Fenne vind ik niet zo, maar mijn oud-stagebegeleider kreeg een dochter Femme. Soms kom je op kraamvisite en dan blijkt zo'n naam echt bij zo'n mensje te horen. Haar oudere zus heet Pleun... dat was echt zo'n stoere meid van rubber laarzen aan, door plassen stampen en in bomen klimmen. Femme was bij haar geboorte al echt zo'n meisje-meisje.
Hier in de buurt is ook een Rozemarijn geboren. Ook niet mijn smaak, maar bij haar past die naam gewoon. Haar oudere broer heet Benjamin en samen bekt dat toch wel lekker.
Eén van mijn collega's heet Mijntje en inderdaad, als je 20+ bent is een verkleinnaam als voornaam niet zo leuk meer. Ik hou dan ook niet zo van Femke, Aukje, Brechtje, Eefje, Noortje en dat soort namen.
Onze kids [vooruit: biologisch gezien zijn ze van mijn vriend] heten Kim en Rik. Lekker kort en krachtig en die namen passen ook bij ze. Zeker omdat ze ook een achternaam hebben die uit één lettergreep bestaat, samen bekt dat wel lekker.
Voor de rest hou ik in mijn omgeving mijn mening voor me van wat ik wel en niet mooi vindt. [Toekomstig] zwangeren mogen lekker zelf hun hersens pijnigen over DE naam en van mij horen ze toch dat het een leuke naam is. En al is het niet mijn smaak, soms past een naam gewoon bij een kindje. Wij vonden het al lastig om een leuke naam voor de hond te bedenken, dus het is maar goed dat we over kindernamen niet na hoeven te denken.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste,
Jongste en
LaraMijn
mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.