abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2008 @ 02:23:51 #196
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63923898
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Roi het volgende:
I Love Dries (2008)
Oh oh wat een film, wat een film. Het verhaal is echt te belachelijk voor woorden, alles aan deze film is zo fout. De ongelofelijk smerige en simpele humor..

De reden waarom ik toch erg genoten heb van deze film is omdat het echt een film is. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse films die gewoon niet professioneel zijn gemaakt zie je hier shots waar wel over nagedacht is, en dat helpt echt enorm bij het bekijken van deze beste Nederlandse B-film ooit gemaakt!

Super voor een avond vermaak!
2.5/10
Ik heb de trailer bekeken op die site. Ik moest lachen
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_63925953
quote:
Op woensdag 10 december 2008 02:22 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Meestal ben ik het wel redelijk met je eens, maar deze.... nee, na 30 minuten van ellende maar uitgezet.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  donderdag 11 december 2008 @ 13:27:39 #198
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_63931746

Zombie Strippers (2008)
Een virus uitbraak en één van de zombies gaat naar een stripclub gerund door Robert Englund (jep Elmstreets Freddy Krueger). Daar bijt hij een van de strippers (Jenna Jameson) en wordt een zombie. Het publiek wordt wild van haar en de andere sletten worden jaloers.

Mijn god er zitten een paar leuke scenes in waarbij een strippers de kaken van een gast opentrekt. Na een minuut of wat is het ook een zombie maar de kaak hangt er lekker los onder ...pfff

Lubriek hoor die sletten die ernstig overtijd uitzien. Lekkere bitchfight.

Het is eigenlijk wel weer leuk omdat het fouter-dan-fout is.

cijfer 5 / imdb 4.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_63939580

3 uuuuuuuur film. Te veel.
pi_63940036
quote:
Ha, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien. Geweldige scene waarin dat schip die helling op wordt getrokken, met al die Indianen, en die operamuziek.
Als je de combi Kinski/Herzog interessant vond moet je ook Aguirre, der Zorn Gottes eens kijken
  donderdag 11 december 2008 @ 19:53:24 #201
52357 Lambiekje
pi_63941527
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]

ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 11 december 2008 @ 20:36:47 #202
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63942541
quote:
Op donderdag 11 december 2008 19:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.
Er zijn heel veel versies:

226 min (copyright length) | USA:238 min (restored DVD version) | Sweden:223 min (1969 re-release) | Sweden:234 min (1985 re-release) | UK:224 min (1994 re-release) | UK:233 min (1989 re-release)

Geen van allen ruim 4 uur, maar wel bijna 4 uur. Hoe dan ook, een erg lange zit
pi_63944278
quote:
[ afbeelding ]

die film wordt vaak gezien als DE film allertijden...
alleen moet je imho wel van oude films houden..
ik kan naar die echt oude films niet langer dan 10/20 minuten kijken vaak..
pi_63948893
Eagle Eye

Typische loser (Shia leBoeuf) wordt door een of ander onbekende partij opgezadeld met 750.000 dollar en een shitload aan terroristen stuff. Een vrouw belt hem op met de mededeling dat hij moet vluchten anders heeft ie binnen 30 seconden de FBI op zijn dak Aan de andere kant van de stad wordt een vrouw (Michelle Monaghan) ook door deze onbekende partij opgebeld en krijgt orders van deze dame. Langzaam aan blijk het allemaal te maken te hebben met de dood van de tweelingbroer van de loser, deze werkte namelijk voor de regering. Wie is degene die jacht maakt op wie? En wie is verantwoordelijk voor de vreemde orders van de schijnbaar alwetende partij aan de telefoon?

Nou behalve dat Shia leBoeuf in blijkbaar alle films die uitkomen gedropped wordt kan hij stiekem ook wel acteren, maar in deze film zet hij een aardige acteer prestatie neer. Allen het plot werd een beetje ongeloofwaardig na de zoveelste computerhack actie en het zeur gezicht van Michelle Monaghan begon het langzaam aan tegen te vallen. Michael Chickles, Billy Bob Thorton en Rosario Dawson zaten ook in de film mar daar heb ik weinig van gemerkt. Lekker veel actie, kut verhaal eigenlijk en uiteindelijk.
Imdb: 6.8
Ik: 6

Strictly Sexual

Twee rijkere meiden, een schrijfster en een mode ontwerpster, zijn het beu om te daten en ingewikkelde relaties aan te gaan dus zijn ze van plan om een stelletje mannelijke prostituees op te pikken en mee te nemen. Die twee mannen zijn de hardwerkende Stanny en Joe die nietsvermoedend hun laatste geld aan het tellen zijn en van plan zijn in de bar te vertrekken zonder te betalen omdat ze zonder cash zitten. Uiteindelijk besluiten de dames de heren te houden in hun badhuis puur voor hun seksuele uitspattingen.

