quote:Op vrijdag 14 november 2008 00:01 schreef du_ke het volgende:
[..]Sloppenwijken denk dat bijna ieder ander willekeurig land dolblij zou zijn met probleemwijken als de onze
.
1. Eensquote:Op vrijdag 14 november 2008 09:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
1. Het is een grondrecht om je op straat te begeven.
2. Definitie van hangjongeren
3. Stel, puntje 2 is benoemd, en ze zitten op een bankje, o.b.w. ga je ze op hun bek slaan ?
4. Wat is het verschil tussen een hangjongere en een jongere die even buiten staat om een peukie te roken en vervolgens een ME knuppel in zijn nek krijgt ?
Wat mij betreft is het bijzonder onderwijs geen verworvenheid, maar een overblijfsel uit een eerdere periode van grote religieuze tegenstellingen. Toen was de oplossing voor deze tegenstellingen: hou ze in stand en segregreer de samenleving. Wat mij betreft moet de oplossing zijn: minimaliseer de tegenstellingen, haal mensen bij elkaar en geef ze allemaal hetzelfde onderwijs. Kerk en staat horen gescheiden te zijn, dan hoort de staat dus ook geen religieus onderwijs te financieren. Of het nu katholiek, protestants of islamitisch onderwijs is.quote:Op donderdag 13 november 2008 23:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je wilde me punt onderstrepen of niet?
Dat wij bijzonder onderwijs hebben, is speciaal. In menig europees land, is men hoe men dat aanpakt er nog steeds niet over uit ('de schoolstrijd'). T'is een verworvenheid (ik geloof zelf trouwens niet, dat is het niet).
Die brief waarin zij aangeeft die database niet in te voeren is juist opgesteld in samenwerking met Rouvoet en Bijleveld. Dus die laatste zin is niet echt ter zaken doende.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zit er wel een adder onder het gras.
De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database. En dat is gezien de mate waarop de regering onze privacy serieus neemt een goede zaak geweest. Het klinkt misschien stoer tov rel-antillianen maar eigenlijk is het erg fout wanneer de overheid dit soort databases gaat bijhouden.
Ik hoop dat die Van der Laan dit niet uit de prullenbak vist en weerstand bied tegen types als Rouvoet, Hirsch Ballin en Guusje ter Dorst. .
Dat was niet de aanleiding denk ik maar meer de druppel die de emmer deed overlopen.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:40 schreef Hexagon het volgende:
Overigens zit er wel een adder onder het gras.
De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database.
Het lijkt me dat ministers op de eerste plaats met kabinet en kamer moeten communiceren, en juist niet teveel met hun partij.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:19 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat was niet de aanleiding denk ik maar meer de druppel die de emmer deed overlopen.
Het zonder enige vorm van communicatie (zelfs niet met haar eigen Partij) niet doorzetten van de regeling was typerend voor haar. Ze was, lijkt het wel, doof voor kritiek.
Dat is wel erg kort door de bocht. Er is vanaf de zomer van 2007 een hele serie aan incidenten, er zijn volgens mij meerdere gesprekken geweest tussen Bos en Vogelaar over haar functioneren en met de bekentenissen van Dig Ishta in Vrij Nederland, het debat over dat schip in Rotterdam en het zeer ongelukkige optreden op de Antillen is de maat nu vol. De slechte communicatie tegenover de media speelt natuurlijk wel een rol, maar is volgens mij niet eens het belangrijkste.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zal wel inhoudelijk ongeschikt zijn geweest en haar partij zal dat wel kunnen hebben vaststellen. Het lijkt er echter op dat zij dankzij haar GeenStijloptreden weg moet en zonder een dergelijke optreden had kunnen blijven. Dan leggen we ministers echt langs de verkeerde lat.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zal wel inhoudelijk ongeschikt zijn geweest en haar partij zal dat wel kunnen hebben vaststellen. Het lijkt er echter op dat zij dankzij haar GeenStijloptreden weg moet en zonder een dergelijke optreden had kunnen blijven. Dan leggen we ministers echt langs de verkeerde lat.
Wacht even: je maakt je alleen druk om de privacy en niet om het feit dat het discriminerend is om alleen Antlianen zo strak en streng te monitoren?quote:Overigens zit er wel een adder onder het gras.
De aanleiding van het vertrek (dat uiteindelijk toch wel was gekomen) was het weigeren van die antillianen-database. En dat is gezien de mate waarop de regering onze privacy serieus neemt een goede zaak geweest. Het klinkt misschien stoer tov rel-antillianen maar eigenlijk is het erg fout wanneer de overheid dit soort databases gaat bijhouden.
Ik hoop dat die Van der Laan dit niet uit de prullenbak vist en weerstand bied tegen types als Rouvoet, Hirsch Ballin en Guusje ter Dorst. .
Uiteraardquote:Op vrijdag 14 november 2008 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wacht even: je maakt je alleen druk om de privacy en niet om het feit dat het discriminerend is om alleen Antlianen zo strak en streng te monitoren?
Het ging alleen om rel-antillianen toch?quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wacht even: je maakt je alleen druk om de privacy en niet om het feit dat het discriminerend is om alleen Antlianen zo strak en streng te monitoren?
Dat is dus maar de vraag. Het beeld van haar als zwakke minister zoals iedereen dat heeft is wel essentieel om haar te kunnen laten vallen. Als dan gisteren de tv een beetje volg dan gaat het heel veel en heel concreet over haar mediaoptreden en heel weinig over de inhoud, de moeilijkheden en de mogelijkheden van haar beleidsterrein.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:40 schreef QBZZ het volgende:
Dat is wel erg kort door de bocht. Er is vanaf de zomer van 2007 een hele serie aan incidenten, er zijn volgens mij meerdere gesprekken geweest tussen Bos en Vogelaar over haar functioneren en met de bekentenissen van Dig Ishta in Vrij Nederland, het debat over dat schip in Rotterdam en het zeer ongelukkige optreden op de Antillen is de maat nu vol. De slechte communicatie tegenover de media speelt natuurlijk wel een rol, maar is volgens mij niet eens het belangrijkste.
Het is altijd beide.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat moet de PvdA en andere partijen dan verbeteren aan de selectie van kandidaten voor het bestuur? Als ze dit soort dingen in de toekomst willen voorkomen dan loont het meer om te selecteren op mediapresentatie dan op inhoud. Ik zou toch graag zien dat ministers onhandig met de media mogen zijn en vooral op de inhoud worden afgerekend.
Het is misschien ook een idee dat de serieuze pers wat meer aandacht besteed aan de inhoud en wat minder aan hoe iemand reageert op een pestkop met een camera van Geen Stijl.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:36 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het is altijd beide.
Wat je wel ziet is dat Plasterk bv wel goed overkomt.
Een idee zou zijn om wat minder in amusementsprogramma's op te treden, als je daar niet geschikt voor bent, maar meer is serieuze programma's als Buitenhof, waar ze wel de ruimte krijgen om hun beleid te etaleren.
Het heeft ook wel te maken met innerlijke en inhoudelijke zelfverzekerdheid, maar sommige mensen zijn gewoon niet goed met camera's en helemaal niet goed met de manier waarop die worden gebruikt voor andere doeleinden dan inhoudelijke journalistiek. De vraag is dan of dat dan de doorslag moet geven voor wie het land mag besturen.quote:De CDA-ministers Donner en Hirsch-Ballin zijn (gelukkig) voor zover ik weet , nooit te zien in deze oppervlakkige programma's, ze worden er heus niet impopulairder door
Het is niet alleen Geen Stijl.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is misschien ook een idee dat de serieuze pers wat meer aandacht besteed aan de inhoud en wat minder aan hoe iemand reageert op een pestkop met een camera van Geen Stijl.
[..]
Aldus Wildersquote:"Dit is een ontzettend goede reden om de vlag uit te hangen. Een zegen voor het land. Hoe eerder ze haar biezen pakt, hoe beter."
quote:Wie heeft er heimwee naar Ella ?
November 14th, 2008 by Marcel
Nou, ik wil de PvdA toch een beetje complimenteren dat ze uiteindelijk de enige conclusie getrokken hebben die nodig was: Exit Vogelaar. Wat een gedoe al die jaren. Iemand die met haar klachtwijken-ideeen echt ver van de werkelijkheid scheen te zijn verdwaald en in een soort eigen dromenland rondliep. Jarenlang aanrommelen maar en zelfs in eigen kring steeds verder naar het publieke ravijn gedwongen (moet diegene die haar aanstelde ook niet afgeserveerd worden voor zo’n slechte inschatting ?) en na haar laatste galge-reisje overzee, ineens een gedragen plan voor registratie van rotzooi makende criminele Antillianen weer bij het oud vuil zette, was de koek dan onderhand toch echt op voor haar.
Of je het nu wel of niet eens bent met de stelling, dat dit een discriminatoire maatregel is, iedereen weet dat je daarover vooraf moet nadenken en niet als het bijna gelopen is.
Veel geld rondstrooien maar weinig klaarmaken, echt helemaal PvdA stijl, hoewel het hun hier zelfs te gortig leek te worden. Vogelaar-wijken zijn prachtwijken, jaja, vogelvrij zullen we bedoelen, de lieden die daar in die wijken de boel verkwanselen en met slappe semi-sociale P.R. plannetjes tot betere gedachten worden bewogen, iets dat niet lukt en nooit gaat lukken op zo’n amateuristische kleuterachtige wijze.
De rondom deze geldpotten rondcirkelende hyena’s lusten er wel soep van en er wordt vervolgens fors verdiend aan malle projecten, door ingehuurde burootjes waarna na een aantal jaren de boel weer opnieuw begint. Dweilen met alle kranen tegelijk open. Vogelaar-beleid, met een enthousiaste Mary Fiers die haar regulier in Eindhoven achter de rokken loopt, want we doen het allemaal toch oh zo geweldig en helemaal peevandeaaaaahhhh-achtig.
Mij rest nog maar een vraag: wie is de volgende van de bewindslieden die mag vertrekken ? Want er zijn vele minkukels met dwaas gedrag in deze regering. Tijd voor een echt grote schoonmaaak volgens mij. Laat de PvdA haar bewindslieden allemaal eens aan een functioneringsbeoordeling onderwerpen en de inbreng fors vernieuwen. Kan er misschien halverwege nog echt wat goeds worden uitgedacht. Anders zal de combinatie van Balk-en-Bos en aanhanger de geweldenaar Rouvoet de geschiedenis ingaan als een mislukte drietrapsraket die niet ontplofte maar ook nooit de lucht in kwam.
Dag Ella Vogelaar ! Een zorg minder in Den Haag. Nog even een kadootje organiseren ? Ergens moet toch wel een burgemeesterspost vacant zijn ?
Het probleem is volgens mij dat de journalistiek onderwerp is geworden van de journalistiek. De serieuze pers brengt verslag uit van het spel tussen pers en politiek, en aanzienlijk minder van de politiek zelf. Het is nieuws hoe iets in het nieuws komt. Je ziet bij grote politieke gebeurtenissen ook dat serieuze kranten als de NRC hele kolommen wijden aan wat er allemaal in de media speelt, en dan wordt het dus een medium tussen de lezer en de media, in plaats van een medium tussen de lezer en de politiek zelf. Op die manier worden de media overmatig belangrijk gemaakt.quote:Op vrijdag 14 november 2008 13:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
Het is niet alleen Geen Stijl.
Lang geleden kwamen ministers (en staatssecretarissen) zelden opdraven in een oppervlakkig amusementprogramma.
Met Barend & van Dorp veranderde dat.
Jan Mulder mocht elke bezoekende minister schofferen, en velen lieten het zich welgevallen op zoek naar publiciteit ?
Daarna is het gaan verergeren, de vraagstelling werd veel agressiever.
Het kwam erop aan hoe handig de minister was in het beantwoorden van non-vragen
tot en met uiteindelijk Geen Stijl
Dat een programma als P&W zo oppervlakkig is als het over politiek gaat is heel jammer.
Als een minister het goed doet en hij komt nooit in amusementsprogramma's ziet de kiezer toch wel zijn verdiensten, denk ik.
Ik begin Wouter Bos steeds meer okay te vinden, jammer dat die nog steeds bij de PVDA zitquote:Pvda’ers houden al van Nederland
Door: Dirk Jacob Nieuwboer & Marcia Nieuwenhuis
Gepubliceerd: dinsdag 11 november 2008 23:20
Update: dinsdag 11 november 2008 23:24
PvdA-leider Bos mist nationale trots in zijn partij. ‘De vlag wappert absoluut’, reageren partijgenoten
PvdA-leider Wouter Bos hield een kater over aan de benoeming van Ahmed Aboutaleb tot burgemeester van Rotterdam. Marokkaanse Nederlanders zeiden: ‘Ik ben er trots op Marokkaan te zijn.’ Bos hoopte eigenlijk op: ‘Ik ben trots op Nederlander te zijn.’ Hij vindt dat zijn partij ‘een beschaafde vorm van nationalisme‘ moet ontwikkelen. Maar, zegt hij, dat zit niet ‘in de genen’ van de PvdA.
Verbaasd kijken PvdA-politici op als ze de uitspraken van hun voorman lezen. Wouter Bos overdrijft volgens hen als hij stelt dat er in de PvdA een gebrek is aan nationale trots. PvdA-Kamerlid Luuk Blom hangt op Koninginnedag de nationale driekleur aan de gevel. ‘Absoluut!’ En zijn kinderen hebben oer-Hollandse namen. Ook met het oranjegevoel van collega-Kamerlid Staf Depla zit het wel snor. ‘Iedereen die lang in het buitenland is geweest, is bij thuiskomst trots op wat hij hier aantreft.’
Niet minder verwonderd is oud-SP-leider Jan Marijnissen. ‘Opmerkelijk’, vindt hij het pleidooi van Bos. ‘Wij zijn natuurlijk vrij recent door de PvdA als nationalisten versleten. Een volslagen krankzinnige beschuldiging. Daarom is het zeker opmerkelijk dat de PvdA nu zelf vindt dat ze nationalistischer moet worden.’
Marijnissen kan zich bovendien niks voorstellen bij de term ‘beschaafd nationalisme’. ‘Bos wil dat we zeggen: we zijn trots op Nederland. Trots kun je alleen zijn op wat je zelf gedaan hebt. Punt.’
PvdA-minister Ronald Plasterk denkt wel te weten wat Bos bedoelt. Hij is zelf namelijk al langer voorstander van ‘beschaafd nationalisme’. Het goed onderhouden van monumenten, toegankelijke kunst en cultuur en een goede beheersing van de Nederlandse taal horen daarbij. Het gebrek aan nationale trots is volgens Ronald Plasterk niet specifiek iets voor de PvdA. ‘Dat zit in onze genen.’ En hij vindt dat Nederlanders best een voorbeeld kunnen nemen aan de wat chauvinistischer Engelsen en Fransen.
Pas op, vindt Marijnissen. Hij kwam zelf met het idee van een nationaal-historisch museum. ‘Maar dan niet een eregalerij van onze helden, maar een geschiedenis van het Nederlandse volk. Zodat we een beetje weten waar we vandaan komen. Maar van eenvoudige trots en ‘proud to be an American’ moet ik niks hebben. Ik wijs nationalisme helemaal af. Dat is 19e-eeuws denken. En het heeft tot rampen geleid.’
Zelfs dat laatste durf ik te betwijfelen. We zijn hier in Nederland namelijk al decennia lang bezig om de wijken 'leefbaar' te houden. Dat gaat natuurlijk met horten en stoten maar ik geloof niet zo dat nu echt drastische maatregelen noodzakelijk zijn naast wat er al gebeurt.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:58 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
![]()
Vraag me af hoeveel mensen er echt in sloppenwijken zijn geweest. Nederlandse problemen halen het niet bij sommige buitenlandse, wat niet wegneemt dat je nu maatregelen moet nemen om te zorgen dat het niet wordt als het buitenland.
quote:NOVA blikt vanavond met Ella Vogelaar terug op de gebeurtenissen van gisteravond, en praat met haar over haar beleid en over de beeldvorming rond haar persoon. Uiteraard vanuit Den Haag reacties uit de politiek.
Geen idee, maar zo'n diepgewortelde haat tegen alles wat multicultureel is en 'vreemd' past wel bij de Edmund Burke stichting. Lees bijv. eens het hoofdstuk "Marianne en Mohammed met de fasces. De noodzaak van een aangescherpte handhaving van onze sobere ordening " in Ongewenste Goden eens. De oren vallen dan van je hoofd.quote:Is dat de nieuwe CDJA-mentaliteit?
Dat de politica Ella Vogelaar me weinig inspirirerend voorkomt betekent nog niet dat er blijdschap zou ontstaan als de mens Ella Vogelaar maar aan haar einde zou komen. Haar politieke speelkwartier en directe aansturingsmogelijkheden zijn voorbij en er resten haar gelukkig nieuwe kansen om wat anders op te bouwen. Het nodige leedvermaak is mij ook niet vreemd maar er is voor mij een grens aan wat nog vermakelijk of nastrevenswaardig genoemd kan worden. Ik ben nieuwsgierig of je echt een over-lijken-beschaving waarin de dood van een andersdenkende ander wordt toegejuicht zou willen uitdragen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Als Vogelaar nu zelfmoord zou plegen zou dat echt de kers op de taart zijn.
Oh yes! Chips! Popcorn! *Champagne*quote:
Het jammere is dat ze nu pas op moet zouten. Deze vrouw is totaal ongeschikt voor het vak van minister.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ze had veel moeite om haar draai te vinden en was misschien niet helemaal op haar plaats. Misschien ook wel geen goede kansen gekregen. Hopelijk neemt een geschikte minister haar plaats in.
gebeurd in het bedrijfsleven ook dagelijksquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het jammere is dat ze nu pas op moet zouten. Deze vrouw is totaal ongeschikt voor het vak van minister.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:40 schreef qonmann het volgende:
Eindelijk heeft Ella door wat Wijken betekent
Sociaal zijn doen we in het bejaardenhuisquote:Op vrijdag 14 november 2008 22:44 schreef DS4 het volgende:
Ik vond haar op zijn zachts gezegd niet de beste minister die ik ooit heb gezien, maar ik heb een nare smaak over de mes die in haar rug is gestoken...
Niet bepaald sociaal.
Gewoon PvdA, niets nieuws onder de zon. Binnenkort ondergaat ze het ritueel van een in ongenade gevallene. Ze kan zich alvast voorbereiden door eens na te gaan welke behandeling Rita Verdonk gedurende haar ministerschap ten deel viel.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:44 schreef DS4 het volgende:
Ik vond haar op zijn zachts gezegd niet de beste minister die ik ooit heb gezien, maar ik heb een nare smaak over de mes die in haar rug is gestoken...
Niet bepaald sociaal.
Ja, kleden kan ze zichzelf niet. Maar dan ken ik er nog een paar in dit kabinet...quote:
Volgens mij is het zelfs makkelijker om van een ongeschikte minister af te komen dan van een ongeschikte werknemer met een vast contract.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:38 schreef henkway het volgende:
[..]
gebeurd in het bedrijfsleven ook dagelijks
ik weet nog wel een aantal ministers die ze in het verleden naar huis hadden moeten sturen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |