Samenvatting?quote:Op maandag 24 november 2008 13:20 schreef SHE het volgende:
Vergeet het ziekenhuis ook niet te vertellen over mijn sensationeel baby-maak dieet
Afgesproken!quote:Op maandag 24 november 2008 12:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
SilkTie, jullie zijn dus aan de IVF-poging begonnen? Heel veel succes, ik zie graag jullie streepjes verschijnen straks
Nou, je kunt het vinden in het Slank-de-herfst-in topic, in de OP.quote:
Als het er 6 zijn wil ik er wel eentje "overnemen"quote:
Zo ben ik dus ook nu inmiddels bijna 20kg afgevallen en heb sinds 3 maanden ook weer een normale cyclus met regelmatige eisprong. Er ik nooit PCO geconstateerd maar ik heb wel overgewicht en had geen (of niet altijd, dat weet ik niet precies) een eisprong.quote:Op maandag 24 november 2008 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, je kunt het vinden in het Slank-de-herfst-in topic, in de OP.
Het is helemaal niet heel raar of moeilijk. Ik wilde het doen omdat het een suikervrij dieet is. Er is een link tussen PCO, diabetes2 en overgewicht. Ik heb/had wellicht een beetje overgewicht, maar daar ging het me niet om. De invloed van suikers op je hormonen zijn aanwezig en het leek mij wel interessant om eens te kijken of het invloed heeft als ik de suikers uit mijn eten schrap. En tja, of het nou toeval is of niet, ik ben wel zwanger
Ja, dat wel, en nog behoorlijk regelmatig ook (tussen 30 en 35 dagen), dus vandaar dat ik niet gelijk reden zag om naar de HA te gaan. Al had ik na een maand of 8 ook 2 cyclussen ovu testen gebruikt, maar die werden ook niet echt duidelijk positief, maar deed dat toen af als misschien heb ik de piek net gemist.quote:Op maandag 24 november 2008 21:16 schreef Brighteyes het volgende:
Happy, Even persoonlijk nieuwsgierig, maar menstrueerde je wel gewoon? Of had je dat ook niet?
Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn dat niet wat veel eieren?quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:11 schreef happyme28 het volgende:
Heb 'm even gekopieerd:
[Messias-dieet voor de slanke lijn en bevlekte ontvangenis]
Succes!
Kijk, hier was ik dus nog wel benieuwd naar.quote:Op maandag 24 november 2008 23:04 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, dat wel, en nog behoorlijk regelmatig ook (tussen 30 en 35 dagen), dus vandaar dat ik niet gelijk reden zag om naar de HA te gaan. Al had ik na een maand of 8 ook 2 cyclussen ovu testen gebruikt, maar die werden ook niet echt duidelijk positief, maar deed dat toen af als misschien heb ik de piek net gemist.
Anyway, blij dat ik uiteindelijk toch bij een gyn terecht kwam de eerste onderzoeken heeft gedaan en mij doorverwees naar een diëtiste(al is het natuurlijk nog geen garantie voor succes)
Dank je.quote:Op maandag 24 november 2008 21:21 schreef McLaura het volgende:
SilkTie, voor jou en je vrouw veel succes met de IVF poging. Decapeptyl deed bij mij ook pijn, en de Puregon ook.... maar zoals je inmiddels weet is het voor een goed doel geweest.
Botte naald?!?!? [emoticon aanvraag: emoticon met uitpuilende ogen zoals bij Skype]quote:Op maandag 24 november 2008 21:50 schreef Ticootje het volgende:
ik had helemaal geen last van de decapeptyl(als het naaldje niet bot was) , de pregnyl vond ik erg pijnlijk.
Ja! Nog een topic-reeks in de gaten gaan houden! Heb het al druk genoeg met dit in OUD en Israel-Palestina in NWS ... dank jequote:Op dinsdag 25 november 2008 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
Het is niet licht off-topic, maar compleet off-topic. Verder hier maar over op het speeltuinbankje, of in het slank-topic of het dieettopic in LIF.
Waarbij ik nog wel wil zeggen dat het hele eieren-cholesterol verhaal achterhaald is SilkTie, dus vandaar dat eieren tegenwoordig weer mogen.
[..]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 06:30 schreef Basimah het volgende:
ik ben ook ongesteld geworden inmiddels
Ja klopt... toen wij trouwden (december 2005), heb ik de laatste strip van de pil opgemaakt en was januari 2006 mijn eerste pil-vrije-maand!quote:Op zaterdag 29 november 2008 09:09 schreef Mariposa het volgende:
Wat leuk dat jullie me weer welkom hetenIk hoop ook heel snel door te schuiven. Ik vind het heel leuk om te zien dat Jose al bijna uitgerekend is. Je was toch ook rond januari 2006 begonnen (of ben ik met iemad anders in de war
)
Dank jequote:Op zondag 30 november 2008 10:39 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even een dikkevoor BattleLies en Basimah. Wat zijn jullie twee dappere volhouders zeg, petje af.
