abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63206099
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:38 schreef marcodej het volgende:
GL neemt het op voor Vogelaar en komt met ietwat naieve kritiek...
[..]
Ik ben best wel nieuwsgierig hoe Femke Halsema het als minister zou doen inplaats van in de oppositie. Zij zou wel voor vuurwerk en interessante politiek zorgen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_63206108
Het is natuurlijk wel triest dat veel mensen denken dat de problemen in de 'prachtwijken' binnen anderhalf jaar kunnen worden opgelost...
pi_63206172
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:47 schreef Sloggi het volgende:
Het is natuurlijk wel triest dat veel mensen denken dat de problemen in de 'prachtwijken' binnen anderhalf jaar kunnen worden opgelost...
Deze grote problemen zouden eigenlijk grondig in Europees verband opgelost moeten worden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_63206217
quote:
Wie denkt dat dan?
pi_63206250
quote:
Ik kan het binnen een jaar

slopen en en goed geïsoleerde nieuwbouw
pi_63206288
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:50 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wie denkt dat dan?
Mensen in dit topic, politici (binnen en buiten de PvdA)...
pi_63206333
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:39 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Heeft Halsema staatsrechtelijk wel een punt denk ik.
Nee, 'staatsrechtelijk" of all things niet.

Balk en clan kunnen ontslaan (aandringen op aftreden) wie ze willen, wanneer ze willen, en de koningin zet haar handtekening wel.

Je kunt hooguit met het transparantie argument komen, maar dat is in deze ook weinig waard.

Femke mist gewoon haar camera momentje.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_63206336
Het zijn niet de gebouwen maar mensen en door hen uitgedragen mentaliteit die de maatschappelijke en economische kansen in een gebied kunnen doen keren.
pi_63206426
Ik wist dat Aaaahikwordgek gevoel voor humor had, maar dat hoe heeft hij dit daarboven weten te regelen?
pi_63206451
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:53 schreef Clara het volgende:
Het zijn niet de gebouwen maar mensen en door hen uitgedragen mentaliteit die de maatschappelijke en economische kansen in een gebied kunnen doen keren.
Inderdaad. En de ME er op af sturen is leuk hoor, maar daar gaan die mensen echt niet harder van werken hoor. Je moet die mensen kansen bieden (cliché-alert), anders wordt het helemaal niks met ze. Gelukkig gaat het op sommige terreinen steeds beter, met als voorbeeld het bericht van vorige week dat allochtonen steeds hoger worden opgeleid.
pi_63206457
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:53 schreef Clara het volgende:
Dat begint dus bij de gebouwen, vooral de prijs daarvan.
pi_63206506
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat begint dus bij de gebouwen, vooral de prijs daarvan.
Ja leuk hoor, dan kunnen die mensen die huizen niet betalen en dan gaan ze ergens anders wonen. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar.
pi_63206536
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:51 schreef henkway het volgende:

slopen en en goed geïsoleerde nieuwbouw
Tuurlijk, als je goedkope woningen neerhaalt, en daar dure voor in de plaats zet, jaag je de prachtbewoners wel weg ja. Zijn ze heel goed in, de laatste jaren.

Maar op een bepaald moment kunnen de prachtbewoner nergens meer naar toe.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_63206546
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Inderdaad. En de ME er op af sturen is leuk hoor, maar daar gaan die mensen echt niet harder van werken hoor. Je moet die mensen kansen bieden (cliché-alert), anders wordt het helemaal niks met ze. Gelukkig gaat het op sommige terreinen steeds beter, met als voorbeeld het bericht van vorige week dat allochtonen steeds hoger worden opgeleid.
Grappig dat ze hoger worden opgeleid, terwijl het op bijna 90% van de basisscholen waar deze mensen alom vertegenwoordigd zijn meer dan een zooitje is. Geeft een leuk beeld voor de toekomst.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 13 november 2008 @ 22:58:36 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63206622
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:57 schreef ExTec het volgende:

[..]

Tuurlijk, als je goedkope woningen neerhaalt, en daar dure voor in de plaats zet, jaag je de prachtbewoners wel weg ja. Zijn ze heel goed in, de laatste jaren.

Naar de volgende kansenwijk via 'deportatie'. Zo werd de Waterwijk in Lelystad ooit ook bevolkt met mensen voornamelijk afkomstig uit Amsterdam.
pi_63206683
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:57 schreef Steeven het volgende:

[..]

Grappig dat ze hoger worden opgeleid, terwijl het op bijna 90% van de basisscholen waar deze mensen alom vertegenwoordigd zijn meer dan een zooitje is. Geeft een leuk beeld voor de toekomst.
Dt steeds hoger opgeleid wordt dan ook vooral gereciteerd. Immers hoger opgeleid dan de eigen nauwelijks geschoolde ouders is al gauw aan de orde. Je treft het vaker dat wensgedachten als in een trance herhaald blijven worden in het goedgeloof dat deze dan vanzelf in vervulling gaan. Bij sommige religies kom je ook van die werkelijkheidsbezwerende leuzen tegen...
pi_63206739
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:00 schreef Clara het volgende:

[..]

Naar de volgende kansenwijk via 'deportatie'. Zo werd de Waterwijk in Lelystad ooit ook bevolkt met mensen voornamelijk afkomstig uit Amsterdam.
Ja, de gemeente waar ik woon om R'Dam heen, heeft met hetzelfde te maken gehad, toen weer een andere randgemeente goedkope woningen neer ging halen.

Het failliet van Art.1. Gewoon discrimineren. Gewoon durven zeggen: Nee, u bent marokkaan, u mag daar niet wonen.

Nu is iedereen de lul.
pi_63206863
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:03 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ja, de gemeente waar ik woon om R'Dam heen, heeft met hetzelfde te maken gehad, toen weer een andere randgemeente goedkope woningen neer ging halen.

Het failliet van Art.1. Gewoon discrimineren. Gewoon durven zeggen: Nee, u bent marokkaan, u mag daar niet wonen.

Nu is iedereen de lul.
Dat lijkt me geen oplossing omdat je je op een glijdende schaal begeeft door mensen op afkomst, waaraan zij zèlf weinig kunnen doen, te selecteren. Ik zou verschillende inkomenseisen gaan stellen voor verschillende buurtjes om tot een redelijk gemeleerde wijkopbouw te kunnen komen.
pi_63207071
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:06 schreef Clara het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen oplossing omdat je je op een glijdende schaal begeeft door mensen op afkomst, waaraan zij zèlf weinig kunnen doen, te selecteren.
Ja, ik ben me daar van bewust ja.

Maar de lijst met verworvenheden die we langzaam aan het inleveren zijn, omdat de "primitieven" er niet mee overweg kunnen wordt steeds langer, leest u mee? :

- Een zeer humaan justitieel systeem (hoe lang houden we dat nog overeind?)
- Vrijheid van onderwijs gebasseerd op godsdienst (hoe lang nog, voordat het op z'n voegen gaat kraken omdat volgens NRC meer dan 80% van alle islamitische scholen frauderen?)
- Goedkope huurwoningen...?

Betaalbare gezondheidszorg mag er btw ook bij, maar de politiek is nog niet zo ver om die beerput open te durven trekken. Zijn nog wel meer beerputjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExTec op 13-11-2008 23:13:37 (typo) ]
pi_63207082
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:06 schreef Clara het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen oplossing omdat je je op een glijdende schaal begeeft door mensen op afkomst, waaraan zij zèlf weinig kunnen doen, te selecteren. Ik zou verschillende inkomenseisen gaan stellen voor verschillende buurtjes om tot een redelijk gemeleerde wijkopbouw te kunnen komen.
Geen slecht idee.
quote:
Vrijheid van onderwijs gebasseerd op godsdienst (hoe lang nog, voordat het op z'n voegen gaat kraken omdat volgens NRC meer dan 80% van alle islamitische scholen frauderen?)
Bijna 90% zelfs. En in ongeveer de helft van de gevallen is het niveau van het onderwijs meer dan bedroevend. Dat is gewoon epic fail.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_63207104
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:56 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ja leuk hoor, dan kunnen die mensen die huizen niet betalen en dan gaan ze ergens anders wonen. Dan verplaats je het probleem dus alleen maar.
Heb je gezien waar ik op reageerde?

Het soort woningen en de prijs bepalen in eerste instantie wat voor een soort mensen
er komen wonen. Daarom zijn ze in al die prachtwijken huur en koop flink door elkaar aan het gooien.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:15:50 #173
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63207142
Ik ben blij dat ik van haar af ben.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 13 november 2008 @ 23:16:46 #174
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63207174
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, dat akkefietje. Dat is toch totaal oninteressant. Het is juist tekenend dat dat soort onzin tegenwoordig zoveel aandacht krijgt.
Dat wel, maar het blijft een publieke functie.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_63207311
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:13 schreef Steeven het volgende:

[..]

Geen slecht idee.
Het werkt niet.

Bij mij in het centrum ook gezien, splik splinter nieuw appartamenten complex, helft dure koop, helft 'kansenbevolking' met vanzaelfsprekend tot aan de strot huursubsidie.

Ga jij 3-4 ton uitgeven om een woning naast kansenburen te kopen?
pi_63207364
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het werkt niet.

Bij mij in het centrum ook gezien, splik splinter nieuw appartamenten complex, helft dure koop, helft 'kansenbevolking' met vanzaelfsprekend tot aan de strot huursubsidie.

Zolang ze zich koest houden vind ik het prima. Ik woon nu in een buurt met 'drugsnegerts', zoals iemand hier laatst opmerkte. Op zich weinig last even goed.
pi_63207389
Prachtig, dat die prachtwijkenmuts is opgestapt. Het zijn geen prachtwijken, het zijn onze sloppenwijken.

Doe je ogen open; accepteer dat feit en doe 'als Baantjer en Bromsnor'; wees als 'overheid' direct betrokken bij, wellicht, criminelen in jouw ogen, in plaats van vingertje wijzen naar potentiele criminelen.

Mensen worden gecriminaliseerd door dit soort beleid ! Het werkt averechts ! Mensen wonen in woonwagenkampen en in sloppenwijken. Laat ze ! Leg banden en zorg, dat 'het niet uit de hand loopt'.

Zaken benoemen tot 'prachtwijk' is een ... regelrechte aanval.
pi_63207522
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:01 schreef Clara het volgende:

[..]

Dt steeds hoger opgeleid wordt dan ook vooral gereciteerd. Immers hoger opgeleid dan de eigen nauwelijks geschoolde ouders is al gauw aan de orde. Je treft het vaker dat wensgedachten als in een trance herhaald blijven worden in het goedgeloof dat deze dan vanzelf in vervulling gaan. Bij sommige religies kom je ook van die werkelijkheidsbezwerende leuzen tegen...
Het ging om HBO/Universitaire opleidingen, niet om opleidingsniveau vergeleken met de ouders.
pi_63207541
quote:

[..]

De grond is er al en de grond is tegenwoordig 60% van de bouwkosten

dus slopen en grootschalig nieuw bouwen
pi_63207545
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het ging om HBO/Universitaire opleidingen, niet om opleidingsniveau vergeleken met de ouders.
Binnenkort kunnen we dus een neerwaartse spiraal verwachten als de cijfers kloppen.
pi_63207586
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:13 schreef ExTec het volgende:

[..]

- Een zeer humaan justitieel systeem (hoe lang houden we dat nog overeind?)
- Vrijheid van onderwijs gebasseerd op godsdienst (hoe lang nog, voordat het op z'n voegen gaat kraken omdat volgens NRC meer dan 80% van alle islamitische scholen frauderen?)
Gewoon al het bijzonder onderwijs afschaffen. De meeste scholen hebben niks meer met hun grondslag van doen en het voorkomt een hoop gedoe m.b.t. de islamitische scholen. Onderwijs = openbaar onderwijs.
pi_63207606
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Binnenkort kunnen we dus een neerwaartse spiraal verwachten als de cijfers kloppen.
Dat kan, maar ik verwacht van niet. Maar goed, dat is een vraag die pas over een jaar of 10/20 te beantwoorden is.
pi_63207659
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het werkt niet.

Die huursubsidie moest de komende jaren maar eens worden afgebouwd door de kosten van bewoning terug te dringen. Dat scheelt op de kosten van rondpompen van geld en contrôle, scheve gezichten en... van ambtenaren en leuke dingen voor de mensen belovende politici afhankelijk gemaakt electoraat.
pi_63207689
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:29 schreef Steeven het volgende:

[..]

Bij bevolkingsgroei neemt natuurlijk ook het aantal HBO en WO deelnemenden toe...
  donderdag 13 november 2008 @ 23:44:02 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63207963
Beter voor het kabinet, beter voor de Pvda en last but not least ok beter voor Ella Vogelaar zelf. Die functioneerde op deze plek duidelijk niet.
pi_63208044
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gewoon al het bijzonder onderwijs afschaffen. De meeste scholen hebben niks meer met hun grondslag van doen en het voorkomt een hoop gedoe m.b.t. de islamitische scholen. Onderwijs = openbaar onderwijs.
Je wilde me punt onderstrepen of niet?

Dat wij bijzonder onderwijs hebben, is speciaal. In menig europees land, is men hoe men dat aanpakt er nog steeds niet over uit ('de schoolstrijd'). T'is een verworvenheid (ik geloof zelf trouwens niet, dat is het niet).

En dan hebben we ineens moslims, die zich, surprise surprise, niet kunnen gedragen.

En jouw oplossing is onze verworvenheden de deur uit gooien, omdat de 'import' er niet mee overweg kan.

Da's jammer (niet zo zeer dat jij nu die keuze maakt, een hoop mensen maken die keuze). Ik heb liever dat we onze verworvenheden houden en zeggen: "Jij gedraagt je niet. Daarom gelden er voor jou andere regels".

Hoeveel is dat Art.1 ons waard? Dat is misschien de vraag.
pi_63208144
quote:

[..]

Je lost de problemen er inderdaad niet zomaar mee op. Je moet toch veelal proberen binnen de wijken en steden een oplossing te vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_63208146
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:15 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik ben blij dat ik van haar af ben.
Werk je bij VROM?
  donderdag 13 november 2008 @ 23:53:01 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63208231
Tineke Huizinga zal nu wel de volgende worden als er weer een OV-chip misser komt

Al verliezen we dan wel iemand die leuk is om naar te kijken
pi_63208309
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:53 schreef Hexagon het volgende:
Tineke Huizinga zal nu wel de volgende worden als er weer een OV-chip misser komt
Daar kunnen ze met een commissietje wel vanaf zonder rollende koppen denk ik.
pi_63208494
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef Apollyon het volgende:
Prachtig, dat die prachtwijkenmuts is opgestapt. Het zijn geen prachtwijken, het zijn onze sloppenwijken.
Sloppenwijken denk dat bijna ieder ander willekeurig land dolblij zou zijn met probleemwijken als de onze .
pi_63209119
Ik ben ook eens een avondje niet thuis zeg...

Vogelaar is gewogen en te licht bevonden. Haar graf is deels door haar eigen opmerkingen en handelingen gegraven, maar er is ook een hetze tegen haar gevoerd, met GeenStijl-Rutger als absoluut dieptepunt. Ik kan niet zeggen dat ik minister Vogelaar ga missen, maar er zitten grenzen aan journalistiek. Enig respect voor een bewindspersoon mag ook nog wel.

Verder vind ik de stap van de PvdA vooral begrijpelijk en correct. Als een minister niet goed functioneert en zo beschadigd is door eigen en andermans toedoen, is deze maatregel de enig juiste. De PvdA is dat eigenlijk aan haar kiezers verplicht. Er is beleid dat fatsoenlijk moet worden uitgevoerd. Hopelijk vinden ze een goede opvolger.
pi_63209141
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:01 schreef du_ke het volgende:
Sloppenwijken denk dat bijna ieder ander willekeurig land dolblij zou zijn met probleemwijken als de onze .
Nou, inderdaad.

Vandaar dat ik 'Baantjer en Bromsnor' aanhaal; als we niet net zo fobisch worden als in het buitenland en gewoon blijven doen, zonder mensen in wijken te benoemen tot Tokkies; kunnen we een heel eind komen.

Weg met die trut, Wilders en de SGP ...
pi_63209549
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef Apollyon het volgende:
Dat klopt niet, ik vind Amsterdam West (Geuzenveld, Slotermeer, Osdorp, Slotervaart, Bos en Lommer) verreweg het beste en mooiste gebied van Nederland.

Ze noemen het een "achterstands" gebied maar ik zou nergens anders in Nederland opgegroeid willen zijn, ik kan me ook niet voorstellen hoe het is om ergens anders op te groeien.

Amsterdam West heeft tenminste een eigen identiteit en ik denk wel dat bijna iedereen die er vandaan komt er trots op is en voor geen goud zou wisselen met iemand die uit een "rijkere" en tegelijkertijd 10X saaiere omgeving komt.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
  vrijdag 14 november 2008 @ 00:45:27 #196
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_63209698
quote:
goede foto die ze erbij geplakt hebben
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_63209719
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ben ik nou gek of zie ik bij de twee linkjes twee verschillende personen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63209746
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 00:45 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ella Vogelaar zag er op haar best niet zo goed uit.
pi_63212618
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:24 schreef Steeven het volgende:

[..]

Als ze eens wat hangjongeren van straat mepten zou dat wel degelijk schelen. In ieder geval beter dan die 'kop in het zand'-figuren, meestal te vinden in linkse kringen en partijen.
1. Het is een grondrecht om je op straat te begeven.
2. Definitie van hangjongeren
3. Stel, puntje 2 is benoemd, en ze zitten op een bankje, o.b.w. ga je ze op hun bek slaan ?
4. Wat is het verschil tussen een hangjongere en een jongere die even buiten staat om een peukie te roken en vervolgens een ME knuppel in zijn nek krijgt ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63212705
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

1. Het is een grondrecht om je op straat te begeven.
2. Definitie van hangjongeren
3. Stel, puntje 2 is benoemd, en ze zitten op een bankje, o.b.w. ga je ze op hun bek slaan ?
4. Wat is het verschil tussen een hangjongere en een jongere die even buiten staat om een peukie te roken en vervolgens een ME knuppel in zijn nek krijgt ?
Spreuk van Loesje::

Kijk, een zwerver, zei de backpacker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')