hoe herkenbaarquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
misschien ook omdat je toch nat word in zo'n ding van de transpiratie?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:35 schreef Anitra het volgende:
Krijgen jullie je kinderen ook niet in regenpak? Mevrouw heeft een mooi regenpak, maar komt iedere keer doorweekt thuis, want dat is toch een stom ding.
Goh,,,, hoor ik nu nooitquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:48 schreef Anitra het volgende:
over top van ergenissen gesproken, leeuke uiitvinding die kluisjes op school. Wij deden vroeger netjes onze jas en portomonix erin, tegenwoordig isd het dus staandaard dat het een complete boekenkast en voorraad kast isAls je vraagt waarom zit je niet aan je huiswerk of heb je geen huiswerk is regelmatig het antwoord: Mijn boeken liggen nog in mijn kluisje
Bij ons kunnen de ouders wel cijfers zien, absentie nog niet.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, de inlogcode is echt voor de ouders....
Nogmaals, ik vond het ook heel raar. (Maar het is toch wel handig.)
weinig, vrees ik.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:33 schreef Rewimo het volgende:
En wat heb je daarvan geleerd, Spelende Vrouw?
Ze hoeft van mij ook niet het hele boek uit dr hoofd te leren heur!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:17 schreef huuphuup het volgende:
E.T., ik was inderdaad ook zo, eerst een vijf halen en daarna werd ik wakker. En mijn moeder werd altijd woest bij onvoldoendes, dan moest ik echt beneden komen en uitleggen tot in detail waarom ik een vijf had gehaald.![]()
En Vamp, mijn ma was dus ook van het overhoren; man wat klapte ik daar dicht van zeg... het ging zelfs zo ver dat ze per se mijn Grieks wilde overhoren maar dat heeft ze uiteindelijk maar gelaten voor wat het was omdat het teveel gedoe was, ze kan geen Grieks lezen namelijkMaar geschiedenis bijvoorbeeld, ik weet nog dat ik dan beneden kwam met lood in de schoenen, boek aan mn moeder gaf en zij zei "nou, begin maar"; en dan moest ik de hele tekst opdreunen, woordje fout? overnieuw beginnen. In haar ogen was het zo dat als ik de tekst uit mijn hoofd kende dan kon het niet mis gaan op de toets. Bottomline, overhoren kostte extreem veel tijd die ik beter besteed had aan het leren zelf. Woordjes frans of engels vind ik wat anders, maar bij vakken zoals biologie en geschiedenis denk ik persoonlijk dat het effectiever is als je je kind samenvattingen van de tekst laat maken en die snel ff nakijkt.
Mijn vader was er als ik vragen had. Die deed niet aan overhoren. Needless to say dat ik met vragen inderdaad naar pa ging want ma zou over de zeik gaan, vragen betekende "niet goed geleerd".
Over die scholen ik denk dat het idd is wat Ticootje zegt, in het begin zal het heel vreemd zijn om zo je kind in de gaten te houden, maar ik denk dat je er zelf en je kind ook snel genoeg aan went.
*weer weg sluipt uit kleuter tot puber![]()
Ja, inderdaad erg vervelend! Maar gelukkig vindt zn vriendin ook dat ze het nog niet helemaal zelf voor elkaar kan krijgen!quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:50 schreef Ticootje het volgende:
Vamp, vervelend als de andere ouder er zo anders tegenover staat.
En toch vind ik inderdaad dat zeker deze periode helemaal niet verkeerd is dat we haar cijfers zo kunnen bekijken. Voor Priscil is het ook niet erg. Zij hoeft nu van ons niet naar de huiswerkklas omdat ze het zo goed doet en blijkbaar geen hulp nodig heeft. Als ze een paar flinke onvoldoendes had dan had ze vanaf de herfst 3 dagen in de week naar de huiswerkklas gegaan en pas om half 5 uit geweest.
We hebben gewoon heel goed inzicht hoe het nu gaat. Bij een rapport is het over een afgelopen periode en is bijsturen soms nog lastig, nu kunnen we elke dag de cijfers bekijken en sturen waar nodig.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:56 schreef Ticootje het volgende:
het rapport is er. Op vmbo-niveau heeft ze alleen 8en en 9ens. Als ze zo doorgaat is het echt een havopatientje.
Nou... leuk vindt ie het niet (zegt ie, hij is nog niet geweest natuurlijk). Aan de andere kant vindt hij de opvang wel heel leuk, en aangezien hij niet alleen maar huiswerk hoeft te maken daar, maar ook nog lekker kan spelen (ze hebben er heeeeeeeeeel veel leuk speelgoed), zal het uiteindelijk wel meevallenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 11:25 schreef chacama het volgende:
Rewino, wat fijn dat christan zo geholpen kan worden. Lijkt me voor hem ook erg prettig.
Ik word er wel boos omquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 15:44 schreef Rottdog het volgende:
Wij hebben er iets nieuws bij en dat is jokken om niets en als ik ergens een hekel aan heb is liegenBest vaak en om niets kan me daar zo kwaad over maken wat ik dan niet doe maar wil haar er wel attent op maken.
dat laatste lijkt bij René niet echt door te dringenquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 18:58 schreef vamperotica het volgende:
Hier wordt ook gelogen en dan volgt er ook eenpreek.... En heel stiekem tussendoor, als er eens iets is ( iets op school ofzo) dan zeg ik Tja... Ik weet het ook niet hoor...Jullie liegen zooooo vaak, ik weet niet of ik jullie kan geloven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |