Dat het in Nederland gemaakt werd wil niet zeggen dat het geen Amerikaans product is.quote:Op zondag 16 november 2008 13:27 schreef grif het volgende:
[..]
Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.
Calvé mocht willen dat ze deze mayonaise maken..
Nou en..ze maken onder eigen naam viezere mayoquote:
post tvpquote:Op zondag 16 november 2008 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvan nam ik jarenlang een doos mee als ik in Belgie was. Daarna gelukkig bij de Jumbo en nu bij de AH. Sommige mensen houden gewoon niet van dat friszure, maar als je daar wel van houdt is dit gewoon de beste mayo uit een pot. Hillman komt er niet bij in de buurt, hoewel het lang de enig verkrijgbare zure mayo was.
De sauce tartare van D&L is trouwens ook geniaal. De rest van hun assortiment niet zo.
Nooit van gehoord. Waar haal je die?quote:Op zondag 16 november 2008 16:00 schreef Trusten het volgende:
Welke ook erg lekker is is de "Mijn mayonaise" (net als de mijn knoflooksaus overigens)
[ afbeelding ]
De AH heeft het in ieder geval...quote:Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Nooit van gehoord. Waar haal je die?
zow! en of die lekker is. zeker met sushi. ik haal deze bij het kostverloren winkelcenturm in amstelveen. bij dat japanse tokotje, waar de chef ( een okura chef) de sushi maakt voor schappelijke prijzen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Oh, dan zet ik mijn favoriet er ook even bij:
[ afbeelding ]
Japanse kewpie mayonaise.
met kwark/hangop is het nog lekkerder.quote:Op maandag 17 november 2008 20:43 schreef RoodWitBlauw het volgende:
zelf mayo maken:
Ingrediënten
1 grote eidooier of 2 kleine, 1,5 eetlepel kruidenazijn of citroensap, 1 theelepel mosterd, zout, peper, 2,5 dl olijfolie.
Bereidingswijze
Zorg ervoor dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn. Klop de eierdooiers met de azijn, mosters, zout en peper tot een gladde massa. Blijf kloppen en voeg de olie eerst druppelsgewijs en later in een dun straaltje toe. Breng de mayonaise verder op smaak met zout en peper. Is uw mayonaise gaan schiften, voeg er dan al kloppend een eetlepel lauw water aan toe.
Serveertips
Vervang voor een slanke versie 1 dl olie door yogurt. Gebruik dan wel 1,5 theelepel mosterd.
eigeel heel zacht koken, dat heb je namelijk nodig voor de mayo. hou de temperatuur onder de 60 graden. en blijven klutsen met een garde.quote:Op maandag 17 november 2008 20:59 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Eitjes eerst heel zacht koken?
zo kan je het beste eiwit van eigeel scheidden, en salmonella is ook weg?
ik ga het een keer proberen....
hoelang is de mayo dan houdbaar? zonde om elke dag mayo te moeten maken
quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:06 schreef Bob-B het volgende:
Alhoewel de franse Mayo met moster erdoor is ook heerlijk
quote:Op zondag 16 november 2008 00:25 schreef grif het volgende:
Er is ook nog een soort van mosterd/mayonaise. Ook niet verkeerd.
meer de delicatessenwinkeltjes. maar waarschijnlijk ook bij inter marche's. ze omschrijven zichzelf sinds ze bestaan als de beste mayo ter wereld. ik vind van niet en heb frietkraam pietersen op de kuyp al een keer om hun recept gevraagd... helaas, 0 op het rekest. en de zaanse vind ik ook lekkerder...quote:Op maandag 17 november 2008 21:11 schreef Stansfield het volgende:
Lovende woorden over gelezen in een kookboekje. Maar eens een keer proberen.
Is het alleen te koop bij de sligro zoals ik hierboven las of ook bij gewone supermarkten?
koken is echt niet nodig, gewoon een beetje oefenen. Gooi de dooier van de ene in de andere schaal over tot alle eiwit er uit gelopen is. Is best wel eenvoudig aangezien de dooier altijd in een vliesje zit dus niet zo snel weg sijpelt. Misschien gaat het de eerste keer niet goed, maar na 2 a 3 keer moet je het truucje toch wel kennen. Scheelt je weer gehannes met pannen en water en weet ik het wat. Ik mocht dat vroeger als kind al weleens doen als mijn moeder iets ging bakken waar ze eigeel voor nodig had, dus echt handig hoef je er niet voor te zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 21:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eigeel heel zacht koken, dat heb je namelijk nodig voor de mayo. hou de temperatuur onder de 60 graden. en blijven klutsen met een garde.
quote:Op maandag 17 november 2008 22:40 schreef rinzzz het volgende:
[..]
koken is echt niet nodig, gewoon een beetje oefenen. Gooi de dooier van de ene in de andere schaal over tot alle eiwit er uit gelopen is. Is best wel eenvoudig aangezien de dooier altijd in een vliesje zit dus niet zo snel weg sijpelt. Misschien gaat het de eerste keer niet goed, maar na 2 a 3 keer moet je het truucje toch wel kennen. Scheelt je weer gehannes met pannen en water en weet ik het wat. Ik mocht dat vroeger als kind al weleens doen als mijn moeder iets ging bakken waar ze eigeel voor nodig had, dus echt handig hoef je er niet voor te zijn.
Dank je wel! Weet ik nu zeker dat ik niet de enige ben die niet zo van zoete mayonaise houdt.quote:Op maandag 17 november 2008 19:55 schreef Karina het volgende:
Hellman is inderdaad ergHet is een beetje rare substantie maar smaakt tenminste niet zo zoet als alle andere mayonaise
Deze is lekker!quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Hyperdude het volgende:
Geef mij maar Devos Lemmens citroen/Belgische mayo.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de Appie (alleen kleine potjes)
het is lastig om een constante mayo te maken. veel oefenen is het devies. kijk ook uit met teveel olijfolie, omdat deze snel ranzig gaat smaken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze is lekker!
En ik heb nog nooit lekkere zelfgemaakte mayo gegetenEcht, nog nooit.
Of je koopt het eigeel in een pakje bij de superquote:Op maandag 17 november 2008 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met kwark/hangop is het nog lekkerder.
daarnaast kan je ook, als je bang bent voor rauw ei, de dooiers even au bain marie mengen met azijn, mosterd zout en peper etc. daardoor is het eigeel onschuldig voor salmonella, als je het zacht gaart en krijg je bovendien een veel dikkere hellman's mayo.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze is lekker!
En ik heb nog nooit lekkere zelfgemaakte mayo gegetenEcht, nog nooit.
12 uitroeptekens en vraagtekens op een bericht met 8 regelsquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:10 schreef kabouter.muts het volgende:
Wat robinook zegt!!
Heel vies met olijfolie!!
Ik ga toch echt altijd voor de zaanse mayo.
puur natuur en geen suiker.
En het kost nog geen drol ook.
Bij een mayo-test kwam deze dan ook als lekkerste uit de bus.
Veel mayo's hadden er suiker in???Suiker in de mayo???hoe komen ze er bij??
Das niet lekker nee.
Ja dat is wellicht wel wat veel he?quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
12 uitroeptekens en vraagtekens op een bericht met 8 regels
Dat feest gaat helaas niet meer door want gepasteuriseerde eigeel is nergens meer te krijgen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of je koopt het eigeel in een pakje bij de super
Salmonella leeft idd in kippenpoep. Het zit ook niet in je vlees, tenzij de slacht slordig gebeurt isquote:Op woensdag 19 november 2008 03:56 schreef robber57 het volgende:
[..]
Dat feest gaat helaas niet meer door want gepasteuriseerde eigeel is nergens meer te krijgen.
Overigens is het jo-jo-en met een eigeel in de halve schalen DE manier om salmonella in je ei te krijgen: salmonella zit overwegend aan de BUITENkant van het ei en zeer zelden IN het ei.
Koop een ei-scheider, das een soort plastic teezeefje maar dan zonder de zeef en met twee grote gaten waardoor het eiwit weg kan lopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |