Leek me een mooie post om mee te beginnenquote:Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Helaas zijn er teveel managers die dit punt niet begrijpen. Heb ooit een bijbaan gehad (waar met name fulltimers werkten) waar de 'manager' (/eigenaar) echt totaal geen oog had voor 'zijn' medewerkers. Enige dat die beste man interessant vond waren de dagelijkse omzetcijfers.. En maar klagen dat er zoveel leegloop was, al het ervaren personeel ging weg. Ik zal je de details besparen maar ben blij dat ik daar weg benquote:Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Bij grote jongens is nou ook niet bepaald makkelijk binnen te komen, diverse sollicitatierondes, assesments, IQ-test, psychologische test, cijferlijst enz.quote:Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even op inhaken:quote:de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Niet dusquote:Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
wat verdien je danquote:
quote:Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
Ik verdien niets, ik krijg wel wat, en daar kan ik goed van leven zeg maar.quote:
Ik gok dat de mensen die dat verdienen de grens weer hoger leggen.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef tinny het volgende:
maar goed het komt er op neer dat volgens mij tot een half miljoen je altijd wel wat te wensen over hebt...
TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:quote:Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef DroogDok het volgende:
Wat SingleCoil zegt klopt dus van geen kanten.![]()
Al het maar om kleine verschillen gaat, bijvoorbijld bij bedraaf A verdien je 50 euro meer dan bij B, maar bij B is het wel veel gezelliger en leuker, lijkt het me dat je inderdaad voor B kiest.
True.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.
Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
quote:Op woensdag 19 november 2008 09:06 schreef sandertjuh het volgende:
teeveepee
Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.
Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.
Het is ook niet echt een zwart-wit discussie, er zijn eindeloos veel factoren die bepalen waar je het liefst werkt en die zijn ook nog eens voor iedereen van een ander belang. Ik verdien voldoende om meer naar andere factoren te kijken, van mijn salaris kan ik toch al alles doen wat ik wil. Meer verdienen is natuurlijk altijd fijn, maar dan kies ik liever een leukere baan of iets dergelijks. Anyway, mijn huidige baan is al een stuk minder uren dan voorheen, daar heb ik dan weer bewust voor gekozen, ik was de 80 uur in de week zat.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te gevenquote:Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?quote:Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef RobertVH het volgende:
1 : Bedrijfstak: Staal (handel)
2 : Functie: Expediting
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Ja + vakantie geld(8%) + winst deling
7 : Bruto maand salaris: 1150
8 : Netto maand salaris: 1000+
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11 : Goodies : Opleiding betaald & vrijdag middag borrel![]()
12: Opleiding: HBO Commerciele economie(jaar 1)
Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te geven
Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.quote:Op donderdag 20 november 2008 21:49 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?
Nou ja, ieder zijn ding. Ik hoef echt geen 9 tot 5 te hebben, dat past gewoon niet bij me. Ik leef wel niet om te werken, maar ik vind het wel zo prettig als mijn werk echt deel van mijn leven is, ik heb er tenslotte plezier in. Als ik 3-4 keer modaal kan verdienen met 50-60 uur in de week in een baan waar ik ook zelf voldoening uit haal, dan zie ik het probleem niet... Ik ben nog jong tenslotte, kan nu maar beter vast wat verdienen...quote:Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.
50-60 uur per week werken klinkt niet veel, maar als je het uitrekent, dan kom je uit op 10-12 uur per dag en dat is vrij veel. Ik ken jouw prive leven niet, maar vanuitgaande dat je 1,5 uur reistijd (retour) hebt, 8 uur slaapt, 0,5 uur pauze, dan heb je dus regelmatig op een doordeweekse dag maar 2 vrije uren wat je kan besteden. In die 2 uren moet je avondeten, douchen, sporten, etc doen. Je vrouw/vriendin zal daar echt niet blij mee zijn. En ik denk dat je als mens zijnde te weinig tijd voor jezelf neemt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:16 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nou ja, ieder zijn ding. Ik hoef echt geen 9 tot 5 te hebben, dat past gewoon niet bij me. Ik leef wel niet om te werken, maar ik vind het wel zo prettig als mijn werk echt deel van mijn leven is, ik heb er tenslotte plezier in. Als ik 3-4 keer modaal kan verdienen met 50-60 uur in de week in een baan waar ik ook zelf voldoening uit haal, dan zie ik het probleem niet... Ik ben nog jong tenslotte, kan nu maar beter vast wat verdienen...
Daar zitten natuurlijk nogal verschillen in. Ik heb 30 minuten reistijd heen en 15 terug (minder druk 's avonds en dan neem ik een taxi). Dat scheelt dus alweer een paar uur per week. Pauze wordt hier gewoon doorbetaald, dus zit in de 50 uur. Ik slaap nooit 8 uur, dat heb ik simpelweg niet nodig, normaal is 6 uur per nacht relaxed, maar met minder voel ik me ook niet echt slechter.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
50-60 uur per week werken klinkt niet veel, maar als je het uitrekent, dan kom je uit op 10-12 uur per dag en dat is vrij veel. Ik ken jouw prive leven niet, maar vanuitgaande dat je 1,5 uur reistijd (retour) hebt, 8 uur slaapt, 0,5 uur pauze, dan heb je dus regelmatig op een doordeweekse dag maar 2 vrije uren wat je kan besteden. In die 2 uren moet je avondeten, douchen, sporten, etc doen. Je vrouw/vriendin zal daar echt niet blij mee zijn. En ik denk dat je als mens zijnde te weinig tijd voor jezelf neemt.
Zelf werk ik overigens 40-50 per week wat ik prima vind.
Die 61k per jaar haal ik bijna, die gezinswoning klopt en de (meer dan) fatsoenlijke auto heb ik inderdaad ook (van de zaak).quote:Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.
50 uur zit ik ook op en dat is inderdaad prima te doen. Maar wil je 4x modaal verdienen, dan denk ik niet dat je weg komt met 50 uur per week. Natuurlijk, als je beetje geluk hebt, dan vind je het wel. Maar dit soort bedragen is over het algemeen toch meer weggelegd voor een functie met nog meer verantwoordelijkheden, wat vaak gekoppeld is aan meer uren. Ik zal zeggen, werk eens 60 uur in een week. Je moet het aankunnen, maar dit is fysiek als mentaal vrij zwaar. Ieder zijn eigen prioriteit. 60 uur per week is in ieder geval niet voor mij weggelegd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:53 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Die 61k per jaar haal ik bijna, die gezinswoning klopt en de (meer dan) fatsoenlijke auto heb ik inderdaad ook (van de zaak).
Ik vins alleen niet dat ik genoeg verdien, aangezien ik pas 31 ben. Wil toch nog wel wat groeien als je het niet erg vindt. Die 50 uur haal ik wel ja (45+). Op zich valt dat wel mee vind ik. Heb genoeg tijd om te sporten, mijn 2 kinderen te zien en mee om te gaan en mijn vrienden zie ik ook vaak genoeg.
hoe ben je hier terechtgekomen?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:
1 : Bedrijfstak: Corporate finance (in Londen)
2 : Functie: Analist
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36 (met overuren gemiddeld 50-60)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus
7 : Bruto maand salaris: +/- 6800 (hangt af van koers natuurlijk)
8 : Netto maand salaris: +/- 4100
10 : Werkervaring: 2.5
11 : Goodies : Meeste kleine zaken, blackberry, laptop, taxi's, etc..
12: Opleiding: TuDelft, MSc
Nou ja, altijd een vertekend beeld, aangezien het leven hier gewoon idioot duur is. Huur is bijvoorbeeld al snel het dubbele van wat ik in Nederland zou betalen. Maar al met al mag ik natuurlijk in mijn handjes knijpen, vind ik in ieder geval.
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen. Aan het einde van de stage krijg je altijd te horen of je wel of niet een aanbod krijgt. In mijn geval dus wel, toen hoefde ik enkel nog het papiertje te halen om het jaar daarop terug te kunnen komen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:31 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
hoe ben je hier terechtgekomen?mijn interesse ligt ook in de corporate finance hoek
Deeltijd, dus twee avonden in de week tot half 11 'savonds naar schoolquote:Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?
wat voor een ?quote:Op zondag 23 november 2008 13:01 schreef VinnieJones het volgende:
tvp
Nog een weekje start ik dus met nieuwe baan
quote:
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen.
Dat valt reuze mee. Een beetje internationaal bedrijf vraagt al gauw of je in het engels kunt communiceren. Dan stappen ze midden in een sollicitatie gesprek over in het engels. Daarvoor hoef je echt niet naar London te reizen, gebeurd hier in Nederland vaak genoeg.quote:Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...quote:Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:55 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Luchtverkeersleider
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: nu ongeveer 50% van 1 maand, in 2011 100% extra maand
7 : Bruto maand salaris: 8300
8 : Netto maand salaris: 4360
10 : Werkervaring: 10
11 : Goodies : Nee
12: Opleiding: VWO + interne opleiding tot luchtverkeersleider
Er blijven weinig stuivers over.......quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
tering jantjes... wat moet je toch allemaal doen met al dat geld....
Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef Sport_Life het volgende:
Even vraagje tussendoor.. Ik ben altijd gewend om rond de 23/24e salaris te ontvangen, bij mn mn nieuwe baas heb ik nog niks.. zijn er meer bedrijven die het later storten?
Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurtquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:01 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.
Deze week gaat dat niet op. Denk dat ze failliet gaan ofzo.
Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:04 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurt
Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden..quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:13 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...
Jij gaat in je proeftijd 3 weken op vakantie?quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden... Ivm dat er mensen kunnen zijn die na een week werken (voor volledig maandsalaris) in de proeftijd ervan door gaan. Beetje jammer dat ik nou net deze maand mijn geld zo hard nodig had.
Mijn Engels is wel redelijk ok maar niet perfect ofzo. Kwa niveau vergelijkbaar met het docentenniveau aan de Mekelweg. Als dat voldoende zou moeten zijn, kan ik eens wat verder kijken dan de baggerindustriequote:Op zondag 23 november 2008 22:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...
Dat lijkt me nog best leuk!!!quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:11 schreef Basp1 het volgende:
2 : Functie: Hoofd modelmakerij (prototypes voor chocolaatjes ontwerpen)
Dat valt soms nog best tegen. Vooral als er marketing-afdelingen zijn die totaal niet weten wat men wil en je voor de zoveelste keer een kleine ontwerpwijziging moet doorvoeren. Het gebruikte bedrijfsmodel hier is nogal vreemd de klant krijgt eigenlijk 1 ontwerp gratis bij aankoop van een set vormen, maar het komt er vaak op neer dat we wel tot versie 10 gaan vorodat de set wordt gekocht.quote:
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:04 schreef Detroit het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT (zakelijke dienstverlener)
2 : Functie: Functioneel Consultant
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, bonussysteem a.d.h.v. billable zijn
7 : Bruto maand salaris: +/- 2500
8 : Netto maand salaris: geen idee nog
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: +/- 4 jaar
11: Goodies : auto, laptop, mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
12: Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Dan noemen ze nou gewoon een modaal inkomenquote:Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.
Nee hoor, ik geef m groot gelijk.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:09 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dan noemen ze nou gewoon een modaal inkomen![]()
Dat jij dat niet veel vind is meer jou probleem denk ik
3000-3200 bruto per maand zal ik voor een IT Consultant van circa 30 reëel vinden. Ben dus wel met je eens.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:12 schreef VinnieJones het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef m groot gelijk.
Ik begin binnenkort met een zelfde soort functie( zie vorige pagina) . Ben flink jonger en heb minder ervaring. Toch verdien ik ietsje meer.
ps: niet om tof te doen ofzo, maar hij zou meer kunnen (moeten) krijgen vind ik![]()
Neuh, mijn probleem is het niet, denk ik. Vind het alleen niet veel. Ik zou toch wel iets meer willen verdienen in zo'n functie.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:09 schreef Sandyman het volgende:
[..]
Dan noemen ze nou gewoon een modaal inkomen![]()
Dat jij dat niet veel vind is meer jou probleem denk ik
Ik snap werkelijk niet wat je probleem is. Dat je zelf niet van 1500 euro rond zou kunnen komen, is dus meer jouw probleem dan die van een ander. Van 1500 euro zou ik zelf bijvoorbeeld goed kunnen rondkomen, geen enkel probleem zelfs. En voor als je het je dan afvraagt, ik heb gewoon een leuke koopwoning in een goede buurt in de Randstad, ik kan dan gewoon met een auto rondrijden, ik hoef echt geen boodschappen bij de Aldi te doen, ik kan van alles doen en toch nog steeds elke maand wat geld opzij zetten om te sparen. Ik zal dan nog wat andere dingen niet vermelden, ik denk dat je dan daar iets teveel van zou schrikkenquote:Op woensdag 26 november 2008 22:48 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Neuh, mijn probleem is het niet, denk ik. Vind het alleen niet veel. Ik zou toch wel iets meer willen verdienen in zo'n functie.
2500 bruto en auto eraf maakt voor hem/haar iets van 1500 netto. Veel plezier ermee, I say.
Met dit loon weet ik al nauwelijks meer hoe ik het uit moet geven, laat staan als je meer dan 3000 verdiend.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Uhu, bij mijn voormalig baan was ook Engels voertaal en ook bij mijn nieuwe baan, vind eigenlijk best wel prettig Engels als voertaalquote:Op zondag 23 november 2008 18:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Een beetje internationaal bedrijf vraagt al gauw of je in het engels kunt communiceren. Dan stappen ze midden in een sollicitatie gesprek over in het engels. Daarvoor hoef je echt niet naar London te reizen, gebeurd hier in Nederland vaak genoeg.
Ik denk dat ik binnenkort ook ergens andere heen moet. Boven de Ł150,000 gaan ze hier binnenkort 5% extra belasting vragen, dat mag dan de schade van de credit crunch op gaan vangenquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:52 schreef samjustme het volgende:
[..]
Uhu, bij mijn voormalig baan was ook Engels voertaal en ook bij mijn nieuwe baan, vind eigenlijk best wel prettig Engels als voertaal
Over 5 jaar verkas ik hopelijk naar het buitenlandNederlandse overheid buit uit met zijn hoge belastingtarief modaal verdieners
vanuitgaand dat je nu 150K verdient omgerend naar EUR minimaal 180K bruto netto zou je ook minstens ruwweg 90K overhouden (/12.96) zou je toch minimaal 7K euro netto per maand over moeten houden.quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnenkort ook ergens andere heen moet. Boven de Ł150,000 gaan ze hier binnenkort 5% extra belasting vragen, dat mag dan de schade van de credit crunch op gaan vangen
waarom geloof ik dit nietquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:42 schreef Rosbief het volgende:
1 : Bedrijfstak: Slagerij
2 : Functie: Kwaliteitscontrole Cordon Blues
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40-48
5 : Aantal vakantiedagen: 14
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1680
8 : Netto maand salaris: +/- 1100,-
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 4 jaar waarvan 1,5 jaar fulltime
11: Goodies : plakjes worst
12: Opleiding: HBO Toerisme en Recreatie
Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaatquote:Op zondag 7 december 2008 12:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.
De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...quote:Op zondag 7 december 2008 13:36 schreef samjustme het volgende:
[..]
Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaat![]()
50 van jaarsalaris is idd huge!
quote:Op maandag 8 december 2008 08:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...
In die branch is het niet ongewoon.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:14 schreef samjustme het volgende:
[..]
Sorry dat ik zeg maar een bonus van 1 a 1,5 keer je jaarsalaris komt vrij ongeloofwaardig over![]()
Het is gewoon wat vreemd vanuit een Nederlands perspectief, maar in het Anglo-saksisch systeem is dit normaal. Kijk naar de CEO van een grote investment bank, diens jaarlijkse bonus was in 2007 nog gewoon 100x zijn basis salaris. Enfin, genoeg hierover gediscussieerd.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
In die branch is het niet ongewoon.
Een vriend van me werkt als trader, heeft een leuk salaris, maar de bonussen zijn 'oneindig'....
Lijkt me dan de enige juist keuze, goed gedaan! Altijd mooi als mensen de stap maken die financieel wellicht niet logisch is, maar ze wel een stuk gelukkiger maakt...quote:Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:
Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ikDit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk
Klein bedrijf: 9 medewerkers.
Een belastingvrije bonus?quote:Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
..
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
..
Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent)quote:Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:
Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ikDit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk
Klein bedrijf: 9 medewerkers.
Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.quote:
Ah, zoiets dacht ik alquote:Op woensdag 10 december 2008 17:42 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.
Vraagje:quote:Op woensdag 10 december 2008 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, zoiets dacht ik almaar men noemt dit in de regel "vergoeding", en geen "bonus".
Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef PrincePolly het volgende:
...Ik vind gewoon dat ik netto minder over hou omdat ik die auto heb.
Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:34 schreef consultant27 het volgende:
[..]
Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.
Degenen met meer inzicht, post eens ff wat meer hierover. Kan handig zijn als je de keuze hebt wel of geen lease-auto te nemen.
Het "bonus"verhaal is al door Donjames gedaan, ik ben benieuwder waarom je bruto en netto salaris gelijk is (1700 euro).quote:Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
ik kan me voorstellen dat je je LEASE VERGOEDING er bij optelt waarom je in hemelsnaam je netto bijtellings bedrag bij je bruto salaris zou moeten tellen is mij niet duidelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 19:44 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.
Iemand vertelde mij laatst:
Stel ik verdien 3000 en heb 500 bijtelling dat ik dan 3500 verdien ipv 3000.
Ik vind dat niet zo.
Maar nou hoorde ik anderen dat ook al: Zo van: eigenlijk moet je je autobijtelling BIJ je salaris optellen.
Ja had ik maar een vak geleerdquote:Op woensdag 10 december 2008 17:41 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |