Lijkt me niet, mayo is hun core biz. Maar sowieso is curry een minderwaardige saus.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:59 schreef rinzzz het volgende:
klinkt goed! Hebben ze ook curry van dat merk?
Wel als je hem geopend een paar weken laat staan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:56 schreef Jeebus het volgende:
Is die zuur zoals de Duitse Kraft mayonaise?
Je laat je gewoon van de wijs brengen door de wat vreemde textuur. Maar als je dat eenmaal gewend bent, wil je niks anders meer. Net als met Parodontax.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:02 schreef RobinOok het volgende:
Nog nooit zulke smerige mayo gehad als die Hellmann's. Snap echt niet wat mensen daar aan vinden. Bah.
Das pas lekker, zo'n azijnigequote:Op zaterdag 15 november 2008 17:56 schreef Jeebus het volgende:
zwitsal als garnering voor je hamburgerquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Oh, dan zet ik mijn favoriet er ook even bij:
[ afbeelding ]
Japanse kewpie mayonaise.
* Parafernalia noteertquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:08 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
tvpquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:09 schreef omapietje het volgende:
Wil je culi mayo maak hem dan zelf recepten genoeg.
quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:10 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
zwitsal als garnering voor je hamburger
Ik vond de mayo van de natuurwinkel altijd heerlijk, die heeft inderdaad ook een wat zurige smaak, heerlijk!quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:56 schreef Jeebus het volgende:
Groothandel.. (o.a. Sligro).quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:24 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Die is echt meesterlijk! Maar waar te koop?
Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.quote:Op zondag 16 november 2008 13:18 schreef paperclipje het volgende:
idd lekkere mayonaise! Gek eigenlijk dat hij bij de exoten staat in de supermarkt! Wordt gewoon door Calve gemaakt hier in nederland!
Pasje van een bekende lenenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:29 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En hoe kom je daar als gewone burger? :p
Daarvan nam ik jarenlang een doos mee als ik in Belgie was. Daarna gelukkig bij de Jumbo en nu bij de AH. Sommige mensen houden gewoon niet van dat friszure, maar als je daar wel van houdt is dit gewoon de beste mayo uit een pot. Hillman komt er niet bij in de buurt, hoewel het lang de enig verkrijgbare zure mayo was.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Hyperdude het volgende:
Geef mij maar Devos Lemmens citroen/Belgische mayo.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de Appie (alleen kleine potjes)
Dat het in Nederland gemaakt werd wil niet zeggen dat het geen Amerikaans product is.quote:Op zondag 16 november 2008 13:27 schreef grif het volgende:
[..]
Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.
Calvé mocht willen dat ze deze mayonaise maken..
Nou en..ze maken onder eigen naam viezere mayoquote:
post tvpquote:Op zondag 16 november 2008 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvan nam ik jarenlang een doos mee als ik in Belgie was. Daarna gelukkig bij de Jumbo en nu bij de AH. Sommige mensen houden gewoon niet van dat friszure, maar als je daar wel van houdt is dit gewoon de beste mayo uit een pot. Hillman komt er niet bij in de buurt, hoewel het lang de enig verkrijgbare zure mayo was.
De sauce tartare van D&L is trouwens ook geniaal. De rest van hun assortiment niet zo.
Nooit van gehoord. Waar haal je die?quote:Op zondag 16 november 2008 16:00 schreef Trusten het volgende:
Welke ook erg lekker is is de "Mijn mayonaise" (net als de mijn knoflooksaus overigens)
[ afbeelding ]
De AH heeft het in ieder geval...quote:Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Nooit van gehoord. Waar haal je die?
zow! en of die lekker is. zeker met sushi. ik haal deze bij het kostverloren winkelcenturm in amstelveen. bij dat japanse tokotje, waar de chef ( een okura chef) de sushi maakt voor schappelijke prijzen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:08 schreef RobinOok het volgende:
[ afbeelding ]
met kwark/hangop is het nog lekkerder.quote:Op maandag 17 november 2008 20:43 schreef RoodWitBlauw het volgende:
zelf mayo maken:
Ingrediënten
1 grote eidooier of 2 kleine, 1,5 eetlepel kruidenazijn of citroensap, 1 theelepel mosterd, zout, peper, 2,5 dl olijfolie.
Bereidingswijze
Zorg ervoor dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn. Klop de eierdooiers met de azijn, mosters, zout en peper tot een gladde massa. Blijf kloppen en voeg de olie eerst druppelsgewijs en later in een dun straaltje toe. Breng de mayonaise verder op smaak met zout en peper. Is uw mayonaise gaan schiften, voeg er dan al kloppend een eetlepel lauw water aan toe.
Serveertips
Vervang voor een slanke versie 1 dl olie door yogurt. Gebruik dan wel 1,5 theelepel mosterd.
eigeel heel zacht koken, dat heb je namelijk nodig voor de mayo. hou de temperatuur onder de 60 graden. en blijven klutsen met een garde.quote:Op maandag 17 november 2008 20:59 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Eitjes eerst heel zacht koken?
zo kan je het beste eiwit van eigeel scheidden, en salmonella is ook weg?
ik ga het een keer proberen....
hoelang is de mayo dan houdbaar? zonde om elke dag mayo te moeten maken
quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:06 schreef Bob-B het volgende:
Alhoewel de franse Mayo met moster erdoor is ook heerlijk
quote:Op zondag 16 november 2008 00:25 schreef grif het volgende:
Er is ook nog een soort van mosterd/mayonaise. Ook niet verkeerd.
meer de delicatessenwinkeltjes. maar waarschijnlijk ook bij inter marche's. ze omschrijven zichzelf sinds ze bestaan als de beste mayo ter wereld. ik vind van niet en heb frietkraam pietersen op de kuyp al een keer om hun recept gevraagd... helaas, 0 op het rekest. en de zaanse vind ik ook lekkerder...quote:Op maandag 17 november 2008 21:11 schreef Stansfield het volgende:
Lovende woorden over gelezen in een kookboekje. Maar eens een keer proberen.
Is het alleen te koop bij de sligro zoals ik hierboven las of ook bij gewone supermarkten?
koken is echt niet nodig, gewoon een beetje oefenen. Gooi de dooier van de ene in de andere schaal over tot alle eiwit er uit gelopen is. Is best wel eenvoudig aangezien de dooier altijd in een vliesje zit dus niet zo snel weg sijpelt. Misschien gaat het de eerste keer niet goed, maar na 2 a 3 keer moet je het truucje toch wel kennen. Scheelt je weer gehannes met pannen en water en weet ik het wat. Ik mocht dat vroeger als kind al weleens doen als mijn moeder iets ging bakken waar ze eigeel voor nodig had, dus echt handig hoef je er niet voor te zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 21:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigeel heel zacht koken, dat heb je namelijk nodig voor de mayo. hou de temperatuur onder de 60 graden. en blijven klutsen met een garde.
quote:Op maandag 17 november 2008 22:40 schreef rinzzz het volgende:
[..]
koken is echt niet nodig, gewoon een beetje oefenen. Gooi de dooier van de ene in de andere schaal over tot alle eiwit er uit gelopen is. Is best wel eenvoudig aangezien de dooier altijd in een vliesje zit dus niet zo snel weg sijpelt. Misschien gaat het de eerste keer niet goed, maar na 2 a 3 keer moet je het truucje toch wel kennen. Scheelt je weer gehannes met pannen en water en weet ik het wat. Ik mocht dat vroeger als kind al weleens doen als mijn moeder iets ging bakken waar ze eigeel voor nodig had, dus echt handig hoef je er niet voor te zijn.
Dank je wel! Weet ik nu zeker dat ik niet de enige ben die niet zo van zoete mayonaise houdt.quote:Op maandag 17 november 2008 19:55 schreef Karina het volgende:
Hellman is inderdaad ergHet is een beetje rare substantie maar smaakt tenminste niet zo zoet als alle andere mayonaise
Deze is lekker!quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Hyperdude het volgende:
Geef mij maar Devos Lemmens citroen/Belgische mayo.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de Appie (alleen kleine potjes)
het is lastig om een constante mayo te maken. veel oefenen is het devies. kijk ook uit met teveel olijfolie, omdat deze snel ranzig gaat smaken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze is lekker!
En ik heb nog nooit lekkere zelfgemaakte mayo gegetenEcht, nog nooit.
Of je koopt het eigeel in een pakje bij de superquote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met kwark/hangop is het nog lekkerder.
daarnaast kan je ook, als je bang bent voor rauw ei, de dooiers even au bain marie mengen met azijn, mosterd zout en peper etc. daardoor is het eigeel onschuldig voor salmonella, als je het zacht gaart en krijg je bovendien een veel dikkere hellman's mayo.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze is lekker!
En ik heb nog nooit lekkere zelfgemaakte mayo gegetenEcht, nog nooit.
12 uitroeptekens en vraagtekens op een bericht met 8 regelsquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef kabouter.muts het volgende:
Wat robinook zegt!!
Heel vies met olijfolie!!
Ik ga toch echt altijd voor de zaanse mayo.
puur natuur en geen suiker.
En het kost nog geen drol ook.
Bij een mayo-test kwam deze dan ook als lekkerste uit de bus.
Veel mayo's hadden er suiker in???Suiker in de mayo???hoe komen ze er bij??
Das niet lekker nee.
Ja dat is wellicht wel wat veel he?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
12 uitroeptekens en vraagtekens op een bericht met 8 regels
Dat feest gaat helaas niet meer door want gepasteuriseerde eigeel is nergens meer te krijgen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of je koopt het eigeel in een pakje bij de super
Salmonella leeft idd in kippenpoep. Het zit ook niet in je vlees, tenzij de slacht slordig gebeurt isquote:Op woensdag 19 november 2008 03:56 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat feest gaat helaas niet meer door want gepasteuriseerde eigeel is nergens meer te krijgen.
Overigens is het jo-jo-en met een eigeel in de halve schalen DE manier om salmonella in je ei te krijgen: salmonella zit overwegend aan de BUITENkant van het ei en zeer zelden IN het ei.
Koop een ei-scheider, das een soort plastic teezeefje maar dan zonder de zeef en met twee grote gaten waardoor het eiwit weg kan lopen.
Creme brulee, mayonaise, en een ommeletquote:Op woensdag 19 november 2008 10:00 schreef n0a het volgende:
Zag laatst wel pakken ei in de sligro staan maar een liter pak is toch wel veel van het goede.
1. Geen ideequote:Op woensdag 19 november 2008 10:42 schreef Oceanonix het volgende:
Vroeger had die cupjes van Danegg maar die zijn niet meer te koop volgens mij.![]()
Van welk merk is dat eigeel1? En Hoe ziet het eruit2? En hebben ze ook eiwitten3?
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:49 schreef RobinOok het volgende:
Zolang je niet bejaard of bedlegerig bent kun je dat (ieniemienie) risico op salmonella gewoon wel nemen hoor. Zo erg is het nou ook weer niet. In ieder geval minder erg dan dat getrut over een rauw eitje.
50.000 gevallen per jaar tov 100.000 in de jaren 80. Dus dat iniemienie risico is zo ienieminie niet, jaarlijks loopt 1:300 mensen de ziekte dus op.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:16 schreef kingmob het volgende:
TVP voor de recepten
Al vraag ik het me toch af of ik dat iniemienie risico wel wil nemenSalmonella is niet ok
2 weken geleden last van gehad. 5 dagen "feest"quote:Op woensdag 19 november 2008 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
50.000 gevallen per jaar tov 100.000 in de jaren 80. Dus dat iniemienie risico is zo ienieminie niet, jaarlijks loopt 1:300 mensen de ziekte dus op.
edit: daarnaast lijkt het me, dat de meeste "gezonde" mensen die een infectie krijgen, "gewoon" vier dagen kotsend thuis blijven, en lang niet altijd ene dokter bezoeken, en dus ook niet in de statistiek worden meegenomen.
Joh echt waar??quote:Op woensdag 19 november 2008 12:58 schreef n0a het volgende:
Remia heeft ook sauzen die alleen voor de horeca zijn.
De vraag is alleen hoe die mensen besmet zijn geraakt he? Van een rauw ei of een vieze kok.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
50.000 gevallen per jaar tov 100.000 in de jaren 80. Dus dat iniemienie risico is zo ienieminie niet, jaarlijks loopt 1:300 mensen de ziekte dus op.
quote:Op woensdag 19 november 2008 13:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoe die mensen besmet zijn geraakt he? Van een rauw ei of een vieze kok.
Hoe dan ook laat ik er niks voor staan. Kijk, ik zal geen tomaatjes snijden op een snijplank waar ik net kip op heb gesneden en dat soort vermijdbare risico's gewoon netjes vermijden. Maar een rauwe eierdooier hier of daar, of een lekker lik van mijn ongebakken cakebeslag, een hap van ongekruid gehakt, die risico's neem ik al mijn hele leven en ben er nog nooit ziek van geworden, maar wel gelukkig.
Ik weet niet wat voor een beest jou kok is?quote:Salmonella kan bij de mens via de orale route (besmet voedsel, zoals onvoldoende verhitte eieren, kip of vlees en rauwe groenten en fruit) ziekte induceren zoals gastro-enteritis (maagdarmpathologie), systeemziekten van organen (beenmerg) en buiktyfus en paratyfus. Ongeveer 85% van de besmettingen vindt op deze wijze plaats en 5 tot 10% door direct contact met dieren.
Vind de mayo van de smullers wel lekker die is een beetje zurig. Maar die in de winkel is eerder zoetig. Heb op de remia site een zurige versie zien staan maar die was dus alleen in horeca verpakking. Niet echt handig voor thuis.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:10 schreef lighted het volgende:
[..]
Joh echt waar??
FritesLijn is ook in de super te koop.
oa. in Belgie zit er meer mosterd in de mayo. Dat is thuis wel op te mengenquote:Op woensdag 19 november 2008 13:50 schreef n0a het volgende:
[..]
Vind de mayo van de smullers wel lekker die is een beetje zurig. Maar die in de winkel is eerder zoetig. Heb op de remia site een zurige versie zien staan maar die was dus alleen in horeca verpakking. Niet echt handig voor thuis.
Door m'n werk heb ik toevallig een prijslijst van Remia voor horecaquote:Op woensdag 19 november 2008 13:50 schreef n0a het volgende:
[..]
Vind de mayo van de smullers wel lekker die is een beetje zurig. Maar die in de winkel is eerder zoetig. Heb op de remia site een zurige versie zien staan maar die was dus alleen in horeca verpakking. Niet echt handig voor thuis.
Doe ik ook wel eens of als ik geen citroen mayo heb wat citroen er door mengen. Verder vind ik de "mijn mayonaise" wel lekker. Oh zat ik maar dichterbij de grens dan hoef ik niet altijd zelf frietje stoofvlees te maken.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
oa. in Belgie zit er meer mosterd in de mayo. Dat is thuis wel op te mengen
Bron: http://www.food-info.net/nl/bact/salm.htmquote:Salmonella is hittegevoelig en zal worden gedood wanneer voedsel door en door verhit wordt (boven de 70 °C)
Zuur breekt salmonella wel/ook af. Rauw vlees kan wel, afhankelijk van het beest en welk stuk beest. Ik zou toch echt geen rauwe kip of rauw scharrelei etenquote:Op donderdag 20 november 2008 01:27 schreef robber57 het volgende:
Zoals ik al er voor melde: ik heb het stukje ook weer gejat, vraag me niet waar vandaan want dat weet ik niet meer.
Ik kan me logischerwijs ook wel redelijk vinden in de volgende redenering: salmonella vrije ei/dooier/wit is te koop en dus kennelijk te maken zonder dat het ei stolt, de temperatuur waarbij je dat doet zal dan wel iig lager moeten zijn dan de stol temperatuur van het ei en je zult het ei een behoorlijk lange tijd op deze relatief lage temperatuur moeten houden, ik weet uit een wetenschappelijke publicatie (ook weer ergens gelezen) dat het traditionele proces van ei pasteurisatie genaamd LTLT-lage temp-lange tijd uitgaat van 60 graden voor 30 minuten
De modernere en veeel snellere methode is HTST -high temp-short time en gaat uit van een veel hogere temperatuur maar dan ook wel weer voor een zeer korte periode van hooguit een paar seconden.
dat kun je dus thuis nooit doen en is ook niet nodig; die methode is ontwikkelt voor de industrie om aantallen te kunnen maken
[edit] na wat zoeken toch nog gevonden: http://eetschrijven.blogs(...)n-pasteuriseren.html
Maar ook hier: http://kokenindebrouwerij(...)n-pasteuriseren.html
Als je zelf wat gaat zoeken op salmonella vind je ook wel genoeg aan info van fabrikanten van pasteur apparaten voor eieren en hoe ze het doen en wat de mogelijkheden zijn, die 58 graden uit mijn gejatte stukje is in dat licht gezien niet zo'n rare waarde.
hert stukje van wageningen is overigens ook weer een copy/paste van de FDA link die er onder staat maar dat getal 70 graden komt nergens op de FDA site voor en wageningen verklaart wer niet waar zij die wijsheid vandaan halen....
Als die paupers bij de Albert hein nou gewoon weer die danegg cupjes zouden verkopen hadden we deze hele discussie niet gehad![]()
Ik "pasteuriseer" mijn eitjes overigens niet echt vanwege de salmonella angst want ook ik ben er zo een die al zijn hele leven rauw ei-vlees-vis en noem maar op probleemloos eet (geklutst rauw eitje met suikerof met peper,zout en tabasco
, en ja: drinken uit een glas
)
Ik doe het hoofdzakelijk omdat ik mayo maken toch wel weer een " heel klusje" vind en om dan het restand wat je niet gebruikt na twee dagen weg te gooien moedigt niet echt aan ondanks de hemelse sensatie van verse mayo.
Ik doe het dus om de mayo langer houdbaar te maken geholpen door een ruime hoeveelheid azijn en mosterd wat ik toevallig ook erg lekker vind.
door de zuurgraad in de mayo fors op te voeren( en bovenal GEEN suiker toe te voegen) verbeter je de houdbaarheid ook behoorlijk, ik bewaar zelf gemaakte mayo van pasteur-ei in de koelkast op 4 graden probleemloos 3 weken---> dan is het voor mij dus weldegelijk goed te doen om zelf mayo te maken.
Belgen kijken ook heel anders tegen mayo aan, ze kijken sowieso anders tegen eten aan, maar in Nederland is het iets voor bij een patatje en in Belgie hebben ze het óók bij een frietkot maar dan vaak de goedkopere variant met azijn in plaats van citroensap. Maar het typische is volgens mij het zure van citroen of azijn. Vet met zuur is natuurlijk een goede combinatie. In Nederland wordt in het algemeen vrij zoet gegeten omdat suiker een makkelijke goedkope manier is om gebrek aan innerlijke kwaliteit te maskeren.quote:Op woensdag 19 november 2008 13:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
oa. in Belgie zit er meer mosterd in de mayo. Dat is thuis wel op te mengen
nou, nou. ook zonder die sneer was je betoogje duidelijk. u kent sauce hollandaise?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belgen kijken ook heel anders tegen mayo aan, ze kijken sowieso anders tegen eten aan, maar in Nederland is het iets voor bij een patatje en in Belgie hebben ze het óók bij een frietkot maar dan vaak de goedkopere variant met azijn in plaats van citroensap. Maar het typische is volgens mij het zure van citroen of azijn. Vet met zuur is natuurlijk een goede combinatie. In Nederland wordt in het algemeen vrij zoet gegeten omdat suiker een makkelijke goedkope manier is om gebrek aan innerlijke kwaliteit te maskeren.
Kreeft met mayonnaise is daar een klassieker. Bij mosselen met frites wordt het niet standaard geserveerd, maar als je er dan om vraagt kan het soms even duren, omdat de kok dan even een mayonnaise gaat kloppen. Het is daar echt een edele saus, onderwerp van enthousiasme en liefhebberij en zelfs van menig literaire metafoor.
Zijn ruft klonk als het leegknijpen van ene tube mayonaisequote:Op donderdag 20 november 2008 12:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Belgen kijken ook heel anders tegen mayo aan, ze kijken sowieso anders tegen eten aan, maar in Nederland is het iets voor bij een patatje en in Belgie hebben ze het óók bij een frietkot maar dan vaak de goedkopere variant met azijn in plaats van citroensap. Maar het typische is volgens mij het zure van citroen of azijn. Vet met zuur is natuurlijk een goede combinatie. In Nederland wordt in het algemeen vrij zoet gegeten omdat suiker een makkelijke goedkope manier is om gebrek aan innerlijke kwaliteit te maskeren.
Kreeft met mayonnaise is daar een klassieker. Bij mosselen met frites wordt het niet standaard geserveerd, maar als je er dan om vraagt kan het soms even duren, omdat de kok dan even een mayonnaise gaat kloppen. Het is daar echt een edele saus, onderwerp van enthousiasme en liefhebberij en zelfs van menig literaire metafoor.
Het was niet als sneer bedoeld. Het lijkt me een redelijke open deur dat Belgen wat meer met eten en de kwaliteit daarvan bezig zijn dan Nederlanders, in het algemeen uiteraard. De meeste mensen hier kennen mayo slechts van de snackbar of uit de potten in de supermarkt. Het zoet maken is dan een makkelijke en goedkope manier om de smaak te verbeteren van iets dat niet heel goed is, en dat gebeurt dan dus ook op grote schaal. Dat gaat er dan ook lekker in, omdat Nederlanders aan zoet gewend zijn omdat het ook bij andere producten gebeurt. Spruitjes bijvoorbeeld, die worden in heel zoete varianten gekweekt omdat dat goed is voor de verkoop. Het is in het algemeen de Nederlander snel te bitter of te zuur. Dat groeit zo en kostenbesparing door met suiker te maskeren lijkt me daar een factor in.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
nou, nou. ook zonder die sneer was je betoogje duidelijk. u kent sauce hollandaise?
In de Zaanse zit ook suiker schat.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef kabouter.muts het volgende:
Wat robinook zegt!!
Heel vies met olijfolie!!
Ik ga toch echt altijd voor de zaanse mayo.
puur natuur en geen suiker.
En het kost nog geen drol ook.
Bij een mayo-test kwam deze dan ook als lekkerste uit de bus.
Veel mayo's hadden er suiker in???Suiker in de mayo???hoe komen ze er bij??
Das niet lekker nee.
Die is wel erg lekkerquote:Op donderdag 20 november 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
In de Zaanse zit ook suiker schat.
http://www.voedingnet.nl/(...)zaanse-mayonaise.php
Van Wijngaardes zaanse is ( iid ook erg lekker) ook in potjes te koop van 450 gram oid, wit plastic potje met groen dekseltje en er is zelfs een variant in een knijpfles maar die kan ik niet aanraden want daarvan is kennelijk het recept anders ondanks dezelfde naam, hij is dunner en volgens mij iets zoeter.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die is wel erg lekker![]()
Het argument goedkoop gaat er alleen niet helemaal voor op, dr zit niet zo veel in zo'n tubeniet gekeken naar de kilo/liter prijs, maar ik denk dat dat nog wel tegen kan vallen
![]()
(magoed, voor die paar dubbeltjes)
Ik vond het ook een vieze tegenvaller. Ik heb laatst in de plaatselijke super gezocht naar mayo zonder suiker. Tevergeefs. Alle soorten, inclusief die tubes bevatten suiker.quote:Op donderdag 20 november 2008 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
oeh, dat is slecht. als het geheime recept van de zaanse mayo verkwanseld wordt en puur ten faveure van het snelle geld aangewend wordt. foei, foei en nog eens foei!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |