Ik heb de trailer bekeken op die site. Ik moest lachenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Roi het volgende:
I Love Dries (2008)
Oh oh wat een film, wat een film. Het verhaal is echt te belachelijk voor woorden, alles aan deze film is zo fout. De ongelofelijk smerige en simpele humor..
De reden waarom ik toch erg genoten heb van deze film is omdat het echt een film is. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse films die gewoon niet professioneel zijn gemaakt zie je hier shots waar wel over nagedacht is, en dat helpt echt enorm bij het bekijken van deze beste Nederlandse B-film ooit gemaakt!
Super voor een avond vermaak!
2.5/10
quote:Op woensdag 10 december 2008 02:22 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Meestal ben ik het wel redelijk met je eens, maar deze.... nee, na 30 minuten van ellende maar uitgezet.
Ha, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien. Geweldige scene waarin dat schip die helling op wordt getrokken, met al die Indianen, en die operamuziek.quote:Op maandag 1 december 2008 21:15 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Fitzcarraldo (1982, Dl, Werner Herzog)
[ afbeelding
ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
3 uuuuuuuur film. Te veel.
Er zijn heel veel versies:quote:Op donderdag 11 december 2008 19:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik weet niet, maar de film duurt ruim 4 uur.
die film wordt vaak gezien als DE film allertijden...quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ikquote:Op vrijdag 12 december 2008 08:44 schreef minq het volgende:
Training Day
Met Denzel Washington als bad guy, was ik nog niet eerder tegengekomen. Zet wel een magnifieke acteer prestatie neer, moet ik zeggen.
Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awardsquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:43 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De eerste keer dat een donkere acteur de oscar kreeg voor beste mannelijke hoofdrol geloof ik
Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaarquote:Op vrijdag 12 december 2008 11:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Nee, dat was Sidney Poitier in 1964: http://www.imdb.com/name/nm0001627/awards
Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:06 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Damn, helemaal vergeten. Poitier natuurlijk ja en nog wel in mijn geboortejaarDenzel was de tweede.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 12:39 schreef HostiMeister het volgende:
Halle Berry voor Monster's Ball? Voor de koelkast?
Klopt... en ik maar denken dat Halle Berry gewoon altijd een mooi zongebruind kleurtje hadquote:Op vrijdag 12 december 2008 12:26 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat wel bijzonder was dat jaar, was dat zowel de mannelijke als vrouwelijke hoofdrol-Oscar naar een donkere acteur/actrice ging.
Blashpemy!quote:Op donderdag 11 december 2008 18:34 schreef veuve_amiot het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond het een redelijke film, de clou had ik niet verwacht (alhoewel ik een tijdje geleden ook al zoiets in een andere Japanse film had gezien, ik weet alleen niet meer welke). Niet echt supergriezelig.![]()
Werner Herzogquote:Op donderdag 11 december 2008 18:53 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Ha, die heb ik laatst ook voor het eerst gezien. Geweldige scene waarin dat schip die helling op wordt getrokken, met al die Indianen, en die operamuziek.
Als je de combi Kinski/Herzog interessant vond moet je ook Aguirre, der Zorn Gottes eens kijken
Ziet er interessant uit! Ben nu zelf een boek aan het lezen van Mark Cousins: Close-Up, wereldgeschiedenis van de film. Deze filmpjes komen daar ook allemaal in aan bod, zal ze straks eens even kijken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:18 schreef bolsena het volgende:
Early Cinema: Primitives and Pioneers
Dubbel-DVD met 187 minuten aan filmpjes uit de begintijd van de cinema (1895-1910).
Leuk om eens te zien (hoewel ik de bekendste filmpies al lang gezien had), en leerzaam (de DVD bevat veel informatie en een boekje met uitleg over de korte filmpjes).
Met onder anderen The Great Train Robbery, Arrivée d’un train en gare à La Ciotat en Ali Baba et les quarante voleurs.
Nouja, zeg maar gewoon "klassiekertjes onder de stokoude film".
Aardige film. Krijgt een 7quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:35 schreef tevebe het volgende:
Ik ga nu Burn after reading kijken. Ik verwacht er vrij veel van.
Ik wou er zometeen aan beginnen.quote:Op zaterdag 13 december 2008 02:53 schreef scanman01 het volgende:
Bangkok Dangerous
Damn, weer 95 minuten van m'n leven verknald.
Jij geeft Burn after reading een 7, dus dan verschilt onze smaak nogal. Dat houdt in dat je BD misschien ook wel leuk vindt.quote:
Hij viel me ook enorm mee. Het is gewoon fijn wegkijkende onzin. Er zijn zat zichzelf serieus nemende Nederlandse films die veel slechter zijn (hoewel je daar dan weer geen vies gevoel aan overhoudt na het kijkenquote:Op woensdag 10 december 2008 23:44 schreef Roi het volgende:
I Love Dries (2008)
Oh oh wat een film, wat een film. Het verhaal is echt te belachelijk voor woorden, alles aan deze film is zo fout. De ongelofelijk smerige en simpele humor..
De reden waarom ik toch erg genoten heb van deze film is omdat het echt een film is. In tegenstelling tot de meeste Nederlandse films die gewoon niet professioneel zijn gemaakt zie je hier shots waar wel over nagedacht is, en dat helpt echt enorm bij het bekijken van deze beste Nederlandse B-film ooit gemaakt!
Super voor een avond vermaak!
2.5/10
Was zijn bericht niet een en al sarcasme? Ik bedoel, hij schrijft 'super voor een avond vermaak' maar geeft een 2,5/10 . Dat lijkt me een bijzónder laag cijfer. Kan haast niet slechter.quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:10 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Hij viel me ook enorm mee. Het is gewoon fijn wegkijkende onzin. Er zijn zat zichzelf serieus nemende Nederlandse films die veel slechter zijn (hoewel je daar dan weer geen vies gevoel aan overhoudt na het kijken).
Ik ben wel benieuwd wat je er nu precies mooi aan vindt. Ik kan me best verplaatsen in andermans smaak, maar in dit geval lukt het mij niet. Ik denk dat ik nog liever men hele leven lang elke dag I Love Dries kijk, dan nog 1 keer een film van Zwartjes. Een marteling was het.quote:Op zaterdag 13 december 2008 17:50 schreef RuneRose het volgende:
[ afbeelding ]
Bedsitters, Sorbet 3, Living, Audition gisteravond weer eens mijn Zwartjes DVD uit de kast getrokken. Virtuoos, vies, sexy, vreemd, eng zijn wat woorden die in me opkomen na het kijken van deze films, maar ze zijn vooral heel erg mooi. De DVD Zwartjes the Great Cinema Magician is echt een aanrader.
Tsjah, het is wel wat anders dan normaal natuurlijk. Het is niet zo vreemd dat sommige (veel?) mensen er niet zo veel mee kunnen. Het is eigenlijk lastig uit te leggen, maar ik vind bijv. het contact dat zijn acteurs in de films hebben erg mooi, en technisch is het natuurlijk perfect. Iedere keer dat ik Living zie valt mijn mond weer open van verbazing. Maargoed. Van zo'n liefhebber van de fillms van David Lynch had ik toch wel wat meer begrip verwacht. Niet dat je deze films dan persé mooi moet vinden, maar je zal toch kunnen begrijpen waarom mensen dit mooi vinden. Ik weet niet welke films je gezien hebt?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:49 schreef JelleS het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd wat je er nu precies mooi aan vindt. Ik kan me best verplaatsen in andermans smaak, maar in dit geval lukt het mij niet. Ik denk dat ik nog liever men hele leven lang elke dag I Love Dries kijk, dan nog 1 keer een film van Zwartjes. Een marteling was het.
Grappig, dat boek heb ik net gekregen voor Sinterklaas. Leuk boek! Simpel geschreven en bondig, maarredelijk compleet en interessant genoeg voor een leek als mezelfquote:Op zaterdag 13 december 2008 10:44 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit! Ben nu zelf een boek aan het lezen van Mark Cousins: Close-Up, wereldgeschiedenis van de film. Deze filmpjes komen daar ook allemaal in aan bod, zal ze straks eens even kijken.
Living en nog 1 waarvan ik de naam niet meer weet. En je zou idd kunnen verwachten dat ik er wel wat mee zou kunnen, ik heb niets tegen experimentele cinema en inhoudsloze filmkunst. Maar 2 idioten, waaronder een afgrijselijke vrouw wiens tieten ik helemaal niet wil zien, die een beetje dronken door een huis lopen........ Daar kan ik niets mee.quote:Op zaterdag 13 december 2008 19:09 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Tsjah, het is wel wat anders dan normaal natuurlijk. Het is niet zo vreemd dat sommige (veel?) mensen er niet zo veel mee kunnen. Het is eigenlijk lastig uit te leggen, maar ik vind bijv. het contact dat zijn acteurs in de films hebben erg mooi, en technisch is het natuurlijk perfect. Iedere keer dat ik Living zie valt mijn mond weer open van verbazing. Maargoed. Van zo'n liefhebber van de fillms van David Lynch had ik toch wel wat meer begrip verwacht. Niet dat je deze films dan persé mooi moet vinden, maar je zal toch kunnen begrijpen waarom mensen dit mooi vinden. Ik weet niet welke films je gezien hebt?
Dat haal ik er niet echt uit verder. Misschien vindt hij het vermakelijk juist omdat het zo slecht is?quote:Op zaterdag 13 december 2008 18:31 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Was zijn bericht niet een en al sarcasme? Ik bedoel, hij schrijft 'super voor een avond vermaak' maar geeft een 2,5/10 . Dat lijkt me een bijzónder laag cijfer. Kan haast niet slechter.
Het droop er niet van af inderdaad, maar als je een film een 2,5 geeft dat moet dat haast wel, toch?quote:Op zondag 14 december 2008 00:21 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat haal ik er niet echt uit verder. Misschien vindt hij het vermakelijk juist omdat het zo slecht is?
Je kan veel over zijn films zeggen, maar visueel (en muzikaal) oninteressant is gewoon klinkklare onzin. Maar uit je verwoording kan ik opmaken dat je weinig interesse hebt in de man en zijn films, dus zullen we het waarschijnlijk nooit met elkaar eens worden. Het lijkt me daarom verstandig het hier bij te laten: jij geeft er niets om, ik wel.quote:Op zaterdag 13 december 2008 21:01 schreef JelleS het volgende:tekst
Ik vind het een typische kutfilm.quote:Op zondag 14 december 2008 14:41 schreef Keios het volgende:
Calvaire
Een waalse hororfilm over een man die in een herberg terecht komt waar de waard ze niet alle vijf op een rijtje heeft. Typisch maar er zitten toch wel grappige twinpeaks-achtige momenten in.
Hoe kun je nu in godsnaam een waardeoordeel vellen als je de film niet eens hebt afgekekenquote:Op zondag 14 december 2008 17:52 schreef Man-E-Faces het volgende:
The Day the earth stood still
Een screener gedownload. Na 10 minuten stop gezet. Deed me denken aan War of the worlds.
Ontzettend saai.
1
Oguttegutteguthoekunjeingodsnaameenwaardeoordeelvellenals..blablabla..quote:Op zondag 14 december 2008 17:54 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Hoe kun je nu in godsnaam een waardeoordeel vellen als je de film niet eens hebt afgekeken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |