Ik ook niet, niet genoeg geld voor...quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Heb nog nooit een aandeel in bezit gehad.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Heb nog nooit een aandeel in bezit gehad.
Jawel, ik handel zo nu en dan in opties en turbo's en vroeger beleggingsfondsen (maar dat was een drama, tijdens 2000-2001quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
? Je hebt nog nooit iets verhandeld op de beurs? Waarom dan toch zo veel interesse d'r in?
Overigens vinden dat ze ik op school nogal 'risky' om ga met beleggen ..niet geheel onverwachts. Al vinden ze het Mark Cook principe dan wel weer oké
Beleggingsfondsen ftl, inderdaad. Daar komt bar weinig goeds uit. Interesse puur uit hobby oogpunt dusquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jawel, ik handel zo nu en dan in opties en turbo's en vroeger beleggingsfondsen (maar dat was een drama, tijdens 2000-2001![]()
![]()
)
Ik wacht nog steeds, er wordt steeds gesproken over bodemvorming maar ik denk zelf nog steeds dat de beurzen nog veel verder gaan zakken... wat de laatste tijd gebeurd is geen bodemvorming maar eerder het langzaam eten aan een grens en als die grens er aan gaat, gaat het nog veel dieper.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:
zijn er eigenlijk al veel mensen op pberends na weer in de aandelen gestapt? .. wat was daar voor de motivatie?
quote:Foute grap
Een grap van de Belgische premier Yves Leterme heeft voor paniek gezorgd bij Waalse klanten van Fortis.
Als de rechter de verkoop van Fortis België aan BNP Paribas terugdraait ‘dan trekt de overheid haar geld terug en is dat een meevaller voor de begroting,’ zei de premier.
De Waalse pers nam de grap letterlijk waarop veel Belgen hun geld bij Fortis weghaalden. De Belgische oppositie vindt het optreden Leterme 'beschamend'.
Nou, Willem van Middelkoop is het gedeeltelijk met je eens. Hij praatte vanmiddag wel over bodemvorming, maar plaatste daar meteen kanttekeningen bij.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds, er wordt steeds gesproken over bodemvorming maar ik denk zelf nog steeds dat de beurzen nog veel verder gaan zakken... wat de laatste tijd gebeurd is geen bodemvorming maar eerder het langzaam eten aan een grens en als die grens er aan gaat, gaat het nog veel dieper.
Bij de DJ is die grens de 8000, de 2 keren dat de DJ daaronder viel kwam er een rally, soms tot weer boven de 9000 punten.. maar elke keer komt ie weer terug op 8000.... als ie daar een keer blijvend doorheen gaat dan komt ie ook nog wel onder de 7000
Ben verre van een expert of ervaringsdeskundige... dit is slechts mn idee erbij
Ik ben ook geen expert, maar ik ga puur af op k/w lijstjes van de beurs af. En daar bij kom ik dat de beurs nog steeds niet écht goedkoop is. Ik blijf dus van aandelen af.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:36 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds, er wordt steeds gesproken over bodemvorming maar ik denk zelf nog steeds dat de beurzen nog veel verder gaan zakken... wat de laatste tijd gebeurd is geen bodemvorming maar eerder het langzaam eten aan een grens en als die grens er aan gaat, gaat het nog veel dieper.
Bij de DJ is die grens de 8000, de 2 keren dat de DJ daaronder viel kwam er een rally, soms tot weer boven de 9000 punten.. maar elke keer komt ie weer terug op 8000.... als ie daar een keer blijvend doorheen gaat dan komt ie ook nog wel onder de 7000
Ben verre van een expert of ervaringsdeskundige... dit is slechts mn idee erbij
Ik heb vandaag niks in handen gehad, was dat wel van plan, maar hadden vandaag een russiche vrouwlijke professor die haar visie gaf over hoe de verschillende stockmarkets werkten, hoe de mensen verdienen aan het spread verschil enzeau, en eindigde dat mensen vooral niet nu moeten gaan beleggen want dat is nogal risky. Ze begon direct over een heel verhaal dat fundamentele analyse poep was, en dat veel TA gebeuren de FA al in zich heeft verworven, en ze zich puur richt op de TA.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik zit in de TL240 momenteel, gekocht op 254. Nu nog een klein verlies nog, dat verlies is wel fors geweest.
We zijn dan ook al op 291 geweest hequote:Op vrijdag 14 november 2008 23:44 schreef pberends het volgende:
Ik heb Middelkoop al 2 keer horen zeggen dat er wel een bearrally kan komen tot eind van het jaar naar de 300 punten.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik heb vandaag niks in handen gehad, was dat wel van plan, maar hadden vandaag een russiche vrouwlijke professor die haar visie gaf over hoe de verschillende stockmarkets werkten, hoe de mensen verdienen aan het spread verschil enzeau, en eindigde dat mensen vooral niet nu moeten gaan beleggen want dat is nogal risky. Ze begon direct over een heel verhaal dat fundamentele analyse poep was, en dat veel TA gebeuren de FA al in zich heeft verworven, en ze zich puur richt op de TA.
Niemand? Wat is de werkelijke waarde van dit soort gare vastgoedfondsen? Zijn dit de bekende lieden die Harry Mens altijd uitnodigd?quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:29 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
wtf jongens... +84%
kan iemand mij uitleggen waarom die fondsen in het kopje Vastgoed bij Binck allemaal tot een soort nulpunt zijn gedaald?
Wat zijn dit voor gare fondsen?
Die +84% zegt amper wat natuurlijk, dat is hetzelfde als Fortis meer dan 10% stijgt van 80 naar 90 cent. Nou joepie als je op 15 euro bent ingestaptquote:Op vrijdag 14 november 2008 23:48 schreef pberends het volgende:
Niemand? Wat is de werkelijke waarde van dit soort gare vastgoedfondsen? Zijn dit de bekende lieden die Harry Mens altijd uitnodigd?
SeLang / LXIV. Dé ware experts hier.quote:Op vrijdag 14 november 2008 23:48 schreef pberends het volgende:
Niemand?
Ik heb het tijdens mijn middelbare schooltijd op kleine schaal gedaan, en de wedstrijden enzo. Sindsdien eigenlijk altijd een zijdelingse interesse in gehad. Maar nu heb ik als arme student niet het kapitaal om er in te stappen. Al had ik het, ik denk dat ik nu tot minimaal de lente eruit zou blijven. Ik heb de tijd en stressbestendigheid gewoon niet om aan die achtbaan mee te doen. Daarbij geloof ik dat we nog veel dieper gaan, en dat er een hoop over de kop zullen gaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:21 schreef sitting_elfling het volgende:
zijn er eigenlijk al veel mensen op pberends na weer in de aandelen gestapt? .. wat was daar voor de motivatie?
Ik moet wel, domweg om m'n amerika jaar te betalen en mn studie schuld. Voor de rest doe ik beleggen niet echt voor het geld, meer om 'percentages' te verslaan. Puur winstbejag gaat nogal in de niet emotie vrije zone in je hersenen zitten. Dat kán niet goed gaan.quote:Op zaterdag 15 november 2008 00:03 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik heb het tijdens mijn middelbare schooltijd op kleine schaal gedaan, en de wedstrijden enzo. Sindsdien eigenlijk altijd een zijdelingse interesse in gehad. Maar nu heb ik als arme student niet het kapitaal om er in te stappen. Al had ik het, ik denk dat ik nu tot minimaal de lente eruit zou blijven. Ik heb de tijd en stressbestendigheid gewoon niet om aan die achtbaan mee te doen. Daarbij geloof ik dat we nog veel dieper gaan, en dat er een hoop over de kop zullen gaan.
Dank jequote:Op vrijdag 14 november 2008 21:38 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Maak er anders gewoon weer "op en neer, op en neer" vanDie deed t wel goed
![]()
http://www.z24.nl/economi(...)ortis_levert_in.htmlquote:Fortis levert in
15-11-2008 | Gepubliceerd 10:10
Bankverzekeraar Fortis heeft in het derde kwartaal van dit jaar een verlies op zijn resterende activiteiten geleden van 135 miljoen euro. Dat heeft het Belgisch-Nederlandse concern vrijdag bekendgemaakt.
Service
Fortis bestaat na de nationalisering van grote delen van het bedrijf door de Belgische en Nederlandse overheden nog uit internationale verzekeringsactiviteiten en een belang van 66 procent in een portefeuille van probleemkredieten.
In het managementbericht, dat werd uitgegeven in verband met een aandeelhoudersvergadering op 1 december, bestempelde Fortis de financiële crisis als ongeëvenaard. De verkoop van grote stukken van het concern aan de overheden was uit nood geboren.
"Geconfronteerd met de steeds grotere omvang van de crisis en de noodzaak voor onmiddelijke, resolute actie, ondernam Fortis een aantal transacties die de samenstelling van het bedrijf significant hebben veranderd.''
Fortis is verwikkeld in een aantal juridische zaken naar aanleiding van de opsplitsing van het concern. Zo stapte de Vereniging van Effectenbezitters naar de Ondernemingskamer met het verzoek een onderzoek te gelasten naar de gang van zaken die leidden tot het uiteenvallen.
Daarnaast onderzoekt Justitie in België of de Fortis-top het afgelopen jaar bewust informatie over de financiële situatie bij de bankverzekeraar heeft achtergehouden of verdraaid voor de aandeelhouders.
Fortis zei vrijdag volledig vertrouwen te hebben in de afloop van de diverse juridische geschillen, maar tekende wel aan dat de uitkomsten een significante invloed kunnen hebben op de financiële positie en de winstgevendheid.
Fortis verwacht na afronding van de transacties met de Belgische en Nederlandse overheden en enkele andere partijen nog over een vermogen te beschikken van 7,7 miljard euro. Daarnaast zal het bedrijf nog over 3,5 miljard euro aan kasmiddelen kunnen beschikken. Fortis presenteert de resultaten over dit jaar in maart.
Dat zou ik ook wel willen weten, het enige wat ik weet is dat ze nog steeds bezig zijn met de afwikkeling van het hele proces.quote:Op zaterdag 15 november 2008 13:51 schreef pberends het volgende:
Waarom kan er eigenlijk nog steeds gehandeld worden in het aandeel KPN Qwest?
De vraag is niet heel erg relevant. Alhoewel we hier met z'n allen de beurs graag in de gaten houden, is de echte economie veel relevanter. Een recessie/depressie zal eventueel wel worden voorgegaan door de beurs, maar de beurs is niet echt voelbaar.quote:Op zaterdag 15 november 2008 14:52 schreef pberends het volgende:
http://money.cnn.com/2008/11/15/news/economy/g20_meeting/
World leaders confront global crisis
Economic summit in Washington is likely only a first step to new rules to prevent financial meltdown and market mayhem.
Poll: Maandag een rally in navolging van de G20?Ja! Nee, beurs gaat crashen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Hmm? als ik op die link klikte kreeg ik wat anders ..quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
RTL Video: Houdt de cruciale 8000-puntengrens van de Dow het?
En weer Middelkoop over de PPT.
Fixed...quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm? als ik op die link klikte kreeg ik wat anders ..
Zo kan je 't idd ook lezen, dit zijn de bedrijven die hun bodem nog niet gevonden hebben.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:58 schreef LXIV het volgende:
Ik vind dat DSM als zeer conjunctuurgevoelig bedrijf nog relatief weinig gezakt is.
Iig goed dat je je eigen ding probeert te ontwikkelen. Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn amateuristische TA voor de komende herstelperiode richting de 300. De groene bedrijven gaan 't helemaal maken. Ze hebben allen 1) een enorm potentieel en 2) zitten nog dicht tegen hun 12 maandelijkse laagtepunt aan.
ASML vind ik echt niet terecht. De vraag naar chipmachines is enorm conjunctureelgevoelig en ASML is tot nu toe alleen met de AEX meegedaald. ASML gaat de komende 6 maanden nog halveren.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn amateuristische TA voor de komende herstelperiode richting de 300. De groene bedrijven gaan 't helemaal maken. Ze hebben allen 1) een enorm potentieel en 2) zitten nog dicht tegen hun 12 maandelijkse laagtepunt aan.
Ik heb alle vertrouwen in AMSL en zal het aandeel misschien ook overwegen, maar pas over een half jaar ofzo.quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:39 schreef LXIV het volgende:
Wat de beurskoers van ASML doet maakt me minder uit dan wat het bedrijf zelf gaat doen. Want het is één van de weinige hi-tech bedrijven in Nederland die nog écht in de spits van de wereld zitten. En een enorme bron van werkgelegenheid in Noord-Brabant.
http://www.marketwatch.com/news/story/g20-tries-get-ball-rolling/story.aspx?guid=64C91D7E-3AA7-487C-BB71-B8330AD68A93&dist=SecMostCommentedquote:Op zaterdag 15 november 2008 14:52 schreef pberends het volgende:
http://money.cnn.com/2008/11/15/news/economy/g20_meeting/
World leaders confront global crisis
Economic summit in Washington is likely only a first step to new rules to prevent financial meltdown and market mayhem.
Poll: Maandag een rally in navolging van de G20?Ja! Nee, beurs gaat crashen
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Dus het aandeel kan inderdaad nog halverenquote:Op zaterdag 15 november 2008 21:09 schreef LXIV het volgende:
ASML wordt dubbel gepakt door de kc. Op de eerste plaats is het ontwikkelen van chipmachines extreem kapitaalintensief, al geloof ik dat zij in goede tijden een spaarpotje aanleggen om dit te financieren. Maar dan nog weet ik niet of het voldoende zal zijn. Op de tweede plaats is de aanschaf ook natuurlijk de aanschaf van een kapitaalgoed. En dat kapitaalgoed wordt dan tenslotte gebruikt om onderdelen van kapitaalgoederen te produceren.
Extreem afhankelijk allemaal van de hoeveelheid beschikbaar kapitaal.
quote:Op zondag 16 november 2008 00:10 schreef pberends het volgende:
http://www.marketwatch.com/news/story/g20-tries-get-ball-rolling/story.aspx?guid=64C91D7E-3AA7-487C-BB71-B8330AD68A93&dist=SecMostCommented
G20 launches ambitious plan to restore confidence
Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.quote:The global economy is facing its worst downturn in decades. The International Monetary Fund has forecast that all the major industrial economies will decline next year for the first time since World War II.
De hele wereld was binnen 24 uur 'veranderd'? De economische grootheid amerika was aangevallen, men voelde zich niet veilig daar. Bush begon over war on terror, we hadden net de internet bubble achter ons.quote:Op zondag 16 november 2008 01:23 schreef Dave7 het volgende:
[..]
[..]
Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.
Terwijl de situatie nu toch vele malen ernstiger is als toen! Iemand daar een verklaring voor?
en een dividendpercentage en erbij of het dat ieder jaar trouw uitkeertquote:Op zaterdag 15 november 2008 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Iig goed dat je je eigen ding probeert te ontwikkelen. Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.
Ja de angst die Bush aan het zaaien was over de WMD en de op handen zijnde aanval op die vreselijke moordmachine IRAK, maakte dat koersen steeds bleven zakken, en toen de aanval daar was, en het niet afstandsraketten met kernkoppen richting het westen regende, knalden de koersen omhoog.quote:Op zondag 16 november 2008 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De hele wereld was binnen 24 uur 'veranderd'? De economische grootheid amerika was aangevallen, men voelde zich niet veilig daar. Bush begon over war on terror, we hadden net de internet bubble achter ons.
Als men geen vertrouwen heeft in een beurs kan het snel gaanHet gaat nu langzamer
Markten bewegen zich meestal niet in 1 keer naar beneden hequote:Op zondag 16 november 2008 01:23 schreef Dave7 het volgende:
[..]
[..]
Wat ik dus niet snap is: waarom in de crash van maart 2003, koersen van veel (aex) aandelen, meer afgestraft werden als dat nu het geval is.
Terwijl de situatie nu toch vele malen ernstiger is als toen! Iemand daar een verklaring voor?
Ik mag die middelkoop wel, hij zegt namelijk wat ik als noob ook denkquote:Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
Zou ie meelezen hier?quote:Op zaterdag 15 november 2008 16:52 schreef pberends het volgende:
Vast nietquote:
Ik vind het wel een interessant artikel en ik denk dat het op zich zich niet zal verhalen in een stormloop op de aandelen zoals het nu is gepresenteerd. Nietemin kun je lezen dat ze zich wel echt bezighouden met transparantie van de markt wat betreft CDS risk weights en Hedge Funds monitoring. Dat zijn zeker belangrijke onderwerpen, maar absoluut niet de oplossing van het probleem. Het probleem is dat iedereen zich rijk gerekend heeft met assets die geen achterliggende waardestijging hebben: MTM CDS valuations en uiteraard de hypotheekmarkt. Wie denkt er nu serieus dat ze een huis kopen voor 100K en het een jaar later kunnen verkopen voor 110K zonder veranderingen aan de activa...... en dat op een globale level meerdere jaren achtereen.quote:Op zondag 16 november 2008 00:10 schreef pberends het volgende:
[..]
http://www.marketwatch.com/news/story/g20-tries-get-ball-rolling/story.aspx?guid=64C91D7E-3AA7-487C-BB71-B8330AD68A93&dist=SecMostCommented
G20 launches ambitious plan to restore confidence
quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Als ik jouw was, zou ik er ook nog een K/W lijn bij toevoegen.
Het lastige van k/w is dat je de k weet maar de w na een crash zeer onvoorspelbaar is (en dus dividend ook), heb ik een goeroe ooit op tv horen zeggenquote:Op zondag 16 november 2008 07:41 schreef henkway het volgende:
en een dividendpercentage en erbij of het dat ieder jaar trouw uitkeert
Mja, maar daar heb je die goeroe niet voor nodig lijkt, dat zie je denk ik zelf ook wel in. Toch zijn P/E lijstjes soms best handig, en kunnen! goed inzicht geven hoe een markt er voor staat, zoals onderstaand voorbeeld.quote:Op zondag 16 november 2008 13:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
[..]
Het lastige van k/w is dat je de k weet maar de w na een crash zeer onvoorspelbaar is (en dus dividend ook), heb ik een goeroe ooit op tv horen zeggen.
Dus er kan nog 60 procent vanaf?quote:Op zondag 16 november 2008 13:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar daar heb je die goeroe niet voor nodig lijkt, dat zie je denk ik zelf ook wel in. Toch zijn P/E lijstjes soms best handig, en kunnen! goed inzicht geven hoe een markt er voor staat, zoals onderstaand voorbeeld.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 16 november 2008 10:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Ik mag die middelkoop wel, hij zegt namelijk wat ik als noob ook denk
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=160quote:'Huizenmarkt kan 20 tot 50% dalen'
10 11 08 - 20:18
Huizenprijzen in Nederland kunnen met 20 tot 50 procent dalen. Dat voorspelt financieel journalist Willem Middelkoop. "Dit systeem is doomed", waarschuwt Middelkoop in een recent opgenomen interview met Daan de Wit.
Willem Middelkoop, beurscommentator bij RTLZ en auteur van de bestseller ‘Als de dollar valt’, noemt de huidige economische situatie “extreem zorgelijk”. Er moet volgens hem snel een nieuw financieel systeem komen, maar hoe precies weet niemand. “Als we straks terugkijken, zullen we spreken over een tijdperk vóór 2008 en na 2008. Dit is een kantelpunt”, aldus Middelkoop.
Stimuleren economie
In het gesprek wordt tevens ingegaan op de uitdagingen die de nieuwe Amerikaanse president Barack Obama te wachten staat. De VS moeten volgens Middelkoop doorgaan met het stimuleren van de economie, omdat anders een “totale meltdown” dreigt. Het volledige interview, opgenomen op 7 november vanuit een lawaaiig café, is op de site van Daan de Wit te beluisteren.
Blikopdebeurs.com
Bron: DeepJournal.com
Dit is een te simpele redenering, neem ff mee hoeveel de beide indexen al ingeprijsd hebben tov het hoogtepunt.quote:Op zondag 16 november 2008 13:42 schreef pberends het volgende:
Even rekenen, dat is een AEX op 180 punten. Hij deed zijn uitspraken woensdag bij Bloomberg.
550 > 230 = -58%quote:Op zondag 16 november 2008 13:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dit is een te simpele redenering, neem ff mee hoeveel de beide indexen al ingeprijsd hebben tov het hoogtepunt.
De huizenprijs gaat niet zoveel dalen.quote:Op zondag 16 november 2008 13:45 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=160
Luister het interview @ http://deepjournal.com/p/2/a/nl/1758.html
De metaalsector is niet een sector om op dit moment in te investeren.quote:Op zondag 16 november 2008 13:43 schreef pberends het volgende:
Ik ga morgen waarschijnlijk AMG kopen, dat midkap metaalfonds. Iemand die me nog wil tegenhouden?
Roubini is een slimme man met een goed toekomstbeeld, maar hij vergeet even dat als je iets ziet aankomen dat je erop kunt anticiperen. Ik verwacht niet dat een dergelijke daling mogelijk is aangezien er maatregelen op komst moeten zijn om dit te voorkomen.quote:Op zondag 16 november 2008 13:42 schreef pberends het volgende:
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=148
Roubini: S&P kan nog 30% lager
30 10 08 - 21:00 Professor Nouriel Roubini, de man die al in 2006 deze financiële crisis voorspelde, denkt dat de S&P 500 nog eens met 30 procent kan dalen. Even rekenen, dat is een AEX op 180 punten. Hij deed zijn uitspraken woensdag bij Bloomberg.
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AAMGquote:Op zondag 16 november 2008 13:58 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
De metaalsector is niet een sector om op dit moment in te investeren.
Ondaks het feit dat het al veel klappen heeft opgelopen op de beurs is het een verwachting voor de toekomstige economische gevolgen voor afzet/ verkoopcijfers.
Daar is de klap nog niet doorgekomen omdat de midkap nog niet sterk getroffen is, maar dat gaat nog wel komen. Eind Q1 2009 nog eens kijken naar de metaalsector en niet eerder is mijn advies.
Korte termijn beleggen is niet mijn specialiteit en er is wel ruimte voor een korte opleving in de markt als correctie op de aankomende (onbekende) G20 afspraken/ nieuwe regels.quote:Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef pberends het volgende:
[..]
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AAMG
Het is ook maar voor een paar weken, voor 2009 ben ik sowieso helemaal uit aandelen.
Als je goede aandelen hebt zoals BAM, DSM, of RD dan kun je die gerust houden , die zijn al zo vreselijk gezaktquote:Op zondag 16 november 2008 14:08 schreef pberends het volgende:
[..]
http://finance.google.com/finance?q=AMS%3AAMG
Het is ook maar voor een paar weken, voor 2009 ben ik sowieso helemaal uit aandelen.
Als je een langetermijn belegger bent zou ik ze zelfs bijkopen en er een paar jaar niet meer naar kijken.quote:Op zondag 16 november 2008 14:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Als je goede aandelen hebt zoals BAM, DSM, of RD dan kun je die gerust houden , die zijn al zo vreselijk gezakt
Deze grafiek zou duiden dat er sinds 1995 geen reële economische groei meer is geweest, wat gewoon onzin is! En helemaal wanneer de groei in het Oostblok en in Azië ook wordt meegenomen, waar deze multinationals ook van profiteren.quote:Op zondag 16 november 2008 13:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, maar daar heb je die goeroe niet voor nodig lijkt, dat zie je denk ik zelf ook wel in. Toch zijn P/E lijstjes soms best handig, en kunnen! goed inzicht geven hoe een markt er voor staat, zoals onderstaand voorbeeld.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |