abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 november 2008 @ 08:15:42 #101
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_63239069
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 21:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maak er anders gewoon weer "op en neer, op en neer" van Die deed t wel goed
Dank je
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_63240951
Van hoe laat Nederlandse tijd zijn de Aziatische beurzen open en dicht?
pi_63241084
quote:
Fortis levert in

15-11-2008 | Gepubliceerd 10:10

Bankverzekeraar Fortis heeft in het derde kwartaal van dit jaar een verlies op zijn resterende activiteiten geleden van 135 miljoen euro. Dat heeft het Belgisch-Nederlandse concern vrijdag bekendgemaakt.
Service

Fortis bestaat na de nationalisering van grote delen van het bedrijf door de Belgische en Nederlandse overheden nog uit internationale verzekeringsactiviteiten en een belang van 66 procent in een portefeuille van probleemkredieten.

In het managementbericht, dat werd uitgegeven in verband met een aandeelhoudersvergadering op 1 december, bestempelde Fortis de financiële crisis als ongeëvenaard. De verkoop van grote stukken van het concern aan de overheden was uit nood geboren.

"Geconfronteerd met de steeds grotere omvang van de crisis en de noodzaak voor onmiddelijke, resolute actie, ondernam Fortis een aantal transacties die de samenstelling van het bedrijf significant hebben veranderd.''

Fortis is verwikkeld in een aantal juridische zaken naar aanleiding van de opsplitsing van het concern. Zo stapte de Vereniging van Effectenbezitters naar de Ondernemingskamer met het verzoek een onderzoek te gelasten naar de gang van zaken die leidden tot het uiteenvallen.

Daarnaast onderzoekt Justitie in België of de Fortis-top het afgelopen jaar bewust informatie over de financiële situatie bij de bankverzekeraar heeft achtergehouden of verdraaid voor de aandeelhouders.

Fortis zei vrijdag volledig vertrouwen te hebben in de afloop van de diverse juridische geschillen, maar tekende wel aan dat de uitkomsten een significante invloed kunnen hebben op de financiële positie en de winstgevendheid.

Fortis verwacht na afronding van de transacties met de Belgische en Nederlandse overheden en enkele andere partijen nog over een vermogen te beschikken van 7,7 miljard euro. Daarnaast zal het bedrijf nog over 3,5 miljard euro aan kasmiddelen kunnen beschikken. Fortis presenteert de resultaten over dit jaar in maart.
http://www.z24.nl/economi(...)ortis_levert_in.html

Wat moet ik hier uit opmaken? Dat het achtergebleven aandeel Fortis een waardepapier is in waardeloze hypotheken?
pi_63243137
Waarom kan er eigenlijk nog steeds gehandeld worden in het aandeel KPN Qwest?
pi_63243334
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 13:51 schreef pberends het volgende:
Waarom kan er eigenlijk nog steeds gehandeld worden in het aandeel KPN Qwest?
Dat zou ik ook wel willen weten, het enige wat ik weet is dat ze nog steeds bezig zijn met de afwikkeling van het hele proces.

Wat betreft de beurzen in azie is dat nogal verschillend, ik bedoel china, japan, india, hong kong zitten allemaal in verschillende tijdzones met elkander.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63244226
http://money.cnn.com/2008/11/15/news/economy/g20_meeting/

World leaders confront global crisis
Economic summit in Washington is likely only a first step to new rules to prevent financial meltdown and market mayhem.

Poll: Maandag een rally in navolging van de G20?
  • Ja!
  • Nee, beurs gaat crashen
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_63245131
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 14:52 schreef pberends het volgende:

Economic summit in Washington is likely only a first step to new rules to prevent financial meltdown and market mayhem.

• Ja!
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
  • De vraag is niet heel erg relevant. Alhoewel we hier met z'n allen de beurs graag in de gaten houden, is de echte economie veel relevanter. Een recessie/depressie zal eventueel wel worden voorgegaan door de beurs, maar de beurs is niet echt voelbaar.

Denk ik. Daarbij, heb ik "Ja"-gestemd

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2008 15:44:24 ]
    pi_63245175
    Tot nu toe gingen beurzen altijd skyhigh als de overheid weer ingreep, dus vandaag dat ik misschien wel een rally verwacht maandag.
    pi_63245322
    Een rally is idd heel erg mogelijk, maar dat zal geen soelaas bieden op de langere termijn.

[edit]
    Obama spreekt van een 'recessie' zal een rally niet helpen.

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2008 16:00:19 ]
    pi_63246310
    RTL Video: Houdt de cruciale 8000-puntengrens van de Dow het?

En weer Middelkoop over de PPT .

[ Bericht 2% gewijzigd door pberends op 15-11-2008 17:21:56 ]
    pi_63246780
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
    RTL Video: Houdt de cruciale 8000-puntengrens van de Dow het?

En weer Middelkoop over de PPT .
    Hmm? als ik op die link klikte kreeg ik wat anders ..

Overigens snap ik niet die interesse in korte rally hier? De meeste doen hier toch alleen aan lange termijn en niet risky derivaten ..

De beurs zal in lange termijn nog wel dalen, de P/E ratio van de jaren 20' lag lager dan dat hij nu ligt .. oftewel er kan nog wel wat vanaf. En de echte economische problemen door deze neergang moeten nog komen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    pi_63246835
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm? als ik op die link klikte kreeg ik wat anders ..
    Fixed...
    pi_63249977

Mijn amateuristische TA voor de komende herstelperiode richting de 300. De groene bedrijven gaan 't helemaal maken. Ze hebben allen 1) een enorm potentieel en 2) zitten nog dicht tegen hun 12 maandelijkse laagtepunt aan.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_63250214
    Ik zou niet te hard van stapel lopen over DSM en Philips. Het is nog te vroeg om een grondige marktanalyse te maken. Als je conjunctuurbestendige bedrijven wilt moet je op de korte termijn instappen op de Telecom- en postbedrijven. Die doen het altijd goed en maken meestal in december uitschieters.
    Ain't nothing to it but to do it.
    Greece
      zaterdag 15 november 2008 @ 19:58:45 #115
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_63250303
    Ik vind dat DSM als zeer conjunctuurgevoelig bedrijf nog relatief weinig gezakt is.
    The End Times are wild
    pi_63250374
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 19:58 schreef LXIV het volgende:
    Ik vind dat DSM als zeer conjunctuurgevoelig bedrijf nog relatief weinig gezakt is.
    Zo kan je 't idd ook lezen, dit zijn de bedrijven die hun bodem nog niet gevonden hebben.

Ik heb 't geld er toch niet voor om er daadwerkelijk in te investeren, maar ga wel ff bijhouden hoe ze 't doen .
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_63250901
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 19:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
    [ afbeelding ]

Mijn amateuristische TA voor de komende herstelperiode richting de 300. De groene bedrijven gaan 't helemaal maken. Ze hebben allen 1) een enorm potentieel en 2) zitten nog dicht tegen hun 12 maandelijkse laagtepunt aan.
    Iig goed dat je je eigen ding probeert te ontwikkelen. Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.
    pi_63251324
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 19:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
    [ afbeelding ]

ASML vind ik echt niet terecht. De vraag naar chipmachines is enorm conjunctureelgevoelig en ASML is tot nu toe alleen met de AEX meegedaald. ASML gaat de komende 6 maanden nog halveren.
      zaterdag 15 november 2008 @ 20:39:56 #119
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_63251450
    Wat de beurskoers van ASML doet maakt me minder uit dan wat het bedrijf zelf gaat doen. Want het is één van de weinige hi-tech bedrijven in Nederland die nog écht in de spits van de wereld zitten. En een enorme bron van werkgelegenheid in Noord-Brabant.
    The End Times are wild
    pi_63252158
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 20:39 schreef LXIV het volgende:
    Wat de beurskoers van ASML doet maakt me minder uit dan wat het bedrijf zelf gaat doen. Want het is één van de weinige hi-tech bedrijven in Nederland die nog écht in de spits van de wereld zitten. En een enorme bron van werkgelegenheid in Noord-Brabant.
    Ik heb alle vertrouwen in AMSL en zal het aandeel misschien ook overwegen, maar pas over een half jaar ofzo.

Dat aandeel gaat nog wel klappen krijgen.
      zaterdag 15 november 2008 @ 21:09:33 #121
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_63252267
    ASML wordt dubbel gepakt door de kc. Op de eerste plaats is het ontwikkelen van chipmachines extreem kapitaalintensief, al geloof ik dat zij in goede tijden een spaarpotje aanleggen om dit te financieren. Maar dan nog weet ik niet of het voldoende zal zijn. Op de tweede plaats is de aanschaf ook natuurlijk de aanschaf van een kapitaalgoed. En dat kapitaalgoed wordt dan tenslotte gebruikt om onderdelen van kapitaalgoederen te produceren.

Extreem afhankelijk allemaal van de hoeveelheid beschikbaar kapitaal.
    The End Times are wild
    pi_63252871
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 14:52 schreef pberends het volgende:

• Ja!
    Tussenstand:
    [ afbeelding ]
  • http://www.marketwatch.com/news/story/g20-tries-get-ball-rolling/story.aspx?guid=64C91D7E-3AA7-487C-BB71-B8330AD68A93&dist=SecMostCommented

G20 launches ambitious plan to restore confidence
    pi_63252886
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:
    ASML wordt dubbel gepakt door de kc. Op de eerste plaats is het ontwikkelen van chipmachines extreem kapitaalintensief, al geloof ik dat zij in goede tijden een spaarpotje aanleggen om dit te financieren. Maar dan nog weet ik niet of het voldoende zal zijn. Op de tweede plaats is de aanschaf ook natuurlijk de aanschaf van een kapitaalgoed. En dat kapitaalgoed wordt dan tenslotte gebruikt om onderdelen van kapitaalgoederen te produceren.

Extreem afhankelijk allemaal van de hoeveelheid beschikbaar kapitaal.
    Dus het aandeel kan inderdaad nog halveren ?

Het eerst waar mensen en bedrijven op bezuinigen is die veel te snelle PC die nog wel een paar jaar extra mee kan.
    pi_63254266
    quote:
    quote:
    The global economy is facing its worst downturn in decades. The International Monetary Fund has forecast that all the major industrial economies will decline next year for the first time since World War II.
    Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.
    Terwijl de situatie nu toch vele malen ernstiger is als toen! Iemand daar een verklaring voor?
    pi_63255243
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 01:23 schreef Dave7 het volgende:

[..]

[..]

Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.
    Terwijl de situatie nu toch vele malen ernstiger is als toen! Iemand daar een verklaring voor?
    De hele wereld was binnen 24 uur 'veranderd'? De economische grootheid amerika was aangevallen, men voelde zich niet veilig daar. Bush begon over war on terror, we hadden net de internet bubble achter ons.
    Als men geen vertrouwen heeft in een beurs kan het snel gaan Het gaat nu langzamer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')