quote:Op dinsdag 18 november 2008 15:00 schreef Grijs het volgende:
Lady-wrb, wat naar voor Luca. Ik zou gelijk een afspraak maken met de meester (10 minuten is veel te weinig voor zulke dingen)!
Sjeekie_Beekie, fijn dat alles lekker gaat!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef ik80 het volgende:
Lady ik zou persoonlijk ook meteen een andere afspraak maken, het geeft vaak een heel vervelend gevoel om het gesprek te moeten afkappen (zowel voor de ouder als voor de leerkracht). Wij doen dit wel anders lopen we echt teveel uit. Met de ouders van kinderen van wie we verwachten meer tijd nodig te hebben maken we van tevoren al een andere afspraak of we plannen van te voren extra tijd in.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:24 schreef Rewimo het volgende:
Lady-wrb, wat naar allemaal. Ik denk ook dat het verstandig is om dit niet in een 10-minutengesprek te proppen, maar om er een aparte afspraak voor te maken.
Weten ze op school dat jij en Luca's vader in het ziekenhuis hebben gelegen? En wat er nu bij zijn vader gaat spelen?
Dikkevoor jullie allemaal!
wow, daar is even over nagedacht zeg!quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gepest is zo lastig. En hadden wij oudste net zover dat hij bij de juf ook zijn dingen ging bespreken heeft de ^&%$##$tegen de klas gezegd dat ze moeten stoppen met het pesten van Daan omdat ie het zo vervelend vind
![]()
owkeee. Puike actie juf!![]()
Ja, d.w.z. 1 paar, er zou toch nog een paar komen?quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:17 schreef lady-wrb het volgende:
rewimo, liggen die schoenen nu bij je moeder?
Zijn echte verjaardag is al geweestquote:Op dinsdag 18 november 2008 22:26 schreef lily het volgende:
en Christan alweer bijna jarig (8 jaar alweer, heftig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
open er een speciaal topic over (met veel foto's)quote:Op woensdag 19 november 2008 08:56 schreef moussy het volgende:
Ik vind het dit jaar echt het leukste, René die ook mee mag doen, ik kan er echt uren over tikken hierGisterochtend gingen we op de centrale een bakkie doen, omdat ik wat na moest kijken en vragen over het schminken bij een instelling voor gehandicapten (Noorderhaven Lois
) en ik kon meteen mijn pietenpak passen. 'S middags ben ik weer terug gegaan met René, die moest ook een pak passen en je zág haar gewoon groeien van trots, zó leuk
![]()
Het is leuk, maar ook stress en vooral druk! Afgelopen zaterdag, 5 uur ging de wekker, om 6:30 stond ik te schminken, de sfeer maakt een hoop goed zo 's morgens vroeg. Voor mij is het het eerste jaar dat ik zo mee kan helpen, Peet doet dit al 22 jaar
oh maar dit gebeurt mij ook hoor, terwijl ik zeker iedere ochtend op school kom.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:57 schreef Belana het volgende:
bedankt voor de tip snoop
livelink, ik had het briefje op het bord gemist waarop stond dat we een lampionlichtje mee moesten geven. dat was op woensdag opgehangen, terwijl ik de dinsdag daarvoor voor het laatst op school kwam. de vrijdag hadden ze namelijk vrij en de dinsdag erop moest ik hem dus al meegeven...
lekker bot van die juffrouw.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:06 schreef Belana het volgende:
nou, ik let dus juist altijd goed op omdat ik er maar zo weinig ben
leuk trouwens de verhalen over pietje-rene
geweldigquote:Op woensdag 19 november 2008 18:51 schreef moussy het volgende:
Staan er net 4 pieten in huis, Cas durfde niet eens meer te bewegen of te praten![]()
![]()
Grote verhalen nu ze weg zijn: papa kon ze niet zien, die is altijd laat aan het werk... Ik zal maar niet zeggen dat ie er naast stond
5 boterhammenquote:Op donderdag 20 november 2008 20:39 schreef Leah het volgende:
Hier vinden alle ouders het eik praktischer als een kind gelijk mee gaat (en schrikken zich dan een hoedje, mijn kind eet nl 5 boterhammen). ook idd ivm jongere kinderen.
Dus ik zou me niet bezwaard voelen Dutch! Ik heb ze zelf graag meteen mee (kan ik later ook nog even boodschappen doen oid), maar het scheelt je gewoon ook een extra rit.
Meestal spelen ze dan tot een uur of 3, en gaan dan naar huis.
als dat zo zou zijn zou ik dat zeker schrijven... maar daar heeft ze ook helemaal geen zin in.quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Kun je dan niet een stukje in elkaar draaien dat Anna zo'n zin heeft in groep 1?Niet achterom, maar vooruit kijken dus!
Hm, wat vervelend.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:21 schreef bixister het volgende:
[..]
als dat zo zou zijn zou ik dat zeker schrijven... maar daar heeft ze ook helemaal geen zin in.
Ja, waarom niet?quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:29 schreef snoopy het volgende:
of je schrijft gewoon dat ze er geen bal aan vond
Als vijf dagen voor jouw gevoel te veel is Bix, dan mag je in overleg met school ook beginnen met minder uren school. Zelf als ze vijf zijn en er behoefte is dan kan in overleg met school 5 uur per week minder naar school gegaan worden. Hoe het precies zit, staat in de schoolgids (en die ligt thuis). Zal vanavond even voor je kijken.quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:07 schreef bixister het volgende:
ik heb nog even, dus je advies komt zeker niet te laat hoor livelink. misschien is 't zo gek nog niet, van dat niet wennen. ik vind 't lastig in te schatten. ik hoop in elk geval ook van harte dat Anna 't daar beter naar haar zin krijgt, zeker omdat het dan ineens om 5 dagen per week gaat, in plaats van de 2 tot nu toe.
heb je eigenlijk nog met school gesproken over dat incident laatst?
Ja, ik dacht dus dat ze gewoon lieten zien waar ze de laatste aan gewerkt hadden. Maar het was dus een echt optreden voor de hele school met papa's en mama's, opa's en oma's etc.quote:Op zaterdag 22 november 2008 09:09 schreef Sugar het volgende:
Wat is klassenwerk, dutchie?
quote:Op zaterdag 22 november 2008 21:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk Dutch
Isa heeft Flip te logerenHij is vanmorgen meegeweest naar het turnen. Vanmiddag mee naar de kerk omdat we uitgenodigd waren voor een doop en daarna mee naar het feest. Vanavond boodschappen gedaan samen met Flip en nu liggen ze heerlijk te slapen
Morgen gaan we het vriendenboekje eens invullen...
Verder heeft ze ook het eerste 'rapport' gehad (kleuterverslag), was heel herkenbaarJuf had onderaan gezet 'Als Isa wil dan kan ze heel hard werken'. Ze scoorde overal 4 of 5 uit 5, dus ik vind het wel ok zo
Flip ís ook leuk!quote:Op zondag 23 november 2008 16:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou door die leuke fotoserie bíjna gaan denken dat het leuk is om Flip mee te krijgen!Volgens mij vond Isa het echt gezellig met Flip!
Mijn ervaringen met Flip zijn anders. Werd meegenomen, in een hoek gesmeten en dan kon ik een 'leuk' verhaaltje verzinnen. Nou mooi niet dus, ik schreef gewoon dat er niet naar Flip omgekeken werd.quote:
quote:Op zondag 23 november 2008 09:07 schreef livelink het volgende:
Wij hebben de regie ook zelf in handen genomen vorig jaar, bij de eerste signalen vanuit school. En ik vind dat we echt op de goede weg zijn. Vergeleken bij vorig jaar heeft Job enorme stappen gemaakt.
Of zoals in ons geval jaarlijks ivm die kleine afwijking aan het oog en het gewichtquote:Op dinsdag 25 november 2008 09:30 schreef snoopy het volgende:
Ik weet eigenlijk niet eens hoe het nu verder gaat na het CB![]()
Kan iemand mij dat vertellen? Gaan ze hier ook naar een schoolarts en zo ja, hoe vaak en wanneer?
Ik zie Isa op dinsdagmiddag (dan is ze, zoals nu dus, mee naar mijn werk) en op woensdagmiddag. Op maandag en donderdag blijft ze over en gaat ze naar de BSO en op vrijdag is ze 's middags thuis met papa. Voor ons werkt dit prima, misschien ook omdat ze voorheen sowieso ookal op maandag en donderdag de hele dag weg was naar KDV en oma.quote:Op dinsdag 25 november 2008 16:11 schreef Lishe het volgende:
Ik hoor hier nog niet maar ik heb net een probleem gemaakt in mijn hoofd. Misschien hebben jullie ervaringen?
Als Luuke in januari naar school gaat zie ik haar alleen op maandagmiddag en vrijdagmiddag. (En tussen de middag alle dagen behalve op woensdag.) Is dat te weinig? Werken jullie allemaal anders? Of ook 3 dagen in de week? (Ik heb af en toe ook dienst in het weekend.) En (dit is zegmaar een wanhoopskreet...) Viel het jullie uiteindelijk mee? Al die verandering? Een berg, ik zie er als een megaberg tegenop...
Ik ben ook geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, maar ik werk niet, zeg maar.quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ben geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, dan werk ik liever, zegmaar.
Ben je mal, ik moet de overige dagen racen om op tijd bij school te staanquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, maar ik werk niet, zeg maar.![]()
Gek toch, ik wéét dat ik me niet aangevallen hoef te voelen maar ik vind het wel rot.Alsof je als niet-werkende moeder uit je neus zit te vreten tot het tijd is om de kinderen uit school te halen.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben ook geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, maar ik werk niet, zeg maar.![]()
voordat ik werkte heb ik jaren niet gewerkt geen betaald werk gedaan.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Gek toch, ik wéét dat ik me niet aangevallen hoef te voelen maar ik vind het wel rot.Alsof je als niet-werkende moeder uit je neus zit te vreten tot het tijd is om de kinderen uit school te halen.
Zo, klaar, ik ga er niet verder op in, ik hoop gewoon dat iedereen gelukkig is met hoe het bij hem/haar geregeld is, of 't nou eigen keuze is om te werken of niet te werken of om je kind wel of niet naar TSO en/of BSO te sturen.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 23:02 schreef Lishe het volgende:
Poemojn, daar had ik ook aan gedacht. Dat het wennen maar gerekt moest worden misschien ivm dat 'rare' half jaar. We zien wel.
En zo bedoel ik mijn opmerking niet, echt niet hoor! Ik ben eerder jaloers op mensen die die mogelijkheden wel hebben (financieel en ook voor henzelf. Dat je echt bewust die keuze kunt maken ) Maar als ik thuis ben zonder kinderen doe ik echt niks. Ik word daar niet gelukkiger van. Voel je alsjeblieft niet aangevallen, ik stond er niet eens bij stil. (Buuf, ik snap je gevoel, denk ik, want ik voel nu precies het omgekeerde. Alsuhetnogsnapt.) En Snoop, ik heb je juist 'gefeliciteerd' met je laatste werkdag. Ik begrijp ook wel dat dit niet op de persoon gezegd word, maar over de opmerking in het algemeen. Het is zo niet bedoelt in ieder geval! En nu ik het teruglees staat 'zo'n moeder' wel heel gemeen. Mijn excuses, want zo denk ik helemaal niet over mensen.
Ik vlucht hier nu hoor, kom over een paar weken nog wel 's kijken.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ben geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, dan werk ik liever, zegmaar.
Dus je bedoelde juist:quote:Maar als ik thuis ben zonder kinderen doe ik echt niks. Ik word daar niet gelukkiger van.
zou dat niet ook komen door de steeds meer samengestelde klassen waarbij de kleintje enorm opkijken tegen de groteren en daardoor dus ook inderdaad zichzelf gelijk proberen te stellen in wat ze kunnen of in hun ogen moeten kunnen?quote:Op zondag 30 november 2008 18:21 schreef livelink het volgende:
Luchtbel, dat niet ver schoppen, dat is dus iets wat anderen van mij vinden. Ik ben zelf tevreden, maar merk dat het gek wordt gevonden dat ik niet meer wil dan wat ik heb. Het is ook iets wat je altijd bij assessments en dat soort zaken wordt voorgehouden en als een probleem wordt gesteld. Je zou dus altijd moeten willen verdergaan en vooruitgaan volgens die normen.
Ik doel meer op de verwachtingen. Tegenwoordig wil iedereen toch altijd voor zijn kind het beste en daarmee wordt ook vaak bedoeld dat ze boven de middelmaat uit moeten stijgen. Ik weet het ook niet goed te verwoorden, maar het is iets wat ik steeds meer zie. En het is ook iets waar ik me zorgen over maak, omdat je om die reden ook ziet dat er steeds meer mensen buiten de boot vallen binnen onze maatschappij. Volgens mij meer en sneller dan vroeger.
Maar zolangzamerhand heeft dit weinig meer met dit topic te maken, behalve dan dat ik steeds vaker lees hier dat kinderen zich op jonge leeftijd al zorgen maken over school en de schoolprestaties.
wij proberen onze kinderen mee te geven dat zolang ze hun best doen, wij tevreden zijn !quote:Op zondag 30 november 2008 18:21 schreef livelink het volgende:
Luchtbel, dat niet ver schoppen, dat is dus iets wat anderen van mij vinden. Ik ben zelf tevreden, maar merk dat het gek wordt gevonden dat ik niet meer wil dan wat ik heb. Het is ook iets wat je altijd bij assessments en dat soort zaken wordt voorgehouden en als een probleem wordt gesteld. Je zou dus altijd moeten willen verdergaan en vooruitgaan volgens die normen.
Ik doel meer op de verwachtingen. Tegenwoordig wil iedereen toch altijd voor zijn kind het beste en daarmee wordt ook vaak bedoeld dat ze boven de middelmaat uit moeten stijgen. Ik weet het ook niet goed te verwoorden, maar het is iets wat ik steeds meer zie. En het is ook iets waar ik me zorgen over maak, omdat je om die reden ook ziet dat er steeds meer mensen buiten de boot vallen binnen onze maatschappij. Volgens mij meer en sneller dan vroeger.
Maar zolangzamerhand heeft dit weinig meer met dit topic te maken, behalve dan dat ik steeds vaker lees hier dat kinderen zich op jonge leeftijd al zorgen maken over school en de schoolprestaties.
Ja, ik zou zeker wel even contact opnemen met je eigen huisarts.quote:Op zondag 7 december 2008 16:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Ow, ik poste HAP waar ik gewoon de huisarts morgen bedoelde![]()
Maar goed, toch maar even laten zien denk ik. verhoging blijft en het ziet er dik en rood en gestippelt uit...
Ik heb hier eigenlijk de regel dat hij iets wat hij net nieuw heeft gekregen niet hoeft te delen met iemand, dat mag hij eerst zelf even ontdekken.quote:Op zondag 7 december 2008 15:53 schreef snoopy het volgende:
Wat hij wel moeilijk vond was een opdringerig nichtje dat gelijk zijn nieuwe speelgoed uit zijn handen trok onder het motto: 'samen spelen, samen delen'.
Daar ben ik normaal gesproken ook erg van maar nu mocht hij van ons wel even in een aparte kamer zitten om op zijn gemak met zijn eigen spullen te spelen. Soms heeft hij die momenten echt nodig.
vervelende reakties waarom dan lady-wrb?quote:Op zondag 7 december 2008 21:17 schreef lady-wrb het volgende:
wij hebben dit jaar geen sinterklaas gevierd.
ik had een wii bij elkaar gespaard en die voor het algemeen nut aangeschaft en daar een paar spellen bij.
om vervelende reakties te voorkomen had ik het ding al op donderdag geïnstalleerd.
laat ik het heel netjes zeggen dat ik het idd goed had ingeschat
je hebt antwoord via PMquote:Op zondag 7 december 2008 22:09 schreef snoopy het volgende:
[..]
vervelende reakties waarom dan lady-wrb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |