abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63759834
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef leonieke het volgende:

En weet je wat vooral grappig is? Als ik vertel aan de verpleegsters die langskomen (vier verschillende) dat men in Nederland die spuiten zelf moet zetten dan trekken zij allemaal grote ogen. Ze zeggen er zelfs bij dat ze dat toch niet zo fijn zouden vinden om het bij hen zelf te doen. En dat zijn dan verpleegsters. Dus ik vind persoonlijk dat iedereen hier verdomd trots mag zijn op zichzelf omdat jullie zomaar ff die spuiten zetten
Ik begrijp die zusters best. Het is kennelijk echt zo dat Nederland wat dat (en wat betreft IVF/ICSI en wat betreft bevallingen) nog wat achterloopt. Een raar idee. (okay, dat je kan kiezen, dat is prima: ik geloof Jose wel die zei dat zelf prikken uiteindelijk handiger is, maar een keuze had ik gaarne gekregen)
pi_63760630
Hoe loopt Nederland dan achter voor wat betreft IVF/ICSI? Ik weet dat er in Nederland heel veel thuisbevallingen zijn, maar weet niet of dit een keuze is van de regering of gewoon meer ingeburgerd is bij de bevolking.
  donderdag 4 december 2008 @ 22:46:15 #153
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63769383
Mijn vrouw en ik hadden het vanavond even over dit topic en toen vroeg ze mij om jullie de volgende vragen voor te leggen.
1. Hebben jullie ook zo'n beurs gevoel in de buik van al die spuiten? Ligt het aan een van die goedjes of aan het aantal spuiten? Zelf heeft ze het gevoel dat het aan de Menogon ligt, maar zou ook graag jullie ervaringen horen.
2. Hebben jullie ondervonden dat er iets aan de taille-omvang veranderd? Zo ja, hoelang nadat jullie zijn begonnen wat te nemen?
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:08 schreef LouiseSteptoe het volgende:
[..]

Als me (ons?) 'vroeger' hadden vertelt dat we [..] talloze mensen wekelijks in ons kruis zouden laten kijken, [..]

Het is dat je Nederlands schrijft, anders had ik gedacht dat je mijn vrouw was .
Die zegt ook iedere keer als er weer een dokter aan de slag gaat: "Nou, ik vind het niet erg meer, je bent al de zoveelste!"
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_63770632
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SilkTie het volgende:
Mijn vrouw en ik hadden het vanavond even over dit topic en toen vroeg ze mij om jullie de volgende vragen voor te leggen.
2. Hebben jullie ondervonden dat er iets aan de taille-omvang veranderd? Zo ja, hoelang nadat jullie zijn begonnen wat te nemen?

Het is dat je Nederlands schrijft, anders had ik gedacht dat je mijn vrouw was . Die zegt ook iedere keer als er weer een dokter aan de slag gaat: "Nou, ik vind het niet erg meer, je bent al de zoveelste!"
Wat betreft de lijn: ik was zojuist in de stad met een vriendin die aan haar 6e IUI begint en die is nog zo dun als een ... nou ja, heeeel dun. Volgens mij ligt het aan vanalles en nogwat, al heeft je vrouw weinig aan dit antwoord . (ik hou mijn hart vast in ieder geval )
In reactie op het steeds weer uittrekken van de kleren heb ik besloten elke plek waar ik mijn broek moet laten zakken te fotograferen, gewoon om OOK iets te nemen, daar. Ofzo. (ik ben benieuwd wat de opbrengst is, -als ik het ook echt iedere x durf , want eenmaal in zo'n kamertje verander ik in een soort gelei-achtig iets)

Wat betreft het kruiskijken een nieuwe prangende vraag: "heb je in de winter ivm het kruisstaren immer een enorm nette bikinilijn?" (pft)
pi_63774467
quote:
Op donderdag 4 december 2008 22:46 schreef SilkTie het volgende:
Ik ben afgelopen zondag begonnen met zelf spuiten. En 3 dagen later woog ik al 2 kilo meer! Mijn buik zwelt op en ik heb niks extra's gegeten. Ik heb juist minder trek in eten! Dus ik denk dat dat echt door de medicijnen komt!

@ All: Hebben jullie wel eens prednisolon voorgeschreven gekregen naast de injecties??
Altijd blijven lachen!!
  Moderator vrijdag 5 december 2008 @ 10:14:59 #156
5428 crew  miss_sly
pi_63777048
SilkTie om even antwoord te geven op de vragen van je vrouw:
ik had ook last van een beurse buik, maar vooral na een behoorlijk aantal dagen prikken. De eerste dagen viel het dan wel mee, maar het werd steeds moeilijker om een plekje te vinden waar spuiten nu weer het minste pijn zou doen. Aangezien jouw vrouw er 3 per dag moet zetten, (toch?), lijkt een beurs gevoel me niet meer dan normaal!
Tja, aankomen, ik was er ook gevoelig voor. Mijn vriendinnetje kwam niet direct aan, maar merkte inderdaad wel dat ze in de taille wat voller werd. Op zich is het niet raar als je aankomt, omdat je oestrogenen binnenkrijgt, en die hebben een relatie met vetcellen en de opname van vet, of zoiets. Heb het eens opgezocht, en dat bleek wel zo te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63781990
quote:
Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Ik kan me dat zo goed voorstellen. Ik zie me hier al zitten... paniek, verdriet, (angst!), de slappe lach.. het zal allemaal wel voorbijkomen. Maar ik sprak gisteren een collega met naald-angst en die zei dat het echt echt (uiteindelijk) 'niets' voorstelt, en dat geloof ik dan maar. ("jullie" zeggen het allemaal, moet toch een kern van waarheid in zitten dunkt me)
De spuit op zich vond ik geen pretje, maar achteraf vond ik het minder erg dan dat ik van te voren gedacht had... Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal zijn..!
quote:
Op donderdag 4 december 2008 15:11 schreef SilkTie het volgende:
Jij had je kerel nog naast je toen je het de eerste keer deed, mijn vrouw was alleen (ik was een lang weekend in het buitenland voor een familie-aangelegenheid ... haar familie nog wel!). Ze was wel blij toen ik weer thuis was .
ik kan me goed voorstellen dat ze blij was toen je weer thuis was... je hebt toen vast het hele verhaal-van-voor-naar-achter te horen gekregen...! Ik vond het in ieder geval heel spannend en als mijn niet thuis was geweest, had hij bij thuiskomst het hele verhaal tot in het kleinste detail te horen gekregen, dat weet ik zeker...!

Leonieke... tjonge zeg, kun je inderdaad nagaan dat de zusters daar met grote ogen kijken als je zegt dat we het hier in NL zelf moeten zetten.... Ik moet zeggen dat ik daar op de één of andere manier toch wel van schrik....

Over de veranderende taille... ik heb daar toen geen last van gehad. Ook had ik geen last van beurse plekken door de injecties. Maar het is inderdaad nogal een verschil of je 1 keer per dag een prik zet (Puregon, met prikpen) of dat je meerdere keren per dag spuit. Ik moet er ook bij zeggen dat ik maar 1 cyclus heb hoeven spuiten, dus ik heb ook geen vergelijkingsmateriaal van enkele maanden, zeg maar...

[ Bericht 10% gewijzigd door Jose81 op 05-12-2008 13:40:48 ]
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_63796327
Ik ga maandag weer beginnen met een nieuwe ronde met n ieuwe kans
pi_63808219
Succes Basimah, hoop echt voor je dat 2009 fantastisch voor je begint!

Voor de andere dames natuurlijk ook. 2009 wordt ons jaar
pi_63811722
ik heb ook een erge beurse buik gehad van het spuiten, ook al was het maar met de puregonpen... vaak had ik na een paar dagen blauwe plekken. Dan is het idd erg lastig om nog een plekje te vinden waar je kan spuiten zonder dat het teveel pijn doet. Ik had soms zelfs plekjes erbij dat ik er gewoon niet doorheen kon komen met de naald...
Toen ik begon met de eerste injectie naald behandeling, woog ik 65 kg, nu weeg ik 60 kg... bij mij is het dus net andersom met de taille...... weet natuurlijk niet of het ermee samenhangt, maar ik kan me herrinneren dat Caroline Tensen ooit een afslankkuur met een soort van pregnyl heeft gedaan.
(in ieder geval met het zwangerschapshormoon erin)
Daar was toen zo'n ophef over, dat kan wel 10 jaar geleden zijn hoor)
Ik spuit overigens altijd staand... heb het een keer zittend geprobeerd en dan gaat het niet zo goed. Als ik sta kan ik ook mijn shirt onder mijn kin houden en dan zie ik niet zo goed dat die naald erin gaat

Hier in Zweden moet je ook gewoon zelf spuiten. Ze hebben niet eens aan me gevraagd of ik het zelf wilde doen of niet. Maar bij de demonstratie heb ik het gewoon ook zelf gedaan.
Ik vind het ook niet echt fijn om zelf te doen, maar ik vind het wel fijn dat ik niet afhankelijk hoef te zijn van een ander met spuiten. Moet er niet aan denken om steeds weer elke dag op en neer te reizen, of te zitten wachten dat er iemand mij komt spuiten...

Diabetici prikken zichzelf ook met zo'n pen, dus waarom zou je dit zelf niet kunnen uitvoeren...

heb afgelopen maandag voor het eerst acupunctuur gehad en ik kreeg toen ook 4 naalden in mijn buik en ontdekte gisteren dat ik een grote blauwe plek heb op mijn buik... ik ben dus gewoon heel gevoelig wat dat betreft....

Basimah: heel veel succes komende behandeling, ik hoop zo dat het bij jou lukt!!!!! Je verdient het!!!
(alle vrouwen hier trouwens)
pi_63813304
Basimah: hopelijk kun jij hier de streepjesstorm inzetten. Veel succes met de nieuwe poging!
pi_63813582
silktie, ja ik was af en toe goed beurs. En ik ben ook wel wat aangekomen van al het spuiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_63819861
Basimah, heel veel geluk deze ronde!!

Wij kregen gister opeens een rekening voor de VIA cursus in de bus. We hebben in februari een nummer aangevraagd voor adoptie omdat het toch nog heel lang zou duren.... Nou hebben we door mijn ziekte natuurlijk sinds feb. nog maar twee pogingen kunnen doen. We zijn dus nog lang niet klaar met de icsi en gaan eventueel als het nodig moet zijn daarna toch een zaaddonor proberen. Dus waarschijnlijk gaan we uitstel vragen voor die cursus. Ik vind meestal dat alles veel te lang duurt en dan komt dit opeens veel te vroeg!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_63820000
Och sproet, dat kan ik me heel goed voorstellen. Eigenlijk wil je daar nog helemaal niet mee bezig zijn nu.
pi_63820482
Ik vind gewoon dat dit hele topic leeg moet.... iedereen moet gewoon zwanger worden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 7 december 2008 @ 15:05:18 #166
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_63824528
Dank jullie wel voor de antwoorden.

Mijn vrouw sprak vrijdag met de zuster van het ziekenhuis en ze waren het erover eens dat al die verschillende dingen het beste in een pen kunnen komen met zo'n 'vriendelijke' dunne naald.

Ze weet zelf niet of haar taille verandert, en indien ja waardoor dat dan komt. Ze heeft er al drie zwangerschappen op zitten en ze heeft daar ook een herniaatje (niet erg, gyn en algemeen chirurg geconsulteerd en die vinden het geen probleem dat eerst opgelost moet zijn voor een eventuele zwangerschap; scheelt weer een extra litteken ).
quote:
Op zondag 7 december 2008 11:39 schreef McLaura het volgende:
Ik vind gewoon dat dit hele topic leeg moet.... iedereen moet gewoon zwanger worden.
Amen.
Lijkt me een mooi streven, dat we met z'n allen tegelijk "SLOTJE!!!!!!" kunnen roepen .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_63824774
Ik kom even uit de lurkstand. Wat is er hier een hoop gebeurd de laatste tijd zeg. Zowel positief als verdrietig. Geweldig voor MissSly en McLaura! En hopelijk zal de acupunctuur Wilmadonna ook goed doen

Bij mij valt er nog niets positiefs te zeggen. In juli een LEO gehad en daar heb ik (nog) geen resultaat van gezien (niet ongesteld geweest). We gaan nu dus weer van vooraf aan beginnen met eenmaaldaags Clomid. Deze week hoop ik ongesteld te worden na gebruik van Duphaston waarna er hopelijk nu wel wat gebeurt door de Clomid.

Na de operatie heeft het hele zwangerwordenverhaal me niet zo bezig gehouden, maar dat is anders nu ik er weer dagelijks mee geconfronteerd word door het medicijngebruik. Het voelt zo frustrerend dat we na bijna een jaar in de MMM nog 0,0 resultaat hebben gehad. Geen enkel eitje dat ook maar een mm heeft willen groeien, geen enkele spontane ongesteldheid. Ik durf op het moment echt niet meer te hopen dat het nog goed gaat komen
pi_63824813
quote:
Op zondag 7 december 2008 15:05 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Amen.
Lijkt me een mooi streven, dat we met z'n allen tegelijk "SLOTJE!!!!!!" kunnen roepen .
En of de laatste het licht uit wil doen
pi_63832373
Ik weet niet of ik hier juist ben met mijn vragen, maar probeer het toch maar even. Mijn man en ik proberen nu 7 maanden zwanger te worden, weet dat het nog niet heel lang is maar toch.....
Wanneer spreek je van een onregelmatige cyclus? is dat al als hij soms 3 maanden 27 dagen is dan weer 2 maanden 29 en dan weer 2 maanden 30 dagen? Of is dat juist als je soms een cyclus hebt van 46 dagen en dan weer 30?......
En zijn er hier mensen die een BTC bijhouden. Ik test namelijk al 7 maanden met een ovulatietester.... die geeft altijd keurig een positief resultaat net als deze maand..... Ik had bijvoorbeeld vorige week zondag een positieve test echter volgens mijn temperatuurcurve (die hou ik sinds deze maand bij) heb ik op donderdag een eisprong gehad aangezien mijn temperatuur op vrijdag ochtend ineens een stuk hoger was ong 0,5 graden en dat nog steeds is..... Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben? Ik wil eigenlijk nog niet de HA inschakelen omdat ik denk dat die waarschijnlijk zal zeggen dat ik pas na 1 jaar proberen terug moet komen, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker......Ik zat net in een ander topic en daar werd ik gewezen op dit topic........vandaar dat ik nu hier post........Hopelijk zijn hier meiden die een antwoord hebben op mijn vragen.......
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_63859919
hoi Hurminatore,

Volgens mij heb je geen onregelmatige cyclus met een paar dagen verschil (zoals bij jou het geval is). Dat is mij tenminste gezegd (mijn cyclus schommelt tussen 28-33 dagen).

Wat betreft temperaturen hoop ik dat er mensen zijn die daar meer van weten. Ik dacht dat als je temperatuur hoog bleef je mogelijk zwanger kan zijn (?)
pi_63863286
ja als de temperatuur hoog blijft aanhouden, ben je zwanger...
maar ik geloof ook dat je een bepaalde tijd geprobeerd moet hebben, voordat je in aanmerking komt voor behandelingen in het ziekenhuis. Hoe lang dat is weet ik echter niet.
Hier in zweden is dat 1 tot 2 jaar in ieder geval.
Succes en ik hoop dat je antwoorden krijgt waar je wat aan hebt!
pi_63863356
Oh ja; onder de 35 jaar moet je een jaar geprobeerd hebben, erboven volstaat een half jaar.
pi_63864242
Ok.....Ja de temp moet hoog blijven LouiseSteptoe... Dus rond de dag van je ongesteldheid zakt de temp als je niet zwanger bent als je wel zwanger bent blijft hij hoog. Het temperaturen is puur om te kijken of je uberhaupt een eisprong hebt en wanneer je die hebt. Een ovulatietest kan namelijk positief zijn zonder dat er daadwerkelijk een eisprong is....Ik wilde gewoon zeker weten of ik een eisprong had en volgens mijn temperatuurcurve is dat dus het geval.......Ik ben 28 jaar dus ik zal het nog 5 maanden moeten proberen voordat ik naar de HA ga....Maar ik hoop natuurlijk voor die tijd gewoon zwanger te worden Thnx Wilmadonna
<embed src="http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Hurminatore&year=2009&month=11&day=15&babycount=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="120" height="180"></embed>
pi_63866625
Ik mag niet beginnen met prikken
Nog een cyste aan de rechterkant
Donderdag terugkomen
pi_63874055
Basimah...

Hurminatore; misschien dat je dit al lang weet, maar er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te raken... ik zou proberen me er niet nu al al te veel zorgen om te maken. Sommige mensen (ook artsen) zeggen dat dat juist ook tegen kan werken...
Als je weet dat je een enigzins regelmatige cyclus hebt, zou ik ervoor kiezen niet nu al met ovulatietesten in de weer te gaan, omdat je dan ook ongeveer weet wanneer je eisprong zou moeten zijn. Geef het de tijd. Na een jaar kun je altijd naar de huisarts stappen en de weg dan vervolgen met (of zonder) de MMM.
**Life is e@sier with your eyes closed**
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')