Het einde van deel #3 Waarom kinderen #3 is best aardig om te lezen nog weer. Het is iig weer on-topic.quote:Omdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.
Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?
TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn ! )
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik kan het nog veel sentimenteler zelfs:
Waarom het het waard is?
Omdat er op enig moment een moment komt dat dat kleine kindje van ooit weer met een studie bezig is, nadat ze in talloze kutbaantjes gewerkt heeft. Ze is met die studie bezig omdat je ergens in die opvoeding dat kind de ruimte gegeven heeft zich te ontplooien en ze een bepaalde drive of motivatie meegekregen heeft. Waardoor ze die studie wil doen en bepaalde ambities heeft. En waardoor ze plannen aan het maken is om met de motor de wereld rond te gaan.
En ik kan me zo voorstellen dat je dan apetrots bent, dat dat toch maar mooi jouw kind is. En dat jij haar (of hem) geholpen hebt te worden wie zij (of hij) nu is.
Tja, en zelfs dat zou ik schattig vinden van hem. Tis erg he, moederliefde.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:45 schreef Brighteyes het volgende:
Die zou dat ook nooooit doen toch Viev?
Viev was je altijd nou al zo anders dan hier op fok of was je daar ook zo hard en ongeduldig als hier maar is dat veranderd sinds je Dean hebt? Je komt enorm geduldig over in je filmpjes en sue me maar dat had ik nooit verwacht gezien je posthistory.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:48 schreef Vivi het volgende:
[..]
Tja, en zelfs dat zou ik schattig vinden van hem. Tis erg he, moederliefde.
De OUD-kindjes beschouw ik ook als "eigen" dan hequote:Op vrijdag 14 november 2008 15:53 schreef Sugar het volgende:
Och Sasha en Dean![]()
Die vind ik toch wel érg leuk, hoor. Ook al zijn het 'andermans kutkinderen' (oeh, die is multi-interpretabel!
)
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:53 schreef Faithy het volgende:
ik kreeg een traan in mn ogen BE(echt waar!)
Dank je voor dit openhartige jubelrelaas![]()
(en voor je lieve woorden
)
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:41 schreef Vivi het volgende:
Ik heb een kind, een heel leuk kind. En net was ik met dat leuke kind aan het oppassen bij een ander kind. Waarbij een vriendje kwam spelen. En dat vriendje he, dat vond het leuk, om luchtgitaar te spelen met een open pak hagelslag. Ik haat kinderen. Behalve mijn eigen dan, want die is lief, knap, schattig, en slim.
Ik had niet anders van je verwacht hoor Coquote:Op vrijdag 14 november 2008 15:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk niet meer posten, maar:![]()
O en over je verhaal op het einde van het vorige topic: ik denk en dacht er hetzelfde over als jij, met dat verschil toen ik op mijn dertigste een beetje twijfelde, dat weer overging en ik niet onverwacht toch zwanger ben geraakt. Als dat wel was gebeurd, dan weet ik ook zeker dat ik er heel veel van had gehouden hoor!!
ja, daar ben ik ook bang voor, dat mn kind totaal 'mislukt'quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:59 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en Faithy. Ik vergeet voor het gemak natuurlijk wel even dat je als ouder volgens mij ook je stinkende best kan doen en dat je dan nog steeds je kind op 28 december bij bureau Halt af kan gaan leveren omdat hij met vuurwerk aan het kloten is geweest bijvoorbeeld. En dat zijn dan nog de 'onschuldigere' dingen.![]()
quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:54 schreef Nadine26 het volgende:
maar een draagdoek heb ik bij een man nog nooit gezien.
Met een beetje fantasie is het net of je vriend probeert het roze sokje weg te moffelen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:36 schreef Llewella het volgende:
[..]
Vriendlief heeft zijn eigen doek; omdat hij pertinent weigert met de roze doek te lopen
Foto
Als je dat ding wil promoten, zou ik wel een foto nemen, waar je kind iets gelukkiger kijkt!!quote:
Ik wil niks promoten.quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Als je dat ding wil promoten, zou ik wel een foto nemen, waar je kind iets gelukkiger kijkt!!
(ik heb overigens geen enkele mening over draagdoeken whatsoever)
Herkenbaarquote:Op vrijdag 14 november 2008 17:01 schreef E.T. het volgende:
Was het wat je verwachtte?
Over de praktische dingen heb ik me van te voren heel blanco opgesteld en liet zo veel mogelijk over me heen komen. Ik denk dat dat wel mee gespeeld heeft met het 'relaxte' moeder zijn. Ik had geen dingen bedacht die zus of zo moesten gaan.
Ow, wat een leuk stoer ventje!!!quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:50 schreef Vivi het volgende:
Oh en als we gaan fotospammen moet ik natuurlijk ook weer he.
[ afbeelding ]
Zo raar, dat IK dat gemaakt heb...
Ik denk dat ze ons op een gegeven moment van ellende maar een eigen 'Wachten op het 2e streepje' topic geven. Omdat wij om de vijf minuten naar elkaar gillen:quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:12 schreef SHE het volgende:
Ik word helemaal week van dit geleuter.
Maar HE wil sowieso wachten tot volgend jaarDus ik put ff een sock in it ofzo.
Greysie, als we aan de bak gaan, dan gaan we ze hier in OUD wel he-le-maal gek maken met dramatische taferelen, onredelijk gejammer en hysterische teksten.
Een beetje zoals we al doen, maar dan echt![]()
Ik benijd de ouders wel een beetje. Naja, stiekem ben ik stront jaloers als ik die ervaringen zo lees.
Oh Viviquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:17 schreef Vivi het volgende:
Wat ook leuk is aan kinderen; je kan ze keihard uitlachen!
[ link | afbeelding ]
Dát... en dan moet ik veel te lang wachtenquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:21 schreef Vivi het volgende:
SHE, waarom wil je persé een zomerkind? Volgens mij zit jij in een soort romantische dagdroom waarin je gehuld in ragfijne sluiers voortschrijdt met je zwangere buikje over het strand.. in slomo uiteraard.
Realiteit: 30 kilo and then some verder is het echt niet zo fijn om rond te waggelen in de smoorhitte hoor...al die smetplekken die ontstaan en benen die vanaf de knie een model naar beneden hebben (a la een bescheiden boomstam) door het vocht vasthouden doen de roze wolk geen goed hoor.
Stiekem is het natuurlijk enorm ontroerend dat zo'n kleine freggle instinctief naar zijn veilige haventje vlucht..wat jij dan bent als moederquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:25 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
Oh Vivi. Heerlijk
. Arm kind
.
Simultaan abspritzen FTW!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Dát... en dan moet ik veel te lang wachten
Zie mijn stemmen, ik heb je net toegevoegd bij grappigste moederquote:Op vrijdag 14 november 2008 20:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Stiekem is het natuurlijk enorm ontroerend dat zo'n kleine freggle instinctief naar zijn veilige haventje vlucht..wat jij dan bent als moeder![]()
En ik mot ff zieltjes winnen voor het grappigste filmpje...![]()
Ff iets anders hoor; wat voor uitwerpsel schuifelt er daar zo stiekem door je avatar?!quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:37 schreef debuurvrouw het volgende:
En voor een vroege leerling hoeft het ook niet meer want de grens is in '85 opgeschoven van 1 oktober naar 1 januari![]()
zelf van november en heb omdat ik dat erg vond toch gemikt op zomerkinderen. zal ik de foto's posten. hangend in de schaduw dik en gezwollen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet aan beginnen dus
Lekker douchen!
*poeffffffffff*quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
deze is ook geweldig...
[ afbeelding ]
Saskia doetna.
Sowieso waren verplichte portret foto's niet echt haar ding
[ afbeelding ]
16 pas.... godzijdank.quote:
quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom kinderen?
Daarom
[ afbeelding ]
Nou, op zich kan ik er wel om lachen maar wellicht zij nietquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:09 schreef SHE het volgende:
Niet grappig Swets?
Ik zie nu pas je edit. Vooruit, ik pas 'm wel aan.
Jawel, en erger nog ik kon alleen van die oerlelijke slippers aan of erger nog sloffen van de scapino.... en echt normaal zijn alle schoenen me te breed en ik heb maatje 36 en ben slank (53kg)..... ik zwelde letterlijk opquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:33 schreef SHE het volgende:
Lefwijf hoor!!
Mijn god...die arme pootjesDeed dat niet vreselijk zeer?
Het is wel praktischer; want in de zomer kun je nog slippers aan en ballerina's voor de dagen dat je voeten 2x zo groot worden als normaal (wat dan ook weer mede door de warmte veroorzaakt wordt).quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:21 schreef Vivi het volgende:
SHE, waarom wil je persé een zomerkind? Volgens mij zit jij in een soort romantische dagdroom waarin je gehuld in ragfijne sluiers voortschrijdt met je zwangere buikje over het strand.. in slomo uiteraard.
Realiteit: 30 kilo and then some verder is het echt niet zo fijn om rond te waggelen in de smoorhitte hoor...al die smetplekken die ontstaan en benen die vanaf de knie een model naar beneden hebben (a la een bescheiden boomstam) door het vocht vasthouden doen de roze wolk geen goed hoor.
quote:En waarom het de moeite waard is?
Tsja... Omdat ik nu hier een lief klein jongetje heb staan die een goed geprek heeft met de kat, terwijl hij zijn soepstengel met haar deelt.Daarom.
Nou... geef mij maar mijn herfst-winterzwangerschap! Bij Ronja kon ik uiteindelijk alleen maar als een opgezwollen walvis op bed liggen. Deze keer heb ik geen last van opgezwollen voeten en handen en het is heerlijk knus om binnen te kunnen blijven nestelen als het buiten toch koud isquote:Op zaterdag 15 november 2008 07:58 schreef Llewella het volgende:
[..]
Het is wel praktischer; want in de zomer kun je nog slippers aan en ballerina's voor de dagen dat je voeten 2x zo groot worden als normaal (wat dan ook weer mede door de warmte veroorzaakt wordt).
Ik heb dat niet echt als een nadeel ervaring, er zijn ook zoveel leuke dingen bijgekomen.quote:Op zondag 16 november 2008 07:17 schreef popolon het volgende:
Je moet je leven wat aanpassen. Da's toch wel een groot nadeel.
Ach het was ook maar een losse flodder. 't Valt me tot nu toe erg mee.quote:Op zondag 16 november 2008 20:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb dat niet echt als een nadeel ervaring, er zijn ook zoveel leuke dingen bijgekomen.
Nee waarschijnlijk omdat hij al dat geneuk met condoom zat was en die lekkere meid van de receptie heeft gepakt in het kopieerhok. Helaas heeft ze hem behalve the fuck of a lifetime ook een extraatje gegeven...quote:Op zondag 23 november 2008 21:45 schreef Prutserin het volgende:
Heb trouwens wel een branderig gevoel in mijn onderbuik. Da's nieuw, maar dat kan misschien ook zijn omdat we zonder gedaan hebben?
Dank je.quote:Op zondag 23 november 2008 22:04 schreef Prutserin het volgende:
Oe en gefeliciteerd miss Sly! Ik ben blij voor je!
(Is het dan niet wrang dat er zulke mutsen als ik bestaan die het mogelijk niet op waarde kunnen schatten terwijl jullie het zo graag zeker weten wilden?)
Nee hoor, je kijkt niet met je neus.quote:Op zondag 23 november 2008 22:14 schreef Prutserin het volgende:
mmm
Van wat ik nu zie, zijn dat topics van mensen die er al uit zijn.
Ik kijk vast met mijn neus![]()
Ik heb nog een goed boek voor je liggen je post heeft wel wat van hetzelfde zeg maar:quote:Op zondag 23 november 2008 21:45 schreef Prutserin het volgende:
Dat is ook zo, misschien beter van me afschrijven in een eigen dagboek.
Heb trouwens wel een branderig gevoel in mijn onderbuik. Da's nieuw, maar dat kan misschien ook zijn omdat we zonder gedaan hebben?
Hm ja, je kind vergeten in de supermarkt oke. Dus dan maar geen moeder worden, voor die 0,05 procent moeders die dat overkomt.quote:Op zondag 23 november 2008 23:09 schreef Prutserin het volgende:
Ik lees wel eens van die verhalen dat een moeder d'r kindje vergeet in de supermarkt..
Dat zou mij dus ook lukken, denk ik.
Dus als ik nu al twijfel, dan staat me nog wat te wachten begrijp ik? He gezellig.
Nee natuurlijk niet. Maar wat als ik er "blind" voor ben. Ziet "iedereen dat bijzondere" wel en ik niet? Mis ik dan iets?quote:Op zondag 23 november 2008 23:23 schreef Mone het volgende:
Ah joh je vindt je weg er wel in. Het wel of niet willen. Het hoeft natuurlijk ook gewoon niet.
Ik zal toch ooit moeten beginnen met het uberhaupt uit kunnen spreken, hehe.quote:Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Mone het volgende:
Dat week worden is pas nadat je moema bent.
O god, weer zo een die denkt dat ze uniek is. Laat me raden..je bent ook "lekker gek en prettig gestoord? "quote:Op zondag 23 november 2008 23:28 schreef Prutserin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wat als ik er "blind" voor ben. Ziet "iedereen dat bijzondere" wel en ik niet? Mis ik dan iets?
Ik bedoel, als iedereen links gaat, dan ga ik rechts, als iedereen rood roept, dan roep ik blauw.
Ik ben gewoon een eigenwijs. Maar als iedereen "kind" roept dan roep ik "geen kind".
Nou ja, dat bedoel ik dus. Het is niet anders dan het topic van SHE, dus ik vroeg me af of het een nieuwe trend gaat worden, dit soort topics, en zo ja, dan lijkt een centraal topic me raadzamer dan dat iedereen een eigen topic gaat openen met 30.000 keer hetzelfde (allang beantwoorde) gemiep.quote:Op maandag 24 november 2008 11:14 schreef Brighteyes het volgende:Viev! Wat ben jij in een lekkere bui zeg!
Ik vind dit topic niet anders dan dat van SHE eigenlijk en ik wilde eerst naar het rammeltopic verwijzen, maar daar hoort het ook niet echt.
Dus wmb kan het prima hier hoor.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:38 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb laatst een goed boek gelezen waar meenigeen van jullie eigenlijk al te laat mee is om te lezen, namelijk het anti-kinderen boek.
Daar in staan 10 ,met betrouwbare en significant aantoonbare argumenten, uitgelegd waarom kinderen niet leuk zijn en je er niet aan zou moeten beginnen;
1.Kinderen hebben geen humor
2.Ze doen lastig in de supermarkt
3.Ze zijn egocentrisch
4.Kinderen zijn dure speeltjes
5.Vriendschappen verdwijnen
6.Weg identiteit
7.Kinderen zijn niet onschuldig (ze kennen geen grenzen, zijn wreed, berekend en kwaadaardig)
8.Ze zijn slecht voor dieren
9.Ze zijn slecht voor het interieur
10.Je bent gelukkiger zonder (wetenschappelijk aangetoond)
Het Anti-kinderen boek is geschreven door Camiel de Vries en Hanna de Heus en zeker een aanrader om te lezen, zelfs voor de mensen die al babies hebben. Dan maak je die fout in ieder geval niet een tweede keer.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
En als niemand meer kinderen krijgt is er over 100 jaar geen menselijk leven meer. Dus eigenlijk moet jij blij zijn dat wij ze wel hebben, want wij knappen nu jouw vuile werk op
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Ik heb er serieus over nagedacht om ooit kinderen te nemen, maar ik denk dat het beter is voor de wereld als dit niet gebeurt. Helaas zijn sommige mensen niet zo kritisch op zichzelf...
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Elkafila, je denkt toch niet serieus dat je de eerste bent die deze mening komt verkondigen in OUD?
Dat jij de messias bent die onze ogen even komt openen?
Echt, je bent niet origineel en je preekt ook tegen de verkeerde mensen. Wij zijn namelijk wel allemaal gewoon blij met onze kinderen, zelfs al zijn ze soms eens vervelend.
Wat wil je nu precies met je post?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:56 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Ik denk dat deze post in dit topic goed op zijn plaats is en er ruimte is voor discussie. Bovendien vinden anderen dit ook aangezien er volop op de post gereageerd wordt.
En wellicht weten jullie me te overtuigen of een goed boek aan te raden waarin het tegendeel dat kinderen lastig zijn wordt bewezen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
stom om hier op in te gaan misschien, maar ik wil toch reageren:
een kind is wel onschuldig, jij bent er als ouder verantwoordelijk voor dat ze die grenzen leren kennen, zelf verken je ook nog dagelijks grenzen. speeltjes? laat me niet lachen, het is een kostbaar "bezit" waar jij verantwoordelijk voor bent. slecht voor dieren?? alleen als jij het slechte voorbeeld geeft; immers voorbeeld doet volgen .
interieur: tja als jij meer waarde hecht aan je spullen dan je aan je kind doet ben je het ouderschap niet eens waard in mijn ogen. identiteit: ik heb mezelf juist gevonden dankzij mijn twee kinderen. vriendschappen verdwijnen: ook flauwekul, je vind er nieuwe vriendschappen door, andere (oudere) vriendschappen veranderen misschien, maar zullen vaak ook intenser worden. gelukkiger zonder: helemaal bullshit, mijn zoon en dochter verrijken mijn leven juist en ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten supermarkt: ach ja, het is maar hoe je je kinderen opvoedt etc en hoe zwaartillend je zelf bent; ik zou me rot lachen als mijn zoontje straks ineens de blote billendans van shin shan gaat nadoen in de albert heijn. met humor, liefde en een goed humeur bereik je ook met kinderen veel meer dan met een chagrijnige rotkop
--edit-- post van lois te laat gezien
En waarom zou je dan heel OUD over je heen krijgen? Als je ze (nog) niet wilt, moet je het vooral niet doen. Daar is niets mis mee. En inderdaad, als je 25 bent heb je nog een zee van tijd om te kijken of je ze ooit nog wel wilt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Zonder gelijk heel OUD over mij heen te krijgen; ik zie op dit moment nog geen reden om kinderen te nemen, misschien ooit wel een keer. Ben pas 25, dus heb nog ff de tijdEn ja, ik ben een man, dus wss heb ik nog wel hele andere ideeen erover dan vrouwen.
die post van DJMO vind ik dan ook weer een beetje 'generaliserend'quote:
Maar ook niet dat ze waar zijn. Ze zijn namelijk ontzettend subjectief, en dus net zo gemakkelijk door iemand anders net zo subjectief te pareren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die post van DJMO vind ik dan ook weer een beetje 'generaliserend'
dat dat voor haar geldt, soit, maar het is geen feit dat je geen vriendschappen verliest of zogenaamde 'diepere vriendschappen' krijgt als je ineens een kind hebt
Begrijp me niet verkeerd, blij dat DJMO zo blij is met het kroost, maar het is geen feit dat de '10 redenen om geen kinderen te krijgen' 'onwaar' zijn
Sorry ik moest lachen....quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:04 schreef moussy het volgende:
De blotenbillendans in AH?!
Als die van mij hetw eer eens in zn hoofd haalt om de piemeldans in de kleedkamer van zwemles te doen kan ik echt niet lachen
Voor haar is het onzin, dat is net zo goed als dat het voor iemand anders de waarheid is, toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nee, dat bedóel ik, maar DJMO zegt 't juist alsof álles in dat boekje klinkklare onzin is, terwijl 't echt een kern van waarheid kan bevatten
Inderdaad! Als ik soms hoor of lees (dat topic hier is hilarisch!) waar kinderen mee komen, dat is echt wel een bewijs van gevoel voor humorquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Vivi het volgende:
Het is ook geen feit dat ze wél waar zijn.
Om te beginnen klopt die eerste al voor geen meter.
Nou ja eh...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Vivi het volgende:
Het is ook geen feit dat ze wél waar zijn.
Om te beginnen klopt die eerste al voor geen meter.
gammaquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja eh...
Ticootje schreef net als reactie dat zij vaak om Jen moet lachen en andersom, maar dat vind ik persoonlijk nog geen definitie van humor 'moeten lachen'.
Dat laatste geldt echter ook voor veel grapjes van volwassenenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nog ietsjes aangevuld.
Overigens ben ik het ook weer niet helemaal met je eens. Het hangt een beetje van de leeftijd af, want kinderen kunnen al wel heel snel bewust grapjes maken. Maar again... dat hoeft niet iedereen per sé leuk te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Klopt, maar dat maakt de eerste bewering van dat anti-lijstje niet per definitie onwaar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste geldt echter ook voor veel grapjes van volwassenen
28 jaar geleden viel ik al van mijn fiets van het lachen toen mijn fietsvriendje daarmee kwam..dus dat is echt, heel echt, oudquote:
En dat geldt voor alle punten: het zijn geen feiten, beide kanten op niet. Het is zo subjectief als iets maar subjectief kan zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de eerste bewering van dat anti-lijstje niet per definitie onwaar.Ook niet per definitie wel waar hoor.
ach, ik houd van nutteloze en zwarte humor, dat kan ook niet iedereen waarderenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
28 jaar geleden viel ik al van mijn fiets van het lachen toen mijn fietsvriendje daarmee kwam..dus dat is echt, heel echt, oud
En tja, of het nu werkelijk iets over humor zegt?
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat geldt voor alle punten: het zijn geen feiten, beide kanten op niet. Het is zo subjectief als iets maar subjectief kan zijn
jij hebt er al weer een gemaaktquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!
Dat is natuurlijk ons enige echte doelquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!
Jup!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
jij hebt er al weer een gemaakt
My god, let the hurting stop!quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:29 schreef marlieske het volgende:
ik zie net dat we een leuke foto van dikke benen en enkels zoeken... laat ik er een doneren![]()
[ afbeelding ]
hier zat ongeveer 13 liter vocht in en het bloed stroomde nog zei de echo-man.... ja ben je zwanger krijg je echo foto's van je benen in je dossier
En toen moest ik nog ongeveer 15 weken zwangeren *auw* dit was na 1 dag warm weer in april 2007
Volgens mij heb ik het al eens gepost, maar Jennifer hoort anders best vaan "zit" en "nee". Dat zijn ook zo'n beetje de woorden die mijn hond de hele dag hoort.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:28 schreef moussy het volgende:
Ik zou huisdieren en kinderen niet zo snel met elkaar vergelijken hoormaar met die 10 punten ben ik het ook niet allemaal eens
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het al eens gepost, maar Jennifer hoort anders best vaan "zit" en "nee". Dat zijn ook zo'n beetje de woorden die mijn hond de hele dag hoort.
ik heb wel eens braaf tegen Cas gezegd, floepte er ook zo uitquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik het al eens gepost, maar Jennifer hoort anders best vaan "zit" en "nee". Dat zijn ook zo'n beetje de woorden die mijn hond de hele dag hoort.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:57 schreef moussy het volgende:
[..]
ik heb wel eens braaf tegen Cas gezegd, floepte er ook zo uit
Een beetje respect voor andersdenkenden mag je anders ook wel tonen hoor, in plaats van zulke domme opmerkingen als ouder zijnde neer te zetten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef simmu het volgende:
och, ik ben blij dat elkafida er zo over denkt. dan plant die haar ideeen tenminste niet voort.
hoezo zou ik geen respect hebben voor andersdenkenden? sterker nog: als zij werkelijk op de manier die zij (of hij trouwens, je weet het nooitquote:Op donderdag 8 januari 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een beetje respect voor andersdenkenden mag je anders ook wel tonen hoor, in plaats van zulke domme opmerkingen als ouder zijnde neer te zetten.
Erg denigrerend.
Dan ben ik vast geen rechtgeaarde OUDposterquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ons enige echte doel
En als rechtgeaarde OUD-posters moeten we ook iedere ervan overtuigen dat dat het enige juiste is en dat ze beter nog vandaag dan morgen kunnen beginnen met voortplanten
En ik dacht nog wel dat het sarcasme duidelijk aanwezig was in mijn post....quote:Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dan ben ik vast geen rechtgeaarde OUDposterNiet iedereen mag zich van mij voortplanten, seks mag hoor....
Nee maar ff serieus. Voor sommige mensen is het misschien idd beter om geen kinderen te krijgen. Ik heb een familielid dat er echt niks van moet hebben. Die voelde er destijds ook niets voor om mijn pasbestaande ventje vast te houden. 'Oh jakkes nee zeg. Niks voor mij. Ik heb er helemaal niks mee.'
Nou, wat mij betreft hoeven we die mensen niet over te halen... Waarom zouden we?
Dan hadden ik en mn zussen mooi pech gehadquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:51 schreef simmu het volgende:
heh, ik heb wel zin in een verhitte discussie ffies snel
wat als je ouders zo gedacht hadden?
*snif* neequote:Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dan hadden ik en mn zussen mooi pech gehad![]()
krijg je het al warm?
Precies, wat boeit het jou dus of een type met mening A zich wel of niet voortplant? Maar nee, in plaats daarvan jubel je het uit van vreugde, hiep hoi, diegene plant zich niet voort, dus haar ideologie ook niet!quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef simmu het volgende:
[..]
*snif* nee![]()
der is geen lol aan zo. maar goed: ik snap om te beginnen de discussie niet zo. iedereen maakt toch wel gewoon zelf zijn of haar keus, wat boeit het jou dan wat een ander doet?
Impliciet oordeel je er wel over, getuige je eerste post waar ik op reageer. Het is hypocriet om te zeggen dat je dat niet doet door je blijdschap uit te spreken.quote:kinderen zijn nu eenmaal nodig voor het voortbestaan van het ras in algemene zin. dus wat boeit het nu of jij of de buurvrouw ze krijgt? tuurlijk kan je een punt gaan maken over wie wel, en wie niet mag fokken, maar die discussie ga ik zeker niet aan
Inderdaad, ik vind het ook een beetje een enge discussie.. Want je gaat toch ergens in zitten wroeten. Ik vind die één kind policy in China al op 't randje. Ja, het is blijkbaar nodig, mja... zie wat er van komt. In China krijg je als ouder vaak liever een jongen en die moet dan ook nog gezond zijn. Dus wat krijg je dan? Vermoorde/verwaarloosde/achtergelaten/verweesde meisjes of enigszins in hun gezondheid beperkte kindjes.(met hetzelfde lot)quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef simmu het volgende:
je komt toch al snel bij dingen als gewongen sterilisatie of medicatie en alles. en wie moet dan bepalen wie wel en wie niet mag?
kijk, nu komen we ergens met dit reltopicquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, wat boeit het jou dus of een type met mening A zich wel of niet voortplant? Maar nee, in plaats daarvan jubel je het uit van vreugde, hiep hoi, diegene plant zich niet voort, dus haar ideologie ook niet!
Leuk, maar leer je je kinderen ook dat soort normen en waarden?
[..]
Impliciet oordeel je er wel over, getuige je eerste post waar ik op reageer. Het is hypocriet om te zeggen dat je dat niet doet door je blijdschap uit te spreken.
Gelukkig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:31 schreef simmu het volgende:
[..]
kijk, nu komen we ergens met dit reltopic![]()
a) ik jubel niet, ik plaats een ietwat sarcastische opmerking. en ja: ik zal mijn kind zeker uitleggen wat sarcasme is, en uitleggen hoe dat werkt![]()
Je juichde niet zozeer diegene toe, als wel het feit dat diegene zijn ideologie niet zou voortplanten:quote:b) zoals gezegd: de poster maakte nogal de indruk geen kinderen te willen. als iemand geen kinderen wil juich ik het idd toe dat deze persoon die dan ook niet 'neemt'.
Dus nu niet terug gaan krabbelen, mkay?quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef simmu het volgende:
och, ik ben blij dat elkafida er zo over denkt. dan plant die haar ideeen tenminste niet voort.
Zie hierboven. Dat doe je dus niet. Je bent blij dat diegene haar ideeen niet voortplant, en dat stoort mij. Iemand die zo onverdraagzaam is tegenover anderen kan ik lastig uitstaan.quote:ik maak onderscheid tussen de noodzaak van de soort om zich voort te planten en de (al dan niet aanwezige) wens van het individu. overigens heb ik nog niet eenmaal aangegeven waar mijn persoonlijke mening ligt in deze discussieik steun enkel de poster volmondig in diens wens
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat dat goed te praten valt, maar wat jij typte verdiende ook niet de schoonheidsprijsquote:Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef simmu het volgende:
ok, scorpie: ik drukte me ongelukkig uit. zie, nu ontlok je me zelfs een verontschuldiging
echter: kan je ook begrijpen (gezien waar poster de posts eerst deed) dat sommige mensen hier die post niet in dank afnemen? sorrie, maar om dit:
[ afbeelding ]
zomaar als foutje aangemerkt te zien staan zo schoot mij toch ook even verkeerd.
Ach, misschien heb ik gewoon een uniek kindquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja eh...
Ticootje schreef net als reactie dat zij vaak om Jen moet lachen en andersom, maar dat vind ik persoonlijk nog geen definitie van humor 'moeten lachen'.
Zoiets is zo vreselijk subjectief. Ik zie in het kinderpraatjes-topic ook wel eens dingen staan waarvan ik denk 'ja leuk...'
Volgens mij is dat echt meer dat je je eigen kind iig echt geweldig vind zeg maar, maar dat anderen dat niet per sé zo hoeven te zien.
Dat zegt toch ook niemand hierquote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:05 schreef kissa het volgende:
Iemand is toch niet minder vrouw/mens omdat ze er voor heeft gekozen geen moeder te (willen) worden? Bij mij was die wens sowieso niet expliciet aanwezig en toen bleek dat er in de familie van mijn man nare erfelijke ziektes voorkwamen, hebben wij er vanaf gezien...
Precies, je weet toch dat heel OUD 1 grote hormonenbom is en er niet logisch mee valt te redeneren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
feefie laat je niet zo kennen joh
scorpie schat, dan pas jij er mooi tussenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, je weet toch dat heel OUD 1 grote hormonenbom is en er niet logisch mee valt te redeneren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |