Niet? Of net?quote:Op zondag 9 november 2008 20:27 schreef Knoflook het volgende:
N vriendin van mij heeft niet een nieuw nestje Bengalen
Maar in de zomertijd, als jullie ook buiten zijn en het lekker in het zonnetje liggen is, zal hij er wss wel heel erg blij mee zijn.quote:Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Greys het volgende:
Nog even de buitenren van de Boris.
Ik zal van de week even een nieuwe foto maken, want inmiddels zitten er naast de plankjes, het touw en de klimboom ook een krabpaal, een omgekeerde rieten wasmand en nog een andere klimboom in. Hij is nu vol genoeg. En nog steeds vindt Boris er niet zoveel aan, hij is liever binnen heb ik het idee
Dat houden wij onszelf ook maar voorquote:Op zondag 9 november 2008 22:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Maar in de zomertijd, als jullie ook buiten zijn en het lekker in het zonnetje liggen is, zal hij er wss wel heel erg blij mee zijn.
Wat een beestquote:Op zondag 9 november 2008 22:42 schreef Greys het volgende:
Nog even de buitenren van de Boris.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zal van de week even een nieuwe foto maken, want inmiddels zitten er naast de plankjes, het touw en de klimboom ook een krabpaal, een omgekeerde rieten wasmand en nog een andere klimboom in. Hij is nu vol genoeg. En nog steeds vindt Boris er niet zoveel aan, hij is liever binnen heb ik het idee
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenlijk wel! Niet dat ze op de eerste dag al naast elkaar lagen, maar ze hebben niet lelijk tegen elkaar gedaan of bang voor elkaar geweest ofzo. De kat kwam bij ons thuis, heeft nog geen kwartier onder de bank gezeten en daarna was het eigenlijk al goed. Heel bijzonderquote:Op maandag 10 november 2008 00:24 schreef Carmella het volgende:
[..]
Wat een beest! En samen met de hond
, ging het vanaf het begin al zo goed?
Je bent altijd van harte welkom hoor! Gezellig!quote:Op maandag 10 november 2008 01:38 schreef MissBliss het volgende:
![]()
![]()
Boris
![]()
![]()
en![]()
![]()
Bink
![]()
![]()
Prachtige ren ook, die wil ik wel eens met eigen ogen komen bewonderen!
Ik zit nog in dubio over Spider: naar binnen / naar buiten / een soort ren op het balkon...
Gelukkig!quote:Op maandag 10 november 2008 13:40 schreef MissBliss het volgende:
Dank je voor de link!
Ja, is gelukt, Maes heeft nu een Bobje en ik een Ziggy voor aan de muur
Troy is inderdaad die gemarmerde. Hij is van Radyhyn!quote:Op maandag 10 november 2008 14:30 schreef Buttercup het volgende:
Is Troy de Bengaal met de gemarmerde aftekeningen? Hij is echt supermooi
Weet ik eigenlijk niet. Ik vind Boris niet echt opvallend groter. Over het algemeen hebben ze een langer lichaam dan 'gewone' katten, hogere/langere poten en zijn ze slanker. Daarentegen zijn ze wel vaak toch zwaarder, door de zwaardere bespiering. Dit heb ik echter maar gelezen op internet hoorquote:Op maandag 10 november 2008 18:28 schreef senesta het volgende:
Ik vind ze allemaal super mooi, heel mooi ras.
Zijn ze ook groter dan het gemiddelde ras?
Nou, vooruit.quote:Op maandag 10 november 2008 19:57 schreef Greys het volgende:
Bink is géén mislukt hondje![]()
Dat is het leukste, mooiste, grappigste, liefste hondje dat er is, met de grootste oren. Toevallig!
Het eerste topic ging ook over Bengalen hoor. Over eentje... dat wel
Ik zal proberen vanmiddag wat te maken als ik thuis ben!quote:Op dinsdag 11 november 2008 07:43 schreef Dipkip het volgende:
Hij is zooooo mooiheb je al meer foto's?
Jaaaaaaa, je bent er weer! Niet erg toch, dat ik jouw bengalen ook weer er in gezet heb?quote:
Van bengaal.com:quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:54 schreef Dipkip het volgende:
Wat glimmen ze mooi, is dat ook iets specifieks bengalerigs? Die vachten lijken op sommige foto's zo extreem glad, prachtig hoor.
quote:Bijzonderheden van de Bengaal
De pels
De Bengaal heeft een zeer zachte vacht, die aan de pels van een wild dier doet denken. Een nederlandse keurmeester vergeleek de vacht van een Bengaal op de keurtafel met die van een ocelot, die hij eens had geaaid. De pels bestaat uit middellang tot kort haar en is zeer typisch voor de Bengaal. Men kan een Bengaal als het ware in het donker aan zijn vacht herkennen. Het is belangrijk dat de vachten van de Bengalen niet te lang worden, omdat het vlekpatroon dan vervaagt. Ook teveel ondervacht, ingefokt om de vacht nog dikker en zachter te maken, kan het contrast van het patroon bederven doordat veel ondervacht de haren uit laat staan waardoor de vlekken minder goed zichtbaar worden. De zachte vacht wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een vrij dunne structuur van de haren, die recessief vererft ten opzichte van hardere haren. Als de ouders allebei een pels hebben, zullen dus alle kittens ook een pels hebben. Als één van de ouders een pels heeft kan een deel van de kittens toch een pels krijgen, als de ouder zonder pels de factor die de pels veroorzaakt draagt. Dit geldt natuurlijk ook voor kittens waarvan beide ouders geen pels hebben, maar wel dragers zijn. De kittens met pels kunnen zeer jong onderscheiden worden van hun nestgenoten, doordat zij vaak een dunner behaard buikje hebben dat rose doorschijnt (zie foto). Er lijkt een relatie te bestaan tussen de pels van de Bengaal en de volgende speciale eigenschap: het goudglitter.
Het goudglitter
Bengalen zien eruit alsof ze bestrooid zijn met goudstof. Deze schittering over de vacht, meestal goudglitter genoemd, wordt veroorzaakt door een gouden topje aan iedere haar. Vooral in zonlicht of helder lamplicht geeft dit een zeer spectaculair effect, dat ook weer uniek is voor de Bengaal. Het goudglitter is vooral goed te herkennen aan de poten, de neus en aan het topje van de oren.
Het goudglitter is een recessief verervende eigenschap, dus als beide ouders geglitterd zijn, zijn alle kittens het ook in meer of mindere mate. Net zoals bij de pels geldt, dat Bengalen zonder glitter het wel kunnen vererven. Op kittens is het goudglitter al vlak na de geboorte te herkennen als men de kittens in het licht kan houden. Het goudglitter is dan te zien op de neusbrug. Ook gaat glitter vaak samen met het pelstype vacht, dat zoals boven genoemd te herkennen is aan het rose buikje.
Het goudglitter lijkt veroorzaakt te worden door een verdunning van de haarschacht, die waarschijnlijk tevens verantwoordelijk is voor de zachtheid van de pels. Een dergelijke verdunning van de haarschacht is ook uit de hamster- en muizenfok bekend. Bij deze knaagdieren veroorzaakt de afwijkende haarstructuur een satijnglans over de vacht. Een muis met zo'n vacht heet dan ook een satijnmuis. Ook bij cavia's en paarden komen satijnglanzende individuen voor. Of het hier een vergelijkbare mutatie betreft, is niet bekend. Andere mutaties komen wel voor bij verschillende soorten zoogdieren, zoals het siamese gen (katten, konijnen, muizen, ratten), het langhaargen (hamsters, konijnen, honden, katten) en het gen dat black-and-tan tekening veroorzaakt (konijnen, honden, muizen).
Het goudglitter bij de Bengalen is afkomstig van één kat, die in de stamboom van zeer veel Bengalen voorkomt: Millwood Tory of Delhi (zie foto). Tory was een uit India afkomstige straatkat, met een goudkleurige pels en smaragdgroene ogen. Het goudglitter is dus geen eigenschap die afkomstig is van het wild, al is het wel uniek voor de Bengaal. Maar Tory vererfde niet alleen zijn glitter, in de van hem afstammende lijnen hadden bijna alle katers een zeer grote, ronde kop met een spitse snuit en enorme katerwangen, een precies evenbeeld van hun illustere voorouder. Inmiddels zijn door kruising met andere lijnen geglitterde Bengalen ontstaan met andere koptypen, maar af en toe duikt het 'Tory-hoofd' weer op. Hoewel het goudglitter erg mooi is, heeft het dus niet alleen voordelen.
Zilverglitter, ook goed!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:09 schreef Adelante het volgende:
zilver is het nieuwe goud
[ afbeelding ]
we gaan vrijdag even kijken bij een cattery hier in de buurt, die zowel bengalen als britten heeft
Wat bijzonderquote:Het goudglitter bij de Bengalen is afkomstig van één kat, die in de stamboom van zeer veel Bengalen voorkomt: Millwood Tory of Delhi (zie foto). Tory was een uit India afkomstige straatkat, met een goudkleurige pels en smaragdgroene ogen. Het goudglitter is dus geen eigenschap die afkomstig is van het wild, al is het wel uniek voor de Bengaal. Maar Tory vererfde niet alleen zijn glitter, in de van hem afstammende lijnen hadden bijna alle katers een zeer grote, ronde kop met een spitse snuit en enorme katerwangen, een precies evenbeeld van hun illustere voorouder. Inmiddels zijn door kruising met andere lijnen geglitterde Bengalen ontstaan met andere koptypen, maar af en toe duikt het 'Tory-hoofd' weer op. Hoewel het goudglitter erg mooi is, heeft het dus niet alleen voordelen.
quote:De Bengaal: een ras apart
Het karakter
Als het karakter van de Bengaal in trefwoorden omschreven moet worden, zijn dit 'actief' en 'aanhankelijk'. Bengalen kunnen verschrikkelijk druk spelen en als ze uitgespeeld zijn zitten ze graag op schoot. Bengalen liggen ook heel graag in of op bed, maar pas op: hun speelsheid zit om de hoek en valt graag eens een te ver uitstekende teen aan! Bengalen zijn ook verschrikkelijk nieuwsgierig en willen altijd weten wat je aan het doen bent en of ermee te spelen is. Ze helpen met afwassen, stofzuigen, klussen, schilderen en proberen van alle hulpmiddelen de speelbaarheidsfactor uit (gereedschap, stofzuiger, bollen wol, breinaalden, garenklosjes, proppen papier). Zoals alle echte katten zitten Bengalen graag midden op de krant die jij net aan het lezen bent. Ze kruipen er echter ook net zo lief met z'n allen onder, waarbij de krant de nodige kleerscheuren oploopt. Ook eten vinden ze heel interessant, maar een Bengaal is geen geboren bedelaar: het is hem makkelijk af te leren.
Bengalen zijn heel erg op gezelschap gesteld. Eén Bengaal is een halve Bengaal. Of zijn gezelschap uit mensen, katten of andere dieren bestaat maakt hem niet zoveel uit. Als hij maar niet alleen is. Samenleven met andere dieren gaat de Bengaal heel goed af, omdat hij geen dominant karakter heeft en zich zeer snel aanpast. Ook voor kinderen is de Bengaal een goede maat, die overal mee naar toe gaat en urenlang wil spelen. Hij laat niet graag met zich sollen maar zal nooit aanvallen. Als hij geplaagd wordt rent hij gewoon weg en laat zich voorlopig niet meer zien. Hoewel een Bengaal dus zeer op gezelligheid gesteld is, kan hij ook heel goed zichzelf vermaken. Uren kan hij zoet zijn met een propje papier of een stukje karton. Met andere katten ontstaan renpartijen, hinderlagen bij het kattenluik en worstelpartijen. Een Bengaal kan heel makkelijk leren te apporteren: pak gewoon zijn speeltje als hij ermee bezig is en gooi het duidelijk zichtbaar een stukje weg. De kans is heel groot dat hij het meteen terugbrengt en dit nieuwe spelletje erg waardeert. Sommige Bengalen spelen eerst nog even zelf met het speeltje en brengen het dan pas terug.
Water heeft een speciale aantrekkingskracht op de Bengaal. Dit kan een overgeërfd trekje van de wilde voorvader zijn, want wilde katten zijn over het algemeen absoluut niet bang van water. De tijgerkat staat erom bekend, dat hij zijn behoefte in stromend water doet, zodat hij zijn aanwezigheid niet aan andere dieren verraadt. Er zijn Bengalen die mee onder de douche gaan en die uit zichzelf op de WC plassen. Leer ze niet om vervolgens door te trekken, want ze doen de hele dag niet anders meer.Dit doet Boris niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen
![]()
Als er een bad volloopt, valt de Bengaal er gegarandeerd in. Bengalen drinken het liefste stromend water uit de kraan, maar water in een waterbak kan ook stromend gemaakt worden door er flink in te spetteren.
Bengalen praten graag, maar meestal niet hard. Als ze tegen hun zin opgepakt worden kunnen Bengalen heel hard gillen. Een niets vermoedende steward kan hier behoorlijk van schrikken. Het betekent echter niets: waar een gemiddelde kat na zo'n waarschuwing aan zou vallen, is het voor de Bengaal gewoon conversatietoon.Voor Bengalen die buiten lopen heeft de 'sirene' wel zijn voordelen. Als een vreemde de kat wil stelen, weet de buurt meteen dat de Bengaal opgetild wordt. Bengalen lopen dus niet zoveel risico gestolen te worden als men zou denken van zo'n bijzondere kat. Bovendien zijn Bengalen vaak wantrouwend tegen vreemden en laten zich zeker buiten niet zomaar door hen meenemen. En voor sommige mensen zal zo'n grote, gevlekte verschijning met zijn roofdierenuitdrukking er iets te gevaarlijk uitzien om op te pakken, zeker als hij nog wat gezellige conversatie maakt. Maar hoewel Bengalen dus vrij goed naar buiten kunnen, hoeven ze niet persé naar buiten en zijn ze zeer tevreden binnenshuis. In verband met de vele gevaren die buiten op de loer liggen is het vaak verstandiger een kat niet buiten te laten, maar een buitenren te maken.
Als binnenkat moeten Bengalen wel de mogelijkheid hebben om te rennen en om te klimmen, een trap is bijvoorbeeld heel leuk speelgoed. Als een Bengaal zijn grote energie kwijt kan, al is het maar met dat propje papier, dan zal hij niet vaak iets stukmaken. Bengalen klimmen niet in de gordijnen wel in je stoelen... he Boris... en scheuren geen behang. Ze willen wél alles een keer gezien hebben en kunnen dan ook vrij roekeloze sprongen maken, bijvoorbeeld om op een kast te komen. Vaak nemen ze dan vliegles naar beneden. Vooral tijdens het spelen kan een Bengaal wel eens wat omgooien, omdat hij dan niet zo goed oplet in zijn geestdrift. Maar dat geldt eigenlijk voor alle actieve katten.
Behalve goede huisgenoten zijn Bengalen ook hele goede ouders. De moederpoezen staan duidelijk nog heel dicht bij de natuur. Het begint al bij de geboorte, deze verloopt zeer snel en opvallend stil. Het lijkt wel of de moederpoes verdoofd is, ze lijkt niet echt bij de bevalling aanwezig. Een poes bij ons is bevallen terwijl de buren met een klopboor aan het boren waren in de muur waar haar mand tegenaan stond. Ze gaf geen krimp en leek de volgende dag pas weer echt wakker te zijn. Als het nest eenmaal geboren is blijken Bengalen zeer goede moeders te zijn, die vaak opvallend natuurlijk gedrag vertonen: een poes bij ons sleepte altijd rondslingerende sokken of speelgoedjes door het huis en riep dan haar kittens bij zich om te komen eten. Eenmaal ving zij zelfs een muis voor ze! Een andere Bengaalpoes slokte al het voer voor de neuzen van haar kroost weg. Toch kwamen deze Bengaaltjes gestaag aan en leken niets te kort te komen. Het bleek dat de poes het opgeslokte voer in hapklare porties weer voor haar kittens opgaf.
Zelfs Bengaalkaters zijn zeer goed met hun kittens. Als je een Bengaal stelletje' met kroost ziet, begin je echt te twijfelen aan het verhaal van de solitaire kat die alleen om te paren gezelschap zoekt. Bengaalvaders werken actief mee aan de opvoeding van hun kittens en vormen zo een echt gezinnetje. In Engeland heeft een Bengaalkater zelfs een nest geadopteerd waarvoor de moeder door omstandigheden niet kon zorgen. Alleen de voeding moesten zijn mensen verzorgen, de rest deed hij.
Spelen met een Bengaal is een aparte ervaring. De meeste Bengalen kunnen goed apporteren, we hebben zelfs van een kater gehoord die voorwerpen uit de sloot apporteerde. Ook kunnen Bengalen heel hoog springen, vaak compleet met achterwaartse salto.![]()
Met een veren pluimpje is dit goed te zien, maar ook een bromvlieg wordt met veel enthousiasme achterna gezeten. Het voordeel hierbij is, dat het huis zelfs in de warmste zomer op milieuvriendelijke wijze vrij blijft van vliegen. In de slaapkamer worden 's nachts ook muggen weggevangen, nog voordat ze de kans krijgen om te steken. Nadeel van de mini-jachtpartijen is, dat Bengalen niet altijd even goed opletten waar ze neerkomen na een sprong: bij de vliegenjacht kan weleens wat sneuvelen en bij de muggenjacht komt de ongestoorde nachtrust in gevaar.
Een ander leuk spelletje is vissen. Men neme een Bengaal, een leuk speelgoedje, een stuk touw en een stokje. Bind het speeltje met het stuk touw aan het stokje, gooi het 'aas' uit en hengelen maar. Leuk voor de Bengaal en ontspannend voor de baas. Tip voor de luie baas: koop zo'n laserpen. Het rode lichtje maakt iets los in de Bengaal, waardoor hij erachteraan rent en springt tot hij erbij neervalt. Dit alles zonder enige inspanning van de baas. Let ook hierbij weer zelf op waar de kat neerkomt, de Bengaal doet het niet.
Natuurlijk zijn Bengalen niet helemaal perfect, daarom nog even aandacht voor de nadelen van het Bengalen-karakter: een Bengaal kan niet zoals vele andere katten 'langs elkaar heenleven'. Hij zal andere katten niet met rust laten en is dus absoluut niet geschikt om bij een niet-sociale kat te plaatsen. Ook met angstige katten vormt een Bengaal geen goede combinatie: vooral ongecastreerde poezen en katers kunnen een angstige kat genadeloos plagen. Het plagen bestaat vooral uit vanuit een hinderlaag bespringen. Ongecastreerde Bengaalkaters kunnen onder invloed van hun mannelijke hormonen poezen en castraten lastig vallen. Ongecastreerde Bengaalpoezen kunnen behoorlijk sproeien, vooral als ze krols zijn, en houden er een strikte hiërarchie in huis op na. Hierbij plaagt de hoogst geplaatste poes de lager geplaatste poezen, waarbij de laagst geplaatste poes het erg moeilijk kan hebben.
Het plagen van poezen en het sproeien is makkelijk te voorkomen door de Bengaal op tijd te laten castreren. Natuurlijk zijn er ook veel Bengalen die nooit dit soort problemen geven, het is echter verstandig vantevoren te overleggen of een Bengaal bij jouw kattengroep past en als je wilt fokken, hoe je met eventueel sproeigedrag om kunt gaan.
Als je een gecastreerde Bengaalkater hebt, raden wij mensen tegenwoordig aan deze niet los buiten te laten in een buurt waar ongecastreerde katers rondlopen. Het is al een aantal keren gebeurd dat wij katers moesten herplaatsen omdat ze een sproeiprobleem hadden, dat veroorzaakt werd doordat zij buiten lastig gevallen werden door dominantere ongecastreerde dieren, en dan in huis gingen sproeien om in elk geval dat territorium veilig te stellen.Toen zij in hun nieuwe huis niet meer naar buiten konden of alleen in de eigen tuin was het probleem opgelost.
Wil je dat na bovenstaande bovenste foto nog steeds?quote:Op donderdag 13 november 2008 16:27 schreef Harajuku. het volgende:
Als je Boris zat bent, mag ik hem dan?
Nou fine, zet me dan maar in je testamentquote:Op donderdag 13 november 2008 16:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Wil je dat na bovenstaande bovenste foto nog steeds?
Maar sorry, ik ben bang dat we hem houden
(En ik vergeet nooit dat ik hem eigenlijk aan jou te danken heb, met je gedram destijds![]()
)
Ik mocht Boris lekker wel op de armquote:Op donderdag 13 november 2008 16:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nou fine, zet me dan maar in je testament
Ooooh, zo zie ik het niet maar I like itNah, in het asiel was het toch al gelijk liefde op het eerste gezicht. Ik wilde m nog een beetje aaien terwijl je m vast had maar je was zo
Boris
dat ik weing kans kreeg
![]()
Was gelijk duidelijk dat dat wel goed zat
quote:Op donderdag 13 november 2008 16:34 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik mocht Boris lekker wel op de arm![]()
Maar dat kwam omdat ik em eerder zag zitten![]()
Dat zeggen Heer G en ik ook vaak genoeg tegen elkaar, dat laatste!quote:Op donderdag 13 november 2008 17:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zei het hier al ergens anders eerder, maar zeker met zijn beschrijving was het zo gek. Dat was ineens gelijk![]()
van beide kanten. In huis ook gewoon geen enkel ongeluk
Je zou bijna denken dat het gewoon meant to be was
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
De koekjes bovenop de kast bewaren is ook geen optie meer!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:40 schreef Greys het volgende:
De koekjes bovenop de kast bewaren is ook geen optie meer!
[ afbeelding ]
Ach ja joh, van een krasje meer of minder gaat het alleen maar léven!quote:Op donderdag 13 november 2008 22:27 schreef Adelante het volgende:
gelukkig heb je al antieke/oudlijkende meubels
Nee hoor, zo bedoel ik het ook niet. Alleen de redenen waarom hij daar zat lijken helemaal nergens op te slaanquote:Op donderdag 13 november 2008 22:52 schreef Ingetje79 het volgende:
Geen enkele kat hoort in het asiel...geen enkel dier trouwens![]()
Maar Boor en Bink = idd meant to be
Zo was Baloe te aanhankelijk...de sukkelsquote:Op donderdag 13 november 2008 22:53 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee hoor, zo bedoel ik het ook niet. Alleen de redenen waarom hij daar zat lijken helemaal nergens op te slaan
Volgens mij hebben ze per ongeluk (quote:Op donderdag 13 november 2008 22:42 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap sowieso nog steeds niet wat ie daar moest. Hij zat met andere katten, geen één keer naast de pot gepiest
Slaat werkelijk nergens op
Daar snap ik ook nog steeds NIETS van. Hoe kan een kat nou té lief zijn?quote:Op donderdag 13 november 2008 22:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zo was Baloe te aanhankelijk...de sukkels![]()
Tis zo'n scheet van een kat...maar goed, geen Bengaal...dus ik heb niets gezegd
Dat zeggen wij idd ook altijdquote:Op donderdag 13 november 2008 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar snap ik ook nog steeds NIETS van. Hoe kan een kat nou té lief zijn?
Maar goed, door dat soort rare en domme mensen hebben wij nu wereldkatten
Oh ja, tuin vergat ik nogquote:Op donderdag 13 november 2008 22:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze per ongeluk () de verkeerde kat aan het asiel gegeven, want ook die grote tuin die hij nodig had lijkt hem niet te boeien. Hell, hij wil veel liever binnen zijn en heeft nog niet een keer bij de deur zitten miepen dat ie naar buiten wil. Hij wil amper naar boven
Die tekst op de site idd. Kan absoluut niet bij andere katten. Heeft plasproblemen. Heeft een grote tuin nodig en moet altijd naar buiten kunnen. Zoiets was het toch?
Ik praat ook wel over Jazzquote:Op donderdag 13 november 2008 22:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Zo was Baloe te aanhankelijk...de sukkels![]()
Tis zo'n scheet van een kat...maar goed, geen Bengaal...dus ik heb niets gezegd
Bink is breder (dikkerquote:Op zaterdag 15 november 2008 15:07 schreef Harajuku. het volgende:
Whehehe die laatste.
Is ie groter dan Bink?
Subtiel doet ie dat he?quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:25 schreef Dipkip het volgende:
Jeumig die trekt even een scheur open in die ren![]()
Als ik naar binnen ga en me niet voor het raam laat zien, dan is hij stilquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:20 schreef Adelante het volgende:
Ik zou 'm d'r niet te lang alleen in laten als je op goede voet met je buren wilt blijven
Dan moet je wel even wachten tot het morgen is, want hij ligt nu te ronken op zijn vensterbankiequote:Op zaterdag 15 november 2008 18:14 schreef MissBliss het volgende:
Ik wil een filmpje van het sirene-effect
*kijkt lief naar Greys*
Morgen pas?!quote:Op zaterdag 15 november 2008 @ 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan moet je wel even wachten tot het morgen is, want hij ligt nu te ronken op zijn vensterbankie
Nog even en je trekt hem luiers aanquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:44 schreef Greys het volgende:
Hij ligt nu weer heel lieflijk te knorren op zijn kussentje
Dat gebrul is alleen maar show. Ik hield hem net omgekeerd in mijn armen, als een soort baby zeg maar, en ik deed 'prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt' met mijn gezicht op zijn buik, vond ie leuk! Een andere kat zou je dan al lang je ogen uitgekrabt hebben volgens mij. En dat was net na het blèren
Nee hoor! Dit soort momenten weerhouden mij daarvan:quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nog even en je trekt hem luiers aan.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef Greys het volgende:
MissBliss, gisteren had Boris geen blèrbui, maar ik presenteer u vandaag....
Borie Blèr die net uit de ren is gehaald en liever weer naar buiten gaat. Mopperdemopper![]()
Slechte kwaliteit, sorry, met fototoestel gedaan.
[ link | afbeelding ]
Niet álle katten. Janneke lag op de monitor toen ik net het filmpje bekeek en ze gaf geen kikquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:59 schreef Greys het volgende:
Alle Fok!-user katten overstuur, Borie in de bocht
Stoer!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet álle katten. Janneke lag op de monitor toen ik net het filmpje bekeek en ze gaf geen kik.
Not impressed.
Boris dankt je hartelijk!quote:
Gij ongelovige!quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Stoer!
Haal nu die oordoppen maar weer uit de oren van Janneke en dan nog een keer afspelen graag
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Boris dankt je hartelijk!
Nog even en hij gaat naast zijn schoenenkussentjes lopen
Ja, ik denk dat ze het wel hoort, maar inderdaad niet erg onder de indruk is.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:18 schreef Viking84 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nou vooruit: het kan ook nog zijn dat ze wat moeite heeft met richtinghoren en dat ze denkt dat Boris' gemiauw van links komt, want ze kijkt wel érg gefascineerd die kant op.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:19 schreef DarkElf het volgende:
deze stoere schreeuwlelijk was ook niet onder de indruk
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:24 schreef Doemijdiemaar het volgende:
Dankzij Borie Blèr uit lurkstand gekomen:
Ook onze katten vertrouwden het maar niets en kwamen verschrikt overeind. Muts vertrouwt het nog steeds niet helemaal en tuurt nog steeds naar buiten op zoek naar de veroorzaker van dat geblèr.![]()
En nu ik dan toch reageer: prachtige beesten, die Bengalen!!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:49 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee hoor! Dit soort momenten weerhouden mij daarvan:
Borie Bruut![]()
[ afbeelding ]
En Sasha zat wederom in de stress.quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:18 schreef Viking84 het volgende:
Nou vooruit: het kan ook nog zijn dat ze wat moeite heeft met richtinghoren en dat ze denkt dat Boris' gemiauw van links komt, want ze kijkt wel érg gefascineerd die kant op.
quote:Op dinsdag 18 november 2008 17:59 schreef tonja het volgende:
Het horen van andere katten heeft een merkwaardig effect op Harry, het wakkert zijn dekdrang aan. Loes is nu dus bezig Harry van zich af te meppen. Harry is het er luidkeels niet mee eens. Kan het helaas niet opnemen.
Euh, dat staat in zijn paspoort en dat zeiden ze in het asiel van welquote:Op dinsdag 18 november 2008 18:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die twee van jou hebben de mafste fetishes
Hier deze keer alleen Bijoux die aan kwam lopen en even raar keek. EW draaide echter zijn bureaustoel om met een WTF-gezicht
Zo mauwen de krolse buurtkaters hier ook. Weet je heel zeker dat ie een jeweetwel kater is?
quote:Dat als een baby pakken en in zijn buik kroelen mag hier trouwens ook bij alle 7 monsters. Merlijn laat zich zelfs in die positie vallen, al dan niet op schoot .Alleen Chip was daar nogal streng op, hoewel Morretje en Ravage haar aardig hebben kunnen overreden om het toe te staan.
Wat een gaaf beest! Hij kijkt ook echt narrig terwijl die zo mooi is!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef Greys het volgende:
MissBliss, gisteren had Boris geen blèrbui, maar ik presenteer u vandaag....
Borie Blèr die net uit de ren is gehaald en liever weer naar buiten gaat. Mopperdemopper![]()
Slechte kwaliteit, sorry, met fototoestel gedaan.
[ link | afbeelding ]
Ja he? Hij kijkt bijna overtuigend gevaarlijk!quote:Op dinsdag 18 november 2008 20:42 schreef noekje het volgende:
[..]
Wat een gaaf beest! Hij kijkt ook echt narrig terwijl die zo mooi is!
quote:Op woensdag 19 november 2008 10:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
Terug-vind-Boris![]()
die foto's in de OP!Geweldig.
F&F is sowieso een te leuk lurk forum.
Woeps, dit is wel offtopic dus doe wel een spoilertjequote:Op woensdag 19 november 2008 11:48 schreef nokwanda het volgende:
[..]Inderdaad, maar gezellig meeposten is minstens zo leuk. De dames hier (mezelf incluis) rellen weleens, maar meestal zijn ze wel lief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dijenkletserextravaganza!" - V1z
quote:Op woensdag 19 november 2008 12:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Woeps, dit is wel offtopic dus doe wel een spoilertjeSorry Greys!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat 'n prachtbeest is die Boris tochen geweldig hoe die andere dieren wel of niet reageren
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
Het is hetzelfde filmpje als op het Bengalenforum he?quote:Op donderdag 20 november 2008 11:22 schreef Radyhyn het volgende:
Ohhh... ik ga dat filmpje vanavond thuis eens afspelen, kijken wat Mythos en Troy ervan vinden!
Oh!quote:Op donderdag 20 november 2008 17:35 schreef Harajuku. het volgende:
Aapje? Ik weet van nietsMaar keek het filmpje lekker wel
Zijn plaatsen zijn alleen maar UITgebreid! Zijn venterbankplekje is nog geheel in standquote:Op zondag 23 november 2008 21:38 schreef Adelante het volgende:
mag ie niet meer in de vensterbank omdat de kerststerren er weer in moeten?
O jaaaaa, met twee kleuren lampjes die niet goed verdeeld zijn, wat niet uitmaakt omdat Mr. Greys kleurenblind isquote:Op zondag 23 november 2008 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Zijn plaatsen zijn alleen maar UITgebreid! Zijn venterbankplekje is nog geheel in stand![]()
Alleen ligt ie dan voor het enige raam in het huis (achterin bij de tuin) waar het geen dubbel glas is en dan voelde hij aan de onderkant heel warm vanwege de verwarming maar aan de zijkant heel koud en dat vond ik zieligDus nu kan hij ook aan de verwarming hangend liggen.
Ik doe alleen voorin het huis aan de straatkant aan ordinaire kerstachtige nucleair-look-a-like verlichtingen!
quote:Op zondag 23 november 2008 22:08 schreef nokwanda het volgende:
[..]
O jaaaaa, met twee kleuren lampjes die niet goed verdeeld zijn, wat niet uitmaakt omdat Mr. Greys kleurenblind is
Hoop dat Boor dat ook is, want anders gaat ie nog meer lawaai maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
De kans zit er in dat we er volgend weekend weer eentje moeten gaan kopen ja, die naast deze ene komt te hangen, omdat mejuffrouw Bink er zonodig ook eentje moetquote:Op zondag 23 november 2008 22:13 schreef Adelante het volgende:
wil bink trouwens niet in dat ding, of heeft ie de kans nog niet gehad?
quote:Op zondag 23 november 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]Is dat een jeugdige Herr Greys op de schoorsteenmantel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
Die ze dan niet wil want ze wil bij Booohooooor.quote:Op zondag 23 november 2008 22:16 schreef Greys het volgende:
[..]
De kans zit er in dat we er volgend weekend weer eentje moeten gaan kopen ja, die naast deze ene komt te hangen, omdat mejuffrouw Bink er zonodig ook eentje moet
Ja!quote:Op zondag 23 november 2008 22:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is dat een jeugdige Herr Greys op de schoorsteenmantel?
Dat hebben wij ook, een boxspring met twee matrassen en dan dus een dekmatrasje omdat niemand in de kier wil liggenquote:Op zondag 23 november 2008 22:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Die ze dan niet wil want ze wil bij Booohooooor.
Of je moet ze wel naast elkaar hangen met een dekmatrasje erin. Net als een boxspring met twee eenpersoons matrassen
quote:Op zondag 23 november 2008 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]Whoeha! Wat een boom! En dat verhaal erbij...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
♥Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV♥
Tof he?quote:Op woensdag 26 november 2008 21:24 schreef MissBliss het volgende:
Whaaa, Boor op een kalender, wat gaaf!
Nee, anders zouden ze het toch niet vragen?quote:Op woensdag 26 november 2008 @ 21:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Tof he?Ik weet het nog niet zeker, maar waarom zouden ze me anders een bericht sturen om de grote versie te vragen?
Ik hou je op de hoogte! En deze foto zou het worden dan:
[afbeelding]
Die hoer lijkt op een knapperend haardvuurtje op die foto. Die warmte, die voel je bijna. Het is een waanzinnige mooie foto. Het voelt zo comfy. Het zou mij verbazen als die niet op die kalender zou komen. Ik wil ook een Boris zijn als ik die foto zie.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:41 schreef Greys het volgende:
Noek!Boor is ook nogal hoerig en uitsloverig
Lijkt totáál niet op het vrouwtjeEn een castingbureau? Ik hoop het mezelf nooit meer aan te hoeven doen om Borie in een auto te vervoeren. Dus nee, leuk idee, maar dank je
MB, het is niet eens een goede foto, onscherp pootje enzo Vandaar dat het me nogal verbaast
Ik vind de foto wél mooi en dat onscherpe heet DOF en dat is helemaal fotografisch verantwoordquote:Op woensdag 26 november 2008 @ 21:41 schreef Greys het volgende:
Noek!Boor is ook nogal hoerig en uitsloverig
Lijkt totáál niet op het vrouwtjeEn een castingbureau? Ik hoop het mezelf nooit meer aan te hoeven doen om Borie in een auto te vervoeren. Dus nee, leuk idee, maar dank je
MB, het is niet eens een goede foto, onscherp pootje enzo Vandaar dat het me nogal verbaast
quote:Op donderdag 27 november 2008 16:04 schreef Cat22 het volgende:
Oké, tis officieel, mijn twee htk katten zijn stoer.![]()
Ik heb net de Boris tape op volle sterkte aangezet terwijl ze op de bank lagen te slapen. Er gingen twee verstoorde kopjes omhoog en de oorradars draaiden rondjes, maar verder![]()
Dus tijdens het typen van dit bericht zijn de hoofdjes alweer gezakt.
![]()
Maar ik het niet echt anders verwacht van twee katten die elke oudjaarsavond zeer geïnteresseerd naar het vuurwerk staan te kijken.![]()
Boris is wel goed bij stem zeg, daar kan mijn Naartjie met zijn sopraanstemmetje nog een puntje aan zuigen!
- Ik heb hem zelf gemaaktquote:Wat is er trouwens mis met die pootje-lik foto? Volgens mij is die zeeeer kalender-waardig.![]()
Die aaifoto!quote:Op woensdag 26 november 2008 21:18 schreef Greys het volgende:
Ten eerste: ik had voor de gein ook een foto ingezonden voor de Bengalenkalender, die binnenkort gemaakt gaat worden. Die foto dat Boris zich wast, uit de OP. En vandaag kreeg ik een mailtje of ik die foto in een zo hoog mogelijke resolutie wil mailen!Zou Borie Blèr gewoon op de kalender komen?
Vanavond had Bink een kluif gekregen en Boris een kleiner hapje.
En Boor ging heel irritant het uit de mond van Bink zitten kijken
Gimme some!
[ afbeelding ]
Whehe, néé!![]()
[ afbeelding ]
Dammit![]()
[ afbeelding ]
Oh, en zó wordt Boor het liefst rondgezeuld.
Teentjes strekken, rondkijken en op de buik gekriebeld worden![]()
[ afbeelding ]
Oh dat is wel netjes jaquote:Op zondag 4 januari 2009 20:38 schreef Greys het volgende:
Overigens heeft Heer Greys afgelopen vrijdag onverwachts bezoek gekregen van de Dierenbescherming!
Als nacontrole! Omdat we Boris uit het asiel hebben! Goed he, dat ze dat doen?
Ik was aan het werk, maar Heer G heeft alles laten zien, de ren enzo. En Boris zelf zette ook zijn beste beentje voor, want toen de dame aan tafel haar papieren ging invullen wandelde Boris daar dwars doorheen
Ik vind het zó goed dat ze dit doen! Gewoon onverwachts ook! Tadaaaaaa, verrassing!
Voor hetzelfde geld waren wij een stel bedriegers natuurlijk die Boris voor weinig uit het asiel hebben gehaald en daarna hebben doorverkocht op Marktplaats ofzo, als Bengaal zijnde...
Was lastig geweest zonder papieren, maar toch
Yay!quote:Op zondag 4 januari 2009 20:36 schreef Greys het volgende:
Ga er van de week weer een paar maken!
Beloofd
quote:Op zondag 4 januari 2009 20:36 schreef Greys het volgende:
Ga er van de week weer een paar maken!
Beloofd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Ik krijg haar laatste foto niet in mijn post!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:55 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht ook vooral bij die laatste foto Booorriss
Oh jaquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:00 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb m aangepast voor je. Er stond .jpg[afbeelding[/img] DAt moet je ook weghalen
Remco heeft die mensen gestalkt. Gebeld, nogmaals gebeld, aangeschreven.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:05 schreef Harajuku. het volgende:
Misschien is t wel familie
Wel jammer dat je daar nooit achter kunt komen, had je nog wat gehoord over de stamboom?
Boris was toch ook 4?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Remco heeft die mensen gestalkt. Gebeld, nogmaals gebeld, aangeschreven.
Nooit iets terug gehoord. Hij vindt het aso, ik ook!
Maar Boris blijft toch wel Boris, ook zonder stamboom. Wel jammer dat we er nooit achter komen zo waar hij vanaf stamt enzo ja
Oh wat leuk dat je er weer bent, ik had het al gehoopt!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:34 schreef bengaal het volgende:
Hoi Greys,
leuk dat je ook de gelijkenis ziet,
Cheetah heeft één broertje, had voor twee jaar terug een leuk contact met de eigenaars en ineens kwamen mijn mailtjes terug, nooit meer iets gehoort,
de fokster van Cheetah gemailt en die kon me vertellen dat de blikopeners van Nemo ( zo hete het broertje van Cheetah) waren gescheiden maar zij kon me ook niet vertellen waar Nemo was gebleven,
dus wie weet.
Groetjes Anneke
Ik ook en t is niet eens mijn katquote:
Ik had stiekem gehoopt dat er iemand op het Bengalenforum zou zijn die Boris zou herkennen (daar zitten ook wat fokkers) maar da's best moeilijk natuurlijk omdat die de katten alleen klein hebben gezien.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:36 schreef Harajuku. het volgende:
Omg, straks is het nog echt zo
Zou die fokker dat ook niet kunnen checken op de een of andere manier of zo?
Hmm, ik stuur every now and then nog wel foto's naar de fokker "kijk hoe ie is gegroeid", misschien hebben zij dat ook wel gedaan? Foto's vergelijkenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik had stiekem gehoopt dat er iemand op het Bengalenforum zou zijn die Boris zou herkennen (daar zitten ook wat fokkers) maar da's best moeilijk natuurlijk omdat die de katten alleen klein hebben gezien.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 18:51 schreef Harajuku. het volgende:
En dan een heel verslag schrijven en foto's maken van de fokker die eindelijk Boris weer ziet en niet meer 's nachts wakker ligt van wat er misschien wel is gebeurt met hem, voor in de krant
Heb jij heel misschien nog ergens foto's van Nemo?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:11 schreef bengaal het volgende:
Hoi Hoi,
Cheetah is van 5 maart 2004.
groetjes Anneke
Nee ik geloof dat degene die Boor naar het asiel heeft gebracht uit de omgeving Zwolle kwam, maar die mensen niet. Ik zal even kijken of Remco daar iets over schreef in zijn mailtjes.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:19 schreef Harajuku. het volgende:
Een maandje verschil.. Wordt wel spannend zo
Misschien woonden Nemo's eigenaren ook wel ergens rond Zwolle? Niet dat Boris daar per sé uit de buurt moet komen maar toch
quote:Een kennis heeft hem destijds trouwens gebracht i.o.v. de eigenaar, aangezien deze aan de andere kant van het land woonde en de kat zolang bij zijn dochter in Zwolle "logeerde"....
Tijdens het afstandsgesprek heeft deze kennis nog telefonisch contact gehad met de eigenaar om een aantal vragen te beantwoorden. Maar dat hij nu niet terugbelt :-s ...
Sommige mensen..... ppff.....
Ah nee jammer, da's Boris nietquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:26 schreef bengaal het volgende:
[ afbeelding ]
dit is de enige foto die ik nog heb van Nemo, mijn computer is gecrast geweest en deze stond op mijn laptop.
groetjes Anneke
Ja he?quote:
Die zijn nog veel kleffer met elkaar dan Boor en Bink!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:45 schreef bengaal het volgende:
Cheetah spelend met Chipie
[ afbeelding ]
Chipie is trouwens een kruizing tussen een york en een shih tsu.
Anneke
Ach wat een lieverd ook, wat sneu dat hij weg moet, ook vier jaartjes oudquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:53 schreef Harajuku. het volgende:
Trouwens; http://link.marktplaats.nl/221034388 en gisteren stond er nog één op, ook voor 100¤
Hoe is t moglich
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:18 schreef bengaal het volgende:
Hoi Hoi,
Het is niet aan te raden een Bengaal bij een oudere kat te plaatsen,
de Bengaal is nogal dominant en een oudere kat zou geen leven hebben,
Hier een foto van Cheetah met Poema (Siamees) die echt wel van zich afbijt.
[ afbeelding ]
Anneke.
Nee hoor, het is nog steeds het "Bengalen bewonderen" topic dus niet alleen Boris.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:25 schreef bengaal het volgende:
Maar nu stop ik er mee,
het is tenslotte het Boristopic.
Groetjes Anneke
Nee nee nee!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:25 schreef bengaal het volgende:
Maar nu stop ik er mee,
het is tenslotte het Boristopic.
Groetjes Anneke
Dan kan ik van meer Bengalen genieten, al geniet ik al enorm van Borisquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee nee nee!
Kijk maar naar de topictitel 'Bengalen bewonderen'!
Dus het is net zo goed het Cheetah topic als het Boris topic!
Het is alleen door Boris gekomen dat er aparte Bengalentopics kwamen, maar de bedoeling is juist dat er ook andere Bengaleneigenaren meedoen
Thanksquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:28 schreef Juup© het volgende:
[..]
Dan kan ik van meer Bengalen genieten, als geniet ik al enorm van Boris
Ik was er al, wat een ongelofelijk mooie foto's. En dan heb ik het niet alleen over de kwalitiet, mar natuurlijk ook over de kattenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:12 schreef Greys het volgende:![]()
![]()
![]()
Wat een práchtige foto's van prachtige Cheetah en Poema!
Juup, kom eens, je kunt je hart weer ophalen!
Mooi geregeld dus tussen die 2quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef bengaal het volgende:
Hoi Juup,
Het gaat goed omdat Poema hier eerder was,
de Bengaal is een roedeldier en accepteerd dat Poema de baas is,
maar soms wil Cheetah toch de baas spelen en grijpt hij Poema in zijn nekvel en gaat bovenop hem liggen,
dan moet ik tussenbeide komen, Cheetah weegt 9 kilo en Poema 6 kilo dus kan Poema nooit winnen,
Cheetah zal nooit uit een bakje van Poema eten, andersomwel, dan gaat Cheetah een stapje opzij,
Cheeta zal ook niet bij Poema in een mandje kruipen, andersom wel, al hangt hij dan half uit de mand.
[ afbeelding ]
Die eerste foto is echt geniaalquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:10 schreef bengaal het volgende:
Bedankt,
okee nog een paar foto's,
twee zielen één gedachten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een mooi koppie heeft Crockett, is het een burmees?quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:17 schreef tonja het volgende:
Wat een pracht exemplaren bengaal!
Poema lijkt erg op mijn in 2004 overleden crockett
[ afbeelding ]
Dat zeg je nu... maar Boris was natuurlijk ook geen kwestie van 'kat kopen' en toch echt van de 'zielige kat uit het asiel halen'quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:13 schreef ElisaB het volgende:
Wat zijn het toch beauties!
Ik zou graag een bengaal hebben. Maar wij zijn niet zo van de 'kat kopen', maar meer van de 'zielige kat opvangen'. Dus het wordt vast geen bengaal voor ons
Greys; tis een stuk
Lucky is tha bomb!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:15 schreef Dipkip het volgende:
heerlijk topic
![]()
Ik hoop stiekem al een tijd op een Lucky topic. Lucky is de grappigste kat ooit
Nah, dabedoelik! Jij en je bengaal uit het asiel; een unicum! Top!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:22 schreef Greys het volgende:
Dat zeg je nu... maar Boris was natuurlijk ook geen kwestie van 'kat kopen' en toch echt van de 'zielige kat uit het asiel halen'Oke, het zal niet al te vaak voorkomen dat er eentje in het asiel zit, maar je weet maar nooit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |