abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63058208
Net was op EenVanaag een item over Maarten van Rossem. Die volgden ze een week en wat ie allemaal doet na zijn pensioen. Tot zover niets boeiends. Maar dan schuift hij bij De Wereld Draait Door aan. Tegenover hem zit Arend Jan Boekestijn van de VVD. Boekestijn verdedigd fel John McCain terwijl Van Rossem natuurlijk voor Obama is. Als de uitzending is afgelopen zegt Van Rossem tegen Van Nieuwkerk "Arend Jan is ook wel voor Obama hoor, dat kan niet anders".
Van Rossem stapt vervolgens op Boekestijn af om hem te vertellen dat hij als liberaal toch echt beter voor Obama kan zijn. Het gesprek beland naar de toestand en fouten van de VVD en hoe goed Pechtold het doet. Het ging op een gegeven ongeveer zo:

Boekestijn: "We hebben Rita eruit gewerkt..."
Van Rossem: "Die Rutte is nou ook niet bepaald..."
Boekestijn: "Hij heeft geen ideeën, geen ideeën" (sic)

Die Boekestijn had gewoon niet door dat er een camera bij was

Maarja, hij weet wel meer niet heb ik vaak het idee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63058311
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:56 schreef Klopkoek het volgende:
Gefaalde poging tot het verdraaien van woorden. Boekestijn zij: 'Je [van Rossem] hebt geen idee, geen idee'.

FAIL.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_63058354
FAIL van de FAIL-kloon. Blijft natuurlijk wel dat Arend-Jan een drolletje is, Maarten 0wnt, en Mark inderdaad geen ideeën heeft.
pi_63058360
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Gefaalde poging tot het verdraaien van woorden. Boekestijn zij: 'Je [van Rossem] hebt geen idee, geen idee'.

FAIL.
Ik weet dat je de pik op me hebt en me graag voor joker zet maar ik hoorde het toch echt goed. Er is zelfs een persbericht:
http://www.nieuwsbank.nl/(...)/2008/11/08/V086.htm

Dus trek je grote woorden maar weer terug
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63058378
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:03 schreef Monidique het volgende:
FAIL van de FAIL-kloon. Blijft natuurlijk wel dat Arend-Jan een drolletje is, Maarten 0wnt, en Mark inderdaad geen ideeën heeft.
Komt er nog even eentje over heen Trek ook jij je grote woorden maar in.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63058398
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:01 schreef Scaurus het volgende:

[..]

FAIL.
Nog een keer kijken dan. Hij zegt het echt. Daarna nog: 'Schokkend hoor'
Het viel mij ook gelijk op.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63058407
Hoe dan ook een FAIL-kloon.
pi_63058421
haha
pi_63058426
quote:

Het was toch 'geen praktische ideeën'? straks nog maar eens terug zien

Boekestijn heeft wat dat betreft wel gelijk en dit was ook het hoogtepunt van het item over van Rossem.
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:06:35 #10
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058429
Eerst goed zien, dan geloven. Ik weet vrij zeker dat Boekestijn iets in de trant van 'Je hebt geen idee' heeft gezegd.
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:07:16 #11
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058439
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef Chewie het volgende:
Praktisch beleid. Volgens mij roemde Van Rossem Pechtold daarop, dat ie praktisch beleid voorstelt.
pi_63058447
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef Scaurus het volgende:
Eerst goed zien, dan geloven. Ik weet vrij zeker dat Boekestijn iets in de trant van 'Je hebt geen idee' heeft gezegd.
Jij zet een grote waffel tegen me op terwijl je het niet eens gezien hebt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63058454
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef Scaurus het volgende:
Heb je het al wel gezien?
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_63058479
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:05 schreef Monidique het volgende:
Hoe dan ook een FAIL-kloon.
Van wie ben ik een kloon dan? Deze beschuldiging wordt al een jaar gemaakt en nu moet ook een keer man en paard worden genoemd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:10:35 #15
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058511
't Verschijnt nu ook op Telegraaf.nl. We zullen zien! Wanneer is de reportage online?
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:10:48 #16
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_63058516
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van wie ben ik een kloon dan? Deze beschuldiging wordt al een jaar gemaakt en nu moet ook een keer man en paard worden genoemd.
Je bent het alter-ego van Scaurus.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_63058520
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Boekestijn heeft wat dat betreft wel gelijk en dit was ook het hoogtepunt van het item over van Rossem.
Het hoogtepunt was meer die lieve woorden tegen die christen en hem later op de week genadeloos afbranden: "Die christen met dat enge gebitje"

Zoiets, eigenlijk ook wel weer niveauloos en erg grachtengordel-achtig
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:12:51 #18
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058560
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Jij zet een grote waffel tegen me op terwijl je het niet eens gezien hebt
Ik heb het zeer zeker gezien. Met bovengemiddelde interesse, daar ik college van Van Rossem heb gehad, zijn lezingen tijdens de President's Night gezien heb en studeer op de Drift waar hij in de reportage over loopt (samen met prof. Maarten Prak).
pi_63058583
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:12 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ik heb het zeer zeker gezien. Met bovengemiddelde interesse, daar ik college van Van Rossem heb gehad, zijn lezingen tijdens de President's Night gezien heb en studeer op de Drift waar hij in de reportage over loopt (samen met prof. Maarten Prak).
Jij was op de Presidents Night in de melkweg?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63058611
Vrindenpartij voor Vrijheid en Democratie
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:15:21 #21
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058622
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
Jij was op de Presidents Night in de melkweg?
Ja. Jij ook?
pi_63058651
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:15 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Ja. Jij ook?
Nee, maar had ik niet van je verwacht
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 19:17:44 #23
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63058686
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:16 schreef Klopkoek het volgende:
Nee, maar had ik niet van je verwacht
Ik ging ook als spion voor de Rechts-Reactionaire Revolutie Partij.
pi_63058704
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:14 schreef NLweltmeister het volgende:
Vrindenpartij voor Vrijheid en Democratie
Tsja, het individu staat voorop he?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63058866
Wedden dat nu de roep om Griffith als leidster groter wordt
pi_63059203
Waarom Griffith?

Ruzie in de VVD zou niet eens zo slecht uitkomen, mits goed getimed. Als dat goed aan wordt gepakt dan kan het de aandacht gaan afleiden van het mislukte neoliberale gedachtegoed
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63059226
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:41 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom Griffith?

Ruzie in de VVD zou niet eens zo slecht uitkomen, mits goed getimed. Als dat goed aan wordt gepakt dan kan het de aandacht gaan afleiden van het mislukte neoliberale gedachtegoed
Griffith -> neger -> Obama gok ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63059341
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Griffith -> neger -> Obama gok ik.
idd, daar zijn ze toe in staat
pi_63059464
Veeg me op
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:20:16 #30
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63060300
Heeft iemand Rutte ooit betrapt op een (praktisch) idee?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63060472
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Heeft iemand Rutte ooit betrapt op een (praktisch) idee?
Zeker. Bij de presentatie van het nieuwe liberale beginselprogramma ofzo.

Over meer innovatie met als praktijkvoorbeeld wat zou kunnen voor de toekomst: 'Een Ferrari met een elektromotor met een bandje dat het broem-broem geluid maakt'

And that is the news.''
pi_63060581
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)2822/bb.20081108.asf

op ong 20 minuten.

dat stuk met de J vd Bosch van de EO was ook geinig
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:37:09 #33
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63060814
Gezien. Het lijkt er toch echt op dat Boekestijn 'hij heeft geen ideeën' zegt. Slim, AJB!
pi_63061063
Transscriptie:
(Bewonderen gezamenlijk Pechtold)
MvR: Het gaat ook om het praktische beleid. Wat dat betreft is Rutte een beetje hoofd in de wolken en zo.
AJB: Hij heeft geen ideeën, hij heeft geen ideeën. Dat is schokkend hoor. Rita hebben we d'r uitgelazerd. Dat was moeilijk genoeg, Maarten.
MvR: Dat is heel terecht dat het gebeurd is.

De nuance die sommige users aanbrengen dat hij het heeft over praktische ideeën haal ik er niet uit. Ik zou zelfs zover willen gaan dat Boekesteijn zinspeeld op een machtswisseling, maar dat niet ziet zitten na het drama met Verdonk.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_63061158
http://player.omroep.nl/?aflID=8246375&start=0:4:39&end=0:22:28

begin te kijken op 16 minuten...met ondertiteling: 'hij heeft geen ideeen"

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 08-11-2008 21:04:36 ]
pi_63061505
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Transscriptie:
MvR: Het gaat ook om het praktische beleid. Wat dat betreft is Rutte een beetje hoofd in de wolken en zo.
AJB: Hij heeft geen ideeën, hij heeft geen ideeën. Dat is schokkend hoor. Rita hebben we d'r uitgelazerd. Dat was moeilijk genoeg, Maarten.

De nuance die sommige users aanbrengen dat hij het heeft over praktische ideeën haal ik er niet uit. Ik zou zelfs zover willen gaan dat Boekesteijn zinspeeld op een machtswisseling, maar dat niet ziet zitten na het drama met Verdonk.
Daar komt ellende van, ha lach me dood
De lul, dik de lul
quote:
za 08 nov 2008, 18:14 | 53 reacties | lees voor
Arend Jan Boekestijn (VVD): "Mark Rutte heeft geen ideeën"
HILVERSUM - VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn uit forse kritiek op zijn partijleider Mark Rutte. Boekestijn doet dit tegenover historicus Maarten van Rossem voor de camera van EénVandaag: “Hij heeft geen ideeën. Dat is schokkend hoor.” Het VVD Tweede Kamerlid vindt dat zijn VVD de afgelopen tijd “werkelijk alles heeft fout gedaan."
pi_63061590
Arend heeft wel gelijk maar hij mag het natuurlijk niet zeggen. Dit wordt een relletje.
lollig
pi_63061629
quote:
merci... mijn link was eerst onvolledig...nu niet meer
pi_63061655
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 20:43 schreef Schadenfreude het volgende:
Transscriptie:

Hoor ik nu ook niet meer, zag het live onder het eten, denk dat ik wat uitspraken doorelkaar heb gehaald
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:09:18 #41
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63061719
Boekestijn is trouwens collega van Van Rossem. AJB doceerde jarenlang aan het instituut geschiedenis van de UU, waar MvR ook werkte.
pi_63061723
Tsja, Mark Rutte heeft ook geen ideeën.
pi_63061923
Ik denk trouwens niet dat dit gevolgen heeft. De VVD is het spoor bijster. Mark Rutte zit veilig zolang er niemand is die wel weet waar het heen moet. Daar gaat het gesprek ook eigenlijk over, of de VVD niet wat meer moet inzetten op liberalisme in plaats van conservatisme.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:22:57 #44
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63062053
Dat Rutte is een sociaal-liberale koers voert, is sowieso fout. Daarmee gaat hij de concurrentie aan met Pechtold én Halsema. Het laat zich raden dat hij tegen de eerste weinig kans maakt. Rutte zou er beter aan doen zijn partij een conservatief-liberale partij te maken, zoals zij onder Bolkestein meer was. Daar is in het Nederlandse electoraat meer behoefte aan dan nog een sociaal-liberale partij.
pi_63062287
De VVD is al conservatief genoeg, helaas.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63062331
Owja, ik eis excuses van Scaurus en Monidique voor hun grote waffel tegen mij.... Ik kan veel niet maar goed luisteren en de ondertitels lezen kan ik nog wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63062335
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:22 schreef Scaurus het volgende:
Dat Rutte is een sociaal-liberale koers voert, is sowieso fout. Daarmee gaat hij de concurrentie aan met Pechtold én Halsema. Het laat zich raden dat hij tegen de eerste weinig kans maakt. Rutte zou er beter aan doen zijn partij een conservatief-liberale partij te maken, zoals zij onder Bolkestein meer was. Daar is in het Nederlandse electoraat meer behoefte aan dan nog een sociaal-liberale partij.
Goed punt.
Je ziet ook dat als hij teveel naar D66 en GL neigt er steeds een beetje gezeur komt en de VVD weer met strenge integratie plannen komt. Lijkt soms een beetje geforceerd op 2 paarden wedden. al weet ik niet of ze dat wel hun bedoeling is.
Pechtold en Halsema weten sneller en concreter hun punt te maken. Als conservatief-liberale partij brengen ze een plek voor de kiezer die conservatief rechts is maar niks met Wilders of Verdonk te maken wil hebben. Hoog tijd dat er zo partij komt vind ik, al zal het niet de mijne zijn. Het lijkt me goed voor Nederland als er een stevige conservatieve liberale partij is.
And that is the news.''
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:37:49 #48
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63062425
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, ik eis excuses van Scaurus en Monidique voor hun grote waffel tegen mij....
Mijn excuses. Tevreden?
pi_63062440
quote:
Het lijkt me goed voor Nederland als er een stevige conservatieve liberale partij is.
Die past niet in het continentale noord-Europa. De elite met het geld, en contacten met de VS, is echter al jarenlang bezig om NL in het Angelsaksische kamp te manouvreren zoals dat ook weer te zien was met de geinstigeerde Amerika-hype dit jaar.

Daardoor komt er helaas meer ruimte voor zo'n partij.

Een conservatieve partij naar Zuid-Europees model zal er nooit komen en is zo mogelijk nog onwenselijker.

Bedankt 'linkse' media!
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:45:21 #50
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63062601
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:38 schreef Klopkoek het volgende:
Die past niet in het continentale Europa. De elite met het geld is echter al jarenlang bezig om NL in het Angelsaksische kamp te manouvreren zoals dat ook weer te zien was met de geinstigeerde Amerika-hype dit jaar.

Bedankt 'linkse' media!
Dat is bullshit. Het liberale conservatisme heeft sterke wortels in continentaal Europa. Frankrijk, Duitsland, Italië: allen hebben een conservatieve partij. Alleen Nederland niet. Dit omdat de Nederlandse politiek in de jaren '60 als een mak schaap heeft gebogen onder de druk van de nieuwe generatie. Tegenstand werd niet gegeven.

Anno 2008 is dat gelukkig anders. Het conservatisme is steeds meer jonge mensen toegedaan. Ze hekelen de holle retoriek van de grachtengordel, met haar praatjes over het multiculturalisme en het niet-bestaan van een Nederlandse identiteit. Ze stellen vraagtekens bij wat lange tijd als heilig gezien is. Kortom: ze zijn klaar om de wereld voor eens en altijd te verlossen van links! Revolutie!
pi_63062606
Overigens na "Rita hebben we er uitgelazerd, dat was al moeilijk genoeg" zegt Boekestijn (en dat wordt niet ondertiteld) "Wat ik daar heb meegemaakt'.

Hij suggereert echt dat Rutte aan vervanging toe is lijkt het wel
Deuger, Woke & Gutmensch
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 21:47:24 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63062648
Ik vind die klopkoek zo'n zuur jankerdje. Met zijn gekonkel met tv fragmentjes die wat zouden betekenen. En dan stem ik nog wel links
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:48:05 #53
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63062669
Boekestijn, Kamp en Van Baalen moeten zich afscheiden een en conservatieve partij oprichten. Bart Jan Spruyt als partijvoorzitter en Andreas Kinneging als directeur van het wetenschappelijk instituut, dat natuurlijk de Edmund Burke Stichting heet. Ad Verbrugge als minister van Onderwijs, Gabriël van den Brink op Sociale Zaken, Paul Scheffer op Vreemdelingenzaken. A dream come true
pi_63062697
Waar ben ik dan hier 'zuur'?

En nee, dat gekonkel verzin ik niet zelf. Het waren anderen hier die de suggestie wekken van een machtswisseling
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63062729
quote:
Gabriël van den Brink op Sociale Zaken
Dat is geen conservatief zover ik weet

Ik wens je veel misfortuun met je junta
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:51:23 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63062752
Dat wordt een onverkiesbare plek voor meneer Boekestein
  zaterdag 8 november 2008 @ 21:53:52 #57
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63062809
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:50 schreef Klopkoek het volgende:
Dat is geen conservatief zover ik weet
Wel iemand die veel conservatieve en communitaristische kritiek op het modernisme en huidige beleid aangaande cultuur, sociale zaken en integratie deelt.
quote:
Ik wens je veel misfortuun met je junta.
Zie je mij voor een linkse radicaal aan? Wij conservatieven verkiezen het stembiljet boven de kalashnikov.
pi_63062909
quote:
Wij conservatieven verkiezen het stembiljet boven de kalashnikov.
Daar denkt de Burke stichting heel anders over. Zij zien een implosie van de democratie, willen dat een handje gaan helpen en dan met hun junta de macht overnemen

Daar heeft de multiculturele Groene Amsterdammer uitstekend over bericht.

Owja, die Boekestijn mag wat mij betreft ook wel naar zo'n conservatieve partij gaan. Kan ie zich voor lul gaan zetten met betrekking tot Iran en een pleidooi gaan houden dat ook dat islamitische terreurland moet worden aangevallen, en ondertussen moeten Nederlandse Iraniërs uit voorzorg worden opgesloten, zoals zijn ideologische bondgenoot Bart Jan Spruyt in de aanloop naar de Irakoorlog graag met Irakezen had gezien.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 22:11:24 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63063184
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die past niet in het continentale noord-Europa. De elite met het geld, en contacten met de VS, is echter al jarenlang bezig om NL in het Angelsaksische kamp te manouvreren zoals dat ook weer te zien was met de geinstigeerde Amerika-hype dit jaar.

Een conservatieve partij naar Zuid-Europees model zal er nooit komen en is zo mogelijk nog onwenselijker.

Bedankt 'linkse' media!
Misschien is die Mark Rutte award toch wat voor jou
pi_63063343
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:45 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Het liberale conservatisme heeft sterke wortels in continentaal Europa. Frankrijk, Duitsland, Italië: allen hebben een conservatieve partij. Alleen Nederland niet. Dit omdat de Nederlandse politiek in de jaren '60 als een mak schaap heeft gebogen onder de druk van de nieuwe generatie. Tegenstand werd niet gegeven.

Anno 2008 is dat gelukkig anders. Het conservatisme is steeds meer jonge mensen toegedaan. Ze hekelen de holle retoriek van de grachtengordel, met haar praatjes over het multiculturalisme en het niet-bestaan van een Nederlandse identiteit. Ze stellen vraagtekens bij wat lange tijd als heilig gezien is. Kortom: ze zijn klaar om de wereld voor eens en altijd te verlossen van links! Revolutie!
Ik vind de retoriek over moraal ook hol.

Ik mis vooral visie. Niet alleen een liberaal manifest schrijven of een nieuw partij programma. Nee, een visie en die constant uitdragen. Niet dat hollen en stilstaan. De weg wijzen waar je naar toe wilt en mensen op een positieve manier daarvoor inspireren.
ik wil dit niet in een obama discussie laten uitlopen. Maar 1 van de redenen dat hij het zo goed doet is denk ik omdat hij tenminste de schijn ophoudt een doel te hebben om naar toe te werken. En hij brengt het op een inspirerende manier. Je krijgt iedergeval het idee dat hij ze daar aan de hand neemt en de VS in goede banen gaat leggen. Gaat me nu niet erom of dat het inhoudelijk gezwets is ja of nee maar hij wist wel veel mensen er van te overtuigen dat hij weet waar men naar toe moet en dat het ook kan. Dat mist in Nederland. Het is oppervlakkig als het dat niet moet zijn en te wollig als het dat niet moet zijn.
And that is the news.''
pi_63063647
quote:
Net was op EenVanaag een item over Maarten van Rossem. Die volgden ze een week en wat ie allemaal doet na zijn pensioen. Tot zover niets boeiends. Maar dan schuift hij bij De Wereld Draait Door aan. Tegenover hem zit Arend Jan Boekestijn van de VVD. Boekestijn verdedigd fel John McCain terwijl Van Rossem natuurlijk voor Obama is. Als de uitzending is afgelopen zegt Van Rossem tegen Van Nieuwkerk "Arend Jan is ook wel voor Obama hoor, dat kan niet anders".
Van Rossem stapt vervolgens op Boekestijn af om hem te vertellen dat hij als liberaal toch echt beter voor Obama kan zijn. Het gesprek beland naar de toestand en fouten van de VVD en hoe goed Pechtold het doet. Het ging op een gegeven ongeveer zo:

Die Boekestijn had gewoon niet door dat er een camera bij was

Maar ja, hij weet wel meer niet heb ik vaak het idee.
IK heb het ook gezien.

Tjsa, ik kijk er natuurlijk niet van op.
pi_63063708
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:48 schreef Scaurus het volgende:
Boekestijn, Kamp en Van Baalen moeten zich afscheiden een en conservatieve partij oprichten. Bart Jan Spruyt als partijvoorzitter en Andreas Kinneging als directeur van het wetenschappelijk instituut, dat natuurlijk de Edmund Burke Stichting heet. Ad Verbrugge als minister van Onderwijs, Gabriël van den Brink op Sociale Zaken, Paul Scheffer op Vreemdelingenzaken. A dream come true
Ik begrijp ook niet dat ze dit nog niet hebben gedaan.... De VVd had zich allang in tweeën moeten spitsen: in een liberaal smaldeel evt gefuseerd met D66 een een rechtse conservatieve partij. Werkelijk, ik begrijp niet waarom de de VVd dat tot nu toe niet heeft gedaan.
pi_63063776
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet dat ze dit nog niet hebben gedaan.... De VVd had zich allang in tweeën moeten spitsen: in een liberaal smaldeel evt gefuseerd met D66 een ene rechtse conservatieve partij. Werkelijk, ik begrijp niet waarom de de VVd dat tot nu toe niet heeft gedaan.
Hetzelfde probleem heeft de GOP in de USA, het is kennelijk moeilijk om jezelf vrijwillig te splitsen, terwijl de ruzie met Verdonk een goede aanleiding was.

Het is kennelijk belangrijker voor deze beroepsdieven om de ellende binnen te houden
pi_63064427
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:45 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Dat is bullshit. Het liberale conservatisme heeft sterke wortels in continentaal Europa. Frankrijk, Duitsland, Italië: allen hebben een conservatieve partij.
Duitsland heeft een Christen-Democratische partij, Oostenrijk heeft een conservatieve partij maar die heeft extreem-rechtse trekjes (en is een tegengewicht tegen de socialisten in het heel sterk corporatistische oostenrijk), Frankrijk heeft een etatistische conservatieve partij (niet jouw soort dus), Italië had een christen-democratische partij en nu enkel maar populisten, Spanje heeft een conservatieve partij met een sterk religieus randje en een populistisch karakter.

Het zijn dus allen partijen die weinig te maken hebben met conservatisme zoals Spruyt, Kinneging en anderen hier dat zien. Die kijken toch eerder naar de Angelsaksen.
quote:
Alleen Nederland niet. Dit omdat de Nederlandse politiek in de jaren '60 als een mak schaap heeft gebogen onder de druk van de nieuwe generatie. Tegenstand werd niet gegeven.
Dat werd juist wel gegeven. Die generatie is volledig ingekapsels geraakt door de gevestigde macht. Gooiden hun idealen overboord en gingen heulen met de gevestigde macht.
quote:
Ja laten we vooral een monocultuur verheerlijken. Waar ken ik dat toch van?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:12:17 #66
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63064508
quote:
Klinkt erg goed. Alleen jammer dat jij anti-monarchie bent. Alle conservatieven die ik ken binnen het CDA en de VVD zijn zonder uitzondering pro/monarchie.
Pugna Pro Patria
pi_63064554
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Klinkt erg goed. Alleen jammer dat jij anti-monarchie bent. Alle conservatieven die ik ken binnen het CDA en de VVD zijn zonder uitzondering pro/monarchie.
Ja, je zou het domme volk eens meer macht geven. Dat is vragen om ellende...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:18:13 #68
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63064636
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, je zou het domme volk eens meer macht geven. Dat is vragen om ellende...
Nou nee, de West-Europese monarchiën behoren tot de rijkste en welvarendste landen ter wereld. Zonder uitzondering zijn het gezonde democratiën, met een vrije pers, verregaande vrijheid van meningsuiting en mensenrechten van hier tot Tokio. Het wijzigen van de staatsvorm zou puur symbolisch zijn; vanuit democratisch oogpunt voegt het niets toe.
Pugna Pro Patria
pi_63064715
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik wens je veel misfortuun met je junta
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2008 @ 23:23:52 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_63064762
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:18 schreef Jurgen21 het volgende:
Het wijzigen van de staatsvorm zou puur symbolisch zijn; vanuit democratisch oogpunt voegt het niets toe.
Dus is er geen enkele reden om het in stand te houden.
Carpe Libertatem
pi_63064777
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:18 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nou nee, de West-Europese monarchiën behoren tot de rijkste en welvarendste landen ter wereld. Zonder uitzondering zijn het gezonde democratiën, met een vrije pers, verregaande vrijheid van meningsuiting en mensenrechten van hier tot Tokio. Het wijzigen van de staatsvorm zou puur symbolisch zijn; vanuit democratisch oogpunt voegt het niets toe.
Ik ben persoonlijk dan ook niet voor het afschaffen van de monarchie maar wel voor meer openheid en minder macht. Onze Koningin heeft bijvoorbeeld veel meer touwtjes in handen en krijgt ook meer geld dan de Engelse Koningin, de Zweedse Koningin en de Deense Koningin.

De sterke kanten zie ik ook wel en die moet je behouden als dat kan. Bijvoorbeeld als symbool van eenheid, als paraplu. Wanneer Wilders dan vervolgens gaat klagen over het vermeende multiculturalisme van de Koningin is contraproductief, gaat tegen de historische functie van het staatshoofd in en ondermijnt juist op termijn het draagvlak en nut van een monarch
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:45:11 #72
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63065151
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Een ieder die ook maar matig historisch geïnformeerd is, weet dat het koningshuis hier in 1814 is neergekwakt door de hoge heren in Wenen. Jezus zeg, onze eerste koning sprak niet eens behoorlijk Nederlands en vluchtte dan ook na zijn aftreden naar Duitsland.

Anyway, genoeg gezeken. Er zijn genoeg conservatieven die anti-monarchie zijn, waaronder Kinneging en Cliteur. De CDA is als regentenpartij natuurlijk dikke vriendjes met de koningin. Dat is trouwens elke partij met kans op deelname aan een regering, omdat het nu eenmaal moeilijk koffiedrinken is met een majesteit die je liever weg wil hebben.
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:47:20 #73
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63065197
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:24 schreef Klopkoek het volgende:
De sterke kanten zie ik ook wel en die moet je behouden als dat kan. Bijvoorbeeld als symbool van eenheid, als paraplu. Wanneer Wilders dan vervolgens gaat klagen over het vermeende multiculturalisme van de Koningin is contraproductief, gaat tegen de historische functie van het staatshoofd in en ondermijnt juist op termijn het draagvlak en nut van een monarch
Het enige argument dat voor de monarchie pleit. 't Is wel armoedig, dat we een driekwart Duitse symbool van onze eenheid moet zijn. Een klap in het gezicht van de opstandige Nederlanders die zich in de Tachtigjarige Oorlog ontworstelden aan de tirannie van de koningen.
pi_63065359
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:47 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Het enige argument dat voor de monarchie pleit. 't Is wel armoedig, dat we een driekwart Duitse symbool van onze eenheid moet zijn. Een klap in het gezicht van de opstandige Nederlanders die zich in de Tachtigjarige Oorlog ontworstelden aan de tirannie van de koningen.
Waarna we de tirannie van de conservatieve regenten kregen die elkaar met cooptatie de baantjes toespeelden en het volk lieten lijden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 00:01:04 #75
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63065444
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:55 schreef Klopkoek het volgende:
Waarna we de tirannie van de conservatieve regenten kregen die elkaar met cooptatie de baantjes toespeelden en het volk lieten lijden.
Pfff. Wat wil je, Klopkoek? Dat ik met historische argumenten alles relativeer en een verhaaltje afsteek over de rode wortels van het fascisme? Daar heb ik geen zin in. Het heeft je interesse toch niet.
pi_63068856
quote:
Dat zou natuurlijk een geweldige oplossing zijn. De VVD moet eens af van dat links liberale, daarvoor kunnen mensen al bij GL en D'66 terecht.
  zondag 9 november 2008 @ 08:07:05 #77
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_63068923
De VVD kan het niet maken om ook Boekestijn de partij uit te gooien. Ze hebben al het bizarre imago van het lozen van mondige partijleden.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  zondag 9 november 2008 @ 09:28:08 #78
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63069300
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:07 schreef ES57 het volgende:
De VVD kan het niet maken om ook Boekestijn de partij uit te gooien. Ze hebben al het bizarre imago van het lozen van mondige partijleden.
En dat weet Boekesteijn ook. Dus komen er nog wel meer 'blunders'.
Pugna Pro Patria
  zondag 9 november 2008 @ 09:47:41 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63069408
quote:
Opnieuw rel positie Rutte

door Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - In de VVD is een nieuwe rel ontstaan rond het leiderschap van Mark Rutte. Aanleiding zijn harde uitspraken van fractiegenoot Arend Jan Boekestijn over de kwaliteiten van de liberale voorman.
Tot grote woede van Rutte zei Boekestijn in EénVandaag over zijn partijleider: "Hij heeft geen ideeën. Dat is schokkend hoor." Het Kamerlid stak in het programma verder de loftrompet over D66-leider Pechtold en zegt dat zijn eigen partij "zo veel domme, slechte fouten heeft gemaakt".

Topoverleg

In de VVD-top leidden de uitspraken gisteravond tot koortsachtig overleg. De top bestaat naast Rutte uit de fractievoorzitter in de Eerste Kamer, Rosenthal, en partijpreses Opstelten.

Rutte zegt dat de zaak inmiddels met Boekestijn is besproken. "Arend Jan heeft mij gebeld. We hebben uitvoerig gesproken. Hij is diep door het stof gegaan en ik heb zijn excuses aanvaard", aldus Rutte. Na de breuk met Rita Verdonk is het voor Rutte haast ondoenlijk om Boekestijn nu ook uit de fractie te gooien.

Na het aanstaande vertrek van Henk Kamp (naar de Antillen) en Hans van Baalen (naar Europa) zou dan opnieuw een VVD'er van de rechterflank de fractie verlaten. Boekestijn, die kennelijk niet door had dat hij werd gefilmd toen hij zijn uitspraken tegen historicus Maarten van Rossem deed, deed er gisteren ook alles aan om de relatie te lijmen: "Ik betreur het beeld dat in EénVandaag is ontstaan. De uitspraken zijn uit hun verband gerukt, maar ik had niettemin zorgvuldiger moeten handelen. Ik stond en sta voor 100% achter de VVD-lijn en heb mijn excuses aangeboden bij de fractieleiding."
http://www.telegraaf.nl/b(...)positie_Rutte__.html

Nou nou, de Grote Leider heeft hem even op de vingers getikt
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 09:51:56 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_63069429
Die kan zijn verkiesbare plek iig wel vergeten

Misschien kan ie wel burgemeester van Appingedam worden als compensatie
  zondag 9 november 2008 @ 10:25:22 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63069641
Ik hoop het, hoe minder conservatieven hoe beter
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 11:00:58 #82
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63069985
http://www.geenstijl.nl/m(...)ul_wie.html#comments

Moet je die reacties zien

Ze denken daar dat het een valstrik was van de linkse media. Dat het gefilmd moet zijn door zo'n achterbakse VARA-cameraman (weten ze wel dat Eenvandaag niet van de VARA is?)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 11:06:37 #83
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63070052
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:51 schreef Hexagon het volgende:
Die kan zijn verkiesbare plek iig wel vergeten
Met Kamp en Van Baalen de Kamer uit is Boekestijn zo'n beetje de enige rechts-conservatieve VVD'er met een hoog profiel. Zijn kritiek op OSW levert de partij zetels op, vooral nu de publieke opinie zich tegen Koenders keert. Boekestijn is voor Rutte te waardevol om te laten vallen.
  zondag 9 november 2008 @ 11:19:20 #84
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63070185
Publieke opinie tegen Koenders

Bron?

Die hele hetze tegen OSW is gewoonweg stuitend en tekenend voor het conservatieve tuig. Eigen volk aristocratie eerst!
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 11:26:34 #85
185261 Scaurus
Memento mori
pi_63070268
Pff, lees de krant ofzo.
  zondag 9 november 2008 @ 11:29:39 #86
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63070294
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:19 schreef Klopkoek het volgende:
Publieke opinie tegen Koenders

Bron?

Die hele hetze tegen OSW is gewoonweg stuitend en tekenend voor het conservatieve tuig. Eigen volk aristocratie eerst!
Zelfs onder de naar links neigende Trouw-lezers vindt 60% ontwikkelingshulp weggegooid geld. Dat zegt genoeg. Afbouwen die handel en wel snel.

En Rutte, ach, bij de TK-verkiezingen in 2006 hebben we het al veel over hem gehad. Was niks, is niks en wordt ook niks. Links-liberalen gaan naar D66 en conservatief-liberalen naar het CDA.
Pugna Pro Patria
  zondag 9 november 2008 @ 11:36:01 #87
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63070388
Trouw lezers links
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 9 november 2008 @ 11:38:16 #88
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63070425
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Trouw lezers links
Of wil je beweren dat Trouw de spreekbuis is van de PVV?
Pugna Pro Patria
  zondag 9 november 2008 @ 11:41:01 #89
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63070463
Zeg, waarom ga je nu opeens weer hier posten? Na zo lange tijd afwezigheid?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63070533
Natuurlijk heeft Rutte geen ideeën. Ik snap het hele gedoe niet. Maak AJB lijsttrekker en de VVD zit zo weer aan de 30+ zetels.
  zondag 9 november 2008 @ 11:46:53 #91
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_63070563
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:41 schreef Klopkoek het volgende:
Zeg, waarom ga je nu opeens weer hier posten? Na zo lange tijd afwezigheid?
Drukke periode achter de rug. Nu weer wat meer tijd om eens wat te posten hier.
Pugna Pro Patria
pi_63070626
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:07 schreef ES57 het volgende:
VVD? Dat was toch die partij die een vrijdenkersexpositie heeft op het Binnenhof?
Ter ere van de verdediging van de vrije meningsuiting ?
pi_63070661
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

VVD? Dat was toch die partij die een vrijdenkersexpositie heeft op het Binnenhof?
Ter ere van de verdediging van de vrije meningsuiting ?
Dat heeft niets te maken met partijdiscipline.
pi_63070697
Boekestijn wordt de mond gesnoerd ... de vrije meningsuiting en de partijdiscipline staan haaks op elkaar.
Dat is bij elke partij zo...
pi_63070874
Rutte heeft bij gesprekken gedaan met denktanks in de US

Was ie maar in die tanks gebleven
  zondag 9 november 2008 @ 12:20:47 #96
234232 Insallah
Sensual Seduction
pi_63071143
Rutte is een hartelijke en liberale man. Helaas moet hij zijn conservatieve achterban tevreden houden...

Tijdens zijn JOVD-voorzitterschap neigde hij ook meer naar D66.

Jammer.
pi_63073366
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)positie_Rutte__.html

Nou nou, de Grote Leider heeft hem even op de vingers getikt
Twee plus twee is vijf, .

Wat een geweldig verhaal. Boekestijn die de waarheid spreekt, Rutte andermaal afgeschilderd als zwak.
pi_63073597
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:20 schreef Insallah het volgende:
Rutte is een hartelijke en liberale man. Helaas moet hij zijn conservatieve achterban tevreden houden...

Tijdens zijn JOVD-voorzitterschap neigde hij ook meer naar D66.

Jammer.
Hij heeft gewoon concurrentie van D66 en dan is Pechtold veel slimmer en sneller
  zondag 9 november 2008 @ 14:32:33 #99
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_63073717
De positie van Rutte is dermate zwak dat ik vrees dat hij voor 2010 van het politieke podium is verdwenen. Er zijn volgend jaar toch geen verkiezingen?
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_63073800
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De positie van Rutte is dermate zwak dat ik vrees dat hij voor 2010 van het politieke podium is verdwenen. Er zijn volgend jaar toch geen verkiezingen?
Mark Rutte is in ieder geval niet de lijsttrekker van de VVD bij de volgende verkiezingen, nee. Eind 2010 komen de volgende verkiezingen, wat betekent dat Rutte nog twee jaar moet zitten. Lijkt me sterk. En als dat toch lukt, dan zie ik vóór de verkiezingen nog wel een opstandje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')