abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63314917
www.woonbond.nl

Je hebt als huurder heel veel rechten. Je hebt niet het recht om een maand geen huur te betalen.
De verhuurder mag ook niet zo maar een slot vervangen, pas na 3 maanden huurachterstand mag hij je via de rechter uitzetten.

Je staat verder wel in het recht om toegang te hebben tot jouw woning of je nu huurt of eigenaar bent. Dus vraag de sleutel van de verhuurder of laat het slot vervangen door een sloten maker. Deur intrappen mag ook. (maar de schade is dan wel voor je eigen rekening).
  woensdag 19 november 2008 @ 14:10:53 #52
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  woensdag 19 november 2008 @ 14:14:22 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63345013
Update!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 november 2008 @ 14:16:33 #54
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63345082
quote:
Op woensdag 19 november 2008 14:10 schreef Krentenbol. het volgende:
TS weer thuis?
Huisbaas heeft telefoonleiding door geknipt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 november 2008 @ 17:12:05 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63350187
Om wat voor achterstallig onderhoud gaat het? Is die maand huur in verhouding met de te verrichten werkzaamheden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63351525
aan Topic Starter :

Wat is precies de situatie?
Woon je bij je huisbaas in, of woon je in een pand van de huisbaas (bazin?) ?

Anyway, wat ik persoonlijk zou doen als mij de toegang zou worden ontzegd tot mijn woning die ik gvd gehuurd heb:
Ik zou rustig blijven en vriendelijk blijven, en ik zou de huisbaas opbellen "Oy, mijn sleutel doet het niet, maar ik was net bij de Praxis. Als ik mijn huis niet in kan zie ik mij genoodzaakt een koevoet te kopen om mijn eigen gehuurde woning binnen te komen".

Wat jij hebt gedaan (huur inhouden) klopt niet helemaal. Daar moet je ERG voorzichtig mee zijn. Dat is nl een reden tot uitzetten.
Wat jij wel mag doen is, na aanmanen van de verhuurder, het probleem door een derde partij laten herstellen, en de kosten inhouden op de huur.
Wat jij nu doet is fout: Huur inhouden totdat de huisbaas naar jouw pijpen danst.
pi_63364165
zoals een aantal zeggen, sleutelmaker/service bellen,zodat je je woning weer in kan, daar heb je dus echt wel recht op. Die huurbaas van jou, lijkt wel een kampmentaliteit te hebben ofzo!
De juridische afhandeling komt later wel, belangrijkste is dat je je woning weer in kan en je je school/spullen in handbereik hebt.

Wat betreft de huur niet betalen, je kunt het beste wel blijven betalen,maar maak dan maar 50 a 75% over. ivm achterstallig onderhoud.
pi_63450913
Ben toch erg benieuwd hoe het is afgelopen?
  zondag 23 november 2008 @ 15:51:58 #59
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63451963
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:12 schreef THEFXR het volgende:
Ben toch erg benieuwd hoe het is afgelopen?
Ik ook!!
  zondag 23 november 2008 @ 15:53:50 #60
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_63452016
Volgens mij zou je huisbaas je eerst een waarschuwing moeten geven voordat hij dit mocht doen.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 24 november 2008 @ 10:03:25 #61
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_63471187
quote:
Op zondag 23 november 2008 15:53 schreef foeyonghaii het volgende:
Volgens mij zou je huisbaas je eerst een waarschuwing moeten geven voordat hij dit mocht doen.
Hij mag dit überhaupt niet doen.
pi_63471243
TS?? Update??

Check zijn posthistory eens voor de gein
  maandag 24 november 2008 @ 12:08:04 #63
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_63474332
Inderdaad.
En dan ga je meteen aan het hele verhaal twijfelen.
Of hij valt op slechte huisbazen.
pi_63478094
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:52 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waarom is het irrelevant? Het lijkt me logisch dat huisbaas stappen onderneemt als TS haar huur niet betaald. Ook al gaat het slot veranderen veel te ver. Het minste wat je zou willen is lijkt me wel een slechte relatie met je huurbaas.
Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.
pi_63479009
quote:
Op maandag 24 november 2008 14:31 schreef Emu het volgende:
[..]
Als jou huisbaas weet dat er dingen stuk zijn, en deze niet onderhoud, dan heb jij zelfs het volste recht om de huur een maand achter te houden, of zelfs per maand een bepaald bedrag in mindering te brengen afhankelijk van het gebrek.
... en dat baseer je op ... jouw mening?

Je mag de huisbaas aanmanen om er iets aan te doen.
Als hij er niets aan doet mag je het laten herstellen. De rekening mag je inhouden op de huur.
Zo staat het in de wet.

Wat je niet mag doen is eigenhandig de huur opschorten omdat jij een meningsverschil met de huisbaas hebt.
  maandag 24 november 2008 @ 17:05:56 #66
231899 foeyonghaii
live, laugh, love!
pi_63482484
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:09 schreef mgerben het volgende:

[..]

... en dat baseer je op ... jouw mening?

Je mag de huisbaas aanmanen om er iets aan te doen.
Als hij er niets aan doet mag je het laten herstellen. De rekening mag je inhouden op de huur.
Zo staat het in de wet.

Wat je niet mag doen is eigenhandig de huur opschorten omdat jij een meningsverschil met de huisbaas hebt.
Idd. klinkt wel logisch. Zij zijn beide gewoon fout. TS had gewoon huur moeten betalen en verhuurder moet onderhoud bijhouden.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!
  maandag 24 november 2008 @ 17:49:58 #67
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_63484817
quote:
Op maandag 24 november 2008 12:08 schreef blaatertje het volgende:
Inderdaad.
En dan ga je meteen aan het hele verhaal twijfelen.
Of hij valt op slechte huisbazen.
Misschien is TS wel een huisbaas en probeert hij hier gewoon door omgekeerde logica te gebruiken te kijken of hij een vervelende huurder toch iets kan flikken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 00:38:13 #69
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63495674
je kan het altijd proberen...
pi_63505812
Mensen excuses dat ik tijdje niets heb laten horen. De oorspronkelijke vraag was of dit wel of niet onder civiel recht viel. Daar heb ik inmiddels antwoord op. Inmiddels kan ik nogsteeds het huis niet in. Wel is het zo dat de huisbaas mij een vuistslag in het gezicht heeft gegeven. Daar heb ik wel aangifte van gedaan, tevens heb ik advocaat ingeschakeld. Nu is het weer afwachten. Bedankt voor alle reacties.
pi_63506130
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 25 november 2008 @ 14:27:33 #72
163650 Greys
pi_63506696
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:57 schreef spartametje het volgende:
Mensen excuses dat ik tijdje niets heb laten horen. De oorspronkelijke vraag was of dit wel of niet onder civiel recht viel. Daar heb ik inmiddels antwoord op. Inmiddels kan ik nogsteeds het huis niet in. Wel is het zo dat de huisbaas mij een vuistslag in het gezicht heeft gegeven. Daar heb ik wel aangifte van gedaan, tevens heb ik advocaat ingeschakeld. Nu is het weer afwachten. Bedankt voor alle reacties.
Pardon? En waarom deed hij dat?
Toen jij om de sleutel kwam vragen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63508535
wat een kampsjaak die verhuurder
pi_63508670
looool
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_63508761
Lijkt me een duidelijke kamper/sjonnie.
pi_63508788
TVP!
pi_63508852
www.knokploeg.nl

Dat zal hem leren!
  dinsdag 25 november 2008 @ 16:58:04 #78
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_63511294
Goed dat je aangifte gedaan hebt. Ik hoop dat je snel andere woonruimte hebt.
pi_63511746
Komt op mij beetje vaag over maar goed
Ik mis toch wel de nodige info verder
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_63512413
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:49 schreef Krentenbol. het volgende:
Best goed topic om 'slotje! [ afbeelding ]' in te roepen.
!
I will take the sun in my mouth
pi_63513537
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:57 schreef spartametje het volgende:
waarom niet de sleutelmaker gebeld, het is nog steeds jouw woning die je huurt.
Die huisbaas is dus een kamper, valt niet mee te praten, of je moet een knokploeg meenemen.
Ik zou gewoon dan de deur intrappen en een nieuw slot laten zetten, kan hij er ook niet meer in.
pi_63513581
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 18:20 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waarom niet de sleutelmaker gebeld, het is nog steeds jouw woning die je huurt.
Die huisbaas is dus een kamper, valt niet mee te praten, of je moet een knokploeg meenemen.
Ik zou gewoon dan de deur intrappen en een nieuw slot laten zetten, kan hij er ook niet meer in.
Als een huisbaas mij zou meppen, dan mogen ze hem opvegen, eerst mij buitensluiten en dan nog meppen ook, ben niet haatdragend wel wraakzuchtig.
  donderdag 27 november 2008 @ 01:36:51 #83
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_63554721
Duidelijk: snelrecht toepassen!
pi_63621320
Ts heeft nog updates?
  dinsdag 2 december 2008 @ 23:08:27 #85
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_63712075
Hoewel dit vorm van huisvredebreuk is, en aangifte + het opnieuw bezit nemen van de door jou gehuurde woning feitelijk bezien mogelijk is, ligt het in het geval van agressieve verhuurder wellicht meer voor de hand om via kort geding het ter beschikking stellen van de woning te vorderen.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
pi_63829472

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 07-12-2008 18:49:06 (Vlees in blik...) ]
  zondag 7 december 2008 @ 21:01:56 #87
56950 terror623
Arrrrrrr ☠
pi_63833177
Ja dit valt absoluut onder huisvredebreuk. Er is op dit moment geen enkel civiel recht aanwezig, immers huisbaas moet een procedure tegen jouw starten om jouw uit het huis te krijgen ivm huurachterstand.
Een huisbaas heeft NOOIT het recht onaangekondigd jouw woning binnen te treden, tenzij er ernstige klachten zijn bv over water of stank overlast, zelfs dan kan het volgens mij zijn dat er politie aanwezig moet zij/taak is van de politie
Ik zou per direct de deur open maken en gewoon naar binnen gaan, wil je hulp bij het open maken van de deur stuur gerust een PM'tje waarin ik je gedetaileerde uitleg kan geven die ik liever niet via een forum geef waar mensen er ook misbruik van kunnen maken.
Omdat jij er woont en een huurcontract hebt is het breken van de deur btw volkomen legaal! Schade zou je wel zelf moeten oplossen
pi_67404451
Beste mensen, het heeft even geduurd, maar nu eindelijk heb ik bericht gekregen van de officier van jusititie. Ik dacht dat er niets meer met de zaak gedaan zou worden. Blijkt dat de officier van jusitie nu pas de zaak in behandeling neemt. Ik kreeg van hem het verzoek een schadeformulier in te vullen. Maar ja. behalve een nieuw slot van 50 euro heb ik eigenlijk geen echte schade.

In het schrijven van de officier van justitie staat dat ik ook immateriële schade op kan geven, maar ja. Van die vuistslag heb ik ongeveer 2 weken last van gehad en daarna viel het ook weer mee. Hoe vul je zoiets in? Wat zouden jullie doen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:59:51 #89
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67405250
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:40 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen, het heeft even geduurd, maar nu eindelijk heb ik bericht gekregen van de officier van jusititie. Ik dacht dat er niets meer met de zaak gedaan zou worden. Blijkt dat de officier van jusitie nu pas de zaak in behandeling neemt. Ik kreeg van hem het verzoek een schadeformulier in te vullen. Maar ja. behalve een nieuw slot van 50 euro heb ik eigenlijk geen echte schade.

In het schrijven van de officier van justitie staat dat ik ook immateriële schade op kan geven, maar ja. Van die vuistslag heb ik ongeveer 2 weken last van gehad en daarna viel het ook weer mee. Hoe vul je zoiets in? Wat zouden jullie doen?
3 dagen niet kunnen werken: gemiste inkomsten met werken á 8.26 per uur
Vak niet gehaald = studievertraging op school omdat je de eindopdracht niet kon presenteren: 26,55 per gemiste ECTS die je in moet halen (1593 collegegeld / 60 ECTS op jaarbasis)
X bedrag voor aantal weken bij je vriendin inwonen, waar je ook moest bijdragen aan de woonlasten.
Je eigendommen niet hebben kunnen ophalen: Vervanginswaarde voor de termijn dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.
Etc. etc. etc.

Wees creatief.
pi_67405935
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:59 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Vak niet gehaald = studievertraging op school omdat je de eindopdracht niet kon presenteren: 26,55 per gemiste ECTS die je in moet halen (1593 collegegeld / 60 ECTS op jaarbasis)
X bedrag voor aantal weken bij je vriendin inwonen, waar je ook moest bijdragen aan de woonlasten.
Je eigendommen niet hebben kunnen ophalen: Vervanginswaarde voor de termijn dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken.
Etc. etc. etc.

Wees creatief.
Klinkt idd goed. Ik denk hoe meer je neerpent, hoe groter de kans is dat je iets ervan krijgt.

tenzij de claims belachelijk beginnen te worden en dan krijgt zo'n rechter er ook al snel genoeg van
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67413189
En sinds wanneer zit je weer in die woning?
pi_67414664
quote:

Etc. etc. etc.
Alleen gaat deze zaak enkel en alleen over de vuistslag, en kun je alleen de daaruit voortvloeiende schade proberen te verhalen via deze weg
pi_67421019
quote:

[..]

Etc. etc. etc.

Wees creatief.
Indien studievertraging door vak niet gehaald: gevolgen voor je prestatiebeurs en/of aan het einde van de rit gedwongen bijlenen. Loop je hierdoor vertraging op?
pi_67421036
Na het doorlezen van dit topic merk ik dat ik niet echt schutig ben geweest met mijn informatie. Meer omdat het allemaal toch niet zo heel spanned bleek te zijn. Op aanraden van het juridisch loket heb ik destijds gewoon een slotenmaker gebeld. Die heeft vervolgens het slot voor me vervangen en daarmee was voor mij de kous wel af.

Althans, wat betreft dat slot. De aangifte van mishandeling wil ik wel doorzetten. Bedankt voro de tips hoe het schade formulier van de officier van justitie in te vullen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 11:37:50 #95
545 dop
:copyright: dop
pi_67423805
TS je mag wel een deel van de huur inhouden als sanctie , maar je mag niet het gehele bedrag inhouden.
het moet een evenredig deel zijn.
de actie van je huisbaas is ook niet ok maar zorg in elk geval dat je zelf niet verwijtbaar bent.
als je uiteindelijk je recht wilt halen is het wel belangrijk te zorgen dat je ook in je recht staat, en niet de deksel op je neus krijgt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_67426124
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:57 schreef LoudGirl het volgende:

Indien studievertraging door vak niet gehaald: gevolgen voor je prestatiebeurs en/of aan het einde van de rit gedwongen bijlenen. Loop je hierdoor vertraging op?
Wederom: alleen te verhalen wanneer dat aan de vuistslag te wijten is.
  donderdag 26 maart 2009 @ 13:01:31 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67426794
Maar de politie?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 26 maart 2009 @ 17:08:11 #98
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67435920
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:43 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Wederom: alleen te verhalen wanneer dat aan de vuistslag te wijten is.
Je eindpresentatie voor een vak dat je niet hebt kunnen doen omdat je bek kapotgeslagen was?
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:01:20 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67439337
quote:
Op maandag 17 november 2008 23:37 schreef spartametje het volgende:
Beste mensen. Deze maand heb ik geen huur betaald (reden achterstallig onderhoud van het gehuurde). In totaal loop ik dus één maand huur achter. Voor de huisbaas geen reden om achterstallig onderhoud aan te pakken.
Dat moet je ook anders aanpakken. Huurbaas laatste kans geven om het op te lossen via aangetekende brief, daarna tegen een redelijke prijs een aannemer inhuren en de boel laten fixen. De huurbaas mag het bedrag dokken, doet hij dit niet dan mag je het inhouden op de huur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')