abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63263709
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:36 schreef slap het volgende:
@pberends
Verwacht je snel een boost voor staal ofzo? Waarom AMG? Mogelijk dat als olie stijgt, de staalindustrie wat meestijgt...

Er liggen toch ook andere kansen lijkt me? Financials bijv. Vanwaar je keus op staal? En waarom AMG specifiek?
Cash flow lijkt me wel okay, maar dat lijkt me bij AM ook wel snor. Waar heeft AMG z'n voornamelijkste afzetmarkt eigenlijk?

Je stelt dat je voor 2009 nog uit de aandelen gaat, dus ben je bereid evt verlies te nemen (BAM)?
In hoeverre is jouw overtuiging van een eindejaarsspurt zo gegrond dat je daarvoor behoorlijk risico wilt lopen?
Ik beleg niet met veel geld hoor, anders zou ik uberhaupt niet in aandelen zijn gegaan en nog een half jaar gewacht hebben.

AMG is zo'n 80% gedaald, ondanks een recordomzet en winst in Q3 2008. Mittal is ook sterk gezakt, maar veel minder dan AMG. AMG lijkt daarom interessant voor de korte termijn.

Uiteraard kan ik verlies nemen eind 2008. Dat is opzich jammer, maar geen drama.
pi_63263749
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:30 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Als je een langetermijn belegger bent zou ik ze zelfs bijkopen en er een paar jaar niet meer naar kijken.
Als je echt lange termijn belegt, moet je gewoon in plukjes gaan beleggen, het komende jaar elke maand 10.000 euro ofzo. Heb je over 5 jaar vast een toprendement.
pi_63263979
Ik hou mijn positie in Shell (en Fugro) ook gewoon vast, maar ben gelukkig al ca. anderhalf jaar ruim 80% liquide...
pi_63264123
ASML is wel een beetje vreemd. Equity/total assets = 50.3% volgens Q3 i.t.t. 35.7% een jaar terug. Total net sales is met 354 miljoen gedaald over een jaar. Gevolg is dat ROE veel groter is dan een jaar terug met 19.33%. Liabilities zijn ook afgenomen wat IMO een goede ontwikkeling is. 9.73% ROA is ook niet slecht te noemen gezien de kapitaalintensiefheid.
Zolang deze tendens zich doorzet denk ik dat LXIV ongelijk heeft dat de kc ASML dubbel zo hard treft.

http://www.asml.com/docli(...)015_consolidated.pdf
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63264146
ASML gaat nog halveren in eerste helft van 2009, mark my words.
  zondag 16 november 2008 @ 15:32:58 #158
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63264234
quote:
Op zondag 16 november 2008 15:22 schreef HansAEX het volgende:
Ik hou mijn positie in Shell (en Fugro) ook gewoon vast, maar ben gelukkig al ca. anderhalf jaar ruim 80% liquide...
Je zult toch weer een keer in moeten stappen, want met dat liquide zijn boer je op de lange termijn ook maar achteruit! En ik kan me niet voorstellen dat er een beter instapmoment komt dan nu in lange tijd.
The End Times are wild
pi_63271926
quote:
Nederland werd in Washington vertegenwoordigd door staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën). Hij liet na afloop weten dat de top betekenisvolle en concrete besluiten heeft opgeleverd.
Het enige concrete is de datum van de volgende top . Hiervan gaan we niet sky high helaas .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63272299
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Deze grafiek zou duiden dat er sinds 1995 geen reële economische groei meer is geweest, wat gewoon onzin is! En helemaal wanneer de groei in het Oostblok en in Azië ook wordt meegenomen, waar deze multinationals ook van profiteren.
Het lijstje klopt relatief gezien wel, een K/W van boven de 20 wil niet direct zeggen waardeloze bagger, maar het geeft meer aan dat er wel degelijk grote gebakken lucht in de koersen zat verwerkt. En dus ook niet zo gek dat dat knetterhard is afgestraft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 16 november 2008 @ 21:04:56 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63272342
Maar ING heeft een (historische) KW van 2,nogiets op dit moment. 2!! Dat noem ik geen gebakken lucht meer. Ook niet als je al weet dat die 3 euro per aandeel dit jaar nooit gehaald zal worden.
Geldt ook voor AEGON en nog wel meer fondsen.
The End Times are wild
pi_63272547
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:04 schreef LXIV het volgende:
Maar ING heeft een (historische) KW van 2,nogiets op dit moment. 2!! Dat noem ik geen gebakken lucht meer. Ook niet als je al weet dat die 3 euro per aandeel dit jaar nooit gehaald zal worden.
Geldt ook voor AEGON en nog wel meer fondsen.
Mja, hangt er beetje vanaf hoe je het wpa berekent, uitgaand van het historisch gemiddelde etc?
En er zal altijd wel twijfel bij puur P/E ratio plaatjes zijn van de beurs itself. Besides, het gaat me ook meer om hoe het gemiddeld staat in een index, dan puur 1 aandeel. Ik kan me herinneren dat Apple en Google bijv. abnormale KW's hadden.

Plaatjes zeggen lang niet altijd alles, dat is waar. Want ik ben het bijv. zelf ook niet altijd eens hoe een grafiek tot stand komt, maar begrijp meestal wel de bedoeling ervan
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zondag 16 november 2008 @ 21:13:51 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63272624
In NL zijn de aandelen sowieso relatief extreem goedkoop. Zeker vergeleken met de S&P's.

Daarom konden bedrijven als Vendex en Corus ook overgenomen worden terwijl ze zichzelf financierden. Het totale vastgoed van Vendex alleen was al meer waard dan de marktkapitalisatie. Niet dat dit dan alles zegt over ROI, maar toch.
The End Times are wild
pi_63272704
Over WPA's gesproken, ik heb ze in m'n spreadsheet erbij gezet . Waarom hebben alle 3 de vastgoedfondsen (unibail, corios & wereldhave) een wpa van > 10 terwijl de rest tussen de 0,5 en 5,5 zit (ongeveer)? Dat is geen toeval .
  zondag 16 november 2008 @ 21:20:18 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63272831
Vastgoedfondsen delen heel veel van hun winst uit als dividend.
The End Times are wild
pi_63272835
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:13 schreef LXIV het volgende:
In NL zijn de aandelen sowieso relatief extreem goedkoop. Zeker vergeleken met de S&P's.

Daarom konden bedrijven als Vendex en Corus ook overgenomen worden terwijl ze zichzelf financierden. Het totale vastgoed van Vendex alleen was al meer waard dan de marktkapitalisatie. Niet dat dit dan alles zegt over ROI, maar toch.
Dat komt natuurlijk mede door het feit dat de AEX gewoon meer zakt dan de gemiddelde beurs in amerika.
Volgens m'n professor moet je vooral niet kijken naar 'hoe goed een bedrijf nu werkelijk is', maar waar de mogelijkheden van de gehele beurs liggen + het sentiment. Een goed bedrijf staat niet lang niet altijd equal aan een goede beursgang.
pi_63272917
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:38 schreef slap het volgende:
DSM kan nog verder zakken, is mijn overtuiging. Maar een retesterk bedrijf wat zeer zeker ongeschonden door een recessie zal komen.
DSM heeft zo'n sterke trendline dat komt omdat ze al jaren bezig zijn met de omvorming van cyclisch naar pharma en Bio , dus die zal niet echt zakken.
5 jaar

15 jaar

Wie wel puur cyclisch is is Accelor Mittal
  zondag 16 november 2008 @ 21:24:03 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63272948
Op de lange termijn betaalt investeren in kwaliteit zich terug. Een van de grootste fouten die ik gemaakt heb is investeren in UPC toen het op 20 stond (kwam van de 90 af. Ik vond het een zuigbedrijf, maar omdat het zoveel gedaald was verwachtte ik de aandelen wel voor 25 euro oid aan de bekende greater fool te kunnen verkopen. Die 25 euro kwam er dus nooit meer. Het aandeel halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde en halveerde. Gelukkig kon ik met calletjes schrijven mijn verlies een beetje beperken, maar toch.

Uiteindelijk zegeviert de fundamentele analyse.
The End Times are wild
  zondag 16 november 2008 @ 21:32:30 #169
174150 slap
slappy happer
pi_63273201
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:23 schreef henkway het volgende:

[..]

Wie wel puur cyclisch is is Accelor Mittal
Is ook al flink gedaald. Gelukkig DSM niet zoveel.
pi_63273303
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:
Op de lange termijn betaalt investeren in kwaliteit zich terug. Een van de grootste fouten die ik gemaakt heb is investeren in UPC toen het op 20 stond (kwam van de 90 af. Ik vond het een zuigbedrijf, maar omdat het zoveel gedaald was verwachtte ik de aandelen wel voor 25 euro oid aan de bekende greater fool te kunnen verkopen. Die 25 euro kwam er dus nooit meer. Het aandeel halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde, en halveerde en halveerde. Gelukkig kon ik met calletjes schrijven mijn verlies een beetje beperken, maar toch.

Jep, maar je hebt volgens je zelf toch ook al een verlies omdat je op hogere waarde van de AEX aandelen had ingekocht toch? Iets waar ik dus gewoon veel moeite mee heb, is het 'juist' waarderen van een koerswaarde t.o.v het bedrijf. Dat is ook de reden waarom ik relatief weinig 'lange' termijn doe. Daar komen zo veel meer variabelen bij kijken dan 'slechts investeren in een goed bedrijf'.

Daarom hanteer ik vooral trendgerichte periode's om daar op te speculeren.
  zondag 16 november 2008 @ 21:53:57 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63273746
Natuurlijk is het extreem moeilijk om een bedrijf juist te waarderen. Zeker als leek.

Ik kijk een beetje naar de winst over de afgelopen jaren en de winstgroei. En als er dan geen gekke dingen gebeurt zijn dan durf ik wel te kopen. Meer dan dat kan ik ook niet doen.
The End Times are wild
pi_63274103
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:24 schreef LXIV het volgende:

TomTom hetzelfde .

Feit is dat vooral aandelen in financials en techbedrijven vaak gebakken lucht zijn.

Maar Mittal en DSM zijn geen gebakken lucht.
pi_63274227
Zijn er al futures van Aziatische beurzen?
  zondag 16 november 2008 @ 22:09:49 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63274264
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:04 schreef pberends het volgende:

[..]

TomTom hetzelfde .

Feit is dat vooral aandelen in financials en techbedrijven vaak gebakken lucht zijn.

Maar Mittal en DSM zijn geen gebakken lucht.
Nou, er hoeven van mij geen vrachtwagens te rijden om een stabiel bedrijf te zijn. Solide winsten zijn voldoende. Die had UPC niet, die rekende met EDIBTA ofzo.
The End Times are wild
pi_63274312
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, er hoeven van mij geen vrachtwagens te rijden om een stabiel bedrijf te zijn. Solide winsten zijn voldoende. Die had UPC niet, die rekende met EDIBTA ofzo.
Edibta hoor ik wel vaker, wat is dat?
pi_63274329
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:53 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is het extreem moeilijk om een bedrijf juist te waarderen. Zeker als leek.

Ik kijk een beetje naar de winst over de afgelopen jaren en de winstgroei. En als er dan geen gekke dingen gebeurt zijn dan durf ik wel te kopen. Meer dan dat kan ik ook niet doen.
Overigens is het maar net hoe je het bekijkt, de fundamentele analyse overwint. Als je dat hier zou zeggen in de college bankjes werd je raar aangekeken en heb je een boel uit te leggen.

Uiteindelijk draait het bij ieder van ons toch om wat voor rendement daar staat op het eind van het jaar in je portfolio. En door continu alles uit mn portefeuille te gooien wat ook maar -3 of -4% aantikt denk ik goed bezig te zijn. Geschiedenis mag zich dan wel vaak herhalen, geschiedenis herhaalt zich naar mijn mening altijd net ff op een andere 'minder' gunstige manier.
pi_63274378
Eerste Aziatische futures staan positief .
pi_63274664
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:13 schreef pberends het volgende:
Eerste Aziatische futures staan positief .
Niet geheel verrassend me dunkt? Al zal het binnen 4 uur weer iets zakken door berichtgeving van de economische groei van Japan..
pi_63274770
quote:
EBITDA staat voor Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization
pi_63274910
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:27 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

eh dus? Volgens mij heb je de nederlandse variant daar ook van moeten berekenen tijdens M&O?
-edit oeps had de posts daarvoor niet gelezen
pi_63275014
Zijn er hier overigens mensen die sinds ze begonnen zijn met beleggen 'negatieve' rendementen op jaarbasis of zelfs compleet hebben behaald?
pi_63275138
quote:

[..]

bruto dus ?
  zondag 16 november 2008 @ 22:39:27 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_63275239
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:33 schreef sitting_elfling het volgende:
Zijn er hier overigens mensen die sinds ze begonnen zijn met beleggen 'negatieve' rendementen op jaarbasis of zelfs compleet hebben behaald?
Natuurlijk! Ik denk zo'n beetje iedere belegger wel die al sinds 2003 meedoet. Of je moet wel heel goed zijn.
The End Times are wild
pi_63275295
quote:

[..]
Dan heb je ook nog earnings before inkoop and salarissen, maar dat hoor je heel weinig.
pi_63275494
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk! Ik denk zo'n beetje iedere belegger wel die al sinds 2003 meedoet. Of je moet wel heel goed zijn.
Dat hangt er vanaf wat je onder belegger schaart. Ik denk de meeste studenten hier met onder de 100k relatief goede rendementen hier in halen. In plaats van de wat ouderen die het meer als hobby naast het werk hebben, Selang is een uitzondering, en volgens mij was Elcastel hier ook wel relatief goed in. Besides de meeste die negatieve rendementen halen op jaar basis, lijken mij puur gevallen van mensen die in wezen 52 weken per jaar iig iets in de portfolio hebben zitten.
pi_63275517
Shanghai en Hang Seng hoger geopend... Nikkei is nog dicht.
pi_63276036
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:36 schreef pberends het volgende:
bruto dus ?
Zo zou je 't heel grof kunnen zien, er zit iig wel verschil in .

Verder zijn er nog meer varianten met andere afkortingen die erop lijken, ooit bij BE wel gehad maar dat is weggezakt .
pi_63276139
quote:
Op zondag 16 november 2008 22:46 schreef RvLaak het volgende:
Shanghai en Hang Seng hoger geopend... Nikkei is nog dicht.
Nee joh die gaan pas ergens halverwege de nacht open
pi_63276262
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:03 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nee joh die gaan pas ergens halverwege de nacht open
Hmm.. dus Yahoo liegt. Jammer...
pi_63276371
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat de sluitingskoersen van vrijdag? ..

Hoe komt het eigenlijk dat 'we' slechts 5 dagen in de week handelen?
Het weekend zou een stuk leuker worden als we zaterdag / zondag ook kunnen handelen.
pi_63276441
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Het weekend zou een stuk leuker worden als we zaterdag / zondag ook kunnen handelen.
Waarom is de beurs niet gewoon 24/7 open?
pi_63276576
quote:
lol ik kan wel inzien waarom de beurs niet 24 uur per dag open is. Dan zou ik niet slapen lol! of iig heel weinig. Maar 6 dagen in de week bijv. zou ik wel interessant vinden.
pi_63276765
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Er staat toch "Nov 14" achter? Dat was vrijdag
pi_63277152
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:23 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Er staat toch "Nov 14" achter? Dat was vrijdag
pi_63277474
quote:
Housing starts expected to hit half-century low
Consumer prices falling at fastest pace in 60 years, economists say
Last update: 12:38 p.m. EST Nov. 16, 2008
MarketWatch
pi_63277540
quote:
Op zondag 16 november 2008 23:46 schreef Dave7 het volgende:

[..]

MarketWatch

Zolang het maar niet sneller daalt dan ten tijde van de great depression is er opzich niks aan de hand.
pi_63278640
Rood. Rood.
pi_63278702
cijfers van japan moeten toch zo binnen zijn?
pi_63278720
Ja, en het wordt uiteindelijk rood.
pi_63278778
Mja, dat las ik ook al, ik wacht nog even de officiele cijfers af en dan is het snel pitten.
pi_63278796
Tja, ik had zo'n gevoel.
pi_63278828
Wat denk je? .. japan in een recessie? of niet?

Sunday November 16, 11:45 PM
Japan stocks set to fall on yen, Wall St; GDP eyed
TOKYO, Nov 17 (Reuters) - The Nikkei average is likely to fall on Monday, led lower by exporters on a slide in U.S. stocks and on a firmer yen, while investors are awaiting data before the open to see if Japan slipped into recession in the third quarter.
pi_63279087
Nikkei is niet toonaangevend te noemen. Die verkeert al de laaste 20 jaar in een aanhoudende recessie.
pi_63279508
officieel recessie in japan dus!
pi_63279549
.

Hop.

*Nog even niet instapt*.
pi_63279580
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:39 schreef At-EZ het volgende:
[ afbeelding ].

Hop.

*Nog even niet instapt*.
Je hebt in die zin natuurlijk wel gelijk dat de nikkei niet echt toonaangevend is. Maar japan staat, als we puur op GDP afgaan wel gewoon 2e na amerika.
pi_63279606
Ik snap nooit waarom er zo'n punt van wordt gemaakt of er wel of geen sprake is van een recessie. Het verschil tussen 0,1 % groei en -0,1 % groei merk je echt niet. Ook is het cijfer eigenlijk alleen interessant voor macro-economen.
pi_63279645
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik snap nooit waarom er zo'n punt van wordt gemaakt of er wel of geen sprake is van een recessie. Het verschil tussen 0,1 % groei en -0,1 % groei merk je echt niet. Ook is het cijfer eigenlijk alleen interessant voor macro-economen.
De beurs wordt bepaald door mensen, niet door pure wiskunde.

Recessie = negatief voor het vertrouwen.
pi_63279657
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Omdat het 'voer' is voor de proleten.. de mensen die er geen kaas van gegeten hebben. Een krant kan toppen, RECESSIE JAPAN! en de gemiddelde nederlander denkt direct dat de wereld in elkaar zakt.
pi_63279669
RECESSIE JAPAN!

Rood! Rood! Verkopen! Alles! Vlucht!
pi_63279672
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:47 schreef At-EZ het volgende:
De beurs wordt bepaald door mensen, niet door pure wiskunde.

Recessie = negatief.
Dus jij flikkert je hele portefeuille in de verkoop vanwege 0,2 % verschil?
pi_63279687
Ligt eraan hoe de portefeuille samengesteld is. M'n aandelen zijn nog altijd afhankelijk van andere mensen.
pi_63279688
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dus jij flikkert je hele portefeuille in de verkoop vanwege 0,2 % verschil?

Er zijn mensen die dat doen, een goede vriend van mij zijn ouders hebben voor tonnen hun hele porftolio verkocht aan aandelen, omdat ze 'dus' echt in paniek waren.
pi_63279699
Turbo short dan maar, Elf?
pi_63279725
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Omdat het 'voer' is voor de proleten.. de mensen die er geen kaas van gegeten hebben. Een krant kan toppen, RECESSIE JAPAN! en de gemiddelde nederlander denkt direct dat de wereld in elkaar zakt.
Mwah, ik twijfel sterk aan de effecten van dat soort dingen. Mensen zijn rationeler dan je misschien denkt hoor, iedere dag moet er eten op tafel komen dus iedere dag koopt men eten, als de auto stuk is gaat men naar de garage, bedrijven kopen niet in op basis van macro-cijfers maar op hun eigen ervaring en op basis van hun eigen cijfermatige materiaal over omzet, kosten, en marges, enzovoort. En wees blij, anders zou de gehele economische wetenschap door het putje kunnen.
pi_63279732
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:51 schreef At-EZ het volgende:
Turbo short dan maar, Elf?
Turbo short op de olie / goud + nasdaq. Morgen de aex er maar bij doen. Overigens stonden ze op een vrije hoge stoploss verkoop order omdat ik vreesde dat het groen zou openen.
pi_63279742
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, ik twijfel sterk aan de effecten van dat soort dingen. Mensen zijn rationeler dan je misschien denkt hoor, iedere dag moet er eten op tafel komen dus iedere dag koopt men eten, als de auto stuk is gaat men naar de garage, bedrijven kopen niet in op basis van macro-cijfers maar op hun eigen ervaring en op basis van hun eigen cijfermatige materiaal over omzet, kosten, en marges, enzovoort. En wees blij, anders zou de gehele economische wetenschap door het putje kunnen.
Dan kan het ook mijzelf zijn .. ik hoor die verhalen alleen veel van studenten bij ons op school. Sowieso, beursnieuws in kranten en tv is vaak negatief nieuws. Dat is niet .. 'toevallig' ofzo ..

17-11-2008 00:50:00 Japan reeel BBP juli-sept -0,1% (kwartaal)
17-11-2008 00:50:00 Japan reeel BBP juli-sept verwachting was 0,1% (kwartaal)
17-11-2008 00:50:00 Japan reeel BBP juli-sept -0,4% (jaar)
17-11-2008 00:50:00 Japan BBP: bijdrage binnenlandse vraag +0,1 procentpunt
17-11-2008 00:50:00 Japan BBP: bijdrage buitenlandse vraag -0,2 procentpunt
17-11-2008 00:50:00 Japan nominaal BBP juli-sept -0,5% (kwartaal); -2,1% (jaar)

En dan staat er zo bij .. verwachting was 0.1 .. oe .. het voldeed niet aan de verwachting! Paniek! .. dat lees je ook vaak terug in de 'verklaringen' waarom het ruk gaat met een beurs.
pi_63279804
quote:
Op maandag 17 november 2008 01:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Sowieso, beursnieuws in kranten en tv is vaak negatief nieuws. Dat is niet .. 'toevallig' ofzo ..
Dat is denk ik omdat het zo lekker verkoopt, de vraag is of mensen er anders door gaan handelen. Grote kans dat men het slechts voor een persoonlijk plezier aanwendt.
quote:
En dan staat er zo bij .. verwachting was 0.1 .. oe .. het voldeed niet aan de verwachting! Paniek! .. dat lees je ook vaak terug in de 'verklaringen' waarom het ruk gaat met een beurs.
Dat is de verklaringen die analisten er vaak aan geven, maar die lui kunnen dat nooit aantoonbaar maken, het is vooral de grote duim. Er zit denk ik veel meer een speltheorie-karakter in de verkopen en aankopen op de beurs op korte termijn, een binnen de speltheorie kan men zich overigens prima rationeel gedragen.
pi_63279844
quote:
Op maandag 17 november 2008 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is denk ik omdat het zo lekker verkoopt, de vraag is of mensen er anders door gaan handelen. Grote kans dat men het slechts voor een persoonlijk plezier aanwendt.
[..]

Dat is de verklaringen die analisten er vaak aan geven, maar die lui kunnen dat nooit aantoonbaar maken, het is vooral de grote duim. Er zit denk ik veel meer een speltheorie-karakter in de verkopen en aankopen op de beurs op korte termijn, een binnen de speltheorie kan men zich overigens prima rationeel gedragen.
Ik denk dat je beleggers op dit moment te slim inschat. Ik kan het fout hebben, als je gemiddeld 100 beleggers haalt uit een willekeurige groep nederlanders, studenten, economen, huisvrouwen die het als hobby doen etc. Misschien 10 tot 15 constructief op jaarbasis geld weet te verdienen? Dat lijkt mij iig

Wat te denken van de koersverwachtingen die je bij je eigen broker ziet, bijv. bij binck zie je soms echt de meeste belachelijke verwachtingen staan en soms varieert dat koersdoel met maar liefst 10 of 15 eu!
pi_63280027
Whohoo, Azië knalt eruit.

Verschuift het dan toch naar groen?
pi_63280032
Ja.
pi_63280036
BOOMING JAPAN!

Groen! Groen! Kopen! Alles! Stap in!
pi_63280463
Agenda deze week volgens beurs.nl

MAANDAG 17 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Corio, derde kwartaal 2008, nabeurs
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, industriele productie, oktober, 15.15 uur

DINSDAG 18 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- geen agendapunten
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, producentenprijzen, oktober, 14.30 uur

WOENSDAG 19 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- geen agendapunten
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, in aanbouw genomen huizen, oktober, 14.30 uur
- VS, inflatiecijfer, oktober, 14.30 uur

DONDERDAG 20 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Ahold, cijfers derde kwartaal 2008, 07.30 uur
- Fugro, trading update derde kwartaal 2008
- Air France-KLM, halfjaarcijfers 2008/2009
- TKH, trading update derde kwartaal 2008
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dui, producentenprijzen, oktober, 08.00 uur
- NL, werkloosheid augustus-oktober, CBS, 09.30 uur
- VS, leidende indicatoren Conf. Board, oktober, 16.00 uur

VRIJDAG 21 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Geen agendapunten
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- Dld, producentenvertrouwen, november, 9.30 uur
- EU, producentenvertrouwen, november, 10.00 uur
pi_63281270
“De markt wordt overspoeld door slecht nieuws van bedrijven en andere negatieve data. De enige hoop is dat beleggers op een gegeven moment ongevoelig worden voor nog meer slecht nieuws”, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony !!!!
pi_63281362
quote:
Op maandag 17 november 2008 08:53 schreef sitting_elfling het volgende:
“De markt wordt overspoeld door slecht nieuws van bedrijven en andere negatieve data. De enige hoop is dat beleggers op een gegeven moment ongevoelig worden voor nog meer slecht nieuws”, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony !!!!
Goh, dat hadden we nog niet gezien in de afgelopen weken...
pi_63281508
quote:
Op maandag 17 november 2008 06:37 schreef RvLaak het volgende:
Agenda deze week volgens beurs.nl

MAANDAG 17 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Corio, derde kwartaal 2008, nabeurs
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, industriele productie, oktober, 15.15 uur

Dus als ik AMG wil kopen kan ik beter wachten op dit (teleurstellende) cijfer ?
  maandag 17 november 2008 @ 09:10:41 #228
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_63281552
Het is weer maandag!

De percentages zijn verrassend vlak, bijna niets boven de procent in de plus of min.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lemans24 op 17-11-2008 09:33:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')