goodwill? Wat de gek ervoor geeft. Ik vind 200 miljoen niet zo gek. Voor 100 miljoen wil ik ook best praten, maar dan krijg je als investeerder een deel van de aandelen.’
Frans Swarttouw, marketingmanager van Argos Oil:
‘Wij zijn een van de bedrijven die financieel garant hebben gestaan voor het honderdjarig jubileumfeest van Feyenoord. We zijn nu in overleg met Feyenoord hoe wij verder kunnen bijdragen aan de club. We zijn bestuurders met een Feyenoord- hart en het leeft ook erg bij onze werknemers. ‘
Sponsors dienen zich bij Feyenoord voldoende aan, zegt Woerts. En hij wijst op nieuwe overeenkomsten met Fortis, Port of Rotterdam, Samsung en de nieuwe kledingsponsor Puma. Met ‘creatief denken’ heeft Feyenoord zijn omzet zelfs met enige miljoenen weten te verhogen. Het probleem is dat de club nog acht jaar moet spelen in een stadion, dat volgens Woerts ‘niet meer van deze tijd is’.
En niet alleen omdat het publiek bij slecht weer verkleumd en verregend moet toekijken. Woerts: ‘Feyenoord begint elke wedstrijddag al met een post van 100 duizend euro aan veiligheidskosten. FC Twente heeft zijn vernieuwde stadion in eigen beheer en verdient maximaal aan de catering.’
De waarde valt te meten, aldus Woerts. ‘Die research is alleen nog nooit gedaan. Maar er zijn gespecialiseerde bedrijven die de markt kunnen aftasten om te zien hoeveel je waard bent. Ik heb die opdracht bij Feyenoord nooit gekregen. Maar ik zou best willen laten onderzoeken of een bedrag van 200 miljoen euro haalbaar is.’
Arno Schikker van Vopak:
‘Wij steunen Feyenoord vanuit onze lokale organisatie, vooral met de huur van een skybox, die is bedoeld voor relatiemarketing. Financiering van Feyenoord maakt geen deel uit van onze strategie. Uw vraag staat niet op onze agenda.’
Met enige jaloezie kijkt Feyenoord naar de hospitality in het Emirates Stadium in Londen, waar Arsenal op een wedstrijddag tussen 2500 en 3000 diners serveert. Feyenoord bedient maximaal 250 gasten.
Te laat
Woerts erkent verder dat de verkoop van de nieuwe business-seats geen succes is geworden. ‘We hebben 1250 tot 1500 seats gecreëerd, maar we zijn te laat begonnen met de verkoop. We mikten op 70 procent en zijn blijven steken op een percentage van 40. De verkoop zal vanwege de economische malaise zeker stagneren. Al is het ook typisch Rotterdams om eerst de kat uit de boom te kijken.’
Marc Ruis van de Van Gansewinkel Groep:
‘Wij zijn door het samengaan met AVR internationaal geworden en opereren nu in een veel bredere omgeving dan Rotterdam. Bovendien zijn we erg op de markt van business to business georiënteerd. Buiten dat stappen we sowieso niet in sportsponsoring.’
De Feyenoord-directie moet zich niet rijk rekenen, zegt marketingexpert Frank van de Wall Bake. ‘Feyenoord kan dat overbruggingsfonds beter in de ijskast zetten. In de huidige economische malaise zitten investeerders eerder op hun geld dan dat ze het uitgeven. De club kampt dan ook met een dilemma. Feyenoord kan nu slechts geld genereren door spelers te verkopen. Het management zal een bod van 15 miljoen op Wijnaldum vermoedelijk niet afslaan, maar dan raakt de club alweer een kroonjuweel kwijt.
Marloes Meijer, verantwoordelijk voor het sponsorbeleid van Ooms Makelaars:
‘Wij sponsoren alleen verenigingen waarin ambassadeurs van ons rondlopen. Als een medewerker van ons bij voorbeeld enthousiast lid is van een tennisclub, vinden wij het leuk die club te sponsoren. Nee, er spelen geen medewerkers van Ooms bij Feyenoord.’
‘Het is een paradoxale situatie, want alleen als de prestaties van Feyenoord verbeteren zullen investeerders over de brug komen. Ik weet zeker dat het Rotterdamse bedrijfsleven Feyenoord zal omarmen als de club met aantrekkelijk voetbal weer om de landstitel speelt. Nu hebben investeerders een dubbel excuus om het even aan te zien.’
Feyenoord moet juist nu zuinig zijn op zijn talenten, stelt zakenman Perridon. ‘We hebben weer een aantal potentiële topspelers in huis. Ik zie geen noodzaak om het tafelzilver te verkopen. Dat zou ik het bestuur ook afraden.’
Pim Meyboom, directeur operationele zaken bij Air Products:
‘We hebben in Nederland vorige week een zogeheten waterstofalliantie afgesloten, waarbij Amsterdam de belangrijkste afnemer wordt en Rotterdam de grootste producent. Ik ben een geboren Rotterdammer, maar om die reden zullen wij nooit kiezen tussen Ajax of Feyenoord. ‘
Jacobs: ‘Wijnaldum ligt gelukkig vast tot 2012, dan maakt het niet zoveel uit of hij volgend jaar dan wel in 2010 vertrekt. Er staat bij Feyenoord in elk geval weer kapitaal op het veld.’
Van den Wall Bake: ‘Misschien moet in De Kuip de kop van de trainer rollen. Maar ik geloof heilig in het instituut Feyenoord.’
Zou me niets verbazen als het tegen die kaswerkers ook weer los gaat.quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Al 2 polen die via marktplaats het kaartje willen
Is ook wel aan de biedingen te zijn , 5 euroquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Al 2 polen die via marktplaats het kaartje willen
quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Is ook wel aan de biedingen te zijn , 5 euro
Lachen joh, dat je club zo in de ellende zitquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:53 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dat zijn normale.
Via de mail, een duitse en engelse reactie. mailadres .pl
Feyenoord mist El Ahmadi tegen Vitesse
ROTTERDAM - Karim El Ahmadi doet zondag niet mee in de uitwedstrijd van Feyenoord tegen Vitesse. De middenvelder heeft nog te veel last van een blessure aan zijn kuit,
afbeelding vergroten Karim El Ahmadi. FOTO PRO SHOTS
Hij werd daardoo donderdag in het met 3-0 verloren UEFA Cup-duel tegen Deportivo la Coruņa al voortijdig naar de kant gehaald door trainer Gertjan Verbeek.
Hoe lang El Ahmadi niet inzetbaar is, is nog niet bekend.
Maken ze het zelf naar Boszquote:Op zaterdag 29 november 2008 23:17 schreef denthemen het volgende:
[..]
Lachen joh, dat je club zo in de ellende zit
Mensen zoals jij zijn een plaag voor het voetbal
Ja, tuurlijk.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Maken ze het zelf naar Bosz
Is niet de eerste keer dat je je kaart verkoopt toch?Moet je helemaal zelf weten hoor.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dit seizoen alleen naar Ajax en Utrecht geweest.quote:Op zondag 30 november 2008 00:02 schreef Hofpleinfontein het volgende:
[..]
Is niet de eerste keer dat je je kaart verkoopt toch?Moet je helemaal zelf weten hoor.
Wel lekker makkelijk om niet te gaan als het slecht gaat he
Mensen (vooral op dit forum) die nog steeds roepen dat dit allemaal de schuld is van Bosz moeten misschien maar weer naar kabouter plop gaan kijken en zich niet druk maken over voetbal want dat gaat waarschijnlijk hun pet te boven.quote:Op zaterdag 29 november 2008 23:48 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een seizoenskaart?Als je er al 1 heb...quote:Op zondag 30 november 2008 00:04 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dit seizoen alleen naar Ajax en Utrecht geweest.
quote:Algemeen directeur Gudde liet in De telegraaf weten dat Bosz en Feyenoord er nog niet uitzien. Hij liet weten blij te zijn als dat in januari rond kan komen. Bronnen rondom de club melden De Telegraaf dat Bosz hoog in de boom zit bij de onderhandelingen. Hoewel Feyenoord de door Bosz zelf geformuleerde sportieve doelstellingen voor de afgelopen twee seizoenen niet heeft gehaald en ook dit seizoen moeizaam verloopt, heeft Bosz een stevig eisenpakket neergelegd. Behalve een hoger basissalaris zou hij ook premies willen ontvangen voor zowel sportieve successen als goede financiële resultaten op de transfermarkt. Gudde bevestigt dit niet. "Inhoudelijk doe ik geen enkele mededeling over de onderhandelingen. Ik kan alleen zeggen dat de gesprekken in een goede sfeer verlopen."
Op buitenspel spelen met veel te trage spelers als De Cler en Bahia.quote:
quote:Op zondag 30 november 2008 13:22 schreef TC03 het volgende:
Verbeek na de wedstrijd: "Ik zal het natuurlijk nooit hardop zeggen, maar die backs van mij zijn echt dramatisch op dit niveau."
Gokschuldenquote:Op zondag 30 november 2008 13:27 schreef Happel het volgende:
Snap ook niet waarom die vuurwerkverkoper speelt. Hij kan beter wat gaan doen aan zijn gokschulden.
Echt zo slechtquote:Op zondag 30 november 2008 13:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Waar zijn ze allemaal in godsnaam mee bezig...
Zag hem toen in Eindhoven studeerde, weleens bij zo'n gokhalletje. Stond ie buiten te bellen met zo'n plastic bakje met euromuntjes ofzo. Vroeg nog of hij niet hoefde te trainen, maar hij keek me lachend wegquote:
'Aan alle kanten wordt feyenoord voorbij gelopen'quote:Op zondag 30 november 2008 14:05 schreef DatMeenJeNiet het volgende:. Zo voorspelbaar. Dit gaan we ook helemaal weggeven.
Wordt volgens mij ook steeds moeilijker.quote:Op zondag 30 november 2008 14:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die middenmoot gaan we niet meer uitkomen dit seizoen.
Die blessures maken het ook niet makkelijk hč. Op de bank heb je niets lopen.. in de basis heb je hoofdklasse-spelers als Bahia en Lucius. En dan heb je ook nog eens spelers als Fer en Wijnaldum die vermoeid zijn. En elke week mis je weer allerlei spelers. De Cler zijn we lang kwijt denk ik, en El Ahmadi wordt ook weer afwachten.quote:Op zondag 30 november 2008 14:24 schreef Sender_ het volgende:
[..]
Wordt volgens mij ook steeds moeilijker.
Als je in dit soort wedstrijden de 3 punten niet pakt gaat het niet lukken om aan te haken bij het linkerrijtje.
Toch wel erg triest.
Ik dacht dat we dit seizoen af waren van die verschrikkelijke uitduels van de voorgaande twee seizoenen. Vandaag was t weer typisch zo'n duel, een wonder dat we niet met 4-1 de boot ingingen ofzo.quote:Op zondag 30 november 2008 14:27 schreef Merkie het volgende:
Pff, wat een dramatische wedstrijd. Sinds wanneer is De Cler zo traag geworden? En ook qua inzet kon ik weinig positiefs opmerken, praktisch elke afvallende bal werd aan Vitesse weggegeven.
Wat is het voor blessure? Toch raar.. die vent was toch lange tijd één van de beste lb's in NL en dit seizoen is het gewoon een drama.. Best jammer want hij is op zich een hele goede speler. Denk dat als we beter gaan draaien hij ook beter gaat spelen.quote:Op zondag 30 november 2008 14:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Die blessures maken het ook niet makkelijk hč. Op de bank heb je niets lopen.. in de basis heb je hoofdklasse-spelers als Bahia en Lucius. En dan heb je ook nog eens spelers als Fer en Wijnaldum die vermoeid zijn. En elke week mis je weer allerlei spelers. De Cler zijn we lang kwijt denk ik, en El Ahmadi wordt ook weer afwachten.
Het schoot in zijn hamstring na een sprintje. Dus of verrekking of een scheurtje.quote:Op zondag 30 november 2008 15:07 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Wat is het voor blessure? Toch raar.. die vent was toch lange tijd één van de beste lb's in NL en dit seizoen is het gewoon een drama.. Best jammer want hij is op zich een hele goede speler. Denk dat als we beter gaan draaien hij ook beter gaat spelen.
De Cler speelt juist zo slecht omdat van Bronckhorst zo slecht speelt. Dus of dat nou een verbetering is.quote:Op zondag 30 november 2008 16:21 schreef Putdeksels het volgende:
Enige lichtpuntje is dat Verbeek nu eindelijk Van Bronckhorst op linksback kan zetten.
Dan pakken we toch gewoon 1 van de andere 10 linksbuitens die we op de bank hebben zitten?quote:Op zondag 30 november 2008 16:34 schreef Putdeksels het volgende:
Verbeek valt toch ook iets aan te rekenen: iedere boerenlul kan zien dat Bruins geen linksbuiten is.
Van Bronckhorst is gewoon een linksback, wordt constant overlopen op het middenveld.quote:Op zondag 30 november 2008 17:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
De Cler speelt juist zo slecht omdat van Bronckhorst zo slecht speelt. Dus of dat nou een verbetering is.
[..]
Dan pakken we toch gewoon 1 van de andere 10 linksbuitens die we op de bank hebben zitten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |