abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 01:14:50 #101
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_63335110
En de arch-vile is beter dan de revenant
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_63335249
Volkomen terecht dat de politie controleert op fietsverlichting. Het is levensgevaarlijk om zonder fietsverlichting de weg op te gaan, je bent gewoon heel slecht zichtbaar zonder licht. Helaas schijnt driekwart van de fietsers zich dit absoluut niet te realiseren.
Sanity is (not) statistical
  woensdag 19 november 2008 @ 03:08:48 #103
227016 Noorsbloed
Ja viking ja !
pi_63335866
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:09 schreef Broekpaling het volgende:
Gewoon licht meenemen. Zonder ben je niet te zien, maar wel huilen als ik je schep.
Jij hebt nog heul geen rijbewijs
Vikingen zijn niet dood !
Noorsbloed officiële Fok! Vikingsnelkookpan !
  woensdag 19 november 2008 @ 03:17:45 #104
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63335889
Ik heb 3 boetes gekregen deze afgelopen 4 maanden, en ik vind ze dan ook gewoon terecht. Er zit alleen een verschil in afhandeling van de boete, wat me het meest irriteert. Ga dan als je met je kansloze klotekop bij de mcdonalds werken ofzo.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  woensdag 19 november 2008 @ 03:19:33 #105
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63335891
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:24 schreef Maeghan het volgende:
Volkomen terecht dat de politie controleert op fietsverlichting. Het is levensgevaarlijk om zonder fietsverlichting de weg op te gaan, je bent gewoon heel slecht zichtbaar zonder licht. Helaas schijnt driekwart van de fietsers zich dit absoluut niet te realiseren.
Maar TS heeft gelijk dat politieagenten tegenwoordig alleen máár op fietslampjes gaan controleren. Auto's waarbij 1 koplamp kapot is, onnodig groot licht, groepjes hangjeugd. Daar rijden ze gewoon voor door.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_63335996
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
Dus, ga je na een lange werkdag naar huis, stap je op de fiets naar huis.

Vervolgens neem je dan de pont over het IJ in amsterdam, staat de hoerige pliesie te controleren op licht, huppa ZO KOMEN ZE WEL AAN HUN 250 BEKEURINGEN PER JAAR.

En uiteraard hoor je licht op je fiets te hebben,maar stel je werkt een uur over en je had tijdens daglicht naar huis moeten rijden ben je alsnog de pineut.

ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd, maar het blijft een beetje lullig van die ambtenaartjes om zo hardwerken de mensen te naaien die over het algemeen wel iets toevoegen aan de maatschappij.

Reacties?
Word.
Het zijn gewoon zakkenvullers. Ook voor pliessie komen de december maanden eraan he. Kunnen ze leuke personeels-uitje van betalen. Dat ze tekort komen snap ik niet..
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 19 november 2008 @ 09:33:45 #107
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_63337789
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:42 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Lees nou eens goed wat ik typ voordat je een hele verhandeling schrijft. Je komt niet op 1 meter afstand van een fietser om de volgende redenen:

- De fietser rijdt op het fietspad en jij toch niet hoop ik.
Er zijn genoeg wegen (binnen de bebouwde kom ed) waar geen fietspaden zijn of waar het fietspad bestaat uit een rood gekleurd stukje asfalt.
quote:
- Als je hem tegemoet komt ziet de fietser dat jij eraan komt en zorgt dus zelf wel dat hij niet aangereden wordt.
Nog nooit kinderen zien fietsen? Die steken ineens over, rijden midden op de weg of doen nog even stoer door voor een auto langs te schieten.
quote:
-Als je van achteren komt zie je de fietser wel, want hij heeft een reflector. Bovendien hoort hij je vaak ook nog eens aankomen.
Reflector zie je niet altijd, daar moet maar net het licht goed opvallen en fietsers hebben ook nogal eens mp3 spelers op hun koppie.

Maar nogmaals de vraag : Waarom zou je géén licht hebben. Het kost geen drol, het is veiliger, je krijgt geen boete. Win win.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 19-11-2008 09:43:13 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_63337871
Goh, een TS die meeleeft.

Dat is stap 1.
Google is your friend, abuse your friends
pi_63338106
Motar, heb jij je rijbewijs??

Zo ja, is het je wel eens opgevallen hoe slecht je een fietser zonder licht ziet bij alleen nog maar schemering? Zeker als je autoramen wat nat zijn van druppels.
Daar komt bij dat veel fietsers overal maar doorrijden omdat de automobilist in principe aansprakelijk is bij een ongeval.

Goede actie, die controles. Zouden ze veel meer moeten doen.

edit: Ik zie dat dit al vaker gezegd is hierboven; heb niet het hele topic doorgelezen.
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
  woensdag 19 november 2008 @ 16:58:41 #110
48120 nicoco
Drie keer links is ook rechts.
pi_63349835
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:18 schreef Motar het volgende:
HET GAAT MIJ ER NIET OM OF JE WEL OF NIET MET LICHT FIETST, HET FEIT DAT DIE GASTEN VAN DE POLITIE ER ZO OVERDREVEN OP CONTROLEREN IS EEN DOORN IN MIJN OOG.

Lezen is en blijft een probleem met fokkers!
Gelukkig ben je zelf geen fokker!
  woensdag 19 november 2008 @ 19:27:47 #111
179869 Motar
I smack ass like the Revenant!
pi_63353566
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:58 schreef nicoco het volgende:

[..]

Gelukkig ben je zelf geen fokker!
Ik zeg toch nergens dat ik alles goed lees?
Omdat er ook kale mannen moeten zijn!
  woensdag 19 november 2008 @ 19:29:08 #112
179869 Motar
pi_63353616
quote:
Op woensdag 19 november 2008 00:35 schreef Juup© het volgende:

[..]

Je blijft een kneus.

En ohja, ik ben al orgaandonor.

Dat is jouw mening.

Hoop dat er snel iemand gebruik van kan maken.
  woensdag 19 november 2008 @ 19:31:32 #113
179869 Motar
pi_63353701
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:14 schreef star_gazer het volgende:
En de arch-vile is beter dan de revenant
Dus niet he, de arch-vile begint niets tegen zijn raketten en zijn vuur slaat hij er wel uit.
  woensdag 19 november 2008 @ 19:33:20 #114
179869 Motar
pi_63353767
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:49 schreef Walter81 het volgende:
Motar, heb jij je rijbewijs??

Zo ja, is het je wel eens opgevallen hoe slecht je een fietser zonder licht ziet bij alleen nog maar schemering? Zeker als je autoramen wat nat zijn van druppels.
Daar komt bij dat veel fietsers overal maar doorrijden omdat de automobilist in principe aansprakelijk is bij een ongeval.

Goede actie, die controles. Zouden ze veel meer moeten doen.

edit: Ik zie dat dit al vaker gezegd is hierboven; heb niet het hele topic doorgelezen.
Ja.

Zoals je hierboven kunt lezen ben ik er van op de hoogte dat je ze niet goed ziet, het gaat mij nogmaals niet om het zichtbaar zijn, maar om die honden die ze met volksstammen staan op te w8en om ze te bekeuren.
pi_63355041
quote:
Op woensdag 19 november 2008 03:19 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Maar TS heeft gelijk dat politieagenten tegenwoordig alleen máár op fietslampjes gaan controleren. Auto's waarbij 1 koplamp kapot is, onnodig groot licht, groepjes hangjeugd. Daar rijden ze gewoon voor door.
Ben ik het helemaal niet mee eens. Ik heb hier nog nooit agenten zien controleren op fietsverlichting en ik zie dagelijks tientallen fietsers zonder licht en een klein handjevol met licht.

Verder zie ik uberhaupt weinig politie eerlijkgezegd, alleen als ze 's avonds de RET vergezellen op de kaartcontroles.
pi_63357944
Gister reed ik fijn door de stad naar een vriendin. Ik was zo slim dat ik lichtjes meehad. 500 meter voor haar huis stuitert zo'n lichtje van m'n fiets af...
Ik was te lui om het in elkaar te zetten en stopte het kapotte lichtje in m'n zak
Ik fietste de hoek om, en ja. Daar stond een politiebusje. Ging de politievrouw aldaar me vragen waar m'n lichtje was. Ik deed maar vrolijk en legde het uit en liet het kapotte lichtje zien. Haar collega (vast de 'bad cop') stond aan de andere kant van de bus. Toen zei ze: 'Hij ziet het niet, fiets maar door!'
Maarja, die lichtjes kosten ook geen flikker, dus zo groot is de moeite niet... Ik was in deze situatie wel blij dat ik zo'n charmante kerel ben
  woensdag 19 november 2008 @ 21:50:44 #117
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63358257
quote:

Vervolgens neem je dan de pont over het IJ in amsterdam, staat de hoerige pliesie te controleren op licht, huppa ZO KOMEN ZE WEL AAN HUN 250 BEKEURINGEN PER JAAR.

En uiteraard hoor je licht op je fiets te hebben,maar stel je werkt een uur over en je had tijdens daglicht naar huis moeten rijden ben je alsnog de pineut.

ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd, maar het blijft een beetje lullig van die ambtenaartjes om zo hardwerken de mensen te naaien die over het algemeen wel iets toevoegen aan de maatschappij.

Reacties?
haha, ja dan rij je dat pontje af Amsterdam Noord in, dan staan ze altijd in de bocht even voorbij dat cafeetje. Motorpolitie er bij voor als je hem snel peert enzo

Ik had altijd lampies op, kost je 2,50 ofzo, scheelt je tientallen euro's
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 19 november 2008 @ 21:53:39 #118
179869 Motar
pi_63358371
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

haha, ja dan rij je dat pontje af Amsterdam Noord in, dan staan ze altijd in de bocht even voorbij dat cafeetje. Motorpolitie er bij voor als je hem snel peert enzo

Precies, ze durven zelfs nog een motor agent paraat te hebben voor als je hem peert, nee geen held op snorfiets maar een motor agent
  woensdag 19 november 2008 @ 21:58:23 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63358575
ik heb een paar jaar in amsterdam noord gewerkt dus zodra het begon te schemeren rond vertrek en aankomst tijden rustte ik me uit... Op de voorzijde van me fiet zat ie vast geklikt, op de achterzijde had ik hem aan mijn broekzak zitten, en daarvan was de batterij niet optimaal meer... Reed ik lachend voorbij want ja ze zagen mijn lichtje aan de voorkant, wordt ik 500 meter verderop ingehaald door een motoragent, waar mijn achterlicht was... dus ik laat hem zo zien... "ja da's eigenlijk niet de bedoeling hea, maar goed rij maar door dan"

Ik heb daarvoor ook tijden gehad dat ik wel eens als ik weer eens politie zag rijden snel door allerlei van die vage straatjes heen ging ipv dat fietspad richting die markt.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63359021
Wat ik gemerkt heb is dat de politie fietsers zonder licht volledig negeert tenzij in bepaalde situaties.

Over het algemeen controleren ze in Amsterdam alleen voor 8 uur 's avonds volgens mij (en dus alleen in de winter), altijd ergens op de hoek van een drukke straat, het liefst zo rond 5, 6 uur. Ik zag ze vorig jaar vaak daar vlakbij de Nieuwmarkt staan, ik denk dat dat de hoek van de Damstraat en de Jodenbreestraat is.

Tip om boetes te vermijden: zorg in de winter in elk geval voor licht op je fiets, als je zonder licht fietst kijk dan goed voor je of er geen politie staat te wachten, en neem achterafstraatjes
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63360130
quote:
Op woensdag 19 november 2008 21:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Inderdaad, ze staan altijd op een hoekje. Toen die pliesie mij aanhield was er geen motor bij.
Ik zat er al een beetje over na te denken om weg te fietsen.
Sowieso, pliesies op mountainbikes fiets ik er wel uit denk ik...
pi_63360397
TS heeft geen gelijk. Je moet eens weten hoe slecht die boutfietsers te zien zijn als automobilist.
pi_63365016
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:46 schreef El_Liberaliste het volgende:
TS heeft geen gelijk. Je moet eens weten hoe slecht die boutfietsers te zien zijn als automobilist.
Dat is gewoon omdat je roekeloos rijdt
Jij auto, zij fietsers.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_63365081
Meh, kep een keer geha dat tijdens de rit de batterij van het lampje vóór leegraakte.

Best wel genaaid door pliesie
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_63365126
het wordt tijd dat auto's in de binnensteden verboden zijn.
pi_63365539
Kun je bij de Buikslotermeerwegpont niet gewoon snel die sluis overgaan ? Of waar staan ze precies? Bij café "De pont" of bij dat andere café daar rechts de hoek om ? Want in het laatste geval is er echt geen ontkomen aan. In het eerste geval gewoon goed opletten en eventueel terug de pont opgaan en er met de fiets aan de hand lopend langslopen.

En inderdaad, auto's verbieden in de binnenstad.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_63365705
quote:
Op woensdag 19 november 2008 19:33 schreef Motar het volgende:

[..]

Ja.

Zoals je hierboven kunt lezen ben ik er van op de hoogte dat je ze niet goed ziet, het gaat mij nogmaals niet om het zichtbaar zijn, maar om die honden die ze met volksstammen staan op te w8en om ze te bekeuren.
Maar dat doen ze nou juist om te zorgen dat men een volgende keer wel zorgt voor goede verlichting....júist omdat het zo belangrijk is.
[ afbeelding ]
pi_63366425
TS heeft geen auto.
Je hebt werkelijk geen idee hoe slecht zichtbaar fietsers zijn als ze zonder verlichting rijden, helemaal als het regent. Daar kom je nog wel achter als je gaat autorijden en dan scheldt je net zo hard op fietsers zonder verlichting als alle andere automobilisten.

Geef dit topic over een paar jaar een kick en biedt dan je excuses aan.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_63371948
quote:
Op donderdag 20 november 2008 06:21 schreef Glijdt_licht het volgende:
Meh, kep een keer geha dat tijdens de rit de batterij van het lampje vóór leegraakte.

Eén woord: dynamo.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:20:39 #130
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63372088
Ik had laatst ook geen koplamp aan. Toen kwam ik politie tegen. Gelukkig reden zij de andere kant op en konden ze niet keren, en enkele meters later ging ik een fietspad op waar ze met de auto niet kunnen komen. Ha, dat zal ze leren! Overigens inmiddels wel even mijn licht gemaakt, want prettig is het niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 20 november 2008 @ 13:24:18 #131
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63372179
Wat me overigens deed denken aan Kutpolitie! geheel ten onrechte door een incompetente mod gesloten die dacht dat het een lemming was. Toen was het al slecht gesteld met het niveau van de mods op KLB.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:55:39 #132
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63373134
quote:

Reacties?
als je werkt heb je genoeg geld om je fiets fatsoenlijk te onderhouden!
ik ga toch ook niet zonder licht met me auto rijden???
fietsers zonder licht rij ik nog wel eens van de weg omdat ik ze niet KAN zien
pi_63373556
Zonder licht rijden en te hard rijden mogen niet... dat is een feit of je het nu leuk vind of niet.

Pakken ze je.. jammer dat is het risco van een overtreding. gewoon betalen en door gaan.

Zie het als een spelletje: als je pech hebt een dodelijke afloop (jezelf of omstander) of als je geluk hebt een boete of je komt er mee weg.
pi_63374826
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:10 schreef stinkbeer het volgende:
Zonder licht rijden en te hard rijden mogen niet... dat is een feit of je het nu leuk vind of niet.

Pakken ze je.. jammer dat is het risco van een overtreding. gewoon betalen en door gaan.

Zie het als een spelletje: als je pech hebt een dodelijke afloop (jezelf of omstander) of als je geluk hebt een boete of je komt er mee weg.
Te hard rijden is natuurlijk not done. Maar zonder licht is nóg erger.
Jij ziet een dodelijke afloop als pech, eigen schuld, dat is het risico.

Maar naast dat je jezelf ermee hebt, heb je ook de automobilist ermee. Al is het de schuld van de fietser, zou ik nog niet graag de dood van een persoon op mijn geweten hebben. Daarnaast zadel je de automobilist op met schade aan zn auto.
[ afbeelding ]
pi_63375237
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:23 schreef Motar het volgende:

[..]

Nee scheitmongool, je leest gewoon niet goed.
tut tut TS praat je nou alweer over jezelf?
pi_63375655
quote:
Op donderdag 20 november 2008 06:21 schreef Glijdt_licht het volgende:

Tip, koop een fatsoenlijke fiets met naaf-dynamo, gaat het allemaal vanzelf.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 15:53:01 #137
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63376460
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Maar naast dat je jezelf ermee hebt, heb je ook de automobilist ermee. Al is het de schuld van de fietser, zou ik nog niet graag de dood van een persoon op mijn geweten hebben. Daarnaast zadel je de automobilist op met schade aan zn auto.
fietser is heilig in nederland ook al is hij fout
  donderdag 20 november 2008 @ 15:56:25 #138
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63376569
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:56 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om er een bron bij te zoeken, maar ik heb een vermoeden dat er door te hard rijden meer dodelijke ongelukken gebeuren dan door fietsen zonder licht. Denken die mensen er dan ook zo over als ze zichzelf of een ander dood rijden?
pi_63378136
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:53 schreef T42 het volgende:

[..]

fietser is heilig in nederland ook al is hij fout
En daarmee gaat het fout. Want daardoor krijgen de fietsers een verkeerde mentaliteit.
[ afbeelding ]
pi_63378164
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om er een bron bij te zoeken, maar ik heb een vermoeden dat er door te hard rijden meer dodelijke ongelukken gebeuren dan door fietsen zonder licht. Denken die mensen er dan ook zo over als ze zichzelf of een ander dood rijden?
Welke meer doden oplevert is ook niet van belang.. gewoon niet te hard rijden, én licht op de fiets...
[ afbeelding ]
  donderdag 20 november 2008 @ 16:57:46 #141
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63378506
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:45 schreef Walter81 het volgende:

[..]

Welke meer doden oplevert is ook niet van belang.. gewoon niet te hard rijden, én licht op de fiets...
Uiteraard, maar blijkbaar ben jij van mening dat het een erger is dan de ander, ik denk daar anders over.
pi_63378723
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Motar het volgende:

[..]

Faalhaas?

Kijk itotje, ik fiets zelf nogmaals niet, gewoon beetje lullig voor de fietsers, jij niet goed lezen kan wel niet zien goed?!

Totaal niet lullig voor de fietsers, regels zijn regels... Ben zelf ook altijd met de fiets enkele kilometers en dacht er nog net aan om licht aan te doen voor ik weer weg ging. Moet gewoonte zijn, en als de politie daarop moet controleren, dan hoort dat zo.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:51:34 #143
179869 Motar
pi_63381009
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:22 schreef Dalamar het volgende:
TS heeft geen auto.
Je hebt werkelijk geen idee hoe slecht zichtbaar fietsers zijn als ze zonder verlichting rijden, helemaal als het regent. Daar kom je nog wel achter als je gaat autorijden en dan scheldt je net zo hard op fietsers zonder verlichting als alle andere automobilisten.

Geef dit topic over een paar jaar een kick en biedt dan je excuses aan.
En wederom iemand die met zijn gezicht in de stront is gevallen en de poep niet uit zijn ogen krijgt.

Als je nou zo graag je stemmetje wilt laten horen dan had je al wel gelezen dat ik weet hoe slecht zichtbaar fietsers zijn, het gaat mij er niet om of ze wel of niet zichtbaar zijn, of automobilisten ze wel of niet zien, het gaat mij erom dat die agenten ook met minder mensen dit kunnen doen, en dat ze best wel betere dingen kunnen uitvoeren.

Het is godverdomme toch te gek voor woordend at ze met ze 8en staan te controleren en er nog een motoragent paraat staat!?
pi_63383763
Ik heb alleen je OP gelezen, daar heb ik op gereageerd. Daar staat niets over je begrip voor de automobilist die fietsers zonder verlichting niet ziet.

Politie werkt nou eenmaal met acties, dan gaan ze met een grote groep dit soort dingen doen. Da's niet vreemd, als ze met 2 agenten gaan controleren zijn ze dusdanig in de minderheid dat iedereen er omheen fietst. Motoragent erbij voor scooterlosers.

Ik geef ze groot gelijk dat ze met een kleine overmacht dit gaan doen.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_63385007
Ik snap ook niet hoe het kan dat heel veel scooter/brommer rijders gewoon zonder helm kunnen rondrijden maar de politie wel extra goed op licht controleert.....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:19:23 #146
179869 Motar
pi_63390440
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:00 schreef MouzurX het volgende:
Ik snap ook niet hoe het kan dat heel veel scooter/brommer rijders gewoon zonder helm kunnen rondrijden maar de politie wel extra goed op licht controleert.....
Weet je zeker dat het hier om scooters of brommers gaat?
Veel snorbrommers zien er uit als scooters of brommers.
  donderdag 20 november 2008 @ 23:22:09 #147
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_63390555
Owowowowowow, wat een kutleven heb je dan...
Als je zo een lamme tiefusfietser zonder licht dood rijd
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_63390938
quote:
HET GAAT MIJ ER NIET OM OF JE WEL OF NIET MET LICHT FIETST, HET FEIT DAT DIE GASTEN VAN DE POLITIE ER ZO OVERDREVEN OP CONTROLEREN IS EEN DOORN IN MIJN OOG.

Prachtig, zulke discussies. Een naïeve user raakt in een onaangename situatie betrokken en opent een KLB-topic. Vervolgens wordt hij dan zelf onderuit gehaald. Tja, da's balen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:02:22 #149
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63400548
quote:

FIETS DAN OOK MET JE LICHT AAN! DAN KONTROLEERD DE POLITIE NIET MEER ZO ERG VOLGEND JAAR!!!
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:37:23 #150
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_63412693
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:02 schreef T42 het volgende:

[..]

FIETS DAN OOK MET JE LICHT AAN! DAN KONTROLEERD DE POLITIE NIET MEER ZO ERG VOLGEND JAAR!!!
nee, dan gaan ze weer meer flitsen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 21 november 2008 @ 19:42:02 #151
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_63412836
Laat de politie eens wat vaker langs de stations rijden zodat mijn voor- en achterlichten niet kapot getrapt worden door verveelde kampertjes of Turken. Als mijn licht dan nog kapot gaat, wil ik die boetes wel gaan betalen.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
pi_63412914
Ach hier doen ze bij ons nooit moeilijk over
Ben laatste tijd 6x zonder licht langs politie gefietst, nooit zeggen ze er iets van..
Laatst 1x zelfs terwijl ze aan het controlleren waren op.. : Fietslichten _!
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_63412918
Ohja maar politie
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:34:34 #154
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_63414283
Groot gelijk van die juten... Heb de laatste tijd bijna iedere avond als ik naar huis rij een halve hartaanval als er weer een of andere randdebiel uit het niets opduikt zonder licht of reflecterende kleding oid.... Als de straffen voor het omver rijden van dat soort malloten nou nog eens mee zou vallen had ik nog iets van: Ok, moet je zelf weten... Maar als ik zo'n prutser van m'n bumper af moet schrapen ben ik de boeman....
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_63414351
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:34 schreef RedDevil085 het volgende:
Groot gelijk van die juten... Heb de laatste tijd bijna iedere avond als ik naar huis rij een halve hartaanval als er weer een of andere randdebiel uit het niets opduikt zonder licht of reflecterende kleding oid.... Als de straffen voor het omver rijden van dat soort malloten nou nog eens mee zou vallen had ik nog iets van: Ok, moet je zelf weten... Maar als ik zo'n prutser van m'n bumper af moet schrapen ben ik de boeman....
Ik heb geen voorlicht, en geen achterlicht, naja ik heb ze wel maar ik doe ze nooit aan
Ik fiets liever in het donker, en ik kijk goed uit wat er voor me allemaal gebeurd, what's the problem?
  vrijdag 21 november 2008 @ 20:59:52 #156
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63415061
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 20:36 schreef Buffalo-Soldier het volgende:

[..]

Ik heb geen voorlicht, en geen achterlicht, naja ik heb ze wel maar ik doe ze nooit aan
Ik fiets liever in het donker, en ik kijk goed uit wat er voor me allemaal gebeurd, what's the problem?
en achter je dan? ik heb een bullbar liggen die ik wel wil gebruiken tegen fietsers zoals jij
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:18:47 #157
179869 Motar
pi_63419347
[quote]Op vrijdag 21 november 2008 20:59 schreef T42 het volgende:

[..]

en achter je dan? ik heb een bullbar liggen die ik wel wil gebruiken tegen fietsers zoals jij
[/quot

Nou nou wat een agressie
pi_63431624
TS, leer eens quoten en Nederlands schrijven, en kom dan maar terug.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:10:27 #159
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_63431660
250 bekeuringen per jaar?

Doe dat maar x 100.000
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:18:31 #160
179869 Motar
pi_63433175
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:08 schreef Triptamine het volgende:
TS, leer eens quoten en Nederlands schrijven, en kom dan maar terug.
Hey, je begrijpt toch wat er staat?
pi_63434528
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:18 schreef Motar het volgende:

[..]

Hey, je begrijpt toch wat er staat?
He, dat kan goed zijn, maar zoveel spelfouten als jij hebt in je TT Stelfouten oke, maar het verkrachten van de Nederlandse taal zoals jij doet is zonde.
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  zaterdag 22 november 2008 @ 20:58:43 #162
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63437110
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:18 schreef Motar het volgende:

Nou nou wat een agressie
jah vooral op boeren weggetjes wil ik wel eens me honkbal knuppel gebruiken om het licht echt stuk te maken
  zondag 23 november 2008 @ 01:21:29 #163
179869 Motar
pi_63441445
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 19:17 schreef Triptamine het volgende:

[..]

He, dat kan goed zijn, maar zoveel spelfouten als jij hebt in je TT Stelfouten oke, maar het verkrachten van de Nederlandse taal zoals jij doet is zonde.
Even onder ons he, als jij er problemen mee hebt dat mensen de nederlandse taal neuken dan zou je misschien eens een demonstratie moeten beginnen tegen alle marokkaantjes en ander tuig die de nederlandse taal echt naar de kloten helpen.

Als je geen mening hebt over de politie of fietsers zonder lampen ben je hier persona non grada!
  zondag 23 november 2008 @ 01:31:39 #164
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63441593
Ik, als zowel fietser/autorijder baal ervan dat er zoveel fietsers zonder licht rijden. Als het echt donker is, zie je zo'n fietser nauwelijks. Maar o jee, als je er 1 aan rijdt; dan ben ik degeen die het gedaan heeft.

Aan alle fietsers die zonder licht rijden; ga eens in een auto zitten als het donker is en roep dan nog eens dat je als fietser geen licht nodig hebt.

En er is geen excuus; je kunt tegenwoordig losse lampjes gebruiken, dus geen smoesjes meer dat je lichten kapot zijn gegaan/gemaakt. Het is gewoon echt niet leuk. Ik heb een auto van bijna 1400 kilo, met stalen bullbar; als ik een onverlichte fietser plotseling voor mijn auto krijg, heeft deze geen schijn van kans. En dat is dan niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat ze gewoonweg niet zichtbaar zijn; een keus die zij maken, maar waar ik de rest van mijn leven een kut gevoel aan overhou als ik er 1 plat heb gereden.........

Hoe zouden de fietsers het vinden als ik zonder verlichting in het donker rond ging rijden en me ook nog eens aan geen regels hield.....
  zondag 23 november 2008 @ 02:41:12 #165
179869 Motar
pi_63442202
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:31 schreef childintime het volgende:
Ik, als zowel fietser/autorijder baal ervan dat er zoveel fietsers zonder licht rijden. Als het echt donker is, zie je zo'n fietser nauwelijks. Maar o jee, als je er 1 aan rijdt; dan ben ik degeen die het gedaan heeft.

Aan alle fietsers die zonder licht rijden; ga eens in een auto zitten als het donker is en roep dan nog eens dat je als fietser geen licht nodig hebt.

En er is geen excuus; je kunt tegenwoordig losse lampjes gebruiken, dus geen smoesjes meer dat je lichten kapot zijn gegaan/gemaakt. Het is gewoon echt niet leuk. Ik heb een auto van bijna 1400 kilo, met stalen bullbar; als ik een onverlichte fietser plotseling voor mijn auto krijg, heeft deze geen schijn van kans. En dat is dan niet omdat ik dat zo leuk vind, maar omdat ze gewoonweg niet zichtbaar zijn; een keus die zij maken, maar waar ik de rest van mijn leven een kut gevoel aan overhou als ik er 1 plat heb gereden.........

Hoe zouden de fietsers het vinden als ik zonder verlichting in het donker rond ging rijden en me ook nog eens aan geen regels hield.....
Bedankt, eindelijk een oprecht weglezende mening.
  zondag 23 november 2008 @ 11:02:11 #166
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63444289
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:12 schreef Motar het volgende:

Kijk itotje, ik fiets zelf nogmaals niet, gewoon beetje lullig voor de fietsers
Nee.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 23 november 2008 @ 11:03:02 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63444297
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:21 schreef Motar het volgende:

Als je geen mening hebt over de politie of fietsers zonder lampen ben je hier persona non grada!
Grata.
  zondag 23 november 2008 @ 11:03:33 #168
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_63444301
Samenvatting: Licht aan, niet zeuren, verlichtingsacties van politie zijn prima.
  zondag 23 november 2008 @ 12:24:53 #169
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63445877
quote:
Op zondag 23 november 2008 11:03 schreef JDude het volgende:
Samenvatting: Licht aan, niet zeuren, verlichtingsacties van politie zijn prima.
Opgelost slotje?
0 topics op naam. 14.gif
  zondag 23 november 2008 @ 12:27:45 #170
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63445964
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:24 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Opgelost slotje?
lock and load baby
  zondag 23 november 2008 @ 12:37:46 #171
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_63446261
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Laat de politie eens wat vaker langs de stations rijden zodat mijn voor- en achterlichten niet kapot getrapt worden door verveelde kampertjes of Turken. Als mijn licht dan nog kapot gaat, wil ik die boetes wel gaan betalen.
Haha
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_63450383
Je kunt het nu wel vervelend vinden dat de politie controleerd of je licht brand,maar hoe verveld denk jezelf dat zo'n het agent het moet vinden als hij je ouders moet gaan vertellen dat je niet meer thuis komt omdat je geen licht op je fiets had en daardoor door een auto bent doodgereden.

p.s. losse lampjes zijn tegenwoordig voor weinig te koop (d.w.z. minder dan de prijs van een bekeuring)
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_63450837
quote:
Op zondag 23 november 2008 01:31 schreef childintime het volgende:

Sorry hoor, maar waar ik fiets is het altijd donker (Weinig lantaarnpalen enzo ) Dus als er een auto aankomt zie ik dat al vanaf 50, 60m.. En dan hoef ik ook eigenlijk alleen maar op het fietspad naast de weg te fietsen dus ook al zou ik die auto niet zien maakt et ook niet uit
  zondag 23 november 2008 @ 15:10:18 #174
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_63450851
quote:
Op zondag 23 november 2008 12:27 schreef T42 het volgende:

[..]

lock and load baby
0 topics op naam. 14.gif
pi_63469712
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:45 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ben laatste tijd 6x zonder licht langs politie gefietst, nooit zeggen ze er iets van..
Laatst 1x zelfs terwijl ze aan het controlleren waren op.. : Fietslichten _!
Zie je wel dat je zonder licht niet opvalt
[ afbeelding ]
pi_63469774
Of koop een fatsoenlijke fiets waar je met een druk op de knop het licht aan doet.. voor en achter.
Geen achterlijke zwaardertrappende dynamo's meer..
pi_63469927
Ik hoop dat al die minkukels die te lamlendig zijn om een lampie van 1.95 euri te kopen vandaag of morgen van hun sokken worden gereden.
pi_63470078
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:47 schreef PDOA het volgende:
Ik hoop dat al die minkukels die te lamlendig zijn om een lampie van 1.95 euri te kopen vandaag of morgen van hun sokken worden gereden.
Ik hoop alleen dat ik niet die automobilist ben... zonde van m'n auto...
[ afbeelding ]
  maandag 24 november 2008 @ 09:59:08 #179
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_63471098
Die agenten staan daar hun werk te doen, namelijk; het waarborgen van de verkeersveiligheid. Dat al die sloebers nou te beroerd zijn om hun zaakjes op orde te hebben .

Onterechte klacht imo.
===
Blasphemy is bliss
===
  maandag 24 november 2008 @ 10:18:59 #180
53151 T42
Pinball Wizard
pi_63471539
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:47 schreef PDOA het volgende:
en dan mag jij 400uur taakstraf uit voeren omdat de foute fietser heilig was
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 19:42 schreef OiFromTheStreets het volgende:
koop losse lampjes! (¤ 1,95) kun je op je jas dragen, kunne ze er niet meer afgetrapt worden...
http://www.losselampjesmogenook.nl/
quote:
De regels
Vanaf 1 november 2008 zijn er nieuwe regels voor fietsverlichting. Naast vast licht op je fiets mogen losse lampjes nu ook!

Wat zijn de regels voor losse lampjes?
Ze mogen alleen op het bovenlichaam. Dus niet op je hoofd, armen of benen.
Je mag ze bevestigen aan je kleding of op je tas.
Ze moeten goed zichtbaar zijn. Er mag dus niets voor of overheen hangen.
Ze moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen. En niet teveel bewegen.
Wit of geel licht voor, rood licht achter.
De lampen mogen niet knipperen.

Wat zijn de regels voor vaste verlichting?
Wit of geel licht voor, rood licht achter.
De lampen moeten recht vooruit en recht achteruit schijnen.
De lampen mogen niet knipperen.

Ook reflectie is verplicht
Een rode reflector op de achterkant van de fiets
Gele reflectoren op de trappers
Reflectie (wit of geel) op de wielen of de banden

Wanneer moeten je lichten aan?
Als het donker is.
Bij slecht zicht overdag (bijvoorbeeld bij mist).

Wanneer krijg je zeker een boete?
Rijden zonder voor- en/of achterlicht.
Kosten: minimaal twintig euro.
Rijden zonder reflectie op de achterkant van je fiets, de trappers of de wielen. Kosten: minimaal twintig euro.

Heeft je licht een afwijkende kleur, knippert het of draag je het op een verkeerde plek? Dan overtreed je de regels. Misschien kom je eraf met een waarschuwing, maar je kunt er ook een boete voor krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')