abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63304760
Beste mensen. Deze maand heb ik geen huur betaald (reden achterstallig onderhoud van het gehuurde). In totaal loop ik dus één maand huur achter. Voor de huisbaas geen reden om achterstallig onderhoud aan te pakken. Wel heeft hij het slot van de deur vervangen, zodat ik het huis niet meer in kon.

Is dit geen vorm van huisvredebreuk of zelfs inbraak? De huisbaas verschaft zich toch zonder mijn toestemming toegang tot de woning? Ik ben naar de politie geweest maar die zegt ze er niets aan kan doen: het zou hier om civiel recht gaan. Mijn vraag is nu of ze hier in gelijk heeft...
pi_63304776
Het is zijn woning.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_63304801
Hup, naar een advocaat. Die maakt korte metten met deze mafketel.
  maandag 17 november 2008 @ 23:40:25 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_63304846
Politie kan weer niets doen
  maandag 17 november 2008 @ 23:40:30 #5
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_63304849
Gewoon raampje inslaan, spullen meenemen.

De mafketel.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_63304996
quote:
Hup, naar een advocaat. Die maakt korte metten met deze mafketel.
Advocaten zijn duur. Daar heb ik geen geld voor (ben student)...
pi_63305089
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:45 schreef spartametje het volgende:

[..]

Des te beter, kun je een advocaat laten toevoegen (de advocaat weet hoe dat moet), kost je enige tientjes dan.
  maandag 17 november 2008 @ 23:48:25 #8
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_63305096
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:45 schreef spartametje het volgende:

[..]

Je hebt ook zoiets als een rechtswinkel..

www.rechtswinkel-groningen.nl
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_63305135
Denken jullie trouwens dat als TS een advocaat op haar huisbaas afstuurt het daarna nog koek en ei tussen de twee is?
pi_63305144
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:48 schreef donroyco het volgende:

[..]

Je hebt ook zoiets als een rechtswinkel..

www.rechtswinkel-groningen.nl
Er is enige spoed he, TS kan zijn woning niet in... Dus: naar een advocaat, die werkt sneller en beter.
  maandag 17 november 2008 @ 23:49:56 #11
174659 Billy_Talent
stiekem mag alles
pi_63305159
Ik begrijp dat de huisbaas niet bij je in de woning woont? Voor zover ik me kan herinneren heeft een huisbaas niet het recht om zo toegang tot 'jouw woning' te verschaffen. Maar wat je er aan kunt doen... Geen idee
I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
pi_63305172
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Denken jullie trouwens dat als TS een advocaat op haar huisbaas afstuurt het daarna nog koek en ei tussen de twee is?
Dat is het nu toch ook al niet? Irrelevant dus. Als iemand je de toegang tot je woning onmogelijk maakt moet je geen zoete broodjes gaan bakken.
  maandag 17 november 2008 @ 23:52:25 #13
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63305216
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:49 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik zou niet in een studentenhuis willen wonen met zo'n huisbaas. Vroeg of laat loop je dan wel tegen problemen aan. Verder moet je als huurder gewoon altijd braaf je huur betalen, dan kunnen ze je vrij weinig maken.
  maandag 17 november 2008 @ 23:52:30 #14
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63305220
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is het nu toch ook al niet? Irrelevant dus. Als iemand je de toegang tot je woning onmogelijk maakt moet je geen zoete broodjes gaan bakken.
Waarom is het irrelevant? Het lijkt me logisch dat huisbaas stappen onderneemt als TS haar huur niet betaald. Ook al gaat het slot veranderen veel te ver. Het minste wat je zou willen is lijkt me wel een slechte relatie met je huurbaas.
  maandag 17 november 2008 @ 23:54:28 #15
232678 John.Milton
pi_63305264
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waarom is het irrelevant? Het lijkt me logisch dat huisbaas stappen onderneemt als TS haar huur niet betaald. Ook al gaat het slot veranderen veel te ver. Het minste wat je zou willen is lijkt me wel een slechte relatie met je huurbaas.
Hij is een student, dan is het nu tijd om opzoek te gaan naar een andere kamer.
pi_63305268
Mensen, allemaal bedankt voor de reactie en jullie meedeleven. Ik overnacht nu bij mijn vriendin. Ik wil het juist proberen zonder advocaat te spelen en daarom ben ik zo benieuwd of dit inderdaad onder civiel recht valt. Als ik het onder huisvredebreuk kan gooien kan ik toch gewoon aangifte doen. Of valt dit niet onder huisvredebreuk?
  maandag 17 november 2008 @ 23:55:34 #17
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63305294
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:54 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Hij is een student, dan is het nu tijd om opzoek te gaan naar een andere kamer.
Jup. Helaas is een andere kamer zoeken als je een fijn plekje voor een mooie prijs hebt wel jammer.
  maandag 17 november 2008 @ 23:57:39 #18
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63305347
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:54 schreef spartametje het volgende:
Mensen, allemaal bedankt voor de reactie en jullie meedeleven. Ik overnacht nu bij mijn vriendin. Ik wil het juist proberen zonder advocaat te spelen en daarom ben ik zo benieuwd of dit inderdaad onder civiel recht valt. Als ik het onder huisvredebreuk kan gooien kan ik toch gewoon aangifte doen. Of valt dit niet onder huisvredebreuk?
Wat is je motivatie om het zonder advocaat te willen spelen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63305435
quote:

[..]

Waarom is het irrelevant? Het lijkt me logisch dat huisbaas stappen onderneemt als TS haar huur niet betaald.
Welke stappen? Juist: juridische stappen. Niet het huurgenot ontzeggen, dat is eigen rechter spelen...
quote:
Ook al gaat het slot veranderen veel te ver. Het minste wat je zou willen is lijkt me wel een slechte relatie met je huurbaas.
Deze huisbaas behoort vast tot de niet-koosjere variant, daar kun je helemaal geen goede relatie mee hebben. Slechts een zakelijke. En dan moet je het gewoon hard spelen.
pi_63305478
quote:
Huurgenot ontzeggen = civielrechtelijk. Vermoedelijk zal hij ook wel huisvredebreuk hebben gepleegd bij het vervangen van het slot, maar dat lijkt me niet je grootste zorg.
pi_63305494
quote:
Wanneer ik een advocaat inschakel duurt het allemaal veel langer. Ik had gehoopt dat de politie de huisbaas gewoon kon dwingen mij weer toegang tot de woning te verschaffen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:04:02 #22
181657 LordNemephis
computer says no
pi_63305514
quote:
Dat ie nu met die vriendin ligt te spelen

maarre inderdaad, via advocaat is slimmer.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_63305672
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:03 schreef spartametje het volgende:

[..]

Wanneer ik een advocaat inschakel duurt het allemaal veel langer. Ik had gehoopt dat de politie de huisbaas gewoon kon dwingen mij weer toegang tot de woning te verschaffen.
Wie zegt dat het lang duurt via een advocaat? Er lijkt mij hier wel sprake van spoedeisend belang, kort geding dus. Verder kan een telefoontje van een advocaat vaak al wonderen doen, het is helemaal niet egzegd dat je ook echt moet gaan procederen, de dreiging alleen is vaak al voldoende.
pi_63305692
Misschien heb je hier wat aan:

Een van de hoofdverplichtingen van de verhuurder is het bieden van een rustig woongenot aan de huurder. Een rustig woongenot wordt bijvoorbeeld verstoord als de verhuurder de woonruimte binnendringt of de huurder op andere manieren lastig valt. Vooral bij kamerverhuur ontstaan snel onduidelijkheden over wat huurder en verhuurder wel en niet mogen. Rechters houden de volgende regels aan:

* De verhuurder kan in geen geval absoluut de toegang tot de woonruimte worden ontzegd, de huurder mag de verhuurder ook niet verhinderen binnen te komen.
* De verhuurder dient aan te bellen en te wachten tot hem wordt opengedaan.
* De verhuurder moet een welomschreven doel voor zijn bezoek hebben.
* De verhuurder mag zich niet zonder meer toegang verschaffen tot gemeenschappelijke ruimte van verschillende huurders.
* De verhuurder mag alleen binnenkomen in de uitoefening van zijn 'verhuurderstaak'.
* Een huurder heeft het recht om een nieuw slot op de deur te zetten, mits de verhuurder zich in een noodsituatie toegang tot het gehuurde kan verschaffen.

Bron: checkJeKamer.nl.
pi_63305802
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:12 schreef Mar10e_ het volgende:
Misschien heb je hier wat aan:

Een van de hoofdverplichtingen van de verhuurder is het bieden van een rustig woongenot aan de huurder. Een rustig woongenot wordt bijvoorbeeld verstoord als de verhuurder de woonruimte binnendringt of de huurder op andere manieren lastig valt. Vooral bij kamerverhuur ontstaan snel onduidelijkheden over wat huurder en verhuurder wel en niet mogen. Rechters houden de volgende regels aan:

* De verhuurder kan in geen geval absoluut de toegang tot de woonruimte worden ontzegd, de huurder mag de verhuurder ook niet verhinderen binnen te komen.
* De verhuurder dient aan te bellen en te wachten tot hem wordt opengedaan.
* De verhuurder moet een welomschreven doel voor zijn bezoek hebben.
* De verhuurder mag zich niet zonder meer toegang verschaffen tot gemeenschappelijke ruimte van verschillende huurders.
* De verhuurder mag alleen binnenkomen in de uitoefening van zijn 'verhuurderstaak'.
* Een huurder heeft het recht om een nieuw slot op de deur te zetten, mits de verhuurder zich in een noodsituatie toegang tot het gehuurde kan verschaffen.

Bron: checkJeKamer.nl.
Wat is de toegevoegde waarde hiervan? Het is evident dat wat de verhuurder gedaan heeft niet kan. Het gaat er nu om zo snel mogelijk weer in de woning te kunnen komen, en daar is een advocaat voor nodig.
pi_63306084
quote:

[..]

Nee sorry, bel de sleutelservice en zet je eigen slot op het door jou gehuurde.

nog vragen:
- heb je de verhuurder schriftelijk en aangetekend in gebreke gesteld en een redelijke termijn gegeven om het achterstallig onderhoud uit te voeren?
- heb je de periode afgewacht?
- welke contacten heb je met de verhuurder gehad?
- www.juridischloket.nl
dag
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:37:31 #27
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63306115
Is mijn ex jouw huurbaas?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63306233
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:17 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is de toegevoegde waarde hiervan? Het is evident dat wat de verhuurder gedaan heeft niet kan. Het gaat er nu om zo snel mogelijk weer in de woning te kunnen komen, en daar is een advocaat voor nodig.
Een sleutel van het nieuwe slot lijkt me handiger.
Huisbaas moet die gewoon geven, doet ie dat niet dan is een advocaat de volgende stap.
***** Kraak.....
pi_63306465
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:46 schreef kraaksandaal het volgende:
Een sleutel van het nieuwe slot lijkt me handiger.
Huisbaas moet die gewoon geven, doet ie dat niet dan is een advocaat de volgende stap.
Waarom denk je dat die huisbaas het slot heeft vervangen? Omdat het vorige modelletje gedateerd was?

TS houdt geld achter.
Huurbaas vervangt slot
TS vraagt vriendelijk om sleutel
Huurbaas geeft spontaan sleutel aan TS

Ja vast
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_63306516
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:05 schreef r_one het volgende:

Huurbaas vervangt slot
TS vraagt vriendelijk om sleutel

Dat is het 1e wat een advocaat zal vragen of TS al om de sleutel van het nieuwe slot heeft gevraagd
***** Kraak.....
pi_63306537
quote:
Is dit geen vorm van huisvredebreuk of zelfs inbraak?
Daar reageerde ik op. Want dat is het dus

En inderdaad, advocaat is nodig maar dat advies is al meerdere malen gegeven en TS wil dat (nog) niet blijkbaar.
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:15:01 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63306564
Jesus man, dan sla je een ruit is of je breekt de deur open. Je hebt toch een huurovereenkomst of niet?
Wat de huisbaas doet mag niet, dus je moet gewoon de snelste oplossing zoeken.
Inbreken in je eigen woning, en hardball spelen.

Laat hem de advocaat maar regelen of de politie bellen.
pi_63306600
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:35 schreef petre86 het volgende:

[..]

Nee sorry, bel de sleutelservice en zet je eigen slot op het door jou gehuurde.
Jouw woning, dus gewoon sleutelservice bellen! hup hup hup!
dag
pi_63306814
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:10 schreef kraaksandaal het volgende:
Dat is het 1e wat een advocaat zal vragen of TS al om de sleutel van het nieuwe slot heeft gevraagd
Nee, het 1e wat een advocaat zal vragen is "Kopje koffie?"
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:56:54 #35
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63306845
gewoon morgenochtend naar de rechtswinkel voro een toevoeging. Die zul je vrij snel krijgen, misschien al per direct. Direct een advocaat vragen om een kortgeding en klaar. Wel ff pro forma aan je land lord om de sleutel vragen. Hij krijgt immers het vorodeel van de twijfel dat hij er een geldige reden voor had.

Volgens mij vindne advocaten dit best leuke cases... sure thing noemen ze dat geloof ik
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 18 november 2008 @ 01:57:29 #36
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63306851
oh ja, inbreken door het forceren van ramen of deuren... big nono...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_63306867
tvp'tje.

In principe kun je langsgaan en minstens die sleutel vragen, daar heb je recht op. Als de huurbaas beweert dat jij eruit bent gegooid, dan mag hij eerst eens met een aanmaning komen of aantonen dat het huurcontract verbroken is, wat deze vast wel zal stellen.

Ik hoop echter dat het gebrek dermate zwaar is dat het inhouden van een maand huur niet als te draconisch gezien gaat worden. Als we het hier hebben over een raam wat niet goed sluit of een losse dakpan, dan heb je geen zaak. Tenzij natuurlijk je 'woongenot' al geruime tijd verstoord is door het niet correct functioneren van je woning. Ik neem aan dat je de verhuurder meerdere malen met spoed hebt gemaand om het mankement te verhelpen en dat het mankement dermate groot was dat dit nu echt niet kon?

En een tip voor later, als je ooit in de situatie komt dat er iets essentieel kapot is (Verwarming in de winter, watertoevoer, dergelijken) dan kun je, indien je huisbaas niet op tijd reageert, gewoon zelf de reparaties laten plaatsvinden en dit verrekenen met de huisbaas.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_63307066
quote:
Ik overnacht nu bij mijn vriendin.
En als je die niet had gehad (of over ver)?
Hotelletje pakken en de verhuurder draait ook voor die kosten op
.
pi_63307077
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 01:56 schreef klusfoobje het volgende:
Wel ff pro forma aan je land lord om de sleutel vragen. Hij krijgt immers het vorodeel van de twijfel dat hij er een geldige reden voor had.
Ow

Het is dus normaal sloten te vervangen van verhuurde objecten zonder de huurder vooraf ook maar in kennis te stellen (laat staan huurder gelijk een sleutel te verstrekken)?
.
  dinsdag 18 november 2008 @ 03:37:45 #40
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63307093
Gewoon zelf weer het slot vervangen en de kosten via de advocaat bij de verhuurder verhalen, bovenop het achterstallige onderhoud.
  Moderator dinsdag 18 november 2008 @ 03:57:58 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_63307124
Wat belachelijk maar heb je die huur inmiddels al betaald? Zo niet: snel betalen en om de nieuwe sleutel vragen. Geeft de huisbaas die niet, inderdaad advocaat inschakelen

succes!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_63307210
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 03:57 schreef MaJo het volgende:
maar heb je die huur inmiddels al betaald? Zo niet: snel betalen
Want?
.
  dinsdag 18 november 2008 @ 05:35:21 #43
232678 John.Milton
pi_63307261
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 04:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Want?
Want dan sta je als huurder eigenlijk gewoon het sterkste. Dan heb jij in ieder geval aan jouw taak voldaan.
pi_63307270
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 05:35 schreef John.Milton het volgende:
Want dan sta je als huurder eigenlijk gewoon het sterkste. Dan heb jij in ieder geval aan jouw taak voldaan.
De maand huur inhouden is met reden, het betreft geen wanbetaling. Zie de OP.
.
pi_63307453
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 05:40 schreef r_one het volgende:

[..]

De maand huur inhouden is met reden, het betreft geen wanbetaling. Zie de OP.
Ik kan uit het topic niet halen of de verhuurder op de hoogte gebracht is van het achterstallig onderhoud en van de gevolgen van het niet verhelpen.

Maar dan nog, een huurachterstand van 1 maand (eigenlijk nog minder) is geen reden om TS maar buiten te sluiten.
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:21:32 #46
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_63307897
TS mag niet zomaar helemaal geen huur betalen omdat hij vindt dat het eea moet worden aangepakt. De actie van de huisbaas is ook niet correct maar zolang TS zich niet aan de regels houdt hoeft hij zich ook niet zo druk te maken. Brief van advocaat van TS zou een sleutel + dag later nieuw slot op leveren waarschijnlijk.

Enige juiste actie van TS is de achterstallige huur betalen, en een traject te starten via de huurcomissie die de woning zullen moeten keuren volgens het punten systeem en beoordelen of het onderhoud achterstallig is en TS hiervoor huur in mindering mag brengen.
Dum de dum
pi_63308079
Beste mensen, ik merk toch dat de discussie een andere kant op gaat. Wat betreft het achterhouden van de huur: ik heb inderdaad meerdere malen de verhuurder gesommeerd hier wat aan te doen (zowel mondeling als schriftelijk), hierop heeft hij geen gehoor gegeven en nu beroep ik me op artikelen 6:52 en 6:262 van het Burgerlijk Wetboek (opschorten van de huur tot achterstallig onderhou is opgelost).

Vanmiddag ga ik toch maar advocaat bellen denk ik... En o ja... Wie is toch die TS waar jullie het constant overhebben?
  dinsdag 18 november 2008 @ 08:42:51 #48
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_63308124
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:38 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen, ik merk toch dat de discussie een andere kant op gaat. Wat betreft het achterhouden van de huur: ik heb inderdaad meerdere malen de verhuurder gesommeerd hier wat aan te doen (zowel mondeling als schriftelijk), hierop heeft hij geen gehoor gegeven en nu beroep ik me op artikelen 6:52 en 6:262 van het Burgerlijk Wetboek (opschorten van de huur tot achterstallig onderhou is opgelost).

Vanmiddag ga ik toch maar advocaat bellen denk ik... En o ja... Wie is toch die TS waar jullie het constant overhebben?
TS staat voor Topic Starter jij zelf dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_63308200
Als jij vanmiddag langs gaat heb jij dus niet zo'n haast zeker?
Heb je bewijs dat je de huisbaas schriftelijk gesommeerd heb? Kopie brief? Aangetekend verstuurd?
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:09:00 #50
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_63311140
quote:

We leven niet in een politiestaat maar in een rechtstaat. Dwang komt dus vanuit de rechter, niet vanuit de politie.
pi_63314917
www.woonbond.nl

Je hebt als huurder heel veel rechten. Je hebt niet het recht om een maand geen huur te betalen.
De verhuurder mag ook niet zo maar een slot vervangen, pas na 3 maanden huurachterstand mag hij je via de rechter uitzetten.

Je staat verder wel in het recht om toegang te hebben tot jouw woning of je nu huurt of eigenaar bent. Dus vraag de sleutel van de verhuurder of laat het slot vervangen door een sloten maker. Deur intrappen mag ook. (maar de schade is dan wel voor je eigen rekening).
  woensdag 19 november 2008 @ 14:10:53 #52
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  woensdag 19 november 2008 @ 14:14:22 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63345013
Update!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 november 2008 @ 14:16:33 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63345082
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:10 schreef Krentenbol. het volgende:
TS weer thuis?
Huisbaas heeft telefoonleiding door geknipt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2008 @ 17:12:05 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63350187
Om wat voor achterstallig onderhoud gaat het? Is die maand huur in verhouding met de te verrichten werkzaamheden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63351525
aan Topic Starter :

Wat is precies de situatie?
Woon je bij je huisbaas in, of woon je in een pand van de huisbaas (bazin?) ?

Anyway, wat ik persoonlijk zou doen als mij de toegang zou worden ontzegd tot mijn woning die ik gvd gehuurd heb:
Ik zou rustig blijven en vriendelijk blijven, en ik zou de huisbaas opbellen "Oy, mijn sleutel doet het niet, maar ik was net bij de Praxis. Als ik mijn huis niet in kan zie ik mij genoodzaakt een koevoet te kopen om mijn eigen gehuurde woning binnen te komen".

Wat jij hebt gedaan (huur inhouden) klopt niet helemaal. Daar moet je ERG voorzichtig mee zijn. Dat is nl een reden tot uitzetten.
Wat jij wel mag doen is, na aanmanen van de verhuurder, het probleem door een derde partij laten herstellen, en de kosten inhouden op de huur.
Wat jij nu doet is fout: Huur inhouden totdat de huisbaas naar jouw pijpen danst.
pi_63364165
zoals een aantal zeggen, sleutelmaker/service bellen,zodat je je woning weer in kan, daar heb je dus echt wel recht op. Die huurbaas van jou, lijkt wel een kampmentaliteit te hebben ofzo!
De juridische afhandeling komt later wel, belangrijkste is dat je je woning weer in kan en je je school/spullen in handbereik hebt.

Wat betreft de huur niet betalen, je kunt het beste wel blijven betalen,maar maak dan maar 50 a 75% over. ivm achterstallig onderhoud.
pi_63450913
Ben toch erg benieuwd hoe het is afgelopen?
  zondag 23 november 2008 @ 15:51:58 #59
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63451963
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef THEFXR het volgende:
Ben toch erg benieuwd hoe het is afgelopen?
Ik ook!!
  zondag 23 november 2008 @ 15:53:50 #60
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_63452016
Volgens mij zou je huisbaas je eerst een waarschuwing moeten geven voordat hij dit mocht doen.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 24 november 2008 @ 10:03:25 #61
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_63471187
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:53 schreef foeyonghaii het volgende:
Volgens mij zou je huisbaas je eerst een waarschuwing moeten geven voordat hij dit mocht doen.
Hij mag dit überhaupt niet doen.
pi_63471243
TS?? Update??

Check zijn posthistory eens voor de gein
  maandag 24 november 2008 @ 12:08:04 #63
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63474332
Inderdaad.
En dan ga je meteen aan het hele verhaal twijfelen.
Of hij valt op slechte huisbazen.
pi_63478094
quote:

[..]

Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.
pi_63479009
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:31 schreef Emu het volgende:
[..]
Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.
... en dat baseer je op ... jouw mening?

Je mag de huisbaas aanmanen om er iets aan te doen.
Als hij er niets aan doet mag je het laten herstellen. De rekening mag je inhouden op de huur.
Zo staat het in de wet.

Wat je niet mag doen is eigenhandig de huur opschorten omdat jij een meningsverschil met de huisbaas hebt.
  maandag 24 november 2008 @ 17:05:56 #66
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_63482484
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

... en dat baseer je op ... jouw mening?

Je mag de huisbaas aanmanen om er iets aan te doen.
Als hij er niets aan doet mag je het laten herstellen. De rekening mag je inhouden op de huur.
Zo staat het in de wet.

Wat je niet mag doen is eigenhandig de huur opschorten omdat jij een meningsverschil met de huisbaas hebt.
Idd. klinkt wel logisch. Zij zijn beide gewoon fout. TS had gewoon huur moeten betalen en verhuurder moet onderhoud bijhouden.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 24 november 2008 @ 17:49:58 #67
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63484817
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:08 schreef blaatertje het volgende:
Inderdaad.
En dan ga je meteen aan het hele verhaal twijfelen.
Of hij valt op slechte huisbazen.
Misschien is TS wel een huisbaas en probeert hij hier gewoon door omgekeerde logica te gebruiken te kijken of hij een vervelende huurder toch iets kan flikken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:38:13 #69
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63495674
je kan het altijd proberen...
pi_63505812
Mensen excuses dat ik tijdje niets heb laten horen. De oorspronkelijke vraag was of dit wel of niet onder civiel recht viel. Daar heb ik inmiddels antwoord op. Inmiddels kan ik nogsteeds het huis niet in. Wel is het zo dat de huisbaas mij een vuistslag in het gezicht heeft gegeven. Daar heb ik wel aangifte van gedaan, tevens heb ik advocaat ingeschakeld. Nu is het weer afwachten. Bedankt voor alle reacties.
pi_63506130
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 november 2008 @ 14:27:33 #72
163650 Greys
pi_63506696
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:57 schreef spartametje het volgende:
Mensen excuses dat ik tijdje niets heb laten horen. De oorspronkelijke vraag was of dit wel of niet onder civiel recht viel. Daar heb ik inmiddels antwoord op. Inmiddels kan ik nogsteeds het huis niet in. Wel is het zo dat de huisbaas mij een vuistslag in het gezicht heeft gegeven. Daar heb ik wel aangifte van gedaan, tevens heb ik advocaat ingeschakeld. Nu is het weer afwachten. Bedankt voor alle reacties.
Pardon? En waarom deed hij dat?
Toen jij om de sleutel kwam vragen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63508535
wat een kampsjaak die verhuurder
pi_63508670
looool
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63508761
Lijkt me een duidelijke kamper/sjonnie.
pi_63508788
TVP!
pi_63508852
www.knokploeg.nl

Dat zal hem leren!
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:58:04 #78
232678 John.Milton
pi_63511294
Goed dat je aangifte gedaan hebt. Ik hoop dat je snel andere woonruimte hebt.
pi_63511746
Komt op mij beetje vaag over maar goed
Ik mis toch wel de nodige info verder
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_63512413
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:49 schreef Krentenbol. het volgende:
Best goed topic om 'slotje! [ afbeelding ]' in te roepen.
!
I will take the sun in my mouth
pi_63513537
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:57 schreef spartametje het volgende:
waarom niet de sleutelmaker gebeld, het is nog steeds jouw woning die je huurt.
Die huisbaas is dus een kamper, valt niet mee te praten, of je moet een knokploeg meenemen.
Ik zou gewoon dan de deur intrappen en een nieuw slot laten zetten, kan hij er ook niet meer in.
pi_63513581
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarom niet de sleutelmaker gebeld, het is nog steeds jouw woning die je huurt.
Die huisbaas is dus een kamper, valt niet mee te praten, of je moet een knokploeg meenemen.
Ik zou gewoon dan de deur intrappen en een nieuw slot laten zetten, kan hij er ook niet meer in.
Als een huisbaas mij zou meppen, dan mogen ze hem opvegen, eerst mij buitensluiten en dan nog meppen ook, ben niet haatdragend wel wraakzuchtig.
  donderdag 27 november 2008 @ 01:36:51 #83
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63554721
Duidelijk: snelrecht toepassen!
pi_63621320
Ts heeft nog updates?
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:08:27 #85
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_63712075
Hoewel dit vorm van huisvredebreuk is, en aangifte + het opnieuw bezit nemen van de door jou gehuurde woning feitelijk bezien mogelijk is, ligt het in het geval van agressieve verhuurder wellicht meer voor de hand om via kort geding het ter beschikking stellen van de woning te vorderen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_63829472

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 07-12-2008 18:49:06 (Vlees in blik...) ]
  zondag 7 december 2008 @ 21:01:56 #87
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_63833177
Ja dit valt absoluut onder huisvredebreuk. Er is op dit moment geen enkel civiel recht aanwezig, immers huisbaas moet een procedure tegen jouw starten om jouw uit het huis te krijgen ivm huurachterstand.
Een huisbaas heeft NOOIT het recht onaangekondigd jouw woning binnen te treden, tenzij er ernstige klachten zijn bv over water of stank overlast, zelfs dan kan het volgens mij zijn dat er politie aanwezig moet zij/taak is van de politie
Ik zou per direct de deur open maken en gewoon naar binnen gaan, wil je hulp bij het open maken van de deur stuur gerust een PM'tje waarin ik je gedetaileerde uitleg kan geven die ik liever niet via een forum geef waar mensen er ook misbruik van kunnen maken.
Omdat jij er woont en een huurcontract hebt is het breken van de deur btw volkomen legaal! Schade zou je wel zelf moeten oplossen
pi_67404451
Beste mensen, het heeft even geduurd, maar nu eindelijk heb ik bericht gekregen van de officier van jusititie. Ik dacht dat er niets meer met de zaak gedaan zou worden. Blijkt dat de officier van jusitie nu pas de zaak in behandeling neemt. Ik kreeg van hem het verzoek een schadeformulier in te vullen. Maar ja. behalve een nieuw slot van 50 euro heb ik eigenlijk geen echte schade.

In het schrijven van de officier van justitie staat dat ik ook immateriële schade op kan geven, maar ja. Van die vuistslag heb ik ongeveer 2 weken last van gehad en daarna viel het ook weer mee. Hoe vul je zoiets in? Wat zouden jullie doen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:59:51 #89
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67405250
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:40 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen, het heeft even geduurd, maar nu eindelijk heb ik bericht gekregen van de officier van jusititie. Ik dacht dat er niets meer met de zaak gedaan zou worden. Blijkt dat de officier van jusitie nu pas de zaak in behandeling neemt. Ik kreeg van hem het verzoek een schadeformulier in te vullen. Maar ja. behalve een nieuw slot van 50 euro heb ik eigenlijk geen echte schade.

In het schrijven van de officier van justitie staat dat ik ook immateriële schade op kan geven, maar ja. Van die vuistslag heb ik ongeveer 2 weken last van gehad en daarna viel het ook weer mee. Hoe vul je zoiets in? Wat zouden jullie doen?
3 dagen niet kunnen werken: gemiste inkomsten met werken á 8.26 per uur
Vak niet gehaald = studievertraging op school omdat je de eindopdracht niet kon presenteren: 26,55 per gemiste ECTS die je in moet halen (1593 collegegeld / 60 ECTS op jaarbasis)
X bedrag voor aantal weken bij je vriendin inwonen, waar je ook moest bijdragen aan de woonlasten.
Je eigendommen niet hebben kunnen ophalen: Vervanginswaarde voor de termijn dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.
Etc. etc. etc.

Wees creatief.
pi_67405935
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:59 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Vak niet gehaald = studievertraging op school omdat je de eindopdracht niet kon presenteren: 26,55 per gemiste ECTS die je in moet halen (1593 collegegeld / 60 ECTS op jaarbasis)
X bedrag voor aantal weken bij je vriendin inwonen, waar je ook moest bijdragen aan de woonlasten.
Je eigendommen niet hebben kunnen ophalen: Vervanginswaarde voor de termijn dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.
Etc. etc. etc.

Wees creatief.
Klinkt idd goed. Ik denk hoe meer je neerpent, hoe groter de kans is dat je iets ervan krijgt.

tenzij de claims belachelijk beginnen te worden en dan krijgt zo'n rechter er ook al snel genoeg van
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67413189
En sinds wanneer zit je weer in die woning?
pi_67414664
quote:

Etc. etc. etc.
Alleen gaat deze zaak enkel en alleen over de vuistslag, en kun je alleen de daaruit voortvloeiende schade proberen te verhalen via deze weg
pi_67421019
quote:

[..]

Etc. etc. etc.

Wees creatief.
Indien studievertraging door vak niet gehaald: gevolgen voor je prestatiebeurs en/of aan het einde van de rit gedwongen bijlenen. Loop je hierdoor vertraging op?
pi_67421036
Na het doorlezen van dit topic merk ik dat ik niet echt schutig ben geweest met mijn informatie. Meer omdat het allemaal toch niet zo heel spanned bleek te zijn. Op aanraden van het juridisch loket heb ik destijds gewoon een slotenmaker gebeld. Die heeft vervolgens het slot voor me vervangen en daarmee was voor mij de kous wel af.

Althans, wat betreft dat slot. De aangifte van mishandeling wil ik wel doorzetten. Bedankt voro de tips hoe het schade formulier van de officier van justitie in te vullen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:37:50 #95
545 dop
:copyright: dop
pi_67423805
TS je mag wel een deel van de huur inhouden als sanctie , maar je mag niet het gehele bedrag inhouden.
het moet een evenredig deel zijn.
de actie van je huisbaas is ook niet ok maar zorg in elk geval dat je zelf niet verwijtbaar bent.
als je uiteindelijk je recht wilt halen is het wel belangrijk te zorgen dat je ook in je recht staat, en niet de deksel op je neus krijgt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_67426124
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:57 schreef LoudGirl het volgende:

Indien studievertraging door vak niet gehaald: gevolgen voor je prestatiebeurs en/of aan het einde van de rit gedwongen bijlenen. Loop je hierdoor vertraging op?
Wederom: alleen te verhalen wanneer dat aan de vuistslag te wijten is.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:01:31 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67426794
Maar de politie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:08:11 #98
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67435920
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:43 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Wederom: alleen te verhalen wanneer dat aan de vuistslag te wijten is.
Je eindpresentatie voor een vak dat je niet hebt kunnen doen omdat je bek kapotgeslagen was?
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:01:20 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67439337
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:37 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen. Deze maand heb ik geen huur betaald (reden achterstallig onderhoud van het gehuurde). In totaal loop ik dus één maand huur achter. Voor de huisbaas geen reden om achterstallig onderhoud aan te pakken.
Dat moet je ook anders aanpakken. Huurbaas laatste kans geven om het op te lossen via aangetekende brief, daarna tegen een redelijke prijs een aannemer inhuren en de boel laten fixen. De huurbaas mag het bedrag dokken, doet hij dit niet dan mag je het inhouden op de huur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')