abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63667778
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:37 schreef leonieke het volgende:
Mja, in België ben je bij de stimulatie die ik nu krijg gebonden aan 15 ampullen per ronde (staat ook op het papier van de controlearts). Ik krijg er nu al 17 (wat altijd een heel gedoe is in het ziekenhuis om ze effectief mee te krijgen). Aangezien ik er nu al 17 heb gekregen, is verhogen sowieso geen optie meer Die 15 ampullen heeft te maken met terugbetaling (recht op 90 ampullen, verspreid over 6 pogingen = 15 per ronde).

De gynaecologe die ik heb, heeft altijd in het universitair ziekenhuis van Jette gewerkt op de 'dienst' van IVF (en heel het gedoe). Maar lukt het deze keer niet, zal ik waarschijnlijk naar daar doorgestuurd worden. Langs de ene kant hoop ik echt dat ik naar Jette kan, maar anderzijds zie ik ook niet hoe ik het op het werk allemaal ga geregeld krijgen met al die extra bezoekjes aan het ziekenhuis Mijn baas is heel flexibel, maar ik moet wel nog ergens mijn werk kunnen doen. En ook al zit ik zo dicht bij Jette (in aantal km) dan doe ik er nog elke keer minstens een uur tot anderhalf uur over om heen en terug te rijden.

Ik vraag me ook af wat het nut is van die Pregnyl, maar geen Pregnyl is ook geen optie...
Hi Leonieke,

Ondanks dat het niet helemaal perfect voor je loopt deze maand hoop ik toch succes voor je!!
Altijd blijven lachen!!
pi_63671840
Ik ben jaloers Miss Sly, jij mag 3 dagen eerder dan ik!!!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_63675358
He, niet zeuren over echo's in dit topic he?!
pi_63679749
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet zeuren over echo's in dit topic he?!
Owja, sorry.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_63692387
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Is pregnyl zinvol bij follikels van max 15 mm? Klinkt zo raar, aangezien ze bij de meesten wachten tot het ruim boven de 20 mm zit.
Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)... Ik mocht Pregnyl prikken toen m'n ei (en dat was een turbo-ei) 's morgens 19 mm was...

Nou... ik vind het in ieder geval een heel gedoe.. en ik hoop ook heel erg voor je dat je toch wel zwanger raakt deze ronde, ook al is de kans kleiner en dat je niet naar het andere ziekenhuis hoeft!!

Basimah... hou vol... ik weet het, het is moeilijk...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63693076
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 12:04 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)... Ik mocht Pregnyl prikken toen m'n ei (en dat was een turbo-ei) 's morgens 19 mm was...

Nou... ik vind het in ieder geval een heel gedoe.. en ik hoop ook heel erg voor je dat je toch wel zwanger raakt deze ronde, ook al is de kans kleiner en dat je niet naar het andere ziekenhuis hoeft!!

Basimah... hou vol... ik weet het, het is moeilijk...
Ik heb hier in India niet te maken met 'rust-maanden' en ik weet ook niet of ik dat wel zou willen! Ik denk dat ik ook elke gelegenheid zou aangrijpen om te kijken of er iets te regelen valt....
Het ligt dus waarschijnlijk een beetje aan de aard van het beestje of je genoegen neemt met een verspilde maand en het geduld hebt om weer te wachten
Altijd blijven lachen!!
  dinsdag 2 december 2008 @ 14:05:49 #132
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63695315
We zijn weer een stapje verder ...

Vanavond mag ze cocktail-spuiten: halfje Decapeptyl, 300 ml Gonal-F en nog iets waarvan ik de naam vergeten ben (een poeder dat je met water moet mengen).
Kunnen we zeker een uur voor uittrekken voordat al die spuiten erin zitten ...
En het zou me niets verbazen als ik dat peodermengsel zou moetn toedienen, dus dat kunnen er ook wel twee worden (het is niet voor niets dat ik als vrijwilliger bij de politie dien in plaats van bij MDA, het Israelische Rode Kruis ... ).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_63702262
quote:
...

Vanavond mag ze cocktail-spuiten: halfje Decapeptyl, 300 ml Gonal-F en nog iets waarvan ik de naam vergeten ben (een poeder dat je met water moet mengen).

Pregnyl

Maar waarom moet dat een uur duren??
  Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 18:32:13 #134
5428 crew  miss_sly
pi_63702510
Ik denk niet pregnyl, dat is pas met de eisprong natuurlijk

Wat een interessante cocktail, SilkTie En je kunt natuurlijk niet alles in een ampulletje vloeistof oplossen en in een spuitje zetten. LIjkt me toch niets, zoveel spuitjes tegelijk moeten zetten. Succes iig met deze poging!

BattleLies, het lijkt per gyn/ziekenhuis verschillend of ze wel of niet aan rustmaanden doen. Als de gyn/het ziekenhuis dat oplegt, heb je natuurlijk sowieso weinig keus, maar gelukkig doen ze dat lang niet allemaal.
In dit geval ben ik het wel een beetje met Jose eens, om het doodsimpele feit dat volgens mijn ziekenhuis pregnyl gewoonweg niets doet bij een follikel van 15 mm. Dan kun je wel zeggen: ik wil geen poging overslaan, maar er wordt geheel overbodig een dosis hormonen ingespoten en echt een kans heb je dan toch niet. Dat lijkt mij dan weer zonde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63704674
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook getwijfeld om te zeggen dat ik de Pregnyl niet wou, maar durfde niet goed. Er was voor mij ook geen optie meer om bv morgen nog eens op controle te gaan om te zien hoe het met de follikels was, dus voor de minste miserie...

Het is gewoon één bizar gebeuren en als het deze maand niet lukt, dan hoop ik van heel vlug te kunnen doorstromen naar het universitair ziekenhuis van Jette. Ze zijn toch gekend voor hun vruchtbaarheidsbehandelingen... dus wie weet brengt dit het geluk dat we nodig hebben.
pi_63711096
bij mij in het ziekenhuis heb ik ze ook weleens gebruikt bij 15 al is het advies tussen 18 - 21 mm.
Maar alles dat groter is als 10 springt met pregnyl alleen is de kans op een zwangerschap wel heel erg klein bij 15.
Mijn cystes onstaan dan ook steeds door de vele klein folikels.
Ik ga morgen ook maar weer bellen voor een folikelmeting, dan kan ik deze week nog beginnen met prikken
  woensdag 3 december 2008 @ 08:42:15 #137
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63717148
Het is Menogon (volgens mij te vergelijken met jullie Menopur).
Men gaat als volgt te werk: je laat je man het doosje open maken, drie ampullen poeder en drie ampullen oplosmiddel eruithalen, de gebruiksaanwijzing lezen (die er tot zijn schrik achterkomt dat ze het in bepaalde gevallen ook aan mannen kunnen geven .... ), merken dat één ampul oplosmiddel voldoende is en dus de andere twee weer terug in het doossie, ampullen openbreken, lange naald op spuitje zetten, oplosmiddel opzuigen en in poederampul nr. 1 spuiten, deze handeling bij ampullen 2 en 3 herhalen, naald verwisselen en het hele zwikkie aan moeder de vrouw overhandigen. Het is dus gelukt .

BTW, natuurlijk niet 300 ml Gonal-F maar 300 IU (in het Nederlands IE, Internationale Eenheid).
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:21 schreef McLaura het volgende:

[..]

Maar waarom moet dat een uur duren??
Noem het uur maar poëtische overdrijving (gaf ik ook met de emoticon aan ...). Maar mijn vrouw vindt het niet zo fijn om zich een naald in d'r buik te jassen ... meestal neemt ze, met de naald in de hand, even een minuut 'bedenktijd'. Dit dan drie keer, inclusief de buik en spuiten prepareren en je bent dus 'een uur verder'.

[ Bericht 0% gewijzigd door SilkTie op 03-12-2008 10:22:33 ]
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_63718958
leoniek: ik hoop dat het misschien toch gaat lukken bij je deze keer, ook al heb je een klein eitje. Wel vreemd dat ze zo vroeg pregnyl laten prikken, maar het is anders wel zonde om deze behandeling zomaar te laten gaan.
Hoeveel IE spuit je eigenlijk met puregon per keer? Je praat over 15 ampullen....
Ik spoot steeds 75 per keer en dan kon ik met 1 ampul vrij lang doen.... meestal spuit ik rond de 14 dagen.
Ik gebruikte dan vaak 1,5 tot 2 ampullen per behandeling.

Basimah: oh meid, het zit je niet mee.... vind het zo balen voor je. Maar probeer wel goede hoop te houden hoor!
Maar misschien wel naar een ander ziekenhuis of arts gaan. Misschien heeft die wel betere oplossingen.

SilkTie, zo dat is wel een gedoe met dat mengen, maar het lijkt idd erg veel op het mengen van de pregnyl.
Gewoon lekker op je eigen tempo doen, ook al duurt het een uur.... neem de tijd ervoor.
Is ook wel goed om je er ook mentaal op voor te bereiden.

Miss Sly en McLaura: toi toi toi met jullie eerste echo!!! Ik ben heeeeel benieuwd!

Afgelopen maandag dus acupunctuur gehad, eerst moet ik mijn lichaam ontreinigen en daarna meer focussen op het gebied bij mijn geslachtsorgaan. Heb nu ook tabletten meegekregen (natuurlijke uiteraard) en voelde me na de eerste behandeling al wat anders! Net of ik meer energie heb nu.
Schijnbaar ben ik allergisch voor bloem en dat kan je lichaam ook uit balans brengen. Beetje moeilijk wel, want bijna overal zit bloem in...
Maar goed, ik ga nu dus zo'n 6 weken deze behandeling doen en daarna nog een paar korte behandelingen.
Het voelt goed in ieder geval.
En... het deed geen pijn, haha
  woensdag 3 december 2008 @ 10:40:30 #139
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63719574
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
[..]
En... het deed geen pijn, haha
Onze duimen wel hoor .

(En ik doe dat trouwens voor jullie allemaal hier! We benne op de wereld om voor mekaar te duimen, nietwaar?)
pi_63724952
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
leoniek: ik hoop dat het misschien toch gaat lukken bij je deze keer, ook al heb je een klein eitje. Wel vreemd dat ze zo vroeg pregnyl laten prikken, maar het is anders wel zonde om deze behandeling zomaar te laten gaan.
Hoeveel IE spuit je eigenlijk met puregon per keer? Je praat over 15 ampullen....
Ik spoot steeds 75 per keer en dan kon ik met 1 ampul vrij lang doen.... meestal spuit ik rond de 14 dagen.
Ik gebruikte dan vaak 1,5 tot 2 ampullen per behandeling.
Voor pregnyl zijn het ampullen van 5000 IE en daarvan krijg ik er altijd 2.

Voor Menopur vind ik het niet onmiddellijk op internet, maar zijn het de eerste drie dagen 3 ampullen en dan twee dagen 4 ampullen (het enige wat ik vind is de volgende samenstelling: Poeder voor injectievloeistof (met of zonder toedieningsset): 75 IE follikel-stimulerend hormoon (FSH) + 75 IE luteïniserend hormoon (= LH) ik denk dat dat de inhoud is van 1 ampul.)

Ik vraag me af wat het verschil is tussen die Puregon en Menopur.

Wat goed trouwens dat de acupunctuur zo goed is meegevallen. En die energieboost is natuurlijk heel erg meegenomen
pi_63730359
quote:
Op woensdag 3 december 2008 08:42 schreef SilkTie het volgende:
Men gaat als volgt te werk: je laat je man het doosje open maken, drie ampullen poeder en drie ampullen oplosmiddel eruithalen, de gebruiksaanwijzing lezen (die er tot zijn schrik achterkomt dat ze het in bepaalde gevallen ook aan mannen kunnen geven .... ), merken dat één ampul oplosmiddel voldoende is en dus de andere twee weer terug in het doossie, ampullen openbreken, lange naald op spuitje zetten, oplosmiddel opzuigen en in poederampul nr. 1 spuiten, deze handeling bij ampullen 2 en 3 herhalen, naald verwisselen en het hele zwikkie aan moeder de vrouw overhandigen. Het is dus gelukt .
Maar mijn vrouw vindt het niet zo fijn om zich een naald in d'r buik te jassen ... meestal neemt ze, met de naald in de hand, even een minuut 'bedenktijd'. Dit dan drie keer, inclusief de buik en spuiten prepareren en je bent dus 'een uur verder'.
Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.
Een uur lijkt me dus behalve een mooie dichterlijke vrijheid ook wel reeel met al dat alchemistisch gedoe en de bedenktijd. (hoe drukt ze hem er uiteindelijk in, tegen alle gezonde reflexen in? Met een luide gil of oerkreet? Zijn daar tips voor? )
pi_63730491
hallo allemaal, ik ben er nog wel hoor maar probeer even wat minder aan het hele zwanger worden gebeuren te denken. Vandaar dat ik even een paar weken ietsje minder schrijf. In januari moet ik er alweer genoeg aan denken....

Gelukkig heb ik nooit enige moeite met spuiten. Ben dan ook verpleegkundige, misschien dat het dan iets gemakkelijker is.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_63751278
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hoop dat ze in het VUB ziekenhuis in Jette ook gewoon een briefje schrijven voor de thuisverpleegster zodat ik niet zelf moet spuiten maar anderzijds heb je natuurlijk veel minder last om zaken te plannen als je zelf spuit. Nog maar een tweestrijd
pi_63752526
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 18:32 schreef miss_sly het volgende:
In dit geval ben ik het wel een beetje met Jose eens, om het doodsimpele feit dat volgens mijn ziekenhuis pregnyl gewoonweg niets doet bij een follikel van 15 mm. Dan kun je wel zeggen: ik wil geen poging overslaan, maar er wordt geheel overbodig een dosis hormonen ingespoten en echt een kans heb je dan toch niet. Dat lijkt mij dan weer zonde.
Dat dus inderdaad...!! Tuurlijk zou ik ook niet zomaar een poging weggooien, maar als je van te voren al weet dat het eigenlijk geen nut heeft, zou ik er denk ik niet mee doorgaan... Maar goed, in het ziekenhuis van Basimah is het dus ook weer anders, en wordt een follikel van 15mm wel als een kansje gezien... dus tja, moeiljk moeilijk om er iets over te zeggen...

Leonieke, het zelf spuiten is inderdaad wel handig, hoor...! Maar ook wel een heel gedoe (als ik het over Pregnyl heb tenminste). Man, wat was ik daar zenuwachtig voor... Ik zag het echt niet zitten, maar wilde ook niet naar de dokter/het ziekenhuis, bovendien moest ik om 19.00 uur spuiten en kon ik ook nergens terecht verder. Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet. pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63755568
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:

[..]
Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet. pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.

Ik kan me dat zo goed voorstellen. Ik zie me hier al zitten... paniek, verdriet, (angst!), de slappe lach.. het zal allemaal wel voorbijkomen. Maar ik sprak gisteren een collega met naald-angst en die zei dat het echt echt (uiteindelijk) 'niets' voorstelt, en dat geloof ik dan maar. ("jullie" zeggen het allemaal, moet toch een kern van waarheid in zitten dunkt me)

Leonieke; wist niet eens dat er een optie was om een verpleegkundige langs te laten komen (of is dat niet hier?). Betaal je daar extra voor en is dat iets dat je 'zomaar' aan kan vragen? Ik vroeg in mijn ziekenhuis (waar ik tegenover woon) of ik, als ik bij hen het traject inga ook mag komen spuiten maar mijn gyn zei dat niemand dat deed (niet echt helder antwoord op mijn vraag maar ik denk dat ze n e e n bedoelde. (Jammer, zou reden zijn om bij hen traject in te gaan)
pi_63755961
Ik woon in België en dat kost me geen cent. De dokter moet gewoon een attest schrijven voor de thuisverpleegster met vermelding van de dagen waarop ik een inspuiting moet krijgen (en de hoeveelheid). Ik heb één keer een klevertje moeten toevoegen van het ziekenfonds en zij factureren rechtstreeks aan het ziekenfonds. En daar moet ik lekker niets voor betalen

(en door het feit dat mijn man en ik dezelfde ziekenbond hebben, betaal ik maar 2 euro per maand... ik zal serieus wat winst gedaan hebben dit jaar )

En weet je wat vooral grappig is? Als ik vertel aan de verpleegsters die langskomen (vier verschillende) dat men in Nederland die spuiten zelf moet zetten dan trekken zij allemaal grote ogen. Ze zeggen er zelfs bij dat ze dat toch niet zo fijn zouden vinden om het bij hen zelf te doen. En dat zijn dan verpleegsters. Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
  donderdag 4 december 2008 @ 15:06:48 #147
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63756382
quote:
Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef LouiseSteptoe het volgende:

[..]

Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.
quote:
Een uur lijkt me dus behalve een mooie dichterlijke vrijheid ook wel reeel met al dat alchemistisch gedoe en de bedenktijd. (hoe drukt ze hem er uiteindelijk in, tegen alle gezonde reflexen in? Met een luide gil of oerkreet? Zijn daar tips voor? )
Ze trekt een snuit als de bekende boer met de even bekende kiespijn en dan "1, 2, in godsnaam ... hup! daar ging Ketelbinkie".

Alhoewel, gisteravond had ze met een van die dingen toch wel moeite, had ze de smoes: "Die naald is niet recht!" We hebben samen goed gekeken en volgens mij was die wel recht. En toen ging het wel.

Ik geef haar nu de pen met Gonal-F als laatste, dat is de dunste naald en dus het makkelijkst. Houdt ze er toch nog een 'goed' gevoel aan over, zo van "Die ging gemakkelijk" .
  donderdag 4 december 2008 @ 15:11:33 #148
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63756494
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:

[..]

Leonieke, het zelf spuiten is inderdaad wel handig, hoor...! Maar ook wel een heel gedoe (als ik het over Pregnyl heb tenminste). Man, wat was ik daar zenuwachtig voor... Ik zag het echt niet zitten, maar wilde ook niet naar de dokter/het ziekenhuis, bovendien moest ik om 19.00 uur spuiten en kon ik ook nergens terecht verder. Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet. pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
Jij had je kerel nog naast je toen je het de eerste keer deed, mijn vrouw was alleen (ik was een lang weekend in het buitenland voor een familie-aangelegenheid ... haar familie nog wel!). Ze was wel blij toen ik weer thuis was .
  donderdag 4 december 2008 @ 15:12:34 #149
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63756523
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef leonieke het volgende:
[..]

Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
Ben ik het he-le-maal mee eens.
pi_63759593
Ik mag nog niet meepraten over de spuit-kwestie maar ben alvast voor-trots op mezelf en vol respect voor iedereen die steeds maar volhoudt, ondanks alle ellendige aspecten van deze trajecten.

Als me (ons?) 'vroeger' hadden vertelt dat we vrijwillig naalden in ons lichaam gingen steken, talloze mensen wekelijks in ons kruis zouden laten kijken, meterslange naalden door vaginawanden zouden prikken en dan 2 weken in opperste spanning gingen wachten op iemand die we nog niet eens kennen.... Ik had hartelijk gelachen. Nu lach ik vooral als de vrouw van Silkie: met kiespijn. (en soms stiekem hardop, omdat de situaties waarin je belandt als 'onvruchtbare' soms echt te absurd voor woorden zijn. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')