quote:Op zondag 19 oktober 2008 21:52 schreef Rewimo het volgende:
Toen we vanmorgen in de keuken waren om cadeautjes uit te pakken, had Christan een kaart in zijn handen met muizen erop. Omdat ie net een kaart met geluid had gekregen dacht hij dat deze kaart ook geluid maakte, want er klonk gepiep. Bleek dat Guus een muis had gevangen in de ren, die hij triomfantelijk aan ons kwam laten zien
Een paar foto's van vandaag staan in het fototopic
Leuk is dat als ze ouder worden, inderdaad. Dat vind ik zelf ook zo bijzonder om mee te maken.quote:En wat is ze een ander kind geworden in die drie maanden tijd. Het is echt een heel echt kind geworden met stout zijn, gekke liedjes, vieze woorden en van alles willen mogen. Maar ook urenlang knutselen (en ze kan ineens van alles met naald en draag, knippen, vouwen) zelf spelletjes verzinnen, voor het eten nog even naar de speeltuin (elke keer hetzelfde argument 'het is nu nog mooi weer, straks is het winter....') en kindjes die bij en met haar willen spelen.
Gisteren zijn we samen naar de stad geweest voor nieuwe kleren en ze heeft echt overal een mening over. Tien winkels in en uit en uiteindelijk terug naar H&M, daar hadden we kleren gezien die we alletwee leuk vonden. Zo blij en trots op de dingen die ze kreeg. Helemaal goed
quote:Op zondag 19 oktober 2008 22:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rewimo nog gefeliciteerd trouwens, met Christan!
Dank jullie welquote:Op zondag 19 oktober 2008 22:06 schreef livelink het volgende:
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Christan, Rewimo. Hoe voelt dat om zo'n grote zoon te hebben?
Zou dat ook niet komen omdat jullie gewoon heel relaxed met hem omgaan?quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:30 schreef m@x het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden.
Zo raar dat Kai nu ineens een kleuter is. Hij is ook gelijk zo groot en nog stoerder dan dat hij al was. Meneer heeft het gigantisch naar zijn zin op school en op de BSO. Het verbaast me nog steeds hoe flexibel hij wel niet is. Door verhuizingen/scheiding en nog meer verhuizingen heeft hij in totaal al 4 verschillende KDV bezocht en nu dan natuurlijk de basisschool en een hele nieuwe BSO en het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld te zijn voor hem. Ik ben echt zo trots op hoe hij alle veranderingen heeft opgepakt.
Ehh even je terug op aarde zetten ben ik bang... ze hebben verrotte snel door hoe het werkt. Week 1-3 zijn nog spannend en leuk en daarna zijn het volleerde pubers is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:31 schreef vamperotica het volgende:
Zo... De bloeddruk is weer wat omlaag...
Heerlijk ja, die pubertjes...En het ergste is..Ze zit nog maar net in de eerste...Ze moet "de truukjes" nog gaan ontdekken ( toch? )
En ze heeft het niet eens van een vreemde.![]()
Vanmorgen belde ze wel even op om te vertellen dat ze een 7 of 8 had voor Frans.. Ja... Dát wordt wel doorgeven!
Ghehehe zal voortaan inderdaad maar elke dag die tas op zn kop gaan houden!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef Stout het volgende:
[..]
Ehh even je terug op aarde zetten ben ik bang... ze hebben verrotte snel door hoe het werkt. Week 1-3 zijn nog spannend en leuk en daarna zijn het volleerde pubers is mijn ervaring.
Tip : check regelmatig de bodem van de schooltas : hierin liggen namelijk al die briefjes, niet opgegeten lunches (*vergten mam*) en andere in hun ogen 'onbelangrijke" zaken die voor jou belangrijk zijn...
enne geef dr elke maand een nieuw stel pennen... kan ze de smoes van ik heb geen pen in elk geval niet gebruiken... (bij action, 10 pennen voor 0.39 of zo)
Als mentor mail ik met mijn metor-ouders voer briefjes, erg makkelijk en zo weten de ouders dat er briefjes zijn en de leerlingen dat ik er boven op zit !
GOed zeg een 7 of 8 voor Frans !! Dat red ik echt niet !
Bemoeien met ruzietjes onderling doe ik alleen als het uit de hand dreigt te lopen...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 08:53 schreef lady-wrb het volgende:
bemoeien jullie je met ruzies en andere problemen?
ik probeer me er zelf zo min mogelijk mee te bemoeien, maar af en toe kan ik er bijna niet omheen heb ik het gevoel.
zo is er een tijdlang een vriendje weze spelen, die er binnen een uur de brui aan gaf en gewoon weer naar huis ging met het verhaal van : ik wil nu wel weer thuis spelen.
ik heb ook een keer vreselijk gebaald toen het mooi weer was en ik eigenlijk met luca afgesproken had om met hem naar de kapper te gaan, toen datzelfde vriendje zich weer vertoonde en met luca en de skelter wilde spelen.
dan heb ik zo van : nou dan verzetten we die kapper toch, geniet maar van het mooie weer.
vriendje was binnen een half uur uitgespeeld en verdween naar huis en voor mij was het ondertussen te laat om naar de kapper te gaan.
vanaf dat moment weiger ik vastgelegde afspraken voor welk vriendje dan ook nog uit te stellen, want mooi dat ik op woensdagmiddag door de regen naar de kapper kon
en datzelfde vriendje pest luca steeds (zegt hij zelf) tja, wat doe je daaraan?
ik wil me er niet mee bemoeien, want zulke dingen lossen zich meestal vanzelf weer op. maar het lijkt op het ogenblik wel structureel te worden, ik hoor het nu elke dag.
ik heb tegen luca gezegd hem maar te negeren en er niet op in te gaan, maar op de lange duur is dat ook geen oplossing.
het vervelende is dat er zo weinig jongens bij hem in de klas zitten. er is verdraaid weinig afwisseling mogelijk.
Daarom mag ze ze van mij niet in het kluisje laten liggen..Alle boeken gaan op het eind van de dag gewoon weer naar huis!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
over top van ergenissen gesproken, leeuke uiitvinding die kluisjes op school. Wij deden vroeger netjes onze jas en portomonix erin, tegenwoordig isd het dus staandaard dat het een complete boekenkast en voorraad kast isAls je vraagt waarom zit je niet aan je huiswerk of heb je geen huiswerk is regelmatig het antwoord: Mijn boeken liggen nog in mijn kluisje
Hier zijn ze nog neit zo ver geloof ik..Zal he teens aankaarten!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, wij hebben via internet direct inzicht op de cijfers en afwezigheid van Priscil. Via het intranet van haar school kunnen we inloggen en zien we alles. Huiswerk staat erop, cijfers, afwezige uren, huiswerk niet af, enz. Als ze een uur mist zonder briefje wordt er ook direct naar huis gebeld. Hier kan Priscil dus geen cijfers achterhouden, M. checkt zeker 1x per week.
Ik moet wel zeggen dat ik enorm trots ben op Priscil. Haar laagste cijfer is een 6 voor bio. Het gaat zo goed op school.
Ook hier liggen de boeken in het kluisje. Maar huiswerk wat wordt opgegeven wordt hier dezelfde dag gemaakt.
Ik kreeg pas een kluisje toen ik op de brommer naar school ging.. voor mn helmquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
over top van ergenissen gesproken, leeuke uiitvinding die kluisjes op school. Wij deden vroeger netjes onze jas en portomonix erin, tegenwoordig isd het dus staandaard dat het een complete boekenkast en voorraad kast isAls je vraagt waarom zit je niet aan je huiswerk of heb je geen huiswerk is regelmatig het antwoord: Mijn boeken liggen nog in mijn kluisje
Nee, de inlogcode is echt voor de ouders....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:07 schreef E.T. het volgende:
Maar is die inlogcode dan niet primair bedoeld voor de leerling, zodat deze inzage in zijn/haar gegevens heeft?
Dat je als ouder eens gaat kijken als je ernstige vermoedens hebt, vind ik tot daar aan toe.. Maar verder hoop ik dat ik Saskia tegen die tijd genoeg verantwoordelijkheid heb bijgebracht en dat ik haar kan leren hoe ze het best/makkelijkst met haar huiswerk om kan gaan dat controleren niet nodig is.
hoe herkenbaarquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
misschien ook omdat je toch nat word in zo'n ding van de transpiratie?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
Goh,,,, hoor ik nu nooitquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
Bij ons kunnen de ouders wel cijfers zien, absentie nog niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de inlogcode is echt voor de ouders....
Nogmaals, ik vond het ook heel raar. (Maar het is toch wel handig.)
weinig, vrees ik.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:33 schreef Rewimo het volgende:
En wat heb je daarvan geleerd, Spelende Vrouw?
Ze hoeft van mij ook niet het hele boek uit dr hoofd te leren heur!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:17 schreef huuphuup het volgende:
E.T., ik was inderdaad ook zo, eerst een vijf halen en daarna werd ik wakker. En mijn moeder werd altijd woest bij onvoldoendes, dan moest ik echt beneden komen en uitleggen tot in detail waarom ik een vijf had gehaald.![]()
En Vamp, mijn ma was dus ook van het overhoren; man wat klapte ik daar dicht van zeg... het ging zelfs zo ver dat ze per se mijn Grieks wilde overhoren maar dat heeft ze uiteindelijk maar gelaten voor wat het was omdat het teveel gedoe was, ze kan geen Grieks lezen namelijkMaar geschiedenis bijvoorbeeld, ik weet nog dat ik dan beneden kwam met lood in de schoenen, boek aan mn moeder gaf en zij zei "nou, begin maar"; en dan moest ik de hele tekst opdreunen, woordje fout? overnieuw beginnen. In haar ogen was het zo dat als ik de tekst uit mijn hoofd kende dan kon het niet mis gaan op de toets. Bottomline, overhoren kostte extreem veel tijd die ik beter besteed had aan het leren zelf. Woordjes frans of engels vind ik wat anders, maar bij vakken zoals biologie en geschiedenis denk ik persoonlijk dat het effectiever is als je je kind samenvattingen van de tekst laat maken en die snel ff nakijkt.
Mijn vader was er als ik vragen had. Die deed niet aan overhoren. Needless to say dat ik met vragen inderdaad naar pa ging want ma zou over de zeik gaan, vragen betekende "niet goed geleerd".
Over die scholen ik denk dat het idd is wat Ticootje zegt, in het begin zal het heel vreemd zijn om zo je kind in de gaten te houden, maar ik denk dat je er zelf en je kind ook snel genoeg aan went.
*weer weg sluipt uit kleuter tot puber![]()
Ja, inderdaad erg vervelend! Maar gelukkig vindt zn vriendin ook dat ze het nog niet helemaal zelf voor elkaar kan krijgen!quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, vervelend als de andere ouder er zo anders tegenover staat.
En toch vind ik inderdaad dat zeker deze periode helemaal niet verkeerd is dat we haar cijfers zo kunnen bekijken. Voor Priscil is het ook niet erg. Zij hoeft nu van ons niet naar de huiswerkklas omdat ze het zo goed doet en blijkbaar geen hulp nodig heeft. Als ze een paar flinke onvoldoendes had dan had ze vanaf de herfst 3 dagen in de week naar de huiswerkklas gegaan en pas om half 5 uit geweest.
We hebben gewoon heel goed inzicht hoe het nu gaat. Bij een rapport is het over een afgelopen periode en is bijsturen soms nog lastig, nu kunnen we elke dag de cijfers bekijken en sturen waar nodig.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
Nou... leuk vindt ie het niet (zegt ie, hij is nog niet geweest natuurlijk). Aan de andere kant vindt hij de opvang wel heel leuk, en aangezien hij niet alleen maar huiswerk hoeft te maken daar, maar ook nog lekker kan spelen (ze hebben er heeeeeeeeeel veel leuk speelgoed), zal het uiteindelijk wel meevallenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:25 schreef chacama het volgende:
Rewino, wat fijn dat christan zo geholpen kan worden. Lijkt me voor hem ook erg prettig.
Ik word er wel boos omquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:44 schreef Rottdog het volgende:
Wij hebben er iets nieuws bij en dat is jokken om niets en als ik ergens een hekel aan heb is liegenBest vaak en om niets kan me daar zo kwaad over maken wat ik dan niet doe maar wil haar er wel attent op maken.
dat laatste lijkt bij René niet echt door te dringenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:58 schreef vamperotica het volgende:
Hier wordt ook gelogen en dan volgt er ook eenpreek.... En heel stiekem tussendoor, als er eens iets is ( iets op school ofzo) dan zeg ik Tja... Ik weet het ook niet hoor...Jullie liegen zooooo vaak, ik weet niet of ik jullie kan geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |