abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63335385
De vorige delen:
1. Salaris 2008-topic #3
2. Salaris 2008-topic Deel 2
3. Salaris 2008-topic Deel 1
4. Salaris 2007-topic Deel 1
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:00 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Leek me een mooie post om mee te beginnen
pi_63335397
quote:

[..]

de kunst is medewerkers de binden en te boeien. Daarbij speelt het salaris doorgaans geen grote rol, andere aspecten wegen zwaarder: hoeveel aandacht heeft het management écht voor de ontwikkeling van medewerker, hoe werk je daar als onderneming en personeel samen aan, hoe ervaart iemand de werksfeer en wat is de persoonlijke betrokkenheid van een pesoneelslid bij het bedrijfsresultaat. Dat zijn zaken die mensen binden. Geld verdienen kun je overal, als je goed bent. En bij ons werken alleen toppers
Helaas zijn er teveel managers die dit punt niet begrijpen. Heb ooit een bijbaan gehad (waar met name fulltimers werkten) waar de 'manager' (/eigenaar) echt totaal geen oog had voor 'zijn' medewerkers. Enige dat die beste man interessant vond waren de dagelijkse omzetcijfers.. En maar klagen dat er zoveel leegloop was, al het ervaren personeel ging weg. Ik zal je de details besparen maar ben blij dat ik daar weg ben (al was het werk wel ontzettend leuk ).
pi_63336602
Volgende maand weer beoordelingsgesprek en dan komt er weer wat bij
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:05:28 #4
230491 Zith
pls tip
pi_63336609
Kunnen we misschien weer on-topic? IPV al dat management gezeur
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63336614
quote:

[..]

Bij grote jongens is nou ook niet bepaald makkelijk binnen te komen, diverse sollicitatierondes, assesments, IQ-test, psychologische test, cijferlijst enz.

Uiteindelijk gaat het om waar iemand het liefst werkt en prettig bij voelt, geldwolfen daar heeft geen enkel bedrijf baat bij natuurlijk.

Naast primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden speelt natuurlijk betrokkenheid bij bedrijf, sfeer, doorgroeimogelijkheden, blijven ontwikkelen in je werk en het leuk vinden een belangrijke rol
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63336651
quote:
Hier wil ik nog wel even op inhaken:
Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:16:42 #7
230491 Zith
pls tip
pi_63336711
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
Niet dus
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_63336719
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:16 schreef Zith het volgende:

[..]

Niet dus
wat verdien je dan
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_63337173
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Boven een bepaald salaris niveau zal het inderdaad zo zijn dat de secundaire arbeidsvoorwaarden zwaarder tellen, maar tot (ik denk) 2 keer modaal gaat het toch echt om de centen.
nee hoor toen ik die grens in het vooruitzicht had een 2-tal jaar geleden dacht ik dat ook, zit er nu boven en nu lonkt de ton... (maar dat komt denk ik ook omdat ik vorig jaar verhuisd ben en groter ben gaan wonen waardoor de hypotheeklasten wat hoger zijn geworden)

maar goed het komt er op neer dat volgens mij tot een half miljoen je altijd wel wat te wensen over hebt...
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 09:03:03 #10
230491 Zith
pls tip
pi_63337238
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:17 schreef samjustme het volgende:

[..]

wat verdien je dan
Ik verdien niets, ik krijg wel wat, en daar kan ik goed van leven zeg maar.
pi_63337287
teeveepee
pi_63338171
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef tinny het volgende:

maar goed het komt er op neer dat volgens mij tot een half miljoen je altijd wel wat te wensen over hebt...
Ik gok dat de mensen die dat verdienen de grens weer hoger leggen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_63338708
Wat SingleCoil zegt klopt dus van geen kanten.

Al het maar om kleine verschillen gaat, bijvoorbeeld bij bedrijf A verdien je 50 euro meer dan bij B, maar bij B is het wel veel gezelliger en leuker, lijkt het me dat je inderdaad voor B kiest.

[ Bericht 1% gewijzigd door DroogDok op 19-11-2008 19:29:42 (Woensdagse typkanker) ]
pi_63340357
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:05 schreef Zith het volgende:
TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:

1 : Bedrijfstak: Corporate finance (in Londen)
2 : Functie: Analist
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36 (met overuren gemiddeld 50-60)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus
7 : Bruto maand salaris: +/- 6800 (hangt af van koers natuurlijk)
8 : Netto maand salaris: +/- 4100
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 2.5
11 : Goodies : Meeste kleine zaken, blackberry, laptop, taxi's, etc..
12: Opleiding: TuDelft, MSc

Nou ja, altijd een vertekend beeld, aangezien het leven hier gewoon idioot duur is. Huur is bijvoorbeeld al snel het dubbele van wat ik in Nederland zou betalen. Maar al met al mag ik natuurlijk in mijn handjes knijpen, vind ik in ieder geval.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 19 november 2008 @ 17:35:14 #15
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63350766
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:15 schreef DroogDok het volgende:
Wat SingleCoil zegt klopt dus van geen kanten.

Al het maar om kleine verschillen gaat, bijvoorbijld bij bedraaf A verdien je 50 euro meer dan bij B, maar bij B is het wel veel gezelliger en leuker, lijkt het me dat je inderdaad voor B kiest.
_!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  woensdag 19 november 2008 @ 18:04:30 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_63351389
quote:

[..]

Dit is net zo'n soort uispraak als "geld maakt niet gelukkig". Boven een bepaald salaris zal een beetje extra niet uitmaken, maar je doet nu net of iemand wel voor het minimumloon een management functie wil vervullen als hij maar mooie cursussen mag volgen n er een ping-pong tafel in de kantine staat.

True.
Op dit moment zal het mij niet boeien wat er bovenaan mijn salarisstrook staat.
Het gaat erom wat er rechtsonder de streep staat.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_63353131
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:06 schreef sandertjuh het volgende:
teeveepee
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63353985
quote:

[..]

Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.
pi_63368571
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:40 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Tja, het is maar wat je wilt. Ik zit zelf op het niveau waar ik vrijwel niet meer druk maak om mijn salaris. Als je bijna alles kan kopen wat je begeert, waarom zal je nog meer willen? Boven mij werkt de CFO, die verdient misschien 2x zoveel, maar hij werkt dan ook 20-30% meer en harder dan ik. No way dat ik nog meer ga werken. Mijn vrije tijd is veel belangrijker dan nog meer salaris.
Hoger salaris is vaak wel nodig als je in de randstad een huisje wil kopen.
pi_63370002
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een zwart-wit discussie, er zijn eindeloos veel factoren die bepalen waar je het liefst werkt en die zijn ook nog eens voor iedereen van een ander belang. Ik verdien voldoende om meer naar andere factoren te kijken, van mijn salaris kan ik toch al alles doen wat ik wil. Meer verdienen is natuurlijk altijd fijn, maar dan kies ik liever een leukere baan of iets dergelijks. Anyway, mijn huidige baan is al een stuk minder uren dan voorheen, daar heb ik dan weer bewust voor gekozen, ik was de 80 uur in de week zat.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:29:44 #21
154052 RobertVH
I am your father
pi_63384042
1 : Bedrijfstak: Staal (handel)
2 : Functie: Expediting
3: Leeftijd: 18
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Ja + vakantie geld(8%) + winst deling
7 : Bruto maand salaris: 1150
8 : Netto maand salaris: 1000+
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11 : Goodies : Opleiding betaald & vrijdag middag borrel
12: Opleiding: HBO Commerciele economie(jaar 1)
pi_63386539
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te geven
  donderdag 20 november 2008 @ 21:48:13 #23
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63386957
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:29 schreef RobertVH het volgende:
1 : Bedrijfstak: Staal (handel)
2 : Functie: Expediting
3: Leeftijd: 18
5 : Aantal vakantiedagen: 30
6 : 13e maand: Ja + vakantie geld(8%) + winst deling
7 : Bruto maand salaris: 1150
8 : Netto maand salaris: 1000+
10 : Werkervaring: 1,5 jaar
11 : Goodies : Opleiding betaald & vrijdag middag borrel
12: Opleiding: HBO Commerciele economie(jaar 1)
Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?
pi_63386991
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En wat als je dat al hebt? Ik ben tevreden waar ik woon, hoef echt geen villa van een miljoen. Als je eenmaal boven een bepaalde grens verdient, dan zijn er twee keuzes die ja kan maken. Harder werken, meer verdienen, en veel minder vrije tijd. Of je gaat normale uren draaien, voldoende verdienen, en tijd zat om het uit te geven
Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63387626
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:49 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Wat is in jouw ogen: de bepaalde grens?
Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.
pi_63396142
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik vind de genoemde 2x modaal niet eens zo gek. Dan verdien je 61k per jaar. Je kunt met redelijk gemak een gezinswoning van 250.000-300.000 kopen. Met een dergelijke functie krijg je ook al een fatsoenlijke auto. Nu kan je natuurlijk de vraag stellen of je dan al echt genoeg verdien. Maar hou ook rekening mee dat iemand die dit krijgt, gemiddeld al snel op 50 uur per week arbeid zit. Wil je meer verdienen, dan krijg je ook een functie met meer stress en waarschijnlijk ook meer uren. Ik heb collega's gehad die na het werk / in het weekend ook werken. We leven ten slotte niet om te werken.
Nou ja, ieder zijn ding. Ik hoef echt geen 9 tot 5 te hebben, dat past gewoon niet bij me. Ik leef wel niet om te werken, maar ik vind het wel zo prettig als mijn werk echt deel van mijn leven is, ik heb er tenslotte plezier in. Als ik 3-4 keer modaal kan verdienen met 50-60 uur in de week in een baan waar ik ook zelf voldoening uit haal, dan zie ik het probleem niet... Ik ben nog jong tenslotte, kan nu maar beter vast wat verdienen...
pi_63412591
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:16 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Nou ja, ieder zijn ding. Ik hoef echt geen 9 tot 5 te hebben, dat past gewoon niet bij me. Ik leef wel niet om te werken, maar ik vind het wel zo prettig als mijn werk echt deel van mijn leven is, ik heb er tenslotte plezier in. Als ik 3-4 keer modaal kan verdienen met 50-60 uur in de week in een baan waar ik ook zelf voldoening uit haal, dan zie ik het probleem niet... Ik ben nog jong tenslotte, kan nu maar beter vast wat verdienen...
50-60 uur per week werken klinkt niet veel, maar als je het uitrekent, dan kom je uit op 10-12 uur per dag en dat is vrij veel. Ik ken jouw prive leven niet, maar vanuitgaande dat je 1,5 uur reistijd (retour) hebt, 8 uur slaapt, 0,5 uur pauze, dan heb je dus regelmatig op een doordeweekse dag maar 2 vrije uren wat je kan besteden. In die 2 uren moet je avondeten, douchen, sporten, etc doen. Je vrouw/vriendin zal daar echt niet blij mee zijn. En ik denk dat je als mens zijnde te weinig tijd voor jezelf neemt.

Zelf werk ik overigens 40-50 per week wat ik prima vind.
pi_63414379
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:34 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

50-60 uur per week werken klinkt niet veel, maar als je het uitrekent, dan kom je uit op 10-12 uur per dag en dat is vrij veel. Ik ken jouw prive leven niet, maar vanuitgaande dat je 1,5 uur reistijd (retour) hebt, 8 uur slaapt, 0,5 uur pauze, dan heb je dus regelmatig op een doordeweekse dag maar 2 vrije uren wat je kan besteden. In die 2 uren moet je avondeten, douchen, sporten, etc doen. Je vrouw/vriendin zal daar echt niet blij mee zijn. En ik denk dat je als mens zijnde te weinig tijd voor jezelf neemt.

Zelf werk ik overigens 40-50 per week wat ik prima vind.
Daar zitten natuurlijk nogal verschillen in. Ik heb 30 minuten reistijd heen en 15 terug (minder druk 's avonds en dan neem ik een taxi). Dat scheelt dus alweer een paar uur per week. Pauze wordt hier gewoon doorbetaald, dus zit in de 50 uur. Ik slaap nooit 8 uur, dat heb ik simpelweg niet nodig, normaal is 6 uur per nacht relaxed, maar met minder voel ik me ook niet echt slechter.

Nou ja, genoeg tijd in mijn optiek. Moet je wel nagaan dat ik hiervoor vast 80-100 in de week werkte, met uitschieter naar 120 uur. Moet je dan de bovenstaande rekensom nog eens maken

Iedereen is natuurlijk anders, maar een 9 tot 5 werkt voor mij gewoon niet, zit niet in de aard van het beestje denk ik. En dat terwijl ik juist wel iemand ben die veel waarde hecht aan zijn sociale leven, dus mijn vrije tijd gaat ook nog eens volledig op aan uitgaan, vriendin, diners, etc... heerlijk
pi_63414869
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Die 61k per jaar haal ik bijna, die gezinswoning klopt en de (meer dan) fatsoenlijke auto heb ik inderdaad ook (van de zaak).
Ik vins alleen niet dat ik genoeg verdien, aangezien ik pas 31 ben. Wil toch nog wel wat groeien als je het niet erg vindt. Die 50 uur haal ik wel ja (45+). Op zich valt dat wel mee vind ik. Heb genoeg tijd om te sporten, mijn 2 kinderen te zien en mee om te gaan en mijn vrienden zie ik ook vaak genoeg.
pi_63416324
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:53 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Die 61k per jaar haal ik bijna, die gezinswoning klopt en de (meer dan) fatsoenlijke auto heb ik inderdaad ook (van de zaak).
Ik vins alleen niet dat ik genoeg verdien, aangezien ik pas 31 ben. Wil toch nog wel wat groeien als je het niet erg vindt. Die 50 uur haal ik wel ja (45+). Op zich valt dat wel mee vind ik. Heb genoeg tijd om te sporten, mijn 2 kinderen te zien en mee om te gaan en mijn vrienden zie ik ook vaak genoeg.
50 uur zit ik ook op en dat is inderdaad prima te doen. Maar wil je 4x modaal verdienen, dan denk ik niet dat je weg komt met 50 uur per week. Natuurlijk, als je beetje geluk hebt, dan vind je het wel. Maar dit soort bedragen is over het algemeen toch meer weggelegd voor een functie met nog meer verantwoordelijkheden, wat vaak gekoppeld is aan meer uren. Ik zal zeggen, werk eens 60 uur in een week. Je moet het aankunnen, maar dit is fysiek als mentaal vrij zwaar. Ieder zijn eigen prioriteit. 60 uur per week is in ieder geval niet voor mij weggelegd.
  vrijdag 21 november 2008 @ 22:31:25 #31
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63417979
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:

1 : Bedrijfstak: Corporate finance (in Londen)
2 : Functie: Analist
4 : Aantal uren per week: 36 (met overuren gemiddeld 50-60)
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus
7 : Bruto maand salaris: +/- 6800 (hangt af van koers natuurlijk)
8 : Netto maand salaris: +/- 4100
10 : Werkervaring: 2.5
11 : Goodies : Meeste kleine zaken, blackberry, laptop, taxi's, etc..
12: Opleiding: TuDelft, MSc

Nou ja, altijd een vertekend beeld, aangezien het leven hier gewoon idioot duur is. Huur is bijvoorbeeld al snel het dubbele van wat ik in Nederland zou betalen. Maar al met al mag ik natuurlijk in mijn handjes knijpen, vind ik in ieder geval.
hoe ben je hier terechtgekomen? mijn interesse ligt ook in de corporate finance hoek
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63421717
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 22:31 schreef Fortitudo het volgende:

[..]

hoe ben je hier terechtgekomen? mijn interesse ligt ook in de corporate finance hoek
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen. Aan het einde van de stage krijg je altijd te horen of je wel of niet een aanbod krijgt. In mijn geval dus wel, toen hoefde ik enkel nog het papiertje te halen om het jaar daarop terug te kunnen komen.

Beviel allemaal enorm goed, maar toen een tijdje geleden iets nieuws voorbij kwam, ben ik iets anders gaan bekijiken. Ik werk wel nog steeds in Londen, maar nu bij een iets kleinere onderneming, wat gepaard gaat met minder uren, meer verantwoordelijkheid en een iets betere beloning. Al met al erg happy.
pi_63425503
1 : Bedrijfstak: overheid
2 : Functie: adviseur
5 : Aantal vakantiedagen: 50 (exclusief de verplichte vrije dagen)
6 : 13e maand: Eindejaarsuitkering van een halve maand.
7 : Bruto maand salaris: +/- 3.000
8 : Netto maand salaris: +/- 1.900
9: Overuren betaald: Nope
10 : Werkervaring: 2 jaar
11 : Goodies : Blackberry, OV-trajectabonnement en dienstreizen met OV zijn 1e klas.
12: Opleiding: WO

Herpost met een nuance: ik werk 40 uur p/w maar heb een contract van 36 uur p/w. Daarom bouw je iedere week een halve dag extra vakantie op. Vandaar de 50+ vakantiedagen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zondag 23 november 2008 @ 11:56:49 #34
154052 RobertVH
I am your father
pi_63445191
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?
Deeltijd, dus twee avonden in de week tot half 11 'savonds naar school
  zondag 23 november 2008 @ 13:01:20 #35
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_63446975
tvp

Nog een weekje start ik dus met nieuwe baan
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_63447281
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:01 schreef VinnieJones het volgende:
tvp

Nog een weekje start ik dus met nieuwe baan
wat voor een ?
  zondag 23 november 2008 @ 14:00:24 #37
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_63448763
quote:
Op zondag 23 november 2008 13:12 schreef samjustme het volgende:

[..]

wat voor een ?

uit t vorige topic:

: bedrijfstak: IT - SAP'per
2 : functie: Consultant (starter nog geen ervaring in SAP)
3 : leeftijd: 25
4 : aantal uren per week: 40 officieel
5 : vakantiedagen: 24
6 : 13e maand: Bonus maandsalaris
7 : bruto maand salaris: 2550
8 : netto maand salaris: weet nog niet
9: Overuren betaald: zal best
10 : Werkervaring: 3 jaar
11 : Goodies :
*Lease auto
*Laptop
*SAP Cursus

Heb d'r zin an
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_63452645
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 01:24 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen.
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63453388
- laat maar

[ Bericht 91% gewijzigd door Bananenman op 23-11-2008 21:20:24 ]
pi_63455645
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
Dat valt reuze mee. Een beetje internationaal bedrijf vraagt al gauw of je in het engels kunt communiceren. Dan stappen ze midden in een sollicitatie gesprek over in het engels. Daarvoor hoef je echt niet naar London te reizen, gebeurd hier in Nederland vaak genoeg.
pi_63463038
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...
pi_63463721
Ik post hier maar ff de gegevens van mijn "oude" baan, ben er gisteren gestopt, (stond sinds het begin vast). Maar heb de optie gekregen om indien gewenst terug te keren..

1 : Bedrijfstak: Telecom
2 : Functie: (Dag)controler
3: Leeftijd: 22
5 : Aantal vakantiedagen: ?
6 : 13e maand: Nee.
7 : Bruto maand salaris: +/- 1900¤(hangt o.a. af van nacht/avonddiensten)
8 : Netto maand salaris: +/- 1600
9: Overuren betaald: Ja
10 : Werkervaring: 0
11 : Goodies : Nee(abbonement)
12: Opleiding: MBO ict beheer niv.4 (niet relevant voor baan)
pi_63512965
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Luchtverkeersleider
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: nu ongeveer 50% van 1 maand, in 2011 100% extra maand
7 : Bruto maand salaris: 8300
8 : Netto maand salaris: 4360
10 : Werkervaring: 10
11 : Goodies : Nee
12: Opleiding: VWO + interne opleiding tot luchtverkeersleider
pi_63513182
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 17:55 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Luchtverkeersleider
3: Leeftijd: 28
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: nu ongeveer 50% van 1 maand, in 2011 100% extra maand
7 : Bruto maand salaris: 8300
8 : Netto maand salaris: 4360
10 : Werkervaring: 10
12: Opleiding: VWO + interne opleiding tot luchtverkeersleider

tering jantjes... wat moet je toch allemaal doen met al dat geld....
pi_63513295
1 : Bedrijfstak: metaal/ kunststof
2 : Functie: Hoofd modelmakerij (prototypes voor chocolaatjes ontwerpen )
3: Leeftijd: 38
4: Aantal uren per week: 38
5: Aantal vakantiedagen: 25
6: Als er winst gemaakt is iets. (maar aangezien er totaal incompetent managment zit bijna nooit )
7 : Bruto maand salaris: 3250
8 : Netto maand salaris: 2110
9: Overuren betaald: soms (wanneer ik productief bezig ben wel, als ik met interne projecten bezig ben niet)
10 : Werkervaring: 15
12: Opleiding: HBO werktuigbouwkunde
pi_63513930
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

tering jantjes... wat moet je toch allemaal doen met al dat geld....
Er blijven weinig stuivers over.......
pi_63514724
Even vraagje tussendoor.. Ik ben altijd gewend om rond de 23/24e salaris te ontvangen, bij mn mn nieuwe baas heb ik nog niks.. zijn er meer bedrijven die het later storten?
pi_63514791
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef Sport_Life het volgende:
Even vraagje tussendoor.. Ik ben altijd gewend om rond de 23/24e salaris te ontvangen, bij mn mn nieuwe baas heb ik nog niks.. zijn er meer bedrijven die het later storten?
Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.
Deze week gaat dat niet op. Denk dat ze failliet gaan ofzo.
pi_63514868
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:01 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.
Deze week gaat dat niet op. Denk dat ze failliet gaan ofzo.
Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurt
pi_63515188
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:04 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurt
Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...
pi_63515286
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:13 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...
Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden.. . Ivm dat er mensen kunnen zijn die na een week werken (voor volledig maandsalaris) in de proeftijd ervan door gaan. Beetje jammer dat ik nou net deze maand mijn geld zo hard nodig had.
pi_63516248
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:15 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden.. . Ivm dat er mensen kunnen zijn die na een week werken (voor volledig maandsalaris) in de proeftijd ervan door gaan. Beetje jammer dat ik nou net deze maand mijn geld zo hard nodig had.
Jij gaat in je proeftijd 3 weken op vakantie?
pi_63516894
quote:
Op zondag 23 november 2008 22:23 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...
Mijn Engels is wel redelijk ok maar niet perfect ofzo. Kwa niveau vergelijkbaar met het docentenniveau aan de Mekelweg. Als dat voldoende zou moeten zijn, kan ik eens wat verder kijken dan de baggerindustrie
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63517693
tvp.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen
Winston Churchill
pi_63525404
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:11 schreef Basp1 het volgende:

2 : Functie: Hoofd modelmakerij (prototypes voor chocolaatjes ontwerpen )

Dat lijkt me nog best leuk!!!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_63529218
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:28 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat lijkt me nog best leuk!!!
Dat valt soms nog best tegen. Vooral als er marketing-afdelingen zijn die totaal niet weten wat men wil en je voor de zoveelste keer een kleine ontwerpwijziging moet doorvoeren. Het gebruikte bedrijfsmodel hier is nogal vreemd de klant krijgt eigenlijk 1 ontwerp gratis bij aankoop van een set vormen, maar het komt er vaak op neer dat we wel tot versie 10 gaan vorodat de set wordt gekocht.

Ach ik krijg elke maand mijn geld en moet me daar dan niet druk om maken.

Verder is hoofd van een afdeling zijn ook niet leuk in deze tijd van het jaar, dan moet ik weer beoordelingsgesprekken voeren en daar heb ik echt een hekel aan.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:04:01 #57
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63537450
1 : Bedrijfstak: ICT (zakelijke dienstverlener)
2 : Functie: Functioneel Consultant
3 : Leeftijd: 31
6 : 13e maand: Nee, bonussysteem a.d.h.v. billable zijn
7 : Bruto maand salaris: +/- 2500
8 : Netto maand salaris: geen idee nog
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: +/- 4 jaar
11: Goodies : auto, laptop, mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
12: Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_63542698
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:04 schreef Detroit het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT (zakelijke dienstverlener)
2 : Functie: Functioneel Consultant
3 : Leeftijd: 31
6 : 13e maand: Nee, bonussysteem a.d.h.v. billable zijn
7 : Bruto maand salaris: +/- 2500
8 : Netto maand salaris: geen idee nog
10: Werkervaring: +/- 4 jaar
11: Goodies : auto, laptop, mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
12: Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.
pi_63545235
1 : Bedrijfstak: Logistiek
2 : Functie: Service center inbound internationaal transportbedrijf
3 : Leeftijd: 22
6 : 13e maand: Nee, wel bonusmogelijkheden
7 : Bruto maand salaris: geen idee (Iers belastingstelsel is wazig)
8 : Netto maand salaris: +/- 2050,-
9 : Overuren betaald: Ja; 150 tot 200 %
10: Werkervaring: +/- 1 jaar in dit bedrijf
11: Goodies : koffie
12: Opleiding: HBO propedeuse (niet relevant)
  woensdag 26 november 2008 @ 21:09:40 #60
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63546722
quote:
Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Dan noemen ze nou gewoon een modaal inkomen

Dat jij dat niet veel vind is meer jou probleem denk ik
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  woensdag 26 november 2008 @ 21:12:31 #61
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_63546828
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:09 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef m groot gelijk.

Ik begin binnenkort met een zelfde soort functie( zie vorige pagina) . Ben flink jonger en heb minder ervaring. Toch verdien ik ietsje meer.

ps: niet om tof te doen ofzo, maar hij zou meer kunnen (moeten) krijgen vind ik
pi_63547386
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:12 schreef VinnieJones het volgende:

[..]

Nee hoor, ik geef m groot gelijk.

Ik begin binnenkort met een zelfde soort functie( zie vorige pagina) . Ben flink jonger en heb minder ervaring. Toch verdien ik ietsje meer.

ps: niet om tof te doen ofzo, maar hij zou meer kunnen (moeten) krijgen vind ik
3000-3200 bruto per maand zal ik voor een IT Consultant van circa 30 reëel vinden. Ben dus wel met je eens.
pi_63550510
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:09 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Neuh, mijn probleem is het niet, denk ik. Vind het alleen niet veel. Ik zou toch wel iets meer willen verdienen in zo'n functie.
2500 bruto en auto eraf maakt voor hem/haar iets van 1500 netto. Veel plezier ermee, I say.
  woensdag 26 november 2008 @ 23:50:54 #64
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63552400
Ik vind dat je neerbuigend over het salaris van iemand doet, terwijl die persoon gewoon modaal verdient. Misschien zou hij ergens anders meer kunnen verdienen, maar waarom reactie's geven als 'dat is geen vetpot'? Zelf verdien ik ook meer, maar toch laat ik zulke opmerkingen achterwege.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
  donderdag 27 november 2008 @ 00:44:10 #65
236211 PSEArcher
Think Different!
pi_63553650
1 : Bedrijfstak: Retail / Handel
2 : Functie: Key Account Manager
3 : Leeftijd: 29
5 : Aantal vakantiedagen: 23
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 2.400
8 : Netto maand salaris: 1.530
10: Werkervaring: 7 jaar
11: Goodies : auto, laptop, onkostenvergoeding (75,-), mobiel
12: Opleiding: Vergelijkbaar met Nederlandse HEAO
“The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.”
pi_63556604
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:48 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Neuh, mijn probleem is het niet, denk ik. Vind het alleen niet veel. Ik zou toch wel iets meer willen verdienen in zo'n functie.
2500 bruto en auto eraf maakt voor hem/haar iets van 1500 netto. Veel plezier ermee, I say.
Ik snap werkelijk niet wat je probleem is. Dat je zelf niet van 1500 euro rond zou kunnen komen, is dus meer jouw probleem dan die van een ander. Van 1500 euro zou ik zelf bijvoorbeeld goed kunnen rondkomen, geen enkel probleem zelfs. En voor als je het je dan afvraagt, ik heb gewoon een leuke koopwoning in een goede buurt in de Randstad, ik kan dan gewoon met een auto rondrijden, ik hoef echt geen boodschappen bij de Aldi te doen, ik kan van alles doen en toch nog steeds elke maand wat geld opzij zetten om te sparen. Ik zal dan nog wat andere dingen niet vermelden, ik denk dat je dan daar iets teveel van zou schrikken
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63565319
terugvindpost!
  donderdag 27 november 2008 @ 17:14:04 #68
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_63570050
quote:

[..]

Met dit loon weet ik al nauwelijks meer hoe ik het uit moet geven, laat staan als je meer dan 3000 verdiend. .
Probleem is dat ik het nooit lang heb uitgehouden in "een soort" baan, en dus niet super lang ervaring heb kunnen opdoen, anders had ik wel meer verdiend.

Vind lol in mijn werk eigenlijk ook belangrijker dan veel verdienen
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_63572609
Dames, ik constateer alleen dat iemand met 30 jaar in een bepaalde soort functie (naar mijn mening) te weinig verdient. Dat is een feit. Hoeven jullie niet over mij heen te vallen dat ik arrogant ben of neerbuigend. Tis gewoon een feit dat hij aan de lage kant zit (zie wat reacties hierboven).

En dat ikbenik boodschappen doet bij de AH in Amsterdam kan mij echt aan mijn reet roesten.

De enige juiste opmerking (naast die van mij natuurlijk) is de laatste zin van de post boven deze...
pi_63576589
@PrincesPolly:

Misschien kan je dat soort meningen voor jezelf houden, of wat (nou ja, heel wat) beter formuleren. Te weinig verdienen is subjectief, dus je hebt gelijk dat het je eigen mening is (dat is dan ook je enige juiste opmerking), maar wat voegt het nu aan dit topic toe? Het geeft meer aan, dat het over lijkt te komen dat iedereen die minder verdient dan jij het dan blijkbaar niet goed doet. Daarom geef ik ook aan, dat je blijkbaar een vertekend beeld hebt en probeer dat dan ook duidelijk te maken. Maar goed, blijkbaar ben je vastgeroest in een patroon waarbij je denkt dat je alleen rond kan komen als je twee keer modaal verdient. Ik wens je dan ook veel succes ermee, dan blijf ik wel gelukkig "zonder vetpot"
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63622247
quote:
Op zondag 23 november 2008 18:16 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee. Een beetje internationaal bedrijf vraagt al gauw of je in het engels kunt communiceren. Dan stappen ze midden in een sollicitatie gesprek over in het engels. Daarvoor hoef je echt niet naar London te reizen, gebeurd hier in Nederland vaak genoeg.
Uhu, bij mijn voormalig baan was ook Engels voertaal en ook bij mijn nieuwe baan, vind eigenlijk best wel prettig Engels als voertaal

Over 5 jaar verkas ik hopelijk naar het buitenland Nederlandse overheid buit uit met zijn hoge belastingtarief modaal verdieners
pi_63699086
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:52 schreef samjustme het volgende:

[..]

Uhu, bij mijn voormalig baan was ook Engels voertaal en ook bij mijn nieuwe baan, vind eigenlijk best wel prettig Engels als voertaal

Over 5 jaar verkas ik hopelijk naar het buitenland Nederlandse overheid buit uit met zijn hoge belastingtarief modaal verdieners
Ik denk dat ik binnenkort ook ergens andere heen moet. Boven de Ł150,000 gaan ze hier binnenkort 5% extra belasting vragen, dat mag dan de schade van de credit crunch op gaan vangen
pi_63807034
Wat verdient iedereenhier trouwens best wel bagger. Netto meestal rond de 1700 euro.
pi_63807080
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik denk dat ik binnenkort ook ergens andere heen moet. Boven de Ł150,000 gaan ze hier binnenkort 5% extra belasting vragen, dat mag dan de schade van de credit crunch op gaan vangen
vanuitgaand dat je nu 150K verdient omgerend naar EUR minimaal 180K bruto netto zou je ook minstens ruwweg 90K overhouden (/12.96) zou je toch minimaal 7K euro netto per maand over moeten houden.

Volgens mij werk je in dromenland
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:18:55 #75
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_63807263
Dus mensen moeten meer dan 1700 euro verdienen, maar weer minder dan 7000 euro, waarom?

En misschien is het handig dit topic te blijven gebruiken om salaris te posten en niet de hele tijd dat geouwehoer of 1700 euro nou wel veel of niet veel is...
  zaterdag 6 december 2008 @ 17:42:05 #76
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_63807673
1 : Bedrijfstak: Slagerij
2 : Functie: Kwaliteitscontrole Cordon Blues
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40-48
5 : Aantal vakantiedagen: 14
7 : Bruto maand salaris: 1680
8 : Netto maand salaris: +/- 1100,-
10: Werkervaring: 4 jaar waarvan 1,5 jaar fulltime
11: Goodies : plakjes worst
12: Opleiding: HBO Toerisme en Recreatie
  zaterdag 6 december 2008 @ 18:04:48 #77
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_63808029
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 17:42 schreef Rosbief het volgende:
1 : Bedrijfstak: Slagerij
2 : Functie: Kwaliteitscontrole Cordon Blues
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40-48
5 : Aantal vakantiedagen: 14
7 : Bruto maand salaris: 1680
8 : Netto maand salaris: +/- 1100,-
10: Werkervaring: 4 jaar waarvan 1,5 jaar fulltime
11: Goodies : plakjes worst
12: Opleiding: HBO Toerisme en Recreatie
waarom geloof ik dit niet
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_63809580
1 : Bedrijfstak: Weg en Waterbouw
2 : Functie: Werkvoorbereider
3 : Leeftijd: 32
6 : 13e maand: Nee, wel bonus van 500,-
7 : Bruto maand salaris: 3450,-
8 : Netto maand salaris: +/- 2200,-
9 : Overuren betaald: Ja
10: Werkervaring: 10 jaar
11: Goodies : reiskostenvergoeding 450,- netto per maand
12: Opleiding: HBO Civiele Techniek
  zondag 7 december 2008 @ 12:08:05 #79
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_63820891
quote:

[..]

Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_63822578
quote:
Op zondag 7 december 2008 12:08 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.
Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaat

50 van jaarsalaris is idd huge!
pi_63843620
quote:
Op zondag 7 december 2008 13:36 schreef samjustme het volgende:

[..]

Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaat

50 van jaarsalaris is idd huge!
De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...
pi_63893048
quote:
Op maandag 8 december 2008 08:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...

Sorry dat ik zeg maar een bonus van 1 a 1,5 keer je jaarsalaris komt vrij ongeloofwaardig over
pi_63898524
1 : Bedrijfstak: Congres bureau
2 : Functie: Congresontwikkelaar
3 : Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 36
6 : 13e maand: Nee, maar indien de door mij ontwikkelde congressen goed lopen 2 keer per jaar een bonus die minstens gelijk is aan maandsalaris
7 : Bruto maand salaris: 2520
8 : Netto maand salaris: 1777
9 : Overuren betaald: Ja, maar alleen in tijd voor tijd
10: Werkervaring: 10 jaar, allemaal in de financiële administratie, ervaring in deze bedrijfstak 2 maanden
11: Goodies : Vaaaaak borrelen, etentjes, alle reiskosten worden vergoed, maar dat vind ik niet meer dan normaal. Thuiswerken en flexibel werken wordt aangemoedigd, dikke plus!
12: Opleiding: Vroeger Havo daarna gaan werken

Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ik Dit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk Klein bedrijf: 9 medewerkers.
pi_63898649
1 : Bedrijfstak: Automotive
2 : Functie: Technisch vertaler
3 : Leeftijd: 26
6 : 13e maand: Ja
7 : Bruto maand salaris: 2100,-
8 : Netto maand salaris: 1600,-
9 : Overuren betaald: n.v.t.
10: Werkervaring: 1 jaar
11: Goodies : reiskostenvergoeding 170,- netto per maand
12: Opleiding: WO Scandinavische talen / Roemeens
Mai am un singur dor. În liniştea serii să mă lăsaţi să mor
  woensdag 10 december 2008 @ 10:32:14 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_63899396
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 23:14 schreef samjustme het volgende:

[..]

Sorry dat ik zeg maar een bonus van 1 a 1,5 keer je jaarsalaris komt vrij ongeloofwaardig over
In die branch is het niet ongewoon.
Een vriend van me werkt als trader, heeft een leuk salaris, maar de bonussen zijn 'oneindig'....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_63901078
quote:
Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

In die branch is het niet ongewoon.
Een vriend van me werkt als trader, heeft een leuk salaris, maar de bonussen zijn 'oneindig'....
Het is gewoon wat vreemd vanuit een Nederlands perspectief, maar in het Anglo-saksisch systeem is dit normaal. Kijk naar de CEO van een grote investment bank, diens jaarlijkse bonus was in 2007 nog gewoon 100x zijn basis salaris. Enfin, genoeg hierover gediscussieerd.
pi_63904111
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:
Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ik Dit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk Klein bedrijf: 9 medewerkers.
Lijkt me dan de enige juist keuze, goed gedaan! Altijd mooi als mensen de stap maken die financieel wellicht niet logisch is, maar ze wel een stuk gelukkiger maakt...
  woensdag 10 december 2008 @ 15:26:45 #88
236733 Marmex
Currently travelling
pi_63907013
tvp
Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
pi_63910227
1 : Bedrijfstak: Industrie
2 : Functie: Financieel medewerker bij de grootste brandstofvoorziener
3 : Leeftijd: 22
5 : Aantal vakantiedagen: 24 geloof ik
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
9 : Overuren betaald: 150%
10: Werkervaring: relevant: 0 jaar, maar wel heel veel bijbanen gehad
11: Goodies : Optioneel leasebak (maar niet nodig), thuis werken = 15 euro per dag extra ongeveer (ivm besparing brandstofkosten)
12: Opleiding: MBO + HBO Propedeuse

Volgende week een 2e gesprek bij een ander bedrijf waar ik via-via mee in contact ben gekomen. Handig om een netwerk te hebben .

[ Bericht 2% gewijzigd door Beroepsgokker op 10-12-2008 17:39:55 ]
pi_63910433
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
..
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
..
Een belastingvrije bonus?
pi_63910450
quote:
Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:

Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent) .
pi_63910476
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een belastingvrije bonus?
Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.
pi_63910695
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:42 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.
Ah, zoiets dacht ik al maar men noemt dit in de regel "vergoeding", en geen "bonus".
pi_63910764
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ah, zoiets dacht ik al maar men noemt dit in de regel "vergoeding", en geen "bonus".
Vraagje:

Als iemand mij vraagt wat ik verdien (bruto), dan roep ik dat getal.
Sommigen vragen dan, maar je hebt toch een auto van de zaak? Ja zeg ik dan. Is dat dan zonder die auto of met die auto, wat je net zei.
Want dat moet je er eigenlijk ook bijtellen. Wat bedoelen ze hier nou mee?

Stel: 3000 bruto, 500 bijtelling auto.
Dat ik 3500 zou moeten zeggen. Ik vind dit eigenlijk niet.
Ik vind gewoon dat ik netto minder over hou omdat ik die auto heb.
pi_63913285
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef PrincePolly het volgende:

...Ik vind gewoon dat ik netto minder over hou omdat ik die auto heb.
Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.

Degenen met meer inzicht, post eens ff wat meer hierover. Kan handig zijn als je de keuze hebt wel of geen lease-auto te nemen.
pi_63913593
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:34 schreef consultant27 het volgende:

[..]

Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.

Degenen met meer inzicht, post eens ff wat meer hierover. Kan handig zijn als je de keuze hebt wel of geen lease-auto te nemen.
Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.

Iemand vertelde mij laatst:

Stel ik verdien 3000 en heb 500 bijtelling dat ik dan 3500 verdien ipv 3000.
Ik vind dat niet zo.

Maar nou hoorde ik anderen dat ook al: Zo van: eigenlijk moet je je autobijtelling BIJ je salaris optellen.
pi_63918060
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
Het "bonus"verhaal is al door Donjames gedaan, ik ben benieuwder waarom je bruto en netto salaris gelijk is (1700 euro).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  donderdag 11 december 2008 @ 00:31:31 #98
236211 PSEArcher
Think Different!
pi_63922722
brutto = netto = NICE!!!!
“The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.”
pi_63924536
quote:
Op woensdag 10 december 2008 19:44 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.

Iemand vertelde mij laatst:

Stel ik verdien 3000 en heb 500 bijtelling dat ik dan 3500 verdien ipv 3000.
Ik vind dat niet zo.

Maar nou hoorde ik anderen dat ook al: Zo van: eigenlijk moet je je autobijtelling BIJ je salaris optellen.
ik kan me voorstellen dat je je LEASE VERGOEDING er bij optelt waarom je in hemelsnaam je netto bijtellings bedrag bij je bruto salaris zou moeten tellen is mij niet duidelijk

Bedoel je niet met die 500 euro je LEASE VERGOEDING?

(overigens een netto bijtelling van 500 euro komt overeen met een auto van 50.000 euro!! vin dik niet passen bij een salaris van 3000 euro)
pi_63925265
quote:
Op woensdag 10 december 2008 17:41 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent) .
Ja had ik maar een vak geleerd zo is het ook goed gekomen en een studie is geen garantie voor leuk werk...heb genoeg mensen in mijn omgeving die de juiste studies en stages hebben gedaan en saai werk doen waar ze alles behalve gelukkig van worden. Ik ben ook 1 jaar aan het solliciteren geweest en heel wat afwijzingen laten toch goed terecht gekomen.

Ik was 18 toen ik stopte met mijn HBO opleiding journalistiek, geen moment spijt van gehad, dat ik vervolgens ben gaan werken en naast wat cursussen geen studie heb opgepakt is wel jammer. Overigens werd ik een jaar lang afgewezen vanwege te weinig ervaring, geen enkel bedrijf begon over mijn gebrek aan HBO diploma. Mijn huidige baan had als eis een academisch diploma, ben de enige binnen het bedrijf zonder titel. Ach maakt me uniek Neemt niet weg dat ik alsnog een diploma wil halen, maar wel met een studie die ik echt leuk vind. Maar first things first: net een huis gekocht, zorgt al voor genoeg stress en slaapgebrek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')