abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63439732
Dank je Leah
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:29:41 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63439846
En niet om er nou heel spastisch over te doen hoor, dat ik er wat omzichtig over praat. Maar ik blijf me maar bewust van het feit dat er hier veel meer lurkers zijn dan je denkt, en ik vind het vervelend om mijn hele hebben en houwen maar zo op het net te gooien. Aan de andere kant zou het misschien helpen, te weten hoe wij het hebben aangepakt en wat daarvan (tot nu toe) de resultaten zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Leah op 22-11-2008 23:50:14 ]
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:45:43 #128
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_63440050
Zou ik ook voorzichtig mee omgaan Leah want voordat je het weet staat de sticker er zo opgedrukt.

In ieder geval neem ik je tip wel mee voor iemand
  zaterdag 22 november 2008 @ 23:48:03 #129
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63440080
Je hebt gelijk, Leah. Ik denk ook vaak achteraf dat ik hier wat te veel plaats, maar ja....

Wat betreft het zelf de regie in de handen nemen en nieuwe acties ondernemen; ik ga daar nog even niet over nadenken. Dat is een mooi pijnpunt voor volgend jaar, heb ik besloten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 23 november 2008 @ 00:03:33 #130
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_63440293
De regie zelf in handen nemen moet je niet zien als pijnpunt! Als de IB-er met jou in gesprek wil zeg je gewoon dat je daar zelf mee bezig gaat . Echt, het besluit om het in eigen hand te nemen geeft heel veel lucht, en daar kan je dan volgend jaar mee aan de slag .
Mijn ervaring is dat het je op een gegeven moment naar je strot grijpt, de berichten die je krijgt, het zien dat je kind niet lekker in zijn vel zit.
Als je het in eigen hand neemt wordt dat beter. Omdat je zelf beslist wat goed is voor jouw kind. Hier hebben we het geluk gehad dat we een hele lieve en betrokken juf hadden (en dit jaar weer , een andere, maar minstens zo lief!).
Maar wat ook meehielp is onze openheid naar school toe. Dat we er mee bezig waren, en dat we het in eigen hand wilden houden, maar ze steeds snel op de hoogte hielden van de resultaten.

Het is hartstikke moeilijk, dat weet ik. Want je wil zo graag dat het goed gaat met je kind, en je doet er alles aan om dat ook te laten lukken, maar soms moet je verder kijken dan dat.
Ik heb ook altijd een sterke mening gehad over medicatie bij ADHD bv. Inmiddels zie ik om me heen dat er echt wel kinderen erg gebaat bij zijn. Had mijn kind ADHD gehad, was ik er ws ook toe over gegaan.

"Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is" . Zo ook onze kinderen. Je bent een goede moeder, ik lees in je berichtjes dat je je zo'n zorgen maakt over Job... Wees mondig! Wees lastig! En neem de touwtjes in handen. Je helpt je kind en de rest van de wereld mag
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 november 2008 @ 08:57:00 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63443449
Ik vind dat een hele goeie tip, Leah, om er zèlf achteraan te gaan. Je moet er alleen wel achter zien te komen waar je moet zijn en welke "oog/loog/goog" je nodig hebt. En dan maar hopen dat je niet tegen wachtlijsten aanloopt (kan ik me bv van lady-wrb nog herinneren ).

Enne livelink, Jobs gedrag is natuurlijk niet goed te keuren (ik heb het dan specifiek over dat laatste incident), maar is dit nou juist niet gewoon een gevalletje kwajongensgedrag, dat door zijn voorgeschiedenis nogal overtrokken wordt door school?

Wat zouden ze bij een ander kind doen...?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 november 2008 @ 09:07:00 #132
37150 livelink
pi_63443489
Wij hebben de regie ook zelf in handen genomen vorig jaar, bij de eerste signalen vanuit school. En ik vind dat we echt op de goede weg zijn. Vergeleken bij vorig jaar heeft Job enorme stappen gemaakt. Op school weten ze ook wat we gedaan hebben. Het lijkt er alleen op dat de school verwacht dat er een 100% omslag plaats zou vinden in heel korte tijd. En mij lijkt een terugval heel normaal (zeker vanwege zijn verjaardag en de komst van Sinterklaas). Daar wringt het nu ook zo ontzettend bij mij. Ik bedoel maar, we kregen Job's rapport en waar hij vorig jaar eigenlijk nergens op beoordeeld kon worden en men nauwelijks verder kwam dan de opmerking dat Job het erg zwaar had op school, scoorde hij nu voor het overgrote deel op wat verwacht mag worden voor zijn leeftijd. Dat is toch een enorme vooruitgang?
  zondag 23 november 2008 @ 09:17:08 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63443524
Heel erg goed Livelink. Maar wat Leah zegt kan ik alleen maar onderschrijven. Ook wij zijn zelf met onze oudste naar een orthopedagoog gegaan. En het het wat mij opviel is dat het geholpen heeft hun uit hun denkcirkel te halen. We stonden tegenover elkaar. Zij met het idee dat wij overvragend waren, wij met een ongelukkig kind en het idee dat het nog meer anders moest. Een derde partij maakte dat die cirkel doorbroken werd. En de ortho werd toch meer serieus genomen dan de moeder (die omdat het haar zo raakt regelmatig zat zit te janken)
Het heeft het hele proces vlot getrokken. Absolute aanrader
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar zondag 23 november 2008 @ 10:30:27 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63443950
Livelink, naar mijn idee hebben jullie inderdaad een enorme vordering gemaakt tov vorig jaar En ik krijg ook een eetje het gevoel wat Rewimo ook al zegt, wordt het voorval niet overtrokken juist door de voorgeschiedenis van Job... Het lijkt me allemaal zo moeilijk om een weg in te vinden. Je wilt zograag dat je kind lekker in zijn vel zit

Even nog een impressie van een weekendje Flip te logeren bij Isa

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 23 november 2008 @ 12:46:37 #135
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63446504
Isa meisje wat wordt je groot. En wat heeft Flip het gezellig gehad bij jou.

Livelink even een extra , want die kun je wel gebruiken geloof ik.
  zondag 23 november 2008 @ 12:51:31 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_63446629
wat leuk die foto's van Isa met Flip

Livelink, ik snap je gevoelens wel, jullie hebben ook al heel veel gedaan en het gaat ook veel beter, daar moet je ook helemaal niet aan twijfelen. Ik ga wel mee in wat Leah en debuurvrouw zeggen, ik denk dat het echt positief kan zijn. sterkte ermee joh!
stormy waters...
sailin'
  zondag 23 november 2008 @ 16:47:24 #137
37150 livelink
pi_63453252
Wat een leuke fotoserie van Isa met Flip

Even tot de orde van de dag; zijn jullie kinderen ook zo aan het genieten van de sneeuw? Katja is met een vriendinnetje gaan sleeen (op een grasheuveltje iets verderop) en kwam net een muts en een sjaal voor de sneeuwpop vragen. Echt leuk.

En ik heb besloten dat ik in de stemming moet komen voor de Kerst door middel van een lekkere ongecompliceerde Kerst-zoals-het-hoort serie. Ik heb dus net op de website van de KRO de dvd's van Kerst met Linus besteld. Een mooi Sinterklaascadeautje voor mezelf.
pi_63453401
Hier niet echt sneeuwpret omdat het gewoonweg te nat is maar leuk is het wel en Morris vindt het ook prachtig al die dwarrelende vlokken

Leuk zo'n DVD-serie. Ik ken het niet maar het is iets van tv begrijp ik?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 23 november 2008 @ 16:52:49 #139
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63453415
Ik zou door die leuke fotoserie bíjna gaan denken dat het leuk is om Flip mee te krijgen! Volgens mij vond Isa het echt gezellig met Flip!
  zondag 23 november 2008 @ 16:52:57 #140
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63453425
Er ligt hier geen sneeuw
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 23 november 2008 @ 18:01:08 #141
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63455308
kerst met Linus. Fleur is volgens mij elk jaar weer een beetje meer verliefd op Linus.

Sneeuw... ja wel neer zien komen. Maar niet genoeg om er iets mee te kunnen doen. Had wel twee guppies achter/voor het raam zitten en die keken hoe de sneeuw viel. Kreeg verslag van de grote van de vlokken... Ohhh mama kijk, nu zijn ze echt groot.... nee, maar nu zijn ze nog groter.
  Licht Ontvlambaar zondag 23 november 2008 @ 18:36:29 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63456080
Isa is een sneeuwpop aan het maken in de achtertuin

Linus is lief Ik wist niet dat er ook een kerstserie was... Ken alleen de zomerversie. Kerst in Scandinavie vind ik sowieso helemaal super, met de juiste hoeveelheid sneeuw, lekker donker en veel lichtjes
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 november 2008 @ 18:39:04 #143
13151 crew  Rewimo
pi_63456133
Flip heeft een goed kosthuis bij jullie
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 23 november 2008 @ 18:59:45 #144
37150 livelink
pi_63456553
Kerst met Linus is een adventskalender. Van 1 december t/m 24 december elke dag een verhaaltje van Linus.
Vorig jaar heeft de KRO hem ook echt uitgezonden vanaf 1 december. En misschien dat jaar ook wel weer, dat weet ik niet. Katja en Job zijn ook zeiknat geworden in het spelen in de sneeuw. Alle verwarmingen liggen vol met sjaals, handschoenen, mutsen en jassen. Toch wel weer erg leuk. En we hebben een abonnement op de ijsbaan genomen, dus er is dit jaar al veel geschaatst door de kinderen. Hopelijk kunnen ze dit jaar ook in de sloot achter ons huis schaatsen.
  zondag 23 november 2008 @ 19:12:51 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63456853
quote:
Op zondag 23 november 2008 16:52 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik zou door die leuke fotoserie bíjna gaan denken dat het leuk is om Flip mee te krijgen! Volgens mij vond Isa het echt gezellig met Flip!
Flip ís ook leuk!

Livelink, wat een gedoe zeg.
Ik vind dat Leah zinnige woorden zegt. Je zou ook samen met school evt een traject in kunnen gaan. En ik heb eea maar zijdelings meegekregen, maar jullie hebben toch videohometraining gehad? Zou je niet via díe weg nog wat ondersteuning/onderzoeken kunnen krijgen? Scheelt een hoop 'voorwerk'.

Lady-wrb, hoe is het met Luca? Heb je nog een gesprek met de meester gehad? En zo ja, wat zei hij?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 24 november 2008 @ 10:02:34 #146
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63471163
quote:
Op zondag 23 november 2008 19:12 schreef Moonah het volgende:

Flip ís ook leuk!

Mijn ervaringen met Flip zijn anders. Werd meegenomen, in een hoek gesmeten en dan kon ik een 'leuk' verhaaltje verzinnen. Nou mooi niet dus, ik schreef gewoon dat er niet naar Flip omgekeken werd.
En toen dacht ik dat ik er vanaf was, maar nee hoor: Tristan kreeg een paar weken geleden 'Basje' mee naar huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 24 november 2008 @ 11:36:41 #147
13151 crew  Rewimo
pi_63473541
Wij hebben geen Flip. Gelukkig maar, er zijn al knuffels genoeg in huis waar we het druk mee hebben

Christans feestje (zie foto hierboven ergens) was heel geslaagd 5 knulletjes die lekker aan het bowlen waren, geen gedoe wie er aan de beurt was, maar elkaar vast de bal aangeven voor de volgende worp

Daarna frietjes eten, de cadeautjes uitpakken, ijsje eten en tot slot prijsuitreiking (allemaal een chocolademedaille, chocoladeletter - totaal onbekend fenomeen voor de twee Duitse jongetjes die erbij waren - en een Pokéball).

"Mama, dit was mijn leukste feestje ooit!"
pi_63474764
in Piets klas is er een logeerkikker. en die wil iedereen zo graag mee naar huis, daar moet je voor intekenen. wij zijn pas in januari aan de beurt. hopelijk vindt ie 't tegen die tijd ook nog leuk.

klinkt zeer geslaagd, rewimo, dat feest! en geweldig dat Christan er zelf zo van genoten heeft.
  maandag 24 november 2008 @ 13:56:42 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_63477203
Ah mooi dat Christan zo'n leuk feest heeft gehad.

Livelink, ik kan je geen advies geven. Ik zag dat je dat van Leah, debuurvrouw en nog wat anderen wel kreeg. Maar ik vind ook dat jullie het als vooruitgang moeten zien. Jammer alleen dat de school dat niet ziet.

Linus is leuk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_63481277
quote:
Op zondag 23 november 2008 09:07 schreef livelink het volgende:
Wij hebben de regie ook zelf in handen genomen vorig jaar, bij de eerste signalen vanuit school. En ik vind dat we echt op de goede weg zijn. Vergeleken bij vorig jaar heeft Job enorme stappen gemaakt.

Net als Dutchie geen enkel advies, wou alleen even kwijt dat ik vind dat jullie enorm je inzet voor job en hoe hij zich voelt en dat ik dat enorm 'knap' en super tof vind.
In veel van je verhalen herken ik Jayden. Jayden is in alles wat hij doet overdreven, overdreven boos (agressief) overdreven druk (en luidruchtig), overdreven enthousiast (incl krachttermen, zowel positief als negatief )etc etc. wordt gemeden in de klas, maakt onbedoeld 'gemakkelijk' ruzie, worstelt met zichzelf, is onbedoeld brutaal en enorm lomp etc etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')