Ik vind Fenne ook niet zoveel aan, zo nietszeggend. Ik ben zoiezo niet zo dol op namen die eindigen op de klank -e. Dat komt denk ik ook omdat ikzelf Diana heet en vroeger regelmatig Diane werd genoemd, verschrikkelijk vond ik dat en corrigeerde dat ook altijd.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:36 schreef bixister het volgende:
hmm, sorry meiskelief maar daar vind ik juist niet zoveel aan. net of ie niet af is die naam.
en Daxis dat niet een hondenras oid? broertje van Teckel zeker.
menicole, en weet je schoonzus ook van jullie dat je die naam zou willen kiezen?quote:Op woensdag 10 december 2008 09:35 schreef MeNicole het volgende:
Wij hadden een hele leuke naam voor als het een jongen zou worden. Ik weet dat mijn schoonzus die naam heel leuk vind voor als zij een jongen krijgt. Haha nu is het dus even afwachten wie wat krijgt. Krijgen we allebei een jongen mag zij de naam "hebben". Wij vinden wel iets anders!!
ik heb nog even gegoogled maar 't is volgens mij toch geen hondenras, ik weet niet hoe ik aan die associatie kom. het is overigens wel een veel voorkomende hondennaam!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:39 schreef Diaan73 het volgende:
Zou trouwens best kunnen dat dat een hondenras is, dan is het helemaal zielig.
Net als Max toch? Al vind ik dat wel een leuke naam.quote:Op woensdag 10 december 2008 10:42 schreef bixister het volgende:
[..]
ik heb nog even gegoogled maar 't is volgens mij toch geen hondenras, ik weet niet hoe ik aan die associatie kom. het is overigens wel een veel voorkomende hondennaam!
Ja we hadden het er vorige week toevallig over en toen bleek dat we beiden dezelfde naam in gedachten hadden. Ik had de naam idd ergens gehoord en achteraf was dat dus bij hun. Zij vond dat wij hem wel mochten gebruiken omdat ik net iets eerder dan haar ben uitgeteld. Maar ik hoef niet zo nodig zeg maar. Misschien als tweede naam, die word toch bijna nooit gebruikt!!quote:Op woensdag 10 december 2008 10:41 schreef bixister het volgende:
[..]
menicole, en weet je schoonzus ook van jullie dat je die naam zou willen kiezen?
Zussen en broers vind ik een ander verhaal hoor,is te dichbij om dezelfde naam te hebbenquote:Op dinsdag 9 december 2008 22:46 schreef miss_sly het volgende:
Mijn zusje is ook een paar maanden verder dan ik, maar wij hebben het er al over gehad dat we, zeker als we beiden hetzelfde zouden krijgen, toch even overleggen over wat en hoe. Liljkt me voor beide fijner een beetje duidelijkheid en verder hoeft niemand dan iets te weten als ze dat niet willen.
Wat leuk zo vroeg al klaar Huup!quote:Op woensdag 10 december 2008 23:24 schreef huuphuup het volgende:
Wij hebben gelukkig dé namen al![]()
en we zijn er allebei nog steeds helemaal weg van.
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindjequote:Op donderdag 11 december 2008 16:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zal tegen die traditie in gaan hoor. Ik vind dat verplicht vernoemen maar niets. Als compensatie zul je het als 2e en 3e naam kunnen geven.
Gewoon vernoemen en dan een andere roepnaam geven. Wat je zegt, het is jullie kind en je wordt dan elke dag geconfronteerd met een naam die je niks vindt, zou natuurlijk ff lekker zijn als anderen dat voor je gaan bepalen. Wat zegt je vriend ervan?quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindje
Mn vriend vind het beide wel goed.. Als we hem de familienaam geven maar een andere naam vind hij ook wel prima.. Tis meer zijn vader en opa die daar veel waarde aan hechtenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:01 schreef Vivi het volgende:
[..]
Gewoon vernoemen en dan een andere roepnaam geven. Wat je zegt, het is jullie kind en je wordt dan elke dag geconfronteerd met een naam die je niks vindt, zou natuurlijk ff lekker zijn als anderen dat voor je gaan bepalen. Wat zegt je vriend ervan?
Zulke mensen zouden slaag moeten krijgen bij de burgerlijke stand! En de ambtenaar erbijquote:Op donderdag 11 december 2008 17:00 schreef Vivi het volgende:
Net op een geboortekaartje gezien: Oliwier..
Ik vind idd dat je als (aanstaande) ouders wel rekening moet houden met de gevolgen die een aparte naam voor je kind hebben hoor.. zou echt niet willen dat mijn kindje later gepest wordt omdat ik hem een aparte naam wilde gevenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:05 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden slaag moeten krijgen bij de burgerlijke stand! En de ambtenaar erbij
Ja precies dat hebben wij dus ook maar dan gaat t steeds op de oudste zoon..quote:Op donderdag 11 december 2008 17:13 schreef huuphuup het volgende:
Is Oliwier niet gewoon een Poolse variant ofzo??
@Queen_e: ik heb ook zo'n generatie naam: Maria Elisabeth, ik heet zo, mn moeder heeft die twee omgedraaid enz enz, zo gaat het generaties lang terug. Maar ik heb dus wel een andere roepnaam gekregen, maar die staat niet in mn paspoort ofzo.
Van mij werd ook verwacht dat ik als oudste dochter die namen ook ging doorgeven aan mijn oudste dochter maar dat heb ik ze snel duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren. Ik vind het allebei mooie namen en ik geef ze graag door, maar niet in 1 keer, ik heb namelijk nog een schoonmoeder ook waarnaar we ook willen vernoemen...
Nou ja, beledigt is niet het goede woord. tussen verbaasd en beledigt denk ik? Ze waren er al gewoon van uit gegaan dat ik dat wel zou doen en pas toen ik zei dat het óók het kind van mijn lief is en dat mijn lief óók lieve familieleden heeft waar we naar wilden vernoemen ging er een lichtje flikkeren, en toen we ook nog es zeiden dat het zomaar zou kunnen dat je maar 1 dochter krijgt in totaal ging het lampje echt branden.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:16 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ja precies dat hebben wij dus ook maar dan gaat t steeds op de oudste zoon..
Maar hoe reageerde ze daar bij jou op dan?
Ben nog niet zwanger of bevallenquote:Op donderdag 11 december 2008 17:31 schreef huuphuup het volgende:
[..]
overigens zelfde verhaal met een eventuele bevalling hier, mn moeder was er al vanuit gegaan dat ze daar bij mocht zijnniet dus; toen ik zei van ja, ik hoef mn schoonmoeder daar toch ook niet bij? was ze eerst van whut?
maar toen ik zei van ja, het is voor mijn lief net zo spannend en bijzonder én zijn eerste kind en die zit er toch ook niet op te wachten dat zijn schoonmoeder dan bij zoiets intiems aanwezig is? Afgezien daarvan nog zit ik er zelf niet op te wachten. En daar was ze dus wél beledigt over... achja, als ze nog een bevalling wil meemaken neemt ze dr zelf nog maar een...
Nou toen dit gesprek plaats had was ik ook nog niet zwanger hoorquote:Op donderdag 11 december 2008 17:35 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben nog niet zwanger of bevallenmaar ik weet nu al wel dat ik bij mijn bevalling ook niemand behalve mn vriend en de verloskundige.. Vind dat iets prives wat k alleen met mn vriend wil delen..
Ja, nou ja, ik zou zeggen: jammer dan. Als je het zelf graag wil moet je het doen, maar niet uit angst voor ruzie.quote:Op donderdag 11 december 2008 16:59 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Ben k wel met je eens, maar ligt wel gevoelig in hun familie.. Omdat mijn vriend de enige is die de naam kan doorgeven wordt ook van hem verwacht dat ie dat doet.. Denk niet dat het ons in dank afgenomen wordt als we dat niet doen.. Maar van de andere kant is het wel ons kindje
is dat niet t zelfde als de hockeyerquote:Op donderdag 11 december 2008 18:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe spreek je dit eigenlijk uit Vlindur?
quote:Op donderdag 11 december 2008 18:36 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Hoe spreek je dit eigenlijk uit Vlindur?
Ja handig voor de mensen die niet uit Friesland komenquote:Op donderdag 11 december 2008 18:43 schreef Vlindur het volgende:
Eigenlijk gewoon zoals je het zegt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |