hoe ben je hier terechtgekomen?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:20 schreef Drive-r het volgende:
[..]
TVP, en om het dan maar weer on-topic te brengen:
1 : Bedrijfstak: Corporate finance (in Londen)
2 : Functie: Analist
3: Leeftijd: 29
4 : Aantal uren per week: 36 (met overuren gemiddeld 50-60)
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, wel eindejaars bonus
7 : Bruto maand salaris: +/- 6800 (hangt af van koers natuurlijk)
8 : Netto maand salaris: +/- 4100
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 2.5
11 : Goodies : Meeste kleine zaken, blackberry, laptop, taxi's, etc..
12: Opleiding: TuDelft, MSc
Nou ja, altijd een vertekend beeld, aangezien het leven hier gewoon idioot duur is. Huur is bijvoorbeeld al snel het dubbele van wat ik in Nederland zou betalen. Maar al met al mag ik natuurlijk in mijn handjes knijpen, vind ik in ieder geval.
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen. Aan het einde van de stage krijg je altijd te horen of je wel of niet een aanbod krijgt. In mijn geval dus wel, toen hoefde ik enkel nog het papiertje te halen om het jaar daarop terug te kunnen komen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 22:31 schreef Fortitudo het volgende:
[..]
hoe ben je hier terechtgekomen?mijn interesse ligt ook in de corporate finance hoek
Deeltijd, dus twee avonden in de week tot half 11 'savonds naar schoolquote:Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Je werkt gewoon 40 uur/week terwijl je nog op school zit?
wat voor een ?quote:Op zondag 23 november 2008 13:01 schreef VinnieJones het volgende:
tvp
Nog een weekje start ik dus met nieuwe baan
quote:
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 01:24 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Stage gelopen bij een investment bank in Londen tijdens mijn studie in Delft en daar na mijn studie full-time begonnen. Voor die stage heb ik me gewoon via internet opgegeven en daarna ben ik alle gesprekken en testjes doorlopen.
Dat valt reuze mee. Een beetje internationaal bedrijf vraagt al gauw of je in het engels kunt communiceren. Dan stappen ze midden in een sollicitatie gesprek over in het engels. Daarvoor hoef je echt niet naar London te reizen, gebeurd hier in Nederland vaak genoeg.quote:Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...quote:Op zondag 23 november 2008 16:22 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Je bent voor de gesprekken naar Londen afgereisd dus? Dat lijkt me nog best lastig om jezelf in het Engels te verkopen.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:55 schreef Baseleg79 het volgende:
1 : Bedrijfstak: Luchtvaart
2 : Functie: Luchtverkeersleider
3: Leeftijd: 28
4 : Aantal uren per week: 38
5 : Aantal vakantiedagen: 28
6 : 13e maand: nu ongeveer 50% van 1 maand, in 2011 100% extra maand
7 : Bruto maand salaris: 8300
8 : Netto maand salaris: 4360
9: Overuren betaald: Nee
10 : Werkervaring: 10
11 : Goodies : Nee
12: Opleiding: VWO + interne opleiding tot luchtverkeersleider
Er blijven weinig stuivers over.......quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:05 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
tering jantjes... wat moet je toch allemaal doen met al dat geld....
Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:00 schreef Sport_Life het volgende:
Even vraagje tussendoor.. Ik ben altijd gewend om rond de 23/24e salaris te ontvangen, bij mn mn nieuwe baas heb ik nog niks.. zijn er meer bedrijven die het later storten?
Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurtquote:Op dinsdag 25 november 2008 19:01 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Wel als het bijvoorbeeld net lastig valt met het weekend. Dan maken ze het nooit eerder over, maar juist na het weekdend.
Deze week gaat dat niet op. Denk dat ze failliet gaan ofzo.
Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:04 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik weet wel waar het aan ligt, maar vraag me af of het vaker gebeurt
Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden..quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:13 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Nou blijkbaar weet jij NIET waar het aan ligt, want deze week valt het gewoon allemaal midden in de week...
Jij gaat in je proeftijd 3 weken op vakantie?quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:15 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maand proeftijd + 3 weken vakantie is waarschijnlijk de reden... Ivm dat er mensen kunnen zijn die na een week werken (voor volledig maandsalaris) in de proeftijd ervan door gaan. Beetje jammer dat ik nou net deze maand mijn geld zo hard nodig had.
Mijn Engels is wel redelijk ok maar niet perfect ofzo. Kwa niveau vergelijkbaar met het docentenniveau aan de Mekelweg. Als dat voldoende zou moeten zijn, kan ik eens wat verder kijken dan de baggerindustriequote:Op zondag 23 november 2008 22:23 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Yup, maar dat wordt allemaal voor je geregeld. Interview in engels valt wel mee, mijn master was ook al compleet in het Engels bijvoorbeeld. Maar goed, mocht je Engels slecht zijn, dan heb je inderdaad een probleempje...
Dat lijkt me nog best leuk!!!quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:11 schreef Basp1 het volgende:
2 : Functie: Hoofd modelmakerij (prototypes voor chocolaatjes ontwerpen)
Dat valt soms nog best tegen. Vooral als er marketing-afdelingen zijn die totaal niet weten wat men wil en je voor de zoveelste keer een kleine ontwerpwijziging moet doorvoeren. Het gebruikte bedrijfsmodel hier is nogal vreemd de klant krijgt eigenlijk 1 ontwerp gratis bij aankoop van een set vormen, maar het komt er vaak op neer dat we wel tot versie 10 gaan vorodat de set wordt gekocht.quote:
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.quote:Op woensdag 26 november 2008 15:04 schreef Detroit het volgende:
1 : Bedrijfstak: ICT (zakelijke dienstverlener)
2 : Functie: Functioneel Consultant
3 : Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 40
5 : Aantal vakantiedagen: 25
6 : 13e maand: Nee, bonussysteem a.d.h.v. billable zijn
7 : Bruto maand salaris: +/- 2500
8 : Netto maand salaris: geen idee nog
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: +/- 4 jaar
11: Goodies : auto, laptop, mobiliteitsvergoeding, onkostenvergoeding
12: Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
Dan noemen ze nou gewoon een modaal inkomenquote:Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |