Goed hequote:Op maandag 10 november 2008 20:29 schreef Lishe het volgende:
Fuente, hier nog maar een keer: Wat leuk van Saar! Ik vind het een prima plannetje van haar...!
Serieus? Want raggel klinkt als roggel, zou ik zelf echt nooit gebruiken als uitspraak.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Toch is Raggel een normale uitspraak, net als Kachel maar dan met een R zeg maar.
Zo zeg ik het zelf wel, en andere Rachels die ik ken ook.
Reetsjel vind ik sowieso meteen heel tacky klinken.
Rasjel schrijf je toch eigenlijk als Rachelle?
Ik vind raggel zo raar klinkenquote:Op donderdag 13 november 2008 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Rasjel schrijf je toch eigenlijk als Rachelle?
mijn omaquote:Op donderdag 13 november 2008 14:47 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ik vind raggel zo raar klinken
Rachel zou ik rasjel uitspreken, maar dat komt misschien omdat ik Belgische ben, en die nogal snel 'verfransen' in de uitspraak.
Rachelle wordt dan idd ra-sjel-le.
Ik gok dat de ouders van Cateau dachten... hmmm Kato, leuke naam. Maar die spelling hebben we al te veel... Cato dan maar... of nee wacht, eau spreek je ook uit als o... Cateau, zo heeft vast nog niemand de naam gespeld
t was na nagevraagd te hebben in schrijve idd Rachelquote:Op donderdag 13 november 2008 14:39 schreef Ynske het volgende:
Ik had iemand in de klas zitten die fonetisch gezien Reetjsel heette maar weet helemaal niet meer hoe dat geschreven werd
Tis mijn derde naamquote:Op donderdag 13 november 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh-oh, heet jij ook Rachel dan, en zeg je zelf 'Raggel'?
Dat spreek je eigenlijk volgens mij dan weer uit als Rakelle.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:13 schreef Vicky het volgende:
Ik had een collegatje en die heette ook Reetsje (fonetisch dan) en haar naam schrijf je zo: Racquel
Over de uitspraak van Racquel ben ik het ook al met je eens, daar kan ik echt geen Reetsjel van maken hoor.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:28 schreef bixister het volgende:
ah gelukkig BE, ik ben niet de enige.
quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Wie weet er leuke jongens en meisjesnamen die passen bij Ivan
Vrienden van ons komen er niet uit!
Werner is wel heel leukquote:Op donderdag 13 november 2008 20:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mijn vader zijn broer heet Ivan. Hijzelf heet Werner en zijn jongste broer Philippe...
Ivan en Vida (v)quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Ik ken een Werner en Madelon.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Ah daar ken ik er ook eentje van, maar dan als Elif geschreven. Ik vind het ook echt een lieve naamquote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef pinquit het volgende:
ohja, iemand die ik van vroeger 'ken' heet Elief
Collega van me het Elife volgens mij is het een turkse naamquote:Op donderdag 13 november 2008 22:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ah daar ken ik er ook eentje van, maar dan als Elif geschreven. Ik vind het ook echt een lieve naam
Misschien vernoemd naar de italiaanse wielrenner?quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik las net ergens een klein menneke, Fausto
Er zijn hier op Fok! 2 Aydens, 1 ervan spreekt uit als 'eeden', de ander als 'aiden'quote:Op vrijdag 14 november 2008 01:21 schreef Nantes het volgende:
Ayden is ook wel een leuke naam, maar hoe spreken jullie het uit?
Want ik had laatst een discussie met iemand over de uitspraak.
Nee die mensen zijn ieg hartstikke Hollands.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:05 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien vernoemd naar de italiaanse wielrenner?
Of sowieso misschien italiaans
Moet jij ook denken aan die lesbische tante/zus (?) Oeps! bommoeder dus uit Jan, Jans en de kinderen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:28 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik vind Hanna zo lomp. Dan denk ik echt aan een zwaarlijvige dragonder.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:28 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik vind Hanna zo lomp. Dan denk ik echt aan een zwaarlijvige dragonder.
Kiki, Steffie, Evi, Joske, Tara, Tessiequote:Op vrijdag 14 november 2008 14:42 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Wij lijken er niet uit te komen dus alle hulp is welkom!!
We zoeken:
- een lieve maar toch ook stoere meisjesnaam
- niet al te lang en niet te veel voorkomend.
Tevens niet beginnend met een P, M of A.
Ideeën??
Robin.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:42 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Wij lijken er niet uit te komen dus alle hulp is welkom!!
We zoeken:
- een lieve maar toch ook stoere meisjesnaam
- niet al te lang en niet te veel voorkomend.
Tevens niet beginnend met een P, M of A.
Ideeën??
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:10 schreef Webkim het volgende:
[..]
Robin.
(Als in Rob-in, niet als in Roo-bin.)
Renee?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:59 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb een paar namen langs zien komen die erg leuk zijn!
Top en heel erg bedankt zover, ik ga het zo meteen in de groep gooien!
Iksje, we willen een naam die niet te stoer is maar ook niet te lief...tja moeilijk uit te leggen haha.
Vlindur, ik vind Esmee leuk maar ben er zeker van dat mijn vriend die mening niet deelt
Ferrari het is inderdaad onze 1ste, en idd geen namen met een A.. vind ik zo stom haha.
Tess (ook van BE en Guuzewuus) staat ook op mijn lijstje maar jammer genoeg tot op heden niet op de van mijn vriend.
Robin kan helaas niet want zo heet een neefje al.
Wat moeilijk is dit zeg!
Kleine toetsjes he BEquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:02 schreef Brighteyes het volgende:Ik dacht oolk aan vieze duingn idd!
My thought exactly...betekenis is echt hartstikke mooi hoor..maar die naamquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:27 schreef bixister het volgende:
lumen duidt toch op licht? als in 'lumineus'? dat is op zich best een aardige betekenis vind ik, maar als naam vind ik 'm niet mooi.
Ik wil um wel hoor!!quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:19 schreef Lishe het volgende:
Luuke (Ik ga 'm hier ooit nog slijten hoor!!!)
quote:Avalon, in deze sage, is een "in de nevelen verborgen" oord dat slechts bereikbaar is voor diegenen die de magische boot kunnen roepen en het eiland kunnen vinden. Volgens de sage is dit het eiland waar Koning Arthur rust na zijn verwonding door Mordred in de Slag bij Camlann, nadat hij er door zijn halfzuster Morgan le Fay is heengebracht. Volgens sommige legenden rust hij daar totdat hij weer ontwaakt om Engeland te redden. Volgens dezelfde legende is Avalon het eiland waar Excalibur ooit is gesmeed.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 november 2008 00:28 schreef Nantes het volgende:
Nou, ik ben zwanger!
Als het een jongetje wordt gaat hij ws Noah heten en een meisje Yael, zoals ik al eerder aangaf deze namen mooi te vinden.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:26 schreef livelink het volgende:
In de weblog kwam ik deze naam tegen. Hij kon hier wel mooi staan.
Dat is te hopenquote:Op zondag 30 november 2008 04:00 schreef Principessa het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Ik hoop maar dan dat je een jongetje of een meisje een krijgt...
![]()
![]()
![]()
ow mehn dat doe je je kind toch niet aanquote:
Glinster heet wel Glinster A, dus laten we hopen dat dat iets leuks is en geen Appel of zoquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
ow mehn dat doe je je kind toch niet aan
Teddy, Teddie?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:59 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb een paar namen langs zien komen die erg leuk zijn!
Top en heel erg bedankt zover, ik ga het zo meteen in de groep gooien!
Iksje, we willen een naam die niet te stoer is maar ook niet te lief...tja moeilijk uit te leggen haha.
Vlindur, ik vind Esmee leuk maar ben er zeker van dat mijn vriend die mening niet deelt
Ferrari het is inderdaad onze 1ste, en idd geen namen met een A.. vind ik zo stom haha.
Tess (ook van BE en Guuzewuus) staat ook op mijn lijstje maar jammer genoeg tot op heden niet op de van mijn vriend.
Robin kan helaas niet want zo heet een neefje al.
Wat moeilijk is dit zeg!
Ik moet dan denken aan Hannah uit de familie knots en dan vooral aan hoe opa het dan uitsprak.quote:
Mila it is!quote:Op zondag 30 november 2008 10:12 schreef Nantes het volgende:
[..]
Dat is te hopen.
Hmm, ik vind Mila voor een meisje ook erg leuk... twijfel, twijfel.
Ik zou het zelf niet doen.... zo hebben wij een neefje dat Kick heet en wij Mick erg leuk vonden, maar om die reden al afviel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons staat Jasmijn op het lijstje van mogelijke meidennamen, maar nou heet het dochtertje van schaaps broer Mijntje. Schaap vindt dat te veel op elkaar lijken; wat vinden jullie, kan het of net niet?
Nou Peaceman reageerde heel relaxt... maar volgens mij kreeg een hoofd als een biet, maar in het donker. Ik vrees dat hij het daarom denkt te weten. En dat is natuurlijk ook weer besproken met mijn ouders. Mijn vader zei de naam namelijk ook al vorige week, heel toevallig.... maar die heb ik volgens mij nog wel kunnen overtuigen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:37 schreef huuphuup het volgende:
Oh Diaan wat superirritant!
Ik ben dus ook echt bang dat er allemaal geraden gaat worden enzo en ik ben zó slecht in onder druk dat soort dingen voor me houden... ik ben altijd zeg maar net 1 seconde te lang stil als het goede dan wordt genoemd.![]()
Het ergste zou ik nog vinden als mijn moeder gaat raden want die raadt altijd zo --> het is toch niet zo'n vreselijke naam als ... hè?![]()
en nu ben ik stiekem wel benieuwd naar de naam haha!
Nou wij wilden toch nog iets verrassends overhouden, vandaar dat wij het niet zeggenquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Kick en Mick vind ik dan weer meer op elkaar lijken dan Mijntje en Jasmijn. Mijntje is ook de officiele naam, dus geen afkorting van Jasmijn ofzo. Dan zou ik het ook niet vinden kunnen, huup
Wij gaan er geen probleem van maken en maken de naam bekend zo gauw wij zeker weten of het een jongen of meisje is en we er zelf uit zijn. Net zo gemakkelijk, geen geraad, gevraag, gedoe en onze kleine heeft dan al meteen de eigen naam
Ik ken een Jildou maar ook een Jildau.. volgens mij vind ik hem indd ook mooier met ou, maar het is net niet de klik die ik met die naam heb.quote:
Oh ik ken ook een Kickquote:Op dinsdag 9 december 2008 08:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen.... zo hebben wij een neefje dat Kick heet en wij Mick erg leuk vonden, maar om die reden al afviel.
Zo hebben wij stug volgehouden dat we een jongetje Arie wilden noemenquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:57 schreef huuphuup het volgende:
Mijn lief zegt net dat hij. als zijn ouders gaan raden, halstarrig vol gaat houden dat het kind D'Shontay gaat heten![]()
ik ben benieuwd of ze nog met ons willen praten danhaha
Nou het is inderdaad wat en helemaal als diegene er niet over ophoudt....quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Diaan! Dat is wat he, als de naam geraden wordt. Bij ons had een vriendin ook Simon geraden. Niets laten merken en ze was nadien ook erg verrast dat we die naam hadden!
Mooi lijstje Vlindur, dankje! De 5 namen die er nu nog staan vind ik persoonlijk de mooiste.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:16 schreef Vlindur het volgende:
kapitein_pannekoek, Famke betekend meisje in het Fries. Femke is wel erg leuk.
Zweefvliegje,
Sanne,
Doutzen,
Fardau,
Maaike,
Brecht,
(Ik let nu ff niet op je wensen, maar deze friese namen heb ik ook in mijn lijstje.)
ik ben (ook) Fries, dus oriënteer voornamelijk alleen op Friese namenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:57 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Mooi lijstje Vlindur, dankje! De 5 namen die er nu nog staan vind ik persoonlijk de mooiste.
Wat grappig dat je Fardau ertussen hebt staan, deze had ik laatst ook in m'n hoofd en volgens mij vind m'n vriend die ook wel mooi! Ik dacht namelijk dat die naam niet zo veel voorkwam
Sanne stond eigenlijk na Merel op mijn nummer 2 qua namen, maar helaas heeft iemand die ik ken haar dochtertje onlangs Sanne genoemd dus daarom valt die naam (helaas) af.
Merle stond bij ons op het lijstje voor als we een dochter kregen, maar we krijgen overduidelijk een zoonquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
ik ben (ook) Fries, dus oriënteer voornamelijk alleen op Friese namen![]()
Ik ken van school een Fardau, verder hoor ik die nooit
(Mochten wij een meisje krijgen dat wordt het Yenthe (of Jente of Jenthe of Yente)
Oh en ik ken een Merle, ze wilden merel, maar dat kon ook niet, dus hebben ze letters gehusselt
Ow wat toevalligquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:13 schreef Rabsadani het volgende:
Miss sly, Jasmijn staat ook op ons lijstjezal je zien, we zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, willen we allebei dezelfde naam aan ons kind geven
Alles kan, als jullie het maar geen probleem vinden toch?quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Schaap vindt dat te veel op elkaar lijken; wat vinden jullie, kan het of net niet?
Nee joh natuurlijk nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow wat toevallig
Nou ja, aangezien we elkaar live niet kennen, lijkt het me niet echt een probleem als het inderdaad zo zou uitpakken, toch?
Ik vind Fenne ook niet zoveel aan, zo nietszeggend. Ik ben zoiezo niet zo dol op namen die eindigen op de klank -e. Dat komt denk ik ook omdat ikzelf Diana heet en vroeger regelmatig Diane werd genoemd, verschrikkelijk vond ik dat en corrigeerde dat ook altijd.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef bixister het volgende:
hmm, sorry meiskelief maar daar vind ik juist niet zoveel aan. net of ie niet af is die naam.
en Daxis dat niet een hondenras oid? broertje van Teckel zeker.
menicole, en weet je schoonzus ook van jullie dat je die naam zou willen kiezen?quote:Op woensdag 10 december 2008 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Wij hadden een hele leuke naam voor als het een jongen zou worden. Ik weet dat mijn schoonzus die naam heel leuk vind voor als zij een jongen krijgt. Haha nu is het dus even afwachten wie wat krijgt. Krijgen we allebei een jongen mag zij de naam "hebben". Wij vinden wel iets anders!!
ik heb nog even gegoogled maar 't is volgens mij toch geen hondenras, ik weet niet hoe ik aan die associatie kom. het is overigens wel een veel voorkomende hondennaam!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:39 schreef Diaan73 het volgende:
Zou trouwens best kunnen dat dat een hondenras is, dan is het helemaal zielig.
Net als Max toch? Al vind ik dat wel een leuke naam.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:42 schreef bixister het volgende:
[..]
ik heb nog even gegoogled maar 't is volgens mij toch geen hondenras, ik weet niet hoe ik aan die associatie kom. het is overigens wel een veel voorkomende hondennaam!
Ja we hadden het er vorige week toevallig over en toen bleek dat we beiden dezelfde naam in gedachten hadden. Ik had de naam idd ergens gehoord en achteraf was dat dus bij hun. Zij vond dat wij hem wel mochten gebruiken omdat ik net iets eerder dan haar ben uitgeteld. Maar ik hoef niet zo nodig zeg maar. Misschien als tweede naam, die word toch bijna nooit gebruikt!!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:41 schreef bixister het volgende:
[..]
menicole, en weet je schoonzus ook van jullie dat je die naam zou willen kiezen?
Zussen en broers vind ik een ander verhaal hoor,is te dichbij om dezelfde naam te hebbenquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Mijn zusje is ook een paar maanden verder dan ik, maar wij hebben het er al over gehad dat we, zeker als we beiden hetzelfde zouden krijgen, toch even overleggen over wat en hoe. Liljkt me voor beide fijner een beetje duidelijkheid en verder hoeft niemand dan iets te weten als ze dat niet willen.
Wat leuk zo vroeg al klaar Huup!quote:Op woensdag 10 december 2008 23:24 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben gelukkig dé namen al![]()
en we zijn er allebei nog steeds helemaal weg van.
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindjequote:Op donderdag 11 december 2008 16:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zal tegen die traditie in gaan hoor. Ik vind dat verplicht vernoemen maar niets. Als compensatie zul je het als 2e en 3e naam kunnen geven.
Gewoon vernoemen en dan een andere roepnaam geven. Wat je zegt, het is jullie kind en je wordt dan elke dag geconfronteerd met een naam die je niks vindt, zou natuurlijk ff lekker zijn als anderen dat voor je gaan bepalen. Wat zegt je vriend ervan?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindje
Mn vriend vind het beide wel goed.. Als we hem de familienaam geven maar een andere naam vind hij ook wel prima.. Tis meer zijn vader en opa die daar veel waarde aan hechtenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gewoon vernoemen en dan een andere roepnaam geven. Wat je zegt, het is jullie kind en je wordt dan elke dag geconfronteerd met een naam die je niks vindt, zou natuurlijk ff lekker zijn als anderen dat voor je gaan bepalen. Wat zegt je vriend ervan?
Zulke mensen zouden slaag moeten krijgen bij de burgerlijke stand! En de ambtenaar erbijquote:Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef Vivi het volgende:
Net op een geboortekaartje gezien: Oliwier..
Ik vind idd dat je als (aanstaande) ouders wel rekening moet houden met de gevolgen die een aparte naam voor je kind hebben hoor.. zou echt niet willen dat mijn kindje later gepest wordt omdat ik hem een aparte naam wilde gevenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden slaag moeten krijgen bij de burgerlijke stand! En de ambtenaar erbij
Ja precies dat hebben wij dus ook maar dan gaat t steeds op de oudste zoon..quote:Op donderdag 11 december 2008 17:13 schreef huuphuup het volgende:
Is Oliwier niet gewoon een Poolse variant ofzo??
@Queen_e: ik heb ook zo'n generatie naam: Maria Elisabeth, ik heet zo, mn moeder heeft die twee omgedraaid enz enz, zo gaat het generaties lang terug. Maar ik heb dus wel een andere roepnaam gekregen, maar die staat niet in mn paspoort ofzo.
Van mij werd ook verwacht dat ik als oudste dochter die namen ook ging doorgeven aan mijn oudste dochter maar dat heb ik ze snel duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het allebei mooie namen en ik geef ze graag door, maar niet in 1 keer, ik heb namelijk nog een schoonmoeder ook waarnaar we ook willen vernoemen...
Nou ja, beledigt is niet het goede woord. tussen verbaasd en beledigt denk ik? Ze waren er al gewoon van uit gegaan dat ik dat wel zou doen en pas toen ik zei dat het óók het kind van mijn lief is en dat mijn lief óók lieve familieleden heeft waar we naar wilden vernoemen ging er een lichtje flikkeren, en toen we ook nog es zeiden dat het zomaar zou kunnen dat je maar 1 dochter krijgt in totaal ging het lampje echt branden.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:16 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ja precies dat hebben wij dus ook maar dan gaat t steeds op de oudste zoon..
Maar hoe reageerde ze daar bij jou op dan?
Ben nog niet zwanger of bevallenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
overigens zelfde verhaal met een eventuele bevalling hier, mn moeder was er al vanuit gegaan dat ze daar bij mocht zijnniet dus; toen ik zei van ja, ik hoef mn schoonmoeder daar toch ook niet bij? was ze eerst van whut?
maar toen ik zei van ja, het is voor mijn lief net zo spannend en bijzonder én zijn eerste kind en die zit er toch ook niet op te wachten dat zijn schoonmoeder dan bij zoiets intiems aanwezig is? Afgezien daarvan nog zit ik er zelf niet op te wachten. En daar was ze dus wél beledigt over... achja, als ze nog een bevalling wil meemaken neemt ze dr zelf nog maar een...
Nou toen dit gesprek plaats had was ik ook nog niet zwanger hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 17:35 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben nog niet zwanger of bevallenmaar ik weet nu al wel dat ik bij mijn bevalling ook niemand behalve mn vriend en de verloskundige.. Vind dat iets prives wat k alleen met mn vriend wil delen..
Ja, nou ja, ik zou zeggen: jammer dan. Als je het zelf graag wil moet je het doen, maar niet uit angst voor ruzie.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindje
is dat niet t zelfde als de hockeyerquote:Op donderdag 11 december 2008 18:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe spreek je dit eigenlijk uit Vlindur?
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe spreek je dit eigenlijk uit Vlindur?
Ja handig voor de mensen die niet uit Friesland komenquote:Op donderdag 11 december 2008 18:43 schreef Vlindur het volgende:
Eigenlijk gewoon zoals je het zegt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
Beertje voor een volwassen vrouw is al 1 ietsquote:Op donderdag 11 december 2008 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Mja, dat vond ik vroeger altijd al raar aan die Beertje van Beers ofzo, okay een naamgrapje is leuk maar dit ging wel wat ver?![]()
Die heet toch gewoon Barbara met Beertje als derde naam of zo?quote:Op donderdag 11 december 2008 20:35 schreef huuphuup het volgende:
Mja, dat vond ik vroeger altijd al raar aan die Beertje van Beers ofzo, okay een naamgrapje is leuk maar dit ging wel wat ver?![]()
Ja? Oh, ik ken haar echt alleen als Beertje. Trouwens, op haar wiki-pagina, de naam van haar dochter...quote:Op donderdag 11 december 2008 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Die heet toch gewoon Barbara met Beertje als derde naam of zo?
Officieel: Barbara Berina Beertje Van Beersquote:Op donderdag 11 december 2008 21:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja? Oh, ik ken haar echt alleen als Beertje. Trouwens, op haar wiki-pagina, de naam van haar dochter...
Ah okay, maar de eerste naam hoeft niet per se de roepnaam te zijn toch? Ze gebruikt in ieder geval zelf Beertje... nouja, fijn voor haar dat ze er zelf wel de humor van in ziet danquote:Op donderdag 11 december 2008 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Officieel: Barbara Berina Beertje Van Beers
Kinderen: Dochtertje Tigerlily Bella Grace Pate (27 augustus 2007)
Ik geloof dat d'r ouders sowieso wel een bizar gevoel voor humor hadden, BBBvB, maar zelf heeft ze er ook niet veel van geleerd (tijgerlelie)
Klopt helemaal, maar het ging eigenlijk ook meer om die ouders-opmerking van ik weet niet meer wie maar volgens mij niet van jouquote:Op donderdag 11 december 2008 21:22 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ah okay, maar de eerste naam hoeft niet per se de roepnaam te zijn toch? Ze gebruikt in ieder geval zelf Beertje... nouja, fijn voor haar dat ze er zelf wel de humor van in ziet dan
Tigerlilyquote:Op donderdag 11 december 2008 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Officieel: Barbara Berina Beertje Van Beers
Kinderen: Dochtertje Tigerlily Bella Grace Pate (27 augustus 2007)
Ik geloof dat d'r ouders sowieso wel een bizar gevoel voor humor hadden, BBBvB, maar zelf heeft ze er ook niet veel van geleerd (tijgerlelie)
quote:Op donderdag 11 december 2008 20:31 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
In een VT wonen van maart dit jaar kwam ik deze naam tegen: Bensje Bonte.Ha die VT Wonen zat ik laatst ook nog eens te lezen en toen dacht ik eerst dat ze het over de hond hadden ofzoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies... niet echt een leuke naam dus, vind ik. Vergelijkbaar met Pioenroos of zoquote:Op donderdag 11 december 2008 22:45 schreef bixister het volgende:
Tigerlily is toch ook een echte lelie-soort?
Preciesquote:Op donderdag 11 december 2008 22:57 schreef bixister het volgende:
of je hebt om heel speciale redenen een zeer innige band met de Pioenroos, en je vindt 'gewone' rozen niet zoveel aan. dan wordt 't alweer een hele andere zaak.
Dat mischien wel maar op zich vind ik tigerlily ook niet heel erg(zou em zelf niet kiezen)quote:Op donderdag 11 december 2008 22:47 schreef bixister het volgende:
ik vind Beertje ook niet zo erg eigenlijk. wel heeft de naam naar mijn smaak (net als tigerlily) een tikkie te hoog stoeipoes-gehalte. daar zou ik een kind niet zomaar mee willen opzadelen.
Hihi, hier een EGF'erquote:
Ja, zo ja, Ik denk dat je de enige bent die het uit kan spreken hieroquote:Op donderdag 11 december 2008 22:40 schreef bixister het volgende:
Preet!![]()
![]()
en Jongetje!![]()
![]()
vlindur, net als teake v.d. meer!(of IS 't Teake vd Meer!??!
).
ik vind trouwens juist de namen die je ouders hebben heel vernoembaar, zo zie je maar hoe smaken verschillen.
Poppy-Jane wordt waarschijnlijk Pop, en dat is wat midlifecrises mannen tegen hun veel te jonge en blonde vriendinnen zeggen toch? ("Pop, wacht jij even in de auto?")quote:Op donderdag 11 december 2008 23:46 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Dat mischien wel maar op zich vind ik tigerlily ook niet heel erg(zou em zelf niet kiezen)
Zo vind ik trouwens Poppy-Jane voor een meisje heel leuk (dochet van Jamie Oliver heet Poppy) en voor een jongen hoorde ik laats Rocco (zo heet de zoon van Madonna ook) en die vind ik echt heel gaaf.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:18 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Ik zie er geen oude meneer in een krijtstreep in die leiding geeft aan een multinational.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 december 2008 04:05 schreef t_igger het volgende:
Weer een neefje erbij!
Geboren op 10 december:
Wouter Thijs
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik ken m ook uitgesproken als tèku
quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:06 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ja, zo ja, Ik denk dat je de enige bent die het uit kan spreken hiero
En ik ben een Veenstra
Oh de tweeling broer en zus van mijn oma ook!quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:18 schreef bixister het volgende:
ik heb ook een 'tante' Zus. dat vinnik juist weer wel leuk. ze heet overigens officieel heel anders, maar was een van een tweeling. en zij werden steevast Broer en Zus genoemd. is nooit meer veranderd.
Ik kreeg laatst een inschrijving binnen voor een jongen "Eland"quote:Op vrijdag 12 december 2008 01:18 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Ik vind dat dieren-gedoe op Merel en Mees na toch niet echt leuk. En vooral Mees kan nu geloof ik echt niet meer (jammer wel)
Ik ken een jongetje dat Bonnie Beer heet. Dan is het toch net alsof je het over een figuurtje uit een kinderboek hebt? Ik zie er geen oude meneer in een krijtstreep in die leiding geeft aan een multinational. -Niet dat dat moet, maar je weet het niet.
(Preet vinger in je reet)
dan vind ik ER logischer. ze is ER! en dan Ertje. of Erna, iets minder pestgevoelig.quote:Op vrijdag 12 december 2008 09:30 schreef Iksje het volgende:
een koppel dat als tweede kind een meisje verwachtte, maar toch geen naam konden bedenken. Zelfs niet na de bevalling... dus zei de vader: " ja, ze "is" er" Maar Is vonden ze kort, dus is het Iske geworden![]()
bij Liande past alles toch wel? hopelijk vinden jullie een naam die jullie allebei leuk vinden! Mats bijvoorbeeld, (als variant op Mat(thij)s)?quote:(Ma)thijs vind ik een hele leuke naam, maar daar krijg ik vriendlief dus niet aan. Vind 'ie 'n "krapulennaam" (krapuul=tuig)
Maar hij past wel bij Liande, toch?
Ik woon praktisch in Belgiëquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:25 schreef bixister het volgende:
sjeen & ferrari, in België is 't dat misschien wel he. en de bijbelse oorsprong: van Mattheus natuurlijk.
Waarom niet eigenlijk? Is toch niet zo gek gedacht in Nederland?quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:34 schreef Igraine het volgende:
Het leek ons alleen niet erg voor de hand liggend.
Omdat het voor ons overduidelijk een engelse naam met bijbehorende uitspraak is.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Is toch niet zo gek gedacht in Nederland?
Ja precies, daar waren we al bang voor.quote:Op vrijdag 12 december 2008 10:42 schreef bixister het volgende:
haha Dariel en Mieron.dat komt ervan Igraine!
Excuus! Noli zal het btw ook nog wel weten, maar niet heel veel meer hoor!quote:
Beetje?quote:
Voor mij niet, ik zou de namen van je meisjes waarschijnlijk ook als Mieron en Dariel uitspreken als ik ze zo zou zien staan... toch wel iets anders dan Shirley, dat kan haast niets anders dan op zijn Engelsquote:Op vrijdag 12 december 2008 10:42 schreef Igraine het volgende:
Omdat het voor ons overduidelijk een engelse naam met bijbehorende uitspraak is.
En hoe lang precies denk je dat vol te gaan houden?quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:42 schreef Brighteyes het volgende:
En nee... ik ga niks weggeven, geen eerste letters, helemaal niks.![]()
Dapperquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja Soepie! Doe eens? Ik ben benieuwd!
En Yoni, ik hoop het toch op z'n minst vol te houden totdat ik zwanger ben.D
Oh leuk dus volgende maand krijgen we de naam te horen?quote:Op vrijdag 12 december 2008 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja Soepie! Doe eens? Ik ben benieuwd!
*checkt pm box* Ah ze meent hetquote:Op vrijdag 12 december 2008 19:10 schreef Brighteyes het volgende:
Elsa, Emilia, Evelina, Engla en Elvira staan ook nog in de top 100quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:08 schreef Rabsadani het volgende:
Heh, Er zullen een hoop meisjes zijn in Zweden die E..A heten: Emma, Ella én Ebba (?!) staan er alledrie in
Zo te zien moet ik later mijn inspiratie op doen in Zwedenquote:Op vrijdag 12 december 2008 23:08 schreef Rabsadani het volgende:
Heh, Er zullen een hoop meisjes zijn in Zweden die E..A heten: Emma, Ella én Ebba (?!) staan er alledrie in
Thnx, ik vind het een leuke naam maar ik vond het dus wel altijd al heel vrouwelijk!quote:Op vrijdag 12 december 2008 23:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Weet ik! Toevallig stond Moa zeer hoog op ons namenlijstje! Moa is afgeleid van Mor, wat Moeder betekent.
Hier spreken ze het trouwens uit als MoeA, dus de o als een oe klank. Dochtertje van Ruud van Nistelrooij heet ook Moa, maar ik gok dat dat zij de Nederlandse uitspraak aanhouden
De lijst van voornamelijk.nl is hetzelfde als die van svenskanamn.se. Daar staan dus de jochiesquote:Op zaterdag 13 december 2008 12:27 schreef Lishe het volgende:
wat een mooie namen knut, heb je ook een jongenslijstje?
Ella en elin vind ik erg mooi. En ida, schattig!
Ja, die is ook leuk. Maar nog mooier vind ik Emmequote:Op zondag 14 december 2008 14:16 schreef Meiske_lief het volgende:
Ik kwam net de naam Imme tegen, die vind ik ook wel erg mooi!
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |