Zeker nooit een zwart-geklede fietser op een zwarte fiets ind e nacht tegengekomen. Dan helpen lantaarnpalen e.d. nog vrij weinig hoorquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:24 schreef JanusAnus het volgende:
Wat een gezeur zeg. Overal in Nederland heb je aparte fietspaden en lantaarnpalen. Bovendien zie je als fietser auto's vanzelf aankomen omdat een autolicht meestal wel heel blijft. Van achter is het ook geen probleem want daar zit je reflector.
Kortom: gezeik.
Als je zelf autorijdt kom je nog wel terug op deze uitspraak.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:24 schreef JanusAnus het volgende:
Wat een gezeur zeg. Overal in Nederland heb je aparte fietspaden en lantaarnpalen. Bovendien zie je als fietser auto's vanzelf aankomen omdat een autolicht meestal wel heel blijft. Van achter is het ook geen probleem want daar zit je reflector.
Probeer het nog eens als je je rijbewijs hebt om mensen te overtuigen. Je faalt behoorlijk nu.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:24 schreef JanusAnus het volgende:
Ja ga jij maar lekker met je brommer op een weg rijden waar 80 gereden wordtquote:Op dinsdag 18 november 2008 19:10 schreef Motar het volgende:
[..]
http://www.nieuwsbank.nl/inp/1999/12/1215M005.htm
Veel plezier met zoeken naar wegen binnen de bebouwde kom waar je 80 of harder mag.quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:18 schreef jordeeeh het volgende:
Ja ga jij maar lekker met je brommer op een weg rijden waar 80 gereden wordt
Wie heeft het over de bebouwde kom?quote:Op dinsdag 18 november 2008 19:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Veel plezier met zoeken naar wegen binnen de bebouwde kom waar je 80 of harder mag.
Kneus doe dan gewoon jouw licht aan. Mensen die zonder licht in het donker rondrijden vragen erom om plat gereden te worden.quote:Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
Dus, ga je na een lange werkdag naar huis, stap je op de fiets naar huis.
Vervolgens neem je dan de pont over het IJ in amsterdam, staat de hoerige pliesie te controleren op licht, huppa ZO KOMEN ZE WEL AAN HUN 250 BEKEURINGEN PER JAAR.
En uiteraard hoor je licht op je fiets te hebben,maar stel je werkt een uur over en je had tijdens daglicht naar huis moeten rijden ben je alsnog de pineut.
ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd, maar het blijft een beetje lullig van die ambtenaartjes om zo hardwerken de mensen te naaien die over het algemeen wel iets toevoegen aan de maatschappij.
Reacties?
Ik begrijp wel dat blinde geestelijk zwakke zoals jij mensen niet zien, ik rijd namelijk zelf NIET op een fiets.quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:07 schreef Juup© het volgende:
[..]
Kneus doe dan gewoon jouw licht aan. Mensen die zonder licht in het donker rondrijden vragen erom om plat gereden te worden.
Wauw, een normale reactie!quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:49 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik vind dat de poltie veel te weinig controleert op fietsers zonder licht. Dat is wat ik als reactie heb.
Als het een beetje schemerig is zie je vanuit de auto een fietser al heel slecht, en een seconde of 2 later reactie kan net het verschil zijn tussen net op tijd kunnen remmen of een fietser tussen je gril vandaan peuteren.
En ja ik fiets zelf erg vaak en ja ik rij ook auto dus ik bekijk het van 2 kanten. En met die cheapass led lampjes van 2,50 per paar heb je tegenwoordig echt geen enkele reden meer om geen licht op je fiets te hebben.
Het valt me trouwens wel op dat er tegenwoordig behoorlijk veel fietsers licht voeren! De acties helpen dus blijkbaar wel![]()
![]()
Nee scheitmongool, je leest gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 18 november 2008 14:32 schreef jmdeking het volgende:
[..]
Ja schuif het maar weer af op anderen mensen. droeftoeter.
Dan let je maar wat beter op, als je weet dat er ergens herten de weg over kunnen steken verminder je toch ook snelheid.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Probeer het nog eens als je je rijbewijs hebt om mensen te overtuigen. Je faalt behoorlijk nu.
Een fietser zonder licht in het donker of halfdonker is NIET (echt NIET! ) zichtbaar vanuit een auto. En dan kan je als fietser nog zo goed uitkijken, het is beter als je op tijd gezien wordt. Ik kijk zelf ook altijd enorm uit op de fiets omdat ik wéét wat een automobilist ziet in een auto dus bij afslaand verkeer ed kijk ik zelf ook altijd of de automobilist mij gezien heeft en heb ik mijn handjes alvast bij de rem (en dan nog wordt je af en toe bijna voor je flikker gereden).
In het donker is de kans dat je gezien wordt zonder licht binnen afzienbare afstand om precies te zijn 0,0 Tegen de tijd dat je een fietser ziet is ie 1 meter van je vandaan. Nodeloos om te zeggen dat je met een gangetje van 30km/u zo'n fietser al 2 meter op je motorkap hebt liggen en bij 50 km/u hangt een fietser al 13 meter in je gril voor je uberhaupt hebt kunnen reageren.
Geen licht aan op de fiets = niet gezien worden = gevaarlijk en zonde van de lak.
Goed dus dat ze controleren en ja NATUURLIJK DOEN ZE DAT NU. In de zomer is het tot 's avonds laat erg licht dus dan is het nut ook niet erg aanwezig. En JA ze controleren ook regelmatig bij auto's op verlichting. Dus niks fietsertje pesten, gewoon de regels handhaven. En dat is in dit geval maar goed ook.
Och, zo'n xenonlamp met magnetische dynamo is anders best ballin'quote:Op maandag 17 november 2008 20:27 schreef Gitanki het volgende:
je fiets goed verlichten is natuurlijk niet cool, maar goed, een rolstoel of kist/ vaasje is nog minder stoer.
quote:Op maandag 17 november 2008 20:06 schreef Motar het volgende:
stap je op de fiets naar huis.
[..]
ik heb er zelf geen last van omdat ik op de brommert rijd
ZET HET GODVERDOMME DAN NIET IN DE OP FAALHAAS!quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:27 schreef Motar het volgende:
Update voor alle mensen die nog steeds niet kunnen lezen, IK FIETS ZELF NIET!
Dus iedereen die mij vanaf NU nog gaat wijsmaken dat ik mijn licht zelf aan moet doen zou zich op moeten geven als orgaandonor en er radicaal een einde aan moeten maken.
Je blijft een kneus.quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:01 schreef Motar het volgende:
[..]
Ik begrijp wel dat blinde geestelijk zwakke zoals jij mensen niet zien, ik rijd namelijk zelf NIET op een fiets.
Lezen droppert!
Lees nou eens goed wat ik typ voordat je een hele verhandeling schrijft. Je komt niet op 1 meter afstand van een fietser om de volgende redenen:quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Probeer het nog eens als je je rijbewijs hebt om mensen te overtuigen. Je faalt behoorlijk nu.
Een fietser zonder licht in het donker of halfdonker is NIET (echt NIET! ) zichtbaar vanuit een auto. En dan kan je als fietser nog zo goed uitkijken, het is beter als je op tijd gezien wordt. Ik kijk zelf ook altijd enorm uit op de fiets omdat ik wéét wat een automobilist ziet in een auto dus bij afslaand verkeer ed kijk ik zelf ook altijd of de automobilist mij gezien heeft en heb ik mijn handjes alvast bij de rem (en dan nog wordt je af en toe bijna voor je flikker gereden).
In het donker is de kans dat je gezien wordt zonder licht binnen afzienbare afstand om precies te zijn 0,0 Tegen de tijd dat je een fietser ziet is ie 1 meter van je vandaan. Nodeloos om te zeggen dat je met een gangetje van 30km/u zo'n fietser al 2 meter op je motorkap hebt liggen en bij 50 km/u hangt een fietser al 13 meter in je gril voor je uberhaupt hebt kunnen reageren.
Geen licht aan op de fiets = niet gezien worden = gevaarlijk en zonde van de lak.
Goed dus dat ze controleren en ja NATUURLIJK DOEN ZE DAT NU. In de zomer is het tot 's avonds laat erg licht dus dan is het nut ook niet erg aanwezig. En JA ze controleren ook regelmatig bij auto's op verlichting. Dus niks fietsertje pesten, gewoon de regels handhaven. En dat is in dit geval maar goed ook.
Ey ben jij geen mod meer?quote:Op woensdag 19 november 2008 00:35 schreef Juup© het volgende:
[..]
Je blijft een kneus.
En ohja, ik ben al orgaandonor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |