abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63207586
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

- Een zeer humaan justitieel systeem (hoe lang houden we dat nog overeind?)
- Vrijheid van onderwijs gebasseerd op godsdienst (hoe lang nog, voordat het op z'n voegen gaat kraken omdat volgens NRC meer dan 80% van alle islamitische scholen frauderen?)
Gewoon al het bijzonder onderwijs afschaffen. De meeste scholen hebben niks meer met hun grondslag van doen en het voorkomt een hoop gedoe m.b.t. de islamitische scholen. Onderwijs = openbaar onderwijs.
pi_63207606
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Binnenkort kunnen we dus een neerwaartse spiraal verwachten als de cijfers kloppen.
Dat kan, maar ik verwacht van niet. Maar goed, dat is een vraag die pas over een jaar of 10/20 te beantwoorden is.
pi_63207659
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het werkt niet.

Bij mij in het centrum ook gezien, splik splinter nieuw appartamenten complex, helft dure koop, helft 'kansenbevolking' met vanzaelfsprekend tot aan de strot huursubsidie.

Ga jij 3-4 ton uitgeven om een woning naast kansenburen te kopen?
Die huursubsidie moest de komende jaren maar eens worden afgebouwd door de kosten van bewoning terug te dringen. Dat scheelt op de kosten van rondpompen van geld en contrôle, scheve gezichten en... van ambtenaren en leuke dingen voor de mensen belovende politici afhankelijk gemaakt electoraat.
pi_63207689
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Binnenkort kunnen we dus een neerwaartse spiraal verwachten als de cijfers kloppen.
Bij bevolkingsgroei neemt natuurlijk ook het aantal HBO en WO deelnemenden toe...
  donderdag 13 november 2008 @ 23:44:02 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63207963
Beter voor het kabinet, beter voor de Pvda en last but not least ok beter voor Ella Vogelaar zelf. Die functioneerde op deze plek duidelijk niet.
pi_63208044
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gewoon al het bijzonder onderwijs afschaffen. De meeste scholen hebben niks meer met hun grondslag van doen en het voorkomt een hoop gedoe m.b.t. de islamitische scholen. Onderwijs = openbaar onderwijs.
Je wilde me punt onderstrepen of niet?

Dat wij bijzonder onderwijs hebben, is speciaal. In menig europees land, is men hoe men dat aanpakt er nog steeds niet over uit ('de schoolstrijd'). T'is een verworvenheid (ik geloof zelf trouwens niet, dat is het niet).

En dan hebben we ineens moslims, die zich, surprise surprise, niet kunnen gedragen.

En jouw oplossing is onze verworvenheden de deur uit gooien, omdat de 'import' er niet mee overweg kan.

Da's jammer (niet zo zeer dat jij nu die keuze maakt, een hoop mensen maken die keuze). Ik heb liever dat we onze verworvenheden houden en zeggen: "Jij gedraagt je niet. Daarom gelden er voor jou andere regels".

Hoeveel is dat Art.1 ons waard? Dat is misschien de vraag.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_63208144
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je goedkope woningen neerhaalt, en daar dure voor in de plaats zet, jaag je de prachtbewoners wel weg ja. Zijn ze heel goed in, de laatste jaren.

Maar op een bepaald moment kunnen de prachtbewoner nergens meer naar toe.
Je lost de problemen er inderdaad niet zomaar mee op. Je moet toch veelal proberen binnen de wijken en steden een oplossing te vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63208146
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben blij dat ik van haar af ben.
Werk je bij VROM?
  donderdag 13 november 2008 @ 23:53:01 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63208231
Tineke Huizinga zal nu wel de volgende worden als er weer een OV-chip misser komt

Al verliezen we dan wel iemand die leuk is om naar te kijken
pi_63208309
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:53 schreef Hexagon het volgende:
Tineke Huizinga zal nu wel de volgende worden als er weer een OV-chip misser komt
Daar kunnen ze met een commissietje wel vanaf zonder rollende koppen denk ik.
pi_63208494
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef Apollyon het volgende:
Prachtig, dat die prachtwijkenmuts is opgestapt. Het zijn geen prachtwijken, het zijn onze sloppenwijken.
Sloppenwijken denk dat bijna ieder ander willekeurig land dolblij zou zijn met probleemwijken als de onze .
pi_63209119
Ik ben ook eens een avondje niet thuis zeg...

Vogelaar is gewogen en te licht bevonden. Haar graf is deels door haar eigen opmerkingen en handelingen gegraven, maar er is ook een hetze tegen haar gevoerd, met GeenStijl-Rutger als absoluut dieptepunt. Ik kan niet zeggen dat ik minister Vogelaar ga missen, maar er zitten grenzen aan journalistiek. Enig respect voor een bewindspersoon mag ook nog wel.

Verder vind ik de stap van de PvdA vooral begrijpelijk en correct. Als een minister niet goed functioneert en zo beschadigd is door eigen en andermans toedoen, is deze maatregel de enig juiste. De PvdA is dat eigenlijk aan haar kiezers verplicht. Er is beleid dat fatsoenlijk moet worden uitgevoerd. Hopelijk vinden ze een goede opvolger.
pi_63209141
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:01 schreef du_ke het volgende:
Sloppenwijken denk dat bijna ieder ander willekeurig land dolblij zou zijn met probleemwijken als de onze .
Nou, inderdaad.

Vandaar dat ik 'Baantjer en Bromsnor' aanhaal; als we niet net zo fobisch worden als in het buitenland en gewoon blijven doen, zonder mensen in wijken te benoemen tot Tokkies; kunnen we een heel eind komen.

Weg met die trut, Wilders en de SGP ...
pi_63209549
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef Apollyon het volgende:
Prachtig, dat die prachtwijkenmuts is opgestapt. Het zijn geen prachtwijken, het zijn onze sloppenwijken.
Dat klopt niet, ik vind Amsterdam West (Geuzenveld, Slotermeer, Osdorp, Slotervaart, Bos en Lommer) verreweg het beste en mooiste gebied van Nederland.

Ze noemen het een "achterstands" gebied maar ik zou nergens anders in Nederland opgegroeid willen zijn, ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om ergens anders op te groeien.

Amsterdam West heeft tenminste een eigen identiteit en ik denk wel dat bijna iedereen die er vandaan komt er trots op is en voor geen goud zou wisselen met iemand die uit een "rijkere" en tegelijkertijd 10X saaiere omgeving komt.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:45:27 #196
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63209698
quote:
goede foto die ze erbij geplakt hebben
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_63209719
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ben ik nou gek of zie ik bij de twee linkjes twee verschillende personen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63209746
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ella Vogelaar zag er op haar best niet zo goed uit.
pi_63212618
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:24 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als ze eens wat hangjongeren van straat mepten zou dat wel degelijk schelen. In ieder geval beter dan die 'kop in het zand'-figuren, meestal te vinden in linkse kringen en partijen.
1. Het is een grondrecht om je op straat te begeven.
2. Definitie van hangjongeren
3. Stel, puntje 2 is benoemd, en ze zitten op een bankje, o.b.w. ga je ze op hun bek slaan ?
4. Wat is het verschil tussen een hangjongere en een jongere die even buiten staat om een peukie te roken en vervolgens een ME knuppel in zijn nek krijgt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63212705
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

3. Stel, puntje 2 is benoemd, en ze zitten op een bankje, o.b.w. ga je ze op hun bek slaan ?
4. Wat is het verschil tussen een hangjongere en een jongere die even buiten staat om een peukie te roken en vervolgens een ME knuppel in zijn nek krijgt ?
Spreuk van Loesje::

Kijk, een zwerver, zei de backpacker
pi_63213526
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vraag me af hoeveel mensen er echt in sloppenwijken zijn geweest. Nederlandse problemen halen het niet bij sommige buitenlandse, wat niet wegneemt dat je nu maatregelen moet nemen om te zorgen dat het niet wordt als het buitenland.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63213825
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

1. Eens
2. Hangtuig dat mensen lastig valt op straat
3. Als ze mensen lastig vallen zeker
4. Laatstgenoemde valt mensen niet lastig

Onder lastig vallen versta ik bedreigen, bespugen en intimideren. Een clubje mensen dat hangt maar normaal doet, mag van mij best blijven hangen. In menig stad loopt dit fenomeen echter nogal uit de hand. Mensen die hier geen last van ondervinden, bagatelliseren het probleem. Neem die Prem laatst met zijn cameraploeg waar stenen naar werden gegooid. Maakt niet uit hoe oud dat tuig is, gewoon een klap erop. Dan leren ze het vanzelf wel af. Ik zie het als een corrigerende tik.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63216425
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je wilde me punt onderstrepen of niet?

Dat wij bijzonder onderwijs hebben, is speciaal. In menig europees land, is men hoe men dat aanpakt er nog steeds niet over uit ('de schoolstrijd'). T'is een verworvenheid (ik geloof zelf trouwens niet, dat is het niet).
Wat mij betreft is het bijzonder onderwijs geen verworvenheid, maar een overblijfsel uit een eerdere periode van grote religieuze tegenstellingen. Toen was de oplossing voor deze tegenstellingen: hou ze in stand en segregreer de samenleving. Wat mij betreft moet de oplossing zijn: minimaliseer de tegenstellingen, haal mensen bij elkaar en geef ze allemaal hetzelfde onderwijs. Kerk en staat horen gescheiden te zijn, dan hoort de staat dus ook geen religieus onderwijs te financieren. Of het nu katholiek, protestants of islamitisch onderwijs is.
  vrijdag 14 november 2008 @ 11:40:45 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63216475
Overigens zit er wel een adder onder het gras.

De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database. En dat is gezien de mate waarop de regering onze privacy serieus neemt een goede zaak geweest. Het klinkt misschien stoer tov rel-antillianen maar eigenlijk is het erg fout wanneer de overheid dit soort databases gaat bijhouden.

Ik hoop dat die Van der Laan dit niet uit de prullenbak vist en weerstand bied tegen types als Rouvoet, Hirsch Ballin en Guusje ter Dorst. .
pi_63216885
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:40 schreef Hexagon het volgende:

De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database. En dat is gezien de mate waarop de regering onze privacy serieus neemt een goede zaak geweest. Het klinkt misschien stoer tov rel-antillianen maar eigenlijk is het erg fout wanneer de overheid dit soort databases gaat bijhouden.

Ik hoop dat die Van der Laan dit niet uit de prullenbak vist en weerstand bied tegen types als Rouvoet, Hirsch Ballin en Guusje ter Dorst. .
Die brief waarin zij aangeeft die database niet in te voeren is juist opgesteld in samenwerking met Rouvoet en Bijleveld. Dus die laatste zin is niet echt ter zaken doende.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63217818
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:40 schreef Hexagon het volgende:

De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database.
Dat was niet de aanleiding denk ik maar meer de druppel die de emmer deed overlopen.
Het zonder enige vorm van communicatie (zelfs niet met haar eigen Partij) niet doorzetten van de regeling was typerend voor haar. Ze was, lijkt het wel, doof voor kritiek.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63218152
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:19 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat was niet de aanleiding denk ik maar meer de druppel die de emmer deed overlopen.
Het zonder enige vorm van communicatie (zelfs niet met haar eigen Partij) niet doorzetten van de regeling was typerend voor haar. Ze was, lijkt het wel, doof voor kritiek.
Het lijkt me dat ministers op de eerste plaats met kabinet en kamer moeten communiceren, en juist niet teveel met hun partij.

Ik geloof best dat het een zwakke minister is, maar als ik nou heel concreet probeer te kijken wat ze fout heeft gedaaan dan kom ik op het feit dat ze de woningcorporaties niet meekreeg. Terwijl dat clubjes zijn die zichzelf als bedrijven zien die over hun eigen geld kunnen beschikken. Dat probleem heeft Vogelaar niet veroorzaakt, dat was er al en is de schuld van Paars I.

Blijft haar optreden in de media over. Stuur een of andere vlegel zonder inhoudelijke vragen op een minister af en wacht tot die zich laat provoceren, en dan moet de minister weg. Ministers moeten dus vooral heel goed zijn met de pers, of ze hun eigenlijke werk goed of slecht doen is kennelijk een stuk minder belangrijk. Ik weet dan ook niet of dit wel zo'n heilzame ontwikkeling is voor het landsbestuur.

Ze zal wel inhoudelijk ongeschikt zijn geweest en haar partij zal dat wel kunnen hebben vaststellen. Het lijkt er echter op dat zij dankzij haar GeenStijloptreden weg moet en zonder een dergelijke optreden had kunnen blijven. Dan leggen we ministers echt langs de verkeerde lat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63218380
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zal wel inhoudelijk ongeschikt zijn geweest en haar partij zal dat wel kunnen hebben vaststellen. Het lijkt er echter op dat zij dankzij haar GeenStijloptreden weg moet en zonder een dergelijke optreden had kunnen blijven. Dan leggen we ministers echt langs de verkeerde lat.
Dat is wel erg kort door de bocht. Er is vanaf de zomer van 2007 een hele serie aan incidenten, er zijn volgens mij meerdere gesprekken geweest tussen Bos en Vogelaar over haar functioneren en met de bekentenissen van Dig Ishta in Vrij Nederland, het debat over dat schip in Rotterdam en het zeer ongelukkige optreden op de Antillen is de maat nu vol. De slechte communicatie tegenover de media speelt natuurlijk wel een rol, maar is volgens mij niet eens het belangrijkste.

Daarbij is het moment natuurlijk niet helemaal toevallig: de PvdA doet het beter in de peilingen en in het weekend is de wereldtop over de economie zodat dit politieke nieuws snel verdrongen zal zijn. De vervanger van Vogelaar stond ook al klaar en is inmiddels zelfs al benoemd.
pi_63218405
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
Eén foutje in de media kan je jarenlang blijven achtervolgen.
Het is jammer dat het zo zelden over de inhoud gaat.

Ook bij P&W hebben ze er een handje van nooit te vragen naar wat een minister nu eigenlijk doet, maar gaat het vrijwel altijd over incidenten. Ook dat bepaalt helaas het beeld van de minister.

Ik heb wel respect voor ministers die zich niet lenen voor dit amusement (voorheen Barend & van Dorp)

Ze heeft en de beeldvorming tegen en een portefeuille die wellicht lastig is.
Maar van Boxtel heet een soortgelijke port. gehad en is nooit in de problemen gekomen.
Ze is politiek gewoon niet handig en luisterde te weinig, overtuigd van haar eigen gelijk (denk ik)
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63218486
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')