Huisbaas heeft telefoonleiding door geknipt.quote:
Ik ook!!quote:Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef THEFXR het volgende:
Ben toch erg benieuwd hoe het is afgelopen?
Hij mag dit überhaupt niet doen.quote:Op zondag 23 november 2008 15:53 schreef foeyonghaii het volgende:
Volgens mij zou je huisbaas je eerst een waarschuwing moeten geven voordat hij dit mocht doen.
Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.quote:Op maandag 17 november 2008 23:52 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom is het irrelevant? Het lijkt me logisch dat huisbaas stappen onderneemt als TS haar huur niet betaald. Ook al gaat het slot veranderen veel te ver. Het minste wat je zou willen is lijkt me wel een slechte relatie met je huurbaas.
... en dat baseer je op ... jouw mening?quote:Op maandag 24 november 2008 14:31 schreef Emu het volgende:
[..]
Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.
Idd. klinkt wel logisch. Zij zijn beide gewoon fout. TS had gewoon huur moeten betalen en verhuurder moet onderhoud bijhouden.quote:Op maandag 24 november 2008 15:09 schreef mgerben het volgende:
[..]
... en dat baseer je op ... jouw mening?
Je mag de huisbaas aanmanen om er iets aan te doen.
Als hij er niets aan doet mag je het laten herstellen. De rekening mag je inhouden op de huur.
Zo staat het in de wet.
Wat je niet mag doen is eigenhandig de huur opschorten omdat jij een meningsverschil met de huisbaas hebt.
Misschien is TS wel een huisbaas en probeert hij hier gewoon door omgekeerde logica te gebruiken te kijken of hij een vervelende huurder toch iets kan flikken.quote:Op maandag 24 november 2008 12:08 schreef blaatertje het volgende:
Inderdaad.
En dan ga je meteen aan het hele verhaal twijfelen.
Of hij valt op slechte huisbazen.
Pardon? En waarom deed hij dat?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:57 schreef spartametje het volgende:
Mensen excuses dat ik tijdje niets heb laten horen. De oorspronkelijke vraag was of dit wel of niet onder civiel recht viel. Daar heb ik inmiddels antwoord op. Inmiddels kan ik nogsteeds het huis niet in. Wel is het zo dat de huisbaas mij een vuistslag in het gezicht heeft gegeven. Daar heb ik wel aangifte van gedaan, tevens heb ik advocaat ingeschakeld. Nu is het weer afwachten. Bedankt voor alle reacties.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |