abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63045327
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met "godinfrankrijk" Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
quote:
Op donderdag 7 april 2005 11:08 schreef godinfrankrijk het volgende:
Vorig jaar september heb ik besloten om uit Nederland te vertrekken omdat ik door de bomen het bos niet meer zag.
Ik heb twee leningen, was namelijk 'voor mezelf' begonnen, maar ben niet geslaagd om geld te verdienen.
Ik heb alles gelaten zoals het was, ik heb mijn huur niet opgezegd, niets.
Ik ben gewoon vertrokken.
Ik ben als vrijwilliger op een plek in Frankrijk gaan werken.
Nu ik weer een beetje bij mijn positieven aan het komen ben heb ik eens wat rondgebeld, oa naar schuldhulp bureau's, maar die zeggen mij niet te kunnen helpen omdat je daarvoor in Nederland aanwezig dient te zijn.
In de tussentijd heb ik nog steeds geen geld, waardoor het onmogelijk is voor mij om naar Nederland terug te komen.
Ik zal toch zeker niet de eerste zijn die zoiets [debiels, ik weet het...] doet?
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen doen, of welke instantie ik zou kunnen bellen?
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:33:33 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63045377
Er zullen er nu wel heel wat meer zijn.
Schopje naar AEX
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:35:05 #3
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_63045411
Ben benieuwd
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_63045412
Vluchtgedrag is vrij kansloos.
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:37:53 #5
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_63045470
tvp
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:40:37 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_63045523
interessant, dat topic herinner ik me nog wel!
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_63045526
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:31 schreef Dolphinkane het volgende:
Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
[..]
En hoe ga je dit oplossen dan? Via belastingbetalend nederland? Of heb je een betere oplossing?
WORDT HIER LID VAN POWNED !!!!!
pi_63045544
Gewoon terugkomen en als een kerel de consequenties aanvaarden.
  zaterdag 8 november 2008 @ 00:45:58 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63045624
Nederland is bepaald niet het slechtste land om in de schulden te zitten, dus ik begrijp al dat gejank niet.
Mijn reisverslagen
pi_63045644
Benieuwd naar de resultaten.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_63045687
idd alleen maar benieuwd naar de resultaten ;-)
pi_63045707
quote:
Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
Uitleg geven of nokken, zo makkelijk zit het in elkaar.
  Donald Duck held zaterdag 8 november 2008 @ 00:51:51 #13
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_63045739
die heeft een emailadres in het profiel. dus mail d'r eens
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:14:04 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_63048872
zo, tieten en baggervrij gemaakt en een hint dat wil ik graag zo houden
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Moderator zaterdag 8 november 2008 @ 10:15:49 #15
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_63048903
tvp'tje
ben best benieuwd hoe dit verder verlopen is.
F.K.A. SuperwormJim
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:17:28 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63048934
vooral door blijven zeuren

[ Bericht 20% gewijzigd door Klonk op 08-11-2008 10:45:52 ]
Mijn reisverslagen
pi_63049455
Wat een pauper ben je dan .
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
pi_63049878
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:14 schreef Klonk het volgende:
zo, tieten en baggervrij gemaakt en een hint dat wil ik graag zo houden
Zeg Klonk, ben je homo ofzo dat je tieten weg zit te editten?

OT: interessant. Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat dan zit. Als je niks opzegt mag ik toch aannemen dat er elkje maand flink wat schuld bijkomt van huur, zorgverzekering etc etc.

TS: hoe is jouw situatie precies en waarom zou je weg willen gaan zonder hier alles op te zeggen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_63050212
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:14 schreef vosss het volgende:

[..]

OT: interessant. Ik zou ook wel eens willen weten hoe dat dan zit. Als je niks opzegt mag ik toch aannemen dat er elkje maand flink wat schuld bijkomt van huur, zorgverzekering etc etc.

TS: hoe is jouw situatie precies en waarom zou je weg willen gaan zonder hier alles op te zeggen?
De rente tikt wel door inderdaad. Maar zolang je niet in Nederland ingeschreven bent, zal men je niet zoveel kunnen maken (hoewel je moreel gezien natuurlijk wel je vraagtekens kan zetten).

Een belastingschuld zal voor meer problemen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld op Schiphol, of als je bij een ambassade een paspoort wil laten verlengen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63051414
Ik denk dat je beter gewoon hier kunt blijven en je schulden kunt afbetalen. Al is het een tijd moeilijk, je kunt jezelf daarna wel weer recht in de ogen kijken in plaats van dat je dat niet meer kunt omdat je de maatschappij hebt laten opdraaien voor jouw misstap. Eventueel kun je, als je er echt niet meer uitkomt, een beroep doen op de schuldsaneringsregeling.

Afgezien daarvan kun je natuurlijk wel naar het buitenland gaan, maar ben je bereid om vrienden en familie helemaal op te geven daarvoor? Immers, zodra je een keer in Nederland komt en je wordt gecontroleerd aan de grens ben je hoogstwaarschijnlijk de lul... (en die kans is groter dan hij op het eerste gezicht lijkt).
pi_63051681
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:35 schreef Emimich het volgende:
Donder op man Jezelf verkankerd voelen om GELD is kansloos.
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:01:43 #22
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_63053657
TS faalt
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_63057690
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De rente tikt wel door inderdaad. Maar zolang je niet in Nederland ingeschreven bent, zal men je niet zoveel kunnen maken (hoewel je moreel gezien natuurlijk wel je vraagtekens kan zetten).

Een belastingschuld zal voor meer problemen kunnen zorgen. Bijvoorbeeld op Schiphol, of als je bij een ambassade een paspoort wil laten verlengen.
Ik denk alleen niet dat TS ooit nog terug hoeft te komen in Nederland.. Oerstomme zet, is mijn mening.
pi_63057729
Hey, mijn levensdoel.

Teringveel geld lenen om vervolgens op een tropisch eiland te gaan chillen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 20:31:29 #25
166265 Acinonyx
Deutschland über alles ~ !
pi_63060646
Chillen...
Drive few cars and far more unicorns.
.
Mr.Cooper schreef ooit het volgende:
ik kan teminste headbangen, lekker met me lange haar lopen chille en zo, kan ik van jou niet zeggen naar je chemokuur-kop
pi_63065229
Hoe gaat het eigenlijk als na verloop van tijd je paspoort is verlopen en je een nieuwe aan moet vragen?
Tegenwoordig moet je dat doen bij de gemeente waar je staat ingeschreven en dan krijg je na verloop van tijd bericht dat je het paspoort kan komen ophalen of blijf je dan gewoon rondlopen zonder een geldig paspoort?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 8 november 2008 @ 23:51:59 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63065294
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 18:31 schreef Chriz2k het volgende:
Hey, mijn levensdoel.

Teringveel geld lenen om vervolgens op een tropisch eiland te gaan chillen.
alleen jammer dat vrijwel alle kredietbureaus onderdeel zijn van DSB... en bij banken krijg je nu ook niet zoveel meer los

Ik heb er ook wel eens aan gedacht
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63068804
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef geevee het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk als na verloop van tijd je paspoort is verlopen en je een nieuwe aan moet vragen?
Tegenwoordig moet je dat doen bij de gemeente waar je staat ingeschreven en dan krijg je na verloop van tijd bericht dat je het paspoort kan komen ophalen of blijf je dan gewoon rondlopen zonder een geldig paspoort?
Je kan een nieuw paspoort aanvragen bij de ambassade waar je woont. Je zal dan wel moeten aantonen dat je in dat land gevestigd bent. Bijvoorbeeld met een verblijfsvergunning, of op een andere manier aantoonbaar maken dat je daar gevestigd bent. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit als je nog op je oude adres staat ingeschreven, je krijgt in ieder geval een aantal vragen ben ik bang.

Tevens, als je vanwege een belastingschuld bent vertrokken, zullen ze daar ook wel een hartig woordje over spreken voordat ze een paspoort gaan maken.
  zondag 9 november 2008 @ 07:25:24 #29
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068817
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:48 schreef geevee het volgende:

Dat kan gewoon bij de ambassade. Heel makkelijk gaat dat. Binnen een week of twee heb je een nieuw paspoort.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63068836
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat kan gewoon bij de ambassade. Heel makkelijk gaat dat. Binnen een week of twee heb je een nieuw paspoort.
Tenzij er nog wat boetes of belastingen open staan waarschijnlijk

Twee weken maar ? Moet binnenkort ook een nieuw paspoort maar 2 weken lijkt mij wel supersnel ?
pi_63068896
Internationale incasso staat nog in de kinderschoenen, maar ontwikkelt zich steeds beter.
  zondag 9 november 2008 @ 08:00:55 #32
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068906
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Tenzij er nog wat boetes of belastingen open staan waarschijnlijk

Twee weken maar ? Moet binnenkort ook een nieuw paspoort maar 2 weken lijkt mij wel supersnel ?
Ik had binnen twee weken een nieuw paspoort. Maar zonder schulden/boetes natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_63068909
Bij het aanvragen van een paspoort kijken ze ook niet naar eventuele schulden natuurlijk. Het hebben van een schuld is niet strafbaar.
  zondag 9 november 2008 @ 08:04:11 #34
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_63068916
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:01 schreef Halcon het volgende:
Bij het aanvragen van een paspoort kijken ze ook niet naar eventuele schulden natuurlijk. Het hebben van een schuld is niet strafbaar.
Jawel.
pi_63068921
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:04 schreef popolon het volgende:

[..]

Jawel.
Nee, even los van door de overheid opgelegde boete's: het is niet strafbaar om bv je hypotheek niet te betalen. Je kunt dan nog gewoon reizen en staat nergens gesignaleerd. Hetzelfde geldt voor rekeningen van Tele 2 of de ziektekostenverzekering. Het is niet zo dat ze op Schiphol even in je BKR kijken of er nog wat openstaat.
pi_63068927
Dat niet nee, op Schiphol zien ze alleen boetes.

Maar als jij een paspoort gaat aanvragen en je hebt nog een belasting schuld (inkomsten belasting of gemeentebelasting), zul je dat eerst moeten "regelen" voordat je een nieuw paspoort krijgt.

Een hypotheekschuld o.i.d. kunnen ze inderdaad niet zien, en is niet strafbaar nee.
  zondag 9 november 2008 @ 09:00:55 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63069159
quote:
Op zondag 9 november 2008 07:25 schreef popolon het volgende:

[..]

Een (NL) vriend van mij woont en werkt al een jaar of 5 illegaal in de VS. Als toerist binnengekomen en nooit meer weggegaan. Maar zijn NL paspoort is al een tijd verlopen dus hij heeft geen enkel geldig ID meer. Hij kan uiteraard ook het land niet uit want dan wordt ie gesnapt. Zou hij via de NL ambassade een nieuw paspoort kunnen krijgen zonder dat hij het land uit wordt getrapt? Want als zijn entry stamp wordt gecheckt dan is hij natuurlijk zuur
Mijn reisverslagen
pi_63070108
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Een (NL) vriend van mij woont en werkt al een jaar of 5 illegaal in de VS. Als toerist binnengekomen en nooit meer weggegaan. Maar zijn NL paspoort is al een tijd verlopen dus hij heeft geen enkel geldig ID meer. Hij kan uiteraard ook het land niet uit want dan wordt ie gesnapt. Zou hij via de NL ambassade een nieuw paspoort kunnen krijgen zonder dat hij het land uit wordt getrapt? Want als zijn entry stamp wordt gecheckt dan is hij natuurlijk zuur
Ik vraag me werkelijk af wat de toekomstverwachtingen van mensen zoals die vriend van jou zijn.
pi_63070333
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:12 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik vraag me werkelijk af wat de toekomstverwachtingen van mensen zoals die vriend van jou zijn.
Goede vraag eingenlijk wel. Wat als ze wat ouder worden en realiseren dat ze niks aan het opbouwen zijn en later helemaal met lege handen komen te staan? Realiseren ze zich dat wel, of kan het ze niks schelen, wie dan leeft, dan zorgt.
pi_63070353
quote:

Aangezien er 12 miljoen illegalen in de VS rondlopen zal het wel meevallen.
http://en.wikipedia.org/w(...)o_the_United_States.

Maar 4% van het aantal inwoners van de VS.
  zondag 9 november 2008 @ 12:50:27 #41
78918 SeLang
Black swans matter
pi_63071645
quote:

[..]

Hij is inmiddels getrouwd met een andere illegaal!
Alleen voor de kerk natuurlijk, want hij staat verder niet geregistreerd (zij ook niet).
Zijn vrouw is nu zwanger. Die baby is straks automatisch Amerikaan, maar het is de vraag of ze daar wat aan hebben.
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:32 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Goede vraag eingenlijk wel. Wat als ze wat ouder worden en realiseren dat ze niks aan het opbouwen zijn en later helemaal met lege handen komen te staan? Realiseren ze zich dat wel, of kan het ze niks schelen, wie dan leeft, dan zorgt.
Hij is nu 35jr en heeft wat gespaard. Ze zijn aan het nadenken wat ze nu gaan doen. Ze wonen leuk en hebben allebei een goede baan in een kliniek, dus het is moeilijk om dat op te geven maar ze leven continue met de dreiging dat alles uitkomt. Ik weet ook niet of ze problemen krijgen als dat kind over een paar jaar naar school moet, dus ze zijn hun opties aan het bekijken.
Mijn reisverslagen
  zondag 9 november 2008 @ 13:52:33 #42
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63072865
*meeleest .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63079423
tvp
Lambo of Rekt
pi_63080217
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij is inmiddels getrouwd met een andere illegaal!
Alleen voor de kerk natuurlijk, want hij staat verder niet geregistreerd (zij ook niet).
Zijn vrouw is nu zwanger. Die baby is straks automatisch Amerikaan, maar het is de vraag of ze daar wat aan hebben.
[..]

Hij is nu 35jr en heeft wat gespaard. Ze zijn aan het nadenken wat ze nu gaan doen. Ze wonen leuk en hebben allebei een goede baan in een kliniek, dus het is moeilijk om dat op te geven maar ze leven continue met de dreiging dat alles uitkomt. Ik weet ook niet of ze problemen krijgen als dat kind over een paar jaar naar school moet, dus ze zijn hun opties aan het bekijken.
Het aangeven van hun kind lijkt me al problematisch.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_63080550
mijn neef doet dit ook altijd. Als ie hier woont betaalt ie altijd netjes de rekeningen tot na ongeveer 1 jaar de klad erin komt. Dan denkt ie: hè, ik wil mijn geld eigenlijk helemaal niet uitgeven aan die onzindingen (ziektekosten, verzekeringen, gas en stroom) Dus dan stopt ie ermee, tot ie ongeveer 20 aanmaningen en een aantal deurwaarders heeft gehad en dan besluit ie om zijn spullen (wat kleding, paspoort) te pakken en te gaan, zonder iemand dan ook maar wat te zeggen, leuk hè. Naar een willekeurig land.
Bij Schiphol wordt ie dan niet aangehouden want daar kijken ze niet naar schulden zegt ie altijd. Waar ie ook terechtkomt dan gaat ie werken, boeit niet wat (als ie maar kan eten en slapen) en als het daar om de een of adere reden niet leuk meer is, komt ie terug, spreekt regelingen af met de instanties om terug t betalen, doet dat netjes een jaartje ofzo tot het weer begint te kriebelen en dan is het weer en begint alles weer van voren af aan.

[ Bericht 98% gewijzigd door sieske op 09-11-2008 18:41:28 ]
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_63080818
quote:
Ben zeer benieuwd hoe het allemaal is afgelopen met "godinfrankrijk" Ik zit op dit moment in een vergelijkbare situatie.
[..]

Ik zou gewoon teruggaan (ook al kost dat veel moeite) en schuldsanering aanvragen (bedrijven genoeg op internet, wel je research doen want die bedrijven willen nog wel eens van elkaar verschillen in bv hoeveel geld je krijgt elke week, hoeveel geld er naar hun gaat om die schuldsanering te regelen enz). Die schuldsanering, daar zit je dan wel een paar jaar aan vast maar dat is ook nog wel vol te houden, ik spreek uit eigen ervaring. Na een paar jaar ben je klaar met betalen en proberen ze (als je het juiste buro hebt, of de rest van de schulden weggescholden kunnen worden)Oh ja, wel meteen naar de kantonrechter laten gaan om je onbekwaam te laten verklaren, want dan kunnen ze je niet uit je huis/flat zetten, omdat je zelf actie hebt ondernomen. Ja, misschien is dat wel al gebeurd omdat je in het buitenland zit.
Oh, verkeerd gelezen, da ging over iemand anders. Als je hier een woning hebt (huur of koop), zou ik toch meteen naar een kantonrechter gaan (zorg wel dat je dan een schuldsaneringskantoor hebt die je verder helpen)

[ Bericht 8% gewijzigd door sieske op 09-11-2008 18:53:55 ]
pi_63080863
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:35 schreef sieske het volgende:
mijn neef doet dit ook altijd. Als ie hier woont betaalt ie altijd netjes de rekeningen tot na ongeveer 1 jaar de klad erin komt. Dan denkt ie: hè, ik wil mijn geld eigenlijk helemaal niet uitgeven aan die onzindingen (ziektekosten, verzekeringen, gas en stroom) Dus dan stopt ie ermee, tot ie ongeveer 20 aanmaningen en een aantal deurwaarders heeft gehad en dan besluit ie om zijn spullen (wat kleding, paspoort) te pakken en te gaan, zonder iemand dan ook maar wat te zeggen, leuk hè. Naar een willekeurig land.
Bij Schiphol wordt ie dan niet aangehouden want daar kijken ze niet naar schulden zegt ie altijd. Waar ie ook terechtkomt dan gaat ie werken, boeit niet wat (als ie maar kan eten en slapen) en als het daar om de een of adere reden niet leuk meer is, komt ie terug, spreekt regelingen af met de instanties om terug t betalen, doet dat netjes een jaartje ofzo tot het weer begint te kriebelen en dan is het weer en begint alles weer van voren af aan.
Wat een held.
pi_63087567
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:50 schreef Chriz2k het volgende:

[..]

Wat een held.
Kut man, je meent het gewoon
Fingerspitzgefühl
  zondag 9 november 2008 @ 23:28:47 #49
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_63090746
Echte bazen regelen die shit door torenhoge faillesements schulden te hebben. (>30mio) En gaan dan pas weg.

(dan kan je ook nog een beetje voiture glijden, snap evou?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_63092579
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:12 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Kut man, je meent het gewoon
Het lijkt me alleen zo kut dat je dan als je thuiskomt tegen een gigantische tering tievus berg qua schuld aankijkt .. en het jaren duurt voordat je daar weer vanaf bent..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63092948
Kansloze mensen die vluchten voor hun schulden, mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken.
pi_63092997
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:56 schreef Niek. het volgende:
Kansloze mensen die vluchten voor hun schulden, mogen ze wat mij betreft keihard aanpakken.
Ach dat hoeft nieteens, gewoon met handige constructie failliet gaan en geen vuiltje aan de lucht.
***** Kraak.....
  maandag 10 november 2008 @ 01:01:18 #53
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_63093043
quote:
Op maandag 10 november 2008 00:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het lijkt me alleen zo kut dat je dan als je thuiskomt tegen een gigantische tering tievus berg qua schuld aankijkt .. en het jaren duurt voordat je daar weer vanaf bent..
Sommige mensen kijken daar nogal makkelijk tegenaan en die boeit het vrij weinig. Dat zijn toevallig doorgaans vaak ook de wat minder bedeelden qua hersenpan inhoud.

Persoonlijk zou ik geen nacht meer kunnen slapen denk ik
pi_63093090
quote:
Op maandag 10 november 2008 01:01 schreef aaipod het volgende:

[..]

Sommige mensen kijken daar nogal makkelijk tegenaan en die boeit het vrij weinig. Dat zijn toevallig doorgaans vaak ook de wat minder bedeelden qua hersenpan inhoud.

Persoonlijk zou ik geen nacht meer kunnen slapen denk ik
Ik zou er opzich wel van kunnen slapen .. alleen het idee dat je 'bewust' schulden laat oplopen lijkt me nogal gestoord ? beetje zelfbewustzijn gevoel kan nooit kwaad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_63093129
Back 2 reality..
Begrijp niet dat je gevlucht bent, schulden stapelen zich alleen maar op door weg te rennen.
Face your problems.. Anders kun je ze echt nooit oplossen.
En heb je geen familie ofzo, die je tijdelijk kan helpen?
Zodat je in ieder geval en terug naar Nederland kunt komen..
I wish my brain had a map, to tell me where my heart should go!
  maandag 10 november 2008 @ 01:58:38 #56
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_63093814
Wat een stupiditeit. Dat mensen zoals TS nog genoeg denkvermogen hebben om op een forum te posten vind ik al een wonder.

Maar blijf lekker weg, er zijn hier al genoeg paupers die niet met geld kunnen omgaan.
pi_63136654
dat wil niet zeggen dat ie niet de kans mag krijgen het te leren. Je moet die schulden toch van je eigen geld terug betalen dus wat is het probleem als hij er voor werkt? Oké, het is inderdaad stom om gewoon te vertrekken en te denken dat ze je nu niks meer kunnen maken Maar je kunt niet zeggen: foutje gemaakt? blijf jij maar lekker weg!
pi_63137052
tvp
pi_74801530
Vond dit topic stomtoevallig (doordat ik de mijne zocht) en was al heel lang mijn inloggegevens kwijt maar met behulp van een moderator toch weer hier.
Zal dan maar even een soort van update geven:
Ben dus in april 2005 naar een andere plek verhuist waar ik gewoon mijn eigen (huur)huis heb, en werk en woon niet meer als vrijwilliger.
Heb af en aan wit gewerkt, is nu even af omdat de winter eraan komt en ik in restaurants werk.
Er is in de tussentijd niemand aan mijn deur komen kloppen en ik heb zelfs een jaar of twee geleden een nieuw paspoort aan moeten vragen omdat de mijne verlopen was en heb die ook gewoon gekregen.
Weet eigenlijk niet of je op Fok in zo'n oud topic mag reageren maar ga ervan uit dat het vanzelf op slot gaat als dat niet de bedoeling is.
Mocht het openblijven en er nog vragen zijn wil ik die met alle liefde beantwoorden.

Groetjes!
Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.
  † In Memoriam † woensdag 18 november 2009 @ 00:09:34 #60
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_74802470
tvp
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_74807883
tvp
  woensdag 18 november 2009 @ 10:53:43 #62
267694 CAP.
Child Approved Porn
pi_74808783
Dus vertrekken/vluchten loont? WTF
pi_74808967
- nvm
  woensdag 18 november 2009 @ 11:15:29 #64
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_74809525
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:44 schreef godinfrankrijk het volgende:
Vond dit topic stomtoevallig (doordat ik de mijne zocht) en was al heel lang mijn inloggegevens kwijt maar met behulp van een moderator toch weer hier.
Ben dus in april 2005 naar een andere plek verhuist waar ik gewoon mijn eigen (huur)huis heb, en werk en woon niet meer als vrijwilliger.
Heb af en aan wit gewerkt, is nu even af omdat de winter eraan komt en ik in restaurants werk.
Er is in de tussentijd niemand aan mijn deur komen kloppen en ik heb zelfs een jaar of twee geleden een nieuw paspoort aan moeten vragen omdat de mijne verlopen was en heb die ook gewoon gekregen.
Weet eigenlijk niet of je op Fok in zo'n oud topic mag reageren maar ga ervan uit dat het vanzelf op slot gaat als dat niet de bedoeling is.
Mocht het openblijven en er nog vragen zijn wil ik die met alle liefde beantwoorden.

Groetjes!
Ben je dan ook aan het sparen om je schulden later af te lossen of ben je niet meer van plan dat te doen? Ik zou echt niet gelukkig in een ander land kunnen worden met de wetenschap nog schulden open te hebben staan, kun jij dat wel? M.a.w., lig je er snachts wakker van of vind je het wel prima zo?

Ik zag een tijdje terug bij 'dubbeltje op zn kant' (ja, suf programma ik weet het) ook een gezin dat zn schulden was ontvlucht door naar België te gaan. Op een gegeven moment wilden ze toch weer terug naar Nederland, toen pas kwamen de schuldeisers weer aankloppen inderdaad. Eigenlijk vind ik dat maar raar, dat in Europa de schuldeisers je niet achtervolgen, vooral als het om zoveel geld gaat. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat dat gebeurt eigenlijk, dus dat vluchten naar België of Frankrijk niet meer genoeg is.

Gek eigenlijk dat dit topic toch best normale reacties oplevert. Het is eigenlijk gewoon crimineel gedrag, schulden maken en ze niet aflossen maar wegrennen. Een topic over 'ik jat auto's en beroof mensen op straat' zou toch wat andere reacties opleveren, lijkt mij zo.
pi_74810507
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:15 schreef egeltje1985 het volgende:

Eigenlijk vind ik dat maar raar, dat in Europa de schuldeisers je niet achtervolgen, vooral als het om zoveel geld gaat. Ik denk dat het niet lang gaat duren voordat dat gebeurt eigenlijk, dus dat vluchten naar België of Frankrijk niet meer genoeg is.
Ik denk dat het komt omdat je een overeenkomst naar Nederlands recht afsluit (als je dus een lening afsluit bijvoorbeeld), en terugbetaling via een Franse rechter dus niet af te dwingen is ?
pi_74810565
quote:

Gek eigenlijk dat dit topic toch best normale reacties oplevert. Het is eigenlijk gewoon crimineel gedrag, schulden maken en ze niet aflossen maar wegrennen. Een topic over 'ik jat auto's en beroof mensen op straat' zou toch wat andere reacties opleveren, lijkt mij zo.
Los van het morele aspect, het blijkt gewoon mogelijk te zijn. Er zijn meerdere Nederlanders die failliet zijn gegaan en vervolgens in het buitenland mooi weer zitten te spelen.
pi_74810779
ik maak veel spel fouten om dat ik sins 5 jaar in het buiteland zit en weinig nederlands schrijf

7 jaar geleden ben ik voor het eerst op me zelf gaan wonen na 2 jaar ging het mis ik werkte dan hier dan daar voor uitzendburau je kent het wel kon huur niet betalen en andere dingen en raakte in de schulde me huis werd ontruimd en ik stond op straat dat was eind november zelfde tijd als nu ijgelijk precies 5 jaar geleden

ik had niks meer ik had nog 230 euro op de bank die heb ik af gepint en naar me pa gegaan om te praten over een oplossing ik had een een klein oud autotje meer niet
me pa kwam met het idee ga naar oostenrijk als skilift monteur dan krijg een kamertje betaald en dat heb ik gedaan ik ben de zelfde nacht nog vertokken toen ik in oostenrijk was ben ik meteen gaan zoekken en vragen bij de skiliften alleen ik kon niet skien dus het had geen kans van slagen ik ben naar het arbeits bureau gegaan en gaan vragen die zeiden ze zoekken veel afwassers kun je dat ??? ik zij jah wel eens gedaan als pubber hij bellen ik op gesprek en aangenomen mijn duits was bagger maar dat geeft niks leer je snel

ik had nog 25¤ toen ik me eerste baantje had
je krijgt een loon tussen de 1100 en 1200 ¤ netto je krijg gratis eten en kamer ziekevonds tandartz en internet betaald

nou ik ben gaan afwassen en spaarde elke maand 1000¤ plus dubbel loon op het ijnde seizoen in april ongeveer aan kerst geld en vrije dagen het eerste seizoen had ik meer dan 5000 bijelkaar

ik ging verder na het zomer seizoen had ik er 11.000 bij elkaar dus binne een jaar

ik heb natuurlijk niet 5 jaar afgewassen heb te taal en keuken geleert heb me opgewerkt van afwasser naar keukenhulp toen bijkok en nu ben ik kok zonder opleiding dan stijgt ook je loon

dat heb ik nu 5 jaar gedaan en met de crises toen alle aandelen kelderden zag ik het licht en kocht voor 75% van wat gespaart had aandelen die stegen van af februari meer dan 430 % die heb ik 2 weken geleden verkocht sins die dag ben ik oficieel rijk je bent rijk als je meer als 100.000 hebt zonder lening of schulden

ik heb hard gewerkt en zuinig geleeft maar je krijgt alles hoeft weinig uit te geven je krijg geen rekeningen geen post alleen wat kleren verzorgings middelen en andere kleine prullen wat een mens nodig heeft ik heb geluk gehad met die aandelen maar ook als je het niet doet levert het nog veel geld op als je meer wilt weten of vragen hebt stuur me een pm
pi_74810925
quote:

[..]

M.a.w., lig je er snachts wakker van of vind je het wel prima zo?
Ik lig er niet wakker van, ik denk er eigenlijk nooit aan.
quote:
vooral als het om zoveel geld gaat.
Weet niet of je het over het gezin in dat programma hebt of over mij, ik heb mijn topic er nog eens op na gelezen en ik heb nergens gezegd om hoeveel geld het ging. Het ging in mijn geval om een lening van 17.000 euro bij een bank.
quote:
Dat vind ik wel een beetje appels met peren vergelijken, het eerste heb ik gedaan en keur ik van mezelf niet goed en ben ik ook niet trots op maar het tweede zou ik nooit kunnen doen.
Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.
  woensdag 18 november 2009 @ 11:54:02 #69
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74810992
ik ga ook een lening aanvragen en dan naar oostenrijk als snowboardleraar....
pi_74811110
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:54 schreef Vono het volgende:
Zo is het natuurlijk niet helemaal gegaan, ik ben een bedrijfje begonnen en op mijn snuit gegaan en toen vertrokken, zoals jij het zegt klinkt het inderdaad nog een stuk asocialer dan het in werkelijkheid gegaan is.
pi_74811139
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:54 schreef Vono het volgende:
heb je geen lening voor nodig die opleiding kun je hier gewoon doen zijn velen die het doen en als je al kan snowborden is het nog makelijker weet ook niet precies hoe

als je dat seriuus van plan bent kan ik het voor je uitzoekken
  woensdag 18 november 2009 @ 12:01:50 #72
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_74811272
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:52 schreef godinfrankrijk het volgende:

[..]

Ik lig er niet wakker van, ik denk er eigenlijk nooit aan.
[..]

Weet niet of je het over het gezin in dat programma hebt of over mij, ik heb mijn topic er nog eens op na gelezen en ik heb nergens gezegd om hoeveel geld het ging. Het ging in mijn geval om een lening van 17.000 euro bij een bank.
[..]
Ik bedoelde inderdaad dat gezin, dat had wel iets meer dan 17.000 schuld, bij heel veel verschillende bedrijven ook.
quote:
Dat vind ik wel een beetje appels met peren vergelijken, het eerste heb ik gedaan en keur ik van mezelf niet goed en ben ik ook niet trots op maar het tweede zou ik nooit kunnen doen.
Nee inderdaad, ik vind zelf ook het stelen van auto's en dergelijke natuurlijk veel erger, maar het is natuurlijk wel crimineel om je schulden te ontvluchten, bedrijven en banken blijven met de zooi zitten. Ik verbaas me er eigenlijk over dat het jatten van een fiets ofzo bij mij in ieder geval (en ook bij anderen volgens mij) eigenlijk een bozere reactie oproept dan schulden maken en die niet betalen. Misschien omdat banken enzo veel onpersoonlijker overkomen...
  woensdag 18 november 2009 @ 12:04:17 #73
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_74811354
@csite:

Knap dat je zo in een ander land een leven hebt weten op te bouwen. Maar ben je nog van plan die schulden die je nog hebt af te betalen? Of kom je gewoon nooit meer terug naar Nederland en laat je die schulden voor wat ze zijn?
pi_74811525
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:04 schreef egeltje1985 het volgende:
@csite:

Knap dat je zo in een ander land een leven hebt weten op te bouwen. Maar ben je nog van plan die schulden die je nog hebt af te betalen? Of kom je gewoon nooit meer terug naar Nederland en laat je die schulden voor wat ze zijn?
die heb ik allang terug betaald in stappen natuurlijk ging niet om reuze bedragen minder dan 10.000

is belangrijk dat je dat snel doet ook daar vragen de bedrijven en instanties rente op contact op nemen met schuld eisers betalings regeling treffen en je er ook aan houden
pi_74811588
als ik dat in nederland had moetten doen was ik nu nog bezig of erger nog meer schulden er bij
  Moderator woensdag 18 november 2009 @ 12:12:42 #76
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_74811624
Tof dat je reageert

Dit was dus 1 van de topics waar ik ooit nog stiekem op een antwoord hoopte

Even een tvp voor thuis dus.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 18 november 2009 @ 12:13:42 #77
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_74811655
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:09 schreef csite het volgende:

[..]

die heb ik allang terug betaald in stappen natuurlijk ging niet om reuze bedragen minder dan 10.000

is belangrijk dat je dat snel doet ook daar vragen de bedrijven en instanties rente op contact op nemen met schuld eisers betalings regeling treffen en je er ook aan houden
Ah, een goed voorbeeld voor TS. Het lijkt mij persoonlijk ook lekkerder leven wanneer je geen schulden hebt (behalve een hypotheek dan) of wanneer je in ieder geval je schulden afbetaalt.
pi_74811887
ik wil mensen helpen die ook hier in de horeca willen werken bijvoorbeeld een uitzendberau te beginnen voor nederlander die hier in de horeca willen werken maar heb een hekel aan uitzendbureau,s en om dan zelf een te beginnen slaat dan nergens op

je bent een renpaard als je voor een uitzendbureau werkt presteer je niet genoeg wordt je ingeruild tegen een ander p waar ik ben je te oud zelfde verhaal ben je te duur ook zelfde verhaal

en een uitzendbureau is niet nodig alleen het dorp waar ik woon zoekken ze nu 140 afwassers en dan spreek ik nog niet over de fuctie kamermeisje kelner barman huismeester resptie ga maar door alleen voor afwasser huismeester kamermeisje hoef je de taal niet 100% te beheerse zo dat kun je doen tot je de taal beheerst

gewoon hier heen rijen wel voor 10 december anders is het aanbod minder en klaar gegarandeert binne 3 dagen een baan
pi_74811950
Asosociale mensen die niet weten watvoor ze problemen veroorzaken voor de achterblijvers. Ook 2 jaar langs met incassobureau's mogen ruzien omdat 1 of andere ALI (vorige bewoner) hem gewoon gepeerd was. Hele romslomp om te bewijzen dat je ALI niet bent, ook al valt dat uit alles op te maken.
pi_74812035
het is mij al gebeurt dat ik in 2 dagen op 7 plaatsen kon beginne dat is makelijk ik kon de beste gewoon uitzoeken veel factoren spelen mee de kamer die je krijgt heb je douche wc voor je eigen werken er veel polen wat meestal in hotels zo is in gasthuizen niet zo de werkplek moet je bevallen en natuurlijk de indruk van je baas en colega,s
  woensdag 18 november 2009 @ 12:27:16 #81
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74812096
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:22 schreef lighted het volgende:
Asosociale mensen die niet weten watvoor ze problemen veroorzaken voor de achterblijvers. Ook 2 jaar langs met incassobureau's mogen ruzien omdat 1 of andere ALI (vorige bewoner) hem gewoon gepeerd was. Hele romslomp om te bewijzen dat je ALI niet bent, ook al valt dat uit alles op te maken.
Dat ligt niet alleen aan de vluchtende partijen, maar vooral ook aan de onnozelheid van de (vooral grotere) organisaties.
pi_74812117
tvp.
pi_74812135
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:25 schreef csite het volgende:
het is mij al gebeurt dat ik in 2 dagen op 7 plaatsen kon beginne dat is makelijk ik kon de beste gewoon uitzoeken veel factoren spelen mee de kamer die je krijgt heb je douche wc voor je eigen werken er veel polen wat meestal in hotels zo is in gasthuizen niet zo de werkplek moet je bevallen en natuurlijk de indruk van je baas en colega,s
En je punt is? Waar ben je nou bezig man met je gebrekkige teksten. Je bent toch rijk? Ga dan ergens een cursusje doen om jezelf normaal te kunnen verwoorden...
pi_74812180
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:27 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat ligt niet alleen aan de vluchtende partijen, maar vooral ook aan de onnozelheid van de (vooral grotere) organisaties.
Deels true. Maar het begint natuurlijk bij de vluchtende partijen. Maar ben het ermee eens dat er idd grote onnozelheid is bij de grote organisaties, wat ik allemaal heb moeten doen om te bewijzen dat ik MR. Ali niet ben
  woensdag 18 november 2009 @ 12:32:45 #85
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_74812274
quote:
Op woensdag 18 november 2009 12:29 schreef lighted het volgende:

[..]

Deels true. Maar het begint natuurlijk bij de vluchtende partijen. Maar ben het ermee eens dat er idd grote onnozelheid is bij de grote organisaties, wat ik allemaal heb moeten doen om te bewijzen dat ik MR. Ali niet ben
Daar heb je wel gelijk in. Ik ben trouwens van mening dat die grote organisaties ook wel eens beboet mogen worden vanwege hun onnozelheid. De tijd en energie die het kost om die kloothommels iets aan het verstand te peuteren is gewoon onacceptabel. Bijv Nuon, UPC, KPN en de belastingdienst heb ik al vergelijkbare ervaringen mee. (Maargoed dat is eigenlijk weer een ander topic)
  woensdag 18 november 2009 @ 12:36:18 #86
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74812379
quote:
Op woensdag 18 november 2009 11:58 schreef csite het volgende:

[..]

heb je geen lening voor nodig die opleiding kun je hier gewoon doen zijn velen die het doen en als je al kan snowborden is het nog makelijker weet ook niet precies hoe

als je dat seriuus van plan bent kan ik het voor je uitzoekken
ik heb al de Anwärter ;-) toch bedankt
pi_74814189
Hoe zit het met studieschuld, kun je dan ook zoiets flikken?
pi_74814534
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:30 schreef Dawwa het volgende:
Hoe zit het met studieschuld, kun je dan ook zoiets flikken?
wat bedoel je vluchten voor je schuld of werken in het buitenland en terug betalen ????
pi_74814691
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:38 schreef csite het volgende:

[..]

wat bedoel je vluchten voor je schuld of werken in het buitenland en terug betalen ????
Het eerste, opereert de IB Groep ook internationaal?
pi_75077539
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:42 schreef Dawwa het volgende:

[..]

Het eerste, opereert de IB Groep ook internationaal?
Tja. In Duitsland of Belgie zullen ze wel incasseren bij je, maar in de Amazone in Brazilie gaan ze je niet vinden.
pi_75077807
Ben blij dat ik nu eindelijk mijn studieschuld heb afbetaald (¤2500 was het ofzo). Ik zou er niet aan moeten denken om met schulden te leven. Mij is geleerd dat je er maar voor moet werken en sparen en als je het geld er niet voor hebt kun je het ook niet kopen.

Bij een huis of een eigen bedrijf is het wel anders want niet iedereen heeft ff ¤200.000 op z'n bank staan om wat te kunnen beginnen.
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_75077824
Een huis gaat ook lang mee en behoudt over het algemeen een groot deel van zijn waarde. Dan financieer je lang met lang. Daar is niets mis mee.
  zaterdag 28 november 2009 @ 11:13:17 #93
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_75080307
Zo leer je wel de taal
  zaterdag 28 november 2009 @ 12:02:10 #94
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_75081073
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 03:15 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Ben blij dat ik nu eindelijk mijn studieschuld heb afbetaald (¤2500 was het ofzo). Ik zou er niet aan moeten denken om met schulden te leven. Mij is geleerd dat je er maar voor moet werken en sparen en als je het geld er niet voor hebt kun je het ook niet kopen.

Bij een huis of een eigen bedrijf is het wel anders want niet iedereen heeft ff ¤200.000 op z'n bank staan om wat te kunnen beginnen.
Haha,

Je kan beter investeren in kennis en studie dan in een huis.

Een opleiding is veel minder aan prijs stijging of daling onderhevig.

Bovendien is de return on investment, als je een beetje normale studie volgt, veeeeeeeeele male groter als je investeert in een studie ipv een huis...

Echt ik denk wel 1000%
pi_75081127
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 00:35 schreef Emimich het volgende:
Ik wil toch deze even quoten
pi_75081289
Ik heb ooit eens met een ex-crimineel gesproken (voorlichting op school) die destijds 800.000 gulden had geleend onder valse voorwaarden en samen met zijn handlanger in 3 jaar tijd het geld op luxeuze wijze in Frankrijk verbrast heeft. Toen het geld op was ( ) wilde hij het truukje nog een keer, in Nederland notabene, herhalen maar werd bij de grensovergang linea recta naar de lik gestuurd. Ik hoop echt dat dit jou niet gaat overkomen TS.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_75081365
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 12:02 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Haha,

Je kan beter investeren in kennis en studie dan in een huis.

Een opleiding is veel minder aan prijs stijging of daling onderhevig.

Bovendien is de return on investment, als je een beetje normale studie volgt, veeeeeeeeele male groter als je investeert in een studie ipv een huis...

Echt ik denk wel 1000%
inderdaad, daar heb je behoorlijk wat aan als je 65/67 bent....

Wellicht is het gewoon slim om te investeren in opleiding, en vervolgens (je moet tenslotte toch ergens wonen) een huis kopen, afbetalen en over dertig jaar heb plotseling een ton of meer bij elkaar gespaard in je woning. Hoef je niets voor te doen, alleen maar een dak boven je kop willen is al voldoende.
pi_75082495
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 23:44 schreef godinfrankrijk het volgende:
Groetjes!
Ik vind het wel tof dat je gewoon vertrokken bent Maar zie je je familie nog wel? Of hoor je daar nog wel eens wat van, stuur jij ze kaartjes of bel je ze? Of heb je die ook helemaal achter je gelaten? En woon je nog in Frankrijk?
pi_75083246
tvp
Leuker kunnen we het niet maken..
  zaterdag 28 november 2009 @ 14:24:30 #100
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_75083708
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 14:06 schreef DeBelastingdienst het volgende:
tvp
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo