abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62867838
Vervolg van: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#47)

Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met "proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Jaape
LEO operatie in september 2007, sindsdien eigen cyclus, gaat het even een poosje zonder hulp proberen.

basimah
PCOS - vijfde poging hormoonstimulatie puregon +pregnyl tot op heden nog geen resultaat.

McLaura
wachten op de menstruatie van juli en dan op dag 1 beginnen met Decapeptyl en op dag 3 met Puregon, tbv IVF (1e poging) Wacht nog even wat langer en tilt het over de vakantie heen.

Kinderwens
Redenen mmm: PCOS & Cervixfactor. Zondag 31-08 is de 4e inseminatie mbv Menopur, Metformine & Pregnyl, daarna weer wachtbankje...

Vlindur
PCOS, bezig met 3e ronde.

Laatste posts:
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:45 schreef Ticootje het volgende:
happy-me, zit jij in voorburg? Daar komt Jen ook vandaan. Ik ben heel tevreden over voorburg, nog nooit een afgebroken poging of een maand overslaan vanwege geen plek. Hele aardige gyn's en verpleegkundigen.
Ik dacht ook dat voorburg de beste cijfers heeft. Ze zijn in elk geval heel ver in hun technieken.
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:55 schreef happyme28 het volgende:
Jep, ik zit in Voorburg. Tot nu toe alleen onderzoek gehad, maar is me goed bevallen. Ik had ook van mijn ha gehoord dat het goed stond aangeschreven. Mijn man wilde eigenlijk naar Bronovo ivm goede ervaring, maar uiteindelijk Reinier de Graaf gekozen. Idd hele aardige gyn die ik heb.

Er is (nog) niets geconstateerd bij mij en hoef eind januari pas weer voor controle terug (moet nog wat kilo'tjes kwijt), maar ze zei gelijk dat als ik in de tussentijd zwanger zou raken, ik wel moest bellen want zij wilde de eerste echo doen. Vond ik heel lief.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 21-11-2008 18:30:26 ]
pi_62868555
slecht nieuws...
vandaag belde mijn gyn en ik wilde het hebben over inseminatie of IVF.
Zij vond (net als ikzelf) het beter om voor IVF te gaan. Dat wordt niet hier in de stad gedaan, maar een stad verderop.
Toen ze plotseling zei: omdat je 38 bent, val je onder een andere regeling en moet je het zelf betalen.
Dat was dus tussen de 23.000 en 25.000 kronor... ongeveer tussen de 2.300 en 2.500 euro dus.
Nou, dat kunnen wij nooit betalen... en ik wil ook niks gaan lenen van familieleden of een bank... want je hebt nooit de zekerheid dat het lukt....

Dus voor ons houdt hier onze kinderwens helaas op....
heb ontzettend gejankt hier vandaag....

In NL deze behandeling doen, is ook geen optie voor mij, want ik ben geen Nederlands burger meer, ik betaal ook geen ziektekosten, dus dan zal het nog op een hoog bedrag uitkomen.

Hoe is dat in NL eigenlijk geregeld, en hoeveel kost het als je het zelf moet betalen?

Mijn heel toekomstbeeld is onder mijn voeten vandaag getrokken.... ik moet nu accpeteren dat ik altijd kinderloos zal zijn...

een heel verdrietige wilma in Zweden...
pi_62868990
Wilma, wat vreselijk dat de geen keus hebt. Een voldongen feit, waar je zo even voor gesteld word. Wat oneerlijk.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de kosten hier zouden zijn. Volgens mij zit het standaard in de zorgverzekering voor de eerste 3 pogingen.

Sterkte meid! Wie weet komt er nog ergens een mogelijkheid op een of andere manier...
pi_62874941
Oh godver Wilma wat onzettend klote...
Wat erg.. Het spijt me zo.. Ik hoop dat het draaglijker word met de tijd..
Geen idee hoe het hier zit met de regeling..

Heel veel sterkte....

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 2 november 2008 @ 08:47:38 #5
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_62876724
Sproet-je balen dat de 2e poging is mislukt sterkte en succes met de volgende poging.

Wilmadonna, jeetje wat een verdrietig nieuws zeg en wat een stomme regeling. Ik weet dat sommige verzekeringingsmaatschappijen 5 pogingen vergoeden, wel onder bepaalde voorwaarden. Hoeveel het kost, geen idee.... Heel veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag en een dikke knuffel van mij

Verder voor iedereen ook nog even een hele dikke knuffel Dappere meiden in dit topic!!
Make love, not war ☮
pi_62876833
Wilmadonna, wat erg! Wat lijkt me dat moeilijk te verkroppen, dat je door geldkwesties zo'n groot verlangen op moet geven. Zo verdrietig. Ik huil even met je mee. Veel sterkte.
pi_62877045
Wat een verdrietig nieuws Wilmadonna, echt heel erg naar.
pi_62877192
Wilmadonna... Wat zal jij je verdrietig voelen. Wie weet ooit een wondertje voor jou..?
Er lopen hier verschillende mama's rond die nooit zelf zwanger gekund hadden worden.
Ik gun het je zo.

En ook: wat stom dat zoveel geluk in handen kan zijn van een verzekeraar.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62877219
Wilma, wat een verdrietig bericht . Sterkte
Fake it till you make it...
pi_62877233
dank je voor jullie lieve berichtjes
pi_62877396
wilmadonna wat een stomme regeling.
hopelijk gebeurt het net als bij mijn vriendin dat je toch een kindje krijgt. zij hadden hun ook opgegeven en na 9 jaar hebben ze een kindje mogen krijgen.
heel veel sterkte.
mama van 3 kids!
  zondag 2 november 2008 @ 10:36:46 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_62877518
jeetje zeg, ik ken je niet, want ik kom niet meer zo vaak in dit topic, maar ik wil nu even reageren, wat ontzettend kut dat je leven zo af kan hangen van iets als een verzkeringsmaatschappij, bah!
Ik wens je veel sterkte wilma!
stormy waters...
sailin'
pi_62877750
Semi-crosspost: Even een vraagje aan de ervaringdeskundigen: kan clomid de 1e ronde werken en daarna ineens niet meer? Ik zit nu dus op dag 31 en er is nog niks te zien. Geen 2 streepjes en geen menstruatie. Vorige ronde was 27 dagen...
  zondag 2 november 2008 @ 11:42:35 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62878408
Wilmadonna, wat ontzettend verdrietig zeg...
  zondag 2 november 2008 @ 11:47:04 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62878483
WIlmadonna, ik lees hier niet consequent mee, maar wat ontzettend oneerlijk zeg! Bah!
Ik wens je heel veel sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62878486
Wilmadonna wat een verdrietig nieuws. Ik hoop zo hard voor jullie dat dat wondertje nog weggelegd is voor jullie.
Je sprak in jouw post wel over inseminatie of IVF. Is inseminatie dan ook geen optie meer?

PZE: er zijn idd mensen waarbij Clomid opeens niet meer werkt. Maar ik weet niet of dat al na 1 ronde kan
pi_62879409
Tjezus, Wilma... wat is dit kl*te zeg! Ik vind het echt super erg voor jullie... en inderdaad wat al vaker is gezegd; dat zoveel geluk af kan hangen van iets als een verzekeringsmaatschappij! Be-la-che-lijk!!

Ik weet even niet meer wat ik moet zeggen... heel veel sterkte in ieder geval...
**Life is e@sier with your eyes closed**
  zondag 2 november 2008 @ 12:44:27 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62879629
Wilmadonna, wat ontzettend verdrietig zeg Veel sterkte

De bedragen die je noemt zijn hier ongeveer voor het ziekenhuisgedeelte van de IVF behandeling. De hormonen komen daar nog bovenop.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 2 november 2008 @ 13:19:20 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62880355
Wilmadonna... Sterkte.
Heel afschuwelijk voor jullie.
En wat een vreemde regeling.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † zondag 2 november 2008 @ 13:57:39 #20
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62881298
Wilmadonna wat een verschrikkelijk rotnieuws zeg. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Maar wat leonieke zegt, is inseminatie geen optie meer dan? Bij ons was dat juist de behandeling die wél lukte en niet de IVF of de cryoterugplaatsing. Kun je niet toch nog een afspraak maken om dat te bespreken? Pfff sterkte meid
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 2 november 2008 @ 14:44:17 #21
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62882467
Wat ontzettend oneerlijk voor jullie Wilmadonna om voor zo'n grote wens afhankelijk te zijn van de een of andere verzekerig. Echt belachelijk. Logisch dat je er helemaal doorheen zit. Hopelijk kan je nog een afspraak maken en alles eens goed doorspreken met de gyn voor de andere opties. Sterkte
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  Moderator zondag 2 november 2008 @ 17:03:04 #22
5428 crew  miss_sly
pi_62885386
wilmadonna, wat een verdrietig bericht Kan me voorstellen dat je in een dip zit hierdoor.
Kun je niet toch verdergaan met inseminatie of valt dat ook onder de andere regeling? misschien is dat beter zelf te bekostigen?

pze je kunt inderdaad clomifeenresistent worden, zomaar ineens, ook na een behandeling pas. Wel kan het dan zijn dat een verhoogde dosis werkt. Even contact opnemen met de gyn misschien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 2 november 2008 @ 19:04:53 #23
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_62888530
Wilmadonna, jeetje wat een rotnieuws, heel veel sterkte hoor en wat anderen ook al zeggen, hopelijk kan je verdergaan met inseminatie?
In ieder geval even een
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_62888919
Wat een rotbericht wilmadonna
pi_62891900
Wilmadonna wat een ontzettend naar bericht. Onvoorstelbaar vreemde regeling zeg
Heel veel sterkte en kracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')