abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 21:55:18 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62514264
Van kleuter tot puber deel 27

Kinderen:
14 april 1996: Chavez, zoon van Logician
08 augustus 1996: Bo, dochter van Vamperotica
02 november 1997: Sem, zoon van Vamperotica
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van buzzer
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
22 oktober 1999: Isabel a.k.a. mini-MUUS
30 december 1999: Sabine dochter van buzzer
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik-
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Icaä
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
05 maart 2002: Nick, zoon van babsjuh
20 maart 2002: Twan, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy &Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne en Sc0rPi0n
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
26 september 2003: Mick, zoon van Vamperotica
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
17 maart 2004: Bram, zoon van debuurvrouw
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons

Laatste post:
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:52 schreef Rewimo het volgende:
Toen we vanmorgen in de keuken waren om cadeautjes uit te pakken, had Christan een kaart in zijn handen met muizen erop. Omdat ie net een kaart met geluid had gekregen dacht hij dat deze kaart ook geluid maakte, want er klonk gepiep. Bleek dat Guus een muis had gevangen in de ren, die hij triomfantelijk aan ons kwam laten zien

Een paar foto's van vandaag staan in het fototopic
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62514594
Rewimo nog gefeliciteerd trouwens, met Christan!
Saartje
  zondag 19 oktober 2008 @ 22:06:54 #3
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_62514627
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Christan, Rewimo. Hoe voelt dat om zo'n grote zoon te hebben?

Luchtbel, ik wou nog even terugkomen op jouw post in het vorige deel.
quote:
En wat is ze een ander kind geworden in die drie maanden tijd. Het is echt een heel echt kind geworden met stout zijn, gekke liedjes, vieze woorden en van alles willen mogen. Maar ook urenlang knutselen (en ze kan ineens van alles met naald en draag, knippen, vouwen) zelf spelletjes verzinnen, voor het eten nog even naar de speeltuin (elke keer hetzelfde argument 'het is nu nog mooi weer, straks is het winter....') en kindjes die bij en met haar willen spelen.
Gisteren zijn we samen naar de stad geweest voor nieuwe kleren en ze heeft echt overal een mening over. Tien winkels in en uit en uiteindelijk terug naar H&M, daar hadden we kleren gezien die we alletwee leuk vonden. Zo blij en trots op de dingen die ze kreeg. Helemaal goed
Leuk is dat als ze ouder worden, inderdaad. Dat vind ik zelf ook zo bijzonder om mee te maken.
Het zelfstandig spelen en het leren argumenteren en het samen dingetjes doen. Ik vind het ook wat dat betreft allemaal steeds makkelijker worden. En als ik op stap ga met Job of met Katja, kan ik daar zo van genieten. Nu moet ik nog de stap maken om ook leuk relaxed met allebei tegelijkertijd op stap te gaan. Dat is nog wat moeilijker. Maar ook dat zal wel met de tijd makkelijker worden, hoop ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 oktober 2008 @ 22:11:49 #4
13151 crew  Rewimo
pi_62514757
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
Rewimo nog gefeliciteerd trouwens, met Christan!
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:06 schreef livelink het volgende:
Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Christan, Rewimo. Hoe voelt dat om zo'n grote zoon te hebben?
Dank jullie wel Hoe het voelt? Ik vind het onvoorstelbaar dat er alweer 8 jaar om is... De tijd vliegt echt. 8 jaar geleden was ie net zo groot als de kat:

Nu is het een kerel van 8 met maat 38
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62514891
hahahaha nu staat het in je MyAt *wijst en lacht*
Saartje
pi_62515204
is dat nou die beroemde 'glimlach van twente'?

luchtbel: klinkt erg leuk allemaal!

rewimo, wat een verschil he! 8 jaar is ook niet niks natuurlijk, maar 't gaat inderdaad erg snel....
  maandag 20 oktober 2008 @ 06:53:34 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_62520359
dat gevoel hebben we allemaal denk ik, dat we oud worden voor we er erg in hebben
Liam wordt ook alweer 5 in januari en dan denk ik niet alleen "wat wordt hij groot" maar ook zeker "wat word ik snel oud"
Nog van harte rewimo!
stormy waters...
sailin'
pi_62521293
Van harte Rewimo !! En ja de tijd vliegt waanzinnig !
Wat een leuke foto zo naast de kat ! Is de kat er nog ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 09:34:38 #9
13151 crew  Rewimo
pi_62521735
De kat is nu 10

pi_62521772
Nog gefeliciteerd, Rewimo, met je grote (en knappe) zoon
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 09:44:51 #11
13151 crew  Rewimo
pi_62521930
Dank je wel
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:30:06 #12
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_62524174
Ik kom me hier ook maar eens melden.

Zo raar dat Kai nu ineens een kleuter is. Hij is ook gelijk zo groot en nog stoerder dan dat hij al was. Meneer heeft het gigantisch naar zijn zin op school en op de BSO. Het verbaast me nog steeds hoe flexibel hij wel niet is. Door verhuizingen/scheiding en nog meer verhuizingen heeft hij in totaal al 4 verschillende KDV bezocht en nu dan natuurlijk de basisschool en een hele nieuwe BSO en het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld te zijn voor hem. Ik ben echt zo trots op hoe hij alle veranderingen heeft opgepakt.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2008 @ 11:41:58 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_62524473
M@X & Kai, leuk jullie er ook bij.
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:30 schreef m@x het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden.

Zo raar dat Kai nu ineens een kleuter is. Hij is ook gelijk zo groot en nog stoerder dan dat hij al was. Meneer heeft het gigantisch naar zijn zin op school en op de BSO. Het verbaast me nog steeds hoe flexibel hij wel niet is. Door verhuizingen/scheiding en nog meer verhuizingen heeft hij in totaal al 4 verschillende KDV bezocht en nu dan natuurlijk de basisschool en een hele nieuwe BSO en het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld te zijn voor hem. Ik ben echt zo trots op hoe hij alle veranderingen heeft opgepakt.
Zou dat ook niet komen omdat jullie gewoon heel relaxed met hem omgaan?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:44:31 #14
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_62524536
Het zou kunnen. We kunnen gelukkig nog steeds normaal met elkaar omgaan en ik denk dat dat ook een hele hoop scheelt. Als M. Kai komt halen dan blijft hij ook altijd hier eten e.d. We nemen er de tijd voor en we merken ook aan Kai dat hij de hele situatie volkomen normaal vindt, alsof het nooit anders is geweest. Soms vraagt ie wel eens of ik een keer bij hem kom logeren maar dat weten we gelukkig leuk af te ketsen
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 11:51:44 #15
13151 crew  Rewimo
pi_62524707
Als je er zelf relaxt mee omgaat kan dat zeker schelen. Christan vond het tot vorig jaar ook de gewoonste zaak van de wereld om twee huizen te hebben Hij wist gewoon niet dat het eigenlijk geen normale situatie was.

Al zegt hij nu geregeld dat hij het heel erg leuk vindt dat we nu met zijn drietjes bij elkaar wonen

Kinderen zijn over het algemeen heel flexibel. En Kai heeft meer aan twee ouders die niet bij elkaar wonen maar wel goed met elkaar overweg kunnen, dan aan twee ouders in één huis waar constant spanning hangt.

Ikzelf ben ook vanaf mijn 13e in twee huizen opgegroeid, ook met ouders die gelukkig goed met elkaar omgingen. Ik kan me nog een vriendin herinneren waarvan de ouders (na meer dan 25 jaar scheiding) nog altijd een blokje om reden als de auto van de ander nog voor de deur stond bij een verjaardag...
pi_62528147
Pffff...Ik kom ff binnen vallen hoor....
Heb ik ff geleden een heftige preek gehouden tegen dochterlief ( over de net afgeketste 1 en een schriftcontrole, ook een 1enzo) Verwacht ik op zn minst wel een klein beetje inzet van mevrouw dr kant...Wordt ik nét gebeld door dr....Ze moet een strookje inleveren of er iemand op de ouderavond komt...a.s woensdag... Was ze ff vergeten!! GRRRRRR
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 20 oktober 2008 @ 14:25:18 #17
13151 crew  Rewimo
pi_62528278
* Rewimo geeft vamp een stoel en een glaasje water

Even afkoelen
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:27:34 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_62528339
Oh, dat lijkt me lastig Vamp, als het zo gaat op de middelbare school.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_62531812
Vamp Ze belt je tenminste nog dat er een ouderavond is, hier werden we een keer waarom we niet reageerde op briefjes.
Pubermeisjes zijn niet fun Soms zijn het schatten, maar er zijn al heel wat rollen behang door heen

M@x fijn dat het zo lekker gaat! Kleintjes wennen snel aan nieuwe situaties gelukkig en als het dan ook nog eens lekker relaxed gaat dan is het helemaal super!
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:57:30 #20
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_62533734
Jamie ..

Rewimo.. het is en blijft een ontzettend lief beest!
Nog van harte met je kerel!

Vamp.. ik denk dat ik ook even onrustig zou worden hiervan.. adem in en uit !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_62547375
Zo... De bloeddruk is weer wat omlaag...
Heerlijk ja, die pubertjes...En het ergste is..Ze zit nog maar net in de eerste...Ze moet "de truukjes" nog gaan ontdekken ( toch? )
En ze heeft het niet eens van een vreemde.

Vanmorgen belde ze wel even op om te vertellen dat ze een 7 of 8 had voor Frans.. Ja... Dát wordt wel doorgeven!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 05:10:32 #22
133755 Insania
Wederom kritisch
pi_62572648
Wat een leuk topic!
Ik kom even meelurken, als mama van Patrick (04/11/98)!
Dunkelheit
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 08:53:19 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62573526
bemoeien jullie je met ruzies en andere problemen?
ik probeer me er zelf zo min mogelijk mee te bemoeien, maar af en toe kan ik er bijna niet omheen heb ik het gevoel.
zo is er een tijdlang een vriendje weze spelen, die er binnen een uur de brui aan gaf en gewoon weer naar huis ging met het verhaal van : ik wil nu wel weer thuis spelen.
ik heb ook een keer vreselijk gebaald toen het mooi weer was en ik eigenlijk met luca afgesproken had om met hem naar de kapper te gaan, toen datzelfde vriendje zich weer vertoonde en met luca en de skelter wilde spelen.
dan heb ik zo van : nou dan verzetten we die kapper toch, geniet maar van het mooie weer.
vriendje was binnen een half uur uitgespeeld en verdween naar huis en voor mij was het ondertussen te laat om naar de kapper te gaan.
vanaf dat moment weiger ik vastgelegde afspraken voor welk vriendje dan ook nog uit te stellen, want mooi dat ik op woensdagmiddag door de regen naar de kapper kon
en datzelfde vriendje pest luca steeds (zegt hij zelf) tja, wat doe je daaraan?
ik wil me er niet mee bemoeien, want zulke dingen lossen zich meestal vanzelf weer op. maar het lijkt op het ogenblik wel structureel te worden, ik hoor het nu elke dag.
ik heb tegen luca gezegd hem maar te negeren en er niet op in te gaan, maar op de lange duur is dat ook geen oplossing.
het vervelende is dat er zo weinig jongens bij hem in de klas zitten. er is verdraaid weinig afwisseling mogelijk.
pi_62573856
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 09:31 schreef vamperotica het volgende:
Zo... De bloeddruk is weer wat omlaag...
Heerlijk ja, die pubertjes...En het ergste is..Ze zit nog maar net in de eerste...Ze moet "de truukjes" nog gaan ontdekken ( toch? )
En ze heeft het niet eens van een vreemde.

Vanmorgen belde ze wel even op om te vertellen dat ze een 7 of 8 had voor Frans.. Ja... Dát wordt wel doorgeven!
Ehh even je terug op aarde zetten ben ik bang... ze hebben verrotte snel door hoe het werkt. Week 1-3 zijn nog spannend en leuk en daarna zijn het volleerde pubers is mijn ervaring.

Tip : check regelmatig de bodem van de schooltas : hierin liggen namelijk al die briefjes, niet opgegeten lunches (*vergten mam*) en andere in hun ogen 'onbelangrijke" zaken die voor jou belangrijk zijn...
enne geef dr elke maand een nieuw stel pennen... kan ze de smoes van ik heb geen pen in elk geval niet gebruiken... (bij action, 10 pennen voor 0.39 of zo) Deze kan nl zo in de ergernis top 10 van docenten.. net zoals : mijn agenda/ boek ligt nog thus, mijn schrift is vol (een goede docent heeft schriften op voorraad), ohh dat wist ik niet want ik was ziek. (en dan nog ff melden dat je gerust ouders mag bellen.......dat doe ik dus ook levert leuke gesprekken op )

Als mentor mail ik met mijn metor-ouders over briefjes, erg makkelijk en zo weten de ouders dat er briefjes zijn en de leerlingen dat ik er boven op zit !

GOed zeg een 7 of 8 voor Frans !! Dat red ik echt niet !
pi_62574020
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:13 schreef Stout het volgende:

[..]

Ehh even je terug op aarde zetten ben ik bang... ze hebben verrotte snel door hoe het werkt. Week 1-3 zijn nog spannend en leuk en daarna zijn het volleerde pubers is mijn ervaring.

Tip : check regelmatig de bodem van de schooltas : hierin liggen namelijk al die briefjes, niet opgegeten lunches (*vergten mam*) en andere in hun ogen 'onbelangrijke" zaken die voor jou belangrijk zijn...
enne geef dr elke maand een nieuw stel pennen... kan ze de smoes van ik heb geen pen in elk geval niet gebruiken... (bij action, 10 pennen voor 0.39 of zo)

Als mentor mail ik met mijn metor-ouders voer briefjes, erg makkelijk en zo weten de ouders dat er briefjes zijn en de leerlingen dat ik er boven op zit !

GOed zeg een 7 of 8 voor Frans !! Dat red ik echt niet !
Ghehehe zal voortaan inderdaad maar elke dag die tas op zn kop gaan houden!
Haar mentor doet ook aan mailtjes als er iets te bespreken valt...Maar heb nog geen mailtjes ontvangen! Zal eens nagaan of ze mn mailadres wel heeft! ( vind die "enen" toch wel een mailtje waard eik)
Pennen gebruikt ze zat...Daar kun je lekker mee kliederen en onzin in elkaars agenda schrijven!

Vanavond hebben we een ouderavond over wat voor lessen er gegeven wordt en ook hoe je als ouder kan helpen met de leerstof enzo...
Gelukkig komt vaderlief ook. Die is nogal van mening dat ze het zelf moet doen...Terwijl ik meer ben van de agenda laten zien en overhoren enzo ( en dat houdt in gaan zitten, schrijven, maar ook tussen neus en lippen losse vragen zeg maar...)

Ja... Van die cijfers mag ze meer meenemen!
pi_62574200
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:53 schreef lady-wrb het volgende:
bemoeien jullie je met ruzies en andere problemen?
ik probeer me er zelf zo min mogelijk mee te bemoeien, maar af en toe kan ik er bijna niet omheen heb ik het gevoel.
zo is er een tijdlang een vriendje weze spelen, die er binnen een uur de brui aan gaf en gewoon weer naar huis ging met het verhaal van : ik wil nu wel weer thuis spelen.
ik heb ook een keer vreselijk gebaald toen het mooi weer was en ik eigenlijk met luca afgesproken had om met hem naar de kapper te gaan, toen datzelfde vriendje zich weer vertoonde en met luca en de skelter wilde spelen.
dan heb ik zo van : nou dan verzetten we die kapper toch, geniet maar van het mooie weer.
vriendje was binnen een half uur uitgespeeld en verdween naar huis en voor mij was het ondertussen te laat om naar de kapper te gaan.
vanaf dat moment weiger ik vastgelegde afspraken voor welk vriendje dan ook nog uit te stellen, want mooi dat ik op woensdagmiddag door de regen naar de kapper kon
en datzelfde vriendje pest luca steeds (zegt hij zelf) tja, wat doe je daaraan?
ik wil me er niet mee bemoeien, want zulke dingen lossen zich meestal vanzelf weer op. maar het lijkt op het ogenblik wel structureel te worden, ik hoor het nu elke dag.
ik heb tegen luca gezegd hem maar te negeren en er niet op in te gaan, maar op de lange duur is dat ook geen oplossing.
het vervelende is dat er zo weinig jongens bij hem in de klas zitten. er is verdraaid weinig afwisseling mogelijk.
Bemoeien met ruzietjes onderling doe ik alleen als het uit de hand dreigt te lopen...
Heb hier ook wel eens eenvriendje gehad die veel pestte, of dingen beloofde die hij nooooit na kwam.
Zat ik met een verdrietig kind thuis! Maar heb 'm elke keer als ie er toch mee wilde gaan spelen gewaarschuuwd er niet te veel van te verwachten en met die insteek ging het eigenlijk meteen al stukken beter!
Afspraken verzetten doe ik sowieso niet... Vriendjes voor mn kleuter blijven nog wel lang plakken, maar voor de oudste twee is het toch vaak korter...Dan heeft de een geen zin in dat en haakt de ander af om dat...
pi_62593673
over top van ergenissen gesproken, leeuke uiitvinding die kluisjes op school. Wij deden vroeger netjes onze jas en portomonix erin, tegenwoordig isd het dus staandaard dat het een complete boekenkast en voorraad kast is Als je vraagt waarom zit je niet aan je huiswerk of heb je geen huiswerk is regelmatig het antwoord: Mijn boeken liggen nog in mijn kluisje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 oktober 2008 @ 22:18:38 #28
13151 crew  Rewimo
pi_62597161
Ik ben nog van voor de kluisjes, dus wij sleepten elke dag alles heen en weer
pi_62612137
ik ook

zeulen met boeken de hele dag
pi_62615662
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
over top van ergenissen gesproken, leeuke uiitvinding die kluisjes op school. Wij deden vroeger netjes onze jas en portomonix erin, tegenwoordig isd het dus staandaard dat het een complete boekenkast en voorraad kast is Als je vraagt waarom zit je niet aan je huiswerk of heb je geen huiswerk is regelmatig het antwoord: Mijn boeken liggen nog in mijn kluisje
Daarom mag ze ze van mij niet in het kluisje laten liggen..Alle boeken gaan op het eind van de dag gewoon weer naar huis!
pi_62622469
Vamp, wij hebben via internet direct inzicht op de cijfers en afwezigheid van Priscil. Via het intranet van haar school kunnen we inloggen en zien we alles. Huiswerk staat erop, cijfers, afwezige uren, huiswerk niet af, enz. Als ze een uur mist zonder briefje wordt er ook direct naar huis gebeld. Hier kan Priscil dus geen cijfers achterhouden, M. checkt zeker 1x per week.

Ik moet wel zeggen dat ik enorm trots ben op Priscil. Haar laagste cijfer is een 6 voor bio. Het gaat zo goed op school.

Ook hier liggen de boeken in het kluisje. Maar huiswerk wat wordt opgegeven wordt hier dezelfde dag gemaakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 oktober 2008 @ 21:39:27 #32
13151 crew  Rewimo
pi_62623504
Wat goed van Priscil, mooie cijfers hoor!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:13:41 #33
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62624846
Mijn kleutertje is alweer 5! Vandaag op school getrakteerd en uit school een feestje gegeven, waarbij ze 7 kinderen uitgenodigd had (minder ging echt niet). Gelukkig vindt mijn schoonmoeder het prachtig om kinderfeestjes te geven, dus ik hoefde er alleen maar een beetje bij te zitten (ik vind het juist verschrikkelijk).
Ze is ongelooflijk verwend, heeft behoorlijk wat spulletjes gekregen. Ze heeft alleen nog geen tijd gehad om ermee te spelen... maar dat komt vast nog wel . Ze heeft in elk geval genoten vandaag.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 oktober 2008 @ 22:15:39 #34
13151 crew  Rewimo
pi_62624913
Gefeliciteerd, Grijs
pi_62625025
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:11 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, wij hebben via internet direct inzicht op de cijfers en afwezigheid van Priscil. Via het intranet van haar school kunnen we inloggen en zien we alles. Huiswerk staat erop, cijfers, afwezige uren, huiswerk niet af, enz. Als ze een uur mist zonder briefje wordt er ook direct naar huis gebeld. Hier kan Priscil dus geen cijfers achterhouden, M. checkt zeker 1x per week.

Ik moet wel zeggen dat ik enorm trots ben op Priscil. Haar laagste cijfer is een 6 voor bio. Het gaat zo goed op school.

Ook hier liggen de boeken in het kluisje. Maar huiswerk wat wordt opgegeven wordt hier dezelfde dag gemaakt.
Hier zijn ze nog neit zo ver geloof ik..Zal he teens aankaarten!
Je mag ook met recht trots zijn!
pi_62625449
Gefeliciteerd grijs!

Ik had vandaag een dag dat ik m`n oudste wel achter het behang kon plakken. Tis wel te merken dat sinterklaas volgende maand weer deze kant op komt..het jong was hypernerveus en hij wist me in z`n eentje de hele dag te omsingelen
Saartje
pi_62625580
Gefeliciteerd Grijs!
  † In Memoriam † donderdag 23 oktober 2008 @ 22:34:09 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_62625724
quote:
Ik kreeg pas een kluisje toen ik op de brommer naar school ging.. voor mn helm
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:50:08 #39
37150 livelink
pi_62626440
Wat goed van Priscilla . Ik moet alleen wel zeggen dat ik gruwel bij het idee dat ouders op zo'n manier inzage hebben in het wel en wee van hun kinderen op school. Dat je als kind zo weinig vrijheid en privacy hebt, ik kan er niet bij. En hoe staat het met de eigen verantwoordelijkheid van kinderen? Hoe leren ze dat nou als er zo op ze gelet wordt? Ik schrik iedere keer weer van schoolverhalen hier.

Grijs, gefeliciteerd en doe mij ook zo'n moeder
Job is al erg bezig met zijn verjaardag volgende maand. Ik krijg er grijze haren van. Hij wil een barbecuefeest en hij wil geen cadeautjes. Ik moet iedereen vooraf bellen dat ze echt geen cadeautjes mogen geven. En of ik dat ook maar alvast aan Sinterklaas wil doorgeven. En hij meent het echt. Ik weet niet hoe ik die feestmaand door moet komen met Job. De barbecue gaat er komen, dat wel. Ik vind het wel een leuk idee, een herfstbarbecue.
pi_62626836
Mij lijkt het juist wel handig... Iig voor de onderbouw!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 23:13:50 #41
37150 livelink
pi_62627337
Ik denk dan ook aan hoe ik het zelf zou hebben gevonden toen ik op school zat. Ik moet er toch niet aan denken dat mijn ouders hadden gezien wat ik allemaal precies had gedaan. Huiswerk wel of niet maken is de eigen verantwoordelijkheid van een kind. Het vertellen van cijfers aan je ouders is de eigen verantwoordelijkheid van kinderen. En de vrijheid om af en toe een slecht cijfer lekker voor je zelf te houden was heerlijk.
pi_62628671
ik ben 't wel met je eens, livelink. al kan ik me voorstellen dat 't voor ouders wel prettig kan zijn om nog wat controle te kunnen uitoefenen wanneer nodig, maar ik krijg er ook hele dubbele gevoelens bij als ik dat lees. ze zullen het eens toch inderdaad zonder die controle moeten kunnen...

grijs, gefeliciteerd nog met je 5-jarige dochter!! ben hier te laat maar in 't verjaardagstopic nog net binnen de tijd. en zo'n schoonmoeder zou ik er ook nog wel bij willen, handig!!! wat voor feestje was 't?

piet heeft gistermiddag samen met z'n vader z'n kamer in een spookhuis veranderd. er hingen wel 50 getekende spoken en enge gezichten overal in z'n kamer. anna had ook een paar spookjes getekend (roze uiteraard). man, wat was hij er vol van, hij heeft wel een uur in 't donker zitten wachten tot ik thuis kwam zodat ie me kon laten schrikken en griezelen. het moet voorlopig allemaal zo blijven hangen, zodat hij het nog aan vriendjes kan laten zien. vandaag kon niemand komen spelen want 't was een BSO-dag. dus hij moest er minimaal 2 nachten in slapen, maar dat vond ie juist supergaafvetcool.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:02:27 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_62632278
haha, die Piet, wat leuk zeg! zo lekker enthousiast!

verder ben ik het met livelink eens wat de controle betreft, het geeft een beetje een vreemd gevoel als je van jezelf uit gaat uit de tijd dat je op school zat.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:28:52 #44
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62632829
Als ik mezelf als brugklasser (en daarna) bekijk, ben ik wel heel blij dat die controle niet mogelijk was.. De rapporten waren de controlemomenten voor m'n ouder.. meer dan genoeg
(ik was zo'n tiep die precies op tijd aardige cijfers op d'r rapport wist te toveren). Ik moet er niet aan denken dat mijn moeder inzage had gehad dan had ik geen leven gehad
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:44:08 #45
24188 Belana
kloon van belana
pi_62632993
Je kan toch ook niet constant er bovenop zitten, ik had er niet aan moeten denken
Rapporten zijn daarvoor en als dat heel slecht gaat kun je je kind aanspreken. Uiteindelijk zullen ze eigen verantwoordelijkheid moeten leren nemen vind ik.
stormy waters...
sailin'
pi_62633241
Ik vond het in het begin ook heel raar. Maar Priscil vindt het ook superhandig omdat de cijfers vaak sneller online staan dan dat de docent ze uitreikt. Dus ze heeft ook zelf de inlogcode.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:07:29 #47
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62633364
Maar is die inlogcode dan niet primair bedoeld voor de leerling, zodat deze inzage in zijn/haar gegevens heeft?

Dat je als ouder eens gaat kijken als je ernstige vermoedens hebt, vind ik tot daar aan toe.. Maar verder hoop ik dat ik Saskia tegen die tijd genoeg verantwoordelijkheid heb bijgebracht en dat ik haar kan leren hoe ze het best/makkelijkst met haar huiswerk om kan gaan dat controleren niet nodig is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62633565
E.T., ik was inderdaad ook zo, eerst een vijf halen en daarna werd ik wakker. En mijn moeder werd altijd woest bij onvoldoendes, dan moest ik echt beneden komen en uitleggen tot in detail waarom ik een vijf had gehaald.
En Vamp, mijn ma was dus ook van het overhoren; man wat klapte ik daar dicht van zeg... het ging zelfs zo ver dat ze per se mijn Grieks wilde overhoren maar dat heeft ze uiteindelijk maar gelaten voor wat het was omdat het teveel gedoe was, ze kan geen Grieks lezen namelijk Maar geschiedenis bijvoorbeeld, ik weet nog dat ik dan beneden kwam met lood in de schoenen, boek aan mn moeder gaf en zij zei "nou, begin maar"; en dan moest ik de hele tekst opdreunen, woordje fout? overnieuw beginnen. In haar ogen was het zo dat als ik de tekst uit mijn hoofd kende dan kon het niet mis gaan op de toets. Bottomline, overhoren kostte extreem veel tijd die ik beter besteed had aan het leren zelf. Woordjes frans of engels vind ik wat anders, maar bij vakken zoals biologie en geschiedenis denk ik persoonlijk dat het effectiever is als je je kind samenvattingen van de tekst laat maken en die snel ff nakijkt.
Mijn vader was er als ik vragen had. Die deed niet aan overhoren. Needless to say dat ik met vragen inderdaad naar pa ging want ma zou over de zeik gaan, vragen betekende "niet goed geleerd".

Over die scholen ik denk dat het idd is wat Ticootje zegt, in het begin zal het heel vreemd zijn om zo je kind in de gaten te houden, maar ik denk dat je er zelf en je kind ook snel genoeg aan went.

*weer weg sluipt uit kleuter tot puber
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:47:24 #49
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62634207
Op de eerste plaats gefeliciteerd met de mooie cijfers voor priscil
En een gefeliciteerd voor een 5 jarige kleuter.

Piet een spoken kamer, dat lijkt me wel heel erg spannend, maar ook supervetgaaf.

Fleur is echt groot aan het worden. Woensdag is ze helemaal zelf kaas gaan brengen naar de oppas. Wel even gekeken bij het oversteken, maar daarna is ze helemaal zelf de overgebleven 300 meter gefietst en daarna terug naar huis. Oppas belde toen ze wegging en ik heb gekeken of ze veilig weer terug kon oversteken.
Gisterochtend is ze alleen naar school gegaan. Maud was nog niet wakker dus had ik aangegeven dat ik mee zou lopen tot aan het paadje bij school, maar toen we het tuinhek uitwaren, gaf ze me een kus en een kroel en zei tot vanmiddag mama....oh, nee ik blijf logeren bij de de oppas, dus nog een extra kus en een kroel.

En vanochtend belde ze me vanaf de oppas: Mama, kun je me komen halen en naar school brengen.... tuurlijk heb ik dat gedaan, nog even via ons huis voor een kus en kroel aan papa en Maud en toen door naar school. Weg kleine meid....maar zo leuk om te zien hoe ze groeit in alles.
pi_62643277
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:07 schreef E.T. het volgende:
Maar is die inlogcode dan niet primair bedoeld voor de leerling, zodat deze inzage in zijn/haar gegevens heeft?

Dat je als ouder eens gaat kijken als je ernstige vermoedens hebt, vind ik tot daar aan toe.. Maar verder hoop ik dat ik Saskia tegen die tijd genoeg verantwoordelijkheid heb bijgebracht en dat ik haar kan leren hoe ze het best/makkelijkst met haar huiswerk om kan gaan dat controleren niet nodig is.
Nee, de inlogcode is echt voor de ouders....

Nogmaals, ik vond het ook heel raar. (Maar het is toch wel handig.)
pi_62646149
Grijs gefeliciteerd!

rapporttijd vind ik genoeg hoor, wat anderen al zeggen, ik zou het vroeger zo ook niet gewild hebben. Ik vraag wel of ze huiswerk heeft en dat soort dingen. Gisteravond komt ze bv ineens dat ze een boekverslag moet printen, terwijl ze wist dat de kabel van de printer stuk was. Miep had mazel want opa was er en die heef hem gemaakt. Toen kwam ze er om 21.45 uur achter dat er ook nog een voorkant en inhoudsopgave bij moest Dat heeft ze vanmorgen netjes gemaakt. Ze is gewoon echt een lekkere puberende meid

Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:46:21 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62647934
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
hoe herkenbaar

ze wil er nog niet naast dood gevonden worden.

mij boeit het niet. liever een regenpak dan een nat pak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:27:54 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62650328
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
misschien ook omdat je toch nat word in zo'n ding van de transpiratie?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:32:07 #54
37150 livelink
pi_62650454
En omdat je spontaan niet meer kunt ademen in zo'n ding?
pi_62661202
vanmorgen kwam Piet even in 't grote bed en deden we 't spel 'raad eens wat ik op je rug teken'. is al lastig genoeg met 'gewone' dingen, maar meneer tekent dan ingewikkelde dingen als 'een stuntvliegtuig', een 'tyrannosaurus rex' en 'een mammoet'. en ik kan er meestal echt geen enkel touw aan vastknopen he, aan die krabbels van 'm laat staan dat ik zulke specifieke objecten raad!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:59:01 #56
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_62662023
Bix, wat grappig. Sterre doet dat wel eens met letters en dat volg ik al niet. Laat staat dino's!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:03:13 #57
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_62662096
Oh, da's wel heel erg schattig ja!

Wij deden dat eerder ook wel. Herinner ik me ineens. De snelheid waarmee ze tekenen is al niet te volgen, laat staan een tyranosaurus Rex.

Onze jongens zijn allemaal logeren. Dus wij hebben echt even twee dagen bijgetankt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:50:36 #58
37150 livelink
pi_62662990
Of een spelletje liplezen. Verbazingwekkend hoe goed kinderen kunnen liplezen
En zelf bouw ik er helemaal niks van.
  Jubileum moderator zondag 26 oktober 2008 @ 19:04:09 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62696720
Ik kon niet zo goed kiezen tussen het fototopic en hier, maar ik doe het toch maar hier.

Gisteren was eindelijk Iris' langverwachte kinderfeestje. Ze was best zenuwachtig, en vond de morgen maar lang duren voor het half 2 was. Dapper hielp ze mee stofzuigen, dweilen en de kamer versieren.
Eva gaf aan dat ze, in tegenstelling tot eerdere uitspraken, toch wel bang was voor zoveel kindjes dus ik vroeg Karin erbij te blijven zodat Jeroen zich met Eva kon bezighouden. Ook hebben we de draagbare dvd speler in Eva's kamertje gezet, zodat ze zich rustig kon terugtrekken en lekker tv kon kijken.
Om half 2 kwamen 4 meiden en Bram en kon het feest beginnen. Een van de moeders merkte nog op dat ze hoopte dat ik een goed draaiboek had, want zij had 10 spelletjes gepland staan op haar feestje en daar waren ze in een half uur al doorheen. Eh.... ik ben niet zo georganiseerd ik had geen planning
We zijn begonnen met cakejes versieren, iets wat iedereen geweldig leuk vond om te doen:

Daarna was het tijd voor de kadootjes, waarbij de kinderen unaniem besloten dat het op volgorde van binnenkomst zou gaan, Iris kreeg veel roze prinsessenspulletjes en oorbellen:

(je ziet Eva nog door de haldeur kijken, die kwam af en toe een kijkje nemen maar wilde nog niet binnenkomen)

Daarna vond ik het wel tijd voor beweging, ze waren allemaal zo zenuwachtig. Op deze leeftijd nog niet veel feestjes gewend, dus best wel spannend allemaal. Ze wilden dansen, en wel een stop-dans spel. 1 kindje bediende de knoppen, de rest ging dansen en als de muziek stopt mag je niet meer bewegen.

Toen iedereen aan de knop gezeten had was het tijd voor iets wat ik wel had voorbereid, het kleuren van de tassen. Eva was inmiddels ook weer beneden en wilde daaraan wel meedoen.
Ik had textielverfstiften dus alle mooie jurken goed bedekt met een vuilniszak, en alle mouwtjes hoog opgestroopt want natuurlijk was iedereen in zijn mooiste kleren.

Klaar!!

Terwijl aan de andere tafel nog druk gekleurd werd, Karin, Jeroen en ik hebben meegeholpen zodat iedereen wel zijn tas volledig gekleurd mee naar huis zou krijgen.

Daarna kregen ze chips en popcorn en hebben ze met het aanwezige speelgoed gespeeld en een stukje film gekeken. Toen iedereen weer gehaald werd kregen ze de tas, de beker waar ze uit hadden gedronken (prinsessen of cars voor Bram) en een klein zakje met een paar snoepjes (ja dat was een statement, Iris krijgt soms zo belachelijk veel snoep mee naar huis dat ik het gewoon moet rantsoeneren) mee naar huis.
Iris was bekaf, maar dolgelukkig "dit was het mooiste feestje wat ik ooit heb gehad mama" en ook Eva had een hele leuke dag gehad.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:42:17 #60
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_62699815
Wat een goed feestje zeg! Leuke foto's ook!
Ik durf het niet aan hoor, een feestje thuis. Dat gaat lekker buiten de deur gebeuren, want ik heb niet zoveel geduld.
pi_62700325
ooh leuk lois! en 't klinkt best relaxed allemaal, fijn! 10 spelletjes in een half uur erdoorheen jassen lijkt me nou ook niet bepaald prettig. en leuke tassen zijn 't geworden!! vooral ook heel fijn dat iris er zelf zo van genoten heeft.

spuug, mij lijkt een uithuizig feest juist veel meer gestress, ivm de verantwoordelijkheid die je toch draagt om ze allemaal weer heelhuids thuis te bezorgen.

[ Bericht 12% gewijzigd door bixister op 26-10-2008 23:50:07 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:05:08 #62
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62700672
Lois, wat ziet dat er gezellig uit!
Lekker douchen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 oktober 2008 @ 21:05:36 #63
13151 crew  Rewimo
pi_62700690
Wat een leuk feestje Het ziet er allemaal heel gezellig uit!

Doet me eraan denken dat ik eens moet kijken waar we kunnen bowlen hier ergens in de buurt, want dat wil Christan graag doen voor zijn feestje
pi_62701154
Dat ziet er uit als een leuk feestje!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62709335
Wat een leuk feest en wat leuk dat Eva toch mee wilde doen met de tassen!
pi_62715265
quote:
Goh,,,, hoor ik nu nooit Kunnen ze eerst nog lekker even op de gang klooien voor ze dus eindelijk aan de les beginnen.... bij mij met een telaat briefje..
pi_62715330
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nee, de inlogcode is echt voor de ouders....

Nogmaals, ik vond het ook heel raar. (Maar het is toch wel handig.)
Bij ons kunnen de ouders wel cijfers zien, absentie nog niet.
Wel krijgen ze bij 3x te laat bericht thuis.

(en bij 6x, bij 9x vallen ze in een speciale regeling en is elke keer dat ze te laat komen een bingo-prijs)
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 13:07:02 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62716173
ik kwam vroeger bijna altijd te laat op school.
en dan moest ik plantjes water geven
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 oktober 2008 @ 13:33:15 #69
13151 crew  Rewimo
pi_62716937
En wat heb je daarvan geleerd, Spelende Vrouw?
pi_62717039
Wij hadden "te laat" kaarten. eerste 2 stempels waren gratis. Dus ik had er een paar gepikt. Zo kon ik wat vaker te laat komen....

Oh en de keren dat ik heb moeten nablijven zijn echt niet meer te tellen. Ik was zeg maar wat recalcitrant.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 13:46:32 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62717279
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:33 schreef Rewimo het volgende:
En wat heb je daarvan geleerd, Spelende Vrouw?
weinig, vrees ik.
ik kom nog steeds vaak te laat
maar de planten op school stonden jarenlang prachtig
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 oktober 2008 @ 13:56:15 #72
13151 crew  Rewimo
pi_62717594
Ik heb een vreselijke hekel aan te laat komen. qltel ook. Ik heb dus nog hoop voor Christan
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 14:02:00 #73
37843 lady-wrb
kortaf
pi_62717783
troost je.
vandaag op de toetsdag was ik een uur te vroeg.
ik KAN het dus wel
pi_62717826
Lois, wat ziet het er geweldig leuk uit allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62718916
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:17 schreef huuphuup het volgende:
E.T., ik was inderdaad ook zo, eerst een vijf halen en daarna werd ik wakker. En mijn moeder werd altijd woest bij onvoldoendes, dan moest ik echt beneden komen en uitleggen tot in detail waarom ik een vijf had gehaald.
En Vamp, mijn ma was dus ook van het overhoren; man wat klapte ik daar dicht van zeg... het ging zelfs zo ver dat ze per se mijn Grieks wilde overhoren maar dat heeft ze uiteindelijk maar gelaten voor wat het was omdat het teveel gedoe was, ze kan geen Grieks lezen namelijk Maar geschiedenis bijvoorbeeld, ik weet nog dat ik dan beneden kwam met lood in de schoenen, boek aan mn moeder gaf en zij zei "nou, begin maar"; en dan moest ik de hele tekst opdreunen, woordje fout? overnieuw beginnen. In haar ogen was het zo dat als ik de tekst uit mijn hoofd kende dan kon het niet mis gaan op de toets. Bottomline, overhoren kostte extreem veel tijd die ik beter besteed had aan het leren zelf. Woordjes frans of engels vind ik wat anders, maar bij vakken zoals biologie en geschiedenis denk ik persoonlijk dat het effectiever is als je je kind samenvattingen van de tekst laat maken en die snel ff nakijkt.
Mijn vader was er als ik vragen had. Die deed niet aan overhoren. Needless to say dat ik met vragen inderdaad naar pa ging want ma zou over de zeik gaan, vragen betekende "niet goed geleerd".

Over die scholen ik denk dat het idd is wat Ticootje zegt, in het begin zal het heel vreemd zijn om zo je kind in de gaten te houden, maar ik denk dat je er zelf en je kind ook snel genoeg aan went.

*weer weg sluipt uit kleuter tot puber
Ze hoeft van mij ook niet het hele boek uit dr hoofd te leren heur!
Maar als ze bijvoorbeeld voor Frans rijtjes moet leren en ik pik er een paar uit, dan zie ik snel genoeg of ze wel of niet geleerd heeft...En zijzelf ook!
Bij bio ofzo dan gaat het meer om het begrip enzo en dan is een samenvatting laten maken inderdaad erg handig! ...

Pa lief vindt dat ze het maar gewoon alleen moet doen...Dat moest hij vroeger ook!
En ik vind het nogal een verschil...Of ze nu net van de basisschool komt, of ooit in 6VWO zit... Dan zal ze het ook wel zelfstandiger moeten kunnen....
En ze kwam er vanmorgen mee dat ze minder cijfers in dr agenda had staan als sommige klasgenootjes...Dan is het ook wel handig als 1 en ander terug te vinden is! Een beetje "ouderlijke" controle is (op deze leeftijd) heulemaal niet verkeerd!
pi_62718945
En wat een heeeeeerlijk feest zag ik voorbij komen!!!
pi_62719239
Vamp, vervelend als de andere ouder er zo anders tegenover staat.

En toch vind ik inderdaad dat zeker deze periode helemaal niet verkeerd is dat we haar cijfers zo kunnen bekijken. Voor Priscil is het ook niet erg. Zij hoeft nu van ons niet naar de huiswerkklas omdat ze het zo goed doet en blijkbaar geen hulp nodig heeft. Als ze een paar flinke onvoldoendes had dan had ze vanaf de herfst 3 dagen in de week naar de huiswerkklas gegaan en pas om half 5 uit geweest.

We hebben gewoon heel goed inzicht hoe het nu gaat. Bij een rapport is het over een afgelopen periode en is bijsturen soms nog lastig, nu kunnen we elke dag de cijfers bekijken en sturen waar nodig.
pi_62719395
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, vervelend als de andere ouder er zo anders tegenover staat.

En toch vind ik inderdaad dat zeker deze periode helemaal niet verkeerd is dat we haar cijfers zo kunnen bekijken. Voor Priscil is het ook niet erg. Zij hoeft nu van ons niet naar de huiswerkklas omdat ze het zo goed doet en blijkbaar geen hulp nodig heeft. Als ze een paar flinke onvoldoendes had dan had ze vanaf de herfst 3 dagen in de week naar de huiswerkklas gegaan en pas om half 5 uit geweest.

We hebben gewoon heel goed inzicht hoe het nu gaat. Bij een rapport is het over een afgelopen periode en is bijsturen soms nog lastig, nu kunnen we elke dag de cijfers bekijken en sturen waar nodig.
Ja, inderdaad erg vervelend! Maar gelukkig vindt zn vriendin ook dat ze het nog niet helemaal zelf voor elkaar kan krijgen!
Pa lief vond ook dat we het eerste rapport maar af moesten wachten, maar ik grijp ook liever nu in!
Ze gaat nu ook een soort van coach/huiswerk klasje doen... Hopelijk helpt het!
pi_62719577
Ja, sommige moeten gewoon even wat hulp hebben om in een ritme te komen. Helpen bij plannen. Dat is helemaal niet erg hoor. Ik heb zelf ook een tijdje huiswerkklas gehad en ik ben er niet slechter van geworden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 oktober 2008 @ 16:33:07 #80
13151 crew  Rewimo
pi_62722368
Christan gaat vanaf deze week ook op woensdag naar de naschoolse opvang, omdat ze daar een huiswerkuurtje voor de tweetalige kinderen hebben.

We hebben zijn juf gesproken en hij kan de stof prima aan, maar hij heeft moeite om de gang erin te houden en ervoor te zorgen dat hij op tijd klaar is met zijn werk. Om te zorgen dat hij meer structuur in zijn huiswerk krijgt, gaat hij dus voorlopig naar dat uurtje huiswerkklas
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 16:43:10 #81
7074 moussy
kuttekop
pi_62722725
Oh Lois wat ziet het er gezellig uit!

Fijn dat Christan zo geholpen kan worden Rewimo
pi_62724918
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 oktober 2008 @ 18:03:00 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62725125
das netjes van Pricilla, Ticoo!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 oktober 2008 @ 19:42:41 #84
13151 crew  Rewimo
pi_62728686
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
pi_62729777
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:25:22 #86
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62745642
Wat een mooi rapport.

En het feestje van Iris, wat een gaaf idee om tassen te versieren *slaat het op in geheugen*

Fleur is ontzettend onrustig. Ik denk dat ze last heeft van sinterklaas....en dan is er nog niet eens iets echt gezegd of gedaan. Maar even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen....

Rewino, wat fijn dat christan zo geholpen kan worden. Lijkt me voor hem ook erg prettig.
pi_62745682
Wij hadden geen tassen, maar t-shirts. Ook heel leuk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:31:54 #88
13151 crew  Rewimo
pi_62745840
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:25 schreef chacama het volgende:
Rewino, wat fijn dat christan zo geholpen kan worden. Lijkt me voor hem ook erg prettig.
Nou... leuk vindt ie het niet (zegt ie, hij is nog niet geweest natuurlijk). Aan de andere kant vindt hij de opvang wel heel leuk, en aangezien hij niet alleen maar huiswerk hoeft te maken daar, maar ook nog lekker kan spelen (ze hebben er heeeeeeeeeel veel leuk speelgoed), zal het uiteindelijk wel meevallen
pi_62745892
chacama hoezo heeft fleur nu dan al last van sinterklaas??
pi_62745933
Heb jij de speelgoedboeken nog niet binnen dan?

En sinterklaassnoep in de winkel?
pi_62746471
Chacama kijkt Fleur soms JETIX? Daar hebben ze namelijk al "de Club van Sinterklaas" om 16.10 uur. Morgaine is ook al into Sinterklaas geloof ik.
pi_62746516
Priscil heeft anders haar verlanglijstje ook al ingediend...

Maar we hebben al een kadootje, en dat stond niet op haar lijstje..
pi_62746700
Voor Morgaine zijn we al klaar, moeten het alleen nog inpakken. Voor Nathan vind ik het reuze lastig, heb een parkeergarage van Fisher Price Little People gekocht via marktplaats voor hem en een Ernie die naar de dokter moet (dus een pratende Ernie), een klein speeltje van Sesamstraat voor in bad en dat was het enige waar ik op kon komen. Maar hij is ook nog jarig in december en ik ben inspiratieloos op het gebied van cadeautjes voor kleine kinderen in die leeftijdscategorie en wat ook mee speelt is dat we nog alle speelgoed van Morgaine bewaard hebben en daar speelt hij nu mee.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:21:01 #94
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62747400
Ze kijkt gelukkig geen Jetix...tenminste niet thuis. Wat ze eventueel bij de oppas meepikt als de 'grote' er zijn...dat weet ik niet.

Had mijn best gedaan om de speelgoedboeken weg te houden, maar ja op school wordt er ook al over gesproken, dus er moest toch een verlanglijst gemaakt worden. Die is er nog niet maar ze is er wel druk mee bezig merk ik. Ik zelf ook, maar dat is meer als ze in bed liggen. Wie krijgt wat en hoeveel...

Haar opmerking gisteren toen de oppas de kruidnootjes aan haar gaf: 'Maar dat kan helemaal niet, sinterklaas is nog helemaal niet hier!!!"Om ze vervolgens lekker op te eten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:28:04 #95
13151 crew  Rewimo
pi_62749379
Hier in Duitsland hebben we geen Jetix Dat denkt Christan tenminste

Aangezien we hier geen speelgoedboeken krijgen, is het nu nog rustig op dat gebied. De verjaardagsstress was al genoeg

Van het weekend gaan we naar mijn moeder, die bewaart de speelgoedboeken wel voor hem
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:44:59 #96
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62753800
Wij hebben er iets nieuws bij en dat is jokken om niets en als ik ergens een hekel aan heb is liegen Best vaak en om niets kan me daar zo kwaad over maken wat ik dan niet doe maar wil haar er wel attent op maken.
pi_62755326
ja, verlanglijstjes maken ze hier ook wel, maar daar is nog weinig stressvols aan momenteel. ongeveer alles uit de speelgoed-reclamefolders wordt aangestreept. en verder wordt 't hier denk ik pas spannend als Sinterklaas en de Pieten in 't land zijn.

rottdog, vervelend! en lastig hoe je daar nou 't best mee om kunt gaan.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:47:40 #98
7074 moussy
kuttekop
pi_62759033
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:44 schreef Rottdog het volgende:
Wij hebben er iets nieuws bij en dat is jokken om niets en als ik ergens een hekel aan heb is liegen Best vaak en om niets kan me daar zo kwaad over maken wat ik dan niet doe maar wil haar er wel attent op maken.
Ik word er wel boos om René moet dan voor straf om 20 uur naar bed, dus zonder gtst. En dan preek ik over wat ze gedaan heeft waarover ze gelogen heeft, daar krijgt ze geen straf voor maar een preek, das ook al een straf als ik ga preken

Cas is nog niet in de liegfase... godzijdank....

Ik heb voor de Sint maar een word documentje op mijn pc gemaakt met wat ik gekocht heb tot nu toe
pi_62759284
Hier wordt ook gelogen en dan volgt er ook eenpreek.... En heel stiekem tussendoor, als er eens iets is ( iets op school ofzo) dan zeg ik Tja... Ik weet het ook niet hoor...Jullie liegen zooooo vaak, ik weet niet of ik jullie kan geloven
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:01:40 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_62759356
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:58 schreef vamperotica het volgende:
Hier wordt ook gelogen en dan volgt er ook eenpreek.... En heel stiekem tussendoor, als er eens iets is ( iets op school ofzo) dan zeg ik Tja... Ik weet het ook niet hoor...Jullie liegen zooooo vaak, ik weet niet of ik jullie kan geloven
dat laatste lijkt bij René niet echt door te dringen of ze gaat de stervende zwaan uithangen: "Jullie geloven me ook nooit he BOEHOEEEE" *klapt op de grond*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')