Vandaag echo gehad, veel follikels, maar allemaal nogal klein (tussen 9 en 15mm). Vandaag toch Pregnyl aangezien ik toch geen menopur mag bijkrijgen deze ronde.quote:Op zondag 30 november 2008 09:01 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, wat gaan ze na die 6 pogingen doen? En waarom krijg je zo'n rare mix van medicijnen? Ik heb nog nooit gehoord van de combi clomid en menopur. Wordt er wel gekeken of je een eisprong hebt? In Belgie gaat het toch wel echt anders dan in Nederland. Succes in ieder geval, het kan zomaar een keer lukken terwijl je het niet verwacht.
We kennen elkaar verder niet echt en hebben elkaar maar en keer ontmoet, maar ik heb dit een beetje gevolgd omdat ik wist dat je ermee bezig was. Ik wil in ieder geval via deze weg even laten weten dat ik het super voor jullie vind.quote:Op zondag 30 november 2008 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Met mij gaat het goed. Niet misselijk ofzo, alleen wat meer moe dan anders. Volgende week maandag acht december heb ik de eerste echo.
Hi Leonieke,quote:Op maandag 1 december 2008 10:37 schreef leonieke het volgende:
Mja, in België ben je bij de stimulatie die ik nu krijg gebonden aan 15 ampullen per ronde (staat ook op het papier van de controlearts). Ik krijg er nu al 17 (wat altijd een heel gedoe is in het ziekenhuis om ze effectief mee te krijgen). Aangezien ik er nu al 17 heb gekregen, is verhogen sowieso geen optie meerDie 15 ampullen heeft te maken met terugbetaling (recht op 90 ampullen, verspreid over 6 pogingen = 15 per ronde).
De gynaecologe die ik heb, heeft altijd in het universitair ziekenhuis van Jette gewerkt op de 'dienst' van IVF (en heel het gedoe). Maar lukt het deze keer niet, zal ik waarschijnlijk naar daar doorgestuurd worden. Langs de ene kant hoop ik echt dat ik naar Jette kan, maar anderzijds zie ik ook niet hoe ik het op het werk allemaal ga geregeld krijgen met al die extra bezoekjes aan het ziekenhuisMijn baas is heel flexibel, maar ik moet wel nog ergens mijn werk kunnen doen. En ook al zit ik zo dicht bij Jette (in aantal km) dan doe ik er nog elke keer minstens een uur tot anderhalf uur over om heen en terug te rijden.
Ik vraag me ook af wat het nut is van die Pregnyl, maar geen Pregnyl is ook geen optie...
Owja, sorry.....quote:Op maandag 1 december 2008 19:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet zeuren over echo's in dit topic he?!![]()
Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)...quote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Is pregnyl zinvol bij follikels van max 15 mm? Klinkt zo raar, aangezien ze bij de meesten wachten tot het ruim boven de 20 mm zit.
Ik heb hier in India niet te maken met 'rust-maanden' en ik weet ook niet of ik dat wel zou willen! Ik denk dat ik ook elke gelegenheid zou aangrijpen om te kijken of er iets te regelen valt....quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:04 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)...Ik mocht Pregnyl prikken toen m'n ei (en dat was een turbo-ei) 's morgens 19 mm was...
Nou... ik vind het in ieder geval een heel gedoe.. en ik hoop ook heel erg voor je dat je toch wel zwanger raakt deze ronde, ook al is de kans kleiner en dat je niet naar het andere ziekenhuis hoeft!!
Basimah... hou vol... ik weet het, het is moeilijk...
Pregnylquote:...
Vanavond mag ze cocktail-spuiten: halfje Decapeptyl, 300 ml Gonal-F en nog iets waarvan ik de naam vergeten ben (een poeder dat je met water moet mengen).
Noem het uur maar poëtische overdrijvingquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:21 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat een uur duren??
Onze duimen wel hoorquote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
[..]
En... het deed geen pijn, haha
Voor pregnyl zijn het ampullen van 5000 IE en daarvan krijg ik er altijd 2.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
leoniek: ik hoop dat het misschien toch gaat lukken bij je deze keer, ook al heb je een klein eitje. Wel vreemd dat ze zo vroeg pregnyl laten prikken, maar het is anders wel zonde om deze behandeling zomaar te laten gaan.
Hoeveel IE spuit je eigenlijk met puregon per keer? Je praat over 15 ampullen....
Ik spoot steeds 75 per keer en dan kon ik met 1 ampul vrij lang doen.... meestal spuit ik rond de 14 dagen.
Ik gebruikte dan vaak 1,5 tot 2 ampullen per behandeling.
Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:42 schreef SilkTie het volgende:
Men gaat als volgt te werk: je laat je man het doosje open maken, drie ampullen poeder en drie ampullen oplosmiddel eruithalen, de gebruiksaanwijzing lezen (die er tot zijn schrik achterkomt dat ze het in bepaalde gevallen ook aan mannen kunnen geven ....), merken dat één ampul oplosmiddel voldoende is en dus de andere twee weer terug in het doossie, ampullen openbreken, lange naald op spuitje zetten, oplosmiddel opzuigen en in poederampul nr. 1 spuiten, deze handeling bij ampullen 2 en 3 herhalen, naald verwisselen en het hele zwikkie aan moeder de vrouw overhandigen. Het is dus gelukt
.
Maar mijn vrouw vindt het niet zo fijn om zich een naald in d'r buik te jassen ... meestal neemt ze, met de naald in de hand, even een minuut 'bedenktijd'. Dit dan drie keer, inclusief de buik en spuiten prepareren en je bent dus 'een uur verder'.
Dat dus inderdaad...!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:32 schreef miss_sly het volgende:
In dit geval ben ik het wel een beetje met Jose eens, om het doodsimpele feit dat volgens mijn ziekenhuis pregnyl gewoonweg niets doet bij een follikel van 15 mm. Dan kun je wel zeggen: ik wil geen poging overslaan, maar er wordt geheel overbodig een dosis hormonen ingespoten en echt een kans heb je dan toch niet. Dat lijkt mij dan weer zonde.
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet.pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.
Ze trekt een snuit als de bekende boer met de even bekende kiespijn en dan "1, 2, in godsnaam ... hup! daar ging Ketelbinkie".quote:Een uur lijkt me dus behalve een mooie dichterlijke vrijheid ook wel reeel met al dat alchemistisch gedoe en de bedenktijd. (hoe drukt ze hem er uiteindelijk in, tegen alle gezonde reflexen in? Met een luide gil of oerkreet? Zijn daar tips voor?)
Jij had je kerel nog naast je toen je het de eerste keer deed, mijn vrouw was alleen (ik was een lang weekend in het buitenland voor een familie-aangelegenheid ... haar familie nog wel!). Ze was wel blij toen ik weer thuis wasquote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Leonieke, het zelf spuiten is inderdaad wel handig, hoor...! Maar ook wel een heel gedoe (als ik het over Pregnyl heb tenminste). Man, wat was ik daar zenuwachtig voor... Ik zag het echt niet zitten, maar wilde ook niet naar de dokter/het ziekenhuis, bovendien moest ik om 19.00 uur spuiten en kon ik ook nergens terecht verder. Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet.pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
Ben ik het he-le-maal mee eens.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
Ik begrijp die zusters best. Het is kennelijk echt zo dat Nederland wat dat (en wat betreft IVF/ICSI en wat betreft bevallingen) nog wat achterloopt. Een raar idee. (okay, dat je kan kiezen, dat is prima: ik geloof Jose wel die zei dat zelf prikken uiteindelijk handiger is, maar een keuze had ik gaarne gekregen)quote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef leonieke het volgende:
En weet je wat vooral grappig is? Als ik vertel aan de verpleegsters die langskomen (vier verschillende) dat men in Nederland die spuiten zelf moet zetten dan trekken zij allemaal grote ogen. Ze zeggen er zelfs bij dat ze dat toch niet zo fijn zouden vinden om het bij hen zelf te doen. En dat zijn dan verpleegsters. Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:08 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Als me (ons?) 'vroeger' hadden vertelt dat we [..] talloze mensen wekelijks in ons kruis zouden laten kijken, [..]
Wat betreft de lijn: ik was zojuist in de stad met een vriendin die aan haar 6e IUI begint en die is nog zo dun als een ... nou ja, heeeel dun. Volgens mij ligt het aan vanalles en nogwat, al heeft je vrouw weinig aan dit antwoordquote:Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SilkTie het volgende:
Mijn vrouw en ik hadden het vanavond even over dit topic en toen vroeg ze mij om jullie de volgende vragen voor te leggen.
2. Hebben jullie ondervonden dat er iets aan de taille-omvang veranderd? Zo ja, hoelang nadat jullie zijn begonnen wat te nemen?
Het is dat je Nederlands schrijft, anders had ik gedacht dat je mijn vrouw was. Die zegt ook iedere keer als er weer een dokter aan de slag gaat: "Nou, ik vind het niet erg meer, je bent al de zoveelste!"
Ik ben afgelopen zondag begonnen met zelf spuiten. En 3 dagen later woog ik al 2 kilo meer! Mijn buik zwelt op en ik heb niks extra's gegeten. Ik heb juist minder trek in eten! Dus ik denk dat dat echt door de medicijnen komt!quote:Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SilkTie het volgende:
2. Hebben jullie ondervonden dat er iets aan de taille-omvang veranderd? Zo ja, hoelang nadat jullie zijn begonnen wat te nemen?
De spuit op zich vond ik geen pretje, maar achteraf vond ik het minder erg dan dat ik van te voren gedacht had... Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn..!quote:Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Ik kan me dat zo goed voorstellen. Ik zie me hier al zitten... paniek, verdriet, (angst!), de slappe lach.. het zal allemaal wel voorbijkomen. Maar ik sprak gisteren een collega met naald-angst en die zei dat het echt echt (uiteindelijk) 'niets' voorstelt, en dat geloof ik dan maar. ("jullie" zeggen het allemaal, moet toch een kern van waarheid in zitten dunkt me)
ik kan me goed voorstellen dat ze blij was toen je weer thuis was... je hebt toen vast het hele verhaal-van-voor-naar-achter te horen gekregen...! Ik vond het in ieder geval heel spannend en als mijnquote:Op donderdag 4 december 2008 15:11 schreef SilkTie het volgende:
Jij had je kerel nog naast je toen je het de eerste keer deed, mijn vrouw was alleen (ik was een lang weekend in het buitenland voor een familie-aangelegenheid ... haar familie nog wel!). Ze was wel blij toen ik weer thuis was.
Amen.quote:Op zondag 7 december 2008 11:39 schreef McLaura het volgende:
Ik vind gewoon dat dit hele topic leeg moet.... iedereen moet gewoon zwanger worden.
En of de laatste het licht uit wil doenquote:Op zondag 7 december 2008 15:05 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Amen.
Lijkt me een mooi streven, dat we met z'n allen tegelijk "SLOTJE!!!!!!" kunnen roepen.
nee, inderdaad... wonderen bestaan...kijk maar naar miss_sly!quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:10 schreef Hurminatore het volgende:
Jose81 je hebt gelijk..... Ik wacht gewoon af..Ik had alleen wat vragen waar ik nu een antwoord op heb gekregen.....En wie weet ben ik op dit moment al zwanger! De wonderen zijn immers de wereld nog niet uit![]()
Hoeveel dagen heb je normaal?quote:Op woensdag 10 december 2008 18:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vraagje, vandaag dag 36 hierzo. Ronde 3 clomid 50 mg. Nog geen bloed, geen positieve test. Na hoeveel dagen zou ik de gyn eens gaan bellen? Iemand ervaring? Ik weet het ff niet meer.
'quote:Op woensdag 10 december 2008 18:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Vraagje, vandaag dag 36 hierzo. Ronde 3 clomid 50 mg. Nog geen bloed, geen positieve test. Na hoeveel dagen zou ik de gyn eens gaan bellen? Iemand ervaring? Ik weet het ff niet meer.
De vorige keren dat ze spoot was voor IUI, nu is het voor de eerste ronde IVF.quote:Op donderdag 11 december 2008 14:23 schreef leonieke het volgende:
Maar 20mm is toch niet slecht? Ik ben nog nooit boven de 18 (één keer) uitgekomen. Wel raar dat het met de vorige inspuitingen zonder problemen ging en ze dan veranderen... Heeft ze daarvoor een uitleg gekregen?
[..]
quote:Op woensdag 10 december 2008 18:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat vreemd zeg dat er totaal geen controle is vanuit het ziekenhuis. Ik kan de dag dat ik met Clomid begin bellen om een afspraak te maken voor een echo een dag of 10 later. En na de echo kan ik dan direct voor een aantal dagen later weer een afspraak maken als het nodig is. Dat doet de gynaecoloog zelf dan niet, maar de fertiliteitsassistente (mooi scrable-woordquote:Op woensdag 10 december 2008 19:17 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb bij de gyn ook maar 1 keer een eisprong gehad met medicijnen, (de ronden daarvoor niet) Ik ben toen ook voor een half jaar naar huis gestuurd. Ik ben bang dat ik verder geen eisprongen heb gehad. Het is niet meer gecontroleerd.. We klussen nu wel vrolijk verder en zitten nu al in ronde 5.. Ik moet in april pas terug komen. Mocht mijn cyclus raar gaan doen of mocht ik zwanger zijn dan moet ik in week 6/7 langskomen voor een echo.
Maar ik verwacht mij daar weer braaf in april..
Mijn fert. arts vond mijn cyclus nu netjes. De dagen zaten wel allemaal dicht bijelkaar.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
[..]
Wat vreemd zeg dat er totaal geen controle is vanuit het ziekenhuis. Ik kan de dag dat ik met Clomid begin bellen om een afspraak te maken voor een echo een dag of 10 later. En na de echo kan ik dan direct voor een aantal dagen later weer een afspraak maken als het nodig is. Dat doet de gynaecoloog zelf dan niet, maar de fertiliteitsassistente (mooi scrable-woord). Ik zou dus zeker het ziekenhuis vragen of ze meer willen controleren.
Ik ben niet zo goed thuis in de IUI en de IVF wereld aangezien we nog maar aan het begin van de MMM zitten. Maar wat is dan de reden dat de medicijnen anders zijn voor IVF? Het is toch twee keer de bedoeling dat de eicellen zo groot mogelijk zijn?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:58 schreef SilkTie het volgende:
[..]
De vorige keren dat ze spoot was voor IUI, nu is het voor de eerste ronde IVF.
Inderdaad is 20 mm niet slecht, maar toen ze voor IUI spoot, had ze op het laatst wel drie van rond de 20mm, en dat was met 112,5 IU Gonal-F terwijl ze nu 300 IU spuit. En omdat ze weet dat dit hoogstwaarschijnlijk de laatste zwangerschap zal zijn (zij is de 40 inmiddels gepasseerd en al drie keizersnedes achter de rug), wil ze als het kan een meerling (ik ook, want dan ben ik eindelijk van het gezeur af; nog voordat we getrouwd waren vertelde ze me namelijk al dat ze een tweeling wil).
Bij mij was er bij Clomid ook geen controle. Een voorschrift voor 3 kuren en dan 3 cyclussen zonder clomid. Niet zwanger na 6 maand was gelijk aan terugkomen. Heel frustrerend, maar ondanks mijn gezaag voor controle heb ik er geen gehad.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:04 schreef CrazyPrincess het volgende:
[..]
[..]
Wat vreemd zeg dat er totaal geen controle is vanuit het ziekenhuis. Ik kan de dag dat ik met Clomid begin bellen om een afspraak te maken voor een echo een dag of 10 later. En na de echo kan ik dan direct voor een aantal dagen later weer een afspraak maken als het nodig is. Dat doet de gynaecoloog zelf dan niet, maar de fertiliteitsassistente (mooi scrable-woord). Ik zou dus zeker het ziekenhuis vragen of ze meer willen controleren.
Ik weet het, ik weet het. Maarja, what do you do? Zoals leonieke ook zegt, je kunt hoog en laag springen... Maar je hebt helemaal gelijk hoor.quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef miss_sly het volgende:
prinses, ik snap dat je alleen een handje geholpen moet worden met je eitjes, maar zoals ik al eerder zei, is clomid gewoonweg niet echt een betrouwbaar middel. Vandaar dat ik het echt heel vreemd vind dat veel gyneacologen geen enkele controle uitoefenen op wat het doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet weet. Ik weet wel dat het ziekenhuis waar ik kom wel goed aangeschreven staat wat betreft kinderwens/verminderde vruchtbaarheid. Hoe weet je dat eigenlijk?quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:26 schreef miss_sly het volgende:
Zitten jullie dan wel allemaal bij een fertiliteitsarts/kliniek, of bij een gewone gyn? Dat is echt een wereld van verschil!
Zelf vind ik het niet echt spannend. Ik voel helemaal niets, dus morgen word ik ofwel ongesteld ofwel krijg ik slecht nieuws via de telefoon.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:06 schreef prinseszondererwt het volgende:
Oh zo, dus geen uitstel = afstel, maar gewoon een zakelijke reden.![]()
Spannend toch nog meid. Ik hoop het zo voor je.
Behoorlijk groot verschil dusquote:Op vrijdag 12 december 2008 18:10 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, bij IUI willen ze maar 1 follikel laten groeien, hooguit 2. Dan wordt het bewerkte zaad ingebracht voorbij de baarmoedermond en moeten de zaadjes zelf de laatste weg afleggen naar het eitje.
Bij IVF willen ze veel meer follikels laten groeien, die ze gaan oogsten. In een petrischaaltje wordt er dan zaad bijgedaan dat de eicellen moet bevruchten. Na een goede deling wordt er een embryo of 2 teruggeplaatst.
Behoorlijk verschil dus. 1 of 2 follikels is voor een IVF poging vrij weinig, en vandaar dus ook de teleurstelling, vermoed ik.
Ik denk dat het bij mij een gewone gyn is, maar wel met ervaring in een fertiliteitskliniek. Aangezien ze de vorige keer aangaf dat ik voor een volgende stap naar Jette moet, lijkt het mij dat het een gewone gyn is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:26 schreef miss_sly het volgende:
Zitten jullie dan wel allemaal bij een fertiliteitsarts/kliniek, of bij een gewone gyn? Dat is echt een wereld van verschil!
Bij mij in het ziekenhuis zijn twee gynaecologen die schijnbaar gespecialiseerd zijn in fertiliteitsproblemen en daarnaast is er een fertiliteitsassistente (dat is de functie die op haar kaartje staat, dus geen arts denk ik dan?). Zij is degene die de controles doet en de gynaecoloog adviseert n.a.v. de controleresultaten. Maar de gynaecoloog is uiteindelijke degene die (in overleg met ons uiteraard) bepaalt wat de volgende stap gaat worden als de eerder gekozen oplossing niet aanslaat (in mijn geval een LEO en toen die niet gewerkt bleek te hebben opnieuw pogingen met Clomid).quote:Op zondag 14 december 2008 14:06 schreef SilkTie het volgende:
Antwoorden op vragen zijn al gegeven, hoef ik dus niet meer te doen.
De dip van donderdag was natuurlijk voor niets, want toen ze vrijdag gecontroleerd werd, bleken er al meer mee te werken. Vanochtend is ze nog een keer geweest en het groeit en bloeit daarbinnen. Nu nog mijn deel erbij en hopen dat het mengsel ook gaat groeien en bloeien.
Vanmiddag horen we waarschijnlijk wanneer ze gaan rooien, het ziet er naar uit dat dat dinsdag wordt. Donderdag terug zetten, paar dagen rust houden en dan maar hopen.
Leonieke, ik denk dat er toch een verschil zit tussen een gyn en een fertiliteitsarts.
De gyn is er voor de gezondheid van de vrouw in het algemeen.
De fert.arts is er specifiek om een zwangerschap mogelijk te maken.
Het lijkt me dat er met een fert.arts meer kans op slagen is dan met een gyn (en als het goed is gegaan, hoef je dat nu niet meer te onderzoeken ...).
Als ik dan door wat v middeltje of ingreepje dan ook ongesteld ben geworden zou dat in theorie moeten kunnen hahaha, maar ik teken gewoon voor ergens in 2009!quote:Op maandag 15 december 2008 14:32 schreef leonieke het volgende:
Poppejans, samen zwanger worden was ons doel hé? Geef jij nu gewoon in januari de aftrap?
Het is de eerste keer dat ik geen medicijnen heb genomen om de maandstonden tegen te gaan (niet express gedaan, maar ik vind ze niet meer, had geen voorschrift voor andere en ging sowieso minstens drie dagen te laat zijn om ze te nemen). Op den duur begin ik te denken dat ik gewoon eisprong hebquote:Op maandag 15 december 2008 15:51 schreef sproet-je het volgende:
Bixister: Er is ook nog grote verwarring over... Er zijn verschillende onderzoeken naar gedaan maar daar wordt nooit in gevonden dat het zwangerschap tegen staat. Ik heb ook veel op internet gezocht en dan wordt er wel over vermoedens gesproken dat de kans op zwangerschap minder ismaar niemand kan het hard maken. En ach als ook mijn gyn zegt dat het gewoon zo moet kunnen, moet ik haar maar geloven. Nu is het bij ons toch niet van belang maar Leonieke jij moet gewoon hoop houden hoor. En dit was trouwens toch ook pas de eerste keer dat je zo'n korte luteale fase hebt?
quote:Op maandag 15 december 2008 15:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Het is de eerste keer dat ik geen medicijnen heb genomen om de maandstonden tegen te gaan [..]
Succes vanmorgen! Hoop dat het je wat duidelijkheid geeft of in ieder geval uitzicht op duidelijkheid!quote:Op maandag 15 december 2008 18:34 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even crossposten: ik mag morgen bij mijn gyn langs. Eens kijken wat er nu weer met mijn eieren aan de hand is.
Je omschrijft het veel beter dan ik, hoorquote:Op maandag 15 december 2008 22:02 schreef Saffier het volgende:
Wat een fijn welkom hier weer. Allemaal in het zelfde schuitje met dezelfde wens alleen allemaal een andere fase van die wens, ik hoop dat iedereen in 2009 een wondertje mag krijgen. Ik lees hier al ongeveer 8 jaar mee, de laatste 3 jaar alleen haast niet meer.
MIss-Sly en Leonieke ik snap wat jullie bedoelen met de feestdagen, maar ik vind het (tot nu toe in elk geval) met de feestdagen niet moelijker dan bijvoorbeeld rond onze verjaardagen. Sinds we bezig zijn denk je wel 'het zou leuk zijn om rond dan en dan zwanger te zijn' of het 'met die datum te kunnen vertellen' het schuift steeds een verjaardag (of feestdag) op. Rond de kerst is het de drukste periode op het werk en dat is ook wel erg lekker nu. Komt wel goed! En nee, Leonieke, je bent niet aanhet raaskallen hoor! En ik kan me voorstellen dat je deze ronde rustig aan doet.
quote:Op maandag 15 december 2008 21:35 schreef SilkTie het volgende:
[..]
![]()
Leonieke, beloof me alsjeblieft om in dezelfde topics als ik te posten. Ik kom al niet meer veel Nederlands tegen, maar om zo nu en dan ook nog een mooie ouderwetse uitdrukking, blijkbaar nog gangbaar in het Vlaams, tegen te komen, maakt mijn dag goed.
Jennifer is ICSI. (Priscilla, mijn stiefdochter is IVF)quote:Op maandag 15 december 2008 22:02 schreef Saffier het volgende:
Tico, ik lurkte vroeger erg veel hier, wist inderdaad dat dat ICSI is, de gyn vroeg het vanmorgen ook aan me of ik wist wat het inhield en dankzij fok kon ik het uitstekend verwoordenHeb jij Jennifer dmv ICSI if IVF? (niet dat het uitmaakt eik)
Weet je wat helemaal leuk is, zijn 2 dochters zijn in het zelfde lab gemaakt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:01 schreef Saffier het volgende:
Dus jouw man heeft twee mooie dochters via het lab
Vond je het vervelend dat je naar de VK moest? Zo klinkt het nl een beetje.
Het ZH belde me net, ze hebben al op 14 januari een afspraak voor me kunnen maken in het ErasmusDat is al over minder dan een maand!
Ja, ben vanmorgen dus geweest. Kreeg weer een inwendige echo en ze hebben even gekeken hoe het er nu uit zag. Alles was eigenlijk goed, ze zagen zelfs dat als ik nog even geduld had ik vanzelf ongi zou worden. Maar daar wachten we toch maar niet op, ik heb weer primolut gekregen en daarna een hogere dosis (100 mg) clomid. Het leek erop dat ik resistent werd voor de 50 mg. Ze zag wel een "flinke follikel" maar daar heb ik volgens mij niks aan op dag 42. Anyway, we hebben het weer gehad en het viel weer mee. Op naar een septemberbaby.quote:
Wel fijn dat je medicatie is bijgesteld. Geeft toch meer hoopquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:14 schreef prinseszondererwt het volgende:
Dat is snel Saffier, wat fijn joh.![]()
Sombie, 3 jaar is echt best lang hoor. Dan mag je best even dippen soms, zeker met die fijne feestdagen.(Wij zijn pas net bezig eigenlijk en ik kijk er nu al naar uit, kerst met mijn hoogzwangere schoonzus.
)
[..]
Ja, ben vanmorgen dus geweest. Kreeg weer een inwendige echo en ze hebben even gekeken hoe het er nu uit zag. Alles was eigenlijk goed, ze zagen zelfs dat als ik nog even geduld had ik vanzelf ongi zou worden. Maar daar wachten we toch maar niet op, ik heb weer primolut gekregen en daarna een hogere dosis (100 mg) clomid. Het leek erop dat ik resistent werd voor de 50 mg. Ze zag wel een "flinke follikel" maar daar heb ik volgens mij niks aan op dag 42. Anyway, we hebben het weer gehad en het viel weer mee. Op naar een septemberbaby.(positief he?
)
Dat is heel veel zeg! Ik voelde me al opgeblazen door alle follikels, en ik had er 'maar' 8. Overigens 9 eicellen, dus er was een 'dubbeldooier' bijquote:Op woensdag 17 december 2008 12:30 schreef SilkTie het volgende:
Overigens lag er gisteren iemand naast mijn vrouw bij wie ze 30 (!) eitjes geoogst hebben. Daar keek ik nogal van op. Is dat normaal?
Zoiets dacht ik zelf ook wel, maar daarmee ga je natuurlijk niet iemand lastig vallen die net uit haar verdoving probeert te ontwakenquote:Op woensdag 17 december 2008 17:42 schreef miss_sly het volgende:
SilkTie, dat is goed nieuws en een mooie score![]()
En 30? Dat lijkt me toch wel erg op overstimulatie lijken, en dat kan erg gevaarlijk zijn, zelfs levensgevaarlijk voor een vrouw. Ik weet niet of dat nou echt iets is om blij mee te zijn.
quote:
Ik heb afgelopen juli een operatie gehad. Ik kreeg drie sneetjes: een in m'n navel, een schuin daaronder en een op de schaamhaarrand. Heb wel ruim een week rustig aan moeten doen, maar als het moet zou ik het zo weer doen. Ik heb maar steeds in m'n hoofd gehouden dat het voor een goed doel isquote:Op donderdag 18 december 2008 15:06 schreef leonieke het volgende:
Pff, ik heb zo'n schrik voor die stomme kijkoperatieVreselijk als ik maar half weet wat me te wachten staat. Gisteren nog zitten surfen op internet om meer info te weten te komen, maar wat ik daar gelezen heb, bevalt me niet echt
![]()
Een buisje met de dikte van een potlood (een potlood vind ik verdomd dik voor zoiets) en dan nog een sneetje net boven het schaamhaar.
Zijn er hier mensen die zo'n operatie al hebben gekregen? En hadden jullie veel last van pijn achteraf? Woensdag is het kerstavond en dan zou ik toch graag een beetje genieten. Probleem is dat ik het ook liever niet uitstel, want dan heb ik gewoon nog meer tijd om te stressen.
quote:Op donderdag 18 december 2008 15:06 schreef leonieke het volgende:
Pff, ik heb zo'n schrik voor die stomme kijkoperatieVreselijk als ik maar half weet wat me te wachten staat. Gisteren nog zitten surfen op internet om meer info te weten te komen, maar wat ik daar gelezen heb, bevalt me niet echt
![]()
Een buisje met de dikte van een potlood (een potlood vind ik verdomd dik voor zoiets) en dan nog een sneetje net boven het schaamhaar.
Zijn er hier mensen die zo'n operatie al hebben gekregen? En hadden jullie veel last van pijn achteraf? Woensdag is het kerstavond en dan zou ik toch graag een beetje genieten. Probleem is dat ik het ook liever niet uitstel, want dan heb ik gewoon nog meer tijd om te stressen.
Morgen het moment van de waarheid voor mij. Eerste controle of er een eitje gegeroeid is na de operatie (met Clomid, want operatie heeft niet direct geholpenquote:Op donderdag 18 december 2008 18:06 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, ik heb in juni een kijkoperatie gehad. Tja, je hebt naderhand wat pijn, tijdens niet want je bent onder volledige narcose. Verder vallen de littekens ook nogal mee, die zijn zo klein en goed geplaatst dat je ze vrijwel niet ziet.
En: na een kijkoperatie ben je ongeveer een half jaar vruchtbaarder dan anders
quote:Op donderdag 18 december 2008 18:06 schreef miss_sly het volgende:
leonieke, ik heb in juni een kijkoperatie gehad. Tja, je hebt naderhand wat pijn, tijdens niet want je bent onder volledige narcose. Verder vallen de littekens ook nogal mee, die zijn zo klein en goed geplaatst dat je ze vrijwel niet ziet.
En: na een kijkoperatie ben je ongeveer een half jaar vruchtbaarder dan anders
Je had een plaatselijke verdoving?quote:Op donderdag 18 december 2008 18:12 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Dat is helemaal geweldig natuurlijk!
(ik was tijden mijn operatie ook bij en was zo stoned als een garnaal! Leuk joh! Dikke humor in de OK gehad![]()
![]()
![]()
)
Ik zou je graag advies willen geven, maar hier heb ik geen weet van.quote:Op donderdag 18 december 2008 15:06 schreef leonieke het volgende:
![]()
quote:Op donderdag 18 december 2008 20:22 schreef Kinderwens het volgende:
[..]
We zouden na onze vakantie weer in de MMM stappen, echter...ben ik nu SPONTAAN zwanger geraakt!?Dit is een heel, heel grote verrassing voor ons! En ik kan het nog steeds niet geloven.
Het is nog heel pril hoor en ik ben als de dood dat ik ook dit kindje kwijt zal raken. Begin januari krijg ik een echo...spannend!
Wij zijn nu midden in het IVF traject. Dinsdag 8 eitjes geoogst, 5 met succes bevrucht, morgen terugplaatsing van 1 of 2.quote:Wil iemand mij een updateje geven hoe het met jullie allemaal gesteld is nu?Ik kon het echt niet aan om te lezen. (En nu staat mijn wereld weer op zijn kop, zo raar, zo onverwacht, zo'n wonder!)
Ik wil je niet bang maken hoor, maar daarna komt de angst van het opvoedenquote:Op donderdag 18 december 2008 20:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En over die angst; [..] Die angst zal wel blijven tot je echt, eindelijk je kindje gezond en wel in je armen houdt. Tot die tijd: probeer te genieten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |