Goed hequote:Op maandag 10 november 2008 20:29 schreef Lishe het volgende:
Fuente, hier nog maar een keer: Wat leuk van Saar! Ik vind het een prima plannetje van haar...!
Serieus? Want raggel klinkt als roggel, zou ik zelf echt nooit gebruiken als uitspraak.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Toch is Raggel een normale uitspraak, net als Kachel maar dan met een R zeg maar.
Zo zeg ik het zelf wel, en andere Rachels die ik ken ook.
Reetsjel vind ik sowieso meteen heel tacky klinken.
Rasjel schrijf je toch eigenlijk als Rachelle?
Ik vind raggel zo raar klinkenquote:Op donderdag 13 november 2008 14:36 schreef oh-oh het volgende:
Rasjel schrijf je toch eigenlijk als Rachelle?
mijn omaquote:Op donderdag 13 november 2008 14:47 schreef Iksje het volgende:
[..]
Ik vind raggel zo raar klinken
Rachel zou ik rasjel uitspreken, maar dat komt misschien omdat ik Belgische ben, en die nogal snel 'verfransen' in de uitspraak.
Rachelle wordt dan idd ra-sjel-le.
Ik gok dat de ouders van Cateau dachten... hmmm Kato, leuke naam. Maar die spelling hebben we al te veel... Cato dan maar... of nee wacht, eau spreek je ook uit als o... Cateau, zo heeft vast nog niemand de naam gespeld
t was na nagevraagd te hebben in schrijve idd Rachelquote:Op donderdag 13 november 2008 14:39 schreef Ynske het volgende:
Ik had iemand in de klas zitten die fonetisch gezien Reetjsel heette maar weet helemaal niet meer hoe dat geschreven werd
Tis mijn derde naamquote:Op donderdag 13 november 2008 14:38 schreef bixister het volgende:
oh-oh, heet jij ook Rachel dan, en zeg je zelf 'Raggel'?
Dat spreek je eigenlijk volgens mij dan weer uit als Rakelle.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:13 schreef Vicky het volgende:
Ik had een collegatje en die heette ook Reetsje (fonetisch dan) en haar naam schrijf je zo: Racquel
Over de uitspraak van Racquel ben ik het ook al met je eens, daar kan ik echt geen Reetsjel van maken hoor.quote:Op donderdag 13 november 2008 15:28 schreef bixister het volgende:
ah gelukkig BE, ik ben niet de enige.
quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Wie weet er leuke jongens en meisjesnamen die passen bij Ivan
Vrienden van ons komen er niet uit!
Werner is wel heel leukquote:Op donderdag 13 november 2008 20:07 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Mijn vader zijn broer heet Ivan. Hijzelf heet Werner en zijn jongste broer Philippe...
Ivan en Vida (v)quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Ik ken een Werner en Madelon.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:54 schreef Beaker het volgende:
Ah daar ken ik er ook eentje van, maar dan als Elif geschreven. Ik vind het ook echt een lieve naamquote:Op donderdag 13 november 2008 22:22 schreef pinquit het volgende:
ohja, iemand die ik van vroeger 'ken' heet Elief
Collega van me het Elife volgens mij is het een turkse naamquote:Op donderdag 13 november 2008 22:48 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ah daar ken ik er ook eentje van, maar dan als Elif geschreven. Ik vind het ook echt een lieve naam
Misschien vernoemd naar de italiaanse wielrenner?quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik las net ergens een klein menneke, Fausto
Er zijn hier op Fok! 2 Aydens, 1 ervan spreekt uit als 'eeden', de ander als 'aiden'quote:Op vrijdag 14 november 2008 01:21 schreef Nantes het volgende:
Ayden is ook wel een leuke naam, maar hoe spreken jullie het uit?
Want ik had laatst een discussie met iemand over de uitspraak.
Nee die mensen zijn ieg hartstikke Hollands.quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:05 schreef pinquit het volgende:
[..]
Misschien vernoemd naar de italiaanse wielrenner?
Of sowieso misschien italiaans
Moet jij ook denken aan die lesbische tante/zus (?) Oeps! bommoeder dus uit Jan, Jans en de kinderen?quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:28 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik vind Hanna zo lomp. Dan denk ik echt aan een zwaarlijvige dragonder.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:28 schreef Vivi het volgende:
Nee, ik vind Hanna zo lomp. Dan denk ik echt aan een zwaarlijvige dragonder.
Kiki, Steffie, Evi, Joske, Tara, Tessiequote:Op vrijdag 14 november 2008 14:42 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Wij lijken er niet uit te komen dus alle hulp is welkom!!
We zoeken:
- een lieve maar toch ook stoere meisjesnaam
- niet al te lang en niet te veel voorkomend.
Tevens niet beginnend met een P, M of A.
Ideeën??
Robin.quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:42 schreef Fruppel het volgende:
Help!! Wij lijken er niet uit te komen dus alle hulp is welkom!!
We zoeken:
- een lieve maar toch ook stoere meisjesnaam
- niet al te lang en niet te veel voorkomend.
Tevens niet beginnend met een P, M of A.
Ideeën??
quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:10 schreef Webkim het volgende:
[..]
Robin.
(Als in Rob-in, niet als in Roo-bin.)
Renee?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:59 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb een paar namen langs zien komen die erg leuk zijn!
Top en heel erg bedankt zover, ik ga het zo meteen in de groep gooien!
Iksje, we willen een naam die niet te stoer is maar ook niet te lief...tja moeilijk uit te leggen haha.
Vlindur, ik vind Esmee leuk maar ben er zeker van dat mijn vriend die mening niet deelt
Ferrari het is inderdaad onze 1ste, en idd geen namen met een A.. vind ik zo stom haha.
Tess (ook van BE en Guuzewuus) staat ook op mijn lijstje maar jammer genoeg tot op heden niet op de van mijn vriend.
Robin kan helaas niet want zo heet een neefje al.
Wat moeilijk is dit zeg!
Kleine toetsjes he BEquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:02 schreef Brighteyes het volgende:Ik dacht oolk aan vieze duingn idd!
My thought exactly...betekenis is echt hartstikke mooi hoor..maar die naamquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:27 schreef bixister het volgende:
lumen duidt toch op licht? als in 'lumineus'? dat is op zich best een aardige betekenis vind ik, maar als naam vind ik 'm niet mooi.
Ik wil um wel hoor!!quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:19 schreef Lishe het volgende:
Luuke (Ik ga 'm hier ooit nog slijten hoor!!!)
quote:Avalon, in deze sage, is een "in de nevelen verborgen" oord dat slechts bereikbaar is voor diegenen die de magische boot kunnen roepen en het eiland kunnen vinden. Volgens de sage is dit het eiland waar Koning Arthur rust na zijn verwonding door Mordred in de Slag bij Camlann, nadat hij er door zijn halfzuster Morgan le Fay is heengebracht. Volgens sommige legenden rust hij daar totdat hij weer ontwaakt om Engeland te redden. Volgens dezelfde legende is Avalon het eiland waar Excalibur ooit is gesmeed.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 november 2008 00:28 schreef Nantes het volgende:
Nou, ik ben zwanger!
Als het een jongetje wordt gaat hij ws Noah heten en een meisje Yael, zoals ik al eerder aangaf deze namen mooi te vinden.
quote:Op dinsdag 25 november 2008 19:26 schreef livelink het volgende:
In de weblog kwam ik deze naam tegen. Hij kon hier wel mooi staan.
Dat is te hopenquote:Op zondag 30 november 2008 04:00 schreef Principessa het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Ik hoop maar dan dat je een jongetje of een meisje een krijgt...
![]()
![]()
![]()
ow mehn dat doe je je kind toch niet aanquote:
Glinster heet wel Glinster A, dus laten we hopen dat dat iets leuks is en geen Appel of zoquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
ow mehn dat doe je je kind toch niet aan
Teddy, Teddie?quote:Op vrijdag 14 november 2008 20:59 schreef Fruppel het volgende:
Ik heb een paar namen langs zien komen die erg leuk zijn!
Top en heel erg bedankt zover, ik ga het zo meteen in de groep gooien!
Iksje, we willen een naam die niet te stoer is maar ook niet te lief...tja moeilijk uit te leggen haha.
Vlindur, ik vind Esmee leuk maar ben er zeker van dat mijn vriend die mening niet deelt
Ferrari het is inderdaad onze 1ste, en idd geen namen met een A.. vind ik zo stom haha.
Tess (ook van BE en Guuzewuus) staat ook op mijn lijstje maar jammer genoeg tot op heden niet op de van mijn vriend.
Robin kan helaas niet want zo heet een neefje al.
Wat moeilijk is dit zeg!
Ik moet dan denken aan Hannah uit de familie knots en dan vooral aan hoe opa het dan uitsprak.quote:
Mila it is!quote:Op zondag 30 november 2008 10:12 schreef Nantes het volgende:
[..]
Dat is te hopen.
Hmm, ik vind Mila voor een meisje ook erg leuk... twijfel, twijfel.
Ik zou het zelf niet doen.... zo hebben wij een neefje dat Kick heet en wij Mick erg leuk vonden, maar om die reden al afviel.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons staat Jasmijn op het lijstje van mogelijke meidennamen, maar nou heet het dochtertje van schaaps broer Mijntje. Schaap vindt dat te veel op elkaar lijken; wat vinden jullie, kan het of net niet?
Nou Peaceman reageerde heel relaxt... maar volgens mij kreeg een hoofd als een biet, maar in het donker. Ik vrees dat hij het daarom denkt te weten. En dat is natuurlijk ook weer besproken met mijn ouders. Mijn vader zei de naam namelijk ook al vorige week, heel toevallig.... maar die heb ik volgens mij nog wel kunnen overtuigen.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:37 schreef huuphuup het volgende:
Oh Diaan wat superirritant!
Ik ben dus ook echt bang dat er allemaal geraden gaat worden enzo en ik ben zó slecht in onder druk dat soort dingen voor me houden... ik ben altijd zeg maar net 1 seconde te lang stil als het goede dan wordt genoemd.![]()
Het ergste zou ik nog vinden als mijn moeder gaat raden want die raadt altijd zo --> het is toch niet zo'n vreselijke naam als ... hè?![]()
en nu ben ik stiekem wel benieuwd naar de naam haha!
Nou wij wilden toch nog iets verrassends overhouden, vandaar dat wij het niet zeggenquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:54 schreef miss_sly het volgende:
Kick en Mick vind ik dan weer meer op elkaar lijken dan Mijntje en Jasmijn. Mijntje is ook de officiele naam, dus geen afkorting van Jasmijn ofzo. Dan zou ik het ook niet vinden kunnen, huup
Wij gaan er geen probleem van maken en maken de naam bekend zo gauw wij zeker weten of het een jongen of meisje is en we er zelf uit zijn. Net zo gemakkelijk, geen geraad, gevraag, gedoe en onze kleine heeft dan al meteen de eigen naam
Ik ken een Jildou maar ook een Jildau.. volgens mij vind ik hem indd ook mooier met ou, maar het is net niet de klik die ik met die naam heb.quote:
Oh ik ken ook een Kickquote:Op dinsdag 9 december 2008 08:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zou het zelf niet doen.... zo hebben wij een neefje dat Kick heet en wij Mick erg leuk vonden, maar om die reden al afviel.
Zo hebben wij stug volgehouden dat we een jongetje Arie wilden noemenquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:57 schreef huuphuup het volgende:
Mijn lief zegt net dat hij. als zijn ouders gaan raden, halstarrig vol gaat houden dat het kind D'Shontay gaat heten![]()
ik ben benieuwd of ze nog met ons willen praten danhaha
Nou het is inderdaad wat en helemaal als diegene er niet over ophoudt....quote:Op dinsdag 9 december 2008 14:43 schreef PM-girl het volgende:
Diaan! Dat is wat he, als de naam geraden wordt. Bij ons had een vriendin ook Simon geraden. Niets laten merken en ze was nadien ook erg verrast dat we die naam hadden!
Mooi lijstje Vlindur, dankje! De 5 namen die er nu nog staan vind ik persoonlijk de mooiste.quote:Op dinsdag 9 december 2008 16:16 schreef Vlindur het volgende:
kapitein_pannekoek, Famke betekend meisje in het Fries. Femke is wel erg leuk.
Zweefvliegje,
Sanne,
Doutzen,
Fardau,
Maaike,
Brecht,
(Ik let nu ff niet op je wensen, maar deze friese namen heb ik ook in mijn lijstje.)
ik ben (ook) Fries, dus oriënteer voornamelijk alleen op Friese namenquote:Op dinsdag 9 december 2008 16:57 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Mooi lijstje Vlindur, dankje! De 5 namen die er nu nog staan vind ik persoonlijk de mooiste.
Wat grappig dat je Fardau ertussen hebt staan, deze had ik laatst ook in m'n hoofd en volgens mij vind m'n vriend die ook wel mooi! Ik dacht namelijk dat die naam niet zo veel voorkwam
Sanne stond eigenlijk na Merel op mijn nummer 2 qua namen, maar helaas heeft iemand die ik ken haar dochtertje onlangs Sanne genoemd dus daarom valt die naam (helaas) af.
Merle stond bij ons op het lijstje voor als we een dochter kregen, maar we krijgen overduidelijk een zoonquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:35 schreef Vlindur het volgende:
[..]
ik ben (ook) Fries, dus oriënteer voornamelijk alleen op Friese namen![]()
Ik ken van school een Fardau, verder hoor ik die nooit
(Mochten wij een meisje krijgen dat wordt het Yenthe (of Jente of Jenthe of Yente)
Oh en ik ken een Merle, ze wilden merel, maar dat kon ook niet, dus hebben ze letters gehusselt
Ow wat toevalligquote:Op dinsdag 9 december 2008 18:13 schreef Rabsadani het volgende:
Miss sly, Jasmijn staat ook op ons lijstjezal je zien, we zijn rond dezelfde tijd uitgerekend, willen we allebei dezelfde naam aan ons kind geven
Alles kan, als jullie het maar geen probleem vinden toch?quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Schaap vindt dat te veel op elkaar lijken; wat vinden jullie, kan het of net niet?
Nee joh natuurlijk nietquote:Op dinsdag 9 december 2008 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow wat toevallig
Nou ja, aangezien we elkaar live niet kennen, lijkt het me niet echt een probleem als het inderdaad zo zou uitpakken, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |