Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.quote:Op zondag 16 november 2008 13:18 schreef paperclipje het volgende:
idd lekkere mayonaise! Gek eigenlijk dat hij bij de exoten staat in de supermarkt! Wordt gewoon door Calve gemaakt hier in nederland!
Pasje van een bekende lenenquote:Op zaterdag 15 november 2008 18:29 schreef L3IPO het volgende:
[..]
En hoe kom je daar als gewone burger? :p
Daarvan nam ik jarenlang een doos mee als ik in Belgie was. Daarna gelukkig bij de Jumbo en nu bij de AH. Sommige mensen houden gewoon niet van dat friszure, maar als je daar wel van houdt is dit gewoon de beste mayo uit een pot. Hillman komt er niet bij in de buurt, hoewel het lang de enig verkrijgbare zure mayo was.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:19 schreef Hyperdude het volgende:
Geef mij maar Devos Lemmens citroen/Belgische mayo.![]()
[ afbeelding ]
Gewoon te koop bij de Appie (alleen kleine potjes)
Dat het in Nederland gemaakt werd wil niet zeggen dat het geen Amerikaans product is.quote:Op zondag 16 november 2008 13:27 schreef grif het volgende:
[..]
Op het etiket staat, onder de Nutrition Facts, 'Product of USA'. En de fabrikant staat er ook bj: Unilever Foods, Englewood Cliffs, New Jersey.
Calvé mocht willen dat ze deze mayonaise maken..
Nou en..ze maken onder eigen naam viezere mayoquote:
post tvpquote:Op zondag 16 november 2008 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvan nam ik jarenlang een doos mee als ik in Belgie was. Daarna gelukkig bij de Jumbo en nu bij de AH. Sommige mensen houden gewoon niet van dat friszure, maar als je daar wel van houdt is dit gewoon de beste mayo uit een pot. Hillman komt er niet bij in de buurt, hoewel het lang de enig verkrijgbare zure mayo was.
De sauce tartare van D&L is trouwens ook geniaal. De rest van hun assortiment niet zo.
Nooit van gehoord. Waar haal je die?quote:Op zondag 16 november 2008 16:00 schreef Trusten het volgende:
Welke ook erg lekker is is de "Mijn mayonaise" (net als de mijn knoflooksaus overigens)
[ afbeelding ]
De AH heeft het in ieder geval...quote:Op maandag 17 november 2008 18:34 schreef Parafernalia het volgende:
Nooit van gehoord. Waar haal je die?
zow! en of die lekker is. zeker met sushi. ik haal deze bij het kostverloren winkelcenturm in amstelveen. bij dat japanse tokotje, waar de chef ( een okura chef) de sushi maakt voor schappelijke prijzen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:08 schreef RobinOok het volgende:
Oh, dan zet ik mijn favoriet er ook even bij:
[ afbeelding ]
Japanse kewpie mayonaise.
met kwark/hangop is het nog lekkerder.quote:Op maandag 17 november 2008 20:43 schreef RoodWitBlauw het volgende:
zelf mayo maken:
Ingrediënten
1 grote eidooier of 2 kleine, 1,5 eetlepel kruidenazijn of citroensap, 1 theelepel mosterd, zout, peper, 2,5 dl olijfolie.
Bereidingswijze
Zorg ervoor dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn. Klop de eierdooiers met de azijn, mosters, zout en peper tot een gladde massa. Blijf kloppen en voeg de olie eerst druppelsgewijs en later in een dun straaltje toe. Breng de mayonaise verder op smaak met zout en peper. Is uw mayonaise gaan schiften, voeg er dan al kloppend een eetlepel lauw water aan toe.
Serveertips
Vervang voor een slanke versie 1 dl olie door yogurt. Gebruik dan wel 1,5 theelepel mosterd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |