abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:24:38 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63220872
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:13 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor maar op een heel klein blubberbuikje na dan, ben ik nog steeds dezelfde als voor mijn dochter op deze aardkloot kwam, ben qua karakter en uiterlijk niets verandert ofzo.
Ik vraag me dus werkelijk af of dat bij andere vrouwen wel zo is? aangezien jij aangeeft dat je nu iemand bent "die je eigenlijk niet wilt kennen".

En dat alles voor de kinderen ..... tja ik heb eerlijk gezegd medelijden met je kroost ik zou het niet fijn vinden als mijn moeder het met zo'n nare ondertoon zou brengen.
Moeilijk he, ironie.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63220965
Ik vind 16 maanden borstvoeding ook stom. Zometeen krijgt dat kind afgesleten voortanden van dat tepelzuigen......
pi_63220985
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:23 schreef MinderMutsig het volgende:
Niks einde! Ik wil weten wat er eng is aan baby bjorn baby's!
Niks eng, volgens mij. Ik heb er één gehad en daarin kon een baby (volgens de verkoper) al na 6 weken veilig worden vervoerd. Dat heb ik trouwens nooit geprobeerd; beetje eng toch wel. Maar er zit een vrij stevige 'hoofdsteun' aan waar het hoofdje tegen rust, dus ik denk eigenlijk wel dat het 6-weken verhaal zou kunnen kloppen.

Het enige enge aan draagzakken, Baby Björn of andere merken, vind ik fietsen met zo'n ding op je buik. In het verkeer lijkt het me onverantwoordelijk, maar rondlopen is prima te doen.
pi_63221059
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:27 schreef conleche het volgende:
Ik vind 16 maanden borstvoeding ook stom. Zometeen krijgt dat kind afgesleten voortanden van dat tepelzuigen......
Seriously?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_63221088
quote:

[..]

Die draagzak is gewoon slecht voor de heupjes etc. De kinderen hangen in zo'n zak op hun kruis. Het is een heel onnatuurlijke houding. Zeker als je ze er met het gezicht naar voren in hangt.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:32:37 #256
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221092
Het zou toch geweldig zijn als iedereen nu eens voor eens en altijd zou weten dat babybjorns en andere vergelijkbare draagzakken eigenlijk dure rommel zijn die noch voor mama, noch voor baby ergonomisch verantwoord zijn:

Een draagzak zoals de Babybjörn, Kipling, Chicco, en al die voorgevormde rigide buikdragers is eigenlijk - ongeacht wat er op de verpakking of de gebruiksaanwijzing staat, of ongeacht welke nieuwe laatste snufjes er aan de draagzak zijn toegevoegd - ongeschikt voor jonge baby's, omdat ze door het rigide materiaal waaruit ze gemaakt zijn een natuurlijke bolling van de wervelkolom (totaalkyfose) niet mogelijk maken, en omdat het lichaampje niet voldoende ondersteund wordt.

Het gevaar op heupluxatie is in een draagzak veel groter omdat de beentjes weinig gespreid zitten en de steun niet tot in de knieholtes gaat. Het hele gewicht van de beentjes hangt dus in een niet-correcte houding te bengelen aan de kop van het bovenbeengewricht waardoor die makkelijker uit de pan van de heup kan schieten.

Het kind in de draagzak wordt dus zeker niet in “kikkerhouding” (= de anatomisch perfecte houding voor een baby: bolle rug, knietjes geplooid opgetrokken, beentjes 90 - 100° gespreid) gedragen, maar eerder in een “parachutistenhouding”: het enige punt waarop al het gewicht terechtkomt is het kruis van de baby: het lichaampje hangt vrij recht (en met een holle rug!) boven en in het verlengde van dat kruis, zodat alle gewicht recht naar beneden op dat onderste deel van de wervelkolom en het bekkentje terechtkomt, en het gewicht van de beentjes veroorzaakt nog meer stress op de gewrichtjes van het bekken van de baby.

Ter vergelijking: In een draagdoek kan de stof worden opengetrokken van knieplooi tot knieplooi en kan het rugje doorbollen door de soepelheid van de stof. Hierdoor is de kikkerhouding wel mogelijk. Een baby in een draagdoek mag dus in principe 24/7 gedragen worden.

Iedere stap die de drager maakt wordt bij een draagzak op een heel kleine oppervlakte (bekken) van de baby geïncasseerd. Dus de normale schokken bij het bewegen en stappen met een kind in een draagsysteem worden niet over het gehele lichaam van de baby verdeeld.

Bij een draagdoek worden de schokken over het gehele lijfje opgevangen, in een correcte houding, gedempt door de veerkrachtigheid van de stof. Een baby in een draagdoek wordt niet blootgesteld aan gevaarlijke schokken, ook niet wanneer je veel beweegt.

De meeste osteopaten met draagdoekervaring zijn om bovengenoemde redenen bvb niet te spreken over draagzakken en stellen dat deze een nefaste invloed kunnen hebben op KISS-problemen. Kinderfysiotherapeuten zeggen dat het gebruik van een draagzak een nadelige invloed heeft op de ontwikkeling van de gewrichten en de wervelkolom en het bekken.

(Kinder)fysiotherapeuten en pediaters hebben daarentegen ontdekt dat het gebruik van de draagdoek juist een zeer gunstig effect heeft op de hele lichamelijke ontwikkeling. Door de ideale houding ontstaat er een zeer gelijkmatige druk in de gewrichten waardoor het zachte kraakbeen makkelijker kan verharden, hetgeen nodig is om te kunnen leren zitten, staan,...

Door de bewegingen in de draagdoek worden spiersamentrekkingen uitgelokt die de balans van het kind versterken. Zo kunnen evenwichtsgevoel, hoofdstabiliteit en rompstabiliteit goed gestimuleerd worden en zich optimaal ontwikkelen.

Aan de leeftijd waarop het niet meer zo slecht zou zijn voor de ontwikkeling van de rug en het bekken van het kindje, omdat de wervelkolom van het kind al een meer volwassen vorm heeft aangenomen, (holling thv de nek, bolling thv de thoracale wervels en holling thv de lendenwervels), is het kind VEEL te zwaar en te groot om nog te kunnen dragen in een draagzak, want het kind is dan al vaak meer dan een jaar oud!

Andere nadelen: Een draagzak is duurder en minder milieuvriendelijk geproduceerd, er is minder lichaamscontact tussen baby en drager, je hebt minder draagmogelijkheden, het is minder compact en dus minder makkelijk op te bergen, het is onveiliger (slechts één sluitsysteempje moet het laten afweten en de zak klapt helemaal open), en borstvoeding geven in zo'n draagzak is bijna onmogelijk.

In een draagzak gedragen worden is bovendien ook voor de baby niet comfortabel en erg vermoeiend, hoewel de baby natuurlijk ook gewoon blij is zo dicht bij mama, wat zou kunnen verklaren waarom er nog baby's zijn die wel graag in de draagzak zitten.

Een baby die vaak in zo'n draagzak heeft gehangen heeft meer kans op latere rugklachten. (scolioses, lordoses,..) En een drager die enkel dit niet-ergonomische systeem gebruikt zal het dragen niet zo lang volhouden of zelfs rug- en schouderklachten kunnen ontwikkelen. De beentjes van de baby zitten in een draagzak niet om je middel maar hangen recht naar beneden, waardoor het zwaartepunt van je baby een stuk verder en lager van je eigen lichaam afhangt, en dat is absoluut niet bevorderlijk voor ergonomisch dragen. De schouderbanden van zo'n draagzak zijn ook gewoon veel te smal en te stug om het gewicht echt over je lichaam te kunnen spreiden, dus van rugvriendelijk dragen is eigenlijk sowieso geen sprake.

Wat draagzakfabricanten ook mogen beweren, draagzakken zijn NIET ergonomisch. Noch voor de drager, noch voor het kind (ook al verkoopt het als zoete broodjes en is het makkelijker om aan toe doen op het eerste zicht).

Mensen: als je je kindje wil dragen (wat zeker een aanrader is): koop een goede draagdoek. Er is zoveel keuze. En ja, het is even oefenen, maar na een paar keer ben je er zo mee weg en het is zoveeeeeel beter voor jullie allebei.
pi_63221100
quote:

[..]

Dat is helemaal niet eng Babybjorns zijn alleen niet de meest comfortabele dragers (zowel voor de ouders als voor de kindjes) en je kindje 'hangt' er in met een houding die ergonomisch gezien wat beter kan
(edit: wat Vivi en Lizzy zeggen dus, ik was wat laat )

(en fietsen met een babybjorn...met of zonder zo'n achterlijk schild is volgens mij niet toegestaan en wordt ook door de fabrikant afgeraden..gelukkig )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:35:38 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221163
Sorry, maar zoals ik hierboven aangaf is dat grote onzin dus Tearsong, en fietsende ouders met zo'n onding op hun buik zie ik ook regelmatig, blijkbaar beseffen ze niet dat als je valt je met een gewicht van 300 keer je eigen lichaamsgewicht (door de snelheid) op je baby terecht komt.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:36:45 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63221191
Wat Vivi zegt dus! Wat een verhandeling!

En wat een wendingen in dit topic zeg!

Oh, en los van ergonomisch correcxt etc. is het echt vele malen knusser en en zo voelt het ook om je piepkleine babietje in een draagdoek rechtstreeks op je buik te hebben (nou ja, met kleertjes ertussen) ipv in zo'n draagzak (baby bjorn etc) waar er nog een laag schuimrubber tussen zit. Het liefst dan vaak ook nog met een skipak waardoor het arme wurm zich helemaal niet meer kan bewegen, maar er uit ziet als een miniatuur zak aardappels.
pi_63221230
quote:
16 maanden zijn zo voorbij als je eenmaal gewend bent aan die borstvoeding. Die termijn heb ik trouwens nooit gehaald, maar gemiddeld een jaar hield ik het toch wel vol. Niet uit ideologische overwegingen, want een fles lijkt me ook prima, maar borstvoeding is enorm gemakkelijk. En als je dan lui bent, zoals ik... en je kunt 's nachts in bed blijven liggen in plaats van er 3 keer uit te moeten om een fles te maken... dan is het eigenlijk wel heel handig. Dat ik ermee ophield, had idd te maken met de tandjes. Toen ging de lol er wel vanaf
pi_63221250
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Seriously?
Nou dat van die voortanden is een grapje, maar ik vind 16 maanden wel idioot lang ja. Ik zag laatst een foto hier ergens van een halve puber die nog aan een tiet zoog: ik vind dat ongemakkelijk.
pi_63221251
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:35 schreef Vivi het volgende:
Sorry, maar zoals ik hierboven aangaf is dat grote onzin dus Tearsong, en fietsende ouders met zo'n onding op hun buik zie ik ook regelmatig, blijkbaar beseffen ze niet dat als je valt je met een gewicht van 300 keer je eigen lichaamsgewicht (door de snelheid) op je baby terecht komt.
even kijken naar wat ik gezegd heb:
ergonomie => check
fietsen slecht => check

Welk deel was onzin? Dat baby bjorn babies niet eng zijn? Sta ik nog steeds achter. Zeggen dat de babies eng zijn is net zoiets als zeggen dat rugdragende ouders allemaal vervelend zijn. Je kent de babies niet. Pas als hun hoofd rond gaat draaien en ze in een rare stem je beginnen uit te schelden zoals in de excorcist kun je zeggen dat ze eng beginnen te worden. Die babies zijn niet eng! De babybjorns wel.
It's all up to you
pi_63221280
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:35 schreef Vivi het volgende:
dat snap ik ook niet, want dat snap ik zelfs (leuke zin )
Doei.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:41:40 #264
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221289
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:39 schreef TearSong het volgende:

[..]

even kijken naar wat ik gezegd heb:
ergonomie => check
fietsen slecht => check

Welk deel was onzin? Dat baby bjorn babies niet eng zijn? Sta ik nog steeds achter. Zeggen dat de babies eng zijn is net zoiets als zeggen dat rugdragende ouders allemaal vervelend zijn. Je kent de babies niet. Pas als hun hoofd rond gaat draaien en ze in een rare stem je beginnen uit te schelden zoals in de excorcist kun je zeggen dat ze eng beginnen te worden. Die babies zijn niet eng! De babybjorns wel.
Dat bedoelde ik ook .
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:42:36 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221323
Hoewel die snottebellen uit het eerste topic best eng waren...
pi_63221365
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 13:31 schreef Faithy het volgende:

maar kommop zeg omdat ik iets niet leuk vind moet ik meteen maar niet aan kinderen beginnen? Omdat ik ze niet op mn rug zou hangen of als een hond in een tuigje zou hangen?

als dat jouw criterium is dan tsja, dan kan ik denk ik uberhaupt niets goed doen
nee, omdat je alles maar 'vervelend' vindt. je ergert je wel érg snel en érg groen en geel, is mijn indruk. dat lijkt me niet bevordelijk voor een beetje leuk ouderschap. vandaar. ga lekker leven, doe waar je wél zin in hebt in plaats van je zo druk te maken over mensen die in een andere levensfase zitten dan jij.
pi_63221416
quote:
en dat noemt zich 'conleche'!
pi_63221428
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:44 schreef bixister het volgende:

[..]

nee, omdat je alles maar 'vervelend' vindt. je ergert je wel érg snel en érg groen en geel, is mijn indruk. dat lijkt me niet bevordelijk voor een beetje leuk ouderschap. vandaar. ga lekker leven, doe waar je wél zin in hebt in plaats van je zo druk te maken over mensen die in een andere levensfase zitten dan jij.
pardon?

ik mag toch wel meepraten en mijn mening geven? Ik heb een mening en ik weet precies hoe ik het aan zou WILLEN pakken mocht ik nu onverhoopt zwanger worden. Ik vind het leuk om hier over te discussieren en net als de rest hier ook te zeggen wat ik ergens van vind.
Dat ik nog geen kinderen heb, zegt niet dat ik hier niet over mee mag praten. Ik maak me nergens druk om, ik doe toch wel wat ik zelf wil, maar vind het leuk om de discussie aan te gaan met mensen die er anders over denken dan ik. Als iedereen hetzelfde zou vinden kan je een forum als dit ook wel opheffen.

Het feit dat je blijkbaar niets mag zeggen omdat je geen kinderen hebt (' in een andere levensfase zit ' ) vind ik echt te triest voor woorden
Doei.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:47:03 #269
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221453
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:44 schreef bixister het volgende:

[..]

Je vergeet "als een kapotte grammofoonplaat 30.000 keer dezelfde meningen blijven ventileren in nét iets andere bewoordingen alsof de rest het na 19.000 keer al niet gewoon snapt". En dan niet doorhebben dat het werkelijk, echt niet, zo heel veel boeit. Dan plant je je toch lekker niet voort, niemand ligt er hier wakker van hoor, echt .
pi_63221497
faithy/moblo, ik moet toegeven dat ik 't erg druk heb en maar héél vluchtig meegelezen heb in deze topicreeks, dus misschien heb ik je positieve noten over 't hoofd gezien. sorry daarvoor dan!

ik dacht dat je zelf ergens gezegd had voorlopig althans niet aan kinderen toe te zijn vandaar de 'andere levensfase' opmerking.
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:50:02 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221547
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:46 schreef Faithy het volgende:

[..]

pardon?

ik mag toch wel meepraten en mijn mening geven? Ik heb een mening
Meid, dat heb je nu dus wel duidelijk gemaakt, echt waar hoor!
quote:
en ik weet precies hoe ik het aan zou WILLEN pakken mocht ik nu onverhoopt zwanger worden.
Voor iets wat je pertinent niet lijkt te willen ben je wel redelijk geobsedeerd, maar dat is MIJN mening...
quote:
Ik vind het leuk om hier over te discussieren en net als de rest hier ook te zeggen wat ik ergens van vind.
Gih, écht?
quote:
Dat ik nog geen kinderen heb, zegt niet dat ik hier niet over mee mag praten. Ik maak me nergens druk om, ik doe toch wel wat ik zelf wil, maar vind het leuk om de discussie aan te gaan met mensen die er anders over denken dan ik. Als iedereen hetzelfde zou vinden kan je een forum als dit ook wel opheffen.
Het lijkt er anders verdacht veel op dat je hier komt gewoon omdat je het leuk vind om OUD over de zeik te helpen. Wees dan iig eerlijk en doe er niet zo schijnheilig over .
quote:
Het feit dat je blijkbaar niets mag zeggen omdat je geen kinderen hebt (' in een andere levensfase zit ' ) vind ik echt te triest voor woorden
Gaap.
pi_63221560
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:47 schreef Vivi het volgende:

[..]

Je vergeet "als een kapotte grammofoonplaat 30.000 keer dezelfde meningen blijven ventileren in nét iets andere bewoordingen alsof de rest het na 19.000 keer al niet gewoon snapt". En dan niet doorhebben dat het werkelijk, echt niet, zo heel veel boeit. Dan plant je je toch lekker niet voort, niemand ligt er hier wakker van hoor, echt .
echt, iedereen blijft hier constant hetzelfde zeggen en de hele discussie over de vraag waarom je kinderen zou nemen is al lang verdwenen hoor!

Ik heb hier 2 keer gevraagd om maar 's met voorbeelden te komen, zoals SHE al in de OP aangaf, waarom je kinderen zou nemen Vind ik best grappig namelijk, om te kijken of de dingen die men aandraagt, ook voor mij zouden kunnen gelden.

En ja, dan kan het zijn dat ik veel dingen niet herken, in ieder geval niet nu, maar er zou zomaar iets bij kunnen zitten waarvan ik denk ' goh, daar hebben ze best wel gelijk in ' (zoals ik eerder ook al heb gezegd), maar inmiddels gaat de discussie over draagdoeken en over hoe men de opvoeding en het vervoeren van een kind aan zou pakken. Hier doe ik ook aan mee, vind ik ook grappig, maar de hele essentie van dit topic is al een paar pagina's geleden verdwenen, jammer, dat wel
Doei.
pi_63221571
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:46 schreef bixister het volgende:

[..]

en dat noemt zich 'conleche'!
pi_63221602
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:50 schreef Vivi het volgende:

Het lijkt er anders verdacht veel op dat je hier komt gewoon omdat je het leuk vind om OUD over de zeik te helpen. Wees dan iig eerlijk en doe er niet zo schijnheilig over .
[..]

Gaap.

ik vind het een interessante discussie, anders heb ik hier echt niet twee dagen rondgehangen in twee verschillende topics met een beetje dezelfde strekking

gaap maar een eind weg
Doei.
pi_63221604
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:48 schreef bixister het volgende:
faithy/moblo, ik moet toegeven dat ik 't erg druk heb en maar héél vluchtig meegelezen heb in deze topicreeks, dus misschien heb ik je positieve noten over 't hoofd gezien. sorry daarvoor dan!

ik dacht dat je zelf ergens gezegd had voorlopig althans niet aan kinderen toe te zijn vandaar de 'andere levensfase' opmerking.
Ze wil ze gewoon pertinent niet en haar mening over alles wat met kinderen te maken heeft is hierop gebaseerd.
Kortom it gets old in een topic over waarom WEL kinderen.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:52:18 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221606
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:50 schreef Faithy het volgende:

[..]

echt, iedereen blijft hier constant hetzelfde zeggen en de hele discussie over de vraag waarom je kinderen zou nemen is al lang verdwenen hoor!

Ik heb hier 2 keer gevraagd om maar 's met voorbeelden te komen, zoals SHE al in de OP aangaf, waarom je kinderen zou nemen Vind ik best grappig namelijk, om te kijken of de dingen die men aandraagt, ook voor mij zouden kunnen gelden.

En ja, dan kan het zijn dat ik veel dingen niet herken, in ieder geval niet nu, maar er zou zomaar iets bij kunnen zitten waarvan ik denk ' goh, daar hebben ze best wel gelijk in ' (zoals ik eerder ook al heb gezegd), maar inmiddels gaat de discussie over draagdoeken en over hoe men de opvoeding en het vervoeren van een kind aan zou pakken. Hier doe ik ook aan mee, vind ik ook grappig, maar de hele essentie van dit topic is al een paar pagina's geleden verdwenen, jammer, dat wel
Er zijn in het begin van het topic wel degelijk een aantal redenen gegeven, maar daar heb je blijkbaar overheen gelezen?
pi_63221636
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:48 schreef bixister het volgende:

ik ben ook echt nog niet aan kinderen toe, op dit moment wil ik ze ook eigenlijk uberhaupt niet, vandaar dat ik dit topic zo leuk vind: waarom zou je wel aan kinderen beginnen. Want ik vind het wel leuk om over na te denken en sta wel voor andere dingen open, echt waar.

Nou, ' overtuig me maar ' denk ik dan.

Alleen jammer dat het een paar pagina's later daar dan ook niet meer over gaat
Doei.
pi_63221650
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Er zijn in het begin van het topic wel degelijk een aantal redenen gegeven, maar daar heb je blijkbaar overheen gelezen?
ja, een paar, maar inmiddels is het al eeuwen offtopic
kan me niet voorstellen dat er maar een paar redenen zijn om aan kinderen te beginnen?
Doei.
pi_63221676
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:32 schreef Vivi het volgende:
SCHOTSCHRIFT TEGEN DRAAGZAK-OUDERS
Shit, en daar kom je nu mee..? Ik hoef mijn kinderen gelukkig niet meer in een draagzak te vervoeren maar dat heb ik wel gedaan! Iedereen deed het! Soms was er wel eens iemand met zo'n draagdoek, maar dat was toen (respectievelijk 11 en 9 jaar geleden, om even uit te gaan van mijn twee oudste kinderen) echt een beetje een politiek statement, in de zin van: 'Afrikaanse vrouwen baren in de bosjes, en dus zal hun draagmethode ook wel beter zijn dan die van ons.'

Erg eigenlijk, want jouw verhaal klinkt mij heel logisch in de oren, en dus moeten we concluderen dat draagzakken een modeverschijnsel waren. Een ongezond modeverschijnsel op de koop toe. En wat vast ook meespeelt, nog steeds bedoel ik, is dat mannen nog wel bereid zijn om af en toe 5 minuten met een draagzak de straat op te gaan, als het echt moet, maar een draagdoek heb ik bij een man nog nooit gezien. En dat wil ik misschien ook liever niet
pi_63221739
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:54 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Shit, en daar kom je nu mee..? Ik hoef mijn kinderen gelukkig niet meer in een draagzak te vervoeren maar dat heb ik wel gedaan! Iedereen deed het! Soms was er wel eens iemand met zo'n draagdoek, maar dat was toen (respectievelijk 11 en 9 jaar geleden, om even uit te gaan van mijn twee oudste kinderen) echt een beetje een politiek statement, in de zin van: 'Afrikaanse vrouwen baren in de bosjes, en dus zal hun draagmethode ook wel beter zijn dan die van ons.'

Erg eigenlijk, want jouw verhaal klinkt mij heel logisch in de oren, en dus moeten we concluderen dat draagzakken een modeverschijnsel waren. Een ongezond modeverschijnsel op de koop toe. En wat vast ook meespeelt, nog steeds bedoel ik, is dat mannen nog wel bereid zijn om af en toe 5 minuten met een draagzak de straat op te gaan, als het echt moet, maar een draagdoek heb ik bij een man nog nooit gezien. En dat wil ik misschien ook liever niet
Neem eens een kijkje in het draagdoekentopic hier in OUD. Zat foto's van mannen met draagdoek. Niks engs of niet stoers aan. Je hebt ze ook in stoere mannen kleuren.
Zo'n man wil zijn kind ook op een zo natuurlijk mogelijke manier voeren. Dat is pas stoer!
The way you rock'n'roll
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:57:21 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221750
Ik moet tot mijn ernst bekennen dat ik pas achter deze feitjes kwam nadat Dean de Baby Bjorngerechtigde leeftijd al ruimschoots voorbij was. Gelukkig heb ik hem maar een keer of drie erin gedragen want mijn outfit werd zo kreukelig van dat ding .

Draagdoeken zijn trouwens ook niet mijn ding...zoals SHE al aangaf krijg ik daar visioenen bij van rijst en zoemende vliegen. Maar ieder zijn ding natuurlijk .
pi_63221761
dan moet je toch wat beter kijken, nadine. er zijn er genoeg, en nog best leuke kerels ook!

faithy, ik heb helemaal geen zin om jou te overtuigen, want zoals ik al schreef weet ik niet of ik dat zo leuk zou vinden voor de kinderen die dan aan jouw gezeur overgeleverd zijn.
pi_63221763
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:53 schreef Faithy het volgende:

[..]

kan me niet voorstellen dat er maar een paar redenen zijn om aan kinderen te beginnen?
Onder andere omdat in het vorige topic allemaal mensen die geen kinderen willen de discussie een andere kant uitstuurden hoor.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 14 november 2008 @ 14:59:03 #284
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63221797
quote:

[..]

Waarom niet? Ik kan me ook niet heugen dat je minimaal 35 redenen nodig hebt om verliefd te worden, een bepaalde studie te kiezen, of een specifiek huis te kopen. Je wilt het, en dat voel je, of niet.

Isse simpel.
pi_63221799
piet en anna hebben ook wel in de babybjorn ge'hangen' en volgens mij vonden ze 't doorgaans best leuk! maar als ik nu de keuze moest maken zou ik zeker voor een (of een stapel!) draagdoek(en) kiezen.
pi_63221830
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Onder andere omdat in het vorige topic allemaal mensen die geen kinderen willen de discussie een andere kant uitstuurden hoor.
ik zeg toch ook niet dat ik er niet aan meedoe? Ik was mn handen niet in onschuld, maar heb nog wel een paar keer tussendoor gevraagd of mensen niet met wat leuke argumenten kunnen komen om mezelf voort te planten.
Doei.
pi_63221852
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:57 schreef bixister het volgende:
dan moet je toch wat beter kijken, nadine. er zijn er genoeg, en nog best leuke kerels ook!

faithy, ik heb helemaal geen zin om jou te overtuigen, want zoals ik al schreef weet ik niet of ik dat zo leuk zou vinden voor de kinderen die dan aan jouw gezeur overgeleverd zijn.
Goed punt en als je iemand moet overtuigen van kinderen nemen heb ik liever dat hij/zij geen kinderen neemt. Het is geen motor of een auto die je er met lichte dwang bij je partner toch door drukt.

Waarom moet ik jou overtuigen van kinderen nemen? Of jij ze wel of niet neemt beinvloed mijn geluk echt niet dus doe vooral waar jij je het prettigst bij voelt.
The way you rock'n'roll
pi_63222044
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 14:39 schreef TearSong het volgende:
Pas als hun hoofd rond gaat draaien en ze in een rare stem je beginnen uit te schelden zoals in de excorcist kun je zeggen dat ze eng beginnen te worden. Die babies zijn niet eng! De babybjorns wel.
OMG, mental image

@Vivi
* MinderMutsig gaat gelijk draagdoeken kopen voor iedereen met een baby
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63222057
nou ja, dan maar even een ontopic vraag he?

Je bent moeder/vader geworden. Blijkbaar.
Wilde je het altijd al? Wilde je het maar niet nu en gebeurde het toch? Of ben je ineens omgeslagen?

Was het wat je verwachtte? Viel het mee? Wat valt er tegen?
Waarom vind jij dat het de moeite waard was om 9 maanden met een toeter te lopen?
Wat maakt jouw helse pijn weer goed? Wat maakt de inlevering van vrijheid, waar velen zo bang voor zijn nietig of onwaar?

zo goed?

overtuig me niet, dat was misschien niet goed bewoord, maar vertel hoe het bij jou ging
Doei.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:08:37 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63222073
Iets van die strekking wilde ik ook net typen. ik ga niemand overtuigen van het krijgen van kinderen
Stel je voor! zometeen pakken ze niet zo leuk uit als die van mij en dan heb ik het gedaan zeker

Even zonder dollen. Je hebt het idee dat je ze wil of je hebt het idee dat je ze niet wil. Bij twijfel kan je alleen je eigen gevoel volgen. Ik heb geen idee hoe mijn leven eruit zou zien zonder mijn "bloedjes" maar ik schat zomaar in dat ik het een stuk nuttelozer had gevonden. En daarmee zeg ik niet dat mijn kinderen nu de zin van mijn bestaan zijn.
En natuurlijk aandacht besteden aan de relatie met . Want omdat wij elkaar zo leuk vinden zijn die kinderen er mede. en straks moeten we het ook weer samen doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63222119
quote:
Toch zijn er best een aantal redenen genoemd. Laat ik nog maar eens een voorschotje geven en kijken of je er iets van je gading tussen vindt:

* Kinderen maken je minder 'monomaan', in de zin dat je niet langer met je neus in je eigen navel kunt zitten en dat is eigenlijk ook wel fijn. Het is een nieuwe fase. Het doorlopen van die verschillende levensfases is interessant, omdat het leven - maar hierover kunnen de meningen uiteraard verschillen - erdoor aan diepgang wint.

* Kinderen zijn leuk omdat ze niet te programmeren zijn. Roeien met de riemen die je hebt; elke dag sta je wel voor nieuwe verrassingen en soms zijn dat tegenvallers, maar in elk geval heeft de opvoeding absoluut iets avontuurlijks.

* Dat avontuur beleef je met je wederhelft/geliefde en dat schept een band. Niets zo leuk als samen iets delen waar helemaal niemand op deze wereld bij in de buurt kan komen - niemand voelt het zo intens, niemand geniet er zo van, niemand beleeft die ervaring op dezelfde manier.

* Met kinderen kun je ontzettend lachen. Je kunt ze dingen leren. Je bekijkt de wereld door hun ogen, dat is een instinct - in de eerste plaats omdat je de gevaren voor wilt zijn, maar natuurlijk ook omdat je met ze wilt meegenieten.

* Kinderen boren een bron van liefde aan die je anders nooit zult kennen.

Ik weet er wel meer, maar nu moet ik mijn kinderen uit school gaan halen. Oh, wacht: kinderen brengen je op plaatsen - het schoolplein, toneelvoorstellingen, sportvelden - waar je anders nooit zou komen, en dat is ook wel eens leuk voor de afwisseling
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:10:34 #292
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63222127
Voor faithy. Ik schreef dit vanochtend op jouw en SHE's verzoek:
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:47 schreef Sugar het volgende:
De relatie met je kinderen is de allerintensiefste, allerconfronterendste, allerrijkste en daardóór allermooiste en allerinteressantste van ál je relaties met álle andere levende wezens op aarde.

Al het andere verbleekt er zeker niet bij, alles krijgt er juist een nog duidelijkere kleur van. Een extra waarde, extra lading of juist ontkrachting.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:16:53 #293
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63222278
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:08 schreef Faithy het volgende:
nou ja, dan maar even een ontopic vraag he?

Je bent moeder/vader geworden. Blijkbaar.
Wilde je het altijd al? Wilde je het maar niet nu en gebeurde het toch? Of ben je ineens omgeslagen?

Was het wat je verwachtte? Viel het mee? Wat valt er tegen?
Waarom vind jij dat het de moeite waard was om 9 maanden met een toeter te lopen?
Wat maakt jouw helse pijn weer goed? Wat maakt de inlevering van vrijheid, waar velen zo bang voor zijn nietig of onwaar?

zo goed?

overtuig me niet, dat was misschien niet goed bewoord, maar vertel hoe het bij jou ging
Volgens mij heb ik het al meerdere malen verteld maar goed, here goes nothing;

Ik heb nooit wat met kinderen gehad en heel lang niet geweten of ik ze wel wilde (ik neigde naar "nee") . Toen ik 31 werd, zo ongeveer, kreeg ik ineens wel het verlangen naar een kindje maar het was nog niet echt concreet, en ik dacht ook dat ik alleen het "geromantiseerde" idee ervan leuk vond. Toen werd ik per ongeluk zwanger en ik hield instant van het kindje in mijn buik.

Ik vond het een hele bijzondere ervaring ook om zwanger te zijn, dan besef je pas wat mensen altijd zeggen, dat het een wonder is, terwijl je dat van te voren afdoet als onzin omdat het de normaalste zaak van de wereld lijkt. In praktische zin had het wmb wel 3 maanden korter mogen duren want ik had in fysiek opzicht een rottige zwangerschap (veel last van bekken en carpaal tunnelsyndroom).

Bevalling heb ik het even maar niet over .

En nu nog steeds ben ik geen kindervriend, maar alles wat ik hiervoor deed en alles waar ik hiervoor van hield lijkt behoorlijk nietig en oppervlakkig vergeleken met wat ik voel voor mijn zoontje en wat het betekent om hem te zien opgroeien, hoe bevoorrecht ik me voel hem daarin te begeleiden en wat een verantwoordelijkheid er op me rust waar ik dankbaar voor ben dat die me gegund is.

Daarbij is het een lesje in nederigheid wat mijn karakter behoorlijk ten goede is gekomen. En ik heb meer rust gevonden.
pi_63222282
dank je
Doei.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:22:21 #295
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63222412
Graag gedaan. En wanneer laat je je besprietzen?
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:24:02 #296
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63222458
Mooi gezegd Sugar .

Ik vind de relatie met mijn kind de allervanzelfsprekendste .
pi_63222469
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:22 schreef Vivi het volgende:
Graag gedaan. En wanneer laat je je besprietzen?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63222528
ik wil dan ook even mijn excuses maken voor een ieder die vindt/denkt/voelt dat ik niet serieus ben en ik te drammerig ben en weetikveelwat, en ook aan iedereen die mij maar een irritrante kuthoer vindt

Geloof het of niet, ik bedoel het goed, ik vind het een leuke discussie en val inderdaad soms in herhaling (waarin ik niet de enige ben), ben zoals eerder gezegd (herhaling!) niet de koningin de subtiliteit en nuance en mag nog wel eens verkeerd uit de hoek komen op een forum waar geen intonatie en gezichtsuitdrukkingen te horen en te zien zijn.

Ik vind het interessant en leuk om over te praten, ondanks mijn (nog) niet bestaande kinderwens. Ik vind eigenlijk elk onderwerp wel leuk om over te bakkeleien. (" Waarom zit je dan hier? En niet ergens anders?" Nou gewoon, omdat ik dit nu wat leuker vind dan de kredietcrisis of Ella Vogelaar en de PvdA ) Kan daar soms ook wel ver in doordraven, maar dat is alleen uit enthousiasme en vind het ook echt jammer dat je hier geen échte discussie kan voeren zeg maar, omdat je nooit weet hoe iemand het bedoelt vanachter een scherm vandaan.

Dus sorry als je je aangevallen voelt, sorry als je je beledigd voelt, sorry als je hoofdpijn hebt en ook vind ik het naar als je een rotdag hebt, net als ik vandaag, dus het is allemaal ook nog een beetje aangescherpt hier

Wie weet komt er nog een Deel 4, ik hoop dat we het dan wat liever en ontopicer kunnen houden.
Mij overtuigen was misschien een verkeerde nuance, maar ik vind het wel grappig om eventueel op dingen gewezen te kunnen worden die ik wel zou moeten beamen (herhaling!)

Doei.
  vrijdag 14 november 2008 @ 15:31:11 #299
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63222638
Wheheh, dit is dan wel weer schattig
pi_63222646
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 15:26 schreef Faithy het volgende:
ik wil dan ook even mijn excuses maken voor een ieder die vindt/denkt/voelt dat ik niet serieus ben en ik te drammerig ben en weetikveelwat, en ook aan iedereen die mij maar een irritrante kuthoer vindt

Ik vind je eigenlijk wel leuk
It's all up to you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')