Ik kon niet zo goed kiezen tussen het fototopic en hier, maar ik doe het toch maar hier.
Gisteren was eindelijk Iris' langverwachte kinderfeestje. Ze was best zenuwachtig, en vond de morgen maar lang duren voor het half 2 was. Dapper hielp ze mee stofzuigen, dweilen en de kamer versieren.
Eva gaf aan dat ze, in tegenstelling tot eerdere uitspraken, toch wel bang was voor zoveel kindjes dus ik vroeg Karin erbij te blijven zodat Jeroen zich met Eva kon bezighouden. Ook hebben we de draagbare dvd speler in Eva's kamertje gezet, zodat ze zich rustig kon terugtrekken en lekker tv kon kijken.
Om half 2 kwamen 4 meiden en Bram en kon het feest beginnen. Een van de moeders merkte nog op dat ze hoopte dat ik een goed draaiboek had, want zij had 10 spelletjes gepland staan op haar feestje en daar waren ze in een half uur al doorheen. Eh.... ik ben niet zo georganiseerd

ik had geen planning
We zijn begonnen met cakejes versieren, iets wat iedereen geweldig leuk vond om te doen:
![]()
Daarna was het tijd voor de kadootjes, waarbij de kinderen unaniem besloten dat het op volgorde van binnenkomst zou gaan, Iris kreeg veel roze prinsessenspulletjes en oorbellen:
(je ziet Eva nog door de haldeur kijken, die kwam af en toe een kijkje nemen maar wilde nog niet binnenkomen)Daarna vond ik het wel tijd voor beweging, ze waren allemaal zo zenuwachtig. Op deze leeftijd nog niet veel feestjes gewend, dus best wel spannend allemaal. Ze wilden dansen, en wel een stop-dans spel. 1 kindje bediende de knoppen, de rest ging dansen en als de muziek stopt mag je niet meer bewegen.
![]()
Toen iedereen aan de knop gezeten had was het tijd voor iets wat ik wel had voorbereid, het kleuren van de tassen. Eva was inmiddels ook weer beneden en wilde daaraan wel meedoen.
Ik had textielverfstiften dus alle mooie jurken goed bedekt met een vuilniszak, en alle mouwtjes hoog opgestroopt want natuurlijk was iedereen in zijn mooiste kleren.
![]()
![]()
![]()
Klaar!!
Terwijl aan de andere tafel nog druk gekleurd werd, Karin, Jeroen en ik hebben meegeholpen zodat iedereen wel zijn tas volledig gekleurd mee naar huis zou krijgen.
![]()
![]()
Daarna kregen ze chips en popcorn en hebben ze met het aanwezige speelgoed gespeeld en een stukje film gekeken. Toen iedereen weer gehaald werd kregen ze de tas, de beker waar ze uit hadden gedronken (prinsessen of cars voor Bram) en een klein zakje met een paar snoepjes (ja dat was een statement, Iris krijgt soms zo belachelijk veel snoep mee naar huis dat ik het gewoon moet rantsoeneren) mee naar huis.
Iris was bekaf, maar dolgelukkig "dit was het mooiste feestje wat ik ooit heb gehad mama"

en ook Eva had een hele leuke dag gehad.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