abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2008 @ 18:09:50 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63351513
Jeetje meid wat erg om zo plotseling je moeder te verliezen.

Ik vind dat je je er tot nu toe heel knap doorheen hebt geslagen en wens je veel sterkte voor de toekomst.
quote:
I know.............maar ik ben altijd al snel bang dat ik "zeur" en mensen tot last ben, beetje onzekerheid denk ik en daarbij dat ik gisteren de mededeling kreeg ,,de crematie is nu toch al 2 weken geleden?? Waar zeur je dan nog over"
Degene die die opmerking maakte is getikt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_63354672
Heel indrukwekkend verhaal
Traantjes in mn ogen.
Heel veel sterkte de komende tijd, ook voor de rest van je familie enzo

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 20:03:13 ]
pi_63354907
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:53 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

I know.............maar ik ben altijd al snel bang dat ik "zeur" en mensen tot last ben, beetje onzekerheid denk ik en daarbij dat ik gisteren de mededeling kreeg ,,de crematie is nu toch al 2 weken geleden?? Waar zeur je dan nog over"
Zoals iemand hierboven ook al opmerkte; die persoon die dat zei heeft ze niet allemaal op een rijtje. Ik vermoed dat hij/zij nog nooit een dierbare heeft verloren, laat staan een moeder of vader. Je bent aan een onbekende als ik geen verklaring schuldig, maar ik hoop dat dat geen 'vriend' of 'vriendin' was van je. Ik heb zelfs nu nog wel eens verdriet om oma's die er niet meer zijn (resp. 1 jaar en 2,5 jaar geleden), terwijl die allebei 84 zijn geworden en ik ze een enorm lange tijd heb mogen meemaken.

Makkelijker gezegd dan gedaan maar: probeer dat soort opmerkingen te vergeten en praat verder met vrienden die zich wel kunnen inleven in (het verdriet van) een ander.
  woensdag 19 november 2008 @ 20:16:07 #104
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63355141
Er is gewoon geen standaard tijd, iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier maar om nou te zeggen dat ik na 2 weken maar op moet houden met zeuren?? Ik ben er maar niet op in gegaan verder maar ik had wel even iets van HUH???

Morgen krijg ik te horen of ik hier kan blijven wonen

* gebakken-koekje heeft echt de kriebels
  woensdag 19 november 2008 @ 22:26:41 #105
221380 RoyalFuss
zo goed als nieuw
pi_63359671
Brok in mijn keel. Sterkte meid !

(je loopt echt niet te zeuren, onthou dat voor jezelf !)
  donderdag 20 november 2008 @ 12:02:01 #106
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63370288
Ik moet verhuizen eerst pap, nu mam en mijn plekje weg
  donderdag 20 november 2008 @ 12:15:08 #107
143949 Riro
A.F.C. AJAX
pi_63370628
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Jeetje, ook dat nog Wat een naar bericht
  donderdag 20 november 2008 @ 12:34:56 #108
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_63371034
quote:
Wat naar voor je Ineens het diepe in en weg uit je vertrouwde omgeving, alof je niet al genoeg te verwerken hebt
Hopelijk krijg je ruim de tijd om een ander fijn plekje te zoeken
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 20 november 2008 @ 12:37:23 #109
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63371096
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:34 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat naar voor je Ineens het diepe in en weg uit je vertrouwde omgeving, alof je niet al genoeg te verwerken hebt
Hopelijk krijg je ruim de tijd om een ander fijn plekje te zoeken
Gelukkig wel! is gelukkig geen gedwongen verkoop oid maar hier blijven is gewoon niet haalbaar en dan is het gewoon beter om met wat spaargeld een nieuw huisje te zoeken dan om alles op te maken aan een huis waar ik toch niet kan blijven, heel hard maar is de waarheid.
pi_63371936
quote:
Op woensdag 19 november 2008 20:16 schreef gebakken-koekje het volgende:
Er is gewoon geen standaard tijd, iedereen verwerkt het op zijn/haar eigen manier maar om nou te zeggen dat ik na 2 weken maar op moet houden met zeuren?? Ik ben er maar niet op in gegaan verder maar ik had wel even iets van HUH???
Dat inderdaad.

Daarbij denk ik (en ik kan gelukkig nog niet uit ervaring spreken) dat er altijd wel momenten zullen zijn dat je ze vreselijk mist.
En dan maakt het niet uit hoe lang het geleden is.
Feestdagen, verjaardagen, als je gaat trouwen, dat soort dingen.

En verder moet je je masker afzetten. Daar heeft echt niemand wat aan, als jij een masker op zet en jijzelf al helemaal niet.
Bovendien, als je echt goeie vrienden hebt vinden die het niet erg als je even wil uithuilen.
quote:
Ook dat nog.

* RealZeus gebakken-koekje een dikke knuffel geeft
pi_63372481
quote:
Pff jemig hee.. zit echt niet mee.. nou ja 'gelukkig' hoeft het niet heel erg snel zoals ik begrijp, maar wel een tegenvaller... Hopelijk vind je binnenkort iets leuks wat je een beetje je eigen plekkie kan maken, de mooie herinneringen aan je vader en moeder neem je sowiezo wel mee, waar je ook heen gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:02:08 #112
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_63373343
*slik* sterkte... geniet en koester de mooie momenten.. probeer ze opnieuw te beleven als het even zwaar is..
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_63422488
Heel veel sterkte meis.
PM me maar als je ergens mee zit.
Liefs Vronie
pi_63423467
Heel veel sterkte meisje.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:24:35 #115
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63430800
We zijn begonnen met het opruimen van de kleding, vrienden van mam vonden het zo moeilijk om steeds haar jas te zien hangen, voor mij was dat zo gewoon die jas hoorde daar. Ik dacht ik haal hem wel even weg maar wat voelde DAT raar, ik had die jas in mn handen, ik voelde er es aan, dat was iets wat ZO bij mam hoorde.
Verder vind ik tijdens het opruimen opeens overal "stukjes mam" een vaasje wat ze ergens neergelegd had, een paar geurkaarsjes waar ze zo gek op was, heel moeilijk maar toch ook een heel warm gevoel en tegelijk, met alles wat ik opruim haal ik zo'n "stukje mam" weg
  zaterdag 22 november 2008 @ 17:04:25 #116
235802 Mrs.Snaaz
What's life..'
pi_63431551
Pff!!! geen woorde nog voorstelling....Sterke.
Alle Odde aan je moeder, ze heeft een sterke en liefdevolle meid opgevoed. Teken van haar eigen persoonlijkheid....
Life is complicaded but complication is just another word...make it your own!
pi_63438730
Lijkt me zo raar allemaal. Inderdaad van die spullen die er nog 'gewoon' liggen alsof er niets aan de hand is. Kan me gewoon (en misschien gelukkig maar) niet voorstellen hoe dat voelt, maar het lijkt me heel erg raar en vreemd

Moet zeggen dat ik door jouw verhaal wel -weer- ben gaan nadenken. Niet dat ik het leven en de dood van mn ouders kan beinvloeden of dat ik constant panisch moet zijn voor hun dood, maar ik probeer nu toch wat vaker te bellen, er langs te gaan.. dat soort dingen. Misschien hypocriet of raar maar het is wel zo. En misschien is dat ook maar tijdelijk, geen idee. Maar laten we zeggen dat jouw openhartige verhaal wel ogen opent, in elk geval die van mij. Maar genoeg over mij, sterkte nogmaals.
  zaterdag 22 november 2008 @ 22:33:53 #118
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63439029
Mam was inderdaad een hele sterke onafhankelijke vrouw, té in sommige dingen blijkt nu maar oke, ik ben blij dat ik mijn familie toe wil en kan laten om mij te helpen

Het is inderdaad raar dat je gewoon overal nog dingen tegen komt, alsof ze het zo op kan pakken en verder kan gaan, heel apart

Ik hoop dat mensen na het lezen van mijn verhaal ook na gaan denken over zulke dingen en niet alleen over vaker langs gaan maar ik wil iedereen echt op het hart drukken: Praat ook over de dood, regel dingen, vraag es advies aan iemand die er verstand van heeft, wij lopen nu tegen veel dingen aan waarvan mam dacht ,,kan nog wel" en nu kan het dus NIET meer, iedereen, jong of oud, ziek of helemaal gezond, iedereen sterft een keer.
pi_63439307
Sterkte!

Ik kan niets anders zeggen dan bewondering te hebben voor hoe je het heb opgeschreven. Hier begint de verwerking al, en ik wens je alle sterkte toe.
pi_63441027
Heeel veel sterkte met dit verlies
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 23 november 2008 @ 01:15:07 #121
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_63441361
sjugt...

een brok in mn keel bij het lezen van dit alles.

Moeilijk dat je het huis uit moet, maar zoals je zelf al relativeerde is het niet slecht om met wat spaargeld een ander huis te zoeken, dan zonder spaargeld krom te moeten liggen om er te kunnen blijven wonen.

En in ieder geval wens ik je heel veel sterkte!!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:51:49 #122
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63693465
Ik kreeg net een brief van de transplantatie coördinator van het ziekenhuis, mam heeft haar linker en rechter nier en haar lever kunnen doneren aan 3 mensen die al lange tijd op de wachtlijst stonden, met alle 3 deze mensen gaat het nu goed, dit maakt me aan de ene kant heel trots en blij maar aan de andere kant roept het ook zoveel emoties op.
Wat ik wel heel bijzonder vind is dat de man die haar lever gekregen heeft op de lijst stond vanaf 9 oktober, 9 oktober was ook mam haar verjaardag......

[ Bericht 18% gewijzigd door gebakken-koekje op 02-12-2008 12:59:40 ]
pi_63694728
Jemig meid wat een hoop narigheid heb jij op je dak gekregen zeg. Aller eerst gecondoleerd met het verlies van je moeder. Ten tweede, er staat geen tijd voor rouwen dus doe het op jouw eigen manier en neem er net zo lang de tijd voor als je nodig hebt. Wat anderen ervan vinden......boeiend! Het gaat om jou, hoe jij je voelt en hoe jij alles een plekje moet geven. Ik heb gelukkig mijn beide ouders nog, ben zelf moeder van 2 kinderen, heb wel een hoop andere dierbaren reeds verloren en ik kan je zeggen dat zelfs na 8 jaar iemand moeten missen het nog altijd kan steken als of het gisteren is gebeurd. De constante pijn, het gemis slijt wel. Je staat er minder vaak bij stil na verloop van tijd, tenminste ik denk nog dagelijks aan hen die ik moet missen maar niet ieder uur van de dag. Mijn nachten zijn niet meer gevuld met nachtmerries en dromen waarin ik nog een keer afscheid moet nemen. Het zijn voornamelijk de mooie herinneringen die de pijn verzachten. Ik wil je dus mee geven hou altijd je mooie herinneringen dicht bij je. Doe van niks afstand als je er nog niet aan toe bent. Als die jas aan de kapstok voor jou hoort bij je moeder, houdt hem dan. Hang hem in je kast en ruik er zo nu en dan eens aan. Dan is ze weer dicht bij je.

Succes met het zoeken van andere woonruimte. Je kan ook een aantal meubelstukken van je ouders mee nemen waardoor zij ook een beetje met je mee verhuizen.

Sterkte met alles.
pi_63698521
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef Faja-Lobi het volgende:
Doe van niks afstand als je er nog niet aan toe bent. Als die jas aan de kapstok voor jou hoort bij je moeder, houdt hem dan. Hang hem in je kast en ruik er zo nu en dan eens aan. Dan is ze weer dicht bij je.
Sterkte met alles.
Dat vind ik een goeie. Zoiets kan juist zó persoonlijk zijn dat het enorm veel waarde kan zijn voor je, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk. Wil niet al te veel over eigen verhalen hier uitwijden, maar ooit heeft een (inmiddels ex-) vriendin van mij een zeer ernstig auto-ongeluk gehad, waarbij ze wekenlang in coma lag. Toen heb ik ook haar topje 's nachts altijd bij me gehad, haar geur zat erin, en zo bleef ze voor mij een beetje levend, ondanks dat toen de vooruitzichten niet best waren. Bij die geur hoorde een persoon, een gevoel.. een gevoel wat nu weer naar bovenkomt. Overigens is het gelukkig vrijwel helemaal goed gekomen met haar.

Maar wat het belangrijkste is, doe inderdaad wat je eigen gevoel je ingeeft. Anderen kunnen zich in geen enkel geval jóuw speciale gevoel/verdriet voorstellen, zelfs niet als ze zelf een dierbare verloren zijn. Jij (en iedereen) heeft zn eigen manier in verdriet en in dit soort dingen verwerken, dus neem rustig je tijd en neem geen overhaaste beslissingen in dingen wegdoen.

Overigens wel mooi dat je moeder orgaandonor was, op deze manier heeft ze andere mensen kunnen helpen. Vreemd idee misschien, maar wel erg mooi.
  dinsdag 2 december 2008 @ 16:59:16 #125
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_63700036
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 16:09 schreef Daverz het volgende:

[..]

Dat vind ik een goeie. Zoiets kan juist zó persoonlijk zijn dat het enorm veel waarde kan zijn voor je, maar dat moet je zelf bepalen natuurlijk. Wil niet al te veel over eigen verhalen hier uitwijden, maar ooit heeft een (inmiddels ex-) vriendin van mij een zeer ernstig auto-ongeluk gehad, waarbij ze wekenlang in coma lag. Toen heb ik ook haar topje 's nachts altijd bij me gehad, haar geur zat erin, en zo bleef ze voor mij een beetje levend, ondanks dat toen de vooruitzichten niet best waren. Bij die geur hoorde een persoon, een gevoel.. een gevoel wat nu weer naar bovenkomt. Overigens is het gelukkig vrijwel helemaal goed gekomen met haar.

Maar wat het belangrijkste is, doe inderdaad wat je eigen gevoel je ingeeft. Anderen kunnen zich in geen enkel geval jóuw speciale gevoel/verdriet voorstellen, zelfs niet als ze zelf een dierbare verloren zijn. Jij (en iedereen) heeft zn eigen manier in verdriet en in dit soort dingen verwerken, dus neem rustig je tijd en neem geen overhaaste beslissingen in dingen wegdoen.

Overigens wel mooi dat je moeder orgaandonor was, op deze manier heeft ze andere mensen kunnen helpen. Vreemd idee misschien, maar wel erg mooi.
Toen mam net overleden was zei mijn tante waarom neem je niet iets van haar (truitje/jas oid) met je mee naar bed, dat kan helpen. Ik riep meteen DAT doe ik niet! Dat vond ik zo'n raar idee maar toen ik mam haar jas van de kapstok haalde en er es mee in mn handen stond dacht ik van ik KAN die jas gewoon niet zomaar in de kast hangen en dacht aan het idee van mn tante, ik kon het altijd proberen, mam haar jas mee naar bed, als het niet goed voelde kon ie er altijd weer uit en nu, nu slaap ik nog steeds met mam dr jas en dat is een heel prettig gevoel en als andere mensen het raar vinden, nouja mooi pech voor hun toch!

Mam en ik zijn beide donor en het is een heel mooi idee dat mam mensen heeft kunnen helpen, ik kreeg bij de brief ook het krantje "nabestaanden contact" voor mensen waarvan een familielid donor was en daar staan ook verhalen in van getransplanteerde mensen en een daarvan zei ik heb nu tenminste de kans op een normaal leven, en juist DAT was voor mam de reden om donor te zijn, mensen weer normaal te laten leven en dat heeft ze gedaan.

Even een vraag aan jullie, ik loop al de hele tijd rond met het idee om de mensen van de intensive care iets te laten weten, een kaart met een bedankje ofzo, die mensen waren zo vreselijk lief en zorgzaam de hele tijd, ze hebben echt ALLES gedaan om mam te redden en nou weet ik wel dat dat erbij hoort, bij hun werk maar is het raar dat ik ze graag wil laten weten dat ik dat gewoon heel erg waardeerde?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')