abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2008 @ 18:27:59 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63322722
Van kleuter tot puber deel 28

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik-
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna

Laatste posts:
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 15:00 schreef Grijs het volgende:
Lady-wrb, wat naar voor Luca. Ik zou gelijk een afspraak maken met de meester (10 minuten is veel te weinig voor zulke dingen)!

Sjeekie_Beekie, fijn dat alles lekker gaat!
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:48 schreef ik80 het volgende:
Lady ik zou persoonlijk ook meteen een andere afspraak maken, het geeft vaak een heel vervelend gevoel om het gesprek te moeten afkappen (zowel voor de ouder als voor de leerkracht). Wij doen dit wel anders lopen we echt teveel uit. Met de ouders van kinderen van wie we verwachten meer tijd nodig te hebben maken we van tevoren al een andere afspraak of we plannen van te voren extra tijd in.
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:24 schreef Rewimo het volgende:
Lady-wrb, wat naar allemaal. Ik denk ook dat het verstandig is om dit niet in een 10-minutengesprek te proppen, maar om er een aparte afspraak voor te maken.

Weten ze op school dat jij en Luca's vader in het ziekenhuis hebben gelegen? En wat er nu bij zijn vader gaat spelen?

Dikke voor jullie allemaal!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 06-12-2008 20:44:34 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 18 november 2008 @ 19:44:14 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63325179
Wat moeilijk Lady, ik zou ook zsm een afspraak maken op school en nog eens wijzen op een pestprotocol.

Eva 1e boventand komt door Bijna een jaar geleden zijn al haar tandjes getrokken, en er was toen enige onzekerheid of ze die uberhaupt wel had in grote-mensen-variant. Maar zie daar, na 3 ondertanden komt nu ook haar 1e boventand
Ik zal dat fietsenrekje zo missen het stond zo lief
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2008 @ 20:00:35 #3
13151 crew  Rewimo
pi_63325738
Maar grote tanden zijn natuurlijk wel heel stoer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 november 2008 @ 20:20:07 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63326282
Eva al grote-mensen tanden
Katja heeft nog helemaal zelfs geen tand los zitten. En kindjes die jonger zijn, zijn al volop aan het wisselen. Dat vindt ze wel moeilijk soms.

Lady, wat ontzettend triest dat Luca gepest wordt. Ik zou het ook niet in een 10-minutengesprek aan willen laten komen. Dan wordt er toch onwillekeurig op horloges gekeken. Heel veel sterkte, vooral voor Luca zelf. Wat is het toch erg dat het allemaal zo hard is. Hoe gaat het verder met jou ?

Stout, in welke zin heeft het geholpen om naar een andere school te gaan? Een school met een beter pestbeleid of is het feit dat ze bij de oude pestgenootjes weg zijn al voldoende. Het lijkt me zo erg als het op een nieuwe school weer helemaal opnieuw begint.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:33:20 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63328893
Dat gepest is zo lastig. En hadden wij oudste net zover dat hij bij de juf ook zijn dingen ging bespreken heeft de ^&%$##$ tegen de klas gezegd dat ze moeten stoppen met het pesten van Daan omdat ie het zo vervelend vindt

owkeee. Puike actie juf!

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 18-11-2008 21:47:09 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63329209
aaaah jeetje zeg. Ik dacht toch dat een juf een soort van vertrouwenspersoon was. Dat dit soort uitspraken in het boekje": dit moet je nooit doen als juf stonden...

Hier gaan we morgen maar weer in gesprek met de juf. Ik heb geen grip meer op Fleur. En dan niet in de negatieve zin. Ze is nog steeds lief, behulpzaam enzo, maar juist iets te. En vanavond was het huilen. Ze heeft morgen een feestje, maar daar wil ze niet heen. Dat hoeft dus ook niet, maar de signalen die ze af geeft wijzen op meer problemen. En ik kan er de vinger nog niet opleggen. Ze geeft aan dat school niet meer leuk is, dat ze niet mee mag spelen, dat ze d'r taken niet afkrijgt. Ze is erg onzeker op dit moment en ik maak me nu dus echt zorgen. Heb vanavond gewoon even met d'r mee gehuild (zonder dat ze het zag). Het breekt mijn hart om haar zo te zien. Ze hoort vrolijk te zijn en niet zo bezorgd.

Eva geen fietsenrekkie meer.... echt al een grote meid aan het worden...
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 21:45:57 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_63329340
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 21:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Dat gepest is zo lastig. En hadden wij oudste net zover dat hij bij de juf ook zijn dingen ging bespreken heeft de ^&%$##$ tegen de klas gezegd dat ze moeten stoppen met het pesten van Daan omdat ie het zo vervelend vind

owkeee. Puike actie juf!
wow, daar is even over nagedacht zeg!

Ik ben zo blij dat we het pesten achter de rug hebben, het is echt iets verschrikkelijks, ik kan er zo boos om worden wat ik dan lees...

René is zo stoer, en behulpzaam en ik ben een ei.. Zondagochtend, schoenkadootjes, ben ik vergeten het pakpapier op te ruimen heeft René het snel achter de magnetron in de keuken gegooid Vanmorgen.. vergeten iets in de schoenen te doen Bij Cas er van gemaakt dat ie gister erg vervelend was (was ie ook ) en René zei snel, ach, ik heb niet gezongen, daarom heb ik vast niets Zo leuk een meisje met een groot geheim en ze speelt het echt onwijs goed mee!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63329604
Chaca, wellicht valt het mee. Ik krijg ook wel eens van ouders terug dat een kind zich vreselijk druk maakt omdat hij/zij bv één taakje niet (op tijd) af heeft. Soms zien ze de zaken niet in de juiste proporties zoals wij ze zien. Neemt niet weg dat het verdriet van je kind jou verdriet doet.

Lady-wrb, wat ontzettend rot voor Luca en jou.
Zoals gezegd, maak meteen een nieuwe afspraak. Mss zelfs ipv het 10mingesprek. Als de meester van Luca niet ontvankelijk is voor je argumenten dat er iets aan gedaan moet worden, dan zou je naar de intern begeleider of de directeur kunnen gaan. Ik zou dat dan wel even melden bij de leerkracht, niet als dreigement, maar gewoon omdat je hoopt dat die er meer voor open staan. Want soms is laat-maar-waaien-het-gaat-wel-over best een goede optie, maar je moet je als ouder en kind wél serieus genomen voelen.
Bah, ik kan er echt boos om worden. Juist een kind met pdd-nos kan wel wat extra steun gebruiken in dit soort lastige situaties.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 18 november 2008 @ 21:53:22 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63329613
Leuk is dat hè! Ik kan ook zo genieten van die hele grote die al van de hoed en de rand weet en zo lief is voor zijn broertjes.

En over dat pesten. Het valt écht heel erg mee, het is de gevoeligheid van Daan die hem parten speelt. Als de juf uit de klas is en de rest gaat praten gaat hij keihard SSSSSSSSSST zitten roepen Dan zegt de rest : hou jij je mond maar even Nerdje. Dat is natuurlijk niet aardig, maar ook niet structureel pesten ofzo. En ja, met groepjes kiezen met gym kiezen ze het kind wat zeker 2 jaar jonger is niet als eerste. En motorisch is hij wel leeftijdsadequaat. Niet leuk, maar het kiezen is niet persoonlijk. Het zegt niets over hém als mens maar als sporter. Dus we werken aan zijn weerbaarheid.
Maar dat maakt de tekst van de juf alsnog dat ik stoom uit mijn oren krijg. Ik had al wat moeite met haar, ze is didactisch niet zo sterk en dat gevoel wordt zo niet beter.....
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63329646
Aaah . René is een échte hulppiet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2008 @ 21:54:15 #11
13151 crew  Rewimo
pi_63329648
Wat lief van René

buuf, fijne actie van die juf Dat zal echt helpen

Wij lagen van de week al in bed toen ik me bedacht dat Christan zijn schoen had gezet Oeps, gauw eruit en cadeautje ingepakt en erin gestopt

* Rewimo mental note maakt: er staat nu weer een schoen

Zaterdag gaan we Christans verjaardagsfeestje vieren: discobowlen Moet nog even langs de Action voor wat prijsjes
  † In Memoriam † dinsdag 18 november 2008 @ 22:17:24 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63330561
rewimo, liggen die schoenen nu bij je moeder?
pi_63330821
Wat goed van Eva's tanden (nou ja, dat ze doorkomen enzo)
Ik vind dat tandengewissel eigenlijk helemaal niet leuk. Die melktandjes vind ik schattig en het fietsenrek weer niet zo.

Wat leuk zeg, dat Rene zo goed "meespeelde"

Ik moet dat hier nog zien hoor. Damon is vreselijk (maar dan ook vreselijk) slecht in geheimen bewaren. Hij is ontzettend impulsief en flapuiterig.

Oh, en dat kado in schoen vergeten Ik moet er niet aan denken

en Christan alweer bijna jarig (8 jaar alweer, heftig)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2008 @ 22:40:15 #14
13151 crew  Rewimo
pi_63331283
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:17 schreef lady-wrb het volgende:
rewimo, liggen die schoenen nu bij je moeder?
Ja, d.w.z. 1 paar, er zou toch nog een paar komen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 november 2008 @ 22:41:03 #15
13151 crew  Rewimo
pi_63331306
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 22:26 schreef lily het volgende:

en Christan alweer bijna jarig (8 jaar alweer, heftig)
Zijn echte verjaardag is al geweest Zaterdag is het feestje voor zijn vriendjes.
pi_63332164

gefeliciteerd nog
  dinsdag 18 november 2008 @ 23:47:15 #17
37150 livelink
pi_63333292
Bij mij mogen ze alleen maar op zaterdag hun schoen zetten en ik ga het vast nog wel eens vergeten te vullen, ben ik bang.
Mijn ouders zijn het ook een keer vergeten. Wij 's ochtends met zijn viertjes al heel vroeg naar beneden.....niets in de schoenen. Mijn moeder zei heel cool dat wij maar weer even naar boven moesten gaan en dat zij wel eens even zou kijken. Tien minuten later riep ze ons dat ze de cadeautjes had gevonden. Die domme Piet had ze niet in de schoentjes gedaan, maar ze alleen maar door de schoorsteen gegooid
En ja hoor, daar lagen de cadeautjes in de as en ons geloof was onbeschadigd.

Ik vind trouwens door het hele huis briefjes van Katja aan de Sint
  woensdag 19 november 2008 @ 06:22:11 #18
24188 Belana
kloon van belana
pi_63336117
buuf, dat is op zijn zachtst gezegd niet zo slim van de juf
Toen ik het pestgedrag door gaf zei de juf juist dat ze het niet in de hele kring ging bespreken, dat haar dat niet zo slim leek. Overigens is dat een hele lieve juf. Helaas nog maar tot januari, ze heeft de groep tijdelijk opgevangen. de echte juf van de groep was nog aan het opbouwen na revalidatie. En die juf vind ik nou net weer wat minder... das er zo 1 van de oude stempel, die vind dat mama's thuis moeten zijn en als je dus als werkende moeder weer eens iets gemist hebt, dat krijg je zo'n schampere opmerking over dat dat je eigen keuze is als je werkt...
Als dat vaker gaat gebeuren dan ga ik daar maar weer eens over praten...

wat lief die briefjes van Katja aan de sint
hier mogen ze ook op zaterdag hun schoen zetten, ik moet alleen nog wat kopen natuurlijk. nog suggesties?
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2008 @ 07:11:11 #19
13151 crew  Rewimo
pi_63336249
Christan had vanmorgen een coole Legopen aan een keychord
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 19 november 2008 @ 08:14:44 #20
37150 livelink
pi_63336689
Oh Belana, daar zou ik echt niet tegen kunnen, als een juf mij openlijk aanvalt op het feit dat ik werk
Wat voor een dingen gaat het dan over wat je gemist hebt? Feestjes en zo?
Wij hebben de mazzel dat J. veel flexibeler werk heeft dan ik. Zo heeft Katja donderdag een optreden op school en J. gaat daar dan wel naar toe.
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:26:19 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_63336803
Voorheen mochten ze op woensdag en zaterdag hun schoen zetten, maar nu wisselt het wat en volgens mij denkt Cas dat hij hem iedere dag mag zetten Ik doe er gewoon af en toe wat in, vandaag hadden ze stempelstiften, maar ik doe er ook rustig een snoepdingetje of een koekje in.

Zoals vanavond komen er een stel pieten aanwaaien daar heb ik een wat groter kadootje aan meegegeven, een Ken voor René en een afstandsbestuurbare Hummer voor Cas, lang leve de Wibra, Zeeman en Action, anders loop ik leeg op de Sint
  woensdag 19 november 2008 @ 08:33:47 #22
37150 livelink
pi_63336897
Sinterklaas is voor jullie echt 3 weken lang plezier, Moussy
Klinkt echt gezellig in ieder geval met al die aanwaaiende Pieten en Klazen. En met je eigen hulppietje.
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:56:16 #23
7074 moussy
kuttekop
pi_63337152
Ik vind het dit jaar echt het leukste, René die ook mee mag doen, ik kan er echt uren over tikken hier Gisterochtend gingen we op de centrale een bakkie doen, omdat ik wat na moest kijken en vragen over het schminken bij een instelling voor gehandicapten (Noorderhaven Lois ) en ik kon meteen mijn pietenpak passen. 'S middags ben ik weer terug gegaan met René, die moest ook een pak passen en je zág haar gewoon groeien van trots, zó leuk

Het is leuk, maar ook stress en vooral druk! Afgelopen zaterdag, 5 uur ging de wekker, om 6:30 stond ik te schminken, de sfeer maakt een hoop goed zo 's morgens vroeg. Voor mij is het het eerste jaar dat ik zo mee kan helpen, Peet doet dit al 22 jaar
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 08:58:13 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63337178
Ik vind het onwijs leuk om te lezen Mous, hoe René alles beleeft.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 08:59:47 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63337203
quote:
Op woensdag 19 november 2008 08:56 schreef moussy het volgende:
Ik vind het dit jaar echt het leukste, René die ook mee mag doen, ik kan er echt uren over tikken hier Gisterochtend gingen we op de centrale een bakkie doen, omdat ik wat na moest kijken en vragen over het schminken bij een instelling voor gehandicapten (Noorderhaven Lois ) en ik kon meteen mijn pietenpak passen. 'S middags ben ik weer terug gegaan met René, die moest ook een pak passen en je zág haar gewoon groeien van trots, zó leuk

Het is leuk, maar ook stress en vooral druk! Afgelopen zaterdag, 5 uur ging de wekker, om 6:30 stond ik te schminken, de sfeer maakt een hoop goed zo 's morgens vroeg. Voor mij is het het eerste jaar dat ik zo mee kan helpen, Peet doet dit al 22 jaar
open er een speciaal topic over (met veel foto's)
lijkt me leuk
pi_63337310
Wat leuk dat René er zo mee bezig is!
Mijn oudste is nog strenggelovig. Volgens mij weet hij eigenlijk al lang hoe het zit maar wil hij er nog niet aan
In zijn klas zitten er wel al veel die niet meer geloven dus het zou me niets verbazen als dit het laatste jaar is
Saartje
pi_63338626
Wat heerlijk rene er zo mee bezig is. Echt genieten dus.

Hier vanochtendvroeg naar de juf geweest. Ook na de aanpassingen van vorige keer was haar opgevallen dat Fleur nog steeds niet lekker in d'r vel zat. Ze zondert zich steeds verder af van de klas. Is erg stil en doet steeds minder spontaan mee. Nu gaf Fleur vanochtend ook aan dat er twee kindjes zijn die haar plagen/pesten. Dus ook dat aangegeven (ze wilde niet eenshaar muts op, omdat die twee haar dan uitlachen) en de juf heeft beloofd het met de anderejuf te bespreken en er bovenop te zitten. Verder aangegeven dat Fleur het niet fijn vind als ze haar taken niet afkrijgt. De juf keek toen even bezorgd. Daar leggen we helemaal geen nadruk op. Het hoeft niet af. Nee,voor hun misschien niet, maar voor Fleur blijkbaar wel. Ook daar zou ze meer naar kijken. Al met al weer een fijn gesprek. Dus ik ook weer meer gerustgesteld. En ze wilde gelukkig wel naar het feestje.
pi_63338680
voor de tanden van Eva

Hier mogen ze 2x in de week hun schoen zetten.
Belana, bij Sissyboy in Magnaplaza hebben ze leuke kadootjes voor in de schoen
Ik heb daar een miniflipperkastje voor 3 euro gekocht en een kleine robot en een volkswagen busje.
Voor Lis heb ik houten theekopjes van de Hema, leuke boekjes en een klein muziekinstrumentje met belletjes. En oh ja, ik heb ook nog stiften en knutselspul
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 19 november 2008 @ 10:57:26 #29
24188 Belana
kloon van belana
pi_63339726
bedankt voor de tip snoop

livelink, ik had het briefje op het bord gemist waarop stond dat we een lampionlichtje mee moesten geven. dat was op woensdag opgehangen, terwijl ik de dinsdag daarvoor voor het laatst op school kwam. de vrijdag hadden ze namelijk vrij en de dinsdag erop moest ik hem dus al meegeven...

toen ik zei dat ik dat briefje dus nooit had gezien vond de juf het niet echt boeiend, daar kon zij niets aan doen...en toen volgde er een opmerking over werken of thuis zijn voor je kinderen.

Liam zit wat dat betreft op een in sommige opzichten ouderwetse katholieke school. de nieuwe directrice is wel vooruitstrevender gelukkig, maarja, deze juf is van de oude stempel...

[ Bericht 32% gewijzigd door Belana op 19-11-2008 11:05:09 ]
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 10:58:57 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_63339761
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:57 schreef Belana het volgende:
bedankt voor de tip snoop

livelink, ik had het briefje op het bord gemist waarop stond dat we een lampionlichtje mee moesten geven. dat was op woensdag opgehangen, terwijl ik de dinsdag daarvoor voor het laatst op school kwam. de vrijdag hadden ze namelijk vrij en de dinsdag erop moest ik hem dus al meegeven...
oh maar dit gebeurt mij ook hoor, terwijl ik zeker iedere ochtend op school kom.
  woensdag 19 november 2008 @ 11:01:27 #31
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63339832
Ja Belana, Foei toch!

Ik mis die dingen ook altijd en ben er elke dag
  woensdag 19 november 2008 @ 11:06:23 #32
24188 Belana
kloon van belana
pi_63339965
nou, ik let dus juist altijd goed op omdat ik er maar zo weinig ben

leuk trouwens de verhalen over pietje-rene
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 november 2008 @ 11:45:46 #33
37150 livelink
pi_63341013
Ach ja, dat soort dingen mis ik ook regelmatig. Zo heeft Job ons een week lang elke ochtend verteld dat hij verkleed naar school mocht omdat de fotograaf er zou zijn. Dat vonden we al raar en bovendien zou de fotograaf pas 6 november komen. Dus wij hem elke ochtend gezegd dat hij niet verkleed naar school mocht en dat de fotograaf er niet was. En toen was het dus op een dag Halloween en kwamen alle kindjes verkleed op school, behalve Job "Ik zei toch dat ik verkleed naar school mocht "
Trauma's voor die kinderen, maar het gebeurt en je doet er niks aan. En ik vind het wel een geruststelling dat het ook thuismoeders overkomt

Chacama, wat een toestanden met Fleur. Niet leuk. Hoe komt dat het dat ze zo'n druk op zichzelf legt?
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 11:51:05 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63341152
quote:
Op woensdag 19 november 2008 11:06 schreef Belana het volgende:
nou, ik let dus juist altijd goed op omdat ik er maar zo weinig ben

leuk trouwens de verhalen over pietje-rene
lekker bot van die juffrouw.

vast familie van de meester van luca (waar ik zo een gesprek mee heb )
  woensdag 19 november 2008 @ 12:03:38 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_63341510
vriendelijk was anders ja, ik was ook best even pissed.

succes met het gesprek ladywrb
stormy waters...
sailin'
  woensdag 19 november 2008 @ 12:09:32 #36
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63341652
Wat een rotopmerking van die juf. Laten ze dan wat moderner doen en op de site van school belangrijke mededelingen zetten. Werkt prima!
Succes Lady-wrb!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2008 @ 14:42:59 #37
13151 crew  Rewimo
pi_63345838
Christan heeft een postmap. Zo'n kartonnen omslagmap. En daar gaan alle brieven in van school naar huis en ook omgekeerd (als we iets in moeten leveren of zelf een briefje meegeven).

Dat werkt wel. Als je erin kijkt
pi_63346080
Wij krijgen regelmatig een nieuwsbrief van school via e-mail en daar staan al dat soort dingen in gelukkig.
Ik vind het ook maar een rare opmerking van die juf
  woensdag 19 november 2008 @ 15:12:37 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_63346673
ach, de communicatie gaat over het algemeen best goed, via het bord en de mail en de site, maar deze had ik dus gemist en ik zei dat het lastig was omdat ik er dus maar zo weinig ben. en dat boeide blijkbaar even totaal niet. Mochten zich vaker dit soort dingen met die juf voor gaan doen dan zal ik er wel over praten.
Zij is na lang ziek zijn weer terug en ik vind het eigenlijk heel jammer, want de invaljuf is ontzettend leuk.
stormy waters...
sailin'
pi_63347377
Wij krijgen iedere week een a-4tje mee met wat de kinderen die week gedaan hebben en eventuele andere opmerkingen en zaken erin.

Op zich handig, maar vanaf groep 4 moeten de kinderen er zelf voor zorgen dat ze die map mee naar huis nemen en Damon gaat op vrijdag naar de BSO en wordt dus niet door mij opgehaald.

Ik zie die map dus zelden...

maar vanaf januari geen BSO meer; ik heb mijn werk zo omgegooid dat ik ze altijd zelf kan halen
  woensdag 19 november 2008 @ 15:41:14 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_63347535
ow dat is lekker lily, dat is iets wat ik in de toekomst ook wel wil als de kleinste meneer ook naar school gaat
stormy waters...
sailin'
pi_63351825
Hier 1x in de twee weken een digitale nieuwsbrief. Daar hou ik me ook aan vast.

Waar die druk vandaan kom die Fleur voelt, weet ik niet echt. Ja, het zit in d'r. Alles moet precies en af. Maar, zowel school als wij proberen dat dus juist te ontkrachten. Zeker nu... over een paar jaar, zal het wel weer nodig zijn, maar ze moet nu maar eerst weer plezier krijgen. Ze zei dat ze een leuke dag had gehad vandaag. Ze had de juf redelijk kunnen helpen en had een taak gemaakt. Met het feestje was naar een bekende binnenspeeltuin geweest, dus ook weer een vertrouwde omgeving.

Belana, die opmerking.,... nou ja zeg.

Lily geen BSO meer. Heerlijk.
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 18:51:27 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_63352468
hier 1x in de week een nieuwsbrief via René, die ik op vrijdag altijd maar even via inet lees

Staan er net 4 pieten in huis, Cas durfde niet eens meer te bewegen of te praten Grote verhalen nu ze weg zijn: papa kon ze niet zien, die is altijd laat aan het werk... Ik zal maar niet zeggen dat ie er naast stond
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 19:01:17 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63352748
Hahaha Cas

Hoe was het gesprek op school lady?

Ik mis ook best veel dingen op school hoor, komt ook omdat ik Iris maar 1 keer per week breng. Ik heb geen opmerkingen van de juf gehad maar wel al diverse van schoolpleinmoeders Ach....
Eva breng ik natuurlijk helemaal niet naar school, daar gaat de communicatie via het schriftje (amper) of via de weekbrief. Laatst stond er een stukje in het schriftje dat juf bedankte voor alle cadeau's voor haar verjaardag. Waarop ik me netjes verontschuldigd heb en gezegd heb dat als ik het had geweten we wel iets hadden gekocht. Kreeg ik netjes de opmerking terug dat het de week ervoor in de weekbrief had gestaan
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 19 november 2008 @ 19:23:39 #45
24188 Belana
kloon van belana
pi_63353456
ow, dan kunnen ze wel antwoorden lois nou ik zou me er maar niets van aan trekken als ik jou was.

ach die Cas zo naast zijn papa staan en het echt niet zien

chaca, met fleur ook maar naar de homeopaat dan
stormy waters...
sailin'
pi_63353589
quote:
Op woensdag 19 november 2008 18:51 schreef moussy het volgende:
Staan er net 4 pieten in huis, Cas durfde niet eens meer te bewegen of te praten Grote verhalen nu ze weg zijn: papa kon ze niet zien, die is altijd laat aan het werk... Ik zal maar niet zeggen dat ie er naast stond
geweldig
pi_63353705
melden ze de verjaardag van een juf nu ook al in een nieuwsbrief?

Dat soort dingen gaan altijd volledig langs me heen. Net zoals herfstspullen meebrengen om de klas te versieren en nu dozen inpakken met sinterklaaspapier, ook voor versiering van de klas.
's morgens komen moeders met allerlei spul en ik weet van niks
  Jubileum moderator woensdag 19 november 2008 @ 19:34:02 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63353791
Ik ben zo blij dat ik dus niet de enige ben
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 19 november 2008 @ 19:34:27 #49
24188 Belana
kloon van belana
pi_63353801
zo kreeg Liam vorige week met st maarten een zakje mee voor unicef waar geld in moest, je wordt gewoon verplicht om daaraan mee te doen. ik doneer maandelijks aan 3 goede doelen, ik vin dhte zat. maar Liam was echt boos dat ik het niet mee gegeven had, want iedereen deed het nou lekker dan.

ik ben blij dat we hier blijkbaar allemaal al dat soort mee neem dingen missen trouwens
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † woensdag 19 november 2008 @ 19:46:27 #50
7074 moussy
kuttekop
pi_63354165
Ah joh, ik vrees dat ik het toppunt toch echt ben ik doe mee met het organiseren van ontbijtjes en zo, en mijn kinderen hebben dus nooit een bordje en bestek mee terwijl ik meestal zelf doorgeef dat dat in de nieuwsbrief moet.. dit was nog maar 1 van de vele voorbeeld
  woensdag 19 november 2008 @ 20:27:00 #51
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63355478
Ik ben vandaag weer heel goed bezig geweest voor school.. Plakboeken plakken
Alle knutsels e.d. worden hier in een plakboek geplakt en met de 10 minutengesprekjes krijg je die dus ook te zien als ouder.. Dus vanmorgen met 6 moeders alles in zitten plakken.

Het leukst was eigenlijk nog hoe Tijn met z'n vriendinnetje aan het spelen was Dat zag er zoo schattig uit
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63355904
Oooh Chaca, wat naar toch dat Fleur zich zo voelt op school.
Hopelijk trekt het met wat extra aandacht en oplettendheid van de juf snel weer bij...

Belana, ik snap wel dat het niet fijn is als je je verplicht voelt om iets in het St.Maartenzakje te doen. Maar eerlijk gezegd past dat toch ook bij het feest? Hij deelde toch zijn mantel met de armen? Zei de rasechte Brabo die nog nooit Sint Maarten heeft gevierd.
pi_63356236
E.T. Dat lijkt me ook erg leuk 'werk' Al die kindjes zien groeien in zo'n boekwerk.

Ik ben een fanatieke hulpmoeder (tussen al het werk door), maar vergeet standaard het centje voor het potje op maandag. Dat is voor de arme kindjes... en ik sta dus elke maandag mijn zakken na te voelen of er ergens nog iets in zit... pffff

En ik vanavond weer even een glimp gezien van mijn meisje Ze was mee naar het leerlingenorkerst van de harmonie. Daar steun ik de dwarsfluiten en we waren de sinterklaasliedjes aan het spelen... ze zong uit volle borst mee en heeft heerlijk staan dansen. Gewoon zoals ze is. De hele wereld om zich heen vergetend en lekker zingen en dansen. Ik was zo blij van binnen dan ik haar even kon zien genieten. En ze ging zelfs vrolijk naar bed.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:27:28 #54
3011 E.T.
pi_63375674
Hoe doen ouders van andere kleuters het met spelen bij andere kindjes?

Saskia heeft hier in de straat twee vriendinnetjes (zijn even oud en zitten ook bij haar in de klas) en om de hoek woont d'r vriendje die ook in de klas zit. En verder loopt er hier genoeg rond in dezelfde leeftijdscategorie om mee buiten te spelen.
Alleen wil ze ook wel eens bij andere klasgenootjes spelen, die niet hier in dit buurtje wonen. Begrijpelijk, op school speelt ze ook met die kinderen.
Hoe doen jullie dat? Hoe goed wil je de ouder(s) kennen? Zelf halen en brengen of ook gehaald en gebracht worden?

Best ingewikkeld, dat loslaten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63376244
piet gaat dan meestal direct uit school mee met de betreffende vriend en z'n vader/moeder. ik fiets soms mee, hangt een beetje van de praktische noodzaak af, en soms ook van of ik 't prettig vind om even te zien waar hij naartoe gaat. ik haal 'm dan meestal op een afgesproken tijd weer op. 't is inderdaad een beetje griezelig, je moet er maar op vertrouwen dat dingen goed gaan.
pi_63376321
vanavond 10 minutengesprek over Piet op school. zal mij benieuwen!

hier worden die werkjes ook allemaal (nou ja een selectie) ingeplakt E.T., leuk is dat. en in de vakantie krijgen ze de map telkens mee, is wel leuk om ook aan anderen te laten zien wat ze allemaal maken en doen.
  donderdag 20 november 2008 @ 16:32:08 #57
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63377756
Zo ging Maria vorige week zomaar ergens mee heen voor de middagboterham (tussen de middag), dat vond ik ook raar. Ik ken die mensen niet, weet niet waar ze precies is en toch heb ik haar gewoon mee laten gaan. En vandaag ging ze er weer een boterham eten (ze blijkt knakworstjes en chips op te hebben, ahum), dus ik moet er maar aan wennen dat ze zomaar bij anderen is, die zij zelf beter kent dan ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2008 @ 16:32:51 #58
13151 crew  Rewimo
pi_63377778
Ik heb zelf nog twee boeken met werkjes, uit de eerste en tweede klas Christan vindt het ook leuk om erin te kijken.
pi_63379264
Ik laat ze ook gewoon meegaan. We spreken een tijd af waarop ik ze weer kom halen en that`s it. Bij oudste bel ik soms de avond van te voren de ouders op om te bevestigen, maar dat is meer omdat de meesten alleen naar school gaan en ik heel die ouders nooit gezien heb
Bij middelste wil ik de ouders eerst gezien en gesproken hebben. Het is moeilijk ja, dat hele loslaten..
Saartje
  donderdag 20 november 2008 @ 19:17:25 #60
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63381805
Inmiddels ken ik iedereen wel zo'n beetje op school, maar toen Freek net ging spelen bij anderen ging ik de eerste keer zelf mee.
Allereerst om even instructies te geven over zijn neiging tot weglopen/uit ramen gaan hangen/vult u zelf maar in, en ook om even te kijken wat voor vlees ik in de kuip had.
Ik ben niet wantrouwig, maar wil toch wel graag weten waar mijn kind uithangt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Jubileum moderator donderdag 20 november 2008 @ 19:26:31 #61
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63382081
Iris eet regelmatig een boterham, bij verschillende meisjes, en ze eten ook regelmatig hier. De eerste paar keer vond ik dat best wennen, maar het gaat altijd goed. Ik, en Jeroen ook, hadden wel altijd standaard een briefje met ons mobiele nummer erop mee naar school, wat we dan vlijtig uitdeelden aan de betreffende ouder.
Inmiddels is het een vast kringetje meiden en leer ik de ouders ook een beetje kennen.
Na school spelen is vanaf het begin al dat ze zelf gelijk meegaat, ik moet gelijk naar huis ivm de taxi van Eva, en dat ik haar dan op de afgesproken tijd weer kom halen.

Iris kijkt graag Klokhuis, en wij vinden dat zelf ook altijd erg leuk. Nou bleek het afgelopen week ineens over IVF en ICSI te gaan. Iris zat al een tijdje aandachtig te kijken, wij waren even de keuken aan het opruimen en de broodtrommeltjes aan het klaarmaken voor de volgende dag.
Toen ik het onderwerp zag stond ik even van "eh.... uh..." maar Iris vond het uitermate boeiend.
Vandaag, toen we lekker op de bank aan het hangen waren, wilde ze weer eens het boek "het grote wonder" bekijken. Dat vind ze een geweldig boek, zien hoe een baby groeit. (de pagina's met bevallingen heb ik dichtgeplakt ) Tijdens het lezen bleek toch wel dat ze enorm veel had opgepikt van het klokhuis "kijk mama dat is jouw eitje, en dan komen papa's lampjes erbij en dan hup! kan er een baby groeien. Als dat niet lukt kan de dokter het in een bakje doen voor je"
Verder had ze nog behoorlijk wat vragen waar ik zo goed mogelijk op geantwoord heb, ik had dit gesprek alleen pas jaren later verwacht Ik zat met zweet in mijn handen te wachten op de vraag hoe papa's zaadjes bij mama komen maar dat aspect wordt gewoon geaccepteerd als feit, want daar vroeg ze nog niets over. *voorhoofd afveegt*
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63382683
Hier ben ik erg blij met het vriendenboekje als Fleur gaat spelen. De meeste staan erin. En inmiddels ken ik de ouders van de 'vaste' kern ook wel. Meestal wordt Fleur weer bij de oppas thuisgebracht en als ik thuis ben dan spelen de vriendinnetjes hier.

Iris, wat goed dat je het zo interessant vind. Lois.... gelukkig dat dat ene nog net even niet aan bod kwam. Mijn zus heeft vroeger met het buurjongentje graszaadjes daar beneden naar binnen zitten stoppen omdat ze ook een baby in de buik wilde. Ze zal ook iets van 5 zijn geweest.

Bixis, veel plezier bij het 10-minutengesprek... of verwacht je een zwaar gesprek?

Vandaag was weer een goede dag voor Fleur. Ze had geholpen op school en in haar rode boek (een van de taken) de woorden: Piet, Sint en zak geschreven. Ze was vrolijk toen ik ze ging halen en dolgelukkig toen ze hoorde wat we gingen eten. Gebakken aardappels met waterbonen (sperciebonen uit blik) Ze is wel nog snel van slag, maar het herstelt ook weer iets sneller dan de afgelopen week/weken. Hopelijk houdt dit aan en gunt ze zichzelf ook wat meer 'ruimte'.
  donderdag 20 november 2008 @ 19:45:25 #63
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63382693
Lois!

Ik typte net ergens anders een soortgelijk verhaal . De ervaring heeft me inmiddels geleerd dat ik altijd even voor Klokhuis begint op teletekst moet kijken waar het over gaat .

Ik vind dat voorlichten ook hartstikke moeilijk
  Jubileum moderator donderdag 20 november 2008 @ 19:50:08 #64
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63382856
Ik ga dus nu ook eerst meekijken voor ik naar de keuken loop Ik dacht alleen... klokhuis kan weinig kwaad enzo......
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63382906
Vinden jullie dat echt moeilijk? Hoezo dan?
Ik geef gewoon antwoord op de vraag die gesteld wordt en als ze meer willen weten, moeten ze meer vragen.
Hier zijn ze dus ook gewoon op de hoogte van de piemel, het babygaatje, vrijen en waar de zaadjes en eitjes vandaan komen enzo. Ik dring het ze niet op ofzo, maar als ze wat willen weten komen ze daar gewoon mee
Saartje
  donderdag 20 november 2008 @ 19:54:29 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_63382987
Ik ga ook mee om te kijken waar ze heen gaat en ik vind het zelf ook fijner om de ouders even te zien als een kindje voor het eerst bij ons komt. Het ging een keer anders en dat was geen prettige ervaring De school van Jolie staat overigens aan de andere kant van de stad, 9 km verderop. Daardoor kan ook niet iedereen bij ons spelen in verband met vervoer enzovoorts. Maar er wonen er ook een aantal wel dichtbij en daar wordt dan mee gespeeld. Bij ons mag één keer per week een klasgenootje spelen. Dat vind ik echt nog genoeg. Tis al zo druk. Neemt niet weg dat er op de andere vrije middag altijd buurkinderen zijn
pi_63383047

Lois, wat toevallig, dit gesprek had ik vanavond met Sven voor het slapen gaan (en L. kwam ook nog tussendoor )

En net hadden we ineens DE vraag: Sven: Mama, weet jij hoe de babietjes in je buik komen?

euhhh...

ik had een tegenvraag "Hoe denk jij dat de babietjes in een mama's buik komen"?

Sven:"Nou gewoon, dan heb je een zaadje in je buik en dan groeit daar een babietje uit"

Ik kreeg een ingeving: "Oja, net als de zaadjes die we in de tuin zaaien, en daar komen ook bloemetjes uit"

L. er tussendoor: dat kunnen we volgend jaar wel weer eens een keertje doen!

Ik: euuh wat L., een zaadje in een buik planten???

L.: neehee, in de tuin natuurlijk

Sven: Jaa, dat wil ik doen, en dan wil ik een zonnebloem!

Pfieuww, zweet van voorhoofd wist , ik ben nog lang niet aan zulke vragen toe hoor
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator donderdag 20 november 2008 @ 19:56:37 #68
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63383056
Ik vind niet alles moeilijk Maneki, maar wel beslissen wanneer ik te "diep" ga voor onze 5 jarige. Ik vertel ook alles zo eerlijk maar simpel mogelijk, en als ze meer wilt weten merk ik dat vanzelf. Ik kan het rustig, zonder schaamte, uitleggen maar vind het moeilijk te bedenken hoeveel ze aankan qua uitleg. Snap je?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63383103
Oh zo, nou dat is eigenlijk heel simpel..vertel nooit meer dan waar ze om vragen. En vis eens met tegenvragen uit hoeveel je kind al weet of denkt te weten, dan kun je daar weer op voortborduren
Saartje
  Jubileum moderator donderdag 20 november 2008 @ 19:59:15 #70
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63383132
Ja tegenvragen, dat vond ik al een sterk punt bij Easy, die ga ik onthouden
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63383167
Sven durft nog niet ergens anders te gaan spelen, hoewel het er wel aan zit te komen.
Er zijn wel al verschillende jongens hier geweest en dan komen de desbetreffende ouders hen gewoon op een afgesproken tijdstip halen. Ik wil dan wel altijd een telefoonnummer hebben maar ik ben wel eens vergeten dat te vragen, die andere ouders hebben er dus ook geen erg in

Voordeel van dat de interesse nu pas begint te komen (denk ik dan he, kan net zo goed nog maanden duren) is dat ik ondertussen de andere ouders wel aardig ken al.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 20 november 2008 @ 20:05:50 #72
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63383290
Het is alleen wonderlijk hoe kinderen via de gekste omwegen ineens op sex uitkomen. Toen we het (een aantal jaar geleden)gewoon over zwemles hadden en daarmee in verband een kinderrijk gezin ter sprake kwam, was er ineens de vraag: waarom hebben wij niet zoveel kinderen??? Dus een gesprekje over anti-conceptie (waar ik dan geslachtsziekten ook maar gelijk bespreek. ) Waarop oudste ineens een kwartjesmoment had.

Dus je hebt ook wel eens sex zonder kinderen te willen?
En daar antwoord op geven is niet moeilijk. De vervolgvragen zijn wat lastiger. Persoonlijker vooral. Dus dan zeg ik ook dat het ze geen fluit aangaat
pi_63383652
Vandaag werd er afscheid genomen in de klas van een jongetje dat hier maar een paar maanden was.
Zijn ouders werken in Cairo geloof ik en ze waren even in Nederland voor de geboorte van hun 2e kindje.
Vanavond vliegen ze dus terug. Toen ik Morris ging halen vroeg dat jongetje met een heel serieuse blik aan mij: 'mag ik een keer bij Morris komen spelen?'
Ik moest wel even slikken en zei toen: 'natuurlijk mag dat als je er weer bent!'
'Jahaaaa, wat dat is voor jou ook heel erg leuk als ik kom spelen hoor'

Jammer dat hij weer weg is want het is echt een grappig lief jongetje.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:31:24 #74
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63384094
Wat een grappig ventje Snoopy.

Hier nog geen bloemetjesbijtjes-vragen gelukkig. Ik heb Léon nl. naar eer en geweten verteld dat hij echt uit mijn buik komt. Ik kon zelfs het litteken laten zien. Voorlopig laat ik het daar maar even lekker bij en steek ik nu weer mijn hoofd in het zand als jullie het niet erg vinden.

Léon eet meestal een boterham thuis en gaat daarna ergens spelen of komt er iemand hier naartoe. Ik voel me zo bezwaard om mijn kind gelijk al mee te laten gaan. Ik stel me dan voor dat ouders daar helemaal niet op zitten te wachten al. Maar het is wel praktischer. Zeker als je nog een kind hebt wat nog naar bed gaat.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:39:34 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63384315
Hier vinden alle ouders het eik praktischer als een kind gelijk mee gaat (en schrikken zich dan een hoedje, mijn kind eet nl 5 boterhammen ). ook idd ivm jongere kinderen.
Dus ik zou me niet bezwaard voelen Dutch! Ik heb ze zelf graag meteen mee (kan ik later ook nog even boodschappen doen oid), maar het scheelt je gewoon ook een extra rit.
Meestal spelen ze dan tot een uur of 3, en gaan dan naar huis.
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2008 @ 21:08:45 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63385301
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:39 schreef Leah het volgende:
Hier vinden alle ouders het eik praktischer als een kind gelijk mee gaat (en schrikken zich dan een hoedje, mijn kind eet nl 5 boterhammen ). ook idd ivm jongere kinderen.
Dus ik zou me niet bezwaard voelen Dutch! Ik heb ze zelf graag meteen mee (kan ik later ook nog even boodschappen doen oid), maar het scheelt je gewoon ook een extra rit.
Meestal spelen ze dan tot een uur of 3, en gaan dan naar huis.
5 boterhammen
wow dat is een stevige eter. die van mij eet er 2 (en doet daar een uur over, dus ik ben blij dat hij het er bij 2 laat )
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2008 @ 21:11:41 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63385412
de kaart voor pa is op de bus. luca heeft een appel gestrijkkraald, ik heb bij de pipoos een kaart met envelop gehaald en het ding erop geplakt.
nog even wat zachte drang en luca heeft er een klein briefje op geschreven.
het was vrij neutraal op zich, hij schreef dat hij snel weer eens langs wou komen en de groetjes
en daar heb ik het maar bij gelaten. het is nou eenmaal geen prater en al helemaal geen schrijver.
pi_63386033
Ik vind dat al heel wat voor op een kaart lady, goed gedaan van Luca
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 november 2008 @ 21:41:20 #79
13151 crew  Rewimo
pi_63386671
Is toch prima, lady-wrb. Het gaat erom dat hij wat stuurt
pi_63391361
goed gedaan luca & lady-wrb.

het 10 minuten gesprekje was zeer positief, heel leuk om te horen dat 't allemaal gewoon hartstikke goed gaat met Piet op school. en dat 't zo'n lieverd is wist ik natuurlijk wel, maar wel fijn dat zij dat ook vinden én dat hij ook heel goed functioneert in de groep. (ben soms een beetje bang dat ze 'm teveel een wijsneus zullen vinden maar dat lijkt dus mee te vallen).

(en nu moet ik nog een stukje schrijven voor de 'schoolkrant' van Anna's kinderdagverblijf, omdat ze daar bijna weg gaat... ik weet nog dat ze me dat ook vroegen toen Piet bijna 4 was, en dat was toen niet moeilijk. maar Anna heeft het daar eigenlijk nooit leuk gevonden (zeker niet de afgelopen anderhalf jaar, toen Piet niet meer bij haar in de groep zat en ze naar andere dagen overgestapt was)... ik vind 't lastig. )
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:52:35 #81
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63395700
Kun je dan niet een stukje in elkaar draaien dat Anna zo'n zin heeft in groep 1? Niet achterom, maar vooruit kijken dus!
Lady-wrb, ja dat zou wat zijn zeg, dan is ie net klaar met zijn 5 boterhammen en komt er meteen een bord avondeten achteraan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Spuuglokje op 21-11-2008 09:08:02 ]
pi_63395798
Dat klinkt helemaal fijn van Piet Bix. Heerlijk dat het zo lekker gaat

En ik vind dat ook wel een slimme, dat Anna zo'n zin heeft in groep 1
Wel jammer dat ze het niet zo naar haar zin heeft daar. Hopelijk op school straks wel.
pi_63395875
Wat ontzettend fijn, Bix, dat het zo goed gaat met Piet
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:17:57 #84
3011 E.T.
pi_63396172
Bix, wat fijn dat Piet zo goed gaat op school

Prima kaart toch, ladywrb

Ik zag dat het spelen bij vriendjes/vriendinnetjes overal zo'n beetje hetzelfde gaat. Ik had Saskia gister voor het eerst met een vriendinnetje mee laten gaan en daarna zijn ze samen naar dansles gebracht door die moeder en Swets vroeg meteen 'hoe goed ken je die moeder dan?' .. Ja.. eh.. ik zie haar 5 dagen per week op het schoolplein en dan maken we wel eens een praatje. We waren er niet uit of ik het nou 'normaal' was dat ik haar mee heb laten gaan (dansles was trouwens ook weer gewon op loopafstand, net als van school naar het vriendinnetje). Het scheelde mij wel een hele oppak- en inpaksessie met nog twee kleine kinderen.
pi_63396230
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 08:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Kun je dan niet een stukje in elkaar draaien dat Anna zo'n zin heeft in groep 1? Niet achterom, maar vooruit kijken dus!
als dat zo zou zijn zou ik dat zeker schrijven... maar daar heeft ze ook helemaal geen zin in.
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:28:11 #86
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63396382
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:21 schreef bixister het volgende:

[..]

als dat zo zou zijn zou ik dat zeker schrijven... maar daar heeft ze ook helemaal geen zin in.
Hm, wat vervelend. Ja, dan wordt het inderdaad moeilijk. Zijn er bepaalde kindjes die ze leuk vindt? dan zou je kunnen schrijven dat ze die en die het meest gaat missen. Of je gooit het over een heel andere boeg, dat Anna houdt van verkleden en dat ze hoopt dat er in groep een een leuke verkleedhoek is en zo blabla. Tja, lastig zeg!
pi_63396422
of je schrijft gewoon dat ze er geen bal aan vond
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:30:17 #88
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63396438
Of heb je foto's gemaakt tijdens Anna's tijd daar? Dan zou je een compilatie kunnen maken en dan hoef je steeds maar heel korte zinnetjes op te schrijven wanneer die foto gemaakt is, en dan lijkt het heel wat.
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:30:57 #89
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63396445
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:29 schreef snoopy het volgende:
of je schrijft gewoon dat ze er geen bal aan vond
Ja, waarom niet? Eerlijkheid duurt tenslotte het langst.
pi_63396470
dat laatste ben ik inderdaad aan het doen nu. maar het is toch lastig om 't niet ál te onaardig te laten overkomen. gisteren onderweg ernaartoe op de fiets: 'mama, zelfs de vogels vinden dat ik beter thuis kan blijven!'.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 21 november 2008 @ 09:32:32 #91
13151 crew  Rewimo
pi_63396475
Ze gaat er nu toch weg

Een paar foto's misschien en dan een bedankje voor de goede zorgen?
  vrijdag 21 november 2008 @ 09:43:04 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63396719
Bix: eerste zin van je stukje: Anna is er echt aan toe om naar groep 1 te gaan.
Misschien niet helemaal waar, maar zo zeg je ook niks naars over het kdv. Ik zou dingen omschrijven die ze wel leuk vond, dus niet zozeer de groep maar spelen, knutselen etc.
Blijft wel lastig, maar het gaat je vast lukken.
(hoop wel dat Anna het in groep 1 wel naar haar zin heeft, als ze wat dichter bij haar broer is)
pi_63396880
we hebben al diverse keren overlegd met de kdv-juffen, juist omdat iedereen wat bezorgd is of ze er wel aan toe is om naar groep 1 te gaan. lijkt me dus niet zo'n geschikte beginzin. maar ik hoop ook dat 't in de praktijk mee blijkt te vallen en ze zich daar juist wel op haar gemak voelt.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:46:16 #94
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63398348
Ik denk dat juist verandering van omgeving Anna wel eens goed zou kunnen doen. Ze heeft het nu niet naar haar zin, dan kan het straks alleen maar beter gaan, toch?
pi_63399167
laten we 't hopen spuug.
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:53:28 #96
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63400213
voor Piet

Dat stukje schrijven is wel moeilijk. Zeker omdat je op dit moment weinig leuks te melden hebt. Maar, op zich is er niets mis met zeggen dat ze uitgekeken is op het KDV en graag weer dichterbij Piet in de buurt wil zijn. Dat ze groep 1 nog niet geweldig vind... dat kun je toch ook zeggen. Ze vind het spannend om naar groep 1 te gaan, maar voor het KDV is ze nu echt te groot...

Fleur was vanochtend heel vroeg op school eigenlijk iets te vroeg. En ze was er ook heel blij mee. De juf heeft d'r meteen aan het werk gezet... stoeltjes goed zetten, de leeshoek controleren en ze liep helemaal te zingen... ik was zooooo blij. En kreeg een hele fijne blik van de juf. Zo van: dat is lekker om te zien zo....
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:50:15 #97
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63403530
Léon heeft vanmorgen zijn eerste klassenwerk gedaan. Ik wist niet wat ik zag. Hij deed alles mee en probeerde zelfs een beetje stoer te doen voor mij.
Hij zei later aan tafel wel dat hij wel een beetje bang was geweest, omdat het de eerste keer was. Nou, ik vond dat hij het geweldig deed voor een eerste keer. Wat heerlijk om hem zo te zien.
  vrijdag 21 november 2008 @ 14:41:29 #98
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63405053
Wat heerlijk Dutchie. Lijkt me echt genieten. En ook het toegeven dat ie het best eng vond
pi_63423617
HIer is het 'hoge' woord van de zomer eruit gegaan, de bevalling van een buuf was de aanleiding.
Beide heren weten nu in grote lijnen hoe het zaadje in de mamma komt (dat was niet echt interessant) en hoe de baby groeit (dat is uitermate boeiend) Het verhaal van de pil is al langer bekend omdat ik de strip zichtbaar heb liggen. Hier is het de anti-baby pil. Op de vraag of ze nog een broertje of zusje willen antwoorden ze beiden luidkeels : NEE (de motivatie : heb mijn handen al vol aan mijn broer )

Voorlopig nog even geen pot condooms in de gang.... (das wel mijn bedoeling zodra ze sexueel actief worden op hun 100ste of zo)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 22 november 2008 @ 09:07:49 #100
13151 crew  Rewimo
pi_63423676
Hoe het zaadje in mama komt wordt over een paar jaar juist het interessantste deel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')