Iris eet regelmatig een boterham, bij verschillende meisjes, en ze eten ook regelmatig hier. De eerste paar keer vond ik dat best wennen, maar het gaat altijd goed. Ik, en Jeroen ook, hadden wel altijd standaard een briefje met ons mobiele nummer erop mee naar school, wat we dan vlijtig uitdeelden aan de betreffende ouder.
Inmiddels is het een vast kringetje meiden en leer ik de ouders ook een beetje kennen.
Na school spelen is vanaf het begin al dat ze zelf gelijk meegaat, ik moet gelijk naar huis ivm de taxi van Eva, en dat ik haar dan op de afgesproken tijd weer kom halen.
Iris kijkt graag Klokhuis, en wij vinden dat zelf ook altijd erg leuk. Nou bleek het afgelopen week ineens over IVF en ICSI te gaan. Iris zat al een tijdje aandachtig te kijken, wij waren even de keuken aan het opruimen en de broodtrommeltjes aan het klaarmaken voor de volgende dag.
Toen ik het onderwerp zag stond ik even van "eh.... uh..." maar Iris vond het uitermate boeiend.
Vandaag, toen we lekker op de bank aan het hangen waren, wilde ze weer eens het boek "het grote wonder" bekijken. Dat vind ze een geweldig boek, zien hoe een baby groeit. (de pagina's met bevallingen heb ik dichtgeplakt

) Tijdens het lezen bleek toch wel dat ze enorm veel had opgepikt van het klokhuis "kijk mama dat is jouw eitje, en dan komen papa's lampjes erbij en dan hup! kan er een baby groeien. Als dat niet lukt kan de dokter het in een bakje doen voor je"
Verder had ze nog behoorlijk wat vragen waar ik zo goed mogelijk op geantwoord heb, ik had dit gesprek alleen pas jaren later verwacht

Ik zat met zweet in mijn handen te wachten op de vraag hoe papa's zaadjes bij mama komen maar dat aspect wordt gewoon geaccepteerd als feit, want daar vroeg ze nog niets over. *voorhoofd afveegt*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