Hi Leonieke,quote:Op maandag 1 december 2008 10:37 schreef leonieke het volgende:
Mja, in België ben je bij de stimulatie die ik nu krijg gebonden aan 15 ampullen per ronde (staat ook op het papier van de controlearts). Ik krijg er nu al 17 (wat altijd een heel gedoe is in het ziekenhuis om ze effectief mee te krijgen). Aangezien ik er nu al 17 heb gekregen, is verhogen sowieso geen optie meerDie 15 ampullen heeft te maken met terugbetaling (recht op 90 ampullen, verspreid over 6 pogingen = 15 per ronde).
De gynaecologe die ik heb, heeft altijd in het universitair ziekenhuis van Jette gewerkt op de 'dienst' van IVF (en heel het gedoe). Maar lukt het deze keer niet, zal ik waarschijnlijk naar daar doorgestuurd worden. Langs de ene kant hoop ik echt dat ik naar Jette kan, maar anderzijds zie ik ook niet hoe ik het op het werk allemaal ga geregeld krijgen met al die extra bezoekjes aan het ziekenhuisMijn baas is heel flexibel, maar ik moet wel nog ergens mijn werk kunnen doen. En ook al zit ik zo dicht bij Jette (in aantal km) dan doe ik er nog elke keer minstens een uur tot anderhalf uur over om heen en terug te rijden.
Ik vraag me ook af wat het nut is van die Pregnyl, maar geen Pregnyl is ook geen optie...
Owja, sorry.....quote:Op maandag 1 december 2008 19:08 schreef prinseszondererwt het volgende:
He, niet zeuren over echo's in dit topic he?!![]()
Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)...quote:Op maandag 1 december 2008 10:28 schreef miss_sly het volgende:
Is pregnyl zinvol bij follikels van max 15 mm? Klinkt zo raar, aangezien ze bij de meesten wachten tot het ruim boven de 20 mm zit.
Ik heb hier in India niet te maken met 'rust-maanden' en ik weet ook niet of ik dat wel zou willen! Ik denk dat ik ook elke gelegenheid zou aangrijpen om te kijken of er iets te regelen valt....quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:04 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Leonieke, ik dacht precies hetzelfde als Miss_Sly... je zegt een post later zelf ook dat Pregnyl niet zinvol is, maar waarom moet je het dan toch inspuiten? Ik zou eerlijk gezegd dan zelf even helemaal niks doen, denk ik (even rust nemen bedoel ik dan)...Ik mocht Pregnyl prikken toen m'n ei (en dat was een turbo-ei) 's morgens 19 mm was...
Nou... ik vind het in ieder geval een heel gedoe.. en ik hoop ook heel erg voor je dat je toch wel zwanger raakt deze ronde, ook al is de kans kleiner en dat je niet naar het andere ziekenhuis hoeft!!
Basimah... hou vol... ik weet het, het is moeilijk...
Pregnylquote:...
Vanavond mag ze cocktail-spuiten: halfje Decapeptyl, 300 ml Gonal-F en nog iets waarvan ik de naam vergeten ben (een poeder dat je met water moet mengen).
Noem het uur maar poëtische overdrijvingquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:21 schreef McLaura het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat een uur duren??
Onze duimen wel hoorquote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
[..]
En... het deed geen pijn, haha
Voor pregnyl zijn het ampullen van 5000 IE en daarvan krijg ik er altijd 2.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:16 schreef wilmadonna het volgende:
leoniek: ik hoop dat het misschien toch gaat lukken bij je deze keer, ook al heb je een klein eitje. Wel vreemd dat ze zo vroeg pregnyl laten prikken, maar het is anders wel zonde om deze behandeling zomaar te laten gaan.
Hoeveel IE spuit je eigenlijk met puregon per keer? Je praat over 15 ampullen....
Ik spoot steeds 75 per keer en dan kon ik met 1 ampul vrij lang doen.... meestal spuit ik rond de 14 dagen.
Ik gebruikte dan vaak 1,5 tot 2 ampullen per behandeling.
Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.quote:Op woensdag 3 december 2008 08:42 schreef SilkTie het volgende:
Men gaat als volgt te werk: je laat je man het doosje open maken, drie ampullen poeder en drie ampullen oplosmiddel eruithalen, de gebruiksaanwijzing lezen (die er tot zijn schrik achterkomt dat ze het in bepaalde gevallen ook aan mannen kunnen geven ....), merken dat één ampul oplosmiddel voldoende is en dus de andere twee weer terug in het doossie, ampullen openbreken, lange naald op spuitje zetten, oplosmiddel opzuigen en in poederampul nr. 1 spuiten, deze handeling bij ampullen 2 en 3 herhalen, naald verwisselen en het hele zwikkie aan moeder de vrouw overhandigen. Het is dus gelukt
.
Maar mijn vrouw vindt het niet zo fijn om zich een naald in d'r buik te jassen ... meestal neemt ze, met de naald in de hand, even een minuut 'bedenktijd'. Dit dan drie keer, inclusief de buik en spuiten prepareren en je bent dus 'een uur verder'.
Dat dus inderdaad...!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 18:32 schreef miss_sly het volgende:
In dit geval ben ik het wel een beetje met Jose eens, om het doodsimpele feit dat volgens mijn ziekenhuis pregnyl gewoonweg niets doet bij een follikel van 15 mm. Dan kun je wel zeggen: ik wil geen poging overslaan, maar er wordt geheel overbodig een dosis hormonen ingespoten en echt een kans heb je dan toch niet. Dat lijkt mij dan weer zonde.
quote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet.pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:55 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]
Ik moest erg lachen om je beschrijving. Ik moet nog aan de spuit beginnen maar zie er alvast met frisse tegenzin tegenop. Ik heb, zoals bijna iedereen, natuuuurlijk naaldangst en een vriend met hetzelfde euvel, dus dat zal een dol feestje worden. Mijn gynaecoloog dacht ons te troosten door de spuiten te laten zien "Kijk maar, ze zijn echt heeeeel klein", maar faalde jammerlijk.
Ze trekt een snuit als de bekende boer met de even bekende kiespijn en dan "1, 2, in godsnaam ... hup! daar ging Ketelbinkie".quote:Een uur lijkt me dus behalve een mooie dichterlijke vrijheid ook wel reeel met al dat alchemistisch gedoe en de bedenktijd. (hoe drukt ze hem er uiteindelijk in, tegen alle gezonde reflexen in? Met een luide gil of oerkreet? Zijn daar tips voor?)
Jij had je kerel nog naast je toen je het de eerste keer deed, mijn vrouw was alleen (ik was een lang weekend in het buitenland voor een familie-aangelegenheid ... haar familie nog wel!). Ze was wel blij toen ik weer thuis wasquote:Op donderdag 4 december 2008 12:52 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Leonieke, het zelf spuiten is inderdaad wel handig, hoor...! Maar ook wel een heel gedoe (als ik het over Pregnyl heb tenminste). Man, wat was ik daar zenuwachtig voor... Ik zag het echt niet zitten, maar wilde ook niet naar de dokter/het ziekenhuis, bovendien moest ik om 19.00 uur spuiten en kon ik ook nergens terecht verder. Ik heb een hele poos met die naald gezeten en maar aftellen; "... 1....2...nu!" En dan durfde ik het weer niet.pakte de naald haast van me af en zei 'ik doe het wel', maar ik wilde me niet laten kennen en zei dat ik het zelf wilde doen. Toen ik het eenmaal gedaan had (in totaal gingen er wel een minuut of 20 overheen), viel het me toch wel erg mee... en was ik ook wel 'trots' op mezelf dat het gelukt was.
Ben ik het he-le-maal mee eens.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |