abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2008 @ 15:13:53 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63074952
Gewoon een ochtend, smiddags werken dus lekker uitslapen, mam haar vriendin kwam op bezoek dus ik werd wakker van de bel, is het al weer half 11?? Mam had zoals altijd de deur al op een kier gezet zodat haar vriendin zo binnen kon komen, gewoon net als anders.
Ze komt bij mij en zegt ,,ik voel me niet helemaal lekker" en gaat naar het toilet, ook heel gewoon, de griep gaat rond dacht ik nog, mam zal de griep wel hebben was ook wat ik zei tegen haar vriendin terwijl ik haar binnen laat.

Op een gegeven moment, alsof ik het voelde ging ik in de hal staan en vroeg ,,gaat het mam??" maar mam kon al geen antwoord meer geven, ze lag op de grond, helemaal in paniek.
Ik had meteen door dat het niet goed was en vloog naar de telefoon om 112 te bellen, er moest hulp komen en snel! Snel hoorde ik al de sirene's van de ambulance en nog geen minuut later stonden ze bij ons in de hal, het zag er niet goed uit ze hadden het idee dat mam een hersenbloeding had.
Met spoed reden we (ik mocht mee in de ambu) naar de eerste hulp waar ze meteen aan de beademing moest en door een scan ging, angstige en onzekere momenten braken aan. En best nog snel hoewel het uren leek te duren, kwam de arts binnen, op de scan zagen ze geen bloedingen, wat het wel was moesten ze nog uitzoeken, mam haar toestand was zeer zorgwekkend.

Later kwamen ze vertellen dat het geen bloeding maar een bloedprop was die haar problemen veroorzaakte, op een erg moeilijke plaats, vlakbij haar hersenstam, ze begonnen meteen met een behandeling met bloedverdunners en toen opnieuw, wachten, hopen, huilen.
De behandeling sloeg niet aan, er was nog een mogelijkheid, via een behandeling via de lies de ader proberen open te maken, een nog redelijk nieuwe ingreep van 2 uur, het was mam haar enige kans, het was inmiddels 3 uur, om 5 uur mocht ik terug komen op de intensive care waar mam inmiddels lag, ik ben naar buiten gegaan en ben gaan lopen, ik wilde niet zo lang in zo'n hokje zitten kijken, ik wilde de wereld buiten het ziekenhuis zien, ik wilde ademen.

Om 5 uur kwam ik terug op de afdeling, ze kwamen bij mij en vertelden dat het erg moeizaam ging en dat ik zou horen wanneer ze weer op de zaal lag, weer een periode van wachten en gelukkig waren ook de vriendin van mam en haar dochter naar het ziekenhuis gekomen en daar heb ik even wat mee gedronken, wachten wachten wachten.
Om 7 uur was mam weer op de zaal en mochten we bij haar, ze werd in slaap gehouden maar de behandeling was gelukt, ze was stabiel, we konden naar huis en ze zouden snachts proberen haar wakker te maken om te kijken wat de schade aan de hersenen zou zijn, ik druktte ze op het hart mij te bellen met de uitslag, ookal was het midden in de nacht, ik wilde het weten.
Snachts om half 3 ging de telefoon, de uitslag van de test dacht ik meteen! Maar het was zo anders, de arts vertelde mij dat het niet goed ging met mijn moeder, ze had er een bloeding bij gekregen en ik moest meteen naar het ziekenhuis komen, doe voorzichtig en neem familie mee, zei de arts nog.
In mijn hart voelde ik het al, het ging mis het ging zo vreselijk mis! In paniek belde ik mijn neef die meteen kwam, bij hem in de auto heb ik zitten janken, ik was zo vreselijk bang.

De arts vertelde ons dat mam het niet zou redden, er was teveel kapot. En met die mededeling ging ik ook kapot, ik brak, mijn mama, mijn alles, mijn stam,mijn steun, mijn veiligheid zou wegvallen.
We mochten bij haar, ze werd kunstmatig in leven gehouden zodat de familie in alle rust afscheid kon nemen, wat was ze nog lekker warm toen ik haar hand vast had, het was zo onwerkelijk, haar hartslag zag je op de monitor, de ademhaling ging door, ze was lekker warm maar haar ziel was al lang weg, weer samen met papa die in 2004 overleden is.
om 11 uur sochtends is mam overleden, het was voorbij.

Toen begon het regelen, de crematie, de kist, de kaarten, alles en wat was alles onwerkelijk, mam heeft een hele mooie crematie gehad met veel mensen die belangrijk voor haar waren, ook ik heb nog een toespraak voor haar gehouden, het laatste wat ik nog tegen mam kon zeggen:

Mijn toespraak:

Dat ik vandaag iets wilde vertellen was voor mij eigenlijk al heel snel duidelijk, misschien is het geen lang verhaal en misschien zit het niet altijd even goed in elkaar maar het komt recht vanuit mijn gevoel, nu kan ik het nog even zeggen.
En toen kwam de periode van bedenken wat ik eigenlijk wilde zeggen . En dan ga je es achter je computer zitten, je schrijft een zin, wist hem weer, herhaalt dat een keer of 20 om vervolgens nog steeds niet tevreden te zijn want geen enkele zin lijkt goed genoeg te zijn om te verwoorden wat je voelt, wat je nog kwijt wilt.

Na een tijdje ben ik gestopt met het perfect willen doen en ben gaan luisteren naar mijn gevoel want dat wist heel goed wat ik moest zeggen, gewoon dat ik hier vandaag afscheid neem van een geweldige moeder, een moeder die niet alleen mijn moeder maar ook mijn vriendin en steun was in alles wat ik deed.Een moeder die mij altijd op de eerste plaats zette, die zonder dat ik wat hoefde te zeggen kon afmaken wat ik bedoelde, waarvan soms een blik naar elkaar toe al genoeg was om elkaar te snappen

En opeens, zomaar opeens valt dat weg, zomaar, niet ziek, nog lang niet oud genoeg, geen enkele reden om te denken dat zoiets zo snel kon gebeuren. Je weet dat het zo is maar het besef komt pas later, het besef van nooit meer even zomaar een rondje dorp, nooit meer even ergens zitten en gewoon een kopje thee drinken. Maar ook het besef hoe vreselijk trots ik ben op mijn moeder, op alles wat ze mij heeft meegegeven.

Want mede door die dingen weet ik dat ik sterk genoeg ben om verder te gaan met leven, samen met heel veel lieve mensen om mij heen. Sommige mensen zeggen wel eens ik ben pas dood als jij mij bent vergeten. Als je zo denkt dan zal mam nooit helemaal dood zijn want ze zal altijd leven in mijn hart, in mijn herrinnering en in mijn gevoel. Nu is ze weer bij papa en zullen ze samen altijd een beetje bij mij zijn. Afscheid nemen is moeilijk als je elkaar een lange tijd niet zal zien maar het is nog veel moeilijker als je weet dat iemand nooit meer terug zal komen. En ik ben blij dat ik op de vraag “wat had je voor een moeder?” met heel mijn hart kan zeggen: een hele lieve!!

Doei lieve mama, ik hou van je

En nu, nu moet ik leren leven, helemaal opnieuw
  zondag 9 november 2008 @ 15:18:18 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63075112
sterkte
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63075130
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
sterkte
pi_63075165
Verschrikkelijk..
Heel veel sterkte!!!!!
  zondag 9 november 2008 @ 15:20:55 #5
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_63075208
Sterkte
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63075213
Heel veel sterkte TS...
#geen
pi_63075223
veel sterkte TS
wij hebben vanochtend mijn vader zijn as verstrooid
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 9 november 2008 @ 15:23:04 #9
234312 Onsterfelijkheid
Servus_Universitas <3
pi_63075330
Triest..heel veel sterkte!!
I like them, I like them! I liked them first! Before I even met them I liked them! As soon as I met them I liked them right away! You hate them compared to how much I like them!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 9 november 2008 @ 15:25:33 #11
163650 Greys
pi_63075333
Meissie toch, wat vreselijk. Hoe jong was je moeder? (Sowieso veel te jong natuurlijk...)
Je hebt het prachtig opgeschreven. Wanneer is dit gebeurd?
Heel veel sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63075337
Oef...

Sterkte...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 9 november 2008 @ 15:26:21 #13
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63075350
Wat is het snel gegaan. Kan me voorstellen dat het nu pas echt begint in te zinken.

Droevig verhaal, goed dat je het weet te uiten. Heel veel sterkte in de komende tijd.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63075425
Ik haal uit het verhaal dat jij thuis woont en dat nu beide ouders overleden zijn. Mijn steunbetuiging in ieder geval. Moet jij nu het huis uit of kun jij daar blijven wonen en proberen jouw leven weer op te pakken e.d.? Anders zou het nog een extra klap zijn denk ik.

Veel sterkte toegewenst van mij
  zondag 9 november 2008 @ 15:30:31 #15
80089 kres
Komt goed...
pi_63075501
Niet om het een of ander maar kreeg ff een brok in mijn keel hiervan...

Verhaal die je schrijft komt ook heel klein beetje in de buurt van die van mij. In mijn geval ging het om mijn vader die zich niet lekker voelde en eventjes naar het ziekenhuis ging voor paar onderzoekjes.
Niks aan de hand, niks bijzonders....... Nou ik heb het geweten... dat was de laatste keer dat ik hem ooit heb gezien...

Heel erg veel sterkte met je verlies... Veel mensen zullen dit al hebben gezegd tegen je maar het komt wel goed.. Na een tijdje geef je het een plek in je leven en je gaat door.
Je vergeet het nooit... dat niet... maar je past het in je leven.
Dit betekent niet dat alles meteen goed is maar je leert er mee omgaan....

Nogmaals heel erg veel sterkete......
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_63075522

Vreselijk altijd hoe snel het ineens kan gaan. Je hebt het prachtig opgeschreven in ieder geval, heb het met een brok in m'n keel zitten lezen.

Veel sterkte de komende tijd!
pi_63075569
Heel veel sterkte, toen ik het verhaal las...

Echt erg...

Gecondoleerd.
-
pi_63075635
wat ontzettend ontzettend ontzettend... ja. ontzettend

sterkte de komende periode met verwerken van dit ontzettende verlies

je bent even oud als ik en ik moet er niet aan denken mee te hebben gemaakt wat jij een plekje moet geven nu...

gecondoleerd.
Ja doei.
pi_63075666
aan jou leeftijd te zien zal je moeder ook niet erg oud geweest zijn...

in ieder geval veel sterkte nog.
  zondag 9 november 2008 @ 15:35:49 #20
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_63075668
ik ben er stil van...

sterkte met het verwerken van dit enorme verlies.
Neerkomen wel!
  zondag 9 november 2008 @ 15:36:24 #21
65997 Oldbie
Proud to be South African!
  zondag 9 november 2008 @ 15:36:34 #22
112150 Trebweb
Started running again
pi_63075701
heel veel sterkte toegewenst in deze tijd..

Gecondoleerd..
  zondag 9 november 2008 @ 15:38:36 #23
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63075769
Ik heb zelf een spierziekte dus woonde nog thuis inderdaad, bij mijn moeder in ons huisje waar ik mijn eigen woon/leefgedeelte had en daar dus kon doen wat ik wilde, samen en toch apart.
Ze is net 59 geworden, ze is in dezelfde maand geboren en overleden, zo dubbel allemaal en niet te bevatten! Ik hoop dat ik in ons huis kan blijven maar er moet nog zoveel aan regelwerk gebeuren, gelukkig heb ik hulp van mijn super lieve familie maar toch.
En dan zit ik te denken en vraag ik me af, waarom hebben ze me niet meegenomen......

Allemaal heel erg bedankt voor het medeleven!
pi_63075901
Ontzetten veel sterkte, wat vreselijk dat zoiets zo plotseling gaat.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  zondag 9 november 2008 @ 15:55:05 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_63076267

Veel sterkte gewenst
Huilen dan.
pi_63076331
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:26 schreef soylent het volgende:
Wat is het snel gegaan. Kan me voorstellen dat het nu pas echt begint in te zinken.

Droevig verhaal, goed dat je het weet te uiten. Heel veel sterkte in de komende tijd.
Wat hij zegt.

Sterkte!
pi_63076447
Brokje in mijn keel, al ken ik je niet.

Heel veel sterkte meid!!!

zondag 9 november 2008 @ 16:03:00 #28
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63076531
Heel veel sterkte!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zondag 9 november 2008 @ 16:05:17 #29
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63076608
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:25 schreef Greys het volgende:
Meissie toch, wat vreselijk. Hoe jong was je moeder? (Sowieso veel te jong natuurlijk...)
Je hebt het prachtig opgeschreven. Wanneer is dit gebeurd?
Heel veel sterkte.
Mam is 31 oktober overleden, vorige week vrijdag
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 november 2008 @ 16:06:36 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63076649
Heel veel sterkte! Wat heb je een prachtige toespraak gehouden

Heb je trouwens nog broers en/of zussen die je tot steun kunnen zijn?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 november 2008 @ 16:16:07 #31
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_63076987

Mooi geschreven. Sterkte.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_63077427
Heel veel sterkte! Voor een groot deel een herkenbaar verhaal voor mij. Mijn moeder heeft een hersenbloeding gehad. En iets later ook een bloedprop.
  zondag 9 november 2008 @ 16:31:11 #33
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_63077532
Sterkte meid en koppie op
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_63077803
Hier ook mijn steunbetuiging. Heb een brok in me keel. Dit is echt het ergst wat je kan overkomen.

Heel veel sterkte!
pi_63077959
-edit- lulhannes

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 09-11-2008 21:49:14 ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63078279
Kracht toegewenst.... hopelijk kun je het na een tijdje een plek geven ergens.
Genieten is toegestaan!!!
pi_63078934
Never lose your smile

sterkte.
pi_63079624
Heel veel sterkte meid!
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  zondag 9 november 2008 @ 18:03:14 #39
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63079890
Eventjes snel reageren, ik vind het echt heel lief dat mensen me sterkte wensen en dan kan je zeggen ja wat heb je er aan mensen die je helemaal niet kent, kan is ieder zn mening maar IK heb er heel veel aan, gewoon dingen van je af kunnen schrijven, misschien wel juist tegen mensen die je niet kent. De hele kast staan hier helemaal vol met kaarten, ook van genoeg mensen die ik helemaal niet ken maar die mam ergens vaag kende, ook daar heb ik heel veel aan maar goed, zoals ik al zei ieder mag denken wat hij/zij wil maar ik doe waar ik me goed bij voel en dat ie niet zeiken om aandacht of zielig zijn, nee dat is gewoon schrijven vanuit mijn gevoel.

En nee, ik heb verder geen broers en zussen waar ik dingen mee kan delen
pi_63079933
Sterkte TS. Jouw verhaal grijpt me dubbel aan omdat ik precies hetzelfde heb meegemaakt alleen is mijn moeder vorig jaar overleden. In 2004 mijn vader en vorig jaar mijn moeder aan een herseninfarct. Heel veel sterkte!
pi_63080111
Prachtig geschreven, ontroerend verhaal ook.

Sterkte.
pi_63080570
Sterkte!

[ Bericht 85% gewijzigd door Anoniem_03032014_01 op 09-11-2008 18:35:56 ]
  zondag 9 november 2008 @ 18:40:19 #43
3185 Adelante
To let it go now
pi_63080650
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:35 schreef Noortje. het volgende:
Sterkte!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Jubileum moderator zondag 9 november 2008 @ 18:43:29 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63080709
Heel veel sterkte, ik heb je toespraak met een brok in mijn keel gelezen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63081366
Goh krijg tranen in mn ogen van je toespraak.. Sterkte !
  zondag 9 november 2008 @ 19:56:13 #46
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_63082407
heel veel sterkte meis !
* een dikke knuff geeft
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
pi_63082623
Veel sterke
Look at Krull's necklace. It's got more ice than Liberace, don't you?
Andie: Oh, it's just a little frosting. Frosting? Frosting!
  zondag 9 november 2008 @ 20:16:39 #48
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_63083072
Treurig verhaal, heel veel sterkte in ieder geval .
There is no rehab for stupidity.
pi_63083505
Ik heb niet het hele verhaal gelezen, teveel oude wonden. Mijne is alweer bijna 8 jaar dood, 42 is ze mogen worden. Ik vind het heel dapper dat je een woordje gezegt hebt. Hopelijk heb je daar iets aan gehad voor jezelf. Het enige wat ik je kan meegeven, wetende dat dat lastiger is dan het lijkt, is ga door met je leven.
Probeer de draad op te pakken en laat je niet hangen. Uiteindelijk heb je daar net niets aan. Heel heel veel sterkte de komende weken, maanden, wellicht wel jaren. Ik weet dat ik d'r nog vaak genoeg mis.
pi_63083645
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:13 schreef gebakken-koekje het volgende:En nu, nu moet ik leren leven, helemaal opnieuw
Voor wat het waard is, de eerste stap heb je gezet.

Draag je moeder voort in je hart en ze zal voor altijd bij je zijn.
Afgestudeerd in de toegepaste fortunologie.
pi_63086533
*Geeft TS een hele dikke knuf*

zondag 9 november 2008 @ 21:49:14 #52
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63086574
Dank jullie wel allemaal! De draad oppakken, ja dat zal moeten maar ik merk aan mezelf dat ik te snel wil in dingen, ik ren alles voorbij, gewoon doen alsof alles nog hetzelfde is en het dan ook nog raar vinden als ik moeite heb met sommige dingen, ik wil altijd alles perfect doen.
En dan natuurlijk de dingen die allemaal nog moeten gebeuren en de vragen die er bij horen, hoe gaat alles lopen, kan ik hier blijven wonen enz enz enz ik denk dat als dat allemaal rond is ik pas de tijd heb om niet meer te rennen maar ook af en toe eens stil te blijven staan.
En ja mijn toespraak, bij pap heb ik het ook gedaan en ik wilde het nu dus ook heel graag doen en twijfelde tot het moment vlak voor ik er zou gaan staan nog of ik het zou kunnen maar mijn tante zat naast mij en zei ,,je KAN het!" en dat gaf mij het laatste duwtje wat ik nog even nodig had en inderdaad ik kon het en achteraf is dat een enorme opluchting geweest, ik heb mam haar crematie kunnen beleven zoals ik dat zelf graag wilde
pi_63086845
Van de ene kant ook logisch dat je doorgaat, want het leven vraagt of dwingt vaak dat je door MOET gaan. Dan gebeurt er iets ernstigs en ondertussen eist van alles weer de aandacht op. Bij mij is het op dit moment mijn grootmoeder, iets compleet anders dan je echte moeder maar wel vergelijkbaar. Dan denk ik van..." Waarom ga je zo normaal door terwijl iemand dood gaat". Ondertussen weer zo'n gedachte dat alles voorbij gaat en dat alles doorgaat, ook de gedachte dat alles en iedereen sterft naar verloop van tijd dus dat het echt erbij hoort. ( in jou geval erger omdat het zo plotseling gebeurt)

Nogmaals sterkte ermee. Ik ga maar niet schrijven over het harde bestaan met ziektes die dodelijk zijn en waarom het zo moet zijn dat mensen zo vroeg moeten gaan want dat valt toch niet uit te leggen. Soms denk ik wel eens dat het erbij hoort al die ellende maar van de andere kant............
Genieten is toegestaan!!!
pi_63087013
Nu al je beide ouders kwijt
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  zondag 9 november 2008 @ 22:32:10 #56
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63088467
Arme jij, dikke knuffel

Ik snap je ontreddering totaal
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_63088854
Mijn innige deelneming...Heel veel sterkte gewenst met het verlies.
  zondag 9 november 2008 @ 22:52:03 #58
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_63089277
Heel veel sterkte!
an urge to help mankind overcomes me
pi_63091500
Veel sterkte toegewenst in deze tijd en gecondoleerd.

Prachtig verhaal en toespraak trouwens, had toch wel even een zakdoek nodig.
pi_63091538
wat onvoorstelbaar afschuwelijk... heel erg veel sterkte.

en je hebt heel mooi geschreven idd..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_63091798
Oh jeetje meid ongelooflijk gecondoleerd!!

Ik heb een brok in mijn keel en een traan over mijn wang na het lezen van jouw verhaal en je prachtige toespraak! Heel veel sterkte met dit verlies!

Een berg liefs
pi_63091837
Wat vreselijk. Ook een verschrikkelijke wetenschap en angst dat je ouders (in het algemeen) ooit komen te overlijden. Ik wil er niet teveel aan denken.

Sterkte.
pi_63092280

Heel veel sterkte de komende tijd.
pi_63092416
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:38 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik heb zelf een spierziekte dus woonde nog thuis inderdaad, bij mijn moeder in ons huisje waar ik mijn eigen woon/leefgedeelte had en daar dus kon doen wat ik wilde, samen en toch apart.
Ze is net 59 geworden, ze is in dezelfde maand geboren en overleden, zo dubbel allemaal en niet te bevatten! Ik hoop dat ik in ons huis kan blijven maar er moet nog zoveel aan regelwerk gebeuren, gelukkig heb ik hulp van mijn super lieve familie maar toch.
En dan zit ik te denken en vraag ik me af, waarom hebben ze me niet meegenomen......

Allemaal heel erg bedankt voor het medeleven!
Jemig wat krijg jij een bak ellende over je heen.
Ze hebben je niet meegenomen omdat jij nog niet klaar bent hier. Ik weet niet wat je in de toekomst nog wacht maar ik wens je heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verlies.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63098388
Heel veel sterkte TS. Krijg hier spontaan tranen in m'n ogen van vooral omdat het de laatste tijd ook niet meer goed met m'n eigen moeder gaat..
pi_63099892
quote:
Op zondag 9 november 2008 16:05 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Mam is 31 oktober overleden, vorige week vrijdag
Wat is dat gruwelijk kort geleden.
Dat je de behoefte krijg om het ergens op te schrijven kan ik heel goed begrijpen, maar de energie/kracht om het op Fok te zetten is iets wat ik me niet voor kan stellen. Het is heel knap zoals je er zo te lezen mee omgaat.
Misschien dat het gemis van je vader je sterker heeft gemaakt en dat je er 'beter' me omgaat.
Heeel veel sterkte en ik hoop dat je veel steunt vind aan iedereen die hier van weet.
pi_63100129
Vreselijk om zoiets te moeten meemaken. Sterkte!
pi_63106540
Gecondoleerd gebakken_koekje...ben onder de indruk van je topic.
Wat ontzettend onverwachts allemaal.
Heel veel sterkte van mij
  maandag 10 november 2008 @ 18:06:16 #69
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63107616
Of het verlies van mijn vader mij sterker heeft gemaakt weet ik niet, mijn moeder en ik zijn daarna alleen maar meer naar elkaar toe gaan groeien en het opschrijven, verwoorden van gevoelens, gedachtes, mijn mening helpt wel om dingen beter te snappen en om mezelf ook de tijd te geven om het te snappen want soms ren ik gewoon aan alles voorbij en wil gewoon doorgaan en tja zo werkt dat gewoon niet, de energie om dingen te schrijven vind ik juist in de "tussendoor" momenten, de momenten dat je even niet bezig bent met regelen/wachten op mensen/denken enz, want op de momenten dat ik schrijf dan denk ik even niet en werk ik recht vanuit mijn gevoel en dat geeft me gewoon een bepaald soort rust, In een dagboek schrijven heb ik nooit wat mee gehad, dat is voor mij een dood ding, hier heb ik het gevoel dat ik het als het ware aan mensen vertel en dat is heel anders.

Morgen ga ik als mijn gevoel het aan kan even op mijn werk theedrinken, even iedereen weer zien en even in en omgeving waar alles gewoon normaal is, waar iedereen er is, aan de ene kant heel raar, aan de andere kant kijk ik er naar uit, heel dubbel allemaal
  maandag 10 november 2008 @ 18:20:03 #70
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63107904
Neem lekker de tijd. Ga met jezelf bezig en gun jezelf gewoon alles wat je nodig hebt.
Als je contact met je collega's nodig hebt, zoek ze dan op. Wil je daar even mee wachten.....overhaast niks. Je hebt op dit moment genoeg aan je hoofd. Probeer niet sterker over te komen dan je echt bent. Gun jezelf de tijd om je verdriet een plaats te geven. Overhaast niets.

Nogmaals veel sterkte en denk nu vooral aan jezelf voordat je aan een ander gaat denken. Nu is jouw tijd. Een ander komt later wel.
pi_63108164
Heel veel sterkte!
Erg moedig van je hoe je het totnutoe aanpakt...
pi_63108187
Vooral de laatste opmerking in je toespraak vond ik erg ontroerend.

Heel veel sterkte in deze (ongetwijfeld) moeilijke periode
pi_63108403
sterkte meisje
Werewolf
pi_63108732
Damn, heel veel sterkte me t verlies!
Krijg kippenvel van je bericht zo
Ken t een klein beetje; mijn moeder heeft een aangeboren afweiking aan de hersenstam waardoor ze al 3 x een CVA (bloedprop die er vast zit dus) heeft gehad.. Kan dus ieder moment weer gebeuren Moment dat de ergste gebeurde en ik ook alles moest regelen staat me nog bij alsof het gister was, heavy..
Ze zit nu in de clientenraad voor mensen met dergelijke afweikingen, hoor er dus zat over. zeg t maar als je evt wat wilt weten o.i.d.

Naja hoop dat je er een beetje mee kunt leven zo, good luck!

[ Bericht 7% gewijzigd door Qrious op 10-11-2008 18:59:14 ]
Just being curious.. ofzo
  maandag 10 november 2008 @ 18:56:01 #75
234261 SophieScholl
Ich habe es nicht gewusst
pi_63108794
Gecondoleerd
Hate. War. Destruction
  maandag 10 november 2008 @ 19:03:33 #76
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_63109025
Wow.... soms hoef je niet meer te zeggen... wow
There's no point in living if you can't feel alive
  maandag 10 november 2008 @ 21:09:04 #77
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_63113175
Veel sterkte komende tijd. Blijf je moeder goed herinneren en geef haar een groot plek in je hart. Zo te lezen heeft ze dat verdiend
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_63113926
Ach meisje, wat ontzettend erg voor je. Heel veel sterkte de komende tijd

Voor wat het waard is, ik weet (helaas) hoe het is. Mijn ouders zijn 4 jaar geleden, ik was 20 jaar oud, 5 maanden na elkaar overleden. Ik woonde ook nog thuis. Het is heel moeilijk om weer overeind te krabbelen, maar uiteindelijk wordt het echt makkelijker, je kan het een plekje geven en je merkt dat je eigen leven toch verder gaat. En dat dat ook best leuk kan zijn.
Veel sterkte ermee
  maandag 10 november 2008 @ 22:03:03 #79
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_63115156
Hoewel je er geen flikker mee op zal schieten ben ik bang wil ik je toch sterkte wensen. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt en kan me dus niet voorstellen hoe je je voelt. Ik wens je alle sterkte en liefde van je naasten toe.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 10 november 2008 @ 22:40:25 #80
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_63116516
Heel veel sterkte.

Dat jullie elkaar weer in de hemel mogen weerzien.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 10 november 2008 @ 22:51:36 #81
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_63116936
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:06 schreef gebakken-koekje het volgende:
Of het verlies van mijn vader mij sterker heeft gemaakt weet ik niet, mijn moeder en ik zijn daarna alleen maar meer naar elkaar toe gaan groeien en het opschrijven, verwoorden van gevoelens, gedachtes, mijn mening helpt wel om dingen beter te snappen en om mezelf ook de tijd te geven om het te snappen want soms ren ik gewoon aan alles voorbij en wil gewoon doorgaan en tja zo werkt dat gewoon niet, de energie om dingen te schrijven vind ik juist in de "tussendoor" momenten, de momenten dat je even niet bezig bent met regelen/wachten op mensen/denken enz, want op de momenten dat ik schrijf dan denk ik even niet en werk ik recht vanuit mijn gevoel en dat geeft me gewoon een bepaald soort rust, In een dagboek schrijven heb ik nooit wat mee gehad, dat is voor mij een dood ding, hier heb ik het gevoel dat ik het als het ware aan mensen vertel en dat is heel anders.

Morgen ga ik als mijn gevoel het aan kan even op mijn werk theedrinken, even iedereen weer zien en even in en omgeving waar alles gewoon normaal is, waar iedereen er is, aan de ene kant heel raar, aan de andere kant kijk ik er naar uit, heel dubbel allemaal
Soms kan het inderdaad fijn zijn om iets 'normaals' te doen. Even een soort van afleiding. Ik vind het knap van je dat je alles opschrijft. Het helpt je om de chaos in je hoofd een beetje op een rijtje te zetten. Misschien heb je er later ook nog wat aan omdat nu alles een beetje langs je heen gaat. In ieder geval heel veel sterkte..
pi_63122923
sterkte

RIP voor je mam
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 11 november 2008 @ 13:30:49 #83
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63127741
*valt een beetje in herhaling maar nogmaals iedereen bedankt voor de steun!*

Ik ben vanochtend toch eventjes naar mn werk gegaan en daar even thee gedronken, was echt een heel goed gevoel dat iedereen het leuk vond dat ik er eventjes was en het was gewoon eventjes een stukje rust in mijn gevoel, gewoon even veilig bij iedereen die ik kende en waar alles gewoon doorging. Het was wel even heel raar om in een leeg huis terug te komen, niet even iemand die vraagt hoe was het, alles goed? Maar dat zijn dingen waar ik toch even doorheen moet
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 november 2008 @ 14:45:28 #84
163650 Greys
pi_63129453
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 13:30 schreef gebakken-koekje het volgende:
*valt een beetje in herhaling maar nogmaals iedereen bedankt voor de steun!*

Ik ben vanochtend toch eventjes naar mn werk gegaan en daar even thee gedronken, was echt een heel goed gevoel dat iedereen het leuk vond dat ik er eventjes was en het was gewoon eventjes een stukje rust in mijn gevoel, gewoon even veilig bij iedereen die ik kende en waar alles gewoon doorging. Het was wel even heel raar om in een leeg huis terug te komen, niet even iemand die vraagt hoe was het, alles goed? Maar dat zijn dingen waar ik toch even doorheen moet
Wat ontzettend goed van je dat je gegaan bent. Je ouders zullen mega trots op je zijn!
Ik heb een enorme bewondering voor je, dat je - ondanks de heel moeilijke momenten die je ongetwijfeld hebt en nog zult krijgen - zo vastbesloten lijkt om het te gaan 'overwinnen'. (Ik zocht voor overwinnen een ander, beter woord, maar ik vind hem niet ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:02:18 #85
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_63129930
Sterkte Koekie, en inderdaad, draag haar in je ziel en breng voort wat ze jou heeft bijgebracht.
  dinsdag 11 november 2008 @ 15:39:53 #86
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_63130994
Holy smoke...

Ontzettend veel kracht gewenst!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  dinsdag 11 november 2008 @ 16:52:43 #87
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_63133090
fucking hell..... dat je zoiets overkomt en dan zoiets moois kunt schrijven...

Zit hier te vechten tegen tranen, wetende dat ik zelf zo ook weer naar het ziekenhuis ga om m'n vader op de ic te bezoeken....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2008 @ 17:33:41 #88
13151 crew  Rewimo
pi_63134134
Ik kreeg vandaag ook even een enorme aanval van "papa-missen"

Het wordt wel minder maar soms kan het je onverwacht ineens te pakken krijgen (liedje was de trigger deze keer).

Nogmaal heel veel sterkte!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 november 2008 @ 21:56:30 #89
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63173292
Dat missen kan je inderdaad zomaar opeens te pakken hebben, om de meest idiote kleine dingen. En het overwinnen......tja mijn ouders waren alle 2 heel erg van als ons iets overkomt blijf niet zitten maar ga verder, dat zouden wij dan graag willen en van dat oogpunt kijk ik soms ook wel een beetje want als ik vanuit mezelf zou kijken......:{
En dan ben ik op sommige momenten gewoon blij dat we altijd over alles heel open konden praten, ook over de dood en wat er na zou komen allemaal.
Ik hoop dat ik wat beter ga slapen vannacht want nu gaat echt het onrustig slapen en dromen beginnen

@swiffer dat doe ik zeker en ik ben heel blij met wat ze (en mijn vader ook natuurlijk) mij heeft bijgebracht, dat maakt alles een heel klein beetje makkelijker

@klusfoobje Heel veel sterkte met alles en pak alle momenten die je nog pakken kan!
pi_63174084
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:48 schreef Bohemian_Chick het volgende:
*Geeft TS een hele dikke knuf*

En veel sterkte in de komende tijd.
Life is Music
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:02:33 #91
213998 Samba-boy
MarcMarie's Pruikendrager
pi_63305481
... Ik weet eigenlijk niks meer te zeggen na dit dan: Sterkte man.

Dankzij dit verhaal geef ik nu veel meer om mijn moeder, en hoop dat ik haar warmte nog jaren in huis kan voelen.
Echt waar!
  woensdag 19 november 2008 @ 01:18:27 #92
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63335169
Soms dan is het zo gewoon he, dat iedereen waar je van houdt er gewoon is, daar sta je verder niet bij stil maar ik kan iedereen echt aanraden bespreek dingen samen, ook over als er iets zou gebeuren waarbij iemand het niet meer gaat redden, een ongeluk, ziekte, wat dan ook, zijn zoveel mensen die die dingen gewoon niet bespreken met het idee van ,,ach wat een onzin, dat is nog LANG niet zover" Nee? wie kan dat bewijzen........ Ik ben blij dat mam en ik alles wel goed konden bespreken altijd

pi_63335441
quote:
Op woensdag 19 november 2008 01:18 schreef gebakken-koekje het volgende:
Soms dan is het zo gewoon he, dat iedereen waar je van houdt er gewoon is, daar sta je verder niet bij stil maar ik kan iedereen echt aanraden bespreek dingen samen, ook over als er iets zou gebeuren waarbij iemand het niet meer gaat redden, een ongeluk, ziekte, wat dan ook, zijn zoveel mensen die die dingen gewoon niet bespreken met het idee van ,,ach wat een onzin, dat is nog LANG niet zover" Nee? wie kan dat bewijzen........ Ik ben blij dat mam en ik alles wel goed konden bespreken altijd

Dat gevoel ging ook door me heen toen in je verhaal las, overigens met veel tranen in mn ogen. Ontzettend knap dat je die toespraak hield, hij is heel erg mooi.

Nooit denkt men écht na over de dood van ouders of zeer naasten... tot het gebeurt. Nee, want men gaat er vanuit dat iedereen happy 80+ wordt.. nou niet dus

Ik heb gelukkig mijn beide ouders nog, en besef in principe wel dat het morgen over kan zijn. Alleen om daar écht, daadwérkelijk over na te denken.. op een of andere manier druk je dat toch weg denk ik (althans in mijn geval).

Ook mij ken je niet maar ik wens je ontzettend veel sterkte toe in de rest van je leven.
pi_63335687
Heel veel sterkte meis,
Probeer het in de jaren te verwerken,door erover te praten met ieder die je lief is.
Ik heb het zelfde meegemaakt op jonge leeftijd,maar ik wijk niet uit want het is jou topic.

Heel veel liefs

Vronie
  woensdag 19 november 2008 @ 10:27:08 #95
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63338973
Je mag best dingen vertellen in mijn topic hoor, het gaat toch uiteindelijk om hetzelfde.
En alles verwerken, ja dat moet ik ook maar ik merk dat ik mezelf daar eigenlijk geen tijd voor geef, gisteren was ik met mensen aan het praten en toen zei ik dat het vandaag precies 2 weken geleden is dat de crematie was. 2 weken nog maar! En ik heb gewoon het idee dat het maar weer goed moet gaan met mij, als mensen bellen of vragen hoe het gaat dan zeg ik ja wel goed hoor en het gaat ook wel goed zolang er mensen op bezoek komen maar ohohoh als er es een keer een avond niemand komt en dan vind ik het nog gek dat ik het er moeilijk mee heb ook
Maar nee, Chessa redt het wel, Chessa is zoooo sterk en zooo goed in alles maar ondertussen. Ik las gisteren de opmerking van iemand ,,ik ben helemaal niet zo sterk, ik heb gewoon een heel sterk masker" en zo is het precies

voor iedereen die met me meeleeft en mn gezeur wil lezen
  woensdag 19 november 2008 @ 13:53:20 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_63344442
Ontroerend, koekje. Erg droevig, maar vreemd genoeg prachtig geschreven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_63349630
quote:
voor iedereen die met me meeleeft en mn gezeur wil lezen
Als jouw verhaal al gezeur zou zijn, hoe noem je dan de rest van de onderwerpen op FokForum? Oftewel; het overlijden van een dierbare, en daar verdrietig over zijn heeft totaal niets te maken met 'zeuren'. Dat is het als je uit je dak gaat voor een verkeersboete.
  woensdag 19 november 2008 @ 17:53:41 #98
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63351162
quote:
Op woensdag 19 november 2008 16:52 schreef Daverz het volgende:

[..]

Als jouw verhaal al gezeur zou zijn, hoe noem je dan de rest van de onderwerpen op FokForum? Oftewel; het overlijden van een dierbare, en daar verdrietig over zijn heeft totaal niets te maken met 'zeuren'. Dat is het als je uit je dak gaat voor een verkeersboete.
I know.............maar ik ben altijd al snel bang dat ik "zeur" en mensen tot last ben, beetje onzekerheid denk ik en daarbij dat ik gisteren de mededeling kreeg ,,de crematie is nu toch al 2 weken geleden?? Waar zeur je dan nog over"
pi_63351239
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:53 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

I know.............maar ik ben altijd al snel bang dat ik "zeur" en mensen tot last ben, beetje onzekerheid denk ik en daarbij dat ik gisteren de mededeling kreeg ,,de crematie is nu toch al 2 weken geleden?? Waar zeur je dan nog over"
Dat mensen dat durven zeggen...
Het gaat niet om een buurman of zo, maar om je moeder, om iemand om wie je zielsveel geeft en dan zoiets zeggen!
Onbegrijpelijk en triest
Je moet gewoon de tijd nemen die je nodig hebt, al weet je van te voren niet hoe lang dat gaat duren.
En andere mensen kunnen/moeten dat al helemaal niet voor je (gaan) bepalen imo.

Edit: en als je me tot last zou zijn, zou ik echt niet posten hier. Dan had ik het topic links laten liggen.
TS verdient een knuf en een
  woensdag 19 november 2008 @ 18:09:03 #100
33954 ElisaB
pi_63351493
quote:
Auw...

Geloof me: dat zegt heel veel meer over de persoon die dat zei, dan over jou
  woensdag 19 november 2008 @ 18:09:50 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63351513
Jeetje meid wat erg om zo plotseling je moeder te verliezen.

Ik vind dat je je er tot nu toe heel knap doorheen hebt geslagen en wens je veel sterkte voor de toekomst.
quote:
Degene die die opmerking maakte is getikt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63354672
Heel indrukwekkend verhaal
Traantjes in mn ogen.
Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor de rest van je familie enzo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 20:03:13 ]
pi_63354907
quote:

[..]

Zoals iemand hierboven ook al opmerkte; die persoon die dat zei heeft ze niet allemaal op een rijtje. Ik vermoed dat hij/zij nog nooit een dierbare heeft verloren, laat staan een moeder of vader. Je bent aan een onbekende als ik geen verklaring schuldig, maar ik hoop dat dat geen 'vriend' of 'vriendin' was van je. Ik heb zelfs nu nog wel eens verdriet om oma's die er niet meer zijn (resp. 1 jaar en 2,5 jaar geleden), terwijl die allebei 84 zijn geworden en ik ze een enorm lange tijd heb mogen meemaken.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar: probeer dat soort opmerkingen te vergeten en praat verder met vrienden die zich wel kunnen inleven in (het verdriet van) een ander.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:16:07 #104
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63355141
Er is gewoon geen standaard tijd, iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier maar om nou te zeggen dat ik na 2 weken maar op moet houden met zeuren?? Ik ben er maar niet op in gegaan verder maar ik had wel even iets van HUH???

Morgen krijg ik te horen of ik hier kan blijven wonen

* gebakken-koekje heeft echt de kriebels
  woensdag 19 november 2008 @ 22:26:41 #105
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_63359671
Brok in mijn keel. Sterkte meid !

(je loopt echt niet te zeuren, onthou dat voor jezelf !)
  donderdag 20 november 2008 @ 12:02:01 #106
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63370288
Ik moet verhuizen eerst pap, nu mam en mijn plekje weg
  donderdag 20 november 2008 @ 12:15:08 #107
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_63370628
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Jeetje, ook dat nog Wat een naar bericht
  donderdag 20 november 2008 @ 12:34:56 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63371034
quote:
Wat naar voor je Ineens het diepe in en weg uit je vertrouwde omgeving, alof je niet al genoeg te verwerken hebt
Hopelijk krijg je ruim de tijd om een ander fijn plekje te zoeken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 november 2008 @ 12:37:23 #109
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63371096
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat naar voor je Ineens het diepe in en weg uit je vertrouwde omgeving, alof je niet al genoeg te verwerken hebt
Hopelijk krijg je ruim de tijd om een ander fijn plekje te zoeken
Gelukkig wel! is gelukkig geen gedwongen verkoop oid maar hier blijven is gewoon niet haalbaar en dan is het gewoon beter om met wat spaargeld een nieuw huisje te zoeken dan om alles op te maken aan een huis waar ik toch niet kan blijven, heel hard maar is de waarheid.
pi_63371936
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:16 schreef gebakken-koekje het volgende:
Er is gewoon geen standaard tijd, iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier maar om nou te zeggen dat ik na 2 weken maar op moet houden met zeuren?? Ik ben er maar niet op in gegaan verder maar ik had wel even iets van HUH???
Dat inderdaad.

Daarbij denk ik (en ik kan gelukkig nog niet uit ervaring spreken) dat er altijd wel momenten zullen zijn dat je ze vreselijk mist.
En dan maakt het niet uit hoe lang het geleden is.
Feestdagen, verjaardagen, als je gaat trouwen, dat soort dingen.

En verder moet je je masker afzetten. Daar heeft echt niemand wat aan, als jij een masker op zet en jijzelf al helemaal niet.
Bovendien, als je echt goeie vrienden hebt vinden die het niet erg als je even wil uithuilen.
quote:
Ook dat nog.

* RealZeus gebakken-koekje een dikke knuffel geeft
pi_63372481
quote:
Pff jemig hee.. zit echt niet mee.. nou ja 'gelukkig' hoeft het niet heel erg snel zoals ik begrijp, maar wel een tegenvaller... Hopelijk vind je binnenkort iets leuks wat je een beetje je eigen plekkie kan maken, de mooie herinneringen aan je vader en moeder neem je sowiezo wel mee, waar je ook heen gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:02:08 #112
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_63373343
*slik* sterkte... geniet en koester de mooie momenten.. probeer ze opnieuw te beleven als het even zwaar is..
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_63422488
Heel veel sterkte meis.
PM me maar als je ergens mee zit.
Liefs Vronie
pi_63423467
Heel veel sterkte meisje.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:24:35 #115
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63430800
We zijn begonnen met het opruimen van de kleding, vrienden van mam vonden het zo moeilijk om steeds haar jas te zien hangen, voor mij was dat zo gewoon die jas hoorde daar. Ik dacht ik haal hem wel even weg maar wat voelde DAT raar, ik had die jas in mn handen, ik voelde er es aan, dat was iets wat ZO bij mam hoorde.
Verder vind ik tijdens het opruimen opeens overal "stukjes mam" een vaasje wat ze ergens neergelegd had, een paar geurkaarsjes waar ze zo gek op was, heel moeilijk maar toch ook een heel warm gevoel en tegelijk, met alles wat ik opruim haal ik zo'n "stukje mam" weg
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:04:25 #116
235802 Mrs.Snaaz
What's life..'
pi_63431551
Pff!!! geen woorde nog voorstelling....Sterke.
Alle Odde aan je moeder, ze heeft een sterke en liefdevolle meid opgevoed. Teken van haar eigen persoonlijkheid....
Life is complicaded but complication is just another word...make it your own!
pi_63438730
Lijkt me zo raar allemaal. Inderdaad van die spullen die er nog 'gewoon' liggen alsof er niets aan de hand is. Kan me gewoon (en misschien gelukkig maar) niet voorstellen hoe dat voelt, maar het lijkt me heel erg raar en vreemd

Moet zeggen dat ik door jouw verhaal wel -weer- ben gaan nadenken. Niet dat ik het leven en de dood van mn ouders kan beinvloeden of dat ik constant panisch moet zijn voor hun dood, maar ik probeer nu toch wat vaker te bellen, er langs te gaan.. dat soort dingen. Misschien hypocriet of raar maar het is wel zo. En misschien is dat ook maar tijdelijk, geen idee. Maar laten we zeggen dat jouw openhartige verhaal wel ogen opent, in elk geval die van mij. Maar genoeg over mij, sterkte nogmaals.
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:33:53 #118
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63439029
Mam was inderdaad een hele sterke onafhankelijke vrouw, té in sommige dingen blijkt nu maar oke, ik ben blij dat ik mijn familie toe wil en kan laten om mij te helpen

Het is inderdaad raar dat je gewoon overal nog dingen tegen komt, alsof ze het zo op kan pakken en verder kan gaan, heel apart

Ik hoop dat mensen na het lezen van mijn verhaal ook na gaan denken over zulke dingen en niet alleen over vaker langs gaan maar ik wil iedereen echt op het hart drukken: Praat ook over de dood, regel dingen, vraag es advies aan iemand die er verstand van heeft, wij lopen nu tegen veel dingen aan waarvan mam dacht ,,kan nog wel" en nu kan het dus NIET meer, iedereen, jong of oud, ziek of helemaal gezond, iedereen sterft een keer.
pi_63439307
Sterkte!

Ik kan niets anders zeggen dan bewondering te hebben voor hoe je het heb opgeschreven. Hier begint de verwerking al, en ik wens je alle sterkte toe.
pi_63441027
Heeel veel sterkte met dit verlies
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 november 2008 @ 01:15:07 #121
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63441361
sjugt...

een brok in mn keel bij het lezen van dit alles.

Moeilijk dat je het huis uit moet, maar zoals je zelf al relativeerde is het niet slecht om met wat spaargeld een ander huis te zoeken, dan zonder spaargeld krom te moeten liggen om er te kunnen blijven wonen.

En in ieder geval wens ik je heel veel sterkte!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:51:49 #122
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63693465
Ik kreeg net een brief van de transplantatie coördinator van het ziekenhuis, mam heeft haar linker en rechter nier en haar lever kunnen doneren aan 3 mensen die al lange tijd op de wachtlijst stonden, met alle 3 deze mensen gaat het nu goed, dit maakt me aan de ene kant heel trots en blij maar aan de andere kant roept het ook zoveel emoties op.
Wat ik wel heel bijzonder vind is dat de man die haar lever gekregen heeft op de lijst stond vanaf 9 oktober, 9 oktober was ook mam haar verjaardag......

[ Bericht 18% gewijzigd door gebakken-koekje op 02-12-2008 12:59:40 ]
pi_63694728
Jemig meid wat een hoop narigheid heb jij op je dak gekregen zeg. Aller eerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ten tweede, er staat geen tijd voor rouwen dus doe het op jouw eigen manier en neem er net zo lang de tijd voor als je nodig hebt. Wat anderen ervan vinden......boeiend! Het gaat om jou, hoe jij je voelt en hoe jij alles een plekje moet geven. Ik heb gelukkig mijn beide ouders nog, ben zelf moeder van 2 kinderen, heb wel een hoop andere dierbaren reeds verloren en ik kan je zeggen dat zelfs na 8 jaar iemand moeten missen het nog altijd kan steken als of het gisteren is gebeurd. De constante pijn, het gemis slijt wel. Je staat er minder vaak bij stil na verloop van tijd, tenminste ik denk nog dagelijks aan hen die ik moet missen maar niet ieder uur van de dag. Mijn nachten zijn niet meer gevuld met nachtmerries en dromen waarin ik nog een keer afscheid moet nemen. Het zijn voornamelijk de mooie herinneringen die de pijn verzachten. Ik wil je dus mee geven hou altijd je mooie herinneringen dicht bij je. Doe van niks afstand als je er nog niet aan toe bent. Als die jas aan de kapstok voor jou hoort bij je moeder, houdt hem dan. Hang hem in je kast en ruik er zo nu en dan eens aan. Dan is ze weer dicht bij je.

Succes met het zoeken van andere woonruimte. Je kan ook een aantal meubelstukken van je ouders mee nemen waardoor zij ook een beetje met je mee verhuizen.

Sterkte met alles.
pi_63698521
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef Faja-Lobi het volgende:
Doe van niks afstand als je er nog niet aan toe bent. Als die jas aan de kapstok voor jou hoort bij je moeder, houdt hem dan. Hang hem in je kast en ruik er zo nu en dan eens aan. Dan is ze weer dicht bij je.
Sterkte met alles.
Dat vind ik een goeie. Zoiets kan juist zó persoonlijk zijn dat het enorm veel waarde kan zijn voor je, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk. Wil niet al te veel over eigen verhalen hier uitwijden, maar ooit heeft een (inmiddels ex-) vriendin van mij een zeer ernstig auto-ongeluk gehad, waarbij ze wekenlang in coma lag. Toen heb ik ook haar topje 's nachts altijd bij me gehad, haar geur zat erin, en zo bleef ze voor mij een beetje levend, ondanks dat toen de vooruitzichten niet best waren. Bij die geur hoorde een persoon, een gevoel.. een gevoel wat nu weer naar bovenkomt. Overigens is het gelukkig vrijwel helemaal goed gekomen met haar.

Maar wat het belangrijkste is, doe inderdaad wat je eigen gevoel je ingeeft. Anderen kunnen zich in geen enkel geval jóuw speciale gevoel/verdriet voorstellen, zelfs niet als ze zelf een dierbare verloren zijn. Jij (en iedereen) heeft zn eigen manier in verdriet en in dit soort dingen verwerken, dus neem rustig je tijd en neem geen overhaaste beslissingen in dingen wegdoen.

Overigens wel mooi dat je moeder orgaandonor was, op deze manier heeft ze andere mensen kunnen helpen. Vreemd idee misschien, maar wel erg mooi.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:59:16 #125
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63700036
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef Daverz het volgende:

[..]

Dat vind ik een goeie. Zoiets kan juist zó persoonlijk zijn dat het enorm veel waarde kan zijn voor je, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk. Wil niet al te veel over eigen verhalen hier uitwijden, maar ooit heeft een (inmiddels ex-) vriendin van mij een zeer ernstig auto-ongeluk gehad, waarbij ze wekenlang in coma lag. Toen heb ik ook haar topje 's nachts altijd bij me gehad, haar geur zat erin, en zo bleef ze voor mij een beetje levend, ondanks dat toen de vooruitzichten niet best waren. Bij die geur hoorde een persoon, een gevoel.. een gevoel wat nu weer naar bovenkomt. Overigens is het gelukkig vrijwel helemaal goed gekomen met haar.

Maar wat het belangrijkste is, doe inderdaad wat je eigen gevoel je ingeeft. Anderen kunnen zich in geen enkel geval jóuw speciale gevoel/verdriet voorstellen, zelfs niet als ze zelf een dierbare verloren zijn. Jij (en iedereen) heeft zn eigen manier in verdriet en in dit soort dingen verwerken, dus neem rustig je tijd en neem geen overhaaste beslissingen in dingen wegdoen.

Overigens wel mooi dat je moeder orgaandonor was, op deze manier heeft ze andere mensen kunnen helpen. Vreemd idee misschien, maar wel erg mooi.
Toen mam net overleden was zei mijn tante waarom neem je niet iets van haar (truitje/jas oid) met je mee naar bed, dat kan helpen. Ik riep meteen DAT doe ik niet! Dat vond ik zo'n raar idee maar toen ik mam haar jas van de kapstok haalde en er es mee in mn handen stond dacht ik van ik KAN die jas gewoon niet zomaar in de kast hangen en dacht aan het idee van mn tante, ik kon het altijd proberen, mam haar jas mee naar bed, als het niet goed voelde kon ie er altijd weer uit en nu, nu slaap ik nog steeds met mam dr jas en dat is een heel prettig gevoel en als andere mensen het raar vinden, nouja mooi pech voor hun toch!

Mam en ik zijn beide donor en het is een heel mooi idee dat mam mensen heeft kunnen helpen, ik kreeg bij de brief ook het krantje "nabestaanden contact" voor mensen waarvan een familielid donor was en daar staan ook verhalen in van getransplanteerde mensen en een daarvan zei ik heb nu tenminste de kans op een normaal leven, en juist DAT was voor mam de reden om donor te zijn, mensen weer normaal te laten leven en dat heeft ze gedaan.

Even een vraag aan jullie, ik loop al de hele tijd rond met het idee om de mensen van de intensive care iets te laten weten, een kaart met een bedankje ofzo, die mensen waren zo vreselijk lief en zorgzaam de hele tijd, ze hebben echt ALLES gedaan om mam te redden en nou weet ik wel dat dat erbij hoort, bij hun werk maar is het raar dat ik ze graag wil laten weten dat ik dat gewoon heel erg waardeerde?
pi_63700305
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:59 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Even een vraag aan jullie, ik loop al de hele tijd rond met het idee om de mensen van de intensive care iets te laten weten, een kaart met een bedankje ofzo, die mensen waren zo vreselijk lief en zorgzaam de hele tijd, ze hebben echt ALLES gedaan om mam te redden en nou weet ik wel dat dat erbij hoort, bij hun werk maar is het raar dat ik ze graag wil laten weten dat ik dat gewoon heel erg waardeerde?
Nee, ik ten eerste dat je niet de enige bent en ten tweede is het altijd prettig om te horen dat mensen blij zijn met wat je gedaan hebt.
Dus dat is niet raar.
pi_63700690
Lijkt me nog niet zo gek hoor, ook al is het hun baan.. doen ze het vaak toch ook wel om mensen te helpen
Niet iedereen spreekt daar zijn waardering over uit, dus als iemand dat wel doet vinden ze t vaak extra leuk

Hebben wij ook gedaan toen mn moeder uit t revalicatiecentrum kwam na dr beroertes, hebben ze vaak wel een leuk plekje voor in kantines/wachtruimtes e.d.
Just being curious.. ofzo
pi_63701062
Denk dat ze het heel erg zullen waarderen, en dat hoeft dus niet eens iets 'groots' te zijn; gewoon een kaartje ofzo (bloemen mogen niet op de IC zoals jij waarschijnlijk ook weet) zullen ze heel fijn vinden. Heb in die tijd van mijn vriendin toen daar ook vele uren per dag doorgebracht, en toen het er ook wel eens over gehad met die zusters of er nog vaak mensen langskomen waarmee het wél goed afgelopen was. Gebeurde niet heel vaak, maar ze vertelden dat als het gebeurde ze het erg fijn vonden.

Want -zoals jij al zei- die mensen doen natuurlijk enorm hun best en ook in het trieste geval van jou dat het niet goed afloopt, hebben ze natuurlijk nog steeds hun best gedaan en zullen ze het fijn vinden iets te horen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 2 december 2008 @ 23:45:30 #129
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63713361
Ze zullen het inderdaad waarderen.
Een oud collega van mn moeder werkt sinds een tijdje ook op de IC.
Hoe zwaar het ook is, ze vindt het altijd een leuk gebaar om mensen terug te zien die haar komen bedanken of een klein kaartje.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_63715649
Wat je hart ingeeft moet je doen meis.
Helpt ook voor jouw verwerking.
Hoe gaat het nu met je.

Liefs Vronie
pi_63715677
ik lees je verhaal net, jeetje wat heftig
en wat ga je er goed mee om zeg...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 3 december 2008 @ 01:59:34 #132
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_63715680
Wow.
Ik ben zelf mijn vader verloren toen hij 60 was maar ik zag het aankomen...

Wat fijn dat je moeder doneerde!
Mijn oom heeft net een donornier gekregen, ook bijna 2 week geleden. Het wil nog niet zo goed lukken maar als het gaat dan is er een leven veel fijner!
Bedankt moeder van 'koekje' , het is misschien niet haar nier maar wel een nier die helaas ook van een overleden donor kwam .

Sterkte, sterke vrouw, je doet het goed dat lees ik! zorg goed voor jezelf.
Kus
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_63715754
ik heb ook zo iets mee gemaakt 3 jaar geleden. Heel veel sterkte TS en prachtig geschreven.
pi_63717231
Wat heb je veel moeten doormaken in korte tijd (en daar reken ik uiteraard het overlijden van je vader ook bij). En wat ga je dapper om met alle veranderingen die op je af komen. Heel veel sterkte in het opnieuw inrichten van je leven, want dat is het feitelijk. Zonder je ouders, met een nieuw huis, een nieuwe start. Met degenen die je dierbaar waren in je gedachten en kleine, tastbare zaken dicht bij je.

Wat goed dat jullie orgaandonoren zijn! Het zal vast prettig zijn geweest om te horen dat je moeder ook na haar dood nog een aantal anderen heeft kunnen helpen. En wat betreft dat kaartje naar de IC: als jij dat prettig vindt, zeker doen! Ik heb ook in de zorg gewerkt en het is altijd fijn om achteraf nog iets van een patiënt of diens familie te horen. Wellicht kun je de reactie van de transplantatiecoördinator nog erbij zetten, dan weten de mensen van de IC ook dat hun goede zorgen voor je moeder niet tevergeefs zijn geweest, nadat bleek dat zij helaas niet meer te redden was.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 3 december 2008 @ 16:27:27 #135
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63728184
@Vronie Ja hoe gaat het nu.........het ene moment kan ik de wereld aan, het andere moment stort ik helemaal in, is nog zo wisselend allemaal

Orgaandonor zijn is iets wat voor ons niet meer dan vanzelfsprekend is, we hepen graag mensen en na de dood hebben we er zelf niks meer aan maar een ander krijgt de kans op een "leefbaar" leven

En nu even een quote van mij uit een mailtje naar iemand, dit vond ik zo bijzonder
quote:
En nu wil ik je toch nog even iets heel bijzonder vertellen. Mijn tante is de hele ochtend/middag hier geweest om te helpen en op een gegeven moment waren we even in de berging en ze zegt hey, er ligt een pakje in mam haar kerstspullen?? is nog niet open gemaakt, weet jij wat dat is? Nou ik wist het dus ook niet en ging het open maken.......bleek het iets te zijn wat mam voor mij gekocht heeft maar gewoon vergeten heeft te geven.........ik ben soms heel erg bezig met ,,wat zal mam nu van mij vinden en vind mam wel goed dat ik *vulmaarin*" enz enz enz en wat zat er in het pakje? DIT:

zelfs nu geeft mam mij nog dingen............heel bijzonder, ik ben zo vaak in die berging geweest maar heb dat pakje nog nooit gezien
  woensdag 3 december 2008 @ 16:34:35 #136
211831 A_Soul1980
Beast thinks she's the be
pi_63728362
sterkte, TS!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 3 december 2008 @ 16:48:37 #137
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63728688
quote:
Op woensdag 3 december 2008 16:27 schreef gebakken-koekje het volgende:
@Vronie Ja hoe gaat het nu.........het ene moment kan ik de wereld aan, het andere moment stort ik helemaal in, is nog zo wisselend allemaal

Orgaandonor zijn is iets wat voor ons niet meer dan vanzelfsprekend is, we hepen graag mensen en na de dood hebben we er zelf niks meer aan maar een ander krijgt de kans op een "leefbaar" leven

En nu even een quote van mij uit een mailtje naar iemand, dit vond ik zo bijzonder
[..]

[ afbeelding ]

zelfs nu geeft mam mij nog dingen............heel bijzonder, ik ben zo vaak in die berging geweest maar heb dat pakje nog nooit gezien
Geweldig cadeau om te krijgen!!

En zeker op een moment als dit om het dan tegen te komen..
pi_63730964
Hoe tastbaar!

Zal wel wat teweeg hebben gebracht...
pi_63731070
sterkte, ook al klinkt dat eenvoudig, het is niet minder gemeend.
pi_63733032
Dit soort topics vagen vaak de gehele topiclijst van R&P van tafel... Zo zie je maar hoe relatief alles is. Die gast of meid die een topic post over z'n relatie van 1 maand wat net uit is gegaan.. of een topic als dit.

De tering, heel veel succes met het verwerken hiervan. Ik ben wel naasten verloren verder maar nog niet iemand zo dichtbij dus ik kan niet zeggen dat ik met je mee voel want dat is niet zo... ik weet niet hoe vreselijk dit moet zijn en ik wil er niet eens aan denken hoe jij je moet voelen. Knap dat je het geschreven hebt en die toespraak hebt kunnen houden.

Succes meid.
Lambo of Rekt
pi_63830246
Heel veel sterkte meid

Erg moeilijk en ook zo naar dat het zo plotseling is. Je zal vaak sterk moeten zijn maar laat je tranen ook vaak lekker lopen hoor! En boos worden mag ook.
pi_64031506
heel erg veel sterkte!

Ik heb op 16 november iets soortgelijks meegemaakt. Mijn moeder is ook overleden. Geheel onverwacht en plotseling, ze was pas 51 jaar. Acuut hartinfarct, niets meer aan te doen.
wens je nogmaals veel sterkte
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:38:42 #143
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_64608659
Ik kreeg berichtjes met de vraag om es te laten weten hoe het nu met me gaat dus doe ik dat bij deze eventjes het gaat eigenlijk best redelijjk, natuurlijk zijn kerst en oud en nieuw altijd van die rotdagen maar zelfs daar ben ik redelijk door gekomen, 2e kerstdag ben ik de hele dag bij familie geweest en dat was heel erg goed! Daar ben ik wel blij om dat ik gewoon nu een super goede band met mijn familie heb gekregen. Met oud en nieuw was ik erg ziek dus daar heb ik weinig van meegekregen, aan een kant maar goed ook want daar zag ik erg tegenop.
Soms heb ik opeens van die momenten dat ik opeens mam mis, ik ging altijd in de vakanties met vrienden naar de dierentuin en kocht daar altijd iets voor mam, geweldig vond ze dat, het lijkt niks maar juist die kleine dingetjes waren zo vol liefde en dan mis ik dat opeens........net als samen foto's kijken of samen dingen bespreken, gewoon het ,,wat zou jij nou doen in dat geval" het vanzelfsprekende is weg en daar moet ik aan wennen. Ik dacht in het begin dat ik daar nooit aan zou wennen maar nu leer ik steeds meer dat ik bezig ben met het opbouwen van mijn leven en heb ik er steeds meer vertrouwen in dat het wel goed gaat komen.
Mam haar urn zal bijgezet worden in de urnenmuur, in het nisje bij mijn vader, zoals ze zelf ook wilde, dan heb ik een plekje waar ik nog eens naartoe kan gaan als ik daar behoefte aan heb.
De makelaar is geweest en was positief over mn plekje dus ook dat gaat dit jaar aan het rollen.

2009 gaat een nieuw begin voor mij worden en heel langzaam kan ik zeggen dat ik er klaar voor ben
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:41:54 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64608723
ben heel benieuwd hoe dat nou is... mijn beide ouders leven nog.

Sterkte!
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:58:48 #145
145149 Pinked
tostimonster
pi_64609023
Sterkte!
whatever happens... happens :)
pi_64609945
Fijn dat je je draai weer lijkt te vinden in je 'nieuwe' leven!
Hopelijk brengt 2009 je veel gelukkige momenten, kun je je verlies een plekje geven in je hart en verder gaan. Ik denk dat je moeder dat ook voor je gewild zou hebben.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_64611914
Vaag zeg, gister of eergister dacht ik nog aan je verhaal, en hoe het met je zou zijn. Geen idee waarom, misschien omdat we een feest aan t organiseren zijn voor mn moeder die binnenkort 60 wordt. Dat jouw verhaal min of meer onbewust voorbij kwam in mn hoofd.

Leuk om een update te horen. Logisch dat het niet de leukste periode geweest is nu met al die feestdagen, maar zo te zien heb je je toch nog aardig vermaakt.

En wat je al zegt: volgens mij mis je juist de kleine, misschien soms rare dingetjes. Moeilijk voor te stellen wat ik zou missen in dezelfde situatie, maar waarschijnlijk ook gewoon de kleine dingen.

Sterkte en veel geluk en moois in 2009!
pi_64613563
Heel veel sterkte met dit ondraaglijke verlies. Je toespraak is erg mooi.....
  zaterdag 3 januari 2009 @ 17:12:47 #149
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64617567
Sterkte meid
pi_64635147
Mooi geschreven gebakken koekje... Ik ben er stil van. Sterkte met het verdere verwerken
Er zat een klein zigeunermeisje
Huilend op een steen
  zondag 4 januari 2009 @ 14:10:05 #151
239761 Mospim
Kebab in je smoel
pi_64644486
Veel sterkte. Het gaat je lukken.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:26:37 #152
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_64647551
Heel veel sterkte, ik volg dit topic al 'n tijdje maar heb er om één of andere reden nooit in gepost. Dit maakt wel goed duidelijk hoe relatief en 'vluchtig' alles is, ik ben erg blij dat ik allebei m'n ouders nog heb en probeer dat ook zo veel mogelijk te laten merken.

Veel geluk in 2009, zo te lezen gaat dat wel lukken.

M.
Hallon!
pi_64672581
Heel veel sterkte meis in 2009
Maar probeer je niet groot te houden,want dan komt er jaren later anders uit.

Liefs Vronie
  maandag 5 januari 2009 @ 11:05:40 #154
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_64678957
Oh dat doe ik ook zeker niet hoor, als ik me kut voel dan zeg ik dat ook gewoon tegen mensen, ik hou niet van liegen, ik kan ook niet liegen want mensen die me kennen hebben dat meteen door! Maar ik heb gewoon heel veel steun van mijn moeder, ookal is ze niet meer in lichaam bij me, klinkt raar maar zijn de afgelopen tijd zoveel dingen gebeurt waardoor ik me gewoon veel sterker voel en ik gewoon vertrouwen heb in de toekomst.
Marco Borsato heeft daarin een hele sterke tekst in het nummer doe wat je altijd deed wat gewoon compleet de waarheid is.
,,Huil als je huilen moet, laat je tranen maar vrij. Maar als je weer lachen kan, hou je niet in voor mij" Ik leer eigenlijk helemaal mezelf te ontwikkelen nu en hoewel ik mam onwijs mis is dat OOK een heel lekker gevoel, een gevoel waardoor ik gewoon wel weer door wil met leven en dat was de eerste tijd wel anders
pi_64713272
Heel veel sterkte,

Gecondoleerd.
pi_64716527
Heel veel sterkte meis, ik ben helaas zelf ook mijn moeder verloren. Dat is dan al wel weer 16 jaar geleden maar ik denk nog elke dag aan haar en ik typ dit bericht met tranen in mijn ogen. Ik heb je hele topic gelezen en je bent zo te lezen erg sterk. Nogmaals heel veel sterkte met dit vreselijke verlies...
How old were you when you first let a man make love to you?
Next, who was he? Next, how did you feel at the time?
What did you feel, what did you think, were you pleased, frightened, ecstatic, disgusted?
pi_64716538
-Edit: donder op, eikel.

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2009 03:14:50 ]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 02:39:50 #158
33954 ElisaB
pi_64716572
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:05 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik leer eigenlijk helemaal mezelf te ontwikkelen nu en hoewel ik mam onwijs mis is dat OOK een heel lekker gevoel, een gevoel waardoor ik gewoon wel weer door wil met leven en dat was de eerste tijd wel anders
Je bent er weer
Bewondering voor je kracht
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:40:36 #159
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_64717613
Dankje en die kracht heb ik weer te danken aan heel veel lieve mensen om me heen die precies de goede dingen tegen me weten te zeggen waar ik dan weer over na ga denken.
Wel heb ik nu steeds de "ditendat gaat ook nog komen" gevoelens, dan kan ik opeens zomaar uit het niets denken van oh ja ik moet ook nog verhuizen en oh ja dit en dat moet ook nog en dan ga ik door in als dat nou niet zo was geweest dan........
Maar het is nou eenkeer wel zo en daar moet ik toch mee leren leven

* gebakken-koekje gaat door het lekkere koude vriesweer eerst maar es even naar dr werk
pi_64751976
Ik heb helaas precies hetzelfde meegemaakt 6 jaar geleden, de tijd heelt de wonden een klein beetje, maar er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan mijn moeder denk.
Het is goed dat je zo sterk bent, ook al heb je ook je diepe dalen maar die horen nou eenmaal bij het verwerken.
Heel veel sterkte meis met alles................
pi_64752754
over het algemeen ben ik een stroeve lul, maar nu zit ik met tranen op mijn wangen.
Sterkte! en hou je taai, voor zover dat kan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:06:47 #162
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_64864312
het is heel vaag maar om de een of andere reden willen mensen die wat verder van me af staan niet meer horen dat het goed met me gaat Dan vragen ze hoe gaat het en dan zeg ik goed want dan gaat het op dat moment ook gewoon goed, dan loopt alles lekker, voel ik me lekker in mn vel zitten, ben bezig met dingen die me een goed gevoel geven en ja, dan kan ik gewoon zeggen dat het op dat moment goed met me gaat en dan meen ik dat ook echt
Maar dan krijg je reacties als ,,ja, het is natuurlijk ook een domme vraag, ik snap wel dat het niet goed met je gaat na alles" eeeuhmmmm.........ik zei toch net dat het goed ging?? en ik ben heel direct in die dingen, als het kut gaat zeg ik dat maar als het goed gaat zeg ik dat ook gewoon.
Het is net of mensen denken/verwachten dat ik de hele dag door depri in de kamer zit alleen maar aan mam te denken. en ja natuurlijk heb ik er periodes tussen dat ik dat doe en dat het kut met me gaat maar ik ben juist blij dat dat niet 24 uur per dag zo is maar dat kan ik gewoon niet over brengen dan, net of mensen dát niet willen horen want dan hebben ze geen reden meer om te zeggen hoe vreselijk ze het allemaal wel niet vinden, vaag toch
pi_64888615
Misschien is dat ook omdat juist die mensen wat verder van je af staan. Denk dat mensen zich moeilijk een houding kunnen geven in zo'n situatie. Ze kennen jou niet door en door, en weten dus blijkbaar niet dat als jij het écht wel zou zeggen als het kut met je ging. Maar natuurlijk moet je niet 24 uur per dag huilend in je kamertje zitten, en dat zou je zelf ook niet meer trekken op een gegeven moment. Ik kan me zo voorstellen dat het de eerste dagen best zo gegaan kan zijn, maar er komt natuurlijk een punt waarop je verder moet. En dat betekent niet dat je nu voor de rest van je leven je nooit meer goed kan voelen of nooit meer kan lachen.

Klinkt misschien raar, maar blijkbaar hebben juist DIE mensen meer tijd nodig, om te begrijpen dat jij -ondanks dat je er natuurlijk af en toe nog steeds veel verdriet om hebt- je gewoon goed kan voelen. Nogmaals, het klinkt totaal vreemd maar ik denk dat je hun wat meer tijd zal moeten gunnen, en dat ze dus over een half jaar niet meer elke keer over je moeder zullen beginnnen.

Niet dat je hen iets schuldig bent ofzo trouwens hoor, zo wil ik het niet over laten komen. Ik bedoel alleen te zeggen dat zij blijkbaar bij 'jou' (mede omdat ze wat verder van je afstaan) meteen de connectie leggen met je overleden moeder, terwijl vrienden dicht bij je zien dat je weer druk bezig bent met je huisje, op zoek naar iets nieuws, met je werk/school bezig bent, met hen dingen onderneemt etc etc etc. En dús ook weer kan lachen enzo.
pi_64888702
Sterkte
No Guts, No Glory
pi_64924796
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:17 schreef Daverz het volgende:
Misschien is dat ook omdat juist die mensen wat verder van je af staan. Denk dat mensen zich moeilijk een houding kunnen geven in zo'n situatie. Ze kennen jou niet door en door, en weten dus blijkbaar niet dat als jij het écht wel zou zeggen als het kut met je ging. Maar natuurlijk moet je niet 24 uur per dag huilend in je kamertje zitten, en dat zou je zelf ook niet meer trekken op een gegeven moment. Ik kan me zo voorstellen dat het de eerste dagen best zo gegaan kan zijn, maar er komt natuurlijk een punt waarop je verder moet. En dat betekent niet dat je nu voor de rest van je leven je nooit meer goed kan voelen of nooit meer kan lachen.

Klinkt misschien raar, maar blijkbaar hebben juist DIE mensen meer tijd nodig, om te begrijpen dat jij -ondanks dat je er natuurlijk af en toe nog steeds veel verdriet om hebt- je gewoon goed kan voelen. Nogmaals, het klinkt totaal vreemd maar ik denk dat je hun wat meer tijd zal moeten gunnen, en dat ze dus over een half jaar niet meer elke keer over je moeder zullen beginnnen.

Niet dat je hen iets schuldig bent ofzo trouwens hoor, zo wil ik het niet over laten komen. Ik bedoel alleen te zeggen dat zij blijkbaar bij 'jou' (mede omdat ze wat verder van je afstaan) meteen de connectie leggen met je overleden moeder, terwijl vrienden dicht bij je zien dat je weer druk bezig bent met je huisje, op zoek naar iets nieuws, met je werk/school bezig bent, met hen dingen onderneemt etc etc etc. En dús ook weer kan lachen enzo.
Dat je je niet laat beïnvloeden zelfs in een lastigere periode getuigt van een sterke persoonlijkheid. Meestal gaat het juist niet zó. Meestal als mensen door een lastigere periode gaan laten ze zich meeslepen in het medeleven van anderen, hetgeen wat jij gelukkig niet doet.
Erg veel sterkte en gelukt toegewenst
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:05:09 #166
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_65255848
De steen voor op de urnenmuur is klaar dus binnenkort mag ze bijgezet worden, ik zal, net als bij mijn vader, de urn zelf in de muur gaan zetten, zal vast raar gaan zijn! Vannacht droomde ik even dat alles weer gewoon was, wat voel je je dan raar als je nog half in zo'n droom wakker wordt, de kamer in loopt en er is toch niks, ja dát zijn nou echt momenten van missen
pi_65305901
wat een vreselijk verhaal, echt.

kan hier verder niet veel over kwijt, maar k ken het gevoel een ouder te verliezen.

TS, heel veel sterkte toegewenst.
pi_65305933
net even gelezen...heftig verhaal hoor
TS veel sterkte gewenst
En dat kan zomaar.....?
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:24:26 #169
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_65721924
Zometeen is het zover, samen met de familie mam bijzetten in de urnenmuur, ik ben zenuwachtig op een rare en op een goede manier tegelijk, heel apart dat gevoel. Het is toch weer een stukje een afsluiting he.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2009 @ 09:41:43 #170
13151 crew  Rewimo
pi_65722363
Ja, dat zal best een vreemd gevoel zijn. Toch is het wel fijn om een plekje te hebben om naartoe te gaan. Dat heb ik ook met het graf van mijn vader. Sterkte!
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:51:56 #171
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_65722653
Ja klopt en ik geloof, nee, ik weet, dat haar ziel weer samen met pap is maar dan zijn ze in de muur ook weer samen en dat geeft wel een heel warm gevoel ik heb pap zn urn destijds zelf in de muur gezet en dat ga ik met mam ook weer doen, is mn bedoeling tenminste
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 februari 2009 @ 09:54:07 #172
13151 crew  Rewimo
pi_65722715
Ze zijn dan ook letterlijk weer bij elkaar, dat geeft een goed gevoel denk ik
pi_65738976
Hee gebakken-koekje, hoe was het om je moeder en vader samen te brengen?
pi_65749068
Jeetje.. Wat een herkenbaar verhaal..
Mijn moeder had ook een bloedpropje, was daarna eventjes stabiel maar kreeg er later een hersenbloeding eroverheen waaraan ze overleed.
Ik kan je alleen maar ontzettend veel sterkte wensen. Het is zo vreselijk oneerlijk en zo moeilijk om het te accepteren.

Ik ben trouwens ook heel benieuwd hoe het is gegaan. Vond je het erg moeilijk om te doen?
E.
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:11:27 #175
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_65750666
Ja, oneerlijk vond/vind ik het ook, zeker omdat ik gewoon hoop had toen ze even stabiel was, dan ga je toch denken van ja, hoe zou ze er uit komen enz, in gedachte had ik thuiszorg enz al geregeld En ja als dan blijkt dat het helemaal de andere kant op gaat........

Het bijzetten is goed gegaan, ik heb een beertje bij de nis in gezet die een half hart om zn nek heeft, dat beertje was onderdeel van een set, het andere beertje, met het halve hart, heb ik in de kamer staan, zo hebben we ieder een deel. Ik he ook zelf de urn er bij gezet en dat was wel een goed gevoel, echt het idee dat ik haar weer bij pap bracht. Pas later toen ik thuis was en iedereen was weg heb ik even lekker zitten janken en overal eens aan zitten te denken, het voelt zo lang geleden maar het IS nog maar zo kort!

Voor wie het wil zien (misschien kijken sommige mensen er liever niet naar) een foto van de urnen samen in de nis met het beertje er bij, mam haar urn staat vooraan, die van pap (met lief briefje aan de zijkant) er achter
http://xs.to/xs.php?h=xs136&d=09063&f=102_3683f221.jpg
pi_65761316
Ik vind het mooi gedaan met dat beertje. Ik ben het laatste jaar tot de ontdekking gekomen dat het goed is om te huilen. Het is ook niet niks!
Je schrijft er trouwens zo mooi en liefdevol over!

Het besef van tijd vind ik sowieso heel lastig. Voor mij is het aankomende april al 5 jaar geleden en het voelt ook al heel lang geleden. Maar aan de andere kant weet ik de dag nog zó goed, dat het ook gisteren had kunnen zijn. In jouw geval is het natuurlijk ook nog echt maar heel kort geleden.
E.
pi_65771883
Dikke knuffel voor jou Chessa, ik hoop dat je 'n beetje troost heb dat je mamma nu bij je pappa is, en dat ze heel van van je houden.

Maandje later.. hoop dat je lekker veel van je af kan praten en schrijven, en zorg dat je lieve mensen om je heen hebt die je vertrouwd.

Sterkte
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:33:44 #178
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66686003
Ik heb in de afgelopen periode echt heel veel steun gehad aan iedereen hier, het klinkt raar want er zijn genoeg mensen die zeggen pfff het zijn toch gewoon vreemde mensen op internet, wat heb je daar nou aan?? Nou in mijn geval heel veel!
Daarom wil ik jullie ook heel erg bedanken voor de steun, het begrip, de eigen verhalen waarin ik me herkende, het heeft mij heel erg goed gedaan! Dat ik in deze periode ook zwanger was van mijn eerste kindje wisten maar heel weing mensen, ik heb het daar echt enorm moeilijk mee gehad maar nadat ik jullie mijn problemen vertellen wil ik jullie het volgende ook laten zien:

Bedankt voor alles de afgelopen tijd!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 maart 2009 @ 13:14:19 #179
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_66687333
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 12:33 schreef gebakken-koekje het volgende:
Ik heb in de afgelopen periode echt heel veel steun gehad aan iedereen hier, het klinkt raar want er zijn genoeg mensen die zeggen pfff het zijn toch gewoon vreemde mensen op internet, wat heb je daar nou aan?? Nou in mijn geval heel veel!
Daarom wil ik jullie ook heel erg bedanken voor de steun, het begrip, de eigen verhalen waarin ik me herkende, het heeft mij heel erg goed gedaan! Dat ik in deze periode ook zwanger was van mijn eerste kindje wisten maar heel weing mensen, ik heb het daar echt enorm moeilijk mee gehad maar nadat ik jullie mijn problemen vertellen wil ik jullie het volgende ook laten zien:
[ afbeelding ]

Bedankt voor alles de afgelopen tijd!
gefeliciteerd!!

In de link is wel de naam van de dochter te lezen... expres of perongeluk?

Mooie naam ook!
pi_66687466
Wat mooi!
En aan de andere kant wat moeilijk.
Zo dubbel

Ik wens je onwijs veel sterkte met je gevoelens want het zal wel behoorlijk slikken zijn nu je moeder er niet meer is.
En ook wens ik je onwijs veel geluk en plezier want zelf een moeder zijn is niet te beschrijven zo mooi

pi_66689478
Wat leuk! Gefeliciteerd!

Mijn eerste gedachte was, toen ik je post las: 'de cirkel is weer rond'.
  woensdag 4 maart 2009 @ 15:06:31 #182
33954 ElisaB
pi_66692061
Wow gebakken koekje: van harte meis
pi_66692353
Wat leuk gebakken koekje! Proficiat en heel veel geluk met je dochter!
Ik dacht inderdaad ook....de cirkel is weer rond...

Ikook
pi_66692561
Ik krijg een beetje een dubbel gevoel erbij, maar het mooie overheerst. Gefeliciteerd koekje, geniet ervan.
pi_66692684
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:19 schreef Noortje. het volgende:
Ik krijg een beetje een dubbel gevoel erbij, maar het mooie overheerst. Gefeliciteerd koekje, geniet ervan.
mooi verwoord

dus hier sluit ik me bij aan
Ja doei.
  woensdag 4 maart 2009 @ 23:10:50 #186
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66711471
Dank jullie wel allemaal! Het is inderdaad heel erg dubbel, mijn moeder was zo blij geweest met dit kindje, en dan is het gewoon heel hard dat ik dr nooit even kan laten zien, nooit vragen om even op te passen, iets waar ze het altijd zo druk over had, nooit gewoon genieten van die kleine dingen, niet meer aan haar kunnen vragen van goh mam hoe deed jij dat nou

Tuurlijk, in mijn hart en ziel is ze bij me maar juist nu mis ik haar meer dan ooit. Ik heb super lieve familie maar toch is dat niet te vergelijken, hoe ze ook hun best doen
pi_66715499
Van harte gefeliciteerd, en ook gelijk (nogmaals) sterkte gewenst
  donderdag 5 maart 2009 @ 20:59:03 #188
161575 Esuri
Zo goed mogelijk helpen
pi_66742369
Jesus wat een verschrikkelijk verhaal. Sterkte!
Mijn doel is om op ieder topic een goed en eerlijk antwoord te geven. Ik probeer op een eerlijke manier open te staan voor de mening van iedereen.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:13:21 #189
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66742879
Gezien

[ Bericht 51% gewijzigd door gebakken-koekje op 06-03-2009 08:08:09 (en weer weg) ]
pi_66743595
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 23:10 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dank jullie wel allemaal! Het is inderdaad heel erg dubbel, mijn moeder was zo blij geweest met dit kindje, en dan is het gewoon heel hard dat ik dr nooit even kan laten zien, nooit vragen om even op te passen, iets waar ze het altijd zo druk over had, nooit gewoon genieten van die kleine dingen, niet meer aan haar kunnen vragen van goh mam hoe deed jij dat nou

Tuurlijk, in mijn hart en ziel is ze bij me maar juist nu mis ik haar meer dan ooit. Ik heb super lieve familie maar toch is dat niet te vergelijken, hoe ze ook hun best doen
dat lijkt mij ook het engste.
later trouwen, kindjes krijgen, opvoedproblemen.
van die momenten waar je ouders bij horen te zijn.

maar fijn dat je moeder verder leeft in jou en je kindje

gefeliciteerd.

(heb je je kind trouwens vernoemt naar je moeder of dat niet?)
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:32:13 #191
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66743730
Nee, eigenlijk heel bewust niet want ik wist dat ze daar eigenlijk helemaal niks mee had, met vernoemen en dan vind ik het een beetje raar, klinkt misschien idioot maar ook raar voor mn moeder zelf, om het nu wel te gaan doen
pi_66743919
Wat een mooi meissie.

En als jouw gevoel zegt dat vernoemen niet nodig is, lekker niet doen. Je hebt geen naam nodig om aan je moeder te denken, die zie je vast op heel veel andere manieren terug in jezelf, je omgeving en misschien ook je dochter.
  donderdag 5 maart 2009 @ 21:42:40 #193
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66744257
Nee maar er zijn toch nog heel veel mensen die je daar raar om aankijken en opmerkingen maken van goh heeft ze als 2e naam niet de naam van je moeder? dat had ik wel verwacht
pi_66744589
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:42 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nee maar er zijn toch nog heel veel mensen die je daar raar om aankijken en opmerkingen maken van goh heeft ze als 2e naam niet de naam van je moeder? dat had ik wel verwacht
zal ook per persoon verschillen.
mijn moeder had bijvoorbeeld geen mooie voornaam maar als doopnaam zou ik het mooi vinden .
iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om en er bestaat geen een juiste, ze zijn allemaal juist.
belangrijkste is dat je met een glimlach en soms een traan aan je moeder kunt terugdenken.
pi_66746634
wat een prachtmeisje, je ouders kijken vast van bovenaf trots toe
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66746921
Oh wat een ontzettend mooi kindje en wat bijzonder Ik vind je zó moedig! Mijn ouders leven godzijdank nog maar mijn leven zou instorten als ze zouden overlijden, het lijkt mij echt één van de kutste gevoelens die je kunt hebben en jij sleurt jezelf erdoor! Gefeliciteerd met je prachtige wolkje

Ennuh, ik huil echt nooit bij foto's of verhalen op internet (of boeken, films etc) maar bij de foto's van jouw ouders, zo bij elkaar, moest ik serieus even heel flink slikken
pi_66747201
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 21:13 schreef gebakken-koekje het volgende:
ook hier eventjes showen voor ik dr weer offline haal
[ afbeelding ]
For every life there's a death, for every death there's new life

feli!
Lambo of Rekt
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 maart 2009 @ 07:23:18 #198
13151 crew  Rewimo
pi_66753821
Wat een prachtig meiske Van harte gefeliciteerd

Ik heb er veel bewondering voor hoe je je staande houdt, zeker nu ik weet dat je ook nog zwanger was in deze periode. Ik hoop dat je in je dochtertje wat van je ouders terugziet, dat moet fijn zijn.
pi_66759691
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter en ik wens je heel veel geluk! Dat verdien je
E.
pi_66760720
Aaah! Wat een snoepie!
Gefeliciteerd!
En wat Sparkling zegt: Veel geluk, je/jullie verdien(en)t het!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:37:49 #201
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_66793813
Gefeliciteerd!

M.
Hallon!
  zondag 8 maart 2009 @ 03:11:11 #202
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_66817142
Heel veel plezier met je kindje (is de vader nog in beeld?)
Maar ik had echt een brok in mijn keel toen ik het las. Heb meteen mijn moeder gesmsed dat ik van haar hou en nog niet kwijt wil.
Heet veel stekte in elk geval en geniet van alles om je heen. En wat je zegt, als je aan haar denkt is ze bij je, haal daar de steun en troost uit. (voor zover dit natuurlijk ooit de echte steun en troost van je moeder zou kunnen vervangen)
succes!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  zondag 8 maart 2009 @ 13:39:16 #203
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_66823671
bedankt allemaal!
Jazeker, de vader (mijn vriend dus) is nog steeds bij mij en daar heb ik ook heel veel steun aan gehad en nu natuurlijk nog steeds, hij is wat minder open in dingen dan dat ik ben maar hij kan mij zo goed laten merken dat ik gewoon altijd bij hem terecht kan.

en ik ben blij dat mensen zijn gaan nadenken na mijn topic, als ik lees dat mensen gewoon opeens beseffen dat het ook zomaar voorbij kan zijn en net als dat met even zeggen dat je van je ouders houdt, dan heeft mijn verhaal toch ook voor anderen nut gehad

[ Bericht 32% gewijzigd door gebakken-koekje op 08-03-2009 13:40:38 (aanvulling dr bij) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')