abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64804340
ik oefen wel regelmatig
Ja doei.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:35:14 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64804400
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

jij hebt er al weer een gemaakt
Jup!
En tot groot verdriet van F. hoefden we deze keer niet eens heel vaak te oefenen.
pi_64804420
egoïste
Ja doei.
pi_64804935
Duit in het zakje: babies
pi_64805544
kinderen

enzo, jewaits
Ja doei.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:51:49 #206
57865 wiseguy79
wil weer op vakantie!
pi_64806865
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 00:29 schreef marlieske het volgende:
ik zie net dat we een leuke foto van dikke benen en enkels zoeken... laat ik er een doneren

[ afbeelding ]

hier zat ongeveer 13 liter vocht in en het bloed stroomde nog zei de echo-man.... ja ben je zwanger krijg je echo foto's van je benen in je dossier
En toen moest ik nog ongeveer 15 weken zwangeren *auw* dit was na 1 dag warm weer in april 2007
My god, let the hurting stop!
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:15:32 #207
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64807585
Elkafila, als ik jouw berichtje zo lees dan moet je ook geen huisdieren nemen, daarmee kan het namenlijk hetzelfde zijn, het is maar net hoe je het bekijkt.

1.katten/honden/kinderen hebben geen humor
2.Ze doen lastig in de supermarkt ( ze mogen er niet eens binnen)
3.Ze zijn egocentrisch
4. katten/honden/kinderen zijn dure speeltjes
5.Vriendschappen verdwijnen ( wegens allergie, je bent minder vrij)
6.Weg identiteit ( je staat voortaan bekend als het kattenvrouwtje of de hondenfreak)
7.katten/honden/kinderen zijn niet onschuldig (ze kennen geen grenzen, zijn wreed, berekend en kwaadaardig)
8.Ze zijn slecht voor dieren ( onderling gaat het niet altijd goed)
9.Ze zijn slecht voor het interieur ( laat ik het zo zeggen, ben blij dat we geen nieuwe meubels hebben gekocht)
10.Je bent gelukkiger zonder (wetenschappelijk aangetoond) ( als ik gelukkiger zou zijn zonder kinderen, waarom dan voor een 2de kiezen, zoals zovele? )

Ga je nu ook in flora & Fauna zeggen dat mensne geen huisdieren moeten nemen?

Ik ben blij met mijn meiden en mijn huisdieren (4 katten en wat reptielen) en bovenal, ze zijn ook blij met elkaar, de kinderen groeien hier op met de katten en de katten zijn gek op mijn oudste dochtertje (de jongste is nog te jong om iets mee te doen, behalve af en toe knuffelen) en zoeken haar zelf op met een speelgoedmuisje of ander speeltje om mee te spelen.

De rest klopt in mijn ogen ook niet, ja ben vrienden verloren, maren waren dat dan echte vrienden? heb ook vrienden gehouden en die band is nu hechter en we hebben nieuwe vrienden gekregen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_64807588
Oh miss_sly! Je bent zwanger!
Gefeliciteerd! Vind ik echt heel leuk voor je en dat moest ik toch even geheel offtopic vertellen.
There is no love sincerer than the love of food.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 13:23:35 #209
5428 crew  miss_sly
pi_64807885
Ow, wat lief Daar wil ik dan ook geheel offtopic even bedankt op zeggen
Morgen al 11 weken, het lijkt erop dat het deze keer toch echt iets wordt
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64813074
och, ik ben blij dat elkafida er zo over denkt. dan plant die haar ideeen tenminste niet voort.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 15:28:59 #211
7074 moussy
kuttekop
pi_64813257
Ik zou huisdieren en kinderen niet zo snel met elkaar vergelijken hoor maar met die 10 punten ben ik het ook niet allemaal eens
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:47:54 #212
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64814083
Ik vergelijk kinderen en huisdieren ook niet, ik bedoel gewoon te zeggen dat alles nadelen heeft en vooral in de ogen van degene die niet van kinderen en/of dieren houden.
voor degene die wel van kinderen en/of dieren houd nemen de leuke dingen de zodat je de negatieve zaken beter kan relativeren.

De schrijfste van deze vreemde top10 is blijkbaar een dierenvriend, anders zet ze er niet iets over in een top 10, maar alles wat ze schrijft kan ook voor dieren gelden en dat vind ik het kromme eraan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_64814168
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:28 schreef moussy het volgende:
Ik zou huisdieren en kinderen niet zo snel met elkaar vergelijken hoor maar met die 10 punten ben ik het ook niet allemaal eens
Volgens mij heb ik het al eens gepost, maar Jennifer hoort anders best vaan "zit" en "nee". Dat zijn ook zo'n beetje de woorden die mijn hond de hele dag hoort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:51:14 #214
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64814208
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik het al eens gepost, maar Jennifer hoort anders best vaan "zit" en "nee". Dat zijn ook zo'n beetje de woorden die mijn hond de hele dag hoort.

† In Memoriam † donderdag 8 januari 2009 @ 15:57:23 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_64814464
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik heb wel eens braaf tegen Cas gezegd, floepte er ook zo uit
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_64814645
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:57 schreef moussy het volgende:

[..]

ik heb wel eens braaf tegen Cas gezegd, floepte er ook zo uit
fantastisch!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64814733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef simmu het volgende:
och, ik ben blij dat elkafida er zo over denkt. dan plant die haar ideeen tenminste niet voort.
Een beetje respect voor andersdenkenden mag je anders ook wel tonen hoor, in plaats van zulke domme opmerkingen als ouder zijnde neer te zetten.

Erg denigrerend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 16:04:13 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:04:11 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64817214
Zeggen dat je als ouder te laat bent met het boek lezen en je dus een fout hebt gemaakt om kinderen te krijgen en het boek zeker moet lezen om niet dezelfde fout te maken is wel respectvol en totaal niet denigrerend?

sorry, maar denk dat het merendeel van de ouders het er wel mee eens zijn dat onze kinderen geen foutjes zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:11:21 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64817477
hier is overigens wel een leuke reactie op dat boek.

http://www.ikvader.nl/red(...)censie_anti-kindboek
pi_64817531
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een beetje respect voor andersdenkenden mag je anders ook wel tonen hoor, in plaats van zulke domme opmerkingen als ouder zijnde neer te zetten.

Erg denigrerend.
hoezo zou ik geen respect hebben voor andersdenkenden? sterker nog: als zij werkelijk op de manier die zij (of hij trouwens, je weet het nooit voorlopig hou ik het op zij) beschrijft over kinderen denkt, dan ben ik idd erg blij dat zij dus niet aan kinderen begint. ik zie het niet als onrespectvol om iemands eigen keuze dan toe te juichen hoor

wat wil je dan? dat ik zeg "goh meid, je bent wel erg negatief over kinderen, begin er dan maar gauw aan"? komop zeg. dit is oud. je gooit een knuppel in het hoenderhok. dan komen alle kippen er wel op af rennen hoor

als je op de door haar beschreven manier over kinderen denkt moet je er idd niet aan beginnen. en om op die manier zo'n lijstje weg te zetten (en zeker op de plaats waar het eerst stond) is geen uitnodiging tot discussie maar gewoon een poging tot rellen/jennen. dan moet je niet zeiken als je ongenuanceerd commentaar krijgt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:26:31 #221
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64819970
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ons enige echte doel
En als rechtgeaarde OUD-posters moeten we ook iedere ervan overtuigen dat dat het enige juiste is en dat ze beter nog vandaag dan morgen kunnen beginnen met voortplanten
Dan ben ik vast geen rechtgeaarde OUDposter Niet iedereen mag zich van mij voortplanten, seks mag hoor....

Nee maar ff serieus. Voor sommige mensen is het misschien idd beter om geen kinderen te krijgen. Ik heb een familielid dat er echt niks van moet hebben. Die voelde er destijds ook niets voor om mijn pasbestaande ventje vast te houden. 'Oh jakkes nee zeg. Niks voor mij. Ik heb er helemaal niks mee.'
Nou, wat mij betreft hoeven we die mensen niet over te halen... Waarom zouden we?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 18:37:42 #222
5428 crew  miss_sly
pi_64820386
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dan ben ik vast geen rechtgeaarde OUDposter Niet iedereen mag zich van mij voortplanten, seks mag hoor....

Nee maar ff serieus. Voor sommige mensen is het misschien idd beter om geen kinderen te krijgen. Ik heb een familielid dat er echt niks van moet hebben. Die voelde er destijds ook niets voor om mijn pasbestaande ventje vast te houden. 'Oh jakkes nee zeg. Niks voor mij. Ik heb er helemaal niks mee.'
Nou, wat mij betreft hoeven we die mensen niet over te halen... Waarom zouden we?
En ik dacht nog wel dat het sarcasme duidelijk aanwezig was in mijn post....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_64820399
tvp
pi_64820896
heh, ik heb wel zin in een verhitte discussie ffies snel

wat als je ouders zo gedacht hadden?
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:48:06 #225
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64823057
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:51 schreef simmu het volgende:
heh, ik heb wel zin in een verhitte discussie ffies snel

wat als je ouders zo gedacht hadden?
Dan hadden ik en mn zussen mooi pech gehad

krijg je het al warm?
pi_64823180
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dan hadden ik en mn zussen mooi pech gehad

krijg je het al warm?
*snif* nee

der is geen lol aan zo. maar goed: ik snap om te beginnen de discussie niet zo. iedereen maakt toch wel gewoon zelf zijn of haar keus, wat boeit het jou dan wat een ander doet? kinderen zijn nu eenmaal nodig voor het voortbestaan van het ras in algemene zin. dus wat boeit het nu of jij of de buurvrouw ze krijgt? tuurlijk kan je een punt gaan maken over wie wel, en wie niet mag fokken, maar die discussie ga ik zeker niet aan
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:03:07 #227
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64823672
Je kunt er over discussiëren, maar kún je het mensen gaan verbieden? Er zullen toch altijd wel mensen zijn die je liever niet in de genenpool hebt zitten, maarja... die willen ook "gewoon" een kindje.
pi_64824205
je komt toch al snel bij dingen als gewongen sterilisatie of medicatie en alles. en wie moet dan bepalen wie wel en wie niet mag?
pi_64824254
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:51 schreef simmu het volgende:

[..]

*snif* nee

der is geen lol aan zo. maar goed: ik snap om te beginnen de discussie niet zo. iedereen maakt toch wel gewoon zelf zijn of haar keus, wat boeit het jou dan wat een ander doet?
Precies, wat boeit het jou dus of een type met mening A zich wel of niet voortplant? Maar nee, in plaats daarvan jubel je het uit van vreugde, hiep hoi, diegene plant zich niet voort, dus haar ideologie ook niet!
Leuk, maar leer je je kinderen ook dat soort normen en waarden?
quote:
kinderen zijn nu eenmaal nodig voor het voortbestaan van het ras in algemene zin. dus wat boeit het nu of jij of de buurvrouw ze krijgt? tuurlijk kan je een punt gaan maken over wie wel, en wie niet mag fokken, maar die discussie ga ik zeker niet aan
Impliciet oordeel je er wel over, getuige je eerste post waar ik op reageer. Het is hypocriet om te zeggen dat je dat niet doet door je blijdschap uit te spreken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 20:17:17 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:23:00 #230
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64824552
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:15 schreef simmu het volgende:
je komt toch al snel bij dingen als gewongen sterilisatie of medicatie en alles. en wie moet dan bepalen wie wel en wie niet mag?
Inderdaad, ik vind het ook een beetje een enge discussie.. Want je gaat toch ergens in zitten wroeten. Ik vind die één kind policy in China al op 't randje. Ja, het is blijkbaar nodig, mja... zie wat er van komt. In China krijg je als ouder vaak liever een jongen en die moet dan ook nog gezond zijn. Dus wat krijg je dan? Vermoorde/verwaarloosde/achtergelaten/verweesde meisjes of enigszins in hun gezondheid beperkte kindjes.(met hetzelfde lot)

[ Bericht 1% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 08-01-2009 20:27:54 (verhelderende toevoeging) ]
pi_64824944
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies, wat boeit het jou dus of een type met mening A zich wel of niet voortplant? Maar nee, in plaats daarvan jubel je het uit van vreugde, hiep hoi, diegene plant zich niet voort, dus haar ideologie ook niet!
Leuk, maar leer je je kinderen ook dat soort normen en waarden?
[..]

Impliciet oordeel je er wel over, getuige je eerste post waar ik op reageer. Het is hypocriet om te zeggen dat je dat niet doet door je blijdschap uit te spreken.
kijk, nu komen we ergens met dit reltopic

a) ik jubel niet, ik plaats een ietwat sarcastische opmerking. en ja: ik zal mijn kind zeker uitleggen wat sarcasme is, en uitleggen hoe dat werkt

b) zoals gezegd: de poster maakte nogal de indruk geen kinderen te willen. als iemand geen kinderen wil juich ik het idd toe dat deze persoon die dan ook niet 'neemt'.

ik maak onderscheid tussen de noodzaak van de soort om zich voort te planten en de (al dan niet aanwezige) wens van het individu. overigens heb ik nog niet eenmaal aangegeven waar mijn persoonlijke mening ligt in deze discussie ik steun enkel de poster volmondig in diens wens
pi_64825173
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:31 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, nu komen we ergens met dit reltopic

a) ik jubel niet, ik plaats een ietwat sarcastische opmerking. en ja: ik zal mijn kind zeker uitleggen wat sarcasme is, en uitleggen hoe dat werkt
Gelukkig.
quote:
b) zoals gezegd: de poster maakte nogal de indruk geen kinderen te willen. als iemand geen kinderen wil juich ik het idd toe dat deze persoon die dan ook niet 'neemt'.
Je juichde niet zozeer diegene toe, als wel het feit dat diegene zijn ideologie niet zou voortplanten:
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:24 schreef simmu het volgende:
Dus nu niet terug gaan krabbelen, mkay?
quote:
ik maak onderscheid tussen de noodzaak van de soort om zich voort te planten en de (al dan niet aanwezige) wens van het individu. overigens heb ik nog niet eenmaal aangegeven waar mijn persoonlijke mening ligt in deze discussie ik steun enkel de poster volmondig in diens wens
Zie hierboven. Dat doe je dus niet. Je bent blij dat diegene haar ideeen niet voortplant, en dat stoort mij. Iemand die zo onverdraagzaam is tegenover anderen kan ik lastig uitstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2009 20:35:54 ]
pi_64825310
ok, scorpie: ik drukte me ongelukkig uit. zie, nu ontlok je me zelfs een verontschuldiging

echter: kan je ook begrijpen (gezien waar poster de posts eerst deed) dat sommige mensen hier die post niet in dank afnemen? sorrie, maar om dit:

zomaar als foutje aangemerkt te zien staan zo schoot mij toch ook even verkeerd.
pi_64825425
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 20:38 schreef simmu het volgende:
ok, scorpie: ik drukte me ongelukkig uit. zie, nu ontlok je me zelfs een verontschuldiging

echter: kan je ook begrijpen (gezien waar poster de posts eerst deed) dat sommige mensen hier die post niet in dank afnemen? sorrie, maar om dit:

[ afbeelding ]

zomaar als foutje aangemerkt te zien staan zo schoot mij toch ook even verkeerd.
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat dat goed te praten valt, maar wat jij typte verdiende ook niet de schoonheidsprijs
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:52:11 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64825872
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja eh...
Ticootje schreef net als reactie dat zij vaak om Jen moet lachen en andersom, maar dat vind ik persoonlijk nog geen definitie van humor 'moeten lachen'.

Zoiets is zo vreselijk subjectief. Ik zie in het kinderpraatjes-topic ook wel eens dingen staan waarvan ik denk 'ja leuk... '
Volgens mij is dat echt meer dat je je eigen kind iig echt geweldig vind zeg maar, maar dat anderen dat niet per sé zo hoeven te zien.
Ach, misschien heb ik gewoon een uniek kind of misschien snap jij beter wat ik bedoel als je nog een half/driekwart jaartje verder bent maar Dean en ik hebben echt al eigen "grapjes", zo klein als hij is.

En Moblo, voor iemand die ervan overtuigd is dat ze geen kinderen wil heb je een behoorlijke obsessie met dit soort topics. Srsly, niemand kan het wat schelen als jij geen kinderen wilt hoor, dat is je goed recht, dus wat win je er nu mee door voortdurend door te zagen over waarom kinderen dus écht niet leuk zijn in jouw optiek? Nogmaals, ik vond kinderen ook totáál niet interessant op jouw leeftijd en nog vind ik andermans kinderen vaak "mwah" (al snap ik wel beter dat hun ouders bepaalde emoties bij ze hebben ).

Maar ik kan niet anders zeggen dat alles wat ik tot nu toe heb gedaan, en dat zijn echt niet alleen maar oninteressante dingen, in het niet vallen qua intensiteit en gelukservaring van het "ouder zijn".

Dat jij dat (nu niet) wenst te ervaren is je goed recht, maar houdt alsjeblieft op met iets te bagataliseren waarvan je werkelijk geen idee hebt wat het daadwerkelijk inhoudt, praktisch gezien, maar bovenal gevoelsmatig. Dit is namelijk wél zoiets waarover je niet kan oordelen zonder het mee te maken, sorry als dat belerend klinkt, maar zo is het gewoon.
Dus laat je " "smileys ajb achterweg mbt dit onderwerp want het komt echt dommig en puberaal over en je overtuigd er werkelijk níemand mee die een kindje heeft en weet wat het werkelijk inhoudt om ouder te zijn en de liefde van en voor een kind te kennen.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64825900
bah. zo wordt het nooit een goed humoristisch reltopic

nja, als we gaan beginnen over wie wel, en wie niet kinderen mag wellicht maar beter ook. eerlijk gezegd gaan bij dat idee mij ook de kriebels over mijn rug....
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:10:11 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64832868
Nog maar even ontopic van mij dan (nee, ik heb niet net 4 topics doorgelezen, daar heb je namelijk geen tijd voor als je kinderen hebt )

Wilde je het altijd al?
Nee, absoluut niet! Ik vond kinderen leuk bij andere mensen, maar ik kon me echt niet voorstellen dat ik ze zelf op een bepaald moment zou hebben. Eerlijk gezegd ook niet veel over nagedacht in mijn tiener- en verdere jaren, het 'boeide' me niet zo.

Was het wat je verwachtte?
Nee, absoluut niet, het is vele malen emotioneler, heftiger en (helaas) ook zwaarder gebleken dan ik dacht. Ik was best naief voor ik kinderen had! Kinderen in de bus die aan het jammeren waren vond ik irritant, en vroeg me af waarom de moeder ze niet stil kon houden (om maar eens een voorbeeld te noemen). Eigenlijk wist ik weinig tot niets over kinderen, al dacht ik dat ik heel wat wist en kon. Maar helaas...ik ben niet met een moeder-gen geboren!

Viel het mee?
Geen idee - ik had er niet echt veel verwachtingen van denk ik.

Wat valt er tegen?
Het slaaptekort wat je krijgt als ouder van drie meiden die nog nooit van de hele nacht doorslapen hebben gehoord. Winkelen of weggaan met vriendinnen zit er voor mij niet in eigenlijk (maar dat heeft er meer mee te maken dat we geen oppas hebben), en ik wil zoveel maar veel moet ik even aan de kant zetten omdat het gewoon niet kan of niet handig is met kinderen.

Waarom vind jij dat het de moeite waard was om 9 maanden met een toeter te lopen?
Ik ben ontzettend blij met mijn kinderen en zou er zo weer voor gekozen hebben, ook al waren mijn zwangerschappen allesbehalve prettig. Het is zowiezo ZO ontzettend de moeite waard als je een nieuw leven 'fabriceert', in je eigen lichaam, en het is gewoon fantastisch om te zien hoe je kind zich ontwikkelt tot een op zichzelf staand persoontje, met (soms hele heftige) gevoelens, intelligentie, die gesprekken kan voeren en leuke vragen kan stellen, zoveel liefde geeft en ontzettend kan driftkikkeren om helemaal niks, kan ruziemaken met een ander kind over een onbenullig speeltje (terwijl een ander, maar precies hetzelfde speeltje een meter verder niks ligt te doen), die arm om me heen van mijn dochter, als ze zegt: 'mama, ik vind jou HEEL ERG lief!' en al die momenten waarop je zo ontzettend in een deuk kunt liggen om de (vaak onbedoelde) humor die kinderen hebben. Heerlijk!
Het is best zwaar, en tegelijkertijd zo ongelooflijk heerlijk om drie van die leuke, drukke, pittige meiden te hebben. Ze maken me blij, gelukkig, ontzettend moe, voldaan, soms geirriteerd, maar elke dag heb ik tig momenten van puur 'genieten'. Wie heeft dat nou ook met een doorsnee baan? Ik kan me niet voorstellen dat veel mensen dat hebben... (en kan me niet herinneren dat ik toen ik nog vakantie vierde met vrienden en echt wel gezellige dingen meemaakte, zoveel intense 'geniet' momenten meemaakte!)

Wat maakt jouw helse pijn weer goed?
Mijn kinderen en de tijd, je vergeet het toch redelijk snel. Overigens vond ik de zwangerschap een stuk zwaarder en pijnlijker bij elkaar dan de bevalling, die was namelijk een stuk sneller voorbij...

Wat maakt de inlevering van vrijheid, waar velen zo bang voor zijn nietig of onwaar?
Het is een hele inlevering van vrijheid, maar eerlijk gezegd snak ik niet zo naar die vrijheid die ik eerst had. Het is alleen wat onhandig soms.
pi_64832903
oh, ik kan zo al wat mensen aanwijzen die ik liever niet met kinderen zie

te beginnen met mezelf, arme kiddo's
Ja doei.
pi_64833106
je valt in herhaling!
pi_64833170
ik heb nog nooit iets gezegd over mensen die geen kinderen mogen krijgen hoor dit is mijn eerste meningsuiting daarover

maar ik zal er verder over ophouden, net als de rest
Ja doei.
pi_64833248
pi_64833327
Ja doei.
pi_64833371
feefie laat je niet zo kennen joh
Saartje
pi_64833411
jaja, ik weetsch
Ja doei.
pi_64835198
Iemand is toch niet minder vrouw/mens omdat ze er voor heeft gekozen geen moeder te (willen) worden? Bij mij was die wens sowieso niet expliciet aanwezig en toen bleek dat er in de familie van mijn man nare erfelijke ziektes voorkwamen, hebben wij er vanaf gezien...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:24:02 #246
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64840544
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:05 schreef kissa het volgende:
Iemand is toch niet minder vrouw/mens omdat ze er voor heeft gekozen geen moeder te (willen) worden? Bij mij was die wens sowieso niet expliciet aanwezig en toen bleek dat er in de familie van mijn man nare erfelijke ziektes voorkwamen, hebben wij er vanaf gezien...
Dat zegt toch ook niemand hier

Alleen de antikinderenfundi's, die een voor mij totaal onbegrijpelijke obsessie, hebben met het overtuigen van mensen die wél voor kinderen hebben gekozen en daar gelukkig mee zijn, van het feit dat ze toch echt een grote fout hebben gemaakt worden tamelijk vermoeiend .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64840748
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
feefie laat je niet zo kennen joh
Precies, je weet toch dat heel OUD 1 grote hormonenbom is en er niet logisch mee valt te redeneren?
pi_64841541
Dat bedoelde ik dus ook weer niet.
Saartje
pi_64841809
!
Ja doei.
pi_64841846
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies, je weet toch dat heel OUD 1 grote hormonenbom is en er niet logisch mee valt te redeneren?
scorpie schat, dan pas jij er mooi tussen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')