abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 december 2008 @ 04:05:14 #226
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_63952001
Weer een neefje erbij!

Geboren op 10 december:
Wouter Thijs
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_63952483
Jongetje Wij noemen jongste ook wel eens zus maar gelukkig heeft ze een eigen naam waar ze alle kanten mee op kan.
Gefeliciteerd met je neefje t_igger Mooie namen
Saartje
pi_63953325
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 04:05 schreef t_igger het volgende:
Weer een neefje erbij!

Geboren op 10 december:
Wouter Thijs
Gefeliciteerd!
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:13:38 #229
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63953404
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik ken m ook uitgesproken als tèku
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:06 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Ja, zo ja, Ik denk dat je de enige bent die het uit kan spreken hiero
En ik ben een Veenstra
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_63953471
ik heb ook een 'tante' Zus. dat vind ik juist weer wel leuk. ze heet overigens officieel heel anders, maar was een van een tweeling. en zij werden steevast Broer en Zus genoemd. is nooit meer veranderd.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:20:01 #231
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63953504
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:18 schreef bixister het volgende:
ik heb ook een 'tante' Zus. dat vinnik juist weer wel leuk. ze heet overigens officieel heel anders, maar was een van een tweeling. en zij werden steevast Broer en Zus genoemd. is nooit meer veranderd.
Oh de tweeling broer en zus van mijn oma ook!
Waren ook de jongste kinderen in een nest van 15 of zo, namen waren zeker op ...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:26:41 #232
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63953647
Mijn oma werd ook Zus genoemd. Terwijl ze eigenlijk Lisa heette.
Lena noemt Luuke ook altijd Sus. (Of Maaaaa, als ze boos is.) Knap vind ik, ze kan geen Luuke zegen nog en is zelf met Sus begonnen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63953725
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 01:18 schreef LouiseSteptoe het volgende:
Ik vind dat dieren-gedoe op Merel en Mees na toch niet echt leuk. En vooral Mees kan nu geloof ik echt niet meer (jammer wel)

Ik ken een jongetje dat Bonnie Beer heet. Dan is het toch net alsof je het over een figuurtje uit een kinderboek hebt? Ik zie er geen oude meneer in een krijtstreep in die leiding geeft aan een multinational. -Niet dat dat moet, maar je weet het niet.

(Preet vinger in je reet )
Ik kreeg laatst een inschrijving binnen voor een jongen "Eland"
Bij Merel, Arent en Wolf heb ik de associatie met het dier niet meer, maar bij Eland zag ik 'm gelijk voor me staan

En Jongetje... doet me denken aan het verhaal van een collega. Zij kent een koppel dat als tweede kind een meisje verwachtte, maar toch geen naam konden bedenken. Zelfs niet na de bevalling... dus zei de vader: " ja, ze "is" er" Maar Is vonden ze kort, dus is het Iske geworden

Over jongetjes gesproken...volgende week echo (22w) en je zal net zien dat het hier ook een jongen wordt. Jammer genoeg blijft vriendlief aan z'n lelijke naam vasthouden, dus dat wordt nog een pittige discussie. Heb al gezegd dat 'ie het kind deze keer niet moet erkennen, dan draagt het maar mijn achternaam en kan ik het zelf gaan aangeven bij de burgerlijke stand (om toch maar te voorkomen dat 'ie die lelijke naam als officiële naam gaat inschrijven )

(Ma)thijs vind ik een hele leuke naam, maar daar krijg ik vriendlief dus niet aan. Vind 'ie 'n "krapulennaam" (krapuul=tuig)
Maar hij past wel bij Liande, toch?
pi_63953756
Oh een collega van mijn zusje heet gewoon echt Zusje of Susje ik weet niet hoe je het schrijft, maar je zegt gewoon zusje. Stond toch even gek te kijken toen ik die naam voor het eerst hoorde, maar het heeft wel iets liefs.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_63953849
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:30 schreef Iksje het volgende:
een koppel dat als tweede kind een meisje verwachtte, maar toch geen naam konden bedenken. Zelfs niet na de bevalling... dus zei de vader: " ja, ze "is" er" Maar Is vonden ze kort, dus is het Iske geworden
dan vind ik ER logischer. ze is ER! en dan Ertje. of Erna, iets minder pestgevoelig.
quote:
(Ma)thijs vind ik een hele leuke naam, maar daar krijg ik vriendlief dus niet aan. Vind 'ie 'n "krapulennaam" (krapuul=tuig)
Maar hij past wel bij Liande, toch?
bij Liande past alles toch wel? hopelijk vinden jullie een naam die jullie allebei leuk vinden! Mats bijvoorbeeld, (als variant op Mat(thij)s)?
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:42:48 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_63953986
Ipv Matthijs kun je ook Matt, Thies of Tije/Thije doen.
Iske vind ik wel grappig klinken, je moet alleen het verhaal er achter niet weten.
Eland is vrij bizar.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2008 @ 09:58:11 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63954346
Mathijs is helemaal geen krapuul-achtige naam hoor In tegendeel... Dat gevoel heb ik er echt niet bij, vind het zelf eerder de 'hockey'-kant (nofi!!!) op gaan
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63954455
Mathijs of matthijs vind ik geen tuig naam hoor. Die krijg ik eerder bij de echte kamp namen. Maar dit is toch gewoon een nette naam. Ik dacht zelf ook nog iets bijbels maar dat weet ik niet zeker.
pi_63954889
sjeen & ferrari, in België is 't dat misschien wel he. en de bijbelse oorsprong: van Mattheus natuurlijk.
pi_63954931
Vind het zelf ook verre van een tuignaam. Hij zal wel ooit een krapulige Thijs tegen gekomen zijn ofzo
pi_63955084
Ik vind Mathijs best een nette naam eigenlijk. Maar misschien ligt dat in België inderdaad anders.

Vanmorgen waren wij bij het consultatiebureau en werden we geroepen "Da-riel?" Oh jee, dacht ik gelijk.
We hadden vooraf wel bedacht dat er mensen zouden kunnen zijn die het zo uit zouden spreken. Het leek ons alleen niet erg voor de hand liggend. En toch, ze is nog geen drie weken en het is al zover.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 12 december 2008 @ 10:34:34 #242
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63955090
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:25 schreef bixister het volgende:
sjeen & ferrari, in België is 't dat misschien wel he. en de bijbelse oorsprong: van Mattheus natuurlijk.
Ik woon praktisch in België Overigens vind ik Math(ie) wel weer ehhh... nou ja
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2008 @ 10:38:09 #243
43556 miss_dynastie
pi_63955167
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:34 schreef Igraine het volgende:
Het leek ons alleen niet erg voor de hand liggend.
Waarom niet eigenlijk? Is toch niet zo gek gedacht in Nederland?
pi_63955175
Zo zal ik mijn kind dus nooit richard noemen. Alle richards die ik ben tegen gekomen vond ik eikels.
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:38:47 #245
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_63955179
Mathijs en Thijs vind ik eerder kakkig dan kamp. Het zal idd wel van Mathias komen en bijbels zijn.
Eland vind ik dubbel ellendig, tis en een dier en het is Ellende in het Duits toch?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_63955251
haha Dariel en Mieron. dat komt ervan Igraine!
pi_63955259
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:38 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waarom niet eigenlijk? Is toch niet zo gek gedacht in Nederland?
Omdat het voor ons overduidelijk een engelse naam met bijbehorende uitspraak is.

Ik heet zelf bijvoorbeeld Shirley en ondanks dat ik in Nederland woon, verwacht ik niet dat iemand dat uit gaat spreken 'op z'n nederlands'.

Eerlijk toegegeven, bij de eerste waren we er helemaal niet op bedacht, dat het anders uitgesproken zou worden. Nu wel, maar toch klinkt het voor mij juist vergezocht.
pi_63955285
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 10:42 schreef bixister het volgende:
haha Dariel en Mieron. dat komt ervan Igraine!
Ja precies, daar waren we al bang voor.
  vrijdag 12 december 2008 @ 11:42:20 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63956872
Hmmmm, ik ben hier zo af en toe eens aan het denken over een jongensnaam en de roepnaam lijkt al wat vastere vormen aan te gaan nemen. Er is nog een reserve naam, maar ik denk dat het toch degene wordt die nu bovenaan staat.
Maar... ik wil er graag ook een 2e naam achter, net als bij Sasha. Voor een meisje hebben we ook 2 namen.
Helaas pas de reserve naam niet achter de favoriete naam, dat bekt gewoon niet echt.

Denkt verder...

En nee... ik ga niks weggeven, geen eerste letters, helemaal niks.
pi_63957085
Beetje aan het rammelen, BE?
A little nonsense now and then is cherished by the wisest men.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')