Verveelde je je vandaag ?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:49 schreef iamredleader het volgende:
En als laatste film van de dag: Star Wars VI - Return of the Jedi
Neuh, verkouden thuis, en als ik dan al liters thee moet drinken, dan tenminste onder het genot van wat ontspanningquote:
thuis blijven omdat je verkouden bentquote:
Het is niet netjes een vraag met een tegenvraag te beantwoorden. Maar omdat ik zelf ook niet zo netjes was zal ik je tegemoetkomen: wij vroegen het ons af in het kanaal, waar de ware discussies plaatsvinden.quote:
Die Antonioni heb ik vorige maand ook voor het eerst gezien en ik had exact dezelfde ervaring met eenzelfde beoordeling. De inhoud weegt niet op tegen de lengte.quote:Op woensdag 3 december 2008 02:09 schreef SamuelofSEK het volgende:
L'Avventura (1960, Michelangelo Antonioni) 6,5
Begint allemaal aardig, ziet er soms wonderschoon uit, maar na 100 minuten had ik het wel een beetje gehad. De laatste 40 minuten waren dan ook zwaar om door te komen.
Heb deze al erg lang in de kast staan, zal hem binnenkort ook echt eens gaan kijken. Had hem eigenlijk al even voor Adaptation moeten kijken (vond ik trouwens erg sterke film).quote:
Adaptation is geweldigquote:Op woensdag 3 december 2008 08:33 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Heb deze al erg lang in de kast staan, zal hem binnenkort ook echt eens gaan kijken. Had hem eigenlijk al even voor Adaptation moeten kijken (vond ik trouwens erg sterke film).
Het lijkt me niet van toepassing voor dit topic om hier verder op in te gaan.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:16 schreef Mainport het volgende:
[..]
Het is niet netjes een vraag met een tegenvraag te beantwoorden. Maar omdat ik zelf ook niet zo netjes was zal ik je tegemoetkomen: wij vroegen het ons af in het kanaal, waar de ware discussies plaatsvinden.
Eens, goede film iddquote:Op woensdag 3 december 2008 22:49 schreef tevebe het volgende:
Ben nu Donnie Darko aan het kijken. Goeie film
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Kan iemand me - in spoilertags - vertellen hoe het afliep? Namelijk in slaap gevallen...Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
En dat terwijl Steve Coogan eigenlijk best een goede/grappige acteur is...quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:17 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:
Hamlet 2
Lange tijd, hele lange tijd dacht ik dat het onmogelijk was om Disaster Movie te overtreffen in het rijtje slechtste films van dit jaar. Blijkbaar kan het toch, want gisteren kregen we het gedrocht Hamlet 2 voorgeschoteld. Het verhaaltje mag niet eens verhaaltje genoemd worden, het is zo ontzettend voorspelbaar en tegen het einde wordt (uit het niets) de moraal door je strot geduwd. Zo hard dat je misselijk wordt. Daarnaast is het gewoon extreem niet grappig (pijnlijk zelfs), grof, beledigend en racistisch.
Elk woord dat aan dit misbaksel verspild wordt is er één te veel. Dit is het predikaat film niet waardig, ronduit een belediging voor een prachtig medium.
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 1,0/10
Dan heb je duidelijk deze film nog niet gezienquote:Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
En dat terwijl Steve Coogan eigenlijk best een goede/grappige acteur is...
quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:42 schreef RoK het volgende:
Gisteren Match Point gekeken, tot aan het moment datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Kan iemand me - in spoilertags - vertellen hoe het afliep? Namelijk in slaap gevallen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heb ik inderdaad niet gezien, en dat is maar goed ook begrijp ikquote:Op vrijdag 5 december 2008 23:20 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dan heb je duidelijk deze film nog niet gezien![]()
Het is een hele unieke film/sfeer maar dat maakt het niet perse een goede film! Maar zoals je ziet staat hij na O Brothers, en dat was zeker geen slechte film..quote:Op zaterdag 6 december 2008 14:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat zijn je favoriete Coen films, Roi? Opvallend namelijk dat je Fargo als een van de mindere ziet. Die wordt meestal toch gezien als een van hun grootste meesterwerken.
Ik heb Fargo nog nooit gezien, maar ik hoor van heel veel mensen dat dat hun favoriete Coen film is.quote:Op zaterdag 6 december 2008 15:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Het was geen kritiek of aanval op je hoor. Het is je goed recht om Fargo minder te vinden, vond het alleen opvallend. En wou daarom je favoriete Coens weten, zodat ik je beweegredenen misschien beter kon begrijpen.
quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:19 schreef Mar10Segovia het volgende:
Mijn stem gaat naar The Big Lebowski
Ook wel een erg gave film ja.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:19 schreef Mar10Segovia het volgende:
Mijn stem gaat naar The Big Lebowski
Altijd gezellig en vrolijk, Naked.quote:Op zondag 7 december 2008 11:26 schreef Tristessa het volgende:
Naked van Mike Leigh dus.
Één van mijn favoriete films.
Johnnyquote:Op zondag 7 december 2008 17:55 schreef bolsena het volgende:
[..]
Altijd gezellig en vrolijk, Naked.
Johnny:
"You can't make an omelet without cracking a few eggs. And humanity is just a cracked egg. And the omelet stinks."
"What if God just put us here for his own entertainment? That's all we are - just something for him to have a bit of a laugh at?"
Louise: "How did you get here?"
Johnny: "Well, basically, there was this little dot, right? And the dot went bang and the bang expanded. Energy formed into matter, matter cooled, matter lived, the amoeba to fish, to fish to fowl, to fowl to frog, to frog to mammal, the mammal to monkey, to monkey to man, amo amas amat, quid pro quo, memento mori, ad infinitum, sprinkle on a little bit of grated cheese and leave under the grill till Doomsday."![]()
Mijn top zou er ongeveer zo uitzienquote:Op zaterdag 6 december 2008 15:22 schreef Roi het volgende:
En, ben je het eens met mijn lijstje? Wat zou jou lijst zijn?
Die scene met Ewen Bremner is inderdaad hilarisch. Interessante film.quote:
quote:Op zondag 7 december 2008 23:10 schreef Tristessa het volgende:
"MAGGIE!"
Johnny: You from Scotland?quote:Op maandag 8 december 2008 15:23 schreef Gillingham het volgende:
Die scene met Ewen Bremner is inderdaad hilarisch. Interessante film.
Wist niet dat Ben ook regisseerde.quote:Op dinsdag 9 december 2008 13:51 schreef Urquhart het volgende:
Night at the Museum van Ben Stiller.
Gisteravond gekeken, en had niet echt verwachtingen vooraf. Ik vond het wel een vermakelijke film, niets meer en niets minder.
Jawel hoor maar niet die filmquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:00 schreef Orbeatle het volgende:
[..]
Wist niet dat Ben ook regisseerde.
Prachtig! Wat een wonderkind is het toch ookquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:43 schreef bob1234 het volgende:
[..]
Jawel hoor maar niet die filmTropic thunder had die als laatste geregisseerd.
Ik heb het idee dat we een heel andere film gezien hebben. Ik vond het een van de leukere comedy's dit jaar.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:17 schreef Timo20 het volgende:
Elk woord dat aan dit misbaksel verspild wordt is er één te veel. Dit is het predikaat film niet waardig, ronduit een belediging voor een prachtig medium.
IMDB Cijfer: 6,5/10
Mijn Cijfer: 1,0/10
quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:14 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat we een heel andere film gezien hebben. Ik vond het een van de leukere comedy's dit jaar.
Steve Coogan is z'n briljante zelf en deze film deed wat-ie moest doen: me laten lachen. Je kunt dit toch niet vergelijken met Disaster Movie? De hele serie films zoals Disaster Movie heeft niks met films te maken. Daar wordt niet eens een script voor geschreven en heeft als enige doel zo snel mogelijk uit te komen zodat er veel geld verdiend wordt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:26 schreef Timo20 het volgende:
[..]dat denk ik dan ook ja
ben toch wel benieuwd wat je er zo leuk aan vond
Meestal ben ik het wel redelijk met je eens, maar deze.... nee, na 30 minuten van ellende maar uitgezet.quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:32 schreef Lambiekje het volgende:
Burn After Reading (2008)
Echt elke seconde is fantastisch.
cijfer 9 / imdb 7.6
hoezo dat het is toch geweldig de sneuheid waarmee brad pitt denk vette shit te hebben van een CIA agent.quote:Op woensdag 10 december 2008 02:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Meestal ben ik het wel redelijk met je eens, maar deze.... nee, na 30 minuten van ellende maar uitgezet.
Ik heb de trailer bekeken op die site. Ik moest lachenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Roi het volgende:
I Love Dries (2008)
Oh oh wat een film, wat een film. Het verhaal is echt te belachelijk voor woorden, alles aan deze film is zo fout. De ongelofelijk smerige en simpele humor..
De reden waarom ik toch erg genoten heb van deze film is omdat het echt een film is. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse films die gewoon niet professioneel zijn gemaakt zie je hier shots waar wel over nagedacht is, en dat helpt echt enorm bij het bekijken van deze beste Nederlandse B-film ooit gemaakt!
Super voor een avond vermaak!
2.5/10
quote:Op woensdag 10 december 2008 02:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Meestal ben ik het wel redelijk met je eens, maar deze.... nee, na 30 minuten van ellende maar uitgezet.
Ha, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien. Geweldige scene waarin dat schip die helling op wordt getrokken, met al die Indianen, en die operamuziek.quote:Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fitzcarraldo (1982, Dl, Werner Herzog)
[ afbeelding
ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
3 uuuuuuuur film. Te veel.
Er zijn heel veel versies:quote:Op donderdag 11 december 2008 19:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.
die film wordt vaak gezien als DE film allertijden...quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ikquote:Op vrijdag 12 december 2008 08:44 schreef minq het volgende:
Training Day
Met Denzel Washington als bad guy, was ik nog niet eerder tegengekomen. Zet wel een magnifieke acteer prestatie neer, moet ik zeggen.
Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awardsquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ik
Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaarquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awards
Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaarDenzel was de tweede.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:39 schreef HostiMeister het volgende:
Halle Berry voor Monster's Ball? Voor de koelkast?
Klopt... en ik maar denken dat Halle Berry gewoon altijd een mooi zongebruind kleurtje hadquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:26 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.
Blashpemy!quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een redelijke film, de clou had ik niet verwacht (alhoewel ik een tijdje geleden ook al zoiets in een andere Japanse film had gezien, ik weet alleen niet meer welke). Niet echt supergriezelig.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |