De regie zelf in handen nemen moet je niet zien als pijnpunt! Als de IB-er met jou in gesprek wil zeg je gewoon dat je daar zelf mee bezig gaat

. Echt, het besluit om het in eigen hand te nemen geeft heel veel lucht, en daar kan je dan volgend jaar mee aan de slag

.
Mijn ervaring is dat het je op een gegeven moment naar je strot grijpt, de berichten die je krijgt, het zien dat je kind niet lekker in zijn vel zit.
Als je het in eigen hand neemt wordt dat beter. Omdat je zelf beslist wat goed is voor jouw kind. Hier hebben we het geluk gehad dat we een hele lieve en betrokken juf hadden (en dit jaar weer

, een andere, maar minstens zo lief!).
Maar wat ook meehielp is onze openheid naar school toe. Dat we er mee bezig waren, en dat we het in eigen hand wilden houden, maar ze steeds snel op de hoogte hielden van de resultaten.
Het is hartstikke moeilijk, dat weet ik. Want je wil zo graag dat het goed gaat met je kind, en je doet er alles aan om dat ook te laten lukken, maar soms moet je verder kijken dan dat.
Ik heb ook altijd een sterke mening gehad over medicatie bij ADHD bv. Inmiddels zie ik om me heen dat er echt wel kinderen erg gebaat bij zijn. Had mijn kind ADHD gehad, was ik er ws ook toe over gegaan.
"Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is"

. Zo ook onze kinderen. Je bent een goede moeder, ik lees in je berichtjes dat je je zo'n zorgen maakt over Job... Wees mondig! Wees lastig! En neem de touwtjes in handen. Je helpt je kind en de rest van de wereld mag