Ik vond dit een mooie film om te kijken, het begon als een leuke comedy die nog wel even aanhoudt en steeds dieper gaat. De karakter ontwikkeling is heel goed gedaan, stukje bij beetje voel je steeds meer met de vier die zelf ook steeds dichter tot elkaar komen. En zo worden de gesprekken ook steeds dieper. Het contrast tussen mannen en vrouwen, en hoe ze met relaties omgaan, is mooi weergegeven in mijn ogen, maar dat kan heel persoonlijk zijn. Hoe het uiteindelijk loopt voelt heel natuurlijk aan. Mooie film over niets.
Imdb: 6.2
Ik: 7.5
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  vrijdag 12 december 2008 @ 03:51:46 #205
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63951969
Vannacht maar weer eens twee films gekeken:

I am legend
Iets heeft me altijd weerhouden om deze film te kijken en dat is was terecht. Wat zonde van de tijd en wat een plotholes in deze film. Normaal klaag ik daar niet snel over, maar dit was echt te erg. De film van Will Smith hebben meestal wel genoeg entertainment waarde, maar deze verknalde het in het laatste kwartier. Cijfer: 5

Taking lives
Spannende film met Angelina Jolie, Ethan Hawke en Kiefer Sutherland. Hoewel de plottwist op een gegeven moment wel duidelijk is (voordat het wordt onthuld in de film) blijft het toch wel spannend. Al met al wel een aanrader. Cijfer: 7.5
pi_63952952
Sahara (Zoltan Korda, 1943)
Prima oorlogsfilm met in de hoofdrol Humphrey Bogart. Wat mij met name opviel waren het voor die tijd vrij groots opgezette scenes. En verder is de film opgenomen terwijl de oorlog op dat moment in alle hevigheid nog bezig was. Men was er dus snel bij, al is het deels ook wel een propaganda film geworden. 7.4

The Polar Express (Robert Zemeckis, 2004)
Film zelf is niet heel speciaal. De animatie is nog wel in orde, gezichtsuitdrukkingen zijn door de gebruikte techniek realistisch en men maakt veel gebruik van camerashots die je niet vaak in animatiefilms ziet. Het verhaal mag geen naam hebben en helaas ook hier, net als bij zo'n beetje alle animatiefilms, een erg opgedrongen moraal. Waar ik de film met name voor keek op blu-ray was om de 3D effecten. Je kan nog wel goed zien dat deze techniek nog in de kinderschoenen staat, maar in enkele scenes had het zeker toegevoegde waarde. Op sommige momenten het tegenovergestelde, dan was het allemaal wat lastig te volgen. Verder heb je na het kijken van de film (duurt ongeveer 90 minuten) behoorlijk last van je ogen. Vrij standaard filmpje met vooruitstrevende technieken die men helaas nog niet helemaal onder de knie heeft. 6.5
pi_63952976
Training Day
Met Denzel Washington als bad guy, was ik nog niet eerder tegengekomen. Zet wel een magnifieke acteer prestatie neer, moet ik zeggen. Ben ook niet anders van 'm gewend. Ethan Hawke doet het ook wel aardig. De film zelf is niet heel speciaal, maar goed genoeg voor op je ziektebed.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:20:43 #208
52357 Lambiekje
pi_63953514
The Kid Stays in the Picture (2002)
Biografie van Robert Evans. Producer bij Paramount.
Heeft films als Love Story, Godfather, Chinatown en Marathon Man van de grond gekregen.

Hij is getrouwd geweest met de chick (Ali MacGraw) uit Love Story, maar zij is er vandoor gegaan met Steve McQueen. Verliefd geworden tijdens opnames van The Getaway.

Midden jaren 80 is er een drugsaccefietje en wordt verbannen raakt aan lager wal. Jaren later is er een nieuwe baas bij Paramount, een persoon die hij zijn carreiere geholpen heeft.

Best aardig om te zien op een collage en achter de schermen van genoemde films.

cijfer 7 / imdb 7.4
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:43:31 #209
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63956907
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 08:44 schreef minq het volgende:
Training Day
Met Denzel Washington als bad guy, was ik nog niet eerder tegengekomen. Zet wel een magnifieke acteer prestatie neer, moet ik zeggen.
De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ik
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 11:48:51 #210
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_63957033
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:43 schreef scanman01 het volgende:

[..]

De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ik
Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awards
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:06:54 #211
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63957457
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 11:48 schreef Mike het volgende:

[..]

Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awards
Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaar Denzel was de tweede.
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 12:26:53 #212
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_63957997
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaar Denzel was de tweede.
Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_63958305
Halle Berry voor Monster's Ball? Voor de koelkast?
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 12:40:44 #214
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_63958343
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:39 schreef HostiMeister het volgende:
Halle Berry voor Monster's Ball? Voor de koelkast?
  vrijdag 12 december 2008 @ 12:43:07 #215
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63958415
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 12:26 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.
Klopt... en ik maar denken dat Halle Berry gewoon altijd een mooi zongebruind kleurtje had
En dan nu een donkere president. Het gaat goed daar in de states

Nog een leuk weetje: Halle is de eerste officiele ex-Bondgirl die ook een oscar heeft gewonnen.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:22:43 #216
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63961067
En niet te vergeten de slechtste actrice die ooit een Oscar heeft gewonnen

Entre les murs
Gouden Palm winnaar, precies wat ik ervan verwacht had, maar viel een heel klein beetje tegen. Ik werd niet weggeblazen. Heel erg goed, maar geen klassieker die nog weken door je hoofd blijft spoken. Al kan dat er ook mee te maken hebben dat het een aantal graden onder nul in de bioscoop was.... Toch een 9

Breath
De 'nieuwe' Kim Ki-Duk, al is dat een beetje lastig bij te houden omdat die (te) veel films maakt. Deze past weer in de categorie 'goed, maar niet bijzonder'. Het is weer verrassend met een heerlijk traag tempo en een interessante visie. Maar komt toch niet in de buurt van Bin-Jip, Bom yeoreum gaeul... Een 8
  vrijdag 12 december 2008 @ 16:42:22 #217
30560 2Mini
Official Logo
pi_63964854
The day the erath stood still:

1

reden genoeg..
Camera 1... 1!
pi_63964932
Heb ook the day the earth stood still gezien vandaag...

vond hem tegen vallen....
  vrijdag 12 december 2008 @ 17:28:27 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63966012
quote:
[ afbeelding ]

Blashpemy!

Gisteren in de sneak:
Righteous Kill
Dertien jaar nadat Robert De Niro en Al Pacino voor het eerst (en tot nu toe voor het laatst) samen in een film (Heat) speelden, is het nu opnieuw tijd voor een samenwerking tussen de twee acteerlegendes. Zo sterk als Heat is deze film niet maar hij is zeker niet zo miserabel als de meeste recensies doen vermoeden.

De Niro en Pacino kruipen dit keer in de huid van een zeer ervaren politie duo van de NYPD. Wanneer er een seriemoordenaar ten tonele verschijnt is het aan hen de taak hem te pakken. Maar 2 anderen politie agenten van het korps vertrouwen het zaakje niet en gaan op eigen onderzoek uit.

Het enige echte grote "probleem" met deze film is dat we het allemaal al eerder en beter hebben gezien. Het is tamelijk voorspelbaar en de karakters zijn nogal cliché (vooral de rol van Curtis "50 Cent" Jackson als nachtclub eigenaar is te cliché voor woorden). Ook voelt het op momenten nogal onevenwichtig aan. De zeer degelijke thriller momenten worden te vaak afgewisseld met hippe, oninteressante en weinig toevoegende scenes in de nachtclub.
Toch zit het geheel redelijk goed in elkaar en zit er een leuke (redelijk onverwachte) twist op het einde.
Het acteerwerk van De Niro en Pacino is hetgeen wat deze film boven de grote middelmaat uithaalt, al lijkt het soms wel alsof ze (vooral Pacino) het allemaal op de automatische piloot doen.

Dit zal zeker nooit een klassieker in het genre worden, maar voor zolang als het duurt is het best vermakelijk en kijkbaar en krijg je er makkelijk een avondje mee om.

7,0/10
  Moderator vrijdag 12 december 2008 @ 17:30:30 #220
9859 crew  Karina
Woman
pi_63966056
Sairen
Japanse griezelfilm.

Een man gaat met zijn dochter en zoontje verhuizen naar een klein eiland om te zorgen dat zijn zoontje geneest van een ziekte (welke ziekte werd mij niet helemaal duidelijk). Op dit eiland zijn een aantal jaar geleden alle bewoners spoorloos verdwenen na het horen van een sirene.

Op een gegeven moment gaat de sirene weer af en de dochter en haar broertje vluchten naar een toren, waar de sirene vandaan komt. Onderaan de toren staan alle eilandbewoners die in een soort zombies zijn veranderd.

Tot nu toe een gewone griezelfilm, maar dan komt de clou.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het een redelijke film, de clou had ik niet verwacht (alhoewel ik een tijdje geleden ook al zoiets in een andere Japanse film had gezien, ik weet alleen niet meer welke). Niet echt supergriezelig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 12 december 2008 @ 18:46:48 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63967676
Gisteren Vicky Cristina Barcelona gezien.
Mijn cijfer: 7/10
IMDB: 7,8/10

Ik weet niet. Hij greep me niet op de één of andere manier. Misschien ben ik ook gewoon niet gemaakt voor Woody Allen .

Entre les murs ga ik ook nog zien.
Niet meer actief op Fok!
pi_63968949
Ik ga nu Burn after reading kijken. Ik verwacht er vrij veel van.
pi_63972905
Gisteren gezien:

http://www.amazon.com/Bra(...)ection/dp/B000087EYF
http://www.criterion.com/films/731

By Brakhage: An Anthology.

Bijna 4 uur lang genieten (of soms niet) van de experimentele filmpjes van Stan Brakhage, de man die bijna 400 filmpjes heeft gemaakt gedurende zijn lange carrière. Hij was een pionier als het gaat om het produceren van experimentele filmpjes door op het originele filmmateriaal te krassen, te tekenen of te schilderen. Vooral zijn meest recente, frame by frame (24 per seconde!) handgeschilderde, filmpjes zijn de moeite meer dan waard. Wat je dan ziet (een bizar kleurenspel, ongrijpbaar, onbegrijpelijk maar des te fascinerender) tart soms alle verbeelding.
Verder het kortfilmpje Mothlight, dat gemaakt is door gebruik te maken van delen van insecten (zoals vlinders), die op het originele filmmateriaal werden geplakt. En zijn bekendere werkjes Dog Star Man en Window Water Baby Moving.

Mooiste filmpjes wellicht: Commingled Containers en Love Song, een 9 minuten durend handgeschilderd superspektakel, maar het is moeilijk kiezen.

Filmpjes op Ytb:

(niet op de DVD!)

Essay over Brakhage:
http://archive.sensesofci(...)ors/02/brakhage.html
http://esvc001106.wic016u(...)/brakhage_intro.html
"Ik twijfel aan alles, en zelfs daar twijfel ik aan"
Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63973622
En vandaag gezien:

http://filmstore.bfi.org.uk/acatalog/info_118.html
http://www.amazon.co.uk/E(...)oneers/dp/B000A3DB6M
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=58354

Early Cinema: Primitives and Pioneers

Dubbel-DVD met 187 minuten aan filmpjes uit de begintijd van de cinema (1895-1910).
Leuk om eens te zien (hoewel ik de bekendste filmpies al lang gezien had), en leerzaam (de DVD bevat veel informatie en een boekje met uitleg over de korte filmpjes).

Met onder anderen The Great Train Robbery, Arrivée d’un train en gare à La Ciotat en Ali Baba et les quarante voleurs.
Nouja, zeg maar gewoon "klassiekertjes onder de stokoude film".

Ytb:

Plato: "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something."
pi_63974138
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ha, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien. Geweldige scene waarin dat schip die helling op wordt getrokken, met al die Indianen, en die operamuziek.
Als je de combi Kinski/Herzog interessant vond moet je ook Aguirre, der Zorn Gottes eens kijken
Werner Herzog

Aguirre, der Zorn Gottes is inderdaad geweldig.
Fitzcarraldo, Woyzeck, Jeder für Sich und Gott gegen Alle & Herz aus Glas ook!

En dan vergeet ik er zelfs nog een heleboel, zoals bijvoorbeeld Fata Morgana & Lektionen in Finsternis (Lessons of Darkness).

Maar mijn favoriet is toch echt: Herz aus Glas

En Lektionen in Finsternis (Lessons of Darkness):

En nou hou ik op voor vandaag, hoor.
pi_63975402
Dat zijn nou prettige dingen om het weekend mee in te luiden
  zaterdag 13 december 2008 @ 02:53:25 #227
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63979559
Bangkok Dangerous

Damn, weer 95 minuten van m'n leven verknald.
pi_63980563
Hancock gezien gisteravond.

Meh, matig begin, leuke grappen maar erg voorspelbaar. Tweede helft wat beter, maar ook daar veel voorspelbaarheid. Leuk einde, dat wel

Krijgt van mij niet meer dan een 6+
pi_63981595
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:18 schreef bolsena het volgende:

Early Cinema: Primitives and Pioneers

Dubbel-DVD met 187 minuten aan filmpjes uit de begintijd van de cinema (1895-1910).
Leuk om eens te zien (hoewel ik de bekendste filmpies al lang gezien had), en leerzaam (de DVD bevat veel informatie en een boekje met uitleg over de korte filmpjes).

Met onder anderen The Great Train Robbery, Arrivée d’un train en gare à La Ciotat en Ali Baba et les quarante voleurs.
Nouja, zeg maar gewoon "klassiekertjes onder de stokoude film".

Ziet er interessant uit! Ben nu zelf een boek aan het lezen van Mark Cousins: Close-Up, wereldgeschiedenis van de film. Deze filmpjes komen daar ook allemaal in aan bod, zal ze straks eens even kijken.
pi_63986231
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 19:35 schreef tevebe het volgende:
Ik ga nu Burn after reading kijken. Ik verwacht er vrij veel van.
Aardige film. Krijgt een 7
pi_63986241
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 02:53 schreef scanman01 het volgende:
Bangkok Dangerous

Damn, weer 95 minuten van m'n leven verknald.
Ik wou er zometeen aan beginnen.
  zaterdag 13 december 2008 @ 15:48:14 #232
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63986601
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 15:28 schreef tevebe het volgende:

[..]

Ik wou er zometeen aan beginnen.
Jij geeft Burn after reading een 7, dus dan verschilt onze smaak nogal. Dat houdt in dat je BD misschien ook wel leuk vindt.
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:14:25 #233
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_63988361
Afgelopen dagen:

Journey to the Center of the Earth (Eric Brevig, 2008)

Best vermakelijke kinderfilm met Brendan Fraser. Origineel uitgebracht als 3D film en je merkt dat ook als je hem gewoon in 2D kijkt. Veel scenes zijn heel duidelijk gemaakt om het 3D effect zo veel mogelijk te benutten. Dat leidt soms wel een beetje af. Verder is het gewoon een erg licht filmpje wat wel erg duidelijk een jonge doelgroep heeft en eigenlijk nauwelijks iets te bieden heeft voor mensen daarbuiten. **½

Journey into Fear (Norman Foster, 1943)

Vermakelijke film-noir met Joseph Cotten en Orson Welles. Na een sfeervolle opening in Istanbul verplaatst de film zich naar de nauwe ruimtes op een transport schip op de Zwarte Zee. Deze nauwe ruimtes hebben een sfeerverhogende uitwerking. Ze bieden genoeg schaduwpartijen om de suspense op te drijven, naar een goede en spectaculaire climax. De film is lekker compact, is onderhoudend en met de aanwezigheid van Orson Welles ook lekker mysterieus. Welles nam voor een paar scenes ook nog plaats op de regiestoel. ***½

Låt den rätte komma in (Let the Right One In) (Tomas Alfredson, 2008)

IJzingwekkend sterke mix van arthouse en horror. Centraal staat het verhaal van een jongetje dat worstelt met het dagelijkse leven op school. Hij voelt zich niet geaccepteerd en wordt gepest. Op het verlaten speelpleintje thuis beeldt hij zich in dapperder en zelfverzekerder te zijn en daar is ook waar hij zijn buurmeisje leert kennen. Deze relatie vormt een sterk hart van de film in de ijskoude winterse setting. De horrorelementen worden op serieuze wijze geïntegreerd en daardoor voelen ze geheel op z'n plek, heel geloofwaardig. Deze vanzelfsprekendheid is erg bewonderingswaardig. ****

Frost/Nixon (Ron Howard, 2008)

Nog best entertainende film over een serie spraakmakende interviews tussen David Frost en Richard Nixon. De opbouw naar de interviews en de strijd die David Frost heeft moeten leveren om de hele onderneming op poten te zetten is vakkundig in beeld gebracht, maar is niet het boeiendste deel van de film. De film gaat pas echt leven op het moment dat Frost en Nixon tegenover elkaar plaats nemen en het steekspel begint. Dankzij voortreffelijk acteerwerk krijg je een gevoel van de spanning die er heerst rond de onderneming en wat er van de interviews afhangt. Een favoriet voor de Oscar is het niet, maar een prima film desalniettemin. ****
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:50:10 #234
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63989003

Bedsitters, Sorbet 3, Living, Audition gisteravond weer eens mijn Zwartjes DVD uit de kast getrokken. Virtuoos, vies, sexy, vreemd, eng zijn wat woorden die in me opkomen na het kijken van deze films, maar ze zijn vooral heel erg mooi. De DVD Zwartjes the Great Cinema Magician is echt een aanrader.

[ Bericht 8% gewijzigd door RuneRose op 13-12-2008 17:55:35 ]
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:59:46 #235
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63989192
I Was a Communist for the FBI

Een werkje uit één van mijn favoriete subgenres, commie-paranoia . De meeste films daarvan zijn afzichtelijk slecht, maar dit ging nog best wel: een FBI-agent gaat undercover bij de communistische partij, wat tot haat en nijd met zijn familie en dan in het bijzonder met zijn zoon leidt. Verhaaltechnisch had hier nog wel meer uitgehaald kunnen worden. Nu was het in combinatie met de 'communisme = slecht'-boodschap simplistisch en nogal cheesy, wat betreft de vader-zoon-relatie. Qua film-noir-stijl zat het gelukkig wel snor.
Deze film is overigens voor een oscar genomineerd in de categorie... beste documentaire. Cijfer: 6,5

[ Bericht 3% gewijzigd door Falco op 13-12-2008 20:16:07 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:09:10 #236
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_63989376
The Odd Couple (1968)
Zojuist gezien. Vermakelijke film met prima rollen van Jack Lemon en Walter Matthau. Lemon speelt een bijna gescheiden man die zelfmoord wilde plegen. Hij trek in bij de reeds gescheiden Matthau maar langzamerhand kunnen ze elkaar niet uit staan wat tot leuke situaties leidt. 4 / 5

I'm Not There. (2007)
Mooie film over verschillende fases in het leven van Bob Dylan. Onderhoudend ook. Maar het is best zware kost, vooral omdat er geen eenduidig verhaal is. 3,5 / 5

Blood Simple (1984)
Een man wilt zijn vrouw die vreemd gaat laten vermoorden en dat gaat helemaal mis. Toffe film die vrij origineel en zeer boeiend in elkaar zit. 4 / 5

Taken (2008)
Uiteindelijk een toffe niet-nadenken-maar-schieten film met meer dan genoeg actie. Een dikke 3,5 / 5

Zack and Miri Make a Porno (2008)
Twee vrienden die blut zijn besluiten een pornofilm te gaan maken en komen er uiteraard achter dat ze meer voor elkaar voelen. Vermakelijk en best komisch. 3,5 / 5

Things We Lost in the Fire (2007)
Een mooi drama over een weduwe (Berry) en de beste vriend (Del Torro met een drugsverslaving) van diens man die bij haar intrekt. 3,5 / 5
pi_63989400
quote:
Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Roi het volgende:
I Love Dries (2008)
Oh oh wat een film, wat een film. Het verhaal is echt te belachelijk voor woorden, alles aan deze film is zo fout. De ongelofelijk smerige en simpele humor..

De reden waarom ik toch erg genoten heb van deze film is omdat het echt een film is. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse films die gewoon niet professioneel zijn gemaakt zie je hier shots waar wel over nagedacht is, en dat helpt echt enorm bij het bekijken van deze beste Nederlandse B-film ooit gemaakt!

Super voor een avond vermaak!
2.5/10
Hij viel me ook enorm mee. Het is gewoon fijn wegkijkende onzin. Er zijn zat zichzelf serieus nemende Nederlandse films die veel slechter zijn (hoewel je daar dan weer geen vies gevoel aan overhoudt na het kijken ).
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:31:33 #238
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63989784
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:10 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Hij viel me ook enorm mee. Het is gewoon fijn wegkijkende onzin. Er zijn zat zichzelf serieus nemende Nederlandse films die veel slechter zijn (hoewel je daar dan weer geen vies gevoel aan overhoudt na het kijken ).
Was zijn bericht niet een en al sarcasme? Ik bedoel, hij schrijft 'super voor een avond vermaak' maar geeft een 2,5/10 . Dat lijkt me een bijzónder laag cijfer. Kan haast niet slechter.
pi_63989832
Gisteren Iron Man wat mij erg meeviel. Als ik hem vergelijk met Transformers vond ik de flauwe grappen hier een stuk beter. Misschien iets minder actie, maar over het geheel beviel deze film mij een stuk beter.
Robert Downey blijft ik een leuk acteur vinden om naar te kijken
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 13 december 2008 @ 18:49:19 #240
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63990202
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:50 schreef RuneRose het volgende:
[ afbeelding ]

Bedsitters, Sorbet 3, Living, Audition gisteravond weer eens mijn Zwartjes DVD uit de kast getrokken. Virtuoos, vies, sexy, vreemd, eng zijn wat woorden die in me opkomen na het kijken van deze films, maar ze zijn vooral heel erg mooi. De DVD Zwartjes the Great Cinema Magician is echt een aanrader.
Ik ben wel benieuwd wat je er nu precies mooi aan vindt. Ik kan me best verplaatsen in andermans smaak, maar in dit geval lukt het mij niet. Ik denk dat ik nog liever men hele leven lang elke dag I Love Dries kijk, dan nog 1 keer een film van Zwartjes. Een marteling was het.
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:09:08 #241
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63990642
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:49 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat je er nu precies mooi aan vindt. Ik kan me best verplaatsen in andermans smaak, maar in dit geval lukt het mij niet. Ik denk dat ik nog liever men hele leven lang elke dag I Love Dries kijk, dan nog 1 keer een film van Zwartjes. Een marteling was het.
Tsjah, het is wel wat anders dan normaal natuurlijk. Het is niet zo vreemd dat sommige (veel?) mensen er niet zo veel mee kunnen. Het is eigenlijk lastig uit te leggen, maar ik vind bijv. het contact dat zijn acteurs in de films hebben erg mooi, en technisch is het natuurlijk perfect. Iedere keer dat ik Living zie valt mijn mond weer open van verbazing. Maargoed. Van zo'n liefhebber van de fillms van David Lynch had ik toch wel wat meer begrip verwacht. Niet dat je deze films dan persé mooi moet vinden, maar je zal toch kunnen begrijpen waarom mensen dit mooi vinden. Ik weet niet welke films je gezien hebt?
pi_63991101
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 10:44 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit! Ben nu zelf een boek aan het lezen van Mark Cousins: Close-Up, wereldgeschiedenis van de film. Deze filmpjes komen daar ook allemaal in aan bod, zal ze straks eens even kijken.
Grappig, dat boek heb ik net gekregen voor Sinterklaas. Leuk boek! Simpel geschreven en bondig, maarredelijk compleet en interessant genoeg voor een leek als mezelf .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:01:35 #243
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63993097
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:09 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Tsjah, het is wel wat anders dan normaal natuurlijk. Het is niet zo vreemd dat sommige (veel?) mensen er niet zo veel mee kunnen. Het is eigenlijk lastig uit te leggen, maar ik vind bijv. het contact dat zijn acteurs in de films hebben erg mooi, en technisch is het natuurlijk perfect. Iedere keer dat ik Living zie valt mijn mond weer open van verbazing. Maargoed. Van zo'n liefhebber van de fillms van David Lynch had ik toch wel wat meer begrip verwacht. Niet dat je deze films dan persé mooi moet vinden, maar je zal toch kunnen begrijpen waarom mensen dit mooi vinden. Ik weet niet welke films je gezien hebt?
Living en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet. En je zou idd kunnen verwachten dat ik er wel wat mee zou kunnen, ik heb niets tegen experimentele cinema en inhoudsloze filmkunst. Maar 2 idioten, waaronder een afgrijselijke vrouw wiens tieten ik helemaal niet wil zien, die een beetje dronken door een huis lopen........ Daar kan ik niets mee.

En ik begrijp dat jij de film heel anders ziet, maar zo heb ik het dus ervaren. Het enige wat ik dacht was: maak dan jezelf aub van kant. Kunst moet emotie naar boven brengen, maar wat ik voelde zal vast niet de bedoeling zijn geweest. Het bekende cliché wat kunst betreft kwam zelfs al snel in mij naar boven: als ik zoveel mogelijk drugs tot me neem, weet ik zon film ook wel te produceren.

Visueel (en muzikaal) is het ook totaal niet interessant, wat voor mij toch wel een belangrijk gegeven als iets wat ook maar lijkt op een verhaal ontbreekt. Lynch combineert abstractie altijd met emotie, ook al weet je niet waar het vandaan komt, met geniale visuele vondsten, met geluiden en muziek die je in het beeld trekken en met een algehele sfeer waar je niet aan kan ontsnappen.

Het werk van Zwartjes is iets wat enkel kan werken in een holle expositieruimte, maar op dvd (of tijdens een college, zoals ik het de eerste keer zag) is het voor mij wel zo'n beetje het meest vreselijke wat ik op filmgebied kan bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door JelleS op 13-12-2008 21:16:01 ]
  zaterdag 13 december 2008 @ 21:26:48 #244
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_63993664
death race Niet nadenken en gewoon kijken aktie vermaak. Flinterdun verhaal wat met gemak op 1 A4 past inclusief alle dialogen. Geinspireerd op de cult klassier death race 2000. Jason Statman doet wat ie het best kan, klappen uitdelen en boos kijken. Je verveelt je in ieder geval geen minuut, al was het alleen maar omdat er om de 60 seconden wel iets of iemand explodeerd en/of geweldadid door gemaakt wordt.

6/10, zondag middag vermaak.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
pi_63997836
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:31 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Was zijn bericht niet een en al sarcasme? Ik bedoel, hij schrijft 'super voor een avond vermaak' maar geeft een 2,5/10 . Dat lijkt me een bijzónder laag cijfer. Kan haast niet slechter.
Dat haal ik er niet echt uit verder. Misschien vindt hij het vermakelijk juist omdat het zo slecht is?
  zondag 14 december 2008 @ 00:48:46 #246
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63998319
quote:
Op zondag 14 december 2008 00:21 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Dat haal ik er niet echt uit verder. Misschien vindt hij het vermakelijk juist omdat het zo slecht is?
Het droop er niet van af inderdaad, maar als je een film een 2,5 geeft dat moet dat haast wel, toch?
Ach ja, maakt ook verder niets uit.
pi_63999459
vanavond heb ik, sinds een tijdje, weer een bioscoopfilm gezien:
Changeling..

ik had er meer van verwacht, sommige scene's kwamen wat ongeloofwaardig/onrealistisch over...
maar over het algemeen gewoon een goeie film
7/10
pi_63999707
Lust, Caution: 8/10 .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zondag 14 december 2008 @ 04:01:09 #249
16701 scanman01
Today's a good day
pi_64000764

The women (2008)

Dit was heel apart. Eem film waarin echt geen enkele man voorkomt. Bijna twee uur lang alleen vrouwen. De film is een soort gooise vrouwen in Amerika. Het verhaal draait om Mary (Meg Ryan), wiens man (die je dus nooit ziet) vreemdgaat met een winkelmeisje (Eva Mendez). Mary's vriendinnen weten het al eerder dan Mary zelf, maar als Mary er zelf ook achter komt proberen ze min of meer om Mary ervan te overtuigen haar man te vergeven. Mary denkt daar heel anders over en wil scheiden. Ze begint een heel nieuw leven in haar eentje zonder hulp van wie dan ook. Intussen begint haar man zich te realiseren wat hij mist.
Andere rollen worden gespeeld door: Annette Bening, Debra Messing, Jada Pinkett Smith, Bette Midler, Candice Bergen en Carrie Fisher.

Het kon mij allemaal niet echt boeien ,maar echt vervelend was het ook niet.
Cijfer: 6,5

(maar meg, wat heb je met je gezicht gedaan? )
  zondag 14 december 2008 @ 04:51:22 #250
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_64000987
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 21:01 schreef JelleS het volgende:tekst
Je kan veel over zijn films zeggen, maar visueel (en muzikaal) oninteressant is gewoon klinkklare onzin. Maar uit je verwoording kan ik opmaken dat je weinig interesse hebt in de man en zijn films, dus zullen we het waarschijnlijk nooit met elkaar eens worden. Het lijkt me daarom verstandig het hier bij te laten: jij geeft er niets om, ik wel.
pi_64001249
The mummy - tomb of the dragon emperor.

Waardeloos slecht verhaal, matig acteerwerk, ongeloofwaardige scenes, alleen geschikt als je echt niks beters te doen hebt.

4.
  zondag 14 december 2008 @ 10:08:56 #252
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_64001841

Vicky Christina Barcelona

Gisteravond gezien, ik heb me goed vermaakt. Mooi gefilmd met prachtige beelden van Barcelona. Ik denk dat ik daar binnekort maar eens heen ga, maar goed dat terzijde. Javier Bardem en Penellope Cruz maken er samen een leuk (Spaans) feestje van. En ja....Scarlett Johansson zingen kan ze niet en als ik dat op basis van deze film beoordeel...acteren ook niet...bedroevend matig.

De film lijkt trouwens qua thematiek wel erg veel op Sideways van Alexander Payne.

7,0/10
= there is a light that never goes out =
  zondag 14 december 2008 @ 14:11:36 #253
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_64005694
The Duchess (Saul Dibb, 2008)

Degelijk kostuumdrama met Keira Knightley in de hoofdrol. Je krijgt precies wat je kunt verwachten van een kostuumdrama. Een verhaal vol bedrog, emoties en conflicterende normen en waarden. Dit alles speelt zich af in een levendig aangeklede setting waarin de extravagante kleding de aandacht trekt. Keira Knightley is prima in haar rol, maar weet helaas in één van de meest emotionele scenes niet volledig te overtuigen. Ralph Fiennes daarentegen is wel consistent sterk en speelt zijn potentieel één dimensionale personage met een waardigheid die overtuigd. ***½

Aleksandra (Aleksandr Sokurov, 2008)

Sokurov doet weer waar hij goed in is. Het vangen van intieme momenten tussen twee mensen, in dit geval een oude vrouw met haar kleinzoon, een Tsjetsjeense oudere vrouw en een Tsjetsjeense jongen. Dat levert mooie momenten op, prachtig gevangen voor het oog van Sokurov's camera. De film ligt in het verlengde van Mat i syn en Otets i syn, maar hier gaat de thematiek verder dan alleen persoonlijke relaties. Hier komt die thematiek samen met zijn politieke engagement uit films als Solntse en Molokh. Het gevolg is wel dat de kracht van deze thema's niet zo ver dragen, aangezien er minder tijd is om ze beide goed uit te diepen. Desalniettemin biedt film plaats voor een paar mooie filosofische en intieme momenten. ****

Eagle Eye (D.J. Caruso, 2008)

Vermakelijke actiethriller met Shia LeBeouf en Michelle Monaghan. Het tempo ligt voor bijna twee uur hoog en dat staat de karakterontwikkeling nogal in de weg. Je voelt ook nauwelijks een band ontstaan tussen Jerry en Rachel. Daar is simpelweg niet genoeg tijd voor. De plot rent van de ene locatie naar de volgende, zonder logica in ogenschauw te nemen. Simpension of disbelief is dus gewenst. ***
pi_64006401
Calvaire
Een waalse hororfilm over een man die in een herberg terecht komt waar de waard ze niet alle vijf op een rijtje heeft. Typisch maar er zitten toch wel grappige twinpeaks-achtige momenten in.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_64007644
C.R.A.Z.Y. (Jean-Marc Vallée, 2005)
Prima coming of age film uit Canada. Naast prima acteerwerk bevat de film ook een heerlijke soundtrack. Aanrader! 8.0

The Island (Michael Bay, 2005)
Vermakelijke aktiefilm. Weinig inhoud, veel eye-candy. 7.0
pi_64009146
The Prisoner 1955

Na de Tweede Wereldoorlog wordt een kardinaal (Alec Guinness) gevangen genomen.Zijn ondervrager doet er alles aan om hem tot een bekentenis te dwingen.
Ik heb de hele film niet doorgehad dat het zich afspeelde in een oost europees land, dat kwam omdat iedereeen Engels sprak en de film zelf volgens mij gewoon in Engeland gefilmd is. Ook raar was dat de kardinaal opgepakt werd zonder dat hij ergens van beschuldigd werd, dit werd pas op het einde van de film een beetje duidelijk. De gesprekken tussen de kardinaal en de ondervrager werden in zulke moeilijke zinnen gedaan zodat het vermoeiend was om te volgen. Verder was het acteerwerk van Guinnes af en toe een beetje overdreven maar dat stoorde niet echt . Niet echt een aanrader deze film.
5/10
pi_64010169
quote:
Op zondag 14 december 2008 14:41 schreef Keios het volgende:
Calvaire
Een waalse hororfilm over een man die in een herberg terecht komt waar de waard ze niet alle vijf op een rijtje heeft. Typisch maar er zitten toch wel grappige twinpeaks-achtige momenten in.
Ik vind het een typische kutfilm.
Graag op anoniem
pi_64010355
Ghost Town 2008

Wel grappig gedaan, aanrader.
Genre: Humor en romantiek (een beetje)

8

The Day the earth stood still

Een screener gedownload. Na 10 minuten stop gezet. Deed me denken aan War of the worlds.
Ontzettend saai.

1
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64010376
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:52 schreef Man-E-Faces het volgende:

The Day the earth stood still

Een screener gedownload. Na 10 minuten stop gezet. Deed me denken aan War of the worlds.
Ontzettend saai.

1
Hoe kun je nu in godsnaam een waardeoordeel vellen als je de film niet eens hebt afgekeken
pi_64010470
quote:
Op zondag 14 december 2008 17:54 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Hoe kun je nu in godsnaam een waardeoordeel vellen als je de film niet eens hebt afgekeken
Oguttegutteguthoekunjeingodsnaameenwaardeoordeelvellenals..blablabla..
Gewoon een kutfilm, heb wat heen en weer gescrolled. Kano Reeves trekt afentoe een openbek van verbazing en er komt weinig uit. Dat was de film..
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')