abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63256567
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Iig goed dat je je eigen ding probeert te ontwikkelen. Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.
en een dividendpercentage en erbij of het dat ieder jaar trouw uitkeert
pi_63256573
quote:
Op zondag 16 november 2008 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

De hele wereld was binnen 24 uur 'veranderd'? De economische grootheid amerika was aangevallen, men voelde zich niet veilig daar. Bush begon over war on terror, we hadden net de internet bubble achter ons.
Als men geen vertrouwen heeft in een beurs kan het snel gaan Het gaat nu langzamer
Ja de angst die Bush aan het zaaien was over de WMD en de op handen zijnde aanval op die vreselijke moordmachine IRAK, maakte dat koersen steeds bleven zakken, en toen de aanval daar was, en het niet afstandsraketten met kernkoppen richting het westen regende, knalden de koersen omhoog.
Ondertussen liet men de rente laag voor herstel, en voor de financiering van de oorlog, zodat toen de basis voor de huidige crisis werd gelegd.

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 16-11-2008 07:58:21 ]
pi_63257425
quote:
Op zondag 16 november 2008 01:23 schreef Dave7 het volgende:

[..]

[..]

Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.
Terwijl de situatie nu toch vele malen ernstiger is als toen! Iemand daar een verklaring voor?
Markten bewegen zich meestal niet in 1 keer naar beneden he .

Maar als je inflatie meerekent zijn we al dieper gezakt dan 2003.
pi_63257627
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Houdt de cruciale 8000-puntengrens van de Dow het?

En weer Middelkoop over de PPT .
Ik mag die middelkoop wel, hij zegt namelijk wat ik als noob ook denk
pi_63257963
Het lijkt er gewoon op alsof die 8000 punten grens de grens is voor de PPT om in te grijpen .
pi_63258002
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Houdt de cruciale 8000-puntengrens van de Dow het?

En weer Middelkoop over de PPT .
Zou ie meelezen hier?
pi_63258347
Hij's natuurlijk wel vaker op FOK radio geweest.
pi_63258432
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou ie meelezen hier?
Vast niet Opzich wel leuk dat hij de PPT blijft noemen, voor de een een fabeltje de ander een werkelijkheid.
Feit is wel dat reagan zo'n soort systeem heeft opgezet toen, alleen wordt er nog steeds zo geheimzinnig over gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63259816
quote:
Ik vind het wel een interessant artikel en ik denk dat het op zich zich niet zal verhalen in een stormloop op de aandelen zoals het nu is gepresenteerd. Nietemin kun je lezen dat ze zich wel echt bezighouden met transparantie van de markt wat betreft CDS risk weights en Hedge Funds monitoring. Dat zijn zeker belangrijke onderwerpen, maar absoluut niet de oplossing van het probleem. Het probleem is dat iedereen zich rijk gerekend heeft met assets die geen achterliggende waardestijging hebben: MTM CDS valuations en uiteraard de hypotheekmarkt. Wie denkt er nu serieus dat ze een huis kopen voor 100K en het een jaar later kunnen verkopen voor 110K zonder veranderingen aan de activa...... en dat op een globale level meerdere jaren achtereen.
Iedereen kijkt over het structurele probleem heen en zonder dat aan te pakken veranderd er niets.

Het enige grote voordeel is dat de stoomwals van de globale aankomende recessie nu maanden van tevoren al te zien is en voorspelt is en dat dat de tijd geeft om er iets aan te doen.
Ik ben erg benieuwd wat er besproken is dat nu niet naar buiten is gebracht, want de G20 zal echt wel wat meer besproken hebben dat deze detailproblemen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_63260226
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.
quote:
Op zondag 16 november 2008 07:41 schreef henkway het volgende:
en een dividendpercentage en erbij of het dat ieder jaar trouw uitkeert
Het lastige van k/w is dat je de k weet maar de w na een crash zeer onvoorspelbaar is (en dus dividend ook), heb ik een goeroe ooit op tv horen zeggen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63260490
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:19 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

[..]

Het lastige van k/w is dat je de k weet maar de w na een crash zeer onvoorspelbaar is (en dus dividend ook), heb ik een goeroe ooit op tv horen zeggen .
Mja, maar daar heb je die goeroe niet voor nodig lijkt, dat zie je denk ik zelf ook wel in. Toch zijn P/E lijstjes soms best handig, en kunnen! goed inzicht geven hoe een markt er voor staat, zoals onderstaand voorbeeld.

People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63260692
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, maar daar heb je die goeroe niet voor nodig lijkt, dat zie je denk ik zelf ook wel in. Toch zijn P/E lijstjes soms best handig, en kunnen! goed inzicht geven hoe een markt er voor staat, zoals onderstaand voorbeeld.

[ afbeelding ]
Dus er kan nog 60 procent vanaf?

edit: oh wacht, 2002.

Ik denk zelf dat de S&P naar de 550 gaat in de eerste helft van 2009.
pi_63260810
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=148

Roubini: S&P kan nog 30% lager
30 10 08 - 21:00 Professor Nouriel Roubini, de man die al in 2006 deze financiėle crisis voorspelde, denkt dat de S&P 500 nog eens met 30 procent kan dalen. Even rekenen, dat is een AEX op 180 punten. Hij deed zijn uitspraken woensdag bij Bloomberg.
pi_63260836
Ik ga morgen waarschijnlijk AMG kopen, dat midkap metaalfonds. Iemand die me nog wil tegenhouden?
pi_63260928
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:59 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Ik mag die middelkoop wel, hij zegt namelijk wat ik als noob ook denk
quote:
'Huizenmarkt kan 20 tot 50% dalen'

10 11 08 - 20:18

Huizenprijzen in Nederland kunnen met 20 tot 50 procent dalen. Dat voorspelt financieel journalist Willem Middelkoop. "Dit systeem is doomed", waarschuwt Middelkoop in een recent opgenomen interview met Daan de Wit.

Willem Middelkoop, beurscommentator bij RTLZ en auteur van de bestseller ‘Als de dollar valt’, noemt de huidige economische situatie “extreem zorgelijk”. Er moet volgens hem snel een nieuw financieel systeem komen, maar hoe precies weet niemand. “Als we straks terugkijken, zullen we spreken over een tijdperk vóór 2008 en na 2008. Dit is een kantelpunt”, aldus Middelkoop.

Stimuleren economie
In het gesprek wordt tevens ingegaan op de uitdagingen die de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama te wachten staat. De VS moeten volgens Middelkoop doorgaan met het stimuleren van de economie, omdat anders een “totale meltdown” dreigt. Het volledige interview, opgenomen op 7 november vanuit een lawaaiig café, is op de site van Daan de Wit te beluisteren.

Blikopdebeurs.com
Bron: DeepJournal.com
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=160

Luister het interview @ http://deepjournal.com/p/2/a/nl/1758.html
pi_63260934
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:42 schreef pberends het volgende:
Even rekenen, dat is een AEX op 180 punten. Hij deed zijn uitspraken woensdag bij Bloomberg.
Dit is een te simpele redenering, neem ff mee hoeveel de beide indexen al ingeprijsd hebben tov het hoogtepunt.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_63261023
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:46 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Dit is een te simpele redenering, neem ff mee hoeveel de beide indexen al ingeprijsd hebben tov het hoogtepunt.
550 > 230 = -58%

700 > 218 = -69%

Tel daarbij op dat 2003 een vrij matige recessie was waar we vrij snel weer uitkwamen, en dit wordt de diepste sinds WO2.

Ik denk dat:

550 > 175 = -68%

minstens haalbaar is.
pi_63261259
quote:
De huizenprijs gaat niet zoveel dalen.
Er is een vraag en aanbod die bepalen wat de prijs zal zijn en zo laag als 20% tot 50% heeft teveel gevolgen voor huizenbezitters en is belachelijk. Ik verwacht dat het nog iets zal dalen of gelijk zal blijven, maar er is 1 constante factor en dat is dat er altijd vraag zal blijven naar huizen en ik zie niet snel een overschot op de huizenmarkt.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_63261348
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:43 schreef pberends het volgende:
Ik ga morgen waarschijnlijk AMG kopen, dat midkap metaalfonds. Iemand die me nog wil tegenhouden?
De metaalsector is niet een sector om op dit moment in te investeren.
Ondaks het feit dat het al veel klappen heeft opgelopen op de beurs is het een verwachting voor de toekomstige economische gevolgen voor afzet/ verkoopcijfers.
Daar is de klap nog niet doorgekomen omdat de midkap nog niet sterk getroffen is, maar dat gaat nog wel komen. Eind Q1 2009 nog eens kijken naar de metaalsector en niet eerder is mijn advies.
pi_63261432
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:42 schreef pberends het volgende:
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=148

Roubini: S&P kan nog 30% lager
30 10 08 - 21:00 Professor Nouriel Roubini, de man die al in 2006 deze financiėle crisis voorspelde, denkt dat de S&P 500 nog eens met 30 procent kan dalen. Even rekenen, dat is een AEX op 180 punten. Hij deed zijn uitspraken woensdag bij Bloomberg.
Roubini is een slimme man met een goed toekomstbeeld, maar hij vergeet even dat als je iets ziet aankomen dat je erop kunt anticiperen. Ik verwacht niet dat een dergelijke daling mogelijk is aangezien er maatregelen op komst moeten zijn om dit te voorkomen.
pi_63261751
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

De metaalsector is niet een sector om op dit moment in te investeren.
Ondaks het feit dat het al veel klappen heeft opgelopen op de beurs is het een verwachting voor de toekomstige economische gevolgen voor afzet/ verkoopcijfers.
Daar is de klap nog niet doorgekomen omdat de midkap nog niet sterk getroffen is, maar dat gaat nog wel komen. Eind Q1 2009 nog eens kijken naar de metaalsector en niet eerder is mijn advies.
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AAMG

Het is ook maar voor een paar weken, voor 2009 ben ik sowieso helemaal uit aandelen.
pi_63262341
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is ook maar voor een paar weken, voor 2009 ben ik sowieso helemaal uit aandelen.
Korte termijn beleggen is niet mijn specialiteit en er is wel ruimte voor een korte opleving in de markt als correctie op de aankomende (onbekende) G20 afspraken/ nieuwe regels.

Als je gokt op een opleving in de markt aankomende maandag, neem dan het meest risicovolle beleggingsproduct en zorg dat je niet meer dan je inleg kunt verliezen.
Calls in een hardgetroffen bedrijf (Mittal of Aegon) zijn dan misschien beter, of turbo's.

Ik schat een 45% kans op een grote run op de aandelenmarkt aankomende maandag en als je instapt en wint heb je meer dan 100% rendement of je verliest je inleg: = geen keuze als je het mij vraagt en zeker de gok waard.
pi_63262480
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je goede aandelen hebt zoals BAM, DSM, of RD dan kun je die gerust houden , die zijn al zo vreselijk gezakt
pi_63262534
quote:
Op zondag 16 november 2008 14:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Als je goede aandelen hebt zoals BAM, DSM, of RD dan kun je die gerust houden , die zijn al zo vreselijk gezakt
Als je een langetermijn belegger bent zou ik ze zelfs bijkopen en er een paar jaar niet meer naar kijken.
  zondag 16 november 2008 @ 14:36:59 #150
174150 slap
slappy happer
pi_63262782
@pberends
Verwacht je snel een boost voor staal ofzo? Waarom AMG? Mogelijk dat als olie stijgt, de staalindustrie wat meestijgt...

Er liggen toch ook andere kansen lijkt me? Financials bijv. Vanwaar je keus op staal? En waarom AMG specifiek?
Cash flow lijkt me wel okay, maar dat lijkt me bij AM ook wel snor. Waar heeft AMG z'n voornamelijkste afzetmarkt eigenlijk?

Je stelt dat je voor 2009 nog uit de aandelen gaat, dus ben je bereid evt verlies te nemen (BAM)?
In hoeverre is jouw overtuiging van een eindejaarsspurt zo gegrond dat je daarvoor behoorlijk risico wilt lopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')