abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:03:08 #181
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63517001
Fijn te lezen Sjeen. De woensdagmiddag is papa hier thuis. Dus qua opvang gaat ze 2 keer. (En misschien 1 ker uiteindelijk, ik hoop de donderdagmiddag te kunnen ruilen met de avond.) De BSo is op een sportpark en elke middag zijn er 2 andere sportactiviteiten. Ze hoeft dus ook niet nog op een clubje ofzo. Ik ben geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, dan werk ik liever, zegmaar. Kreeg ook al geruststellende pm's, dus ik hoop maar dat we onze draai vinden. Maar blegh. Nouja, alles komt goed.

Mous, ik zou willen dat ik gewoon opnieuw kon beginnen. Starten vanuit 0 en rondom die schooltijden werk vinden. Maar dat is geen optie. Vandaar dat werk gewoon doorgaat. Ik weet ook niet wat ik precies anders wil maar ik vind het onoverzichtelijk nog. Fijn dat jullie oplossing goedgaat!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:25:45 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_63517733
Het blijft altijd schipperen met werk en kinderen. Het zou inderdaad heerlijk zijn als je kon werken rond de schooltijden. Mijn vriend gaat solliciteren naar een andere baan in de hoop daar nog flexibeler in te worden. Ik zou het wel heerlijk vinden als dat zou lukken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_63517800
Ik werk 3 dagen Lishe, en "zie" Sven op woensdagmiddag en vrijdagmiddag. Op maandag is zijn vader thuis en op dinsdag en donderdag gaat hij naar de BSO. Op de dagen dat ik werk zie ik hem voor ik naar mijn werk ga een half uurtje, en als ik van mijn werk kom ook zoiets.
En in de weekenden uiteraard.
Mij bevalt dit wel goed. (alhoewel, als het lot op de 10e een keer goed gezint is dan weet ik het wel )

Het begin van de basisschool is een enorme verandering, maar het went onzettend snel ook.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Jubileum moderator dinsdag 25 november 2008 @ 20:36:00 #184
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63518091
Ik "zie" Iris alleen op donderdag Lishe, tussen de middag en na school. Tenminste in theorie... de praktijk is vaak dat ik tussen de middag met Bram eet, die hier op donderdag altijd is, en Iris bij een vriendinnetje is. Na school gaat ze vaak ook met een ander vriendinnetje mee en zie ik haar pas bij het eten weer.
Natuurlijk zie ik ze elke ochtend en avond wel, maar donderdag is mijn vrije dag. Woensdag is Jeroens vrije dag en die heeft dan heerlijk allebei de meiden 's middags thuis.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 25 november 2008 @ 20:54:23 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_63518647
lishe, mij viel het erg mee. ik werk 3 dagen: maandag, woensdag en donderdag. Ik zie Liam wel iedere 2 weken op vrijdag omdat ze dan vrij zijn. Waar ik me wel eens rot over voel is dat Liam zo weinig kan spelen bij vriendjes omdat ik werk. Op dinsdag zit ie namelijk op zwemles en op vrijdag dus vaak vrij.
Moeder zijn brengt veel schuldgevoel mee geloof ik, vaak het gevoel dat je het niet goed doet. Ik ben er wel achter dat veel vrouwen dat hebben en dat scheelt en ik denk vaak dat ik als kind ook gewoon alles accepteerde zoals het was, dat kinderen flexibel zijn dus. mij helpt dat
stormy waters...
sailin'
pi_63518975
Lishe, evt kun je misschien tot de zomervakantie haar gewoon laten wennen? Dat eerste half jaar telt toch nog niet echt mee, ze gaat ws dus 2,5 jaar kleuteren? En dan kun je haar thuishouden als dat beter uitkomt.
Bij Myrthe's school vinden ze het juist fijn als die mogelijkheid er is voor kleuters, om lekker thuis te blijven als dat beter voor ze is.

Overigens is Myrthe's school pas om half vier uit, en heeft ze dan ook weinig tijd nog om met andere kinderen te spelen (buiten spelen is ook lastig met dit weer, er zijn dan weinig buurkinderen). Maar ik vind het ook een groot nadeel van school dat er zo weinig tijd overblijft om echt leuke dingen met ze te gaan doen, terwijl ze juist steeds meer gaan begrijpen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 21:08:45 #187
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_63519055
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ben geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, dan werk ik liever, zegmaar.
Ik ben ook geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, maar ik werk niet, zeg maar.

Gek toch, ik wéét dat ik me niet aangevallen hoef te voelen maar ik vind het wel rot. Alsof je als niet-werkende moeder uit je neus zit te vreten tot het tijd is om de kinderen uit school te halen.

Zo, klaar, ik ga er niet verder op in, ik hoop gewoon dat iedereen gelukkig is met hoe het bij hem/haar geregeld is, of 't nou eigen keuze is om te werken of niet te werken of om je kind wel of niet naar TSO en/of BSO te sturen.
pi_63519141
ik heb pas zelfs eens op de bank liggen slápen tot het tijd was om m'n kind uit school te halen. en afgelopen weekend heb ik haar uit logeren gestuurd, lekker rustig.
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 21:40:24 #189
7074 moussy
kuttekop
pi_63520201
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 21:08 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik ben ook geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, maar ik werk niet, zeg maar.

Gek toch, ik wéét dat ik me niet aangevallen hoef te voelen maar ik vind het wel rot. Alsof je als niet-werkende moeder uit je neus zit te vreten tot het tijd is om de kinderen uit school te halen.
Ben je mal, ik moet de overige dagen racen om op tijd bij school te staan
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_63521906
quote:

[..]

dat dacht ik idd ook toen ik het las. En helemaal niet naar bedoeld Lishe maar het is gewoon echt niet zo dat ik 'niks' doe nu ik geen werk heb. Dat valt erg mee in de praktijk

Als ik het zo begrijp en om me heen zie vinden kinderen de dingen vaak gewoon prima zoals ze zijn.
Dus als ze naar de BSO moeten dan is dat ook ok. En Morris wil heeeeel graag overblijven omdat hij daar leuk met zijn vriendjes kan spelen ipv thuis een broodje te eten. Nou ja, dat vnd ik ook prima.

Mijn ervaring met Morris is trouwens wel dat het echt een paar maanden heeft geduurd voor hij zijn draai vond op school. Maar nu is het gewoon helemaal fijn!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 22:32:29 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63522137
quote:

[..]

Zo, klaar, ik ga er niet verder op in, ik hoop gewoon dat iedereen gelukkig is met hoe het bij hem/haar geregeld is, of 't nou eigen keuze is om te werken of niet te werken of om je kind wel of niet naar TSO en/of BSO te sturen.
voordat ik werkte heb ik jaren niet gewerkt geen betaald werk gedaan.
t is inderdaad verbazingwekkend hoe men reageert als je dan zegt dat je het ook druk hebt.
er wordt inderdaad gedaan of je alleen maar koffie drinkt met de buurvrouw en een beetje loopt te funshoppen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2008 @ 22:33:56 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63522198
ik ga naar bed.
morgen weer naar het zwembad in alle vroegte
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:40:56 #193
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63522450
das dan wel weer een voordeel van nog twee kleine kinderen.. Mensen vullen alvast voor je in dat je het druk hebt

Overigens wil ik weer gaan werken om twee dagen 'rust' te hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:02:17 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63523178
Poemojn, daar had ik ook aan gedacht. Dat het wennen maar gerekt moest worden misschien ivm dat 'rare' half jaar. We zien wel.

En zo bedoel ik mijn opmerking niet, echt niet hoor! Ik ben eerder jaloers op mensen die die mogelijkheden wel hebben (financieel en ook voor henzelf. Dat je echt bewust die keuze kunt maken ) Maar als ik thuis ben zonder kinderen doe ik echt niks. Ik word daar niet gelukkiger van. Voel je alsjeblieft niet aangevallen, ik stond er niet eens bij stil. (Buuf, ik snap je gevoel, denk ik, want ik voel nu precies het omgekeerde. Alsuhetnogsnapt.) En Snoop, ik heb je juist 'gefeliciteerd' met je laatste werkdag. Ik begrijp ook wel dat dit niet op de persoon gezegd word, maar over de opmerking in het algemeen. Het is zo niet bedoelt in ieder geval! En nu ik het teruglees staat 'zo'n moeder' wel heel gemeen. Mijn excuses, want zo denk ik helemaal niet over mensen.
Ik vlucht hier nu hoor, kom over een paar weken nog wel 's kijken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:08:08 #195
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63523373
En ter aanvulling want het zit me wel hoog dat ik dus zonder na te denken jullie blijkbaar het idee geef zo te denken. De afgelopen maanden ben ik thuis geweest. En heb het ook druk gehad omdat er andere dingen voor in de plaats kwamen. Dus uiteindelijk zou het bij mij ook kunnen. Maar ik merk gewoon dat ik mijn werk nodig heb om naartoe te gaan. Dus niks niet veroordelend bedoelt, het ging echt alleen om mijn situatie. Ik ben ook niet zo'n moeder met blonde haren. Zoiets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lishe op 25-11-2008 23:16:02 ]
pi_63523417
nee joh, ik voelde me niet aangevallen.

overigens ben ik nog blond ook.
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:12:23 #197
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63523516
Dan lijken we dus voor geen meter op elkaar. (Wat zullen we ieder toch gelukkig zijn met onzelf. )
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2008 @ 07:19:00 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63527414
Ik werk 5 dagen van 6 uur. Dat betekent dat ik Christan 's morgens naar school breng, en uit mijn werk weer ophaal op 3 dagen. Hij gaat dan ongeveer een half uur naar de opvang (die is hier gewoon op school). Tijdelijk gaat hij ook op woensdag naar de opvang vanwege de huiswerkklas, maar normaal gesproken haalt qltel hem op woensdag en vrijdag uit school om 13 uur.

Als qltel over een poosje weer aan het werk gaat, wil hij woensdagmiddag en vrijdagmiddag ook vrijhouden
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63529862
Lishe, vooral dat ELKE dag naar school moeten is een enorme verandering, vond ik. dat je (buiten de weekenden dan) nooit meer lekker rustig aan kunt opstarten 's ochtends... verder vond ik 't juist erg leuk dat ik ineens zoveel exclusieve tijd voor Anna kreeg, dat is voor Lena & jou straks ook fijn denk ik.
Ik werk 3 dagen, waarvan ze 2 dagen naar kdv/buitenschoolse opvang gaan, en de 3e dag afwisselend wordt opgevangen door G en de opa/oma's. dat deed ik ook voorheen al, dus dat maakte niet echt het verschil. die uurtjes dat ze op school zitten vliegen doorgaans ook voorbij hoor!
  woensdag 26 november 2008 @ 10:11:37 #200
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63529969
En ik ben dan wel thuis, zoveel zie ik ook niet van mijn kinderen. Voor ze naar school gaan, tussen de middag (al eten ze ook wel bij vriendjes. Of vriendjes hier) na school wordt er vaak gespeeld en gesport. Alleen mijn kleine ukkeltje is nog vaak hier, zoals zijn vrije vrijdag.

Thuis blijven voor de kinderen kan dan, als je verwacht dat ze er ook zijn, op een enorme teleurstelling uitlopen ben ik bang.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:28:18 #201
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63530341
Dank voor de reacties! En Bix, dat zie ik ook als voordeel dan maar, die extra tijd met Lena (waar ik ook erg naar uitzie.)

Buurvrouw, dat lijkt me ook hoor, dat je dan wel zelf kunt willen dat ze buiten die tijd om bij je zijn, maar dat ze dan hun eigen invulling gaan geven aan die tijd.
Tsjee. We zien het dus maar gewoon gebeuren.
  woensdag 26 november 2008 @ 10:32:47 #202
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63530440
Daarom zou ik ook fluitend naar mijn werk gaan. Als ik dat nou eens zou vinden
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63534250
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 23:02 schreef Lishe het volgende:
Poemojn, daar had ik ook aan gedacht. Dat het wennen maar gerekt moest worden misschien ivm dat 'rare' half jaar. We zien wel.

En zo bedoel ik mijn opmerking niet, echt niet hoor! Ik ben eerder jaloers op mensen die die mogelijkheden wel hebben (financieel en ook voor henzelf. Dat je echt bewust die keuze kunt maken ) Maar als ik thuis ben zonder kinderen doe ik echt niks. Ik word daar niet gelukkiger van. Voel je alsjeblieft niet aangevallen, ik stond er niet eens bij stil. (Buuf, ik snap je gevoel, denk ik, want ik voel nu precies het omgekeerde. Alsuhetnogsnapt.) En Snoop, ik heb je juist 'gefeliciteerd' met je laatste werkdag. Ik begrijp ook wel dat dit niet op de persoon gezegd word, maar over de opmerking in het algemeen. Het is zo niet bedoelt in ieder geval! En nu ik het teruglees staat 'zo'n moeder' wel heel gemeen. Mijn excuses, want zo denk ik helemaal niet over mensen.
Ik vlucht hier nu hoor, kom over een paar weken nog wel 's kijken.
het was juist niet mijn bedoeling je naar te laten voelen oid Sorry. Ik moest alleen een beetje lachen om het beeld dat het bij mij opriep Ik voel me helemaal niet beledigd.
Het komt allemaal goed hoor, binnen een paar maanden is alles weer heel gewoon en zit je gewoon in een ritme
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 26 november 2008 @ 13:20:51 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63534500
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 20:03 schreef Lishe het volgende:
Ik ben geen moeder die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen, dan werk ik liever, zegmaar.
quote:
Maar als ik thuis ben zonder kinderen doe ik echt niks. Ik word daar niet gelukkiger van.
Dus je bedoelde juist:
Ik zou dan juist wél zo'n moeder zijn die thuis gaat zitten wachten tot ze de kinderen van school kan halen. Dan werk ik liever, zegmaar.

En daarmee zeg je dus ook niks stoms over andere moeders die niet werken, want die doen dus wel veel dingen in de tijd dat de kinderen op school zijn.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63536167
Ik neem dit onderwerp ff mee naar het moederstopic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2008 @ 14:27:27 #206
13151 crew  Rewimo
pi_63536591
Ik heb geen idee of ik mijn tijd zou kunnen (blijven) vullen als ik thuis zou zijn Ik weet wel dat ik die twee maanden ouderschapsverlof vorig jaar heerlijk vond Maar dat was ook in de periode dat we verhuisden dus die tijd kreeg ik wel vol
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 26 november 2008 @ 19:13:11 #207
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_63543371

Suus zit daarstraks bij mij op schoot omdat ik haar pyama aan aan het trekken was, zie ik wat raars achter haar oor. Heeft ze een heel dik oor, allemaal bloed rondom haar oorbel en er kwam ook pus uit.

Die oorbel moest er dus uit...

Nou ik castreer nog liever handmatig een stier zonder verdoving kan ik je nu vertellen.

Na eerst proberen het op de lieve manier er uit te krijgen raakte ze steeds meer in paniek. Rennen door de kamer heen om bij ons weg te komen. Uiteindelijk echt in de houdgreep genomen en terwijl ik half bovenop haar lag om haar in bedwang te houden heeft Willem de oorbel er uit gehaald. Ben bang dat zo de deurbel gaat, dat de buren de kinderbescherming gebeld hebben nav het gegil. Ben bont en blauw getrapt, geknepen en gebeten door mijn dochter

Andere oorbel bekeken en ondanks dat daar geen bloed of pus bij zat was ook die aan het opzwellen.. dus het hele theater begon weer van voren af aan. Tand door mijn lip gekregen doordat ze haar arm had losgewurmd maar ook die hebben we er uit gekregen. Ze rende toen ze los was bij ons vandaan en is op de trap gaan huilen. We waren ff compleet haar vertrouwen kwijt

Inmiddels zijn de tranen opgedroogd en heeft ze nu ook wel door dat haar oor nu geen pijn meer doet. We zijn weer vriendjes en ze is nu met papa op het grote bed aan het stoeien. Ben helemaal bekaf en compleet murw geslagen nu...

Morgen maar ff ontsmettingsmiddel halen tegen de ontsteking in het ene oor..

Ze wil voorlopig geen oorbellen meer in.. "Misschien wel als ik zes ben mama..."

*koffie intankt*
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2008 @ 19:18:06 #208
13151 crew  Rewimo
pi_63543511
Arme Suus... Arme Ireth... Arme papa van Suus...

Zo naar zulke dingen Raak je echt van slag door.

voor jullie alledrie!
  Jubileum moderator woensdag 26 november 2008 @ 19:53:38 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63544459
Pff Ireth, het zweet staat in mijn handen van je verhaal. Wat akelig! Bah!
Ga maar even ontzettend knuffelen zometeen, dan raak jij de bibbers misschien een beetje kwijt
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 november 2008 @ 19:58:58 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63544616
Heel vervelend Hou je de ontsteking goed in de gaten Ireth, ik weet van piercings (wat een oorbel eigenlijk ook is) dat de ontsteking naar binnen kan slaan (inkapselen) als je het sierraad eruit haalt. Zorgen dus dat het min of meer open blijft zolang de ontsteking niet weg is. En nu kun je ook al spoelen met een zoutoplossing eventueel, dat helpt vaak al goed. Gewoon een kopje water koken en dan een theelepel zout erin oplossen, lauwwarm laten worden en daarmee spoelen...

Sterkte en een dikke kus voor Suus
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')