Jij hebt nog heul geen rijbewijsquote:Op maandag 17 november 2008 20:09 schreef Broekpaling het volgende:
Gewoon licht meenemen. Zonder ben je niet te zien, maar wel huilen als ik je schep.
Maar TS heeft gelijk dat politieagenten tegenwoordig alleen máár op fietslampjes gaan controleren. Auto's waarbij 1 koplamp kapot is, onnodig groot licht, groepjes hangjeugd. Daar rijden ze gewoon voor door.quote:Op woensdag 19 november 2008 01:24 schreef Maeghan het volgende:
Volkomen terecht dat de politie controleert op fietsverlichting. Het is levensgevaarlijk om zonder fietsverlichting de weg op te gaan, je bent gewoon heel slecht zichtbaar zonder licht. Helaas schijnt driekwart van de fietsers zich dit absoluut niet te realiseren.
Word.quote:Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
Dus, ga je na een lange werkdag naar huis, stap je op de fiets naar huis.
Vervolgens neem je dan de pont over het IJ in amsterdam, staat de hoerige pliesie te controleren op licht, huppa ZO KOMEN ZE WEL AAN HUN 250 BEKEURINGEN PER JAAR.
En uiteraard hoor je licht op je fiets te hebben,maar stel je werkt een uur over en je had tijdens daglicht naar huis moeten rijden ben je alsnog de pineut.
ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd, maar het blijft een beetje lullig van die ambtenaartjes om zo hardwerken de mensen te naaien die over het algemeen wel iets toevoegen aan de maatschappij.
Reacties?
Er zijn genoeg wegen (binnen de bebouwde kom ed) waar geen fietspaden zijn of waar het fietspad bestaat uit een rood gekleurd stukje asfalt.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:42 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Lees nou eens goed wat ik typ voordat je een hele verhandeling schrijft. Je komt niet op 1 meter afstand van een fietser om de volgende redenen:
- De fietser rijdt op het fietspad en jij toch niet hoop ik.
Nog nooit kinderen zien fietsen? Die steken ineens over, rijden midden op de weg of doen nog even stoer door voor een auto langs te schieten.quote:- Als je hem tegemoet komt ziet de fietser dat jij eraan komt en zorgt dus zelf wel dat hij niet aangereden wordt.
Reflector zie je niet altijd, daar moet maar net het licht goed opvallen en fietsers hebben ook nogal eens mp3 spelers op hun koppie.quote:-Als je van achteren komt zie je de fietser wel, want hij heeft een reflector. Bovendien hoort hij je vaak ook nog eens aankomen.
Gelukkig ben je zelf geen fokker!quote:Op maandag 17 november 2008 20:18 schreef Motar het volgende:
HET GAAT MIJ ER NIET OM OF JE WEL OF NIET MET LICHT FIETST, HET FEIT DAT DIE GASTEN VAN DE POLITIE ER ZO OVERDREVEN OP CONTROLEREN IS EEN DOORN IN MIJN OOG.
Lezen is en blijft een probleem met fokkers!
Ik zeg toch nergens dat ik alles goed lees?quote:Op woensdag 19 november 2008 16:58 schreef nicoco het volgende:
[..]
Gelukkig ben je zelf geen fokker!
quote:Op woensdag 19 november 2008 00:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Je blijft een kneus.
En ohja, ik ben al orgaandonor.
Dus niet he, de arch-vile begint niets tegen zijn raketten en zijn vuur slaat hij er wel uit.quote:Op woensdag 19 november 2008 01:14 schreef star_gazer het volgende:
En de arch-vile is beter dan de revenant
Ja.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:49 schreef Walter81 het volgende:
Motar, heb jij je rijbewijs??
Zo ja, is het je wel eens opgevallen hoe slecht je een fietser zonder licht ziet bij alleen nog maar schemering? Zeker als je autoramen wat nat zijn van druppels.
Daar komt bij dat veel fietsers overal maar doorrijden omdat de automobilist in principe aansprakelijk is bij een ongeval.
Goede actie, die controles. Zouden ze veel meer moeten doen.
edit: Ik zie dat dit al vaker gezegd is hierboven; heb niet het hele topic doorgelezen.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb hier nog nooit agenten zien controleren op fietsverlichting en ik zie dagelijks tientallen fietsers zonder licht en een klein handjevol met licht.quote:Op woensdag 19 november 2008 03:19 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Maar TS heeft gelijk dat politieagenten tegenwoordig alleen máár op fietslampjes gaan controleren. Auto's waarbij 1 koplamp kapot is, onnodig groot licht, groepjes hangjeugd. Daar rijden ze gewoon voor door.
haha, ja dan rij je dat pontje af Amsterdam Noord in, dan staan ze altijd in de bocht even voorbij dat cafeetje. Motorpolitie er bij voor als je hem snel peert enzoquote:Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
Vervolgens neem je dan de pont over het IJ in amsterdam, staat de hoerige pliesie te controleren op licht, huppa ZO KOMEN ZE WEL AAN HUN 250 BEKEURINGEN PER JAAR.
En uiteraard hoor je licht op je fiets te hebben,maar stel je werkt een uur over en je had tijdens daglicht naar huis moeten rijden ben je alsnog de pineut.
ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd, maar het blijft een beetje lullig van die ambtenaartjes om zo hardwerken de mensen te naaien die over het algemeen wel iets toevoegen aan de maatschappij.
Reacties?
Precies, ze durven zelfs nog een motor agent paraat te hebben voor als je hem peert, nee geen held op snorfiets maar een motor agentquote:Op woensdag 19 november 2008 21:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
haha, ja dan rij je dat pontje af Amsterdam Noord in, dan staan ze altijd in de bocht even voorbij dat cafeetje. Motorpolitie er bij voor als je hem snel peert enzo
Ik had altijd lampies op, kost je 2,50 ofzo, scheelt je tientallen euro's
Inderdaad, ze staan altijd op een hoekje. Toen die pliesie mij aanhield was er geen motor bij.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
haha, ja dan rij je dat pontje af Amsterdam Noord in, dan staan ze altijd in de bocht even voorbij dat cafeetje. Motorpolitie er bij voor als je hem snel peert enzo
Ik had altijd lampies op, kost je 2,50 ofzo, scheelt je tientallen euro's
Dat is gewoon omdat je roekeloos rijdtquote:Op woensdag 19 november 2008 22:46 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS heeft geen gelijk. Je moet eens weten hoe slecht die boutfietsers te zien zijn als automobilist.
Maar dat doen ze nou juist om te zorgen dat men een volgende keer wel zorgt voor goede verlichting....júist omdat het zo belangrijk is.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:33 schreef Motar het volgende:
[..]
Ja.
Zoals je hierboven kunt lezen ben ik er van op de hoogte dat je ze niet goed ziet, het gaat mij nogmaals niet om het zichtbaar zijn, maar om die honden die ze met volksstammen staan op te w8en om ze te bekeuren.
Eén woord: dynamo.quote:Op donderdag 20 november 2008 06:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Meh, kep een keer geha dat tijdens de rit de batterij van het lampje vóór leegraakte.
Best wel genaaid door pliesie
als je werkt heb je genoeg geld om je fiets fatsoenlijk te onderhouden!quote:Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
Reacties?
Te hard rijden is natuurlijk not done. Maar zonder licht is nóg erger.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:10 schreef stinkbeer het volgende:
Zonder licht rijden en te hard rijden mogen niet... dat is een feit of je het nu leuk vind of niet.
Pakken ze je.. jammer dat is het risco van een overtreding. gewoon betalen en door gaan.
Zie het als een spelletje: als je pech hebt een dodelijke afloop (jezelf of omstander) of als je geluk hebt een boete of je komt er mee weg.
tut tut TS praat je nou alweer over jezelf?quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:23 schreef Motar het volgende:
[..]
Nee scheitmongool, je leest gewoon niet goed.
Tip, koop een fatsoenlijke fiets met naaf-dynamo, gaat het allemaal vanzelf.quote:Op donderdag 20 november 2008 06:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Meh, kep een keer geha dat tijdens de rit de batterij van het lampje vóór leegraakte.
Best wel genaaid door pliesie
fietser is heilig in nederland ook al is hij foutquote:Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Te hard rijden is natuurlijk not done. Maar zonder licht is nóg erger.
Jij ziet een dodelijke afloop als pech, eigen schuld, dat is het risico.
Maar naast dat je jezelf ermee hebt, heb je ook de automobilist ermee. Al is het de schuld van de fietser, zou ik nog niet graag de dood van een persoon op mijn geweten hebben. Daarnaast zadel je de automobilist op met schade aan zn auto.
Ik heb geen zin om er een bron bij te zoeken, maar ik heb een vermoeden dat er door te hard rijden meer dodelijke ongelukken gebeuren dan door fietsen zonder licht. Denken die mensen er dan ook zo over als ze zichzelf of een ander dood rijden?quote:Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Te hard rijden is natuurlijk not done. Maar zonder licht is nóg erger.
Jij ziet een dodelijke afloop als pech, eigen schuld, dat is het risico.
En daarmee gaat het fout. Want daardoor krijgen de fietsers een verkeerde mentaliteit.quote:Op donderdag 20 november 2008 15:53 schreef T42 het volgende:
[..]
fietser is heilig in nederland ook al is hij fout![]()
![]()
![]()
Welke meer doden oplevert is ook niet van belang.. gewoon niet te hard rijden, én licht op de fiets...quote:Op donderdag 20 november 2008 15:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om er een bron bij te zoeken, maar ik heb een vermoeden dat er door te hard rijden meer dodelijke ongelukken gebeuren dan door fietsen zonder licht. Denken die mensen er dan ook zo over als ze zichzelf of een ander dood rijden?
Uiteraard, maar blijkbaar ben jij van mening dat het een erger is dan de ander, ik denk daar anders over.quote:Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Welke meer doden oplevert is ook niet van belang.. gewoon niet te hard rijden, én licht op de fiets...
quote:Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Motar het volgende:
[..]
Faalhaas?
Kijk itotje, ik fiets zelf nogmaals niet, gewoon beetje lullig voor de fietsers, jij niet goed lezen kan wel niet zien goed?!
En wederom iemand die met zijn gezicht in de stront is gevallen en de poep niet uit zijn ogen krijgt.quote:Op donderdag 20 november 2008 09:22 schreef Dalamar het volgende:
TS heeft geen auto.
Je hebt werkelijk geen idee hoe slecht zichtbaar fietsers zijn als ze zonder verlichting rijden, helemaal als het regent. Daar kom je nog wel achter als je gaat autorijden en dan scheldt je net zo hard op fietsers zonder verlichting als alle andere automobilisten.
Geef dit topic over een paar jaar een kick en biedt dan je excuses aan.
Weet je zeker dat het hier om scooters of brommers gaat?quote:Op donderdag 20 november 2008 21:00 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap ook niet hoe het kan dat heel veel scooter/brommer rijders gewoon zonder helm kunnen rondrijden maar de politie wel extra goed op licht controleert.....
Prachtig, zulke discussies. Een naïeve user raakt in een onaangename situatie betrokken en opent een KLB-topic. Vervolgens wordt hij dan zelf onderuit gehaald. Tja, da's balen.quote:Op maandag 17 november 2008 20:18 schreef Motar het volgende:
HET GAAT MIJ ER NIET OM OF JE WEL OF NIET MET LICHT FIETST, HET FEIT DAT DIE GASTEN VAN DE POLITIE ER ZO OVERDREVEN OP CONTROLEREN IS EEN DOORN IN MIJN OOG.
FIETS DAN OOK MET JE LICHT AAN! DAN KONTROLEERD DE POLITIE NIET MEER ZO ERG VOLGEND JAAR!!!quote:Op maandag 17 november 2008 20:18 schreef Motar het volgende:
nee, dan gaan ze weer meer flitsenquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:02 schreef T42 het volgende:
[..]
FIETS DAN OOK MET JE LICHT AAN! DAN KONTROLEERD DE POLITIE NIET MEER ZO ERG VOLGEND JAAR!!!
Ik heb geen voorlicht, en geen achterlicht, naja ik heb ze wel maar ik doe ze nooit aanquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:34 schreef RedDevil085 het volgende:
Groot gelijk van die juten... Heb de laatste tijd bijna iedere avond als ik naar huis rij een halve hartaanval als er weer een of andere randdebiel uit het niets opduikt zonder licht of reflecterende kleding oid.... Als de straffen voor het omver rijden van dat soort malloten nou nog eens mee zou vallen had ik nog iets van: Ok, moet je zelf weten... Maar als ik zo'n prutser van m'n bumper af moet schrapen ben ik de boeman....
en achter je dan? ik heb een bullbar liggen die ik wel wil gebruiken tegen fietsers zoals jijquote:Op vrijdag 21 november 2008 20:36 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ik heb geen voorlicht, en geen achterlicht, naja ik heb ze wel maar ik doe ze nooit aan![]()
Ik fiets liever in het donker, en ik kijk goed uit wat er voor me allemaal gebeurd, what's the problem?
Hey, je begrijpt toch wat er staat?quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:08 schreef Triptamine het volgende:
TS, leer eens quoten en Nederlands schrijven, en kom dan maar terug.
He, dat kan goed zijn, maar zoveel spelfouten als jij hebt in je TTquote:Op zaterdag 22 november 2008 18:18 schreef Motar het volgende:
[..]
Hey, je begrijpt toch wat er staat?
jah vooral op boeren weggetjes wil ik wel eens me honkbal knuppel gebruiken om het licht echt stuk te makenquote:
Even onder ons he, als jij er problemen mee hebt dat mensen de nederlandse taal neuken dan zou je misschien eens een demonstratie moeten beginnen tegen alle marokkaantjes en ander tuig die de nederlandse taal echt naar de kloten helpen.quote:Op zaterdag 22 november 2008 19:17 schreef Triptamine het volgende:
[..]
He, dat kan goed zijn, maar zoveel spelfouten als jij hebt in je TTStelfouten oke, maar het verkrachten van de Nederlandse taal zoals jij doet is zonde.
Bedankt, eindelijk een oprecht weglezende mening.quote:Op zondag 23 november 2008 01:31 schreef childintime het volgende:
Ik, als zowel fietser/autorijder baal ervan dat er zoveel fietsers zonder licht rijden. Als het echt donker is, zie je zo'n fietser nauwelijks. Maar o jee, als je er 1 aan rijdt; dan ben ik degeen die het gedaan heeft.
Aan alle fietsers die zonder licht rijden; ga eens in een auto zitten als het donker is en roep dan nog eens dat je als fietser geen licht nodig hebt.
En er is geen excuus; je kunt tegenwoordig losse lampjes gebruiken, dus geen smoesjes meer dat je lichten kapot zijn gegaan/gemaakt. Het is gewoon echt niet leuk. Ik heb een auto van bijna 1400 kilo, met stalen bullbar; als ik een onverlichte fietser plotseling voor mijn auto krijg, heeft deze geen schijn van kans. En dat is dan niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat ze gewoonweg niet zichtbaar zijn; een keus die zij maken, maar waar ik de rest van mijn leven een kut gevoel aan overhou als ik er 1 plat heb gereden.........
Hoe zouden de fietsers het vinden als ik zonder verlichting in het donker rond ging rijden en me ook nog eens aan geen regels hield.....
Nee.quote:Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Motar het volgende:
Kijk itotje, ik fiets zelf nogmaals niet, gewoon beetje lullig voor de fietsers
Grata.quote:Op zondag 23 november 2008 01:21 schreef Motar het volgende:
Als je geen mening hebt over de politie of fietsers zonder lampen ben je hier persona non grada!
Opgelost slotje?quote:Op zondag 23 november 2008 11:03 schreef JDude het volgende:
Samenvatting: Licht aan, niet zeuren, verlichtingsacties van politie zijn prima.
Hahaquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Laat de politie eens wat vaker langs de stations rijden zodat mijn voor- en achterlichten niet kapot getrapt worden door verveelde kampertjes of Turken. Als mijn licht dan nog kapot gaat, wil ik die boetes wel gaan betalen.
Sorry hoor, maar waar ik fiets is het altijd donker (Weinig lantaarnpalen enzoquote:Op zondag 23 november 2008 01:31 schreef childintime het volgende:
Ik, als zowel fietser/autorijder baal ervan dat er zoveel fietsers zonder licht rijden. Als het echt donker is, zie je zo'n fietser nauwelijks. Maar o jee, als je er 1 aan rijdt; dan ben ik degeen die het gedaan heeft.
Aan alle fietsers die zonder licht rijden; ga eens in een auto zitten als het donker is en roep dan nog eens dat je als fietser geen licht nodig hebt.
En er is geen excuus; je kunt tegenwoordig losse lampjes gebruiken, dus geen smoesjes meer dat je lichten kapot zijn gegaan/gemaakt. Het is gewoon echt niet leuk. Ik heb een auto van bijna 1400 kilo, met stalen bullbar; als ik een onverlichte fietser plotseling voor mijn auto krijg, heeft deze geen schijn van kans. En dat is dan niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat ze gewoonweg niet zichtbaar zijn; een keus die zij maken, maar waar ik de rest van mijn leven een kut gevoel aan overhou als ik er 1 plat heb gereden.........
Hoe zouden de fietsers het vinden als ik zonder verlichting in het donker rond ging rijden en me ook nog eens aan geen regels hield.....
Zie je wel dat je zonder licht niet opvaltquote:Op vrijdag 21 november 2008 19:45 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ben laatste tijd 6x zonder licht langs politie gefietst, nooit zeggen ze er iets van..
Laatst 1x zelfs terwijl ze aan het controlleren waren op.. : Fietslichten_!
Ik hoop alleen dat ik niet die automobilist ben... zonde van m'n auto...quote:Op maandag 24 november 2008 08:47 schreef PDOA het volgende:
Ik hoop dat al die minkukels die te lamlendig zijn om een lampie van 1.95 euri te kopen vandaag of morgen van hun sokken worden gereden.
en dan mag jij 400uur taakstraf uit voeren omdat de foute fietser heilig wasquote:Op maandag 24 november 2008 08:47 schreef PDOA het volgende:
Ik hoop dat al die minkukels die te lamlendig zijn om een lampie van 1.95 euri te kopen vandaag of morgen van hun sokken worden gereden.
koop losse lampjes! (¤ 1,95) kun je op je jas dragen, kunne ze er niet meer afgetrapt worden...quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Laat de politie eens wat vaker langs de stations rijden zodat mijn voor- en achterlichten niet kapot getrapt worden door verveelde kampertjes of Turken. Als mijn licht dan nog kapot gaat, wil ik die boetes wel gaan betalen.
quote:De regels
Vanaf 1 november 2008 zijn er nieuwe regels voor fietsverlichting. Naast vast licht op je fiets mogen losse lampjes nu ook!
Wat zijn de regels voor losse lampjes?
Ze mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op je hoofd, armen of benen.
Je mag ze bevestigen aan je kleding of op je tas.
Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.
Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.
Wit of geel licht voor, rood licht achter.
De lampen mogen niet knipperen.
Wat zijn de regels voor vaste verlichting?
Wit of geel licht voor, rood licht achter.
De lampen moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen.
De lampen mogen niet knipperen.
Ook reflectie is verplicht
Een rode reflector op de achterkant van de fiets
Gele reflectoren op de trappers
Reflectie (wit of geel) op de wielen of de banden
Wanneer moeten je lichten aan?
Als het donker is.
Bij slecht zicht overdag (bijvoorbeeld bij mist).
Wanneer krijg je zeker een boete?
Rijden zonder voor- en/of achterlicht.
Kosten: minimaal twintig euro.
Rijden zonder reflectie op de achterkant van je fiets, de trappers of de wielen. Kosten: minimaal twintig euro.
Heeft je licht een afwijkende kleur, knippert het of draag je het op een verkeerde plek? Dan overtreed je de regels. Misschien kom je eraf met een waarschuwing, maar je kunt er ook een boete voor krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |