waarom geloof ik dit nietquote:Op zaterdag 6 december 2008 17:42 schreef Rosbief het volgende:
1 : Bedrijfstak: Slagerij
2 : Functie: Kwaliteitscontrole Cordon Blues
3 : Leeftijd: 23
4 : Aantal uren per week: 40-48
5 : Aantal vakantiedagen: 14
6 : 13e maand: Nee
7 : Bruto maand salaris: 1680
8 : Netto maand salaris: +/- 1100,-
9 : Overuren betaald: Nee
10: Werkervaring: 4 jaar waarvan 1,5 jaar fulltime
11: Goodies : plakjes worst
12: Opleiding: HBO Toerisme en Recreatie
Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 26 november 2008 18:42 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Hmm, geen vetpot gezien je leeftijd.
Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaatquote:Op zondag 7 december 2008 12:08 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je weet niet hoe hoog die bonus oploopt. Zat mensen die daar 50% van hun salaris uit halen. Dan is het een ander verhaal.
De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...quote:Op zondag 7 december 2008 13:36 schreef samjustme het volgende:
[..]
Heb liever hoog vast salaris dan variabel bonus! tenzij het om een vaste 13e en 14e maand gaat![]()
50 van jaarsalaris is idd huge!
quote:Op maandag 8 december 2008 08:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
De clue zat hem inderdaad in de bonus, die varieert in Londen al snel tussen de 50-150% van je salaris, hangt wat af van waar je precies werkt, etc...
In die branch is het niet ongewoon.quote:Op dinsdag 9 december 2008 23:14 schreef samjustme het volgende:
[..]
Sorry dat ik zeg maar een bonus van 1 a 1,5 keer je jaarsalaris komt vrij ongeloofwaardig over![]()
Het is gewoon wat vreemd vanuit een Nederlands perspectief, maar in het Anglo-saksisch systeem is dit normaal. Kijk naar de CEO van een grote investment bank, diens jaarlijkse bonus was in 2007 nog gewoon 100x zijn basis salaris. Enfin, genoeg hierover gediscussieerd.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
In die branch is het niet ongewoon.
Een vriend van me werkt als trader, heeft een leuk salaris, maar de bonussen zijn 'oneindig'....
Lijkt me dan de enige juist keuze, goed gedaan! Altijd mooi als mensen de stap maken die financieel wellicht niet logisch is, maar ze wel een stuk gelukkiger maakt...quote:Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:
Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ikDit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk
Klein bedrijf: 9 medewerkers.
Een belastingvrije bonus?quote:Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
..
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
..
Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent)quote:Op woensdag 10 december 2008 09:54 schreef exode het volgende:
Hiervoor werkte ik voor een mooie bank, voor een mooi salaris als leidinggevende. Werk was saai en kwam elke dag klagend thuis. Nu ben ikDit is overigens startsalaris voor deze functie. Zal bij contractverlenging doorgroeien naar 2700 en uiteindelijk op ongeveer 3500 uitkomen. Doorgroei is daarna niet meer mogelijk tenzij ik de directeur van zijn bureaustoel werk
Klein bedrijf: 9 medewerkers.
Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.quote:
Ah, zoiets dacht ik alquote:Op woensdag 10 december 2008 17:42 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Omdat ik mn eigen auto rijd ipv leaseauto krijg ik daar nog wat centjes voor (ivm onderhoud etc), wordt deels wel belasting over betaald. Reiskostenvergoeding + extra.
Vraagje:quote:Op woensdag 10 december 2008 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, zoiets dacht ik almaar men noemt dit in de regel "vergoeding", en geen "bonus".
Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.quote:Op woensdag 10 december 2008 17:56 schreef PrincePolly het volgende:
...Ik vind gewoon dat ik netto minder over hou omdat ik die auto heb.
Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.quote:Op woensdag 10 december 2008 19:34 schreef consultant27 het volgende:
[..]
Ja, logisch toch dat je netto minder overhoudt dan iemand die 3500 bruto verdient en verder geen lease-auto heeft. Zo'n iemand moet die auto en alle kosten die erbij horen toch uit eigen zak betalen van zijn (hogere) netto loon, terwijl jij verder geen 'autokosten' hebt. Wie er meer overhoudt nadat de 'autokosten' zijn betaald, weet ik niet. Zal wel te maken hebben met het type auto wat beide personen rijden en de lease-regeling van degene die de leasebak heeft. En ook met het aantal km's dat beide maken.
Degenen met meer inzicht, post eens ff wat meer hierover. Kan handig zijn als je de keuze hebt wel of geen lease-auto te nemen.
Het "bonus"verhaal is al door Donjames gedaan, ik ben benieuwder waarom je bruto en netto salaris gelijk is (1700 euro).quote:Op woensdag 10 december 2008 17:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
7 : Bruto maand salaris: ¤ 1700,-
8 : Netto maand salaris: ¤ 2000,- (1700 + 300 bonus, vanaf januari snoept de belasting e.d. er 300 euro vanaf, omdat ik net klaar ben met studie afgelopen jaar krijg ik deze maanden meer)
ik kan me voorstellen dat je je LEASE VERGOEDING er bij optelt waarom je in hemelsnaam je netto bijtellings bedrag bij je bruto salaris zou moeten tellen is mij niet duidelijkquote:Op woensdag 10 december 2008 19:44 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Ja dat is logisch, maar dat bedoel ik niet.
Iemand vertelde mij laatst:
Stel ik verdien 3000 en heb 500 bijtelling dat ik dan 3500 verdien ipv 3000.
Ik vind dat niet zo.
Maar nou hoorde ik anderen dat ook al: Zo van: eigenlijk moet je je autobijtelling BIJ je salaris optellen.
Ja had ik maar een vak geleerdquote:Op woensdag 10 december 2008 17:41 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Je had ook gewoon een HBO studie kunnen doen, had je meteen leuk werk gehad (tenzij je een verkeerde richting koos of niet assertief bent).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |