Dus jij flikkert je hele portefeuille in de verkoop vanwege 0,2 % verschil?quote:Op maandag 17 november 2008 01:47 schreef At-EZ het volgende:
De beurs wordt bepaald door mensen, niet door pure wiskunde.
Recessie = negatief.
quote:Op maandag 17 november 2008 01:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dus jij flikkert je hele portefeuille in de verkoop vanwege 0,2 % verschil?
Mwah, ik twijfel sterk aan de effecten van dat soort dingen. Mensen zijn rationeler dan je misschien denkt hoor, iedere dag moet er eten op tafel komen dus iedere dag koopt men eten, als de auto stuk is gaat men naar de garage, bedrijven kopen niet in op basis van macro-cijfers maar op hun eigen ervaring en op basis van hun eigen cijfermatige materiaal over omzet, kosten, en marges, enzovoort. En wees blij, anders zou de gehele economische wetenschap door het putje kunnen.quote:Op maandag 17 november 2008 01:48 schreef sitting_elfling het volgende:
Omdat het 'voer' is voor de proleten.. de mensen die er geen kaas van gegeten hebben. Een krant kan toppen, RECESSIE JAPAN! en de gemiddelde nederlander denkt direct dat de wereld in elkaar zakt.
Turbo short op de olie / goud + nasdaq. Morgen de aex er maar bij doen. Overigens stonden ze op een vrije hoge stoploss verkoop order omdat ik vreesde dat het groen zou openen.quote:
Dan kan het ook mijzelf zijn .. ik hoor die verhalen alleen veel van studenten bij ons op school. Sowieso, beursnieuws in kranten en tv is vaak negatief nieuws. Dat is niet .. 'toevallig' ofzo ..quote:Op maandag 17 november 2008 01:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, ik twijfel sterk aan de effecten van dat soort dingen. Mensen zijn rationeler dan je misschien denkt hoor, iedere dag moet er eten op tafel komen dus iedere dag koopt men eten, als de auto stuk is gaat men naar de garage, bedrijven kopen niet in op basis van macro-cijfers maar op hun eigen ervaring en op basis van hun eigen cijfermatige materiaal over omzet, kosten, en marges, enzovoort. En wees blij, anders zou de gehele economische wetenschap door het putje kunnen.
Dat is denk ik omdat het zo lekker verkoopt, de vraag is of mensen er anders door gaan handelen. Grote kans dat men het slechts voor een persoonlijk plezier aanwendt.quote:Op maandag 17 november 2008 01:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Sowieso, beursnieuws in kranten en tv is vaak negatief nieuws. Dat is niet .. 'toevallig' ofzo ..
Dat is de verklaringen die analisten er vaak aan geven, maar die lui kunnen dat nooit aantoonbaar maken, het is vooral de grote duim. Er zit denk ik veel meer een speltheorie-karakter in de verkopen en aankopen op de beurs op korte termijn, een binnen de speltheorie kan men zich overigens prima rationeel gedragen.quote:En dan staat er zo bij .. verwachting was 0.1 .. oe .. het voldeed niet aan de verwachting! Paniek! .. dat lees je ook vaak terug in de 'verklaringen' waarom het ruk gaat met een beurs.
Ik denk dat je beleggers op dit moment te slim inschat. Ik kan het fout hebben, als je gemiddeld 100 beleggers haalt uit een willekeurige groep nederlanders, studenten, economen, huisvrouwen die het als hobby doen etc. Misschien 10 tot 15 constructief op jaarbasis geld weet te verdienen? Dat lijkt mij iigquote:Op maandag 17 november 2008 02:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is denk ik omdat het zo lekker verkoopt, de vraag is of mensen er anders door gaan handelen. Grote kans dat men het slechts voor een persoonlijk plezier aanwendt.
[..]
Dat is de verklaringen die analisten er vaak aan geven, maar die lui kunnen dat nooit aantoonbaar maken, het is vooral de grote duim. Er zit denk ik veel meer een speltheorie-karakter in de verkopen en aankopen op de beurs op korte termijn, een binnen de speltheorie kan men zich overigens prima rationeel gedragen.
Goh, dat hadden we nog niet gezien in de afgelopen weken...quote:Op maandag 17 november 2008 08:53 schreef sitting_elfling het volgende:
“De markt wordt overspoeld door slecht nieuws van bedrijven en andere negatieve data. De enige hoop is dat beleggers op een gegeven moment ongevoelig worden voor nog meer slecht nieuws”, aldus handelaar Rob Koenders van Harmony !!!!![]()
Dus als ik AMG wil kopen kan ik beter wachten op dit (teleurstellende) cijferquote:Op maandag 17 november 2008 06:37 schreef RvLaak het volgende:
Agenda deze week volgens beurs.nl
MAANDAG 17 NOVEMBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Corio, derde kwartaal 2008, nabeurs
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, industriele productie, oktober, 15.15 uur
AMG -2%, mooi dat ik even gewacht heb.quote:Op maandag 17 november 2008 09:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus als ik AMG wil kopen kan ik beter wachten op dit (teleurstellende) cijfer?
quote:Op maandag 17 november 2008 09:31 schreef pberends het volgende:
[..]
AMG -2%, mooi dat ik even gewacht heb.
Nog ff.quote:- VS, industriele productie, oktober, 15.15 uur
15.15 uur is toch Nederlandse tijd neem ik aan?quote:Op maandag 17 november 2008 09:37 schreef slap het volgende:
[..]
[..]
Nog ff.Je BAM gaat momenteel lekker. Ik wil ze meenemen voor rond de 5,60, als ze daar nog op komen, ooit.
Dat ben ik helemaal met je eens, vooral omdat je het nieteens met die nauwkeurigheid kunt meten.quote:Op maandag 17 november 2008 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik snap nooit waarom er zo'n punt van wordt gemaakt of er wel of geen sprake is van een recessie. Het verschil tussen 0,1 % groei en -0,1 % groei merk je echt niet. Ook is het cijfer eigenlijk alleen interessant voor macro-economen.
Het in acht nemen van de juiste statistische foutenmarges is nooit de sterkste kant geweest van de algemene media.quote:Op maandag 17 november 2008 10:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens, vooral omdat je het nieteens met die nauwkeurigheid kunt meten.
Als je bruto groei 2,4% is en de inflatie 2,3% dan heb je 0,1% echte economische groei. Maar die inflatie is ook maar een willekeurig gekozen mandje goederen en diensten. De schatting van inflatie kan procenten verschillen afhankelijk van hoe je dat mandje definieert.
Verstandigquote:Op maandag 17 november 2008 11:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb ze (TL240) met 25 euro verlies verkocht, durf 't niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |